Hei, olen perusterve 25-vuotias mies. Harrastan liikuntaa säännöllisesti 4 kertaa viikossa, salibandyä. Olen hikoillut siis urani aikana huimasti.
Viime aikoina olen huomannut muutamulla kerroilla todella pistävää ammoniakin hajua urheillessani. Jopa niin voimakasta, että olen joutukut vaihtamaan pelipaitaani kahdesti-kolmesti tunnissa.
Hikoilen normaalisti todella paljon ja pintaverisuonet muuttavat pääni punaiseksi jo viiden minuutin urheilun jälkeen. Tähän hajuongelmaan en kuitenkaan ole aiemmin törmännyt.
Googlailin tietoa aiheesta, mutta ei oikein vastauksiakaan tai oikeastaan asiaa tukevia seikkoja löydy. Täydellisessä verenkuvassa kävin viimeksi kesäkuussa eikä mitäön poikkeavaa löytynyt. Ruokavalioni on löysä ja syön mitä haluan. Myös alkoholin käyttö on vapaata, mutta maltillista harrastuksesta johtuen.
Voisiko kyseessä olla esimerkiksi tietyn ruokalajin aiheuttama reaktio?
Harjoitusmäärä on tosin lisääntynyt kesän jälkeen tiiviimmäksi aiempiin vuosiin verrattuna. Kuona-aineiden poistuminen yhdistettynä muutenkin kovaan hikoiluun= ammoniakin haju?
Kiitos vastauksistanne jo etukäteen!
Hiki tuoksuu ammoniakille
1
1597
Vastaukset
- Hmmh..
Olet varmaan jo löytänyt infoa, mutta vastaan nyt silti vielä. Jotkut ihmiset vain kärsivät kyllä ikävistä halu-ongelmista mitkä vain ilmestyvät jostakin, jotkut haisee esim. mädälle kalalle kun vähäänkään hikoavat, että ei mikään ruoka-aine näitä ongelmia sinullakaan varmasti aiheuta, voi silti olla että asialle ei vain voi mitään. Tutkimuksia silti olisi hyvä alkaa tekemään. Jos vesi ei ole jo 1. juomasi niin tee siitä se.
Uusi verikoe varmuuden vuoksi ja virtsanäytte olisi kumminkin hyvä tutkia mielestäni. Ne on ainoat mistä voisi löytää johtolankoja että pääsisit ihan mahdollisiin tutkimuksiin. Jos tutkisit munuais- ja maksasairauksia niin löytyisikö sileät mitään muuta oiretta mikä haittaa sinua?
Googlaa: ammoniakki hiki (jos siis et ole jo)
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk01055
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2434629Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii763065- 472473
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua451777- 281753
- 801456
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘851285PS uusimman gallupin rakettimainen nousija
https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden143965- 69948
Sellainen tunne sydämessä
Että nainen olet kaivannut minua. Tai sanonko että oikeastaan koet sitä samaa nostalgiaa, kaipuuta ja mukavia muistoja,86894