Jeesus julisti opetuslapsille:"Minkä hän Jeesus julistaa kammiossa, se julistakaa katoilta!"
Kun kirkon opettaja Clemens sai valmiiksi Apostoliset konstituutiot ja lähetti piispoille käskien, ettei niitä saa julkaista kansalle, kuului taivaasta ääni, joka julisti:"Nyt on käärmeenmyrkky vuodatettu kirkkoon!"
Jeesuksen oppia:"Kaikki, mikä tulee julki, on valkeutta!"
Apostoliset konstituutiot on se kirkkoon vuotanut kärmeenmyrkky
8
236
Vastaukset
- Typikonisti
Onko sinulla esittää lähdettä väitteellesi? Itse olen tutkinut paljon varhaiskristillisiä kirjoituksia, ja väitteesi kuulostaa todella oudolta.
- ttkkl
Tuo taivaasta kuulunut ulistus on kerrottuna Eusebiuksen Kirkkohistoriassa ja sijoittuu nuihin aikoihin!
- alkokiinnostaa
ttkkl kirjoitti:
Tuo taivaasta kuulunut ulistus on kerrottuna Eusebiuksen Kirkkohistoriassa ja sijoittuu nuihin aikoihin!
Tässä valossa kuulostaa erikoiselta, että luterilainen.net sivustolla AK nostetaan juuri nyt esille. Mitkä ovatkaanAK kirjottajain motiivit? Mistä voisi löytää mainisemanne Eusebiuksen kirkkohistorian jajuuri tuon kohdan?
- niiseonniin
Niin kuin sanoimme, tietoisuus pyhän Neitsyt Marian ainaisesta neitsyydestä säilyy kirkossamme apostolien ajoilta. Sen todistavat tunnetut ensimmäisten vuosisatojen kirkkoisät ja kirkon opettajat, kuten esimerkiksi Ignatios Teoforos, Antiokian piispa, kuoli v. 107, p. Justinus Marttyyri, k. n. 165, Irenaeus, Lyonin piispa, k. 203, Ambrosius, Milanon piispa, k. 397, Metodios, Pataran piispa, k. 312, Eusebios, Kesarean piispa, k. 340, Amfilokios, Ikonian piispa, k. 394, Gregorios Teologi, k. 390, Johannes Krysostomos, k. 407, Efraim Syyrialainen, k. 373, Leo Suuri, Rooman piispa, k. 461, Augustinus, Hippon piispa, k. 430, Kyrillos, Aleksandrian piispa, k. 444 ym. Kaikki he puhuivat Neitsyt Marian neitsyydestä, käsitellen etupäässä Kristuksen syntymisen salaisuutta, mutta heidän suurta kunnioitusta osoittavasta suhtautumisestaan Neitseeseen selviää, etteivät he voineet ajatellakaan hänestä sellaista, että hänen neitsyytensä olisi Kristuksen synnyttämisen jälkeen kadotettu. Toiset kirkon kirjailijat suoraan nimittivät pyhää Mariaa ainaiseksi Neitseeksi (Άειπαρδένοσ, Semper virgo). Sellaisia ovat esimerkiksi Hippolytos, Ostian piispa, Irenaeuksen oppilas, eli III v.-sadalla, Atanasios Suuri, Aleksandrian piispa, k. 373, Epiphanios, Kypron piispa, k. 403, Kesarios, Gregorios Teologin veli, k. 369 ym.
Parhaiten tämän uskomuksen yleisyyttä alkukirkossa todistaa se, että paikalliset kirkolliskokoukset Roomassa ja Mediolanumissa
AINANEN NEITSYYS OPPI
Tämän opin yleisyyttä tällä aikakaudella todistaa vielä sekin, että Neitsyt tulee pyhän Marian erikoisnimeksi, mitä ei olisi tapahtunut, jos häntä olisi pidetty suuren perheen äitinä. Näiden vuosisatojen kirkkoisät tukivat kirkon oppia Jumalan Äidin ainaisesta neitsyydestä vedoten myös Raamattuun. Niinpä profeetta Hesekiel 44. luvun alussa 1-2 jakeissa lausuu:
„Hän vei minut takaisin pyhäkön ulommalle portille, sille, joka antoi itään päin; mutta se oli suljettu. Niin Herra sanoi minulle: 'Tämä portti on oleva suljettuna: sitä ei saa avata, eikä kenkään saa käydä siitä sisälle, sillä Herra, Israelin Jumala, on käynyt siitä sisälle. Se on oleva suljettu'." (uusi käännös -> Hes.44:1- - Kirjakääröt
Matt.10:27 Biblia (1776). Jota minä teille pimeässä sanon, sitä sanokaat valkeudessa, ja mitä te korvissanne kuulette, sitä saarnatkaat kattoin päällä.
- ttkkl
apostokiset säännöy ovat Ortodoksisen kirkon kanoneista, ja ovat ri kirjoituskokoelma ja aivan hyväksytty vanhan kirkon ajoilta. Siltä voisi löytyä vastaukset kaste ja lepopäiväkiistoihin mm..
- ttkkl
ksit riväy pidä a.Konstituutioita enää luotettavina niissä olevien lisäysten tms takia.
- ttkkl
Ortodoksit eivät pidä a.Konstituutioita enää luotettavina niissä olevien lisäysten tms takia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 844562
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺854411Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭433759Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli163483Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle402977Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102764En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä212701IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm392083Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1581748Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?
Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli1031291