Vanhuksien huijaaminen tuomittavaa

MaXiBoN

Aika paljon vanhuksia asuu vielä kotonaan, kun eivät halua mennä vanhainkotiin tai palvelukeskuksiin. Lehdistä saa lukea välillä, kuinka näitäkin vanhuksia huijataan ja jopa väkivaltaa käytetään rahojen viemiseen.

Eikö enää ole mitään rajaa minkään suhteen? Mitä siinä tilanteessa voi tehdä, kun lehtimyyjä rimpauttaa vanhukselle, joka ei edes enää ymmärrä, vaan tilaa lehden tai ihan mitä tahansa. Kuka maksaa laskut ja voiko tilauksen peruuttaa tuosta noin vaan ilman suurempaa huutoa?

Tiedän myös tapauksia, joissa omat lapset huijaavat ja pakottavat vanhempiensa antamaan rahaa. Jos vanhuksella ei ole muutakaan turvaa, niin kyllähän hän pelokkaana antaa viimeisetkin roposensa.

11

587

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tukirahat...

sossuakathan panee rahoiksi hoitopotilaitten tukirahoilla.

holhous vaan aikaseksi, ja rahaa alkaa tuleen kuin liukuhihnalta, ilmaiseksi.

ei verokaan rasita.

Rixussa kuultua...

• MaXiBoN

Miten ne sosiaalitantat niitä rahoja pystyvät itselleen ottamaan? Jotain kiertotietäkö? Kyllä todella on mennyt naurettavaksi koko homma. Ei mitään rajaa missään!

• *toimittaja
        MaXiBoN kirjoitti:

Miten ne sosiaalitantat niitä rahoja pystyvät itselleen ottamaan? Jotain kiertotietäkö? Kyllä todella on mennyt naurettavaksi koko homma. Ei mitään rajaa missään!

sellaisia tapauksia olen kuullut, että kodinhoitaja käy kaupassa ja ottaa ostoksista bonukset omalle kortilleen. Varastamista se on sekin.

• MaXiBoN
        *toimittaja kirjoitti:

sellaisia tapauksia olen kuullut, että kodinhoitaja käy kaupassa ja ottaa ostoksista bonukset omalle kortilleen. Varastamista se on sekin.

Niin, voihan se kodinhoitaja myös ostaa samalla jotain itselleenkin. Vai säilytetäänkö kaikki ostoskuitit jossakin?

• *toimittaja
        MaXiBoN kirjoitti:

Niin, voihan se kodinhoitaja myös ostaa samalla jotain itselleenkin. Vai säilytetäänkö kaikki ostoskuitit jossakin?

että säilytetään. Ajatus onkin siinä, että vanhus antaa oman korttinsa mukaan, mutta kodinhoitaja ei käytä sitä, vaan omaansa.

Ja koska vanhus tähän kodinhoitajaan luottaa, hän tuskin tarkistelee kenen bonuskortin numero siinä kuitissa on. Kun kodinhoitaja vaikka joka toisen kerran rapsii bonukset itselleen, niin kotiinpäin sekin, ja tällaisia tosiaan tapahtuu.

• ...jonka voi ymmärtääkseni tietyn ajan kuluessa perua kuluitta syitä ilmoittamatta kuten minkä tahansa kotimyyntiostoksen. Ja yleensäkin lehtitilaus kai pitäisi olla keskeytettävissä koska vaan.

Otsikkosi ajatukseen on sinänsä helppo yhtyä. Asian hyväksi on vaan aika vähän tehtävissä. Korkeintaan vanhuksen luona vierailevat voisivat hieman asiaa tarkkailla.

• MaXiBoN

Tavallisen lehtitilauksen varmasti voikin peruuttaa, mutta jos onkin tilannut jotain sellaista, mikä on tullut kotiin ja vanhus on sen ajatuksissaan pistänyt jonnekin jemmaan. Tilaus löytyy pitkän ajan kuluttua ja varsinkin, jos se on maksamatta. Karhukirjeitä satelee, mutta vanhus piilottaa nekin.

Tai sitten vanhus pistää rahat haisemaan osakkeisiin tai muuhun humpuukiin. *syvä huokaus*

• *toimittaja

omat lapset huijaavat rahaa, he myös pahoinpitelevät vanhempiaan saadakseen sen minkä haluavat. Muistan kuulleeni erään tapauksen, jossa vanha äiti vietti yönsä kerrostalon verkkokellarissa aina kun aikamiespoika oli kapakassa viihteellä.

• TurhaCe

Jokainen puolue on halukas lisäämään omaishoitoa, koska se on edullisempaa vanhustenhoivaa, kuin laitoksessa.

Mikään taho ei ole halukas miettimään omaishoidon tiukempaa laadun seurantaa ja kotona asuvien ikääntyneiden todellisia oloja.

Valtaosa omaishoitajista on avuntarpeessa olevia vahuksia itse ja osa rahanahneita lapsia, jotka vievät tuhkatkin pesistä.

Mielestäni on vastuutonta puhua omaishoidon edullisuudesta verrattuna laitoshoitoon, kun kukaan ei todellisuudessa valvo vanhuksen etuja.

JenniJoutava *vakavana*

• Seppojuhani

Yleisin ongelma lienee yksin jätetyt vanhukset. Kun omat lapset eivät piittaa ja/tai oma elämä on niin paljon tärkeämpää. He ovat kaikenlaisten saalistajien armoilla, on kyse tavaroista, uskonnosta tai suorasta ryöstämisestä.

Afrikkaa tuntematta väitän, että jokaisessa mustan Afrikan maassa vanhuksista välitetään enemmän kuin Suomessa.

Ja kyse on tavallisten ihmisten valinnoista.

• poika parka

Olen 49v..ja mua on käytetty useasti hyväksi..nuoret naiset ovat maksattaneet paukkujaan ja kaiken kukkuraksi panettaneet itseänsä illan päätteeksi, se on niin väärin !

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      242
      2631
    2. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      80
      2014
    3. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1898
    4. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      83
      1357
    5. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      67
      1315
    6. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      17
      1238
    7. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      16
      1108
    8. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      90
      1090
    9. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      71
      943
    10. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      42
      934
    Aihe