Naispastori teki Jumalasta valehtelijan!

Mihin menossa?

Seurasin tässä äsken Facebookista Terttu Raja-ahon alkamaa keskustelua naispastoriudesta ja naisesta seurakunnan johtajana. Hän puolusteli kantaansa omilla mielipiteillään, mutta samalla teilasi Raamatun täysin. Kun joku ihminen selitti hänelle raamatullista opetusta pastoriudesta, hän suorastaan tulisesti hyökkäsi Raamattua vastaan. Hämmentävää oli se, että Raja-ajo käytti aseinaan täysin maallisia mielipiteitä asettaen ne Jumalan sanan yläpuolelle, aivan kuin kaikki uskosta osattomat tekevät. Hän perusteli tasa-arvolla, naisten älykkyydellä ja kyvykkyydellä yms.
Kuitenkin Raamattu sanoo selvästi, että nainen ei saa puhua seurakunnassa eikä opettaa miehiä. Siinä tulee juuri pastorin työt pähkinänkuoressa: saarnaaminen ja opettaminen. Raamattu perustaa siihen, että Adam luotiin ensin, sitten Eeva, eikä Adamia petetty vaan nainen petettiin ja joutui rikkomukseen (1.Tim 2:12-14) Jumala ei siis puutu kummankaan älykkyyteen tai kyvykkyyteen sinänsä. Raja-aho puolusti pappeuttansa myös sillä, että KAIKKI MUUTKIN tekevät syntiä, ja MUIDEN PAPPIEN lapset eivät ole uskossa, vaikka Raamattu sitäkin edellyttää! Eli eivät muutkaan välitä mitä Jumala sanoo......
Pahinta oli kuitenkin se, että hän väitti JUMALAN KUTSUNEEN ja asettaneen hänet pastoriksi ja seurakunnan johtajaksi!!!!! Ei Jumala varmasti kutsu ketään syntiin itseään vastaan!! Ei Jumala kutsu ihmistä tottelemattomuuteen! Tällä väitteellä Terttu Raja-aho teki Jumalasta valehtelijan!
Mitä mieltä muut ovat?

39

1788

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olenpahanvainmatomaa

      "Kuitenkin Raamattu sanoo selvästi, että nainen ei saa puhua seurakunnassa eikä opettaa miehiä. "

      Kun nyt olet noin paljon Raamattusi lukenut mies, niin kerro nyt että kenelle Jeesus antoi ensimmäiseksi tehtäväksi ilmoittaa ja levittää tietoa ylösnousemuksestaan?

      NAISILLE!

      Mitä Paavali sanoi ihmisten samanarvoisuudesta Jumalan edessä`?

      Mitä Paavali sanoi ympärileikkauksesta, ja miten eli ja toimi omien opetustensa pohjalta?

      Em tunne tuota nimeämääsi naispastoria, mutta kirjoituksesi perusteella en voi muuta kuin vain kunnioittaa häntä!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      Mene sinä aloittaja sisimpääsi ja mieti tätä asiaa!

      Sinä olet vain miehen varjo jossain piileskelemässäsi nurkassa, naisten levittäessä Sanaa!

      Kulta Pieni sä taidat olla kuule homo mutta mää en ole!
      Sinä ihan vihaat naisia!

      Naisten kanssa pitää eää sovussa ja kuunnella niitä!

      Naiset laukoo joskus viisaita ajatuksia!
      (mutta ethän sää homo tajuu niistä hevon vittuu!)

      Annan täydet kymmenen pistettä tälle naispastorille!!!!!!!!!!!!

      • Mihin menossa?

        Olenpahanvainmatomaa! Minä en ole mies, vaan nainen. Mutta uskon siihen, mitä Jumala puhuu sanansa kautta.


      • ilman nimiä
        Mihin menossa? kirjoitti:

        Olenpahanvainmatomaa! Minä en ole mies, vaan nainen. Mutta uskon siihen, mitä Jumala puhuu sanansa kautta.

        Onko kyse tästä henkilöstä ? Ja laita se F-keskustelu tänne, niin nähdään mistä siinä on kyse.
        http://rauma.uusitoivo.fi/content/tertun-blogi


      • sillä sipuli

      • tietämätön,

        Kysyn sinulta, miksi Raamattuun on kirjoitettu " nainen älköön opettako seurakunnassa" ja mitä tai miten se tulisi selventää???


      • Aaassssss
        tietämätön, kirjoitti:

        Kysyn sinulta, miksi Raamattuun on kirjoitettu " nainen älköön opettako seurakunnassa" ja mitä tai miten se tulisi selventää???

        Lukeeko noin??? Saako nainen olla evankelista????? Raamattu kertoo evankelistan tehdään : ef.4;12 stegräknaren pyhät valmiiksi...... evankelistan tulee tehdä Pyhän valmiiksi palveluksen työhön . Sitä ei voi tehdä ilman opettamista.


    • heteronainen

      Esityksestäsi päätellen et edes usko Jumalaan! Siksi sinun mielipiteelläsi ei tässä suhteessa ole väliä. Nainen voi tietysti levittää evankeliumia, niin kuin samarialainen nainen tekikin, jokainen uskovainen sukupuoleen katsomatta on Jeesuksen todistaja - senhän sanoo Raamattu. Mutta vain mies voi toimia pastorina ja seurakunnan johtajana, - Jumalan sana opettaa näin. Sille sinä et voi mitään. Kieltääkin voit, mutta totuus ei siitä muuksi muutu.

      • valhetta vaan

        Olihan tuossa Raja-ahon väitteessä ristiriita Raamatun kanssa. Jompikumpi valehtelee.


      • heteronainen

        Jeesus siis ilmoitti olevansa Israelin odotettu Messias ensimmäiseksi samarialaiselle naiselle, joka sitten kertoi asiasta muillekin. Ylösnousemuksen jälkeen Jeesus todellakin ilmoitti itsensä ensin naisille. Mutta opetuslapset eli Apostolit olivat kaikki miehiä - ei ainoatakaan naista! He perustivat seurakuntia, saarnasivat ja opettivat - siis pelkästään miehet, sillä Jumala ei sitä työtä antanut naisille.


      • olenpahanvainmatomaa
        heteronainen kirjoitti:

        Jeesus siis ilmoitti olevansa Israelin odotettu Messias ensimmäiseksi samarialaiselle naiselle, joka sitten kertoi asiasta muillekin. Ylösnousemuksen jälkeen Jeesus todellakin ilmoitti itsensä ensin naisille. Mutta opetuslapset eli Apostolit olivat kaikki miehiä - ei ainoatakaan naista! He perustivat seurakuntia, saarnasivat ja opettivat - siis pelkästään miehet, sillä Jumala ei sitä työtä antanut naisille.

        Kyllä naisetkin olivat alkuseurakunnissa tasa-arvoisia miesten kanssa "pappeudessa"!
        Naiset olivat tasa-arvoisia miesten kanssa!
        Paavali oli mielenvikainen!
        "Naiset vaietkoot" / "samanarvoisia Jumalan edessä"
        Pietari perkele kolmasti kieltäytymisellään vei meiltä meidän ikioman Ukko-Jumalamme!!!
        Saatanan Pietari!!!

        Matt. 4:10
        Silloin Jeesus sanoi hänelle: "Mene pois, saatana; sillä kirjoitettu on: 'Herraa, sinun Jumalaasi, pitää sinun kumartaman ja häntä ainoata palveleman'."

        ....., niin ainakin puolet totta!


      • olenpahanvainmatomaa
        olenpahanvainmatomaa kirjoitti:

        Kyllä naisetkin olivat alkuseurakunnissa tasa-arvoisia miesten kanssa "pappeudessa"!
        Naiset olivat tasa-arvoisia miesten kanssa!
        Paavali oli mielenvikainen!
        "Naiset vaietkoot" / "samanarvoisia Jumalan edessä"
        Pietari perkele kolmasti kieltäytymisellään vei meiltä meidän ikioman Ukko-Jumalamme!!!
        Saatanan Pietari!!!

        Matt. 4:10
        Silloin Jeesus sanoi hänelle: "Mene pois, saatana; sillä kirjoitettu on: 'Herraa, sinun Jumalaasi, pitää sinun kumartaman ja häntä ainoata palveleman'."

        ....., niin ainakin puolet totta!

        Minä olen heteromies ja kannatan naispappeutt!
        Älytöntähän sellainen naispappeuden vastustaminen on!
        Ei löydy perusteita!
        Haluatteko linkin Maria Magdalenan tai jonkun muun, Juudas?, testamenttiin lontoon kielellä?
        Löydätte ne itsekin! Ne on lontooksi!
        Minulla ne on myös sekä suomeksi että ruotsiksi.


      • matomaalle
        olenpahanvainmatomaa kirjoitti:

        Minä olen heteromies ja kannatan naispappeutt!
        Älytöntähän sellainen naispappeuden vastustaminen on!
        Ei löydy perusteita!
        Haluatteko linkin Maria Magdalenan tai jonkun muun, Juudas?, testamenttiin lontoon kielellä?
        Löydätte ne itsekin! Ne on lontooksi!
        Minulla ne on myös sekä suomeksi että ruotsiksi.

        Tässä ei tarvita mitään linkkejä vaan raamattu kertoo selvästi totuuden. Sekö ei kelpaa ja lukemisen ymmärtäminen on monelle haasteellista.


      • miehinen mies !
        olenpahanvainmatomaa kirjoitti:

        Kyllä naisetkin olivat alkuseurakunnissa tasa-arvoisia miesten kanssa "pappeudessa"!
        Naiset olivat tasa-arvoisia miesten kanssa!
        Paavali oli mielenvikainen!
        "Naiset vaietkoot" / "samanarvoisia Jumalan edessä"
        Pietari perkele kolmasti kieltäytymisellään vei meiltä meidän ikioman Ukko-Jumalamme!!!
        Saatanan Pietari!!!

        Matt. 4:10
        Silloin Jeesus sanoi hänelle: "Mene pois, saatana; sillä kirjoitettu on: 'Herraa, sinun Jumalaasi, pitää sinun kumartaman ja häntä ainoata palveleman'."

        ....., niin ainakin puolet totta!

        Uskon Jumalaan ! Minun ei tarvitse naisten saarnoja mennä kuuntelemaan, uskoakseni !


      • miehen mitta
        olenpahanvainmatomaa kirjoitti:

        Minä olen heteromies ja kannatan naispappeutt!
        Älytöntähän sellainen naispappeuden vastustaminen on!
        Ei löydy perusteita!
        Haluatteko linkin Maria Magdalenan tai jonkun muun, Juudas?, testamenttiin lontoon kielellä?
        Löydätte ne itsekin! Ne on lontooksi!
        Minulla ne on myös sekä suomeksi että ruotsiksi.

        olenpahanvainmatomaa! Et varmasti ole mies! Olet olio.


      • älä vauhkoa
        olenpahanvainmatomaa kirjoitti:

        Minä olen heteromies ja kannatan naispappeutt!
        Älytöntähän sellainen naispappeuden vastustaminen on!
        Ei löydy perusteita!
        Haluatteko linkin Maria Magdalenan tai jonkun muun, Juudas?, testamenttiin lontoon kielellä?
        Löydätte ne itsekin! Ne on lontooksi!
        Minulla ne on myös sekä suomeksi että ruotsiksi.

        " lontoon kielellä? " Lontoo on kaupunki.


      • EI lain alle

        Kirje galatalaisille 3
        10. Sillä kaikki, jotka perustautuvat lain tekoihin, ovat kirouksen alaisia; sillä kirjoitettu on: "Kirottu olkoon jokainen, joka ei pysy kaikessa, mikä on kirjoitettuna lain kirjassa, niin että hän sen tekee".
        11. Ja selvää on, ettei kukaan tule vanhurskaaksi Jumalan edessä lain kautta, koska "vanhurskas on elävä uskosta".
        12. Mutta laki ei perustaudu uskoon, vaan: "Joka ne täyttää, on niistä elävä".

        13. Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme -
        sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu" -
        14. että Aabrahamin siunaus tulisi Jeesuksessa Kristuksessa pakanain osaksi ja me niin uskon kautta saisimme luvatun Hengen.
        27. Sillä kaikki te, jotka olette Kristukseen kastetut, olette Kristuksen päällenne pukeneet.
        28. Ei ole tässä juutalaista eikä kreikkalaista, ei ole orjaa eikä vapaata,

        ei ole miestä eikä naista; sillä kaikki te olette yhtä Kristuksessa Jeesuksessa.


      • Uskova
        EI lain alle kirjoitti:

        Kirje galatalaisille 3
        10. Sillä kaikki, jotka perustautuvat lain tekoihin, ovat kirouksen alaisia; sillä kirjoitettu on: "Kirottu olkoon jokainen, joka ei pysy kaikessa, mikä on kirjoitettuna lain kirjassa, niin että hän sen tekee".
        11. Ja selvää on, ettei kukaan tule vanhurskaaksi Jumalan edessä lain kautta, koska "vanhurskas on elävä uskosta".
        12. Mutta laki ei perustaudu uskoon, vaan: "Joka ne täyttää, on niistä elävä".

        13. Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme -
        sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu" -
        14. että Aabrahamin siunaus tulisi Jeesuksessa Kristuksessa pakanain osaksi ja me niin uskon kautta saisimme luvatun Hengen.
        27. Sillä kaikki te, jotka olette Kristukseen kastetut, olette Kristuksen päällenne pukeneet.
        28. Ei ole tässä juutalaista eikä kreikkalaista, ei ole orjaa eikä vapaata,

        ei ole miestä eikä naista; sillä kaikki te olette yhtä Kristuksessa Jeesuksessa.

        Tämä kohta ei puhukaan naisten ja miesten tehtävistä, vaan yhdenvertaisuudesta PELASTUKSESSA. Jos luulet, että Jumala tässä kumoaa miesten ja naisten välisen ERON, niin samallahan Hän siunaisi homoliitotkin, jos kerran ei sukupuolella ole eroa.


    • hellari^

      Ihmettelen sitä, että jonkun seurakunnan pastori käy tuollaista keskustelua facessa. Outoa! Kasvamattomuuttako pastorilta?

      • .--.-.

        Mitä facessa saa sitten keskustella ? Tietääkseni Suomi on vapaa maa. Vai oletko kuten aloittajakin LESTADIOLAINEN ? Joka haluaa vain omaa vääristynyttä oppiaan jakaa.


      • Mihin menossa?
        .--.-. kirjoitti:

        Mitä facessa saa sitten keskustella ? Tietääkseni Suomi on vapaa maa. Vai oletko kuten aloittajakin LESTADIOLAINEN ? Joka haluaa vain omaa vääristynyttä oppiaan jakaa.

        Aloittaja ei todellakaan ole lestadiolainen, vaan raamatullinen kristitty. Lestadiolaiset eivät ole uudestisyntyneitä kristittyjä!


      • Mihin menossa?

        Raja-aho kertoo olevansa entinen hellari, ja kääntyneensä sieltä karismaatikoksi. Niin mielenkiintoisen epäraamatullinen ihminen, että keskustelu kannattaisi tsekata facesta. Hän jopa vetoaa omaan kokemukseensa, jolla lyttää Raamatun Jumalan sanat turhiksi ja vääriksi.


    • Lopeta moinen

      Jumala on kaltaisiesi ihmisten keksimä mielikuvitusolento ja siksi Hän voi toimia mitä ihmeellisimmillä tavoilla. Siksi "tutkimattomat ovat hänen tuomionsa ja käsittämättömät Hänen tiensä".

    • No se on selvä että jos on joku henki kutsunut nainen tuollaisen Raamatunvastaisen tehtävän niin sillä hengellä on sarvet päässä.

    • oma lehmä

      "Mitäs te akat täällä seisotte puhumassa valtion asioista! ( Katupojan repliikki Victor Hugon teoksesta "Kurjat")

    • Maallikko2

      Mutta koko raamattuhan on ihan höpölöpöä.. uskokaa vaan siihen!
      ketä kiinnostaa!? Eri sukupuolten, rotujen, eri lailla seksuaalisesti suuntautuneiden on oltava yhteiskunnassa tasapuolisessa asemassa!
      Näin on marjat! piste ja vaikka Aamen!, jos haluatte :-/
      Olen mies, tarvittavissa määrin feministi ja väsymätön taisteilija yhteiskunnallisen tasa-arvon puolesta! parempi kuin Jeesus, koska olen ihan oikea ihminen, enkä mikään taruolento. Ainut, mitä en voi sietää, on typerä uskonnollinen höperyys!
      Se on kaiken maailman pahan juuri! Olete profeetoiksi naamioituneita sarvipäisiä pyöveleitä! Kokekaa nahoissanne kaikki uskontojen aiheuttama kärsimys maailmassa!

    • Vaismän

      Ei Raamattu ole Jumalan kirjoittama. Raamattuun on kirjoitettu asioita vuosia ja jopa vuosikymmeniä itse tapahtumien jälkeen, sen hetkistä ymmärrystä käyttäen. Ei Jeesuskaan halunnut että häntä alettaisiin palvomaan, kuten sitten tapahtui. Ihmiset tekevät lähes kaikesta uskonnon, joka sitten määrittelee mikä on oikein ja mikä taas ei ole. Miksi Jumala olisi luonut naisesta vähempi arvoisen? Jos nyt joku valehtelija pitää tästä etsiä, niin se selittyy juuri tuolla ihmisten vajavuudella, jotka Raamattuun kirjoituksia ovat tehneet oman ymmärryksensä mukaisesti.

      • Mihin menossa?

        Vaismän! Et taida olla kovin vais.....? Eihän se naisesta vähempiarvoista tee, jos hän ei voi toimia pastorina! Lastensynnytys ja hoitaminenko on vähäarvoista työtä? Entä toisten naisten ja lasten opettaminen?


    • trivia

      Aloitus suuntasi probleeman väärin.
      Raamattu, Uusi Testamentti kieltää naisen yhdenvertaisuuden miehen kanssa. Se on fakta. Mies on vaimon pää ja asia on pulkassa. Kaikki muut lausunnot kohdella naista hyvästi ovat hyväntekeväisyyden alistusmuoto.

      Mikäli ihminen on kirjoittanut kyseisen kohdan, hän oli aikalainen ja kuvasi ajan henkeä naisesta kauppa-avion kohteena ja halusi tilanteen ikuistamisen.
      Mikäli Jumala saneli kirjoittajalle naisen alistetun aseman doktriinin, Jumala syyllistyi sukupuolirasismiin.
      Naisen alistettu asema on loogisesti ristiriidassa ihmisyyskäsitteen kanssa. Varsinkin naispappeuden kieltämisen suhteen
      Logiikka ei toimi myöskään luomiskertomuksen suhteen. Heti luomiskertomuksen alussa on maininta ihmisen luomisesta mieheksi ja naiseksi. Raamatun juutalaisuskon osio oitää miestä ja naista yhdenvertaisena. Samaisen luomiskertomuksen lopulla logiikka pettää. Nainen luotiin miehen toisarvoisesta aineksesta kuin mies.

      Ollakseen olemassa kristittyjen Jumala ei ymmärrä ihmissuhteita ja on faktisesti naisrasisti. Raamattu naisen aseman suhteen on loogisesti ristiriitainen. Raamattu ollakseen kristittyjen Jumalan sanelema, asettaa Jumalan hönöksi joka ei tajua logiikkaa. Kaikkitietävä mokaa yksinkertaisessa logiikassa.

      • Tätä se juuri on

        Tätä se juuri on pahimmillaan, kun ihmis "viisaudella" ja ihmis oppien kautta arvioidaan Jumalan Sanaa ja Hänen hyvää tahtoaan !

        Eli sutta ja sekundaa vain tulee !

        Siis ihminen on ITSE keksinyt tasa-arvo opin, tämä oppi muuten ei ole kovinkaan vanha, itse asiassa todella nuori !

        Jos vääristyneen opin kautta jotai katsotaan ja arvioidaan siis kuin värilaseien kautta ja läpi, niin ei oikeita värejä eli Totuutta nähdä !

        Mutta turhaa on kiistellä sen kanssa, joka ei usko Raamatun Sanaan Totuutena !

        Haluan vain tuoda YHDEN asian Raamatun opetuksesta !

        Jumala on luonut ihmisen, niin miehen kuin naisen, eiköhän Hän tiedä sen, mihin kumpikin sukupuoli on rakennettu / luotu ???

        Siis eiköhän Jumala siis ITSE tiedä sitä, mihin kummastakin sukupuolesta on, ja mihin tehtäviin heidät on luotu ???

        Siis jos rakennat vaikkapa koneen, niin etköhän sinä tiedä sitä, mihin käyttötarkoitukseen se sopii, tai muovaat astian, niin onhan sen astian käyttötarkoitus jo muovatessasi selvä ???

        Mutta kun te ette siis usko edes Jumalaan luojana, niin miten siltä pohjalta voisi edes arvioida asioita oikein, kun jo perusta ja perusteet on ihan pielessä !!!

        Joten turhaa on siis kiistellä uskon asioista uskosta osattomien kanssa, sillä ihan eri lähtökohdista puhutaan silloin !

        Siis uskosta osaton ja ateisti uskoo oikeasti ihmis "viisauteen" ja ymmärrykseen, se itse asiassa on hänen jumalansa, siis ateistin perusta on se, mitä ihminen kykenee ymmärtämään itse, eli ihminen on siis jumalana ja ihmis viisaus siten myös !

        Siis vaikka ateisti sanoo, että ei usko, niin hän uskoo kuitenkin siis ihmiseen ja ihmisen omaan "viisauteen" ja ihmisen keksimiin evoluutio oppeihin ja tasa-arvo oppeihin, eli ihan kuten uskonnossa !


      • oma lehmä

        >>Mikäli Jumala saneli kirjoittajalle naisen alistetun aseman doktriinin, Jumala syyllistyi sukupuolirasismiin.>>

        Eihän silloin mitään sukupuolirasismeja ollut olemassakaan kun nuo asiat kirjoitettiin. Oli aivan luonnollista, että nainen oli alisteinen miehelle. - Vanhoja tekstejä on arfv ioitava niideen syntyajan mukaan eikä tämän päivän käsitysten mukaan.


      • Mihin menossa?

        Trivia! Sinä et varmasti ole uskovainen kun näin ajattelet. Ajattelet muuten aivan samoin kuin Terttu Raja-aho, ja juuri sitä tässä tarkoitinkin. Pastori ja seurakunnan johtaja Terttu Raja-ahokaan ei voi olla uskovainen, kun näin ajattelee ja toimii. Mutta ikävä kyllä hän vie tyhmiä ihmisiä harhaan ja jumalattomuuteen mukanaan. Se tässä säälittää.


    • trivia

      "Mutta kun te ette siis usko edes Jumalaan luojana, niin miten siltä pohjalta voisi edes arvioida asioita oikein, kun jo perusta ja perusteet on ihan pielessä !!!"

      Kun Luoja, Jumala sanoo, että naisen tulee olla miehelle alisteinen ja mieheltä toivotaan hyväntekeväisyyydellistä kohtelua mikäli nainen alistuu niin Jumala oli aikaankin nähden sekopää. Kaikkitietävyys oli nolla. Miksi? Hän ei ymmärtänyt yhteiskunnallisten talousmuotojen muutoksia ja niiden mukana muutoksia ihmissuhteissa.
      Toinen vastaava hölmöys Jumalalta oli hyväksyä orjuus. Vieläpä käskee palauttamaan isännälleen karanneen orjan. Jumala oli orjanomistajien Jumala, on sitä vieläkin koska tekstiä ei UT:sta saa pois.
      Jumala oli luokkajumala ja ihmistietoon nähden nähden yksinkertaisen tasolla. Kaikkitietävyys on lähellä nollaa.

      • Sinä et nyt itse

        Sinä et nyt itse ymmärrä, sillä ymmärryksesi ihmisenä on kovin vajavainen !

        Ihmisen ahneus on vienyt tähän nykyiseen tilanteeseen, joka siis on monella tapaa täysin kestämätön !

        Eli taas syytät Jumalaa siitä, että ihminen on päättänyt itse elää ahneudessa ja riistää siten toisia ihmisiä ja luontoakinsun muuta...

        Orjuudesta sen verran, että Raamattu opettaa orjuudesta seuraavaa:

        2. Piet. 2:19 ja lupaavat heille vapautta, vaikka itse ovat turmeluksen orjia; sillä kenen voittama joku on, sen orja hän on.

        Siis otapa iso laina, ja olet JO orja, joka sitten juoksee oravanpyörässä ja tekee lähes mitä vain ja miten paljon vain jotta saa lainaansa lyhennetyksi !

        Siis tuo on jo orjuutta, mutta sitäkään nykyään ei tajuta, sillä lainan antaja käyttää valtaansa velallistaan kohtaan ahneudessaaan niin paljon, kuin vain ikinä pystyy, eli lehmä lypsetään kyllä tyhjäksi !

        Ihminen siis ei todellakaan ole vapaa, vaan lähinnä orja !


    • ulmunen

      Sehän puolustaa Hertzogia ja Polvijärven pastoritiimiä ja Päivi Heikkilää!!,Toivottavasti,joku harhaoppinen puolustaa.Terttu Rajaahoa?

    • raumalt

      Tunnen Tertun!...Ei ole pastorin,eikä evankelistankaan koulutusta,joten korjaappa otsikkosi!

      • Mihin menossa?

        Raumalt! Ei nyt kyse ollutkaan hänen KOULUTUKSESTAAN, vaan siitä, että hän toimii seurakuntansa pastorina ja seurakunnan johtajana. Raamattu ei määrittele koulutustaustaa, vaan sen, että pastorin pitää olla nuhteeton mies ja tuntea Raamattu todella hyvin yms. Jos tunnet Tertun, niin tiedät varmaan hänen toimivan kyseisessä työssä!


    • vapaa uskoista

      Jos naispastori tekee Jumalasta huijarin se on pientä siihen mitä UT tekee.

      UT:n logiikka johtaa väistämättä siihen, että kristittyjen jumala on rasistinen rotuoppeilija ja tyranni.
      Se päättää sormen heilautuksella kuka minnekin menee; kidutukseen vaiko herkkupöytään. Se tuomitsee jo maan päällä ei-kristityt paarialuopkan pahoiksi ihmisiksi.
      Siksi en voi maksaa kristittyjen jumalan järjestöille jäsenmaksuja enkä muillekaan jumalille.

    • Kuuskajaskarilt

      Tämä Raja-aho oli yksi kovaäänisimpiä Patrick Tiaisen kannattajia. Kun Porin Uskon Sana pisti pillit pussiin, niin Raja-ahot eivät vieläkään uskoneet Tiaisen paljastuneen. Sama henki, sokeat taluttavat sokeita.

    • Laskuntulos

      Jotta nainen pääsee johtamaan seurakuntaa tarvitaan naismaisia miehiä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1555
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1315
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1212
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1122
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1046
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1045
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      11
      1036
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      1001
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      999
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      2
      996
    Aihe