Syrjäytyminen vaarana!!!

EI OMA VIKA!!

Olen 27v. En polta, juo tai käytä rahaa holtittomasti.
Asun alivuokralla, koska ei ole varaa yksiöön saatika kaksioon.
Olen osa-aikainen työntekijä kaupassa X ja etsin toista työtä, mutten saa sitä millään.
Palkka ei riitä edes perusasioihin joten olen jättänyt ystävien näkemisen koska sekin vaatii ns" pikkurahaa JOTA EI OLE!!!

Lukion jälkeen korkeakouluun pääsy ei ole onnistunut. Nyt tarmoni on tipotiessään, mutta en halua loppuelämääni olla kassaneitinäkään.
Ainoa intohimoni olisi opiskella biologiaa, mutta siitä kuulen vain, että en työllisty semmoisella koulutuksella.

Tuntuu että suomessa yritetään tahallaan tehdä sossupummeja myös sillä, etten voi asua alivuokralla jos alan opiskella, sillä en saisi päävuokralaisen tulojen takia juuri tukia. (joka ei ole minulle mitään sukua!!!!) Tällä kikkaululla aiheutetaan suomeen asuntopulaa ja korkeat yksiö vuokrat!!!

Tämän pöljämäisyyden takia olen jumissa elämässä ja vaarassa menettää luottotiedot ja siitähän se syrjäytyminen alkaa!!!

10

326

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dksdds

Ja jossain viestiketjussa oli ettei naiset/tytöt syrjäydy. No tässä on sellainen.

• suunniteltu juttu

Bilderberg kokouksissahan tämä on päätetty,että köyhistä tehdään rikkaiden orjia.Kyllä tämä on ihan suunnitelmallista toimintaa...

• Heippa
      Tsemppiä sulle.

Hyvä, että sinulla on työpaikka. Vaikka toki ymmärrän, että osa-aikaisen kassaneidin palkka ei riitä elämiseen. Älä luovuta äläkä luovu unelmistasi. Mistä kuulet, että et voisi työllistyä biologin koulutuksella? Monet työllistyvät. Haluaisin rohkaista sinua seuraamaan tätä unelmaasi. Olisiko mahdollista….?

Kerrot, että olet jättänyt ystävien näkemisen, koska se vaatii ns. pikkurahaa. Ymmärrän tämän. Mutta olisiko mahdollista nähdä ystäviä muuten kuin tilanteissa, joissa tarvitaan rahaa. Lenkillä, ulkoilemassa, kotona kyläilemässä... Keksisitkö vaihtoehtoja tapaamisille? Tarvitset ystäviäsi, älä jätä heitä.

Hyvä, että et polta, juo tai käytä rahaa holtittomasti, siinä on hyviä lähtökohtia. Älä luovu ystävistäsi äläkä unelmistasi!

Tervehtien Päivi-pappi Hämeestä

• terveisin mies

No onko se hyvä homma että työpaikka muutaman tunnin viikossa jolla ei ole varaa elää. No ei ole.

Ystävien näkeminen maksaa aina. Jollain on matkattava ja ostettava ruokaa. Eivät kaverit voi kestitä toista aina.

Kuinka monta avointa biologin paikkaa on mollin sivuilla. Tasan nolla joten ei voida väittää että monet biologit työllistyvät tosta vaan.

Unelmia kannattaa silti tavoitella, mutta syvältä on että valtiomme ei tue tarpeeksi köyhiä ihmisiä. Ei nuoria, eikä vanhoja. Sama pätee myös kirkkoon. Pistäisitte tekin nyt oikeesti sitä massia vähän köyhille enemmän ja lakkaisitte kiinteistöjen jemmailun muunmuassa. Nyt olisi teidän aika oikeesti auttaa ihmisiä, eikä vaan heittää hyvää läppää.

• saalistaa

Haaskalintu

• dikodiko

Onpas hassu kommentti! :O
        Tuosta ei haaskalintua saa... Harmittaa, koska tiedän muitakin joilla ei asiat ole omasta syystä huonosti.

• viikotöissä
      • tuiooooo

Eihän tuo työtön ole! Osa-aikainen näköjään. Ei herkkua sekään.

• Ghjllx
        tuiooooo kirjoitti:

Eihän tuo työtön ole! Osa-aikainen näköjään. Ei herkkua sekään.

On helpompi päästä lääkikseen ja valmistua kun
        Biologin töihin biologina
        On nähty biologian tohtori oli työtön monta vuotta
        Meni lääkikseen valmistui sai töitä heti
        Tyyppiä harmitti kun meni monta vuotta hukkaan

• Anonyymi

Pitäisi pyrki kunnan tai valtion hommiin. Eihän sielläkään ole kaksinen palkka, mutta pitkä työura on tiedossa ja sitten lopulta kohtuullinen eläke.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin

Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni
      Haapavesi
      82
      1399
    2. Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."

Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä
      Maailman menoa
      68
      1197
    3. Asunnottomuus lisääntyy

Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ
      Maailman menoa
      205
      1192
    4. Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja

Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S
      Maailman menoa
      214
      1184
    5. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      12
      1039
    6. Sulle on tullut

Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä
      Ikävä
      103
      993
    7. Minä pyydän,

jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi
      Ikävä
      65
      913
    8. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      129
      894
    9. Ihmeelliseltä pikkunaiselta....

Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t
      Ikävä
      123
      788
    10. Tiesin, että olet jotenkin paha ihminen

Vaikka muuta osaat esittää.
      Ikävä
      77
      765
    Aihe