Mikä Alfa sinulla

poikuli

Mitä Alfoja tämän palstan lukijoilla on, on ollut?
Itselläni on ollut, samalla ranking (paras ekana):

- 156 V6 -99 (hienot saundit, laadukaskin)
- Alfetta 1.8 -77 (omaleimainen, ruosteherkkä)
- 75 TS -87 (kiva pelittää, joulukuusi)
- 155 16V -96 (aika hyvä, laitettuna komea)
- Giulietta 2.0 -82 ja -83(persoonaton laatikko)
- 164 TS -89 (pappapirssi)

55

5600

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ~K~

      Aloha!
      Jos olisin nainen, niin ettisin sut käsiini ja rakastuisin=)(olen siis poika..)
      Muita autoja ei ole kuin ALFA!!
      Tyylikäs, kaunis, äree, ja se, mitä se auto "huokuu"... unbelievable!
      Jatka samaa...autoa!

    • HR

      Tuollainen on tällä hetkellä. Pitkään meni ennenkuin hakin ensimmäisen Alfani. Harkinnassa oli varmaan yli 10 vuotta. En ole kuitenkaan toistaiseksi vielä ratkaisua katunut.

    • turuja

      Siitä lähtien on alfa ollut kun kortin sain.
      Oli tässä semmoinen vajaan vuoden taukokin ilman alfaa. Ajelin turbo unolla. Ei hassumpi peli sekään.

      Alfat aikajärjestyksessä.

      1. Alfetta 2.0 vm.-77/-78. (Ex. Tanskan dipl.auto)

      2. Alfetta 2.0 vm.-83

      3. 75 3.0 V6 America vm.-88 (kaveri romutti)

      4. GTV 2.0 vm.-84 (odottaa tallissa joko uutta omistajaa tai opintojeni loppumista. Ei ole aikaa rakentaa kunnon rassia. Projekti on hieman kesken)

      Toivottavasti ei jää näihin. Sen verran kivoja pelejä. Vaikka on ne hermot välillä tiukilla ollut näittenkin kanssa. Hauska harrastus, suosittelen!!

    • 166

      Aikajärjestyksessä:
      * Alfasud 1200 ti -75, eka Alfani, minulla muutaman kuukauden -85 kunnes päätyi omppupuuta päin katon oikea yläreuna edellä (!), selvisin kuin ihmeen kaupalla, liian hauska ajaa!
      * Alfasud 1300 super -76 (epävarma vuosimallista), uusi yritys seuraavana kesänä, myin syksyllä pois kun oli niin hirveen ruostunut, eläköön pakkeli.
      * 75 TS -88, sitten kestikin vuoteen -93 ennenkuin sain seuraavan Alfan alle (sen jälkeen ei olekaan putki katkennut). Seiskavitosessa oli todella sitä jotakin, jo pelkkä sen taka-akseliston tuijottelu pesun yhteydessä (auto ylösnostettuna) teki olon runolliseksi ja ajaessa sai todeta ettei ne putket olleet siellä alla tyhjän panttina. Täytynee vielä joskus hankkia toinen 75, ehkäpä kutoskoneella.
      * 155 TS Super -96 vaihtui alle vuonna -99. Ei niin extreemi kuin 75 mutta Alfafiilis löytyi tästäkin. Pidin autosta vaikka se oli tavallaan huono yksilö ja osoittautui sitten aiemmin kolaroiduksikin. Erittäin hyvä perheauto muuten, suuri ja käytännöllinen tavaratila vaikkei penkki kaadukaan.
      * 166 TS -00, noin vuosi sitten jäi 155 kauppaan ja mukaan lähti vajaan vuoden käytetty 166 TS "kuin uusi"-kunnossa. Musta nahkasisutus, 17" pyörät, madallettu, parempi audiopaketti. Ajettu tällä hetkellä 45 tkm joista itse noin kolmannes. Viihdyn erittäin hyvin tämänkin kanssa. Laatu on todella korkealla tasolla. Vaihdoin alle Bilstein Sprint iskarit jokin aika sitte mikä teki autosta selvästi sporttisemman tietyllä mukavuuden menetyksellä. Tämän auton kanssa ois nyt tarkotus satsata pitempiaikaiseen suhteeseen ja jos matka jatkuu samaa rataa niin mikäpä siinä.

      • Jönsson

        Tuo sinun ensimmäisen Alfasudin tarina muistutti niin omani tarinaa, että en malttanut...

        1. Alfasud 1,2 -73 tuli autokseni v. 1988. Ruostetta oli, mutta pakkelilla ja miranolilla siistiksi. Luulipa muuan varusmieskaverini sitä uudeksi 33:ksi. Kerran palatessani iv:lta törmäsin Sudilla koivuun. Sääli, sillä se oli hauska peli, jonka jälkeen Alfa-tauti tuli jäädäkseen.

        Tauti oli ensin piilevä ja ilmeni kaipuuna minkä tahansa italialaisen auton rattiin. Eritoten himotti veljmiehen Supermirafiori. Alle tuli kuitenkin -78 Fiat 128, harvinaisella 1,3 -koneella. Äiteen vanha.

        Seuraavaksi tauti oireili siten, että alle tuli peräkanaa kolme 340-Volvoa, joissahan siis on De Dion -akseli ja vaihteisto takana. "Ratkaisu, jota Volvon lisäksi käyttävät mm. Alfa Romeo ja Porshe" - näin broshyyrissä seisoi. Olin selvästi Alfa-positiivinen.

        2. Olin taudin kantaja aina vuoteen -97, jolloin myin viimeisen Volvoni, kannoin taudin lisäksi tukun rahaa kauppaan ja tulin ulos 1989-mallisen, 1,6-litraisen Alfa 75:n puikoissa. Tauti puhkesi rajuna.

        3. Vuonna -98 tauti riehui valtoimenaan. Niin minäkin. Ostin törkeään ylihintaan 85-mallisen Alfa 90:n kakkos-/ykkösautoksi. Lopulta minulla ei ollut enää varaa korjata sitä. Se sai vaihtua 90-malliseen MB 190:een.

        Vuoden päivät kestin sitä lullaa. Aatuutilullaa.

        4. Aloin katsella 156:sta sillä silmällä. Lopulta löytyikin 99-mallinen Selespeed kaikin herkuin ja sopulihintaan. Vaihtokaupat tehtiin. Pohjalla oli 31 tkm. Nyt 13 kk. myöhemmin niitä on 83000. Ja tyytyväinen olen ollut.

        Se 75:kin on vielä, mutta sillä ajellaan lähinnä vain sunnuntaisin kirkkoon.


      • 166
        Jönsson kirjoitti:

        Tuo sinun ensimmäisen Alfasudin tarina muistutti niin omani tarinaa, että en malttanut...

        1. Alfasud 1,2 -73 tuli autokseni v. 1988. Ruostetta oli, mutta pakkelilla ja miranolilla siistiksi. Luulipa muuan varusmieskaverini sitä uudeksi 33:ksi. Kerran palatessani iv:lta törmäsin Sudilla koivuun. Sääli, sillä se oli hauska peli, jonka jälkeen Alfa-tauti tuli jäädäkseen.

        Tauti oli ensin piilevä ja ilmeni kaipuuna minkä tahansa italialaisen auton rattiin. Eritoten himotti veljmiehen Supermirafiori. Alle tuli kuitenkin -78 Fiat 128, harvinaisella 1,3 -koneella. Äiteen vanha.

        Seuraavaksi tauti oireili siten, että alle tuli peräkanaa kolme 340-Volvoa, joissahan siis on De Dion -akseli ja vaihteisto takana. "Ratkaisu, jota Volvon lisäksi käyttävät mm. Alfa Romeo ja Porshe" - näin broshyyrissä seisoi. Olin selvästi Alfa-positiivinen.

        2. Olin taudin kantaja aina vuoteen -97, jolloin myin viimeisen Volvoni, kannoin taudin lisäksi tukun rahaa kauppaan ja tulin ulos 1989-mallisen, 1,6-litraisen Alfa 75:n puikoissa. Tauti puhkesi rajuna.

        3. Vuonna -98 tauti riehui valtoimenaan. Niin minäkin. Ostin törkeään ylihintaan 85-mallisen Alfa 90:n kakkos-/ykkösautoksi. Lopulta minulla ei ollut enää varaa korjata sitä. Se sai vaihtua 90-malliseen MB 190:een.

        Vuoden päivät kestin sitä lullaa. Aatuutilullaa.

        4. Aloin katsella 156:sta sillä silmällä. Lopulta löytyikin 99-mallinen Selespeed kaikin herkuin ja sopulihintaan. Vaihtokaupat tehtiin. Pohjalla oli 31 tkm. Nyt 13 kk. myöhemmin niitä on 83000. Ja tyytyväinen olen ollut.

        Se 75:kin on vielä, mutta sillä ajellaan lähinnä vain sunnuntaisin kirkkoon.

        Kummaa imua puita kohti noilla Sudeilla. Nyt on siis koivu ja omenapuu tiedossa, ehkäpä vielä muihinkin puulajeihin on joku muu tutustunut.
        Lisää yhtäläisyyksiä tarinoihimme löytyy muuten ei-Alfa puolelta. Sudin ja 75:en välissä oli mullakin fiiut Uno Turbo ja 60 (tässä järjestyksessä!). Skandinaavejakin on ollut Saabin muodossa aikaisemmassa autohistoriassani vaikka se sun "Volvo" olikin tietysti hollantilainen.


      • BF
        166 kirjoitti:

        Kummaa imua puita kohti noilla Sudeilla. Nyt on siis koivu ja omenapuu tiedossa, ehkäpä vielä muihinkin puulajeihin on joku muu tutustunut.
        Lisää yhtäläisyyksiä tarinoihimme löytyy muuten ei-Alfa puolelta. Sudin ja 75:en välissä oli mullakin fiiut Uno Turbo ja 60 (tässä järjestyksessä!). Skandinaavejakin on ollut Saabin muodossa aikaisemmassa autohistoriassani vaikka se sun "Volvo" olikin tietysti hollantilainen.

        Niin , pakko lisätä , kun kerran aloitettiin ...
        sain oman Sudini kuusitoistavuotiaana perinnöksi , raakku ei rekisterissä , mutta veri veti valtatielle ... Kävin kokeilemassa läheisellä tiellä , oli ihan kivaa , mutta naapurin katsellessa oli pakko vähän polkaista , ja omalla pihalla ajaa auto oikein huolella kuuseen ... Kauan siinä meni , ennenkuin nuorimies sai autonsa kuntoon ja rekisteröityä , kori meni kasaan aika hyvin . No , sain sitten kortin ja ajelin kolme päivää , ja sen jälkeen onnistuin saamaan lunta jakohihnojen väliin peruuttaessani auran tekemän kinoksen yli . Siihen se sitten jäikin . Nyt on pari 33:sta , QV ja sportvagon .


    • V6

      -92 155 8V erittäin hyvä
      -96 155 16V hyvä
      -98 156 V6 nykyinen auto ,loistava

    • vesku

      aikajärjestyksessä:
      1. GIULIA 1,6 -69
      2. 75 TS -90
      3. 75 V6 3,0 -88
      4. 75 TS -89
      5. 75 TS -91
      6. 75 TS -89
      7. 75 TBO -87
      8. 156 V6 -98

      Väliin mahtuu myös muita merkkejä.
      75 TBO ja 156 v6 ovat nykyiset ajopelini.

      • Santeri

        Millainen kyseinen kone on käyttäytymiseltään? Lähinnä
        kiinnostaisi soveltuvuus rata-ajoon? Vääntöä varmaan on riittämiin.


      • vesku
        Santeri kirjoitti:

        Millainen kyseinen kone on käyttäytymiseltään? Lähinnä
        kiinnostaisi soveltuvuus rata-ajoon? Vääntöä varmaan on riittämiin.

        Kyllähän 3,0 radalle sopii. Vääntää alhaalta tasaisesti rajoittimeen (6000).
        Alkuperäinen perävälitys tosin puuduttaa menoa melkoisesti(40km/h tuhat kierrosta vitosella)
        Omassani oli virinokat ilmansuodatin ja ts:n
        välitykset.


      • Timo

        Tuli vaan mieleen kysäistä, että kumpiko nykyisistä on räväkämpi kulkemaan? Tuossa 75 TBO:ssa lienee 1,8 litrainen kone, josta ahtimen avulla saadaan paperien mukaan 155 hv, mutta muistelen, että joku lehti olisi aikanaan mitannut siitä tuntuvasti enemmän, ehkä jotakin 180 hv luokkaa, mikä selittäisi sen, että yksi tuttuni, jolla myös oli aikanaan 75 turbo, mainitsi joskus sen kulkeneen "niin p....leesti". Sillä toisella (2,5 V6) olen ajellutkin, eikä ole laiska peli ei...


      • vesku
        Timo kirjoitti:

        Tuli vaan mieleen kysäistä, että kumpiko nykyisistä on räväkämpi kulkemaan? Tuossa 75 TBO:ssa lienee 1,8 litrainen kone, josta ahtimen avulla saadaan paperien mukaan 155 hv, mutta muistelen, että joku lehti olisi aikanaan mitannut siitä tuntuvasti enemmän, ehkä jotakin 180 hv luokkaa, mikä selittäisi sen, että yksi tuttuni, jolla myös oli aikanaan 75 turbo, mainitsi joskus sen kulkeneen "niin p....leesti". Sillä toisella (2,5 V6) olen ajellutkin, eikä ole laiska peli ei...

        on reilusti vikkelämpi.
        siinä on tosin kaksi cooleria sekä 1,5 bar
        ahdot


      • HOTAKAINEN
        vesku kirjoitti:

        on reilusti vikkelämpi.
        siinä on tosin kaksi cooleria sekä 1,5 bar
        ahdot

        Minkälaiset coolerit on ?
        Onko vakio paikallaan ?


      • vesku
        HOTAKAINEN kirjoitti:

        Minkälaiset coolerit on ?
        Onko vakio paikallaan ?

        joo alkuperäinen ja keulalla integralen cooleri.


      • blackmagictiger
        Timo kirjoitti:

        Tuli vaan mieleen kysäistä, että kumpiko nykyisistä on räväkämpi kulkemaan? Tuossa 75 TBO:ssa lienee 1,8 litrainen kone, josta ahtimen avulla saadaan paperien mukaan 155 hv, mutta muistelen, että joku lehti olisi aikanaan mitannut siitä tuntuvasti enemmän, ehkä jotakin 180 hv luokkaa, mikä selittäisi sen, että yksi tuttuni, jolla myös oli aikanaan 75 turbo, mainitsi joskus sen kulkeneen "niin p....leesti". Sillä toisella (2,5 V6) olen ajellutkin, eikä ole laiska peli ei...

        75 TURBOLLA MM TAMPEREELLE SAAKKA


    • P

      Tähän mennessä vasta:
      1. 33 1.7QV -88
      2. 33 1.5Ti -89
      3. 75TS -89

      Sellainen tuli muuten mieleeni, että mahtaneeko 75TS:iä olla ajalta jolloin autoista ei vaadittu ajonaikaisten päästöjen mittausta? Siis kaiketi ennen 1.7.87 rekisteröityjä?

    • Jarkko

      Tässä lyhyt listani paremmuusjärjestyksessä:
      156 2.5 V6, vm -99. Täyden kympin kokonaisuus.
      156 2.0 T.S, vm -98. Jotain pientä puuttui.
      75 2.0 T.S, vm -89. Oman aikansa legenda.

      Henkilökohtaisesti minulle Alfat ovat vain parantuneet koko ajan uusien mallien myötä, (60-luvun jälkeen siis) tehtaalla meneekin nykyisin paremmin kuin 30 vuoteen.

    • Alfa 75 Ts

      Minun autoiluni on jo pitkään ollut yhtä Italo huumaa. Aloitin Fiat 850 sedanilla vm -71. Perään kasaantui samanlainen -75, Fiat Panda -82 ja -83, Ducato asuntoauto -90 ja Lancia Delta 1,3 -89. Nyt elän aikaa jälkeen Alfan. Alla on 75 Ts -88. En aio "päästä irti" italialaisista autoista. Kaikki edellämainitut ovat maistuneet omalla tavallaan turhan hyvälle, mutta Alfa tuntuu siellä jossain. Ajaminen, turhakin sellainen on suurta juhlaa. Wappu jatkuu ainiaan!

    • HOTAKAINEN

      Giulietta 2.0 -82 Kevytviritteinen jäykällä alustalla. Kiva sillä oli mutkiin paiskoa.
      90 iniezione 2.0 -85 Tekniikanmaailman testi-auto. Rauhallinen matka-auto , tilavahko ja hiljainen mitä nyt vähän murisi.
      Alfetta 2.0 -82 Siirtymis väline , mätä kuin roskatunkio , tekniikka OK.
      Alfetta 1.6 -73 tuli samassa kaupassa molemmat Alfetat ja tämän myin heti.
      GTJ 1,6 Kilpuriprojekti. Ei valmistunut meni eteenpäin.
      Giulietta 2.0 -84 Peräkolaroitu projekti. Ei valmistunut meni eteenpäin.
      Spider 2000 -75/-76 KV.tehty -90 Virikoneella ja muutenkin tekniikka laitettu. Tuli uusimaali joten nyt kasailen sitä rauhassa.
      75 1.6 -89 Tähän tulee 1.8 täydellinen turbotekniikka keulasta perään. Kori on käyt kokaan läpi ja uusimaali päällä.
      Likkakaverin ex. 33 16V meni eteenpäin oli 2vk. tallissa.
      Likkakaverin nykyin työ-auto 33 Sportwagon -89 tuoreella leimalla kun sai puhuttua katsastusmiehen ympäri noista päästöistä :)
      Tässähän näitä ja harrastus jatkuu :)
      Niin ja se Fiat 127 -71 oli tuossa gtj aikoina et pääsi tallille rakentelemaan. Toimi kuin vasta huollettu Singer :)

      • TimoJ

        Moikka Hotakainen

        Jos vaikutat riksussa, heitä maililla- olis kiva nähdä tässäkin kylässä jonkun harrastelijan alfoja.

        TimoJ 2*33


      • HOTAKAINEN
        TimoJ kirjoitti:

        Moikka Hotakainen

        Jos vaikutat riksussa, heitä maililla- olis kiva nähdä tässäkin kylässä jonkun harrastelijan alfoja.

        TimoJ 2*33

        Maili os. tietysti kiva saada.
        [email protected]


      • TimoJ
        HOTAKAINEN kirjoitti:

        Maili os. tietysti kiva saada.
        [email protected]

        Moron
        Lähetin mailia. Kämäsin kun oletin että sähköpostiruutuun kirjoitettu osoite näkyisi jossain...
        Pörinäää
        [email protected]

        TimoJ


    • alfaholisti

      Kortin saamisen jälkeen kome fordia (fiesta, capri ja escort), niiden jälkeen vw polo jonka jälkeen tulin järkiini (monen mielestä menetin sen)

      Nyt toinen alfa menossa ja putki jatkuu aivan varmasti. Ensimmäinen oli sprint 1,5 qv -85
      tekniikaltaan ihan ok, mutta ruostetta oli jo aikalailla, silti erittäin kivan näköinen ja mukava ajaa. Myin sprintin pikkuveljelle projektiksi, auto on vielä hieman kesken mutta nätti siitä tulee.

      Nyt alfetta gtv -78 jonka ostin viime syksynä, alustaa on hieman paranneltu ja konetta piristetty, sisusta on 80-luvun mallista ja alla pyörii compomotiven vanteet muuten auto on ulkokuoreltaan orggis. Kiitoksia edelliselle omistajalle joka oli pitänyt "neitiä" kuin kukkaa kämmenellä.

      Työn puolesta joudun harrastamaan masokismia ja ajelemaan nissanilla, voi kun tulis kesä pian ja pääsis radalle.

    • Teeäs

      Alfa-osasto:

      Alfetta 2.0 -79, varaosa-auto
      Alfetta GT -76, projekti
      75 TS -88, ympärivuotisessa käytössä

    • poikuli

      Muutamat ovat kertoneen pienehkön tarinan
      tilastojen oheen ja se on mielestäni ollut
      aika hyvä idea...

      1. Alfetta 1.8 -77: Eka oma auto, joka oli
      minulla vuosina 82-84. Autoon ei voinut olla
      ihastumatta, tyyliä ja ajo-ominaisuuksia riitti.
      2:n synkka reistaili ja ruosteen kanssa ongelmia,
      muuten Ok.

      2.Giulietta 2.0 -82: Oli minulla 85-88.
      Jotenkin pettymys Alfetan jälkeen. Ei kuitenkaan
      suurempia murheita, joku vaihdelaatikon
      "kannatinlaakeri" kolisi ja luonnollisesti
      2:n synkka sekä himpun verran ruostevaurioita.

      3.75 TS -87: Oli käytössäni 88-90. Auto oli
      yhdistelmältään moottori, ajo-ominisuudet ja
      tyyli tuon ajan huippua. Murheita aika vähän,
      ikävintä kuitenkin oli varoitusvalojen
      epäluotettavuus.

      4.75 TS -89: Käytössäni 92-94. Samat sanat kuin
      edellisen 75:n kohdalla.

      5.Giulietta 2.0 -83: -94 2kk. Toivoton paketti.

      6.164 TS -89: 96-98. No joo, hyvä ajaa jne.,
      ei oikein Alfalta tuntunut. Tämän yksilön
      kohdalla olisi voinut sanoa, että iltalialaiset
      ovat unohtaneet kokonaan talviolosuhteet.

      7.155 16V -96: Käytössäni 99-01. 164:n jälkeen
      tuntui, että on taas Alfan ratissa.
      Kelpo ajettava, eikä juurikaan murheita.

      8.156 V6 -99: 01-n, Järisyttävät moottoriäänet,
      ilmiselvästi muusikon peli ja kun moni muukin
      asia on kohdallaan niin mikä ettei. Toki pieniä
      murheita on tässäkin...

      Näin lopuksi; millään omistamallani Alfalla ei
      ole matka vielä katkennut kesken ja pahoissakin
      paikoissa on oltu (-35 C, "joessa"...).
      Toivottavasti sama tuuri jatkuu :)

    • AR156

      Alfa 156 V6 -98

      • AR156

        Olen jo jonkin aikaa seurannut mm. tätä otsaketta ja ihmetellyt, onko tässä portaalissa todellakin näin vähän Alfa-harrastajia? Vai onko nyt niin, että alan varsinaset gurut, eli kerholaiset, eivät halua tukea keskusteluja omien kerho-sivujensa ulkopuolella. Varsinkaan, jos kerätään tällaisia hauskoja autolistoja.


      • Jönsson
        AR156 kirjoitti:

        Olen jo jonkin aikaa seurannut mm. tätä otsaketta ja ihmetellyt, onko tässä portaalissa todellakin näin vähän Alfa-harrastajia? Vai onko nyt niin, että alan varsinaset gurut, eli kerholaiset, eivät halua tukea keskusteluja omien kerho-sivujensa ulkopuolella. Varsinkaan, jos kerätään tällaisia hauskoja autolistoja.

        Joulun jälkeen on alkanut hiljaisempi kausi. Syksyllä oli kovinkin vilkasta. Se on sellaista ajoittaista.

        Oma vaikutuksensa on silläkin, että tuo ip-osoitteiden näkyminen vähän aikaa sai otsaluuvammaiset poistumaan, minkä seurauksena ketjut ovat aiempaa lyhyempiä ja otsikoita on vähemmän. No, eiköhän tuo tilanne ajan kanssa korjaannu, vaikkei sitä kai kukaan toivo.


      • 166
        AR156 kirjoitti:

        Olen jo jonkin aikaa seurannut mm. tätä otsaketta ja ihmetellyt, onko tässä portaalissa todellakin näin vähän Alfa-harrastajia? Vai onko nyt niin, että alan varsinaset gurut, eli kerholaiset, eivät halua tukea keskusteluja omien kerho-sivujensa ulkopuolella. Varsinkaan, jos kerätään tällaisia hauskoja autolistoja.

        Eipä tuossa nyt niin hirveesti ihmettelemistä ole, kaikki ei täällä välttämättä joka päivä käy eikä aina välttämättä runosuoni syki. Nuo Jönssonin mainitsemat tekijät vaikuttaa myös. Kaikesta huolimatta oli tämä keskustelu viikon suosituimpien joukossa (siis kaikki aiheet mukaanlukien). Tuo kerho (guru?) epäilyksesi on ihan höpö, minä ja moni muukin kirjoittaneista varmaankin kuuluu johonkin kerhoon.


    • Alfaholic

      90 iniezione super -87
      75 TURBO -88
      75 TS -89

      • PS

        Itselläni vasta eka menossa:
        1991 Alfa 33 1.7ie
        ok laite :)


    • 24valve

      Vasta muutama ollut, eiköhän niitä tule kuitenkin lisää.

      -Alfetta GTV 2.0 -81 (eka Alfani, projektikuntoisena hankittu monivuotinen kesäauto josta luovuin viime kesänä)

      -33 1,5 -86 (no joo, kauhea ritsa jonka hankin olosuhteiden pakosta, ehjänä kiva peli mutta tämä oli aivan finaalissa)

      -75TS -89 (tässä oli sitä jotain, taisi olla maanantaikappale kun en saanut siihen muutaman vuoden aikana oikein minkäänlaista vikaa, pelitti hienosti vaikka hankittaessa 200tkm takana, hyvästä kodista oli hän)

      -156 V6 -99 (nykyinen vempeleeni, VROOOOOM!)

    • alfa 16V

      ..tänne mun yhdellä Alfa 33:lla oikein uskaltanu laittaa sitä tänne kun muilla on niin pitkiä listoja ;) Mutta siis "PS" tavoin mullakin eka Alfa ja siis 33 16V. Tosin ei eka auto mutta ei ole kuin lyhytaikainen korttikaan vielä :/ (Prkl alfa, inssi sun muut uusiks kun se vaan lähteee ja piipaa poliisi tulee vastaan...)

      • (^Q^)

        Kyllä uskaltaa tulla. Miten se menee, sekaan vaan vaikkei seisoiskaan :)


      • BF

        Kyllä ne 33:et on varsin namukkaita autoja . Omallani (Vanha QV) olen joutunut jättämään jo monet monet autot katselemaan horisonttiin katoavaa kaunista Milanon vaakunaa jo monituiset kerrat . Eipä vedä volkkarin bokserit vertoja Alfalle . Ja jos tavallisista "imumoottoreista" puhutaan , niin ei mikään muukaan . Ja autohan istuu tiessä , turha yrittääkään pysyä perässä millään noppacorollalla .Ihan kiva etuvetoinen kokeilla oli myös se 164QV 3.0 V6 ... Kyllä sillä kovaa pääsi ... Eniten olen kuitenkin nauttinut isonveljen 1600GTJ Bertone coupesta , ajelin joskus 80-luvun alussa sillä pitkin Saukkolan ja Lohjan välistä tietä , mutkia ja mäkiä , kesäyö ja paljon bensiniä ...fantastista...


    • alfia

      -60 2000 Berlina ja jokunen muukin

    • TimoJ

      Joopajoo
      33 -85 ja 33 -89
      Molemmat pirun mätiä, mietiskelen tässä kummasta tekisi vielä auton. Osia on hyllyssä vaikka kuinka. Ajelemaan olen opetellut faijan alfoilla:
      1750 Berlina
      2000 Berlina(Aivan upea kokemus, 155hp)
      1800 Alfetta
      2000 Alfetta QV
      Nämä ovat tosin päätyneet jo Alfojen taivaaseen, Alfetan osia on vielä koko joukko hyllyssä jos joku tarvitsee?

      TimoJ

    • 155TS

      Yksi Alfa, eli 155 TS -92. Tosin lisää tulossa :)

    • Timo

      Aloittelija olen Alfistina, kokemusta
      merkistä on reilun 5 vuoden ajalta, vain
      kolmesta yksilöstä ja kahdesta mallista,
      jotka paremmuusjärjestyksessä ovat seuraavat:

      - 155 Super 16 V: Kokonaisuutena paras (ja
      samalla toiseksi huonoin) Alfani, kokemus-
      ta loppusyksystä 1996 alkaen kahdella
      yksilöllä yhteensä lähemmäs 100.000 km.
      Erityisen hyvää mm. jättimäinen tavaratila,
      hyvä mittarivarustus öljynpaineineen ja
      -lämpöineen, enemmän säilytystilaa kän-
      nykälle, cd-levyille ym. hilkkeille.

      - 156 2,5 V6 24V: kokonaisuutena toiseksi
      paras (ja huonoin, koska lista päättyy
      tähän). Tällaisella olen ajellut 2 - 3.000
      kilometriä, ja 155:een verrattuna siinä on
      parempaa moottori ja ulkonäkö. Kaikissa
      muissa ominaisuuksissa 155 on mielestäni
      vähintään yhtä hyvä, ja ylempänä mainittu-
      jen ominaisuuksien osalta parempi kuin
      156. Joka toki sekin on loistava auto.

      Jos 155 Superiin saisi vaihdetuksi 24
      venttiilisen V6:n niin siinä olisi monessa
      suhteessa ihanteellinen auto.

      • HR

        Kylläpäs tuo lämmitti sydäntä.


      • Alfaholic
        HR kirjoitti:

        Kylläpäs tuo lämmitti sydäntä.

        on siis 155 v6 ! Onkos kellään myynnissä ? Noitahan ei taida armaasta suomenmaastamme montaakaan löytyä ...


      • HR
        Alfaholic kirjoitti:

        on siis 155 v6 ! Onkos kellään myynnissä ? Noitahan ei taida armaasta suomenmaastamme montaakaan löytyä ...

        Auto - Italia lehden numerossa 5/95 on vertailtu 155 V6 ja 2.0 TS versioita. Artikkelista kopion voi tilata tuosta osoitteesta. Twinsparkkia pidettiin sportikkaampana ja ajettavuudeltaan parempana, kun taas V6:sta moottoriltaan joustavampana. No voi olla että tuossa verrattiin uutta twinsparkkia vanhaan V6:seen, eikös V6:nenkin uudistunut noihin aikoihin.

        Artikkelista väri kopion saa tilattua tuolta. Samassa kopiossa sain ainakin itse muuten myös juttua SZ:sta ja 33:sta.

        http://www.auto-italia.co.uk/


      • Timo
        Alfaholic kirjoitti:

        on siis 155 v6 ! Onkos kellään myynnissä ? Noitahan ei taida armaasta suomenmaastamme montaakaan löytyä ...

        Taitaa pari kappaletta olla 155 V6 versioita Suomessa. Kyseessä on kuitenkin kaksiventtiilitekniikkaa edustava versio 2,5 litran V6:sta, tehoa muistaakseni 163 hv tai jotakin. Käsittääkseni 24 venttiilistä 190 hevosvoimaista 155:ttä ei ole olemassa. Valitettavasti.


    • poikuli

      Tässä eräänlainen yhteenveto, joka voi pitää sisällään virheitä, puutteita, epäloogisuutta jne.

      1 kpl   2000 Berlina 2000 –60
      1 kpl   Spider 2000     -75/-76
      1 kpl   GTJ 1,6

      =======================
      2 kpl   Giulietta 2.0    -82
      1 kpl   Giulietta 2.0    -83
      1 kpl   Giulietta 2.0     -84
      1 kpl   Giulia 1,6     -69

      1 kpl   Alfetta 1.6     -73
      1 kpl   Alfetta 1.8     -77
      1 kpl   Alfetta 2.0     -77/-78
      1 kpl   Alfetta 2.0     -79
      1 kpl   Alfetta 2.0     -82
      1 kpl   Alfetta 2.0     -83

      1 kpl   Alfetta GT     -76
      1 kpl   Alfetta GTV    -78
      1 kpl   Alfetta GTV 2.0 -81
      1 kpl   Alfetta GTV 2.0 -84

      1 kpl   75 TURBO     -87
      1 kpl   75 TURBO     -88
      2 kpl   75 V6 3,0     -88
      1 kpl   75 TS        -87
      3 kpl   75 TS        -88
      7 kpl   75 TS        -89
      1 kpl   75 1.6        -89
      1 kpl   75 TS        -90
      1 kpl   75 TS        -91
      1 kpl   75 1.6

      2 kpl   155 TS        -92
      3 kpl   155 TS 16V Super -96
      1 kpl   155 TS 16V

      1 kpl   156 2.0 TS     -98
      4 kpl   156 V6        -98
      2 kpl   156 V6        -99
      1 kpl   156 Selespeed    -99

      =======================
      1 kpl   90        -85
      1 kpl   90 iniezione 2.0 -85
      1 kpl   90 iniezione super -87

      1 kpl   164 TS       -89

      1 kpl   166 TS       -00

      =======================
      1 kpl   Alfasud
      1 kpl   Alfasud   1.6    - 73
      1 kpl   Alfasud   1200 Ti    - 75
      1 kpl   Alfasud   1300 S - 76

      1 kpl   33 1,5        -86
      1 kpl   33 1.7ie     -88
      1 kpl   33 1.5Ti     -89
      1 kpl   33 1.7ie     -91
      1 kpl   33 16V
      4 kpl   33
      1 kpl   33 QV
      1 kpl   Sportvagon
      1 kpl   Sprint 1,5 QV     -85

      • Scuderia QV

        Voit halutessasi lisätä tuonne vielä meikäläisen kaluston.

        Oli 164 TS -88

        On 164 V6 -90
        33 QV 16V -90

        Toivon mukaan tulee olemaan
        Spider Veloce 70-luvulta.

        Toivossa on hyvä elää, sanoi jo se kuuluisa lapamatokin.

        Jos nyt noita tähänastisia jotenkin pitäisi arvioida, paras taisi olla tuo 164 TS. Ajo/rassaus -suhde oli parhaiten kohdallaan, sillä kerättiin jotakuinkin huolettomia kilometrejä. Suorituskyky ja kulutus olivat myös hienosti linjassaan. Ajettavuus OK, tosin vetopitoa nihkeänlaisesti. Varsinkin talvella sai olla tarkkana.

        Toiseksi pääsee kutvonen.
        Kierrosherkkä ja silti melkoisen vääntävä moottori on hieno (niin kauan kuin sitä ei tarvitse ropeloida), ei tosin kierrä kovin korkealle. Sopii kumminkin arkipirssin nenälle kuin pultti päähän. Menovesi tuntuu maistuvan. Kutoskoneinen ei ole yhtä tasapainoinen kuin nelosella varustettu, puskemistaipumus tuli radalla liiankin selväksi. Toisaalta Koni Sportit ja 35mm madallus tekevät mutka-ajosta hauskaa. Ilmastointiautomatiikka on ehdoton, kaikki muu tuntuu sen jälkeen huonolta kompromissilta.
        Huonointa autossa ovat olleet tiettyjen varaosien hinnat ja turhan monen kulutusosan ja vähän muidenkin kypsyminen yhtä aikaa. Rassattavaa on riittänyt kotitarpeiksi. Pannuhuoneen järjestelyt eivät tee rassaamisesta ainakaan hauskempaa, pata kun on alun perin tarkoitettu pitkittäisasennukseen.

        Kolmekolmosen rankkaaminen viimeiseksi ei ole ehkä ihan reilua, auto on toisaalta hauska paiskottava mutkateillä, mutta ei se arkiautona ole kaikin puolin ihan vakuuttanut.
        Eniten on kiusinut isoveljiään selvästi heikompi viimeistely, materiaalit ovat halvemman oloisia ja koko laite huomattavasti heppoisemman tuntuisesti tehty. Konetila ei ole huoltomiehen unelma, melkein hommasta riippumatta imusarja pitää purkaa ensimmäiseksi pois. Tulpat aika pirullisissa paikoissa. Koneen luonne taas on hieno, laitos on kierrosherkkä ja kuitenkin pikkuiseksi pitsikantiseksi yllättävän hyvin alhaaltakin vääntävä. Varsinkin kierroksilla käyntiääni on hauska.


    • poikuli

      Tässä vielä kerran. Laskujeni mukaan 25 eri nimimerkkiä kertoi oman tarinansa. Jos joku vielä haluaa lisätä omat autonsa, copy/pastea vaikkapa tämä lista ja tee lisäykset.

      1 kpl 2000 Berlina 2000 –60
      1 kpl Spider 2000 -75/-76
      1 kpl GTJ 1,6

      =======================
      2 kpl Giulietta 2.0 -82
      1 kpl Giulietta 2.0 -83
      1 kpl Giulietta 2.0 -84
      1 kpl Giulia 1,6 -69

      1 kpl Alfetta 1.6 -73
      1 kpl Alfetta 1.8 -77
      1 kpl Alfetta 2.0 -77/-78
      1 kpl Alfetta 2.0 -79
      1 kpl Alfetta 2.0 -82
      1 kpl Alfetta 2.0 -83

      1 kpl Alfetta GT -76
      1 kpl Alfetta GTV -78
      1 kpl Alfetta GTV 2.0 -81
      1 kpl Alfetta GTV 2.0 -84

      1 kpl 75 TURBO -87
      1 kpl 75 TURBO -88
      2 kpl 75 V6 3,0 -88
      1 kpl 75 TS -87
      3 kpl 75 TS -88
      7 kpl 75 TS -89
      1 kpl 75 1.6 -89
      1 kpl 75 TS -90
      1 kpl 75 TS -91
      1 kpl 75 1.6

      2 kpl 155 TS -92
      3 kpl 155 TS 16V Super-96
      1 kpl 155 TS 16V

      1 kpl 156 2.0 TS -98
      4 kpl 156 V6 -98
      2 kpl 156 V6 -99
      1 kpl 156 Selespeed -99

      =======================
      1 kpl 90 -85
      1 kpl 90 iniezione 2.0-85
      1 kpl 90 iniezione S -87

      1 kpl 164 TS -88
      1 kpl 164 TS -89
      1 kpl 164 V6 -90

      1 kpl 166 TS -00

      =======================
      1 kpl Alfasud
      1 kpl Alfasud 1.6 - 73
      1 kpl Alfasud 1200 Ti- 75
      1 kpl Alfasud 1300 S - 76

      1 kpl 33 1,5 -86
      1 kpl 33 1.7ie -88
      1 kpl 33 1.5Ti -89
      1 kpl 33 16V QV -90
      1 kpl 33 1.7ie -91
      1 kpl 33 16V
      4 kpl 33
      1 kpl 33 QV
      1 kpl Sportvagon
      1 kpl Sprint 1,5 QV -85

    • HOTAKAINEN

      Alfa Romeo sähkösilitysrauta joka toimii !
      Alkuperäisellä myyntipakkauksella :)
      vm. ? 70-80 luvulta ??

      • poikuli

        Niin - eihän tässä kyllä ole mitenkään rajattu mikä sen Alfa:n pitäisi olla... :)

        Mikä sen silitysraudan tyyppi sitten on?
        - 230V direct injection
        - Hot Rod...


      • HOTAKAINEN
        poikuli kirjoitti:

        Niin - eihän tässä kyllä ole mitenkään rajattu mikä sen Alfa:n pitäisi olla... :)

        Mikä sen silitysraudan tyyppi sitten on?
        - 230V direct injection
        - Hot Rod...

        Olisko tuo nyt sitten ihan vaan vakio 220volt.


    • Pirelli

      Ensin 2000GTV-74 sitten toinen 2000GTV -72 sitten 90 -85
      nyt enää 2000 GTV

    • poikuli

      =======================
      1 kpl Giulia 1,6 -69

      2 kpl Giulietta 2.0 -82
      1 kpl Giulietta 2.0 -83
      1 kpl Giulietta 2.0 -84

      1 kpl Alfetta 1.6 -73
      1 kpl Alfetta 1.8 -77
      1 kpl Alfetta 2.0 -77/-78
      1 kpl Alfetta 2.0 -79
      1 kpl Alfetta 2.0 -82
      1 kpl Alfetta 2.0 -83

      1 kpl GTJ 1,6
      1 kpl GTV 2000 -72
      1 kpl GTV 2000 -74
      1 kpl Alfetta GT -76
      1 kpl Alfetta GTV -78
      1 kpl Alfetta GTV 2.0 -81
      1 kpl Alfetta GTV 2.0 -84

      1 kpl Spider 2000 -75/-76

      1 kpl 75 TURBO -87
      1 kpl 75 TURBO -88
      2 kpl 75 V6 3,0 -88
      1 kpl 75 TS -87
      3 kpl 75 TS -88
      7 kpl 75 TS -89
      1 kpl 75 1.6 -89
      1 kpl 75 TS -90
      1 kpl 75 TS -91
      1 kpl 75 1.6

      2 kpl 155 TS -92
      3 kpl 155 TS 16V Super -96
      1 kpl 155 TS 16V

      1 kpl 156 2.0 TS -98
      4 kpl 156 V6 -98
      2 kpl 156 V6 -99
      1 kpl 156 Selespeed -99

      =======================
      1 kpl Berlina 2000 –60

      2 kpl 90 -85
      1 kpl 90 iniezione 2.0 -85
      1 kpl 90 iniezione S -87

      1 kpl 164 TS -88
      1 kpl 164 TS -89
      1 kpl 164 V6 -90

      1 kpl 166 TS -00

      =======================
      1 kpl Alfasud
      1 kpl Alfasud 1.6 - 73
      1 kpl Alfasud 1200 Ti- 75
      1 kpl Alfasud 1300 S - 76

      1 kpl 33 1,5 -86
      1 kpl 33 1.7ie -88
      1 kpl 33 1.5Ti -89
      1 kpl 33 16V QV -90
      1 kpl 33 1.7ie -91
      1 kpl 33 16V
      4 kpl 33
      1 kpl 33 QV
      1 kpl Sportvagon
      1 kpl Sprint 1,5 QV -85

      =======================
      1 kpl sähkösilitysrauta 70-80 luvulta

      • blackmagictiger

        156
        33
        GIULIETTA - 83
        GIULIETTA - 84
        GIULETTA - 82
        90 - 85
        90 - 86
        90 - 87
        75 - 86
        75 - 88
        90 INENZIONE - 88
        TOSSA SIIS OMIA ALFFOJA MITÄ AJAISI KUN OIS AJOKORTTI JA PAPERIT
        SITTEN 2000 GTV 2 0-2KPL < 70-72
        166 - 99
        166 - 2000
        156 - 2002
        33 - 88
        33 - 89
        164 - 90
        166 - 99
        156 - 91
        GIULIETTA - 83
        TOSSA MUN PELEJÄ KUN OIS AJOKORTTI JA PAPERIT
        SOKERINA POHJALLA 164 TS - 88 JA 164 - 87


    • MINÄ ITTE

      UNELMAPELI ALFFAT
      156 V6 - 2000 < MUSTA < SIISTI
      166 < METALLINHOHTO
      75 TS - 88 < VIHREÄ
      155 - 92 < PUNAINEN
      GIULETTA - 77 JA 79 < MUSTA JA PUNAINEN
      164 TS - 88 - 92 < VIHREÄ JA SININEN SIINÄ OIS MUN UNELMAPELI ALFAT KUN OIS AJOKORTTI JA SITTEN AJAISIN 166 METALLINHOHTOVÄRINEN ALFA ROMEO JOSSA OIS CD-SOITIN

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kiitos nainen

      Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      12
      4460
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

      Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      87
      2293
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

      Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      561
      1758
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

      Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      101
      1481
    5. Tykkään sinusta ikuisesti

      Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      7
      1171
    6. Olet hyvin erilainen

      Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      67
      1167
    7. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

      on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      1108
    8. Hyödyt Suomelle???

      Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      219
      980
    9. Hyvää Joulua mies!

      Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      61
      918
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

      Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      908
    Aihe