Nimistä Raamatussa ..

alex.kasi

Tuolla käytiin taas kerran sitä samaa vanhaa kinaa Mikaelista .. aika käsittämätön kina - minun mielestäni - monestakin syystä.. ja kun yksi sanoo mielipiteensä sanoo toinen tietävänsä hänen mielipiteensä paremmin.. kuin hän itse .. ja päin vastoin ..??

Raamatussa on nimillä usein tarkoitus ... ja se on oikein hyvä asia koska se antaa tietoa nimen käyttäjästä .. eikö olekin ..

Esimerkiksi nimi Jeesus Raamatussa ei oikeastaan alkujaan ole Jeesus mikä on vain suomalainen käännös Jeesuksen oikeasta nimestä - ja joka siksi jättää pois nimen tarkoituksen .. nimi Jeesushan ei suomalaiselle nimen tarkoituksena kerro mitään.

Esimerkkinä voisi ottaa vaikka Suomen pääkaupungín nimen Helsinki, mikä ei sellaisenaan oikein tarkoita mitään muuta kuin että kyseessä on Suomen pääkaupunki ..

http://fi.wikipedia.org/wiki/Helsinki#Helsinki-nimen_etymologia
----

Samalla tavalla nimellä Jeesus on tarkoituksensa - mikä ei tule esiin Jeesukseksi käännetyssä nimessä ilman erikoisisia selityksiä ... sillä Jeesus nimen tarkoitus on "JHVH pelastaa" ja muuten sama nimi kuin Raamatussa Joosua - siis mies joka johdatti Israelin luvattuun maahan pitkän erämaa vaelluksen jälkeen ..

Siis mitä nimi Jeesus kertoo meille ? No, minulle ainakin sen että se on Jumala (JHVH) joka pelastaa Jeesuksessa ...

Nyt käydään kinaa siitä onko Jeesus Jumala - ??

Kuinka monta Jumalaa ja Jumaluutta on olemassa - YKSI ... on vain yksi Jumaluus .. josta esimerkiksi Salomon sanoi (2. Aik. 2:6 ) : ""Kuka kykenisi rakentamaan hänelle (JHVH:lle) huoneen? Taivaisiin ja taivasten taivaisiin hän ei mahdu. Mikä siis olen minä rakentamaan hänelle temppeliä muuta varten kuin uhratakseni hänen edessänsä? ""

Tämä Jumaluus joka ei taivasten taivaisiin mahdu - oli siis Jeesuksessa - Jeesus oli yhtä sen Jumalan kanssa josta Salomo sanoi nuo sanat..

Siis kun puhutaan Jumalasta Jeesuksessa silloin puhutaan Isästä ja Isän ominaisuuksista eli siitä Jumaluudesta jonka tahto ja vaikutus on kaikkialla - myös Jeesuksessa .. Me olemme syntiemme tähden erotetut tästä Jumaluusesta ja ainoa mahdollisuus palauttaa yhteys Jumalaan on se välimies jonka Jumala on asettanut itsensä ja meidän välillemme. Jotta ymmärtäisimme Jeesuksen Jumaluuden - täytyy meidän ensin ymmärtää mitä Jumalalla ja Jumaluudella tarkoitetaan.

Ja kun sen ymmärtää niin sen jälkeen ei tarvitse enää kinastella nimistä ..

Se jossa Jumaluus on - on Jumalan kaltainen ...eli yhtä Jumalan kanssa siinä Jumaluudessa joka lähtee Jumalasta ja on kaikkialla .. me joita synti rasittaa - mutta jotka olemme yhtä Jeesuksessa olemme hänen kauttaan Jumalassa .. oppimassa ja olemme sitä kunnes elämää tuhoavaa syntiä ei enää ole.. ja silloin kuolema on voitettu .. ja synti ei enää erota meitä Jumalasta .. ja elämästä ..

Paavali kirjoitti ylösnousemuksesta ja iankaikkisesta elämästä mm. seuraavat rivit:

Sillä niinkuin kaikki kuolevat Aadamissa, niin myös KAIKKI TEHDÄÄN ELÄVIKSI Kristuksessa, mutta jokainen vuorollaan:
esikoisena Kristus,
sitten Kristuksen omat >hänen tulemuksessaan;< .. sitten tulee loppu, >kun hän antaa valtakunnan Jumalan ja Isän haltuun

0

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
        Maailman menoa
        113
        4862
      2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
        Ikävä
        29
        3523
      3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
        Ikävä
        45
        2430
      4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
        Ikävä
        50
        1548
      5. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
        Ikävä
        40
        1413
      6. Jätä minut rauhaan

En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv
        Ikävä
        23
        1312
      7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
        Sotkamo
        14
        1222
      8. On varmaan turn off

Mutta olen tosi kokematon.
        Ikävä
        27
        1108
      9. 165
        1089
      10. Olen oikeasti aika mukava

Vaikka itse sanonkin. Tunnemyrsky sekoitti mieltä silloin ja annoin aika kahjon kuvan itsestäni.
        Ikävä
        22
        1027
      Aihe