niin onko hyväksyttävää syödä se suoraan valmistusastiastaan vai kuuluuko se siirtää aidolle lautaselle?
Jos ostaa valmisaterian,
36
124
Vastaukset
- laiska tiskaaja
Kyllä mä ainakin yleensä syön ne suoraan niistä pakkauksista.
- ap.
Entäs limu- / vesipullo? Kuuluuko kaataa lasiin?
- timantinkova atm
ap. kirjoitti:
Ihan Miten Itse Haluat. :-) Minulla on tapana kaataa limsa äitini pilluun ja juoda sitten se sieltä. Ainoat pillunesteet mitä ikinä tulen saamaan.
- laiska tiskaaja
ap. kirjoitti:
En juo mitään limua, vettä juon lasista, ei oo kovin vaikee tiskata.
- ap.
laiska tiskaaja kirjoitti:
En juo mitään limua, vettä juon lasista, ei oo kovin vaikee tiskata.
Etkö juo kivennäisvesiä?
- ap.
timantinkova atm kirjoitti:
Ihan Miten Itse Haluat. :-) Minulla on tapana kaataa limsa äitini pilluun ja juoda sitten se sieltä. Ainoat pillunesteet mitä ikinä tulen saamaan.
Ei kiinnosta.
- laiska tiskaaja
ap. kirjoitti:
Etkö juo kivennäisvesiä?
Juon monesti lähdevettä ja juon sen lasista.
- Pöperöä
Riippuu ihan siitä mistä itse pitää.
Minä siirrän lautaselle maksalaatikon, makaroonilaatikon ja lihaperunasoselaatikon, jotta on helpompi sekoittaa joukkoon voi tai ketsuppi.
Kun taas joku mikroateria tulee syötyä ihan vuoasta. - FoodFear
Ei kyllä kannattaisi yhtään tuollaisia ruokia ostella, kun kuitenkin se kaupan kassa ja muut asiaakkat ajattelevat vaan kaikkea negatiivista kun yksinäinen sinkkumies ostelee valmisaterioita.
- _Sinkkunelli_
Ei kannata käyttää mitään muoviastioita mikrossa, koska se on epäterveellistä. Niistä irtoaa jotain ruokaan, mutta en nyt muista mitä. Ja tosiaan parempi kyllä välttää niiden valmisaterioiden säännöllistä käyttöä muutenkin.
- Totuus ennen kaikkea
Valmisateria pitää syödä siitä muovisesta rasiastaan, jotta muistuu mieleen millaista kuonaa tunkee suuhunsa. Lautaselle siirtäminen olisi itsepetosta, sillä tällöin voisi kuvitella syövänsä oikeaa ruokaa, eikä mitään lisäaineilla pumpattua einestä.
- Vitamiinikato
Mikro tuhoaa ruoasta kaikki vitamiinit. On todella epäterveellistä syötävää. Jos jotain valmisruokaa laittaa, niin ostaa sellaista mitä saa foliovuoassa ja lämmittää uunissa.
- tällainen tieto
Onpa kummallista. Ravitsemusterapeutti, joka työskentelee sekä sairaalassa että tk:ssa, sanoi että valmisruoat ovat ok ja niiden hyvä puoli on siinä, että näkee niiden sisältämät kalorit pakkauksesta. Ei todellakaan kieltänyt syömästä niitä.
- Kaloit, schmalorit
tällainen tieto kirjoitti:
Onpa kummallista. Ravitsemusterapeutti, joka työskentelee sekä sairaalassa että tk:ssa, sanoi että valmisruoat ovat ok ja niiden hyvä puoli on siinä, että näkee niiden sisältämät kalorit pakkauksesta. Ei todellakaan kieltänyt syömästä niitä.
Kertoo minkätasoinen ravitsemusterapeutti on, jos on ruoassa on tärkeintä vain kalorit.
- ätmi
Mikroaaltouuni pyörittelee vesimolekyylejä ympäri ja se edestakainen vemputus lämmittää ruuan. Mitään muuta ei mikron sisällä tapahdu.
- 23lk09212
Kaloit, schmalorit kirjoitti:
Kertoo minkätasoinen ravitsemusterapeutti on, jos on ruoassa on tärkeintä vain kalorit.
Ainakin sellainen ravitsemusterapeutti, jos tarkoituksena on esim. saada potilas laihtumaan ennen tekonivelleikkausta tai lihavuusleikkausta tms, joissa ylipaino voi olla este leikkaukselle.
Tai sitten tuo kirjoittaja tarkoitti sitä, että annospakkauksesta näkee mm. kalorit, päivittäisen vitamiinien saannin ym. arvoja, joilla voi seurata sitä, että onko esim. päivän kuitupitoisuus jo saatu kasaan vai vieläkö pitäisi esim. ruoan kyytipojaksi ottaa palanen ruisleipää.
Valmisruoat on yleensä kypsennetty nopeasti, jolloin esim. vitamiineja on valmisruokien kasviksissa varsin hyvin. Ovat niiden osalta mainettaan parempia. - tällainen tieto
Kaloit, schmalorit kirjoitti:
No ei hän minustakaan niin hääppöiseltä vaikuttanut. Aika vanha eukko ja minä neuvoin häntä enemmän kuin hän minua.
- olen varma siitä
ätmi kirjoitti:
Mikroaaltouuni pyörittelee vesimolekyylejä ympäri ja se edestakainen vemputus lämmittää ruuan. Mitään muuta ei mikron sisällä tapahdu.
Kyllä siellä jotain panojuttuja tapahtuu kun ätmin silmä välttää.
- ätmi
olen varma siitä kirjoitti:
Kyllä siellä jotain panojuttuja tapahtuu kun ätmin silmä välttää.
Ei kun vesimolekyyli on sähköisesti dipolimainen ja mikroaaltouunin tuottaman sähkömagneettisen säteilyn oskilloiva sähkökenttä kääntelee näitä molekyylejä edestakaisin aina sähkökentän suunnan vaihtuessa.
Mikroaaltouuni lämmittää myös metallia oletettavasti siksi, koska sähkömagneettinen säteily synnyttää metalliin virtoja, ja koska metallillakin on jokin nollasta poikkeava resistiivisyys, kuluu tässä metallissa tehoa, mikä vapautuu lämpönä. Mikroaaltouuniin laitettu metalliesine toimii siis vähän kuin antenni. - 4+6
Mikro on sinkun uuni, on tyhmää lämmittää uunia jotain pientä hikistä valmislaatikkoa varten.
Mikäli teen uuniruokaa, valmistan padan josta riittää 3-4 päiväksi, silloin uunin käyttö on järkevää. Seuraavina päivinä lämmitän tarvitsemani mikrossa.
- lottamari<3
Kultalautaselta chippendalen aterimia käyttäen.
- Jii007
Itsehän laitan aina valmisruoat foliossa mikroon. Hyvin lämpenee, ja tasaisesti.
Talvella laitan haarukat ja veitsetkin mikroon, että eivät kylmyydellään pilaa lämmintä ruokaa.Toivottavasti tämä oli trolli. Foliota ei suositella laitettavaksi mikroon, ja metallisia veitsiä ja haarukoita sinne ei missään tapauksessa saa laittaa. Ne ovat johteita, joihin mikroaallot voivat tuottaa jännitteen, mikä taas aiheuttaa palo- ja sähköiskuvaaran (tosin jos laitat aterimet folion sisään, folio vaimentaa säteilyä, mutta tuskin riittävästi).
- lottamari<3
:)) tyypillä on erikoismikro tai erikoismikrokestävät aterimet ja folio.
- Ikisinkku M
Kyllä siitä mikroateria-fiilis häviää jos menee jonnekin porsliinilautasille kippailemaan, syntyy turhaa tiskiä ja oikeastaan siinä sitten melkeinpä katoaa ne valmisaterian hyvät puolet. Sinappiin ja/tai ketsuppiin hukutettu mikroateria syödään aina tv:een/tietsikan ääressä suoraan astiasta samalla maitoa purkinsuusta hörppien.
- jaiks
Hyi mikä harikkaporsas!
- Ikisinkkku M
jaiks kirjoitti:
Hyi mikä harikkaporsas!
Minä niin harvoin löydän syötäväksi kelpaavia (ei koneellisesti erotettuja ruhonosia seassa tms.) valmiseineksiä että silloin kun niitä löytyy on lupa porsastella :)
- jaiks
Ikisinkkku M kirjoitti:
Minä niin harvoin löydän syötäväksi kelpaavia (ei koneellisesti erotettuja ruhonosia seassa tms.) valmiseineksiä että silloin kun niitä löytyy on lupa porsastella :)
PYYHI SE HARIKKA POIS NOUKASTASI!
- valmisruokailija
Jos on tarkoitus tarjota valmisateriaa toiselle, niin silloin mielummin lautaselta, muutoin oman mielensä mukaan.
- 46464646462113
Nyt viestin aihe ja palstan aihealue eivät oikein kohtaa :D
- ätmel
Kyllä se kohtaa siinä mielessä, että kysymys koskee lähinnä yksin syövää. Alemman tason miehiä se ei kuitenkaan koske, koska me valmistamme ruokamme aina tuoreista aineksista.
Minä ostan valmisaterioita yleensä vain sellaisissa erikoistapauksissa kun oikeita lautasia ei ole saatavilla tai ainakin tiskaaminen mahdotonta, joten käytännössä syönkin ne aina sitten suoraan siitä paketista, ja yleensä vieläpä kylmänä.
super-atm kirjoitti:
Asutko metsässä ilman nykyajan mukavuuksia?
Kyllähän minä aina välillä siellä metsässäkin asun, tosin eipä sielläkään tule noita valmisruokia syötyä kun niistä tulee turhaa roskaa joka pitää kuitenkin kantaa sieltä vielä poiskin. Yleensä noita tulee syötyä reissun päällä kun kaipaa välillä jotain oikeaa ruokaa eikä ole varaa käydä kunnon lämpimällä aterialla huoltsikalla. Kotiin saatan ostaa jos myyvät ihan sikahalvalla, tai jos muuten vain on niin rättiväsynyt ettei jaksa tehdä ruokaa.
- PerusSinkku
Kerran ostin valmisaterian ja söin sen nopeasti siitä astiasta... ja nainen jätti sen takia. Ei kyllä kannata tuohon sortua.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miten voit manipuloida katsojalukuja?
Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj292686KRP alkaa tutkia Ulvilan murhaa
Jokohan nyt löydetään riittävä näyttö Annelin tuomitsemiseen miehensä murhasta tai taposta.951678Oletteko naiset huomanneet sellaista asiaa
että vaikka miehiä tulee ja menee ja hakeutuu seuraanne mitä viehättävämpiä olette niin sitä enemmän itseasiassa te olet671610Onkohan tämä jotain elämää suurempaa
Vai olenko kehitellyt nämä tunteet vain omassa pääkopassani. Tunne kyllä sanoo että jotain tässä on.. Toivottavasti et m381588Nainen sä olet
arvokas muista se. Yritän pitää pienen kontaktin yllä vaikka turhaahan tämä on. Toivottavasti joulu meni hyvin ja otat r771349- 1171244
- 851110
Oon vähän pettynyt
Suhun mies. Luulin, että haluat mut ja juokset paljasjaloin kilpaa savannilla leijjonien ja sarvikuonojen ohi saadaksesi1101095En ole häneltä kylläkään koskaan nähnyt sellaista
Tottakai jos hän olisi jonkunlaisen selvän eleen tai jonkun jutun näyttänyt, että häntä kiinnostaakin niin tietenkin si31094Onko Estlink-2 kaapeli lainkaan vaurioitunut?
Vai onko kyseessä Naton operaatio Venäjän ns. varjolaivaston pysäyttämiseksi, ja kaapelivaurio vain simuloitu.2491074