Millaisia kokemuksia Levorannan Autoliikkeestä?

Onks tietoa

Millaisia kokemuksia varsinkin vaihtoeutojen takuusta ja niiden vikojen korvattavuudesta?

15

5707

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Köyhätkyykkyyn

      Käytetyllä EI ole koskaan takuuta, vaan virhevastuu

    • Liikkeellä on vastuu

      Jos kyseessä reilu kauppias, autoliike niin hän on sanojensa mittainen.

      Virhevastuu, on saman sisältöinen kuin takuu eli 6kk kuluttajasuojalaissa.

      Eihän käytetty autokaan saa mennä heti rikki jos sillä on ajettu muutama kuukausi. Sehän on petosta asiakasta kohtaan. Myydän usean tuhannne auto ja pelaa muutaman kuukauden ja s eonsiinökö? Ei voi olla todellista.

      Asianhan voi aina riitauttaa ja useinkin asiakas on voittanut riitatilanteet.

      Kyllä myyjäliikkeellä on vastuu, virhevastuu ja he hyvittävät jo siis kyseessä sellainen liike , joka haluaa jatkossakin asiakkaita sinne.

      Nythän jyvät erottuvat akanoista autoliikkeissäkin!

      Mutta kun ostat auton netti tai yksityiseltä oletkin kusessa vikojesi kanssa eli maksat itse kaiken!

      • Normaali kuluminen

        Lainaus kuluttajaviraston sivuilta:

        "Myyjä ei vastaa käytetyn auton virheestä, jos

        ilmenneestä viasta on kerrottu ennen kaupantekoa.
        vika johtuu tapaturmasta, auton vääränlaisesta käsittelystä tai auton asianmukaisen huollon laiminlyönnistä.
        kyse on tavanomaisesta kulumisesta auton tai sen osan odotettavissa olevaan kestoikään nähden. Käytetyssä autossa voi siis olla käytöstä ja luonnollisesta kulumisesta johtuvia vikoja, jotka eivät ole virheitä"


    • Puuta Heinää

      Normaali kuluminen;;;

      Mieti ihan oikeasti mitä kirjoittelet!

      Kyllä myyjäliike vastaa vioista. Miksi myyjä kertoisi virheistä? Eihän kukaan osta sellaista autoa, hölmö kommentti sinulta.

      Jos ostaa auton niin kyllä lähes kaikki kohtelevat autojaan hyvin. Autot pääsäääntöisesti jokainne huoltaa hyvin. Autohan on kallis hankinta.

      Risaa, romua, viallista tuotetta ei saa myydä, virhevastuu ja korvasuvelvollisuus.

      Jokainen ymmärtää sen, että käytetty auto ei ole uusi. Mutta myydessä se ei saa olla viallinen, tai rikkoontua heti ostettuaan.

      Hyvin useinhan liikkeet eivät huolla, tarkista edes vaihtoautojaan ja ne voivat olla jopa hengenvaarallisia asiakkaalle. Sellainne kauppias , liike ei kovin kauan toimi yrittäjänä vaan yksinkertaisesti asiakkaat katovat - puskaradio on sellainen väline.

      • Voi voi

        Jos osaat lukea, niin huomaat että kyseessä suora lainaus kuluttajaviraston sivuilta!!!

        Jos osaat tänne kirjoitella, niin osaat myös hakea tietoa ja lukea tälläkin sivustolla esiintyviä keissejä. Kuluttajaviraston omankin linjauksen mukaan, jos 200tkm ajetusta autosta hajoaa vaihdelaatikko, niin asiakas saa maksaa kaiken itse.


      • ...kin.

        Onpas taas vtun viisaan oloinen "asiantuntija" kommentoimassa "Puuta Heinää" ja "Liikkeellä on vastuu" -nimimerkeillä. Ihan pakko taas hieman purkaa älynväläyksiensä vyyhtiä.

        "Virhevastuu, on saman sisältöinen kuin takuu..."

        =>Ei ole. Ei lähellekään. Tuo on täyttä pzkaa ja harhakuvitelmaa.

        "Eihän käytetty autokaan saa mennä heti rikki jos sillä on ajettu muutama kuukausi."

        => No ei saisi ei, mutta kun joskus niin kuitenkin käy ja se ei ole myyjäliikkeen vika saati maksuvelvollisuus automaattisesti. Virhevastuu? Ehkä, mutta kun se ei takuu ole, yleensä asiakas maksaa ainakin osan korjauksesta tai vanhemmissa/enemmän ajetuissa tapauksissa kaiken ihan itse.

        "Asianhan voi aina riitauttaa ja useinkin asiakas on voittanut riitatilanteet."

        =>Tottakai voi. Sitähän tuo kuluttajansuoja/virhevastuu tarkoittaa. Mutta kun siellä on fiksuakin porukkaa vastaamassa ja suosituksia antamassa, niin virhevastuun ulkopuolisia kunnostuksia ei saa kuin "Manulle illallinen" sieltäkään korvauksina. Enemmän kuin hyvin usein autoliike tietää tuon lain sisällön ja yhtälailla useinmiten liike "voittaa" väittelyn, kun asiakas vaatii älyttömyyksiä.
        (Tapauksia useita tuhansia/vuosi ja vain joitain kymmeniä/vuosi riitautettuna/korvaamatta. Laske siitä kumpi on yleensä oikeassa ja miten paljon tietämättömät "takuu-vinkujat" työllistävät kuluttajaviranomaisia turhaan.)

        "Hyvin useinhan liikkeet eivät huolla, tarkista edes vaihtoautojaan ja ne voivat olla jopa hengenvaarallisia asiakkaalle."

        =>Haista ite. Suurin osa, ellei peräti jokainen autoliike kunnostelee ja korjailee suurinta osaa, ellei peräti jokaikistä myyntiin tulevaa autoa ennenkuin se on myyntikuntoinen.

        "Risaa, romua, viallista tuotetta ei saa myydä, virhevastuu ja korvasuvelvollisuus. ...myydessä se ei saa olla viallinen, tai rikkoontua heti ostettuaan."

        => Kyllä saa myydä vaikka täysin tieliikennekelvottoman, kuusi kertaa katolleen ajetun, entisen omistajan sisältä omalla ulosteellaan ja muilla eritteillään sotkeman ja pakoputkeen raizkaaman pskaläjän. Sitä ei mikään laki tai kukaan keskustelupalstan besserwisser kiellä.
        Tiedossa olevat viat on vaan kerrottava.
        Ja edelleenkään kuluttajalakien mukaan kuluvien osien ja iän/ajomäärän mukaan normaalien kulumisien korvausvelvoitetta ei ole vaikka jokin kulutusosa hajoaisi seuraavana päivänä.

        Tästä olen kuitenkin täysin samaa mieltä:
        "Jos kyseessä reilu kauppias, autoliike niin hän on sanojensa mittainen."

        =>Reiluja kauppiaita mahtuu Suomen 2000:n autoliikkeeseen paljon. "Ei niin reiluja" on tilastojen mukaan vain kourallinen, koskapa suuntaa-antavana tilastona voitaneen pitää kuluttajaneuvonnan tilastoja korvatuista vs. korvaamatta jätetyistä vastuuasioista. Tämän lisäksi edelleenkin suurin osa autokauppiaista korjaa jopa yli virhevastuurajojen vikoja ihan "omaan piikkiin" GOODWILL-korjauksina, eikä kuluttajaneuvontaa edes tarvita.

        Aloituksen Levorannan autoliikkeen toimintatapoja en tunne, tämä vain oikaisevana kommenttina taas kerran täysin älyttömiin "takuu"-luulotteluihin.


      • entiedä
        ...kin. kirjoitti:

        Onpas taas vtun viisaan oloinen "asiantuntija" kommentoimassa "Puuta Heinää" ja "Liikkeellä on vastuu" -nimimerkeillä. Ihan pakko taas hieman purkaa älynväläyksiensä vyyhtiä.

        "Virhevastuu, on saman sisältöinen kuin takuu..."

        =>Ei ole. Ei lähellekään. Tuo on täyttä pzkaa ja harhakuvitelmaa.

        "Eihän käytetty autokaan saa mennä heti rikki jos sillä on ajettu muutama kuukausi."

        => No ei saisi ei, mutta kun joskus niin kuitenkin käy ja se ei ole myyjäliikkeen vika saati maksuvelvollisuus automaattisesti. Virhevastuu? Ehkä, mutta kun se ei takuu ole, yleensä asiakas maksaa ainakin osan korjauksesta tai vanhemmissa/enemmän ajetuissa tapauksissa kaiken ihan itse.

        "Asianhan voi aina riitauttaa ja useinkin asiakas on voittanut riitatilanteet."

        =>Tottakai voi. Sitähän tuo kuluttajansuoja/virhevastuu tarkoittaa. Mutta kun siellä on fiksuakin porukkaa vastaamassa ja suosituksia antamassa, niin virhevastuun ulkopuolisia kunnostuksia ei saa kuin "Manulle illallinen" sieltäkään korvauksina. Enemmän kuin hyvin usein autoliike tietää tuon lain sisällön ja yhtälailla useinmiten liike "voittaa" väittelyn, kun asiakas vaatii älyttömyyksiä.
        (Tapauksia useita tuhansia/vuosi ja vain joitain kymmeniä/vuosi riitautettuna/korvaamatta. Laske siitä kumpi on yleensä oikeassa ja miten paljon tietämättömät "takuu-vinkujat" työllistävät kuluttajaviranomaisia turhaan.)

        "Hyvin useinhan liikkeet eivät huolla, tarkista edes vaihtoautojaan ja ne voivat olla jopa hengenvaarallisia asiakkaalle."

        =>Haista ite. Suurin osa, ellei peräti jokainen autoliike kunnostelee ja korjailee suurinta osaa, ellei peräti jokaikistä myyntiin tulevaa autoa ennenkuin se on myyntikuntoinen.

        "Risaa, romua, viallista tuotetta ei saa myydä, virhevastuu ja korvasuvelvollisuus. ...myydessä se ei saa olla viallinen, tai rikkoontua heti ostettuaan."

        => Kyllä saa myydä vaikka täysin tieliikennekelvottoman, kuusi kertaa katolleen ajetun, entisen omistajan sisältä omalla ulosteellaan ja muilla eritteillään sotkeman ja pakoputkeen raizkaaman pskaläjän. Sitä ei mikään laki tai kukaan keskustelupalstan besserwisser kiellä.
        Tiedossa olevat viat on vaan kerrottava.
        Ja edelleenkään kuluttajalakien mukaan kuluvien osien ja iän/ajomäärän mukaan normaalien kulumisien korvausvelvoitetta ei ole vaikka jokin kulutusosa hajoaisi seuraavana päivänä.

        Tästä olen kuitenkin täysin samaa mieltä:
        "Jos kyseessä reilu kauppias, autoliike niin hän on sanojensa mittainen."

        =>Reiluja kauppiaita mahtuu Suomen 2000:n autoliikkeeseen paljon. "Ei niin reiluja" on tilastojen mukaan vain kourallinen, koskapa suuntaa-antavana tilastona voitaneen pitää kuluttajaneuvonnan tilastoja korvatuista vs. korvaamatta jätetyistä vastuuasioista. Tämän lisäksi edelleenkin suurin osa autokauppiaista korjaa jopa yli virhevastuurajojen vikoja ihan "omaan piikkiin" GOODWILL-korjauksina, eikä kuluttajaneuvontaa edes tarvita.

        Aloituksen Levorannan autoliikkeen toimintatapoja en tunne, tämä vain oikaisevana kommenttina taas kerran täysin älyttömiin "takuu"-luulotteluihin.

        En osaa sanoa mielipidettäni Levorannan Autoliikkeestä. En ole ostanut autoa sieltä milloinkaan.


      • Otahan lääkkeesi
        ...kin. kirjoitti:

        Onpas taas vtun viisaan oloinen "asiantuntija" kommentoimassa "Puuta Heinää" ja "Liikkeellä on vastuu" -nimimerkeillä. Ihan pakko taas hieman purkaa älynväläyksiensä vyyhtiä.

        "Virhevastuu, on saman sisältöinen kuin takuu..."

        =>Ei ole. Ei lähellekään. Tuo on täyttä pzkaa ja harhakuvitelmaa.

        "Eihän käytetty autokaan saa mennä heti rikki jos sillä on ajettu muutama kuukausi."

        => No ei saisi ei, mutta kun joskus niin kuitenkin käy ja se ei ole myyjäliikkeen vika saati maksuvelvollisuus automaattisesti. Virhevastuu? Ehkä, mutta kun se ei takuu ole, yleensä asiakas maksaa ainakin osan korjauksesta tai vanhemmissa/enemmän ajetuissa tapauksissa kaiken ihan itse.

        "Asianhan voi aina riitauttaa ja useinkin asiakas on voittanut riitatilanteet."

        =>Tottakai voi. Sitähän tuo kuluttajansuoja/virhevastuu tarkoittaa. Mutta kun siellä on fiksuakin porukkaa vastaamassa ja suosituksia antamassa, niin virhevastuun ulkopuolisia kunnostuksia ei saa kuin "Manulle illallinen" sieltäkään korvauksina. Enemmän kuin hyvin usein autoliike tietää tuon lain sisällön ja yhtälailla useinmiten liike "voittaa" väittelyn, kun asiakas vaatii älyttömyyksiä.
        (Tapauksia useita tuhansia/vuosi ja vain joitain kymmeniä/vuosi riitautettuna/korvaamatta. Laske siitä kumpi on yleensä oikeassa ja miten paljon tietämättömät "takuu-vinkujat" työllistävät kuluttajaviranomaisia turhaan.)

        "Hyvin useinhan liikkeet eivät huolla, tarkista edes vaihtoautojaan ja ne voivat olla jopa hengenvaarallisia asiakkaalle."

        =>Haista ite. Suurin osa, ellei peräti jokainen autoliike kunnostelee ja korjailee suurinta osaa, ellei peräti jokaikistä myyntiin tulevaa autoa ennenkuin se on myyntikuntoinen.

        "Risaa, romua, viallista tuotetta ei saa myydä, virhevastuu ja korvasuvelvollisuus. ...myydessä se ei saa olla viallinen, tai rikkoontua heti ostettuaan."

        => Kyllä saa myydä vaikka täysin tieliikennekelvottoman, kuusi kertaa katolleen ajetun, entisen omistajan sisältä omalla ulosteellaan ja muilla eritteillään sotkeman ja pakoputkeen raizkaaman pskaläjän. Sitä ei mikään laki tai kukaan keskustelupalstan besserwisser kiellä.
        Tiedossa olevat viat on vaan kerrottava.
        Ja edelleenkään kuluttajalakien mukaan kuluvien osien ja iän/ajomäärän mukaan normaalien kulumisien korvausvelvoitetta ei ole vaikka jokin kulutusosa hajoaisi seuraavana päivänä.

        Tästä olen kuitenkin täysin samaa mieltä:
        "Jos kyseessä reilu kauppias, autoliike niin hän on sanojensa mittainen."

        =>Reiluja kauppiaita mahtuu Suomen 2000:n autoliikkeeseen paljon. "Ei niin reiluja" on tilastojen mukaan vain kourallinen, koskapa suuntaa-antavana tilastona voitaneen pitää kuluttajaneuvonnan tilastoja korvatuista vs. korvaamatta jätetyistä vastuuasioista. Tämän lisäksi edelleenkin suurin osa autokauppiaista korjaa jopa yli virhevastuurajojen vikoja ihan "omaan piikkiin" GOODWILL-korjauksina, eikä kuluttajaneuvontaa edes tarvita.

        Aloituksen Levorannan autoliikkeen toimintatapoja en tunne, tämä vain oikaisevana kommenttina taas kerran täysin älyttömiin "takuu"-luulotteluihin.

        ...kin.

        Onko aamulääkkeesi jääneet ottamatta. Ota ne ja mieti mitä kirjoittelet. Ihan kipeitä juttuja!


      • käyvitussakyykkyyn
        Otahan lääkkeesi kirjoitti:

        ...kin.

        Onko aamulääkkeesi jääneet ottamatta. Ota ne ja mieti mitä kirjoittelet. Ihan kipeitä juttuja!

        Perseaukiset ulvoo, vaan totuutta se ei muuta, ja totuus tulee ...kin kirjoituksissa esiin.


      • galaxy ffv
        entiedä kirjoitti:

        En osaa sanoa mielipidettäni Levorannan Autoliikkeestä. En ole ostanut autoa sieltä milloinkaan.

        Olen ostanu levorannalta 3 autoa,yksi oli uudehko mondeo,ja kyllä myyjä teki ihan kirjallisen takuun niihin mitä olen sieltä ostanu....ja takuu toimii.mondeosta alkoi vuotamaan ohj.tehostimen lauhdutin,liike korjasi,hinta 0€.galaxyn lämpömittari näytti höpöjä...auto heti huoltoon ja löytyhän se vika heti...anturi rikki,vaihtoivat samalla termostaatin ja kun koneelta ei löytynyt turvallisuustarkastuksen suoritusta ( joku trafin takaisinkutsu ollut jarrupolkimen asennontunnistin vian takia) tekivät myös sen,ilmoitti huolto väliaikatiedot et menee vielä puol tuntia.hintaa tuli 70€,eli maksoin reilu tunnin liksan 3tunnin työstä....eihän ne tietenkään parin tonnin autoon mitään erillistä takuuta anna vaan silloin mennään kuluttajasuojan piirissä,jossa yleensä asiakas maksaa työt ja liike osat


    • Vammala, Tampere, Fo

      Olihan aloitus, ihan kun jokainen mahdollinen ongelma olisi samalainen ja toimittaisiin samalla tapaa. Kuinka ihminen voi olla voi dorka, että keksii kysyä moisia?

      • Onko vikaa?

        Vammala, Tampere, Fo

        Ihan asiaa hän kysyy. Onko luetun ymmärtämisessäsi jokin paha vika?


    • Anonyymi

      Perseestä, en rikastuta tällaisia kivijalka liikkeitä

    • Anonyymi

      Juu aivan susi liike, asiakaspalvelu ihan hanurista.
      Kun jotain kysyy niin kierrellään ja kaarrellaan kysymystä ja pyydetään toista myyjää paikalle vaikka tämän kyseisen henkilön pitäisi tietää autosta.

    • Anonyymi

      Taas pirkanmaalaiset itkee tapansa mukaan.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ensi kesänä

      Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      70
      3530
    2. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

      Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      148
      3433
    3. Tukalaa kuumuutta

      Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      46
      3312
    4. Sinä, ihastukseni

      Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      53
      2759
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

      Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      2013
    6. Okei, myönnetään,

      Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      30
      1942
    7. Onko kaivatullasi

      himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1676
    8. Et siis vieläkään

      Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      40
      1655
    9. Mihin hävisi

      Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      93
      1616
    10. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

      En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1390
    Aihe