Pääkaupunkiseudun ateistien (PAT) tavoitteista ja kannan ottamisesta / kantaa ottamattomuudesta virisi pitkä rinnakkaiskeskustelu keskelle kirkon kellojen soittamisesta ja siitä syntyvästä äänestä käytyä keskustelua.
Siirrän koko PAT -aiheen ko. ketjusta tähä. Aiempiakin PAT-ketjuja on, mutta http://keskustelu.suomi24.fi/node/12497381 -ketju ei aiemmin enää ottanut siirrettyjä viestejä siististi mukaan, vaan kadotti osan, joten siksi uusi ketju.
PATin tavoitteet ja kannanotot
42
65
Vastaukset
PATin tavoitteista ja päätöksen teosta / asioihin kannan ottamista käyty keskustelu lähti siis liikeelle kommentista, pitäisikö kirkon kellojen soittaminen sekä uskonnollisten tunnusten näkyminen katukuvassa ja rakennyksissa kieltää uskonnonvapautta loukkaavina.
- entäs PAT?
PAT parempi kirjoitti:
Miksi vapaa-ajattelijat eivät ponnekkaammin aja asioita tähän suuntaan? Onhan neutraali yhteiskunta heidän tavoitteensa, ainakin teoriassa. Tosiasiassa puheenjohtaja on kirkkomyönteisen SDP:n ehdokas ja Jori Mäntysalo kannattaa KD:n keskeistä tavoitetta aborttilainsäädännössä...
Mikäs se PATin tavoite on? Miksette itse aja? Vai onko teidän linja uskontojen halaaminen ja hyväksyminen?
- PAT parempi
Miksi vapaa-ajattelijat eivät ponnekkaammin aja asioita tähän suuntaan? Onhan neutraali yhteiskunta heidän tavoitteensa, ainakin teoriassa. Tosiasiassa puheenjohtaja on kirkkomyönteisen SDP:n ehdokas ja Jori Mäntysalo kannattaa KD:n keskeistä tavoitetta aborttilainsäädännössä...
:))))))))))))))))))) kirjoitti:
vapari-pat tappelu on hauskaa katsottavaa. oksennatte toistenne niskaan. :))))))))))))))))))))
...siirretty aiemmasta erillisesti keskustelusta omaksi ketjukseen.
- en ihmettele
UskonnotonLähimmäinen kirjoitti:
a) eipä ole onnistunut, kun jäsenistönne kaikkoaa sinun kaunaisen ristiretkesi karkottamina....
b) mitä olette viime aikoina, vaikkapa vuosina 2013 ja 2014 tehneet uskonnollisiin yhdyskuntiin kuulumattomien henkilöiden oikeuksista ja velvollisuuksista tiedottamisen saralla?
c) luetteletko vaikkapa vain numerotietona, monissako juhlissa yms vuosina 2013 ja 2014 olette olleet avustamassa?eipä ihme, etteivät oikein saa mitään uskonnottomien eteen aikaiseksi kun tätä ketjua lukee.
- Kyllästynyt
Toisaalla, kiitos kirjoitti:
Voit keskustella PAT:n toiminnasta toisaalla.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/12491294
Älä tuki tätä keskustelua PAT-inhollasi, kiitos.Minuakin kiinnostaisivat nimimerkin UskonnotonLähimmäinen esittämät kysymykset. Miten on?
- PAT parempi
entäs PAT? kirjoitti:
Mikäs se PATin tavoite on? Miksette itse aja? Vai onko teidän linja uskontojen halaaminen ja hyväksyminen?
PAT on ateistin vaihtoehto vapariliiton hoiperrellessa kohti kirkko- ja uskontomyönteisyyttä.
- PAT parempi
entäs PAT? kirjoitti:
Ai niin, PAT:n tavoite:
2 § Yhdistyksen tarkoitus
Yhdistyksen tarkoituksena on
a) koota sen toimialueella asuvat, ateistisen maailmankatsomuksen omaavat henkilöt yhdistyksen jäseniksi toimimaan yhteiskunnallisen ja oikeudellisen asemansa parantamiseksi, tieteellisen maailmankatsomuksen levittämiseksi sekä uskonnottoman kulttuurin kehittämiseksi;
b) antaa tietoja uskonnollisiin yhdyskuntiin kuulumattomien henkilöiden oikeuksista ja velvollisuuksista;
c) avustaa uskonnollisiin yhdyskuntiin kuulumattomia henkilöitä nimijuhlan järjestämisessä, aikuistumisleirille osallistumisessa, avioliiton solmimisessa, hautausmenojen suorittamisessa, hautojen ja hautausmaiden hankkimisessa näille sekä muissa samanlaisissa yhdistyksen toimintamuotoihin soveltuvissa kysymyksissä.
http://www.ateistit.fi/saannot.html
Näitä asioita PAT ajaa. Sivustolla on hyvä kierrellä ja tutustua laajemmin toimintaan. - entäs PAT?
PAT parempi kirjoitti:
a) koota sen toimialueella asuvat, ateistisen maailmankatsomuksen omaavat henkilöt yhdistyksen jäseniksi toimimaan yhteiskunnallisen ja oikeudellisen asemansa parantamiseksi, tieteellisen maailmankatsomuksen levittämiseksi sekä uskonnottoman kulttuurin kehittämiseksi;
b) antaa tietoja uskonnollisiin yhdyskuntiin kuulumattomien henkilöiden oikeuksista ja velvollisuuksista;
c) avustaa uskonnollisiin yhdyskuntiin kuulumattomia henkilöitä nimijuhlan järjestämisessä, aikuistumisleirille osallistumisessa, avioliiton solmimisessa, hautausmenojen suorittamisessa, hautojen ja hautausmaiden hankkimisessa näille sekä muissa samanlaisissa yhdistyksen toimintamuotoihin soveltuvissa kysymyksissä.
Näitä asioita PAT ajaa. Sivustolla on hyvä kierrellä ja tutustua laajemmin toimintaan.Miten PAT suhtautuu kirkon kellojen paukuttamiseen pitkin kyliä ja kaupunkeja?
- PAT parempi
entäs PAT? kirjoitti:
Miten PAT suhtautuu kirkon kellojen paukuttamiseen pitkin kyliä ja kaupunkeja?
Virallista kantaa ei vielä ole muotoiltu, mutta PAT ottaa mielellään mukaan uusia jäseniä, jotka haluavat toimia ja vaikuttaa.
- entäs PAT?
PAT parempi kirjoitti:
Virallista kantaa ei vielä ole muotoiltu, mutta PAT ottaa mielellään mukaan uusia jäseniä, jotka haluavat toimia ja vaikuttaa.
Kannattajajäseniä vai ihan äänivaltaisia, jotka oikeasti voisivat vaikuttaa?
- PAT parempi
entäs PAT? kirjoitti:
Kannattajajäseniä vai ihan äänivaltaisia, jotka oikeasti voisivat vaikuttaa?
Sääntöjen mukaan.
- entäs PAT?
PAT parempi kirjoitti:
Sääntöjen mukaan.
Siis vaikutusvallattomia, jos oikein tulkitsin. Harkitaan.
Mikä siis on PATin kanta täheän kirkonkello asiaa, vaikka sitten epävirallisesti, tai vaikka vain oma mielipiteesi yksityishenkilönä? Enemmän puolesta vai vastaan?
Kun kehotit vapareita ajamaan kellomökän kieltämiseksi, niin tukisitteko tavaoitetta, vai vastustaisitteko? - PAT parempi
entäs PAT? kirjoitti:
Siis vaikutusvallattomia, jos oikein tulkitsin. Harkitaan.
Mikä siis on PATin kanta täheän kirkonkello asiaa, vaikka sitten epävirallisesti, tai vaikka vain oma mielipiteesi yksityishenkilönä? Enemmän puolesta vai vastaan?
Kun kehotit vapareita ajamaan kellomökän kieltämiseksi, niin tukisitteko tavaoitetta, vai vastustaisitteko?"Kun kehotit vapareita ajamaan kellomökän kieltämiseksi, niin tukisitteko tavaoitetta, vai vastustaisitteko?"
PAT on demokraattinen ja päättää kantansa demokraattisesti. PAT on valmis toimimaan tavoitteidensa edistämiseksi eikä säännöissä ole mitään estettä yhteistyölle. PAT pyrkii rakentavaan ateistiseen toimintaan, joka on vaikeaa kirkollistuvan VAL:n kanssa. - entäs PAT?
PAT parempi kirjoitti:
"Kun kehotit vapareita ajamaan kellomökän kieltämiseksi, niin tukisitteko tavaoitetta, vai vastustaisitteko?"
PAT on demokraattinen ja päättää kantansa demokraattisesti. PAT on valmis toimimaan tavoitteidensa edistämiseksi eikä säännöissä ole mitään estettä yhteistyölle. PAT pyrkii rakentavaan ateistiseen toimintaan, joka on vaikeaa kirkollistuvan VAL:n kanssa.Mikä on oma kantasi tähän?
- PAT parempi
entäs PAT? kirjoitti:
Mikä on oma kantasi tähän?
Uskonnottomien oikeudet tulee taata. Mitä itse ajattelet?
- entäs PAT?
PAT parempi kirjoitti:
Uskonnottomien oikeudet tulee taata. Mitä itse ajattelet?
Ajattelen, että et suostu ottamaan kantaa selkeään kysymykseen. Ihmettelen, että miksi. Tuollainen ympäripyöreä fraasi ei vastaa selkeään kysymykseen millään tavalla.
- PAT parempi
entäs PAT? kirjoitti:
Ajattelen, että et suostu ottamaan kantaa selkeään kysymykseen. Ihmettelen, että miksi. Tuollainen ympäripyöreä fraasi ei vastaa selkeään kysymykseen millään tavalla.
Minkälainen kanta sinulla on kirkonkelloihin? Pitäisikö niiden soittaminen kieltää? PAT on kiinnostunut niistä asioista, joissa uskonnottomat kokevat tarvetta edunvalvontaan.
- entäs PAT?
PAT parempi kirjoitti:
Minkälainen kanta sinulla on kirkonkelloihin? Pitäisikö niiden soittaminen kieltää? PAT on kiinnostunut niistä asioista, joissa uskonnottomat kokevat tarvetta edunvalvontaan.
Minä kysyin sinun mielipidettäsi, vaikka ihan yksityishenkilönä. Miksi et voit vastata?
Minä kerron ihan mielelläni oman mielipiteeni kirkonkelloista, mutta odotan että sinä vastaat kysymykseen ensin. - PAT parempi
entäs PAT? kirjoitti:
Minä kysyin sinun mielipidettäsi, vaikka ihan yksityishenkilönä. Miksi et voit vastata?
Minä kerron ihan mielelläni oman mielipiteeni kirkonkelloista, mutta odotan että sinä vastaat kysymykseen ensin.Asiassa on monia puolia ja kuulen mielelläni muiden mielipiteitä ennen kuin otan kantaa. Minusta muiden kuunteleminen on järjestötoiminnassa ehdottoman tärkeää. Muuten toiminta menee siihen kuin VAL:ssa eli että johtoporras päättää ja sanelee.
- entäs PAT?
PAT parempi kirjoitti:
Asiassa on monia puolia ja kuulen mielelläni muiden mielipiteitä ennen kuin otan kantaa. Minusta muiden kuunteleminen on järjestötoiminnassa ehdottoman tärkeää. Muuten toiminta menee siihen kuin VAL:ssa eli että johtoporras päättää ja sanelee.
Jos kaikki tekee noin, niin kukaan ei ota mihinkään mitään kantaa ikinä.
Kyllä joku kanta pitää lähtökohtana olla, ja siitä voidaan lähteä sitten keskustelemaan. - PAT parempi
entäs PAT? kirjoitti:
Jos kaikki tekee noin, niin kukaan ei ota mihinkään mitään kantaa ikinä.
Kyllä joku kanta pitää lähtökohtana olla, ja siitä voidaan lähteä sitten keskustelemaan.No sano se. Väitithän, että sinulla on kanta.
- entäs PAT?
PAT parempi kirjoitti:
No sano se. Väitithän, että sinulla on kanta.
Kuten sanoin, minä kerron ihan mielelläni oman mielipiteeni kirkonkelloista, mutta odotan että sinä vastaat kysymykseen ensin. Ja miksikö näin? Siksi, että kysyin sinun mielipidettäsi ensin.
- PAT parempi
entäs PAT? kirjoitti:
Kuten sanoin, minä kerron ihan mielelläni oman mielipiteeni kirkonkelloista, mutta odotan että sinä vastaat kysymykseen ensin. Ja miksikö näin? Siksi, että kysyin sinun mielipidettäsi ensin.
Ja minä kysyn sinun mielipidettäsi siksi, että haluan kuulla kentän ääntä ennen kuin lausun oman kantani.
- entäs PAT?
PAT parempi kirjoitti:
Ja minä kysyn sinun mielipidettäsi siksi, että haluan kuulla kentän ääntä ennen kuin lausun oman kantani.
Et siis pysty sanomaan omaa mielipidettäsi asiaan.
Mitään virallista kantaa en ole kaivannut enää, vaan ihan henkilökohtaisen mielipiteesi. Mutta ei. Paljonhan tuokin kertoo. - PAT parempi
entäs PAT? kirjoitti:
Et siis pysty sanomaan omaa mielipidettäsi asiaan.
Mitään virallista kantaa en ole kaivannut enää, vaan ihan henkilökohtaisen mielipiteesi. Mutta ei. Paljonhan tuokin kertoo.En ole sanelijatyyppiä.
PAT parempi kirjoitti:
Näitä asioita PAT ajaa. Sivustolla on hyvä kierrellä ja tutustua laajemmin toimintaan.a) eipä ole onnistunut, kun jäsenistönne kaikkoaa sinun kaunaisen ristiretkesi karkottamina....
b) mitä olette viime aikoina, vaikkapa vuosina 2013 ja 2014 tehneet uskonnollisiin yhdyskuntiin kuulumattomien henkilöiden oikeuksista ja velvollisuuksista tiedottamisen saralla?
c) luetteletko vaikkapa vain numerotietona, monissako juhlissa yms vuosina 2013 ja 2014 olette olleet avustamassa?- jiijäätee
PAT parempi kirjoitti:
En ole sanelijatyyppiä.
Jos sinulla ei ole mitään mielipidettä, niin miksi sitten edes vastasit tähän ketjuun? Haetko huomiota?
- PAT parempi
jiijäätee kirjoitti:
Jos sinulla ei ole mitään mielipidettä, niin miksi sitten edes vastasit tähän ketjuun? Haetko huomiota?
Jos sinulla ei ole sanottavaa, miksi tulet tänne kiukuttelemaan?
- entäs PAT?
PAT parempi kirjoitti:
Jos sinulla ei ole sanottavaa, miksi tulet tänne kiukuttelemaan?
Ei se ole sanelua, että kertoo oman mielipiteensä. Vai onko niin, että PATissa noudatetaan yhden mielipidettä, etkä halua nyt lukita sitä vielä?
Minun mielipiteeseeni et ainakaan vaikutaisi "sanelullasi", koska minulla on jo tästä asiasta oma meilipide. Perusteluista voitaisiin kyllä sitten keskustella, ja minä ainakin olisin valmis muuttamaankin mielipidettäni, jos on parempia perusteluja toiseen suuntaan.
Ihmeellistä kiemurtelua. Miksi tulit edes tyrkyttämään PATin kommentteja koko keskusteluun, jos PATilla tai sinulla henkilönä ei oikeastaan olekaan mitään mielipidettä? - Toisaalla, kiitos
a) eipä ole onnistunut, kun jäsenistönne kaikkoaa sinun kaunaisen ristiretkesi karkottamina....
c) luetteletko vaikkapa vain numerotietona, monissako juhlissa yms vuosina 2013 ja 2014 olette olleet avustamassa?Voit keskustella PAT:n toiminnasta toisaalla.
Älä tuki tätä keskustelua PAT-inhollasi, kiitos. - PAT parempi
entäs PAT? kirjoitti:
Ei se ole sanelua, että kertoo oman mielipiteensä. Vai onko niin, että PATissa noudatetaan yhden mielipidettä, etkä halua nyt lukita sitä vielä?
Minun mielipiteeseeni et ainakaan vaikutaisi "sanelullasi", koska minulla on jo tästä asiasta oma meilipide. Perusteluista voitaisiin kyllä sitten keskustella, ja minä ainakin olisin valmis muuttamaankin mielipidettäni, jos on parempia perusteluja toiseen suuntaan.
Ihmeellistä kiemurtelua. Miksi tulit edes tyrkyttämään PATin kommentteja koko keskusteluun, jos PATilla tai sinulla henkilönä ei oikeastaan olekaan mitään mielipidettä?PAT muodostaa mielipiteensä kentän näkökantojen mukaan. Siksi.
- entäs PAT?
PAT parempi kirjoitti:
PAT muodostaa mielipiteensä kentän näkökantojen mukaan. Siksi.
Ja siksikö sinä et omaa henkilökohtaista mielipidettä pysty sanomaan?
Pitääkö ensin olla PATin kanta? Vai tuleeko sinun kannastasi PATin kanta heti kun sen sanot?
Että voi olla vaikeaa sanoa mielipiteensä... Ihme kiemurtelua yksinkertaisessa asiassa.
Muihin asioihin kyllä kommentoidaan, mutta ehkä niitä hyväksyttyjä "kentän mielipiteitä" on vain ne muutama, mitä toistelette. - PAT parempi
entäs PAT? kirjoitti:
Ja siksikö sinä et omaa henkilökohtaista mielipidettä pysty sanomaan?
Pitääkö ensin olla PATin kanta? Vai tuleeko sinun kannastasi PATin kanta heti kun sen sanot?
Että voi olla vaikeaa sanoa mielipiteensä... Ihme kiemurtelua yksinkertaisessa asiassa.
Muihin asioihin kyllä kommentoidaan, mutta ehkä niitä hyväksyttyjä "kentän mielipiteitä" on vain ne muutama, mitä toistelette.Taitaa olla niin, että olet vain vikomassa PAT:a. Tuolla tavalla uskonnottomien asiat eivät etene.
- entäs PAT?
PAT parempi kirjoitti:
Taitaa olla niin, että olet vain vikomassa PAT:a. Tuolla tavalla uskonnottomien asiat eivät etene.
Nytkä onkin jotenkin minun vikani, että sinä et pysty sanomaan mielipidettäsi asiassa, johon halusit itse oma-aloitteisesti ensin osallistua?
Ei etene uskonnottomien asiat olemalla ottamatta kantaa, peesaamalla mielipiteissä ja syyttelemällä muita omasta päättämättömyydestä. - PAT parempi
entäs PAT? kirjoitti:
Nytkä onkin jotenkin minun vikani, että sinä et pysty sanomaan mielipidettäsi asiassa, johon halusit itse oma-aloitteisesti ensin osallistua?
Ei etene uskonnottomien asiat olemalla ottamatta kantaa, peesaamalla mielipiteissä ja syyttelemällä muita omasta päättämättömyydestä.Kuuntelen ensin tarkalla korvalla muiden mielipiteitä. Voiko se olla pahe?
- entäs PAT
PAT parempi kirjoitti:
Kuuntelen ensin tarkalla korvalla muiden mielipiteitä. Voiko se olla pahe?
Voi, jos ei kerran millään pysty omaa mielipidettä sanomaan edes kysyttäessä.
Voit selitellä ja pyöritellä asiaa vaikka miten, mutta selväksi on jo tullut. Jotain piti päästä sanomaan ja mainostamaan PATia, mutta oikeasti keskusteluun osallistumaan ei sinusta sitten ollutkaan.
En jaksa enää vängätä tästä, kun kerran et pysty keskustelemaan vaan väistelet ja väistelet. Olkoon.
Teillä on siis ne pari keskenään hyväksyttyä mielipidettänne, ja muuta ette loppujen lopuksi pysty sanomaan. - PAT parempi
entäs PAT kirjoitti:
Voi, jos ei kerran millään pysty omaa mielipidettä sanomaan edes kysyttäessä.
Voit selitellä ja pyöritellä asiaa vaikka miten, mutta selväksi on jo tullut. Jotain piti päästä sanomaan ja mainostamaan PATia, mutta oikeasti keskusteluun osallistumaan ei sinusta sitten ollutkaan.
En jaksa enää vängätä tästä, kun kerran et pysty keskustelemaan vaan väistelet ja väistelet. Olkoon.
Teillä on siis ne pari keskenään hyväksyttyä mielipidettänne, ja muuta ette loppujen lopuksi pysty sanomaan.Ollaanpa sitä nyt suivaantuneita. Mikä ihmeen tarve sinulla on pantata mielipidettäsi, jos sinulla kerran on sellainen? Relaa vähän. :)
Toisaalla, kiitos kirjoitti:
Voit keskustella PAT:n toiminnasta toisaalla.
Älä tuki tätä keskustelua PAT-inhollasi, kiitos.Miten minun "PAT-inhoni" ilmenee tuosta viestistäni. Ennen kuin sinä monine nimimerkkeisi ilmaannuit tälle palstalle, en ollut koskaan edes kuullut Pääkaupunkiseudun Ateistit ry:stä.
Kaikki mitä kyseisen yhdistyksen toiminnasta tiedän on peräisin Suomi24:n keskustelupalstojen verbaalioksennuksista ja ateistit.fi -osoitteen aivopieruista.
Välittynyt kuva ei ole kaunis...- :)))))))))))))))))))
PAT parempi kirjoitti:
Ollaanpa sitä nyt suivaantuneita. Mikä ihmeen tarve sinulla on pantata mielipidettäsi, jos sinulla kerran on sellainen? Relaa vähän. :)
Hauskaa katsoa vapari-pat-tappelua. :))))))
- :)))))))))))))))))))
Miten minun "PAT-inhoni" ilmenee tuosta viestistäni. Ennen kuin sinä monine nimimerkkeisi ilmaannuit tälle palstalle, en ollut koskaan edes kuullut Pääkaupunkiseudun Ateistit ry:stä.
Kaikki mitä kyseisen yhdistyksen toiminnasta tiedän on peräisin Suomi24:n keskustelupalstojen verbaalioksennuksista ja ateistit.fi -osoitteen aivopieruista.
Välittynyt kuva ei ole kaunis...vapari-pat tappelu on hauskaa katsottavaa. oksennatte toistenne niskaan. :))))))))))))))))))))
- Hyhhyhuijaaa
Koitanpa välttää ketjuja ja keijuja joissa on PAT
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1619354Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde492910Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja382695- 572571
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1971975- 981882
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai241836Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä501371Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1101234- 281221