Mistä tuo kehonrakennus on lähtenyt liikkeelle? Taitaa olla melko uusi laji tämä bodaus, jos olen oikein ymmärtänyt. Eikös se lähtenyt liikkeelle Amerikan Yhdysvalloista joskus 1900- luvun alussa. Valaiskaapa hiukan tätä asiaa, jos tiedätte asiasta jotain. Teen nimittäin kouluesityelmää tuosta aiheesta.
Mistä bodaus alkanut?
5
889
Vastaukset
- Dunlop
Kehonrakennus lienee saanut alkunsa vahva miesten jälkihöyryissä. Modernin kehonrakennuksen isänä pidetään Eugen Sandow:ta (1868-1925), alkuperäiseltä nimeltään Friedrich Wilhelm Mueller. Kuten nimestä huomaa mies oli saksalainen maahanmuuttaja.
Sandow on jonkinlainen esikuva kehonrakennukselle ja onkin "antanut" nimensä Mr Olympia-kisan pystille mm. Kun katsoo miehestä otettuja kuvia, voi sanoa, että hän oli kehonrakentajana aikaansa edellä. - kehon rakennus
Niin noin 40-luvulla keksittiin testosteronien ja anabolisten steroidien hyödyt lihaskasvuun ja sitten keksittiin Kehonrakennus. Ensin siis keksittiin hormoonit.Siitä 40 luvusta lähtien tänne 2000 luvulle bodarit on vetänyt erilaisia nappeja ja piikkejä pakaroihin siksi että lihakset kasvaisi ja kyllä ne kasvaakin oikealla(hirvittävällä) lääkityksellä.Ilman aineita voi saada 1,5kg vuodessa lihas massaa mutta lääkkeillä 15-20 kg vuodessa. Tämä mömmöttely on tosin todella vaarallista, tulee impoksi, sekoaa tai kuolee sydäntautiin. Mutta mitä sillä on väliä jos kuolee 45 vuotiaana kun on siihen asti hyvät lihakset.
- Dunlop
Jos maailma olisi noin yksinkertainen, niin resepteilläsi Suomessakin olisi 150 kiloisia kehonrakentajia lavalla. Totuus on, että anaboliset auttavat kehityksessä, mutta jos annat ihmisten uskoa, että hieman treenaamalla saat niiden avulla 20 kiloa lihasmassaa, niin olet aika pihalla.
Toiseksi jos uskot tuohon, että puhtaana voit saada 1,5 kiloa lihasmassaa vuodessa, on sinun aika vaihtaa johonkin muuhun lajiin. Puhtaanakin voi saada hyvällä ruokavaliolla, oikeilla lisäravinteilla, hyvällä levolla ja kovalla ja oikealla treenaamisella monta kiloa lihasta vuodessa. Itsestäni voin sanoa, että viimeisen vuoden aikana olen kasvattanut lihasmassaa monta kiloa(paino noussut 13 kiloa, rasva% lähes sama), painonnoususta kaikki ei tietenkään ole lihasta, mutta lihastakin on tullut.
Elän itse maailmassa, jossa on kumpiakin, lääkkeiden käyttäjiä ja puhtaana treenaavia(itse olen 100% naturaali) ja voin kokemuksesta sanoa, että nekin jotka käyttävät aineita nukkuvat, syövät ja paskantavat lajin eteen, eivät he mitään saa ilmaiseksi!
Totuus on, että aineet eivät paranna terveyttäsi, mutta yleistyksesi, että aineista tulee esim. impoksi kertoo kuinka vähän tiedät. Sanoppa tuo eräällekin eturivin kehonrakentajallemme, jolla on kuusi lasta, tai eräälle USA:n kuvernöörille!
Kaikki on yksillöllistä, tapasi yleistää on aika tavalla mediankin suosima yhdestä näkökulmasta katsottu!
- Anonyymi
Se alkoi siitä kun painonnostajat keksivät saunassa takareikänsä ja totesivat että tämähän on kivaa. Niin alkoi bodaus.
- Anonyymi
Ehkä sinun unelmissasi.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12681Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511258Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491135- 1271008
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206949Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä15899- 72855
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297855- 40841