tietääkö joku?

minä vaan

mikä on enkelien merkitys jehoville? joskus mietimme asiaa porukalla ja nyt ajattelin josko täällä joku kertoisi oikean tiedon.

9

574

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • epätietoiselle

Jehova on yksi.

• eri merkitys

erisnimeä: Jehova, on sillä eri merkitys, kuin jos tarkoitat uskonnollisen yhdyskunnan nimeä Jehovan todistajat, jonka jäsenet ovat Jehovan todistajia.

• mitä tarkoitat

vain enkeleitä, on sillä eri merkitys kuin jos tarkoitat sanalla henkiolentoja.

• minä vaan

tarkoitin lähinnä vain enkeliä, esim. suojelusenkeli taulu, jonka jokainen tuntee,laittaisivatko he sen seinälleen, tai pitäisivätkö enkeliä esittäviä koriste-esineitä kodissaan, lähinnä sellaisesta asiasta olin kiinnostunut tietämään.

• sanaton
        minä vaan kirjoitti:

tarkoitin lähinnä vain enkeliä, esim. suojelusenkeli taulu, jonka jokainen tuntee,laittaisivatko he sen seinälleen, tai pitäisivätkö enkeliä esittäviä koriste-esineitä kodissaan, lähinnä sellaisesta asiasta olin kiinnostunut tietämään.

Onko se aito valokuva maalatussa muodossa?

• JewelHunter
        minä vaan kirjoitti:

Entisenä Jehovalaisena osaan sana ettei ne käytä tuollaisia koriste-esineitä, ainakaan mun aikana eivät pitäneet.

• whisky guy

esimerkiksi enkelit vapautti jeesksen haudastaan rullas kiven pois .enkelit vapautti paavalin .estii aadamin ja eevan menemasta eddeniin .,pelastivat porukka papylioniassa tuklissesta pastisisata esikmrjerjsa pakljon

• etsijä

On suuri joukko enkelisanansaattajia, jotka toimivat viestintäkanavana Jumalan ja ihmisten välillä. He eivät kuitenkaan pelkästään välitä sanomia. Korkeimman Jumalan edustajina ja valtuutettuina he toimivat myös Jumalan tarkoitusten vastuullisina täytäntöönpanijoina, olipa kysymyksessä Jumalan kansan suojeleminen ja vapauttaminen tai jumalattomien tuhoaminen. (1.Mo.19:1-26) Enkelien tiedot ja voima ilmenivät, kun kaksi enkeliä hävitti tulella Sodoman ja Gomorran. Yksi ainoa enkeli surmasi 185000 sotilasta Assyrian armeijasta. (Psal.103:20 ; 1.Mo.19:13, 24 ; 2.Ku.19:35)

Sekä heprealainen sana mal'akh' että kreikkalainen sana ag'gelos merkitsevät kirjaimellisesti 'sanansaattajaa'. Kun tarkoitetaan sanansaattajahenkiä, nuo sanat käännetään vastineella enkelit. Enkeleitä sanotaan toisinaan hengiksi; henkiolento on näkymätön ja voimakas. Koska enkelit eivät mene naimisiin, Jehova loi jokaisen heistä erikseen Esikoispoikansa "Jumalan luomakunnan alun" välityksellä.

Serafeilla on enkelien keskuudessa hyvin suuria etuja ja paljon kunniaa (Jes.6:2,6) Heprealainen sana sera-fim' on monikkomuoto subsantiivistä, joka on peräisin verbistä sa-raf' 'polttaa'. Näin ollen heprealainen ilmaus sera-fim' tarkoittaa kirjaimellisesti 'polttavia'. Nämä mahtavat taivaalliset luomukset ovat enkeleitä, ja heillä on ilmeisesti erittäin korkea asema Jumalan järjestelyssä, koska heidän osoitetaan palvelevan Jumalan valtaistuimen luona.(Hes.10:9-13)
      Kerubi, korkea-arvoinen enkeliluomus, jolla on erikoistehtäviä ja joka kuuluu eri luokaan kuin serafit.

LÄHDE: Raamatun ymmärtämisen opas. I-osa, 2001. s. 494-

• Alk. Sit. Or.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      106
      4592
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3403
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2390
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      41
      1438
    5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      36
      1353
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      38
      1206
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      14
      1102
    8. 159
      1026
    9. On varmaan turn off

Mutta olen tosi kokematon.
      Ikävä
      27
      998
    10. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen