Eli kun säätää autopilotista vaikka suunnan ja korkeuden, niin kun ne pistää päälle ne ei "toimi". Sillä ei siis ole vaikutusta. Pitääkö siinä tehdä jotain muutakin?
Flight simun autopilotista
6
683
Vastaukset
Googlella saattaa löytyy ihan suomenkielinen ohje autopilotin käyttöön. Tein kerran sen mukaan.
Sitten kannattaa rekisteröityä http://www.fsnordic.net ja kysyä foorumilta. Tosi asiantuntevaa porukkaa.
Ja se woorumi on siin discussion kohdassa. Joillakin ongelmia sen kanssa :D- Joksu
se riippuu koneesta millä lennät. Learjet on hyvä ja helppo esimerkki. nääthän siinä paneelissa niit nappuloita ( ap,fd ) niitä on aika paljon. katot vähän keskeltä oikeelle kokeile niitä. ne on päällä jos niihin syttyy valo. Douglas dc-3 on yksi suosikkini mutta siinä autopilot on hieman hankalampi säätää. näät paneelissa kolme kompassia. keskimmäisestä sinun tarvitsee vai säätää leveysasteet ( menee oikealle, - vasemmalle) napsautat sen päälle että valo syttyy, ja kone lähtee kaartumaan joko oikealle tai vasemmalle. Voit sitten plussasta ja miinuksesta suoristaa lentokoneen.
- ......
Tiedän. Kokeilin juuri tuolla Learjet koneella ja tiedän siis miten se autopilotti säädetään ja pistetään päälle, eli valotkin syttyy niihin nappuloihin. Mutta ei se autopilotti sitten lennäkään sitä konetta. Ärsyttävää.
...... kirjoitti:
Tiedän. Kokeilin juuri tuolla Learjet koneella ja tiedän siis miten se autopilotti säädetään ja pistetään päälle, eli valotkin syttyy niihin nappuloihin. Mutta ei se autopilotti sitten lennäkään sitä konetta. Ärsyttävää.
Ei se autopilotti sitä konetta pyörittele siellä ilmassa. Se vaan saa sen nousemaan itestään ja kääntyilemään mutta sun pitää painaa nappuloit et se tekee sen.
Tykkään kumminkin lentää käsipelillä. Jotain muutakin tekemistä kuin teen juominen.- .....
lammas-jr kirjoitti:
Ei se autopilotti sitä konetta pyörittele siellä ilmassa. Se vaan saa sen nousemaan itestään ja kääntyilemään mutta sun pitää painaa nappuloit et se tekee sen.
Tykkään kumminkin lentää käsipelillä. Jotain muutakin tekemistä kuin teen juominen.Jaa no eihän siitä sitten mitään apua ole. Oon vaan kuullu, että jotkut tekee pitkän lennon aikana jotain muuta ilman että täytyy pistää pauselle. Meinaan jos käy vaikka vessassakin niin onhan se kone jo äkkiä maassa jos sitä ei ohjaa tai pistä pauselle.
- wertty
Eli tee näin.
Säädä korkeus millä haluat lentää (altitude hold selector) Muistaakseni säädöt kulkevat sadoissa jaloissa. Pistä se säätimen alla olevasta napista päälle.
Säädä vertical speed (vert speed) nollaan, jos olet jo säädetyllä korkeudella. Jos et ole, niin säädä sitä plussan puolelle jonkin verran. Laskeutumisessa säädä sitä miinukselle. En muista tarkkaan, mutta se taitaa defaulttina säätää sen 1800 jalkaan minuutissa. Tälle säädölle ei taida olla mitään päälle/poispäältä nappia, koska 0 tietenkin meinaa sitä että kone lentää tasaisesti eteenpäin.
Nopeus (IAS/Mach) täytyy tietenkin säätää, mutta muista että suihkukoneet saavuttavat helposti liiallisen nopeuden (muistaakseni 350), joten pidä siitä tarkka huoli ettei näin pääse käymään. Varsinkin jos säädät autopilotin laskeutumaan jollekin tasolle. Nopeudellekin on nappi josta sen voi laittaa päälle. Jos tämän teet, niin laita myöskin autothrottle päälle. Muutoin moottorit puhaltavat sillä tasolla minkä säädit kaasusta ja laskeutuessa on mahdollista lentää liian kovaa vauhtia.
Heading (HDG) määrittää sen suunnan minne nokka näyttää ja minne lennetään juuri siitä kohdasta missä sillä hetkellä olet. Course switch hoitelee samaa hommaa, mutta siitä en osaa sanoa mitään, sillä sitä en ole koskaan käyttänyt. Jos lennät autopilotilla, niin muista säätää NAV/GPS, nav kohtaan. Muutoin se taitaa lentää GPS:n määrittämää reittiä. Tämäkin pitää erikseen napsauttaa päälle alla olevasta namiskasta.
Vielä ei autopilotti kuitenkaan tee mitään, vaikka sääditkin nämä edeltävät namiskat ja laitoit ne päälle. Nimittäin seuraavaksi laitat itse autopilotin päälle (Autopilot Master switch) Eli napsautat sen vaan päälle. Nyt kone otti ohjat ja ellet ole ottanut (Yaw/damper hold switch) nappia pois päältä, niin itse et voi konetta enää ohjata muuta kuin ylös ja alas.
Tietenkin voit ottaa näitä eri säädöksiä pois päältä niistä säätimien alla olevista painonapeista. Itse yleensä käytän sitä autothrottlea sekä nopeutta ja korkeutta. Suunasta pidän itse huolen, koska muuten ei ole paljoa järkeä lentää kun kone tekee kaiken itse.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1706644
- 594512
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s283198- 613017
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161905Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗271576- 151574
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹381505- 341379
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest471303