Moro! Kyselisin vähän kokemuksia chevyn 6.5td koneesta eli miten on kestäny? Tämä vähän siksi että oon ajatellu tommosta suburbania kyseisellä tekniikalla ja olen kuullut niin ristiriitaisia kokemuksia (niin niitä varmaan saa täältäkin).
Olen saanut semmosen käsityksen että varsin kestäviä koneita nuo chevyn d:t on lukuun ottamatta tätä 5.7:aa.
Itselläni tommosessa scottarin reuhkassa 5.7dx ja toistaseksi pelannut suht hyvin.
Ootteko käyttänyt dieselin seassa mitään "lisäaineita", eli itse oon laittanut tankkauksessa 2T öljyä vähän tankkiin, sanovat voitelevan tuon pumpun paremmin kun nykydiesel on niin "kovaa", rypsiöljy kuulemma ajaisi saman asian (sitä en oo kokeillu).
Mitenkähän nuo "uudet" d:t siihen suhtautuu?
Siis ihan käytännön kokemuksia k.o. padasta, kiitos vastauksista.
6.5td?
9
2272
Vastaukset
- Skuuge
Juuri samaa asiaa kysyin tuolta Chevy palstalta. Vastauksia ei vielä ole tullut. Kysyin vain koneesta Hummer H1 mallin keulalla. Nimittäin myynnissä olleiden autojen monissa ilmoituksissa on 50.000 - 70.000 mailia ajetuissa yksilöissä jo vaihtokoneet!!
- 6,5 TD/D
Lujia myllyjä. Saapihan sen varmaan rikkikin jos tahallaan rikkoo. Jos poksahtaa 50.000 mailin ajon jälkeen kannattaa hakeutua hoitoon ja pysytellä sen jälkeen hyvin kaukana kaikista pörisevistä vehkeistä. Ajoin yhdellä TD:llä yli 200.000 km ilman mitään ongelmia. UUtena kulutti hieman öljyä, mutta öljynkulutus loppui n. 150000 km:n ajon jälkeen. Mielestäni turbokone oli hieman janoisempi kuin vapaasti hengittävä. Ikinä en käyttänyt mitään lisäaineita polttoaineen seassa. Ajoin kesälaadulla 40 asteen pakkasessa eikä mitään nikottelua.
- Pete
Paljonkos tuollainen kuluttaa matka-ajossa maantiellä? Ja minkä auton yhteydessä se sinulla on ollut?
- 6,5 TD/D
Pete kirjoitti:
Paljonkos tuollainen kuluttaa matka-ajossa maantiellä? Ja minkä auton yhteydessä se sinulla on ollut?
Pick-upissa oli minulla ja on edelleenkin. Turbottoman kulutus matka-ajossa oli pienimmillään 10,5 L (Chevrolet Fleetside Silverado 2500 C/K). Nykyisin ajan Chevy 3500 pick-upilla. Auto on paripyörillä ja raskas kolossi, akseliväliäkin hulppeat 4,5 metriä. Moottori turbodsl ja vähintään 13,5 litraa kuluttaa. Tämä paripyöräjuttu on hitaalla perällä mikä tuo ehken pari litraa sadalle lisäpolttoa. Olen metsästellyt hiukan pienenpää p-u:ta, mutta vähän myynnissä ja menevät heti kun hivenenkin uudempi ilmestyy johonkin liikkeeseen
- Pete
6,5 TD/D kirjoitti:
Pick-upissa oli minulla ja on edelleenkin. Turbottoman kulutus matka-ajossa oli pienimmillään 10,5 L (Chevrolet Fleetside Silverado 2500 C/K). Nykyisin ajan Chevy 3500 pick-upilla. Auto on paripyörillä ja raskas kolossi, akseliväliäkin hulppeat 4,5 metriä. Moottori turbodsl ja vähintään 13,5 litraa kuluttaa. Tämä paripyöräjuttu on hitaalla perällä mikä tuo ehken pari litraa sadalle lisäpolttoa. Olen metsästellyt hiukan pienenpää p-u:ta, mutta vähän myynnissä ja menevät heti kun hivenenkin uudempi ilmestyy johonkin liikkeeseen
Kiitokset kulutustiedoista. Aina askarruttanut paljonko nuo kuluttavat.
- Hii Hoo
Pete kirjoitti:
Kiitokset kulutustiedoista. Aina askarruttanut paljonko nuo kuluttavat.
Mulla on -99 vani jossa kulutus ko.moottorilla on alimmillaan 13l ja normaali keskikuluts on 15l satasella. ei hirveesti tunnu vaikkuttavan ajaako kaupungissa vaikko maantiellä. No voimaa löytyy 3000kg painavaksi autoksi ihan kivasti, eikä minulla ole mitään murheita vielä ollut. autolla on ajettu 187tkm joista itse olen nyt ajanut 25000km. syöttöpumppu on uusittu joskus 77tkm kilometrin kohdalla, mutta metron runkkarit uusii ne aina vaikka vika ei olis edes siellä. Loistava auto, tosin laatuongelmia hieman noilla jenkeillä on vieläkin, eikä ne niistä koskaan pääse eroon.
- janos
Kiitoksia paljon hyvistä vastauksista. Olen samaa mieltä mitä joku tossa jo mainitsikin rikkomisesta 50000 kohdalla että pitää sitten kattella itteensä. eihän dieselit oo tarkotettukaan mikskään kierros koneiksi.
kai tästä täytyy lähteä sitten vaan suburbania kattelemaan...
- black smoke bitches
Juu jos 50000km kohdalla kalahtaa tuo 6.5td kone niin hoitol ja kortti pois. Itellä nykyää 220 000miles mittarissa 2500 silveraadossa ja mitäö ongelmia ollu historia aikana suomen maalla. Perus mitkä kattoo että antaa paikallaa rouskuttaa ja käy ajamassa mielellään kuumaksi ja kesä ois paras aika ostaa kyseinen auto näkee keittääkö paikallaan. Elä säikähdä tuota siinä vaiheesssa putkesta tulee muutaki kun ns teho savua kaasua painaessa ja huohottaa huomattavasti tikun päästä ja helpoin tapa haistaa jäähy nestettä ja näkyykö mustia pilkkuja nesteessä ja katsoa öljy tikusta ja öljy täyttö korkista onko ns kerma väriset tai harmaat öljyt . Sillo on kannet halki tai kierot. Halpa pitää ja omassa 2500 keskikulutus d tech ohjauksella noin 10matka 85kmh ja kaupunki normi ajossa sis ruuhka ja kaasuttelun nii en päässy kun noin 13.5l 100km. Itselläni kumminki lyijystä tehdyt kengät jalassa kun ajelen että sääliä tua ei saa. Faijalla oli 01 vani sama pata ja 250hv pelli alla 1000nm ja kulutus presiis samaa eli unohtakaa kaikki noi priukset. Chevy alle ja tarraluukkuu : fuck your prius ja fuck fuel economy...
- houlihoulivaan
voi v!tun romut hahaa .kestää peräti 200tkm
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123760MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar761980Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5421608Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin831267Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671077Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331018Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214898Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60873- 171844
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3788