karbamatsepiini ja ketiapiini yhdessä

Epilapsi01

Mulla alotettiin tossa noin kuukaus sitten Ketipinor 25mg ahdistukseen ja unihäiriöihin..mä oon saanu epilepsia kohtauksia..ja ajattelin nyt että joku lääkitys tähän voisi olla ok. Mulla todettiin rolandinen epilepsia vuonna 2010 eli tästä on jo jokusen aikaa..ja pari vuotta sitten olin uni-eeg ja tulokset oli aivan normaalit..pysyi siinä jonkun oireettomana, mut nyt mulla on taas jotain oireita..ollu noin 2kk derealisaatiomainen olo, mulla tulee jatkuvasti poissaolo kohtauksia..ja toinen kysymys!!Lihottaako karbamatsepiini, mietin vaan että jos mulla todetaan taas uudelleen epilepsia ja joudutaan alottaa toi ni oon täs just yrittåny laihuttaa...

3

906

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • stopketipinor

"Lihottaako karbamatsepiini?" Minulla nousi paino sekä Neurotolin että Tegretolin aikana. Molemmat aiheuttavat myös kilpirauhasen vajaatoimintaa, joten mittaa TSH, T4V ja T3V.
      Lääkkeet-palstalla monet ovat kertoneet, että neuroleptit aiheuttavat epilepsian heille. Ensimmäinen hoitokeino on Ketipinorin lopettaminen!

• Eilääkäri

Tää saattaa herättää keskustelua mutta, kun sulla ei näytä olevan mitään varsinaisia syitä käyttää ketiapiinia niin mun näkemys on kuitenkin tässä tapauksessa se, että sun tilanteessa kaikkein parasta oireen hallintaa unettomuuteen ja ahdistukseen olis ihan pienet bentso määrät. Ikinä en alottais keskustelua näin mutta ketiapiini on pikkasen outo kaveri, sulle. Mä ymmärrän toki neuroleptien käytön tiloissa joihin sitä todella tarvitaan mutta kyllä se vaan sotkee epilepsian hoitoo. Jos unettomuus on ajottaista, siihen löytyy käyttökelposempia vaihtoehtoja. Toi ketiapiinii epileptikolle...Hmmm. No, jos ahdistus on jatkuvaa niin se ehkä, hyvin huonosti selittää. jos ajottaista niin hyvin kevyt rauhoittava saattas istua epilepsian kanssa samalla penkillä. Epilepsiaan toki hoito joka on määrättykin...Hei, mikään lääke ei lihota. energia se on. Jotkut lääkkeet saattaa muuttaa aineenvaihdunnan tasoo tai lisätä ruokahaluja. Niihin voi reagoida pelkästään rajoittamalla energian saantia tai liikkumalla mahdollisuuksien mukaan enemmän...Tsemppiä !

• painonnousu

"mikään lääke ei lihota" ei pidä paikkaansa.
        http://laakeinfo.fi/Medicine.aspx?m=722&i=ORION PHARMA_NEUROTOL SLOW
        Neurotol Slow on karbamatsepiinivalmiste, joka aiheuttaa painonnousua ja turvotusta yleisesti. Samoin karbamatsepiinin aiheuttama kilpirauhasen vajaatoiminta näkyy ensin painonnousuna, sitten verikokeissa.

Aloittaja, ota yhteyttä myös endokrinologiin, jotta kilpirauhasen tilanne päivittyy.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ihana on nähdä edes ohimennen

Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      153
      8323
    2. ymmärrätkö miksi minua sattui?

Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      66
      4644
    3. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      140
      4333
    4. Aamu on aina iltaa viisaampi.

Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      23
      3952
    5. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      35
      3463
    6. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      42
      3440
    7. Saattaisimme olla yhdessä

Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      38
      3358
    8. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      48
      3123
    9. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      42
      2861
    10. Oletko joutunut kestämään

Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      49
      2634
    Aihe