'Minä sanon teille: jokaiselle, jolla on, annetaan; mutta jolla ei ole, siltä otetaan pois sekin, mikä hänellä on.
Mutta viholliseni, jotka eivät tahtoneet minua kuninkaaksensa, tuokaa tänne ja teloittakaa minun edessäni.'"
Tällä lausella muslimit opettavat että Jeesus opetti ja kannusti jihadia, mikä on helluntailaisten vastaus? Miten tuo kohta selitetään?
http://www.sbmmj.org/?p=74
Luukas 19:26 ja 27 vastausta odotetaan
15
633
Vastaukset
- c dfvgbhnjmk,
"BIBLE TEACHES TO KILL THOSE WHO DISBELIEVE: LUKE 19, 29 JESUS SAYS: "now as for those enemies of mine who did not want me as their king, bring them here and slay them before me" QURAN TEACHES FREE WILL. CHAPTER 1, VS 256 "Let there be no compulsion in religion" STUDY YOUR RELIGION OH CHRISTIANS!" - Muslimi mies
Eikö Luukas 19:27 voi poistaa raamatusta? - simp peliä
No mitäs siinä on epäselvää!
Jeesushan kertoo siinä miten niiden käy jotka hylkäävät hänet omasta tahdostaan.- ecffrv
Eikö tuo ole ristiriitaista "tuokaa tänne ja teloittakaa minun edessäni." Pitäisikö meidän tuoda epäuskoiset hänen etten teloitettavaksi, tuo on suoraa käsky.
1. Käske tuomaan hänne etteen!
2.Ja käske meidän tappa heidät hänen edessä!
Sana 'teloittaa' pitäisi vaihtaa 'tuomittavaksi'. - Alkukielessä on juur
ecffrv kirjoitti:
Eikö tuo ole ristiriitaista "tuokaa tänne ja teloittakaa minun edessäni." Pitäisikö meidän tuoda epäuskoiset hänen etten teloitettavaksi, tuo on suoraa käsky.
1. Käske tuomaan hänne etteen!
2.Ja käske meidän tappa heidät hänen edessä!
Sana 'teloittaa' pitäisi vaihtaa 'tuomittavaksi'.Alkukielessä on juuri se merkitys kuin tuossa käännöksessä eli:
Teurastaa, teloittaa, (tappaa teurastaa) !
Jos oma tulkintasi on pielessä, niin älä ala siitä syystä vääristämään ja vääntelemään Sanaa ! - f5tgy6
Alkukielessä on juur kirjoitti:
Alkukielessä on juuri se merkitys kuin tuossa käännöksessä eli:
Teurastaa, teloittaa, (tappaa teurastaa) !
Jos oma tulkintasi on pielessä, niin älä ala siitä syystä vääristämään ja vääntelemään Sanaa !niin oli pielessä, kuinka oppiin oikeaan tulkinnan?
- Itselleni Herra anto
f5tgy6 kirjoitti:
niin oli pielessä, kuinka oppiin oikeaan tulkinnan?
Itselleni Herra antoi yhdessä kohtaa oikein halun ja hingun selvittää ja opiskella Raamatun asioita, eli sitä mukaa kun elämässäni tuli jotakin vastaan, minä tutkin asioita Raamatusta ja halusin Raamatun ohjeita elämääni !
Siinä samassa huomasin, että Sana alkoi avautumaan minulle, eli Pyhä Henki alkoi sitä Sanaa avaamaan, eli jokaisella uudestisyntyneellä uskovalla on Pyhä Henki ja Henki sitten opettaa ja muistuttaa Raamaatun sanoista ja opetuksista !
Joh. 14:26 Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut.
Joh. 6:45 Profeetoissa on kirjoitettuna: 'Ja he tulevat kaikki Jumalan opettamiksi'. Jokainen, joka on Isältä kuullut ja oppinut, tulee minun tyköni.
Eli ihan sama asia eli Henki meissä opettaa !!!
Ja itse tajusin silloin sen, mitä Paavali kirjoitti Timoteukselle:
1. Tim. 4:15 Harrasta näitä, elä näissä, että edistymisesi olisi kaikkien nähtävissä.
Eli jos ja kun uskova harrastaa ja elää Sanaa tutkien ja lukien, hän vääjäämättä edistyy ja oppii yhä lisää, ja siksi itse olen halunut harrastaa ja elään näissä Hengellisissä asioissa ja Sanan tutkimisissa !
- 14+9
Kuten Mauri Viksten sanoi, ei syntymätöntä (siis kaltaistasi uudestisyntymätöntä) voi opettaa.
Hänelle täytyy julistaa evankeliumi.
Ymmärtäkää tämä tekin, jotka jo olette Herran omia. - Lue KOKONAISUUS
Älä irroita jakeita kokonaisuudesta ja asiayhteydestä !
11 Ja heidän tätä kuunnellessaan hän puhui vielä vertauksen, koska hän oli lähellä Jerusalemia ja he luulivat, että Jumalan valtakunta oli kohta ilmestyvä.
12 Hän sanoi näin: "Eräs jalosukuinen mies lähti matkalle kaukaiseen maahan saadakseen itsellensä kuninkuuden ja sitten palatakseen.
13 Ja hän kutsui luoksensa kymmenen palvelijaansa, antoi heille kymmenen leiviskää ja sanoi heille: 'Asioikaa näillä, kunnes minä tulen'.
14 Mutta hänen kansalaisensa vihasivat häntä ja lähettivät lähettiläät hänen jälkeensä sanomaan: 'Emme tahdo tätä kuninkaaksemme'.
15 Ja saatuansa kuninkuuden ja palattuansa hän käski kutsua eteensä ne palvelijat, joille hän oli antanut rahat, saadakseen tietää, mitä kukin oli asioimisellaan ansainnut.
16 Niin ensimmäinen tuli esiin ja sanoi: 'Herra, sinun leiviskäsi on tuottanut kymmenen leiviskää'.
17 Ja hän sanoi hänelle: 'Hyvä on, sinä hyvä palvelija; koska vähimmässä olet ollut uskollinen, niin saat vallita kymmentä kaupunkia'.
18 Ja toinen tuli ja sanoi: 'Herra, sinun leiviskäsi on tuottanut viisi leiviskää'.
19 Niin hän sanoi tällekin: 'Sinä, vallitse sinä viittä kaupunkia'.
20 Vielä tuli yksi ja sanoi: 'Herra, katso, tässä on sinun leiviskäsi, jota olen säilyttänyt liinasessa.
21 Sillä minä pelkäsin sinua, koska olet ankara mies: sinä otat, mitä et ole talteen pannut, ja leikkaat, mitä et ole kylvänyt.'
22 Hän sanoi hänelle: 'Oman sanasi mukaan minä sinut tuomitsen, sinä paha palvelija. Sinä tiesit minut ankaraksi mieheksi, joka otan, mitä en ole talteen pannut, ja leikkaan, mitä en ole kylvänyt;
23 miksi et siis antanut rahojani rahanvaihtajan pöytään, että minä tultuani olisin saanut periä ne korkoineen?'
24 Ja hän sanoi vieressä seisoville: 'Ottakaa häneltä pois se leiviskä ja antakaa sille, jolla on kymmenen leiviskää'.
25 -Niin he sanoivat hänelle: 'Herra, hänellä on jo kymmenen leiviskää'. -
26 'Minä sanon teille: jokaiselle, jolla on, annetaan; mutta jolla ei ole, siltä otetaan pois sekin, mikä hänellä on.
27 Mutta viholliseni, jotka eivät tahtoneet minua kuninkaaksensa, tuokaa tänne ja teloittakaa minun edessäni.'"- dfgf4f5gt
Ok ymmärrän nyt , säikähdin vain, kiitos
- Hienoa kun tajusit
dfgf4f5gt kirjoitti:
Ok ymmärrän nyt , säikähdin vain, kiitos
Hienoa kun tajusit ! :)
Moni siis irroittaa yksittäisiä jakeita ja tulkitsee ne sitten hyvinkin väärin, tämä tapa ja tyyli on varsinkin nyky ajassa erittäin tavallista, ja siten moni alkaa pelkäämään tai ahdistuu, tai jotain vastaavaa !
Aina kannatttaa lukea laajemmin joka Sanankohta, ja lisäksi moni Sanan kohta ei yksin aukea oikein, vaan on hyvä lukea ja ymmärrytää Raamattua laajemmin !
Puhutaan siis Raamatun ns. "kokonaisilmoituksesta" eli olen ymmärtänyt itse sen, että se on kuin palapelin tekoa, eli kaikki palat lopulta liittyvät toisiinsa, ja täydentävät ja selventävät kuvaamme Jumalasta ja Jumalan tahdosta, ja jos siis aletaan tuijottaa vain paria palaa tai pientä kohtaa, niin ei käsitetä kokonaisuutta, ja vain kokonaisuuden kautta voimme nähdä oikein ne pienet yksityis kohdat !
Nyt tässä ajassa kunkin uskovan tulisi mahdollisimman paljon perehtyä ITSE siihen, mitä Raamattu opettaa todella, ja siten ei kukaan pääse peloittelemaan eikä eksyttämään jopa tahallisilla Raamatun väännöksillä !
Herra sinua siunatkoon ja Hengen avaaman Sanan kautta, Raamatun Totuudet henkilökohtaisesti avatkoon !
Tutki ja märehdi(mietiskele mielessäsi) siis Sanaa, ja pyydä Herralta opetusta Pyhän Hengen avaaman Sanan kautta !
- Kyse on Hengellisest
Kyse on Hengellisestä "kuvasta", joka siis on KOKONAISUUS ja sellaisena se tulisi käsitellä !
Ja näistä "kuvista" ja vertauksista siis Herra Jeesus sanoo seuravaa:
Luuk. 8:10 Hän sanoi: "Teidän on annettu tuntea Jumalan valtakunnan salaisuudet, mutta muille ne esitetään vertauksissa, että he, vaikka näkevät, eivät näkisi, ja vaikka kuulevat, eivät ymmärtäisi.
Siis nämä Hengelliset kuvat, tulee tutkia Hengellisesti, muuten ne aivät aukea oikein, eli vain Hengellinen, eli uudestisyntynyt uskova voi näitä Pyhän Hengen avaamina ymmärtää kuten Sana kertoo ja opettaa seuraavassa:
1. Kor. 2:13 ja siitä me myös puhumme, emme inhimillisen viisauden opettamilla sanoilla, vaan Hengen opettamilla, selittäen hengelliset hengellisesti.
Jeesus sanoi, että laista eli Sanasta ei tule poistaa pienintäkään piirtoa, ja vaikka siis uskosta osattomat ja yhä ymmärtämättömät uskovatkin vääntelisivät näitä Raamatun sanoja ja opetuksia, niin silti niitä ei tule poistaa, sillä ne puhuvat siis Totuutta Hengellisille ! - Jeesus on Herra
Luuk 19:
11 Ja heidän tätä kuunnellessaan hän puhui vielä vertauksen, koska hän oli lähellä Jerusalemia ja he luulivat, että Jumalan valtakunta oli kohta ilmestyvä.
12 Hän sanoi näin: "Eräs jalosukuinen mies lähti matkalle kaukaiseen maahan saadakseen itsellensä kuninkuuden ja sitten palatakseen.
13 Ja hän kutsui luoksensa kymmenen palvelijaansa, antoi heille kymmenen leiviskää ja sanoi heille: 'Asioikaa näillä, kunnes minä tulen'.
14 Mutta hänen kansalaisensa vihasivat häntä ja lähettivät lähettiläät hänen jälkeensä sanomaan: 'Emme tahdo tätä kuninkaaksemme'.
15 Ja saatuansa kuninkuuden ja palattuansa hän käski kutsua eteensä ne palvelijat, joille hän oli antanut rahat, saadakseen tietää, mitä kukin oli asioimisellaan ansainnut.
16 Niin ensimmäinen tuli esiin ja sanoi: 'Herra, sinun leiviskäsi on tuottanut kymmenen leiviskää'.
17 Ja hän sanoi hänelle: 'Hyvä on, sinä hyvä palvelija; koska vähimmässä olet ollut uskollinen, niin saat vallita kymmentä kaupunkia'.
18 Ja toinen tuli ja sanoi: 'Herra, sinun leiviskäsi on tuottanut viisi leiviskää'.
19 Niin hän sanoi tällekin: 'Sinä, vallitse sinä viittä kaupunkia'.
20 Vielä tuli yksi ja sanoi: 'Herra, katso, tässä on sinun leiviskäsi, jota olen säilyttänyt liinasessa.
21 Sillä minä pelkäsin sinua, koska olet ankara mies: sinä otat, mitä et ole talteen pannut, ja leikkaat, mitä et ole kylvänyt.'
22 Hän sanoi hänelle: 'Oman sanasi mukaan minä sinut tuomitsen, sinä paha palvelija. Sinä tiesit minut ankaraksi mieheksi, joka otan, mitä en ole talteen pannut, ja leikkaan, mitä en ole kylvänyt;
23 miksi et siis antanut rahojani rahanvaihtajan pöytään, että minä tultuani olisin saanut periä ne korkoineen?'
24 Ja hän sanoi vieressä seisoville: 'Ottakaa häneltä pois se leiviskä ja antakaa sille, jolla on kymmenen leiviskää'.
25 -Niin he sanoivat hänelle: 'Herra, hänellä on jo kymmenen leiviskää'. -
26 'Minä sanon teille: jokaiselle, jolla on, annetaan; mutta jolla ei ole, siltä otetaan pois sekin, mikä hänellä on.
27 Mutta viholliseni, jotka eivät tahtoneet minua kuninkaaksensa, tuokaa tänne ja teloittakaa minun edessäni.'"
Tässä on koko Jeesuksen vertaus ja siitä ei voi ottaa irti paria jaetta erikseen. Koko vertaus on selitettävä kerralla ja kokonaan.
Tässä puhutaan Taivasten valtakunnan tulemisesta. Jeesus meni ylösnousemisensa kautta Jumalan valtaistuimelle. Ristillä hän oli lunastanut itselleen valtakunnan ja siihen asukkaat.
Ne ihmiset, jotka eivät ota vastaan pelastusta Jeesuksessa Kristuksessa, joutuvat hänen eteensä viimeisellä tuomiolla ja siellä heidät tuomitaan.
Tästä asiasta puhuvat jakeet 14 ja 27. Tässä kerrotaan siis myös siitä, että monet juutalaisen kansan jäsenistä hylkäsivät Jeesuksen. Kysymys jakeessa 27 on siis viimeisestä tuomiosta. Tappamiselle tässä ajassa ei lupaa anneta.
Muut jakeet koskettavat sitten Jeesuksen omia, joille Jeesus uskoo tehtäviänsä. Ne jotka hoitavat annetun kutsumuksensa hyvin, saavat palkan Jeesukselta kerran taivaallisella palkanmaksun päivänä. Ne jotka ovat jättäneet vastaamatta Jeesuksen työ kutsuun, kun hän pyytää tekemään evankeliumin hyväksi jotakin, menettävät palkkansa, vaikka itse pelastuvatkin.
1 Kor 3:
7 Niin ei siis istuttaja ole mitään, eikä kastelijakaan, vaan Jumala, joka kasvun antaa.
8 Mutta istuttaja ja kastelija ovat yhtä; kuitenkin on kumpikin saava oman palkkansa oman työnsä mukaan.
9 Sillä me olemme Jumalan työtovereita; te olette Jumalan viljelysmaa, olette Jumalan rakennus.
10 Sen Jumalan armon mukaan, joka on minulle annettu, minä olen taitavan rakentajan tavoin pannut perustuksen, ja toinen sille rakentaa, mutta katsokoon kukin, kuinka hän sille rakentaa.
11 Sillä muuta perustusta ei kukaan voi panna, kuin mikä pantu on, ja se on Jeesus Kristus.
12 Mutta jos joku rakentaa tälle perustukselle, rakensipa kullasta, hopeasta, jalokivistä, puusta, heinistä tai oljista,
13 niin kunkin teko on tuleva näkyviin; sillä sen on saattava ilmi se päivä, joka tulessa ilmestyy, ja tuli on koetteleva, minkälainen kunkin teko on.
14 Jos jonkun tekemä rakennus kestää, on hän saava palkan;
15 mutta jos jonkun tekemä palaa, joutuu hän vahinkoon; mutta hän itse on pelastuva, kuitenkin ikäänkuin tulen läpi.
Tässä nyt tällainen lyhyt raamatun oppitunti tästä vertauksesta. Toivottavasti tästä on apua.- Jeesus on Herra
Tuossa vertauksessa Jeesus puhuu myös tuhatvuotisesta valtakunnasta, jossa pyhät saavat hallita yhdessä Jeesuksen kanssa. Kertomuksessa 'saat hallita kymmentä kaupunkia' 'Sinä saat hallita viittä kaupunkia' kertovat siis tästä.
Hyvin tehtävänsä hoitaneet Jeesuksen omat siis tulevat Kristuksen tuhatvuotisessa valtakunnassa tämän maan päällä kerran hallitsemaan.
Ilm. 20:6
Autuas ja pyhä on se, jolla on osa ensimmäisessä ylösnousemuksessa; heihin ei toisella kuolemalla ole valtaa, vaan he tulevat olemaan Jumalan ja Kristuksen pappeja ja hallitsevat hänen kanssaan ne tuhannen vuotta.
- leivantalo
Tuossa edellä oli hyvä selvitys asiasta. Todella Raamattua täytyy tutkia kokonaisena ilmoituksena ja osa on myös vertauksin tuotu esiin. Vähän vaikee kohta ja rankkaa tekstiä kyllä.
- markku.lievonen
Juuri noin. Jeesuksen vertauskuvainnollista opetusta on kautta aikain ymmärretty väärin kun kokonaisuutta ei ole huomioitu. Näin JUMALASTA on tehty tyranni, joka kiduttaa turmeltunutta ihmistä ajattomasti.
Niin,- vaikka koko UT punainen lanka on pelastaa tämä kadoksissa oleva ihminen. Ihminen, joka turmeltuneessa tilassa on vihollisuudessa JUMALAA kohtaan. No, onneksi JUMALAN aivoituksien toteutumiseen ei vaikuta ihmisten opit ja tulkinnat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä3244243Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1352385Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575822026- 1411521
Hotelli kainuu
Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!401028Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan
Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein136986- 26967
- 77959
Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?
Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!337901Pitäis vaan lopettaa
Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei8877