Äänestäkää seurakuntavaaleissa

Amandax

40

118

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Amandax

En ole itsekään vielä päättänyt ketä äänestän, mutta varmaan kaikille löytyy sopiva ehdokas. Tällä foorumilla kyllä varmaan kaikki kirkkoon kuuluvat ovat melkein kaikesta eri mieltä kuin minä.

• xyfg

Hiljaisuudesta päätellen foorumissa pyörivistä suurin osa ei kuulu kirkkoon ja joita ei kiinnosta vaikka kuuluvatkin, niinkuin häpeäkseni itsekin, ovat hiljaa.

• Amandax
        xyfg kirjoitti:

Hiljaisuudesta päätellen foorumissa pyörivistä suurin osa ei kuulu kirkkoon ja joita ei kiinnosta vaikka kuuluvatkin, niinkuin häpeäkseni itsekin, ovat hiljaa.

Joo siis suurin osa täällä on selvästi ateisteja ja muihin uskonnollisiin ryhmiin kuuluvia. Minä äänestän aina kaikissa mahdollisissa vaaleissa kun sillä tavalla voi ainakin johonkin vaikuttaa.

• xyfg
        Amandax kirjoitti:

Joo siis suurin osa täällä on selvästi ateisteja ja muihin uskonnollisiin ryhmiin kuuluvia. Minä äänestän aina kaikissa mahdollisissa vaaleissa kun sillä tavalla voi ainakin johonkin vaikuttaa.

Kyllä minäkin näissä muissa vaaleissa äänestän ja olen äänestänyt kyllä kerran papin ja kerran srk.vaaleissakin mutta nyt on jäänyt kun ei ole ketään henk.koht. tuttua jota äänestäis.

• Amandax
        xyfg kirjoitti:

Kyllä minäkin näissä muissa vaaleissa äänestän ja olen äänestänyt kyllä kerran papin ja kerran srk.vaaleissakin mutta nyt on jäänyt kun ei ole ketään henk.koht. tuttua jota äänestäis.

Varmaan monilla vaikuttaa jos ei ole ketään tuttua, mutta aina voi katsoa netistä ehdokkaiden mielipiteet.

• äänestäjä Hki

Kyllä aion äänestää ja ehdottomasti jotakin muuta kuin "tulkaa kaikkilaista".

• Aivan todellakin! Me

Aivan todellakin! Mehän voimme äänestää "menkää pois kaikkilaisia", niin yksinkertaista se on!

• Amandax
        Aivan todellakin! Me kirjoitti:

Aivan todellakin! Mehän voimme äänestää "menkää pois kaikkilaisia", niin yksinkertaista se on!

Sinä et voi äänestää seurakuntavaaleissa kun et kuulu kirkkoon.

• xyfg
        Amandax kirjoitti:

Trolli mikä trolli!

• oma peukku

Olet aika epeli. Huutelet tyhmyyksiä ja itse peukutat niitä!

• xyfg
        Amandax kirjoitti:

Trolli mikä trolli!

• Todella sääli!
        xyfg kirjoitti:

Trolli mikä trolli!

Sääli todella, jos Amandaxin on trolli?!

• Amandax
        Todella sääli! kirjoitti:

Älä jaksa, sinua tarkoitettiin.

• xyfg
        Todella sääli! kirjoitti:

Oma plussitus on sulla nopeaa mutta muuten kirjoitetun ymmärtäminen pätkii.
        Oma kone tässä vähän myös pätkii.

• xyfg
        xyfg kirjoitti:

Oma plussitus on sulla nopeaa mutta muuten kirjoitetun ymmärtäminen pätkii.
        Oma kone tässä vähän myös pätkii.

Tämä säälille

• Kristuksen opetukses

Hyvin mielenkiintoista!

On aivan yleisessä tiedossa, etteivät kaikki seurakunnan uskovaiset jäsenet suvaitse ihan kaikkia jäseniä, jotka eivät ole tervetulleita seurakuntaan, eikä näiden hyljeksittyjen etuakaan saisi sitten mitenkään ajaa.

Uskovaisten mielestä heidät pitäisi vain hylätä ja unohtaa rakkaudettomasti, vaikka nimenomaan Kristus meni aina lohduttamaan unohdettuja ja sorrettuja!

On kuitenkin hyvin mielenkiintoista, että uskovaisten mielestä tätä asiaa ei saisi edes kertoa, edes heille itselleen! Sillä he haluavat elää käsityksessä, että he ovat kaikkein parhaimpia uskovaisia, joiden seurakunnassa ei voi olla muita kuin kaikkein parhaimpia uskovaisia, itsensä ylentäviä ja fariseuksia, joiden omahyväisyys loistaa jo kauas.

Mutta mikä tällainen seurakunta on? Onko se edes Lutherin opin mukainen? Kuten jo kerroin, Kristus meni aina lohduttamaan niitä, jotka eivät saaneet mitään arvostusta lähimmäisiltään, joita pidettiin syntisinä ja saastaisina!

Mutta saako kaikkein parhaimmille uskovaisille kertoa ja muistuttaa edes Kristuksen opetuksesta, kun heillä itsellään on niin hyveellinen käsitys omasta itsestään?

• 5+9
        Kristuksen opetukses kirjoitti:

Hyvin mielenkiintoista!

On aivan yleisessä tiedossa, etteivät kaikki seurakunnan uskovaiset jäsenet suvaitse ihan kaikkia jäseniä, jotka eivät ole tervetulleita seurakuntaan, eikä näiden hyljeksittyjen etuakaan saisi sitten mitenkään ajaa.

Uskovaisten mielestä heidät pitäisi vain hylätä ja unohtaa rakkaudettomasti, vaikka nimenomaan Kristus meni aina lohduttamaan unohdettuja ja sorrettuja!

On kuitenkin hyvin mielenkiintoista, että uskovaisten mielestä tätä asiaa ei saisi edes kertoa, edes heille itselleen! Sillä he haluavat elää käsityksessä, että he ovat kaikkein parhaimpia uskovaisia, joiden seurakunnassa ei voi olla muita kuin kaikkein parhaimpia uskovaisia, itsensä ylentäviä ja fariseuksia, joiden omahyväisyys loistaa jo kauas.

Mutta mikä tällainen seurakunta on? Onko se edes Lutherin opin mukainen? Kuten jo kerroin, Kristus meni aina lohduttamaan niitä, jotka eivät saaneet mitään arvostusta lähimmäisiltään, joita pidettiin syntisinä ja saastaisina!

Mutta saako kaikkein parhaimmille uskovaisille kertoa ja muistuttaa edes Kristuksen opetuksesta, kun heillä itsellään on niin hyveellinen käsitys omasta itsestään?

Trollausta, älkää vastatko. Tarkoituksena on saada aikaan epäsopua.

• Wiljami Ruis

Mitähän vaalilistoja on tarjolla? Mielluummin muita kuin puoluiden.

• suurempi kuin <3

Joo, aion äänestää. Aion äänestää ennakkoon viikolla 44 eli joskus ma-pe välillä 27.-31.10. Oman seurakunnan äänestyspaikkoja en ole vielä netistä tarkastanut, mutta oman seurakuntani kirkkoherranvirastoissa voin äänestää ma-pe 9-18. Virastot kun ovat joka seurakunnassa äänestyspaikkoja.

Se on tosin harmi, etten voi äänestää oman työpaikkani seurakunnanalueen kirkkoherranvirastossa - se olisi vielä helpompaa. Ruokatunnilla vaikka.

• Peili

Miksi äänestäisit? Valta kirkossa ja seurakunnissa on papeilla. Vaalit ovat suhteellisen kosmeettiset, eikä käytännössä rahvaalla kirkossa ole toimeenpanovaltaa.

Kirkko on pappeja varten, seurakunta on veronkeruuta varten.

• Amandax

Kyllä jokaisella kirkon toimijalla on merkitystä siihen millainen kirkko on. Sinä et taida tuntea kovin hyvin kirkkoa.

• Evita-

Kyllä äänestän. Suurinpiirtein kaikissa valtakunnallisissa vaaleissa olen käyttänyt äänioikeuttani. Tosin nyt eurovaaleissa en äänestänyt.

Pitäähän sitä äänestää, jotta voi vaikuttaa, ja antaa palautetta.
      Miksi pitää valittaakaan jos ei ole vaikuttanut.

• iloinen antaja

Äänestä viimeistä kertaa seurakuntavaaleissa nyt. Kirkko on menossa sellaiseen pimeyteen hylättyään Jumalan sanan, ettäen halua enää olla missään tekemisiissä sen kanssa. Haluan vielä viimeisen kerran sanoa sanottavani ja äänestää kaikista konservatiiveintä ehdokasta jonka listoilta löydän. Kun eroan heti vaalien jälkeen en joudu eää ensi vuonna maksamaan sinne veroja. Olen tähänkin asti kymmenykseni maksanut ihan muualle ja nyt voin maksaa vapaille suunnilleja järjestöille joista saan hengellisen ravintoni nytkin vielä enemmän.

• äänestän

Ehdottomasti äänestän ja kehottaisin muitakin tekemään samoin. Seurakuntavaaleissa on tavannut olla matala äänestysprosentti. Osallistukaa seurakuntanne toimintaan!

• Amandax

Nyt on tuonne on laitettu jo ehdokaslistat mutta vaalikone ei ole vielä toiminnassa.

• Amandax

Tulipa monta on-sanaa kun kirjoittaa nopeasti mutta muistakaa äänestää, jos tätä foorumia edes lukee kukaan.

• Ääni Helsingistä

Liberaalia kun äänestää niin se on eksytyksen kannustamista. Siitä lienee ankarat seuraukset.

Konservatiiviä äänestän, suntisuvaitsemista ja homostelua vastaan.

• antihomppeli

Samoin äänestä konservatiivia.

• Hyvä kehotus. Kiitos 

Aika usein kuulee sanottavan, että jos ei äänestä ei myöskään ole oikeutta valittaa. Ajattelen myös aikalailla samoin. Vaalit on aina mahdollisuus ottaa kantaa jonkin puolesta, ei niinkään jotakin vastaan. Kenelle ääneni annan sen puolella haluan olla periaatteella ainakin itse äänestän.

Ehdokkaat ovat valmiina, ei kun vaan sitä parasta valitsemaan ja äänestämään.

mono-ohjus

• Itse en ole koskaan äänestänyt kirkollisvaaleissa, ja nyt se on jo mahdotonta.

Kiitos kuitenkin kiva mono-ohjus.

• Amandax

Olen samaa mieltä ettei voi valittaa jos ei äänestä. Jotenkin on ihan kansalaisvelvollisuus äänestää kaikissa vaaleissa missä voi.

• miettiväinen

Toisaalta se on tietysti hassua, jos kaikki asiasta vieraantuneetkin äänestävät. Tulevaisuudessa: Jumala on satuolento....

Tuleeko siitä sitten seurakunnan uskontunnustus?

Toisaalta, eiköhän se ole lopulta kirkolliskokous, joka äänestää suuremmista linjoista. Jätän sitten kirkon, kun se jättää uskontunnustuksen (virallisesti).

• Amandax

Kaikki kirkon toimijat kuitenkin vaikuttaa kokonaisuuteen, siis siihen mitä käytännön toiminta on ja millaiseen näkökulmaan se perustuu.

• helppo päätös

Äänestän!

• helppo täälläkin

Äänestän mahdollisimman liberaalia ehdokasta.

• ääni tulossa
        helppo täälläkin kirjoitti:

Äänestän mahdollisimman konservatiivista ehdokasta.

• ihan selvä
        helppo täälläkin kirjoitti:

Mä myös!

• ihan selvä
        ihan selvä kirjoitti:

Mä myös!

Eli äänestän uudistushenkisiä.

• xyfg

Minäkin taidan äänestää. Onhan siellä poliittistakin listaa.

• hukkaaikaa

On ihan sama kuka istuu ilmaiskahveilla ja siksi en välitä äänestää.

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Korjaa toki jos...

Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
      Ikävä
      31
      3697
    2. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      130
      1508
    3. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      11
      1391
    4. Mies muistatko kun näit

Mut ensimmäisen kerran? Missä se oli? Hyvää yötä.
      Ikävä
      71
      1078
    5. Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa

Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu
      Ikävä
      191
      1077
    6. Koetko sä mitään

Syyllisyyden tunteita siitä mitä teit mulle?
      Ikävä
      58
      1051
    7. olet kaiken rakkauden arvoinen

Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy
      Ikävä
      26
      987
    8. Olisi kiva

Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä
      Ikävä
      38
      961
    9. Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?

Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.
      Ikävä
      67
      940
    10. Oot mun koko maailma

Ei ole koskaan ollut ketään, joka olisi niin täydellinen minulle kuin sinä mies ❤️ Ikävöin sua🥹
      Ikävä
      78
      905
    Aihe