Anteeksiantamaton synti!

Mielenkiintoista

6

78

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mk3:22 Ja kirjanoppineet, jotka olivat tulleet Jerusalemista, sanoivat: "Hänessä on Beelsebul", ja: "Riivaajien päämiehen voimalla hän ajaa ulos riivaajia".

28-30: Totisesti minä sanon teille: kaikki synnit annetaan ihmisten lapsille anteeksi, pilkkaamisetkin, kuinka paljon pilkannevatkin; mutta joka pilkkaa Pyhää Henkeä, se ei saa ikinä anteeksi, vaan on vikapää iankaikkiseen syntiin." Sillä he sanoivat: "Hänessä on saastainen henki".

Oletko tietoisesti väittänyt jonkun oikeasti uskovan toiminnan olevan paholaisesta? Se ainakin on sellainen synti.
      Sen ehkä voi saada anteeksi, jos on tehnyt sen tietämättömyyttään tai lapsellisuuttaan, mutta ei enää sen jälkeen, kun on tullut tietoiseksi, ja silti jatkanut pilkantekoa.

• Pyhä Järjestys

Viestinne on siltä osin oikein kuin mitä se on Kristuksen ilmoittamaa ja siihen sisältyvä oma väitteenne siltä osin kuin paholaiseksi leimaamisen kohteena oleva ns. uskova on todellakin oikeasti uskova Jumalan ja Kristuksen edessä ja tuo esiin Jumalan Pyhän Hengen ilmoitusta ja muuta vaikutusta, mutta muuten ei.

Ns. uskovien joukossa on enemmän taikka vähemmän teeskentelijöitä sekä pimeyden henkivaltojen enemmän taikka vähemmän johdattamia ja vaikuttamia henkilöitä. Johan se on helppo osoittaakin, jos ns. uskova rikkoo alituiseen Jumalan Pyhää Lakia vastaan jopa huomautusten jälkeen.

Ja monikaan ns. uskovista ei täytä veljeyden ja sisaruuden tunnusmerkkejä Kristuksessa, vaan tosipaikan tullen valitsee maailmanruhtinaan puolen. Joka väittää vastaan, voin kyllä laittaa hänet testiin todistajien läsnäollessa.

Liian moni ns. uskova lukeutuu tosiasiallisesti Ilmestyskirjan 18.luvun ilmoittamaan suureen porttoon eikä tahdo edes tulla sieltä ulos millään.

"Isä rakastaa Poikaa ja on antanut kaikki hänen käteensä.
        Joka USKOO Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä; mutta joka ei ole KUULIAINEN Pojalle, se ei ole elämää näkevä, vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä." (Joh.3:35-36)

Oikea usko on siis kuuliaisuutta, uskollisuutta niin kuin alkutekstin sana merkityksenä pitääkin.

• Jeesus armahtaa

Jokainen synti annetaan anteeksi, jota sinä pyydät anteeksi ja olet valmis luopumaan siitä.

'Mene äläkä enää syntiä tee.' Näin vastasi Jeesus eräälle syntiselle.

Mikäli joku tekee sellaisen synnin, jota ei saa anteeksi, hän ei koskaan pyydä sitä anteeksi.

Sinun ei siis tarvitse semmoisia kysellä, jos olet halukas pyytämään syntejäsi anteeksi.

• Linkki vastaus

Yksikään kirjoittaja ei avannut linkkiä ja lukenut Pyhän Hengen vastausta kysymykseen.

• Borealis

Jos ensin kysyit ja itse vastasit, niin miksi yleensäkään kirjoitit sen tänne?

• Tiltalttityttö

Vastauskoontulleena kärsin peloista, että tekisin Pyhän Hengen pilkan. Piti ihan rukoilla, että Jeesus vapauttaisi siitä pelosta. Pääsin vapauteen ja tajusin, että Pyhä Henki on parhain ystäväni. Hän kyllä voi pettyä meihin useinkin, kun teemme syntiä, mutta jos heti teemme parannuksen, ja pyydämme anteeksi, saamme anteeksi. Joskus olen ollut seurassa, jossa joku tietämätön on pilkannut PH:ä. Kerran työpaikalla niin kävi, että papin tytär pilkkasi ja kun mainitsin siitä Raamatunkohdasta, hän aloitti hirveän vainon mua vastaan ja yllytti koko työjoukon minua vastaan. Jouduin lähtemään siitä työpaikasta. Siitä lähtien olen vältellyt väittelyjä varsinkin tekopyhien kanssa, jotka ovat kristityistä perheistä, mutta ovatkin luopioita. Nyt on kulunut vuosikymmeniä ja sairastuin vakavasti ja pitää syödä neljää erilaista lääkettä vuorokaudessa ja nehän aiheuttavat sivuvaikutuksia, vaikka kyse ei ole psyykkisestä sairaudesta vaan fyysisestä sairaudesta. Mutta kun pitää ottaa esim. unta antavaa lääkettä (Opamox), niin se auttaa unen saamiseen, mutta aiheuttaa outoja äkillisiä ajatuksia ja outoja uniakin. Ne ajatukset tulevat kuin salama taivaalta. Eräs perheenjäsen ärsytti mua höpöttämisellään. Unettomuudesta kärsivänä olin ottanut Opamoksin ja kirosin yht'äkkiä perheenjäseneni helvettiin! Toiselle perheenjäsenelle sanoin, kun hän ärsytti mua, että tekisi mieli lyödä häntä ja lyödä kaikkia, jotka ovat minua masentaneet. Hän ihmetteli ja sanoi olevansa pettynyt, kun olin ollut jo 42 vuotta ollut uskossa. Mutta ne lääkkeet tekevät ihan hurjaksi. Sanoin hänelle, kun hän varoitti helvettiin joutumisesta, että sittenpähän olen Saatanan paras ystävä helvetissä! Silloin tajusin, että minä puhuin ihan vastoin uskoani ja tunsin Ystäväni sielussani itkevän. Piti pyytää anteeksi. Tiesin, että Jumala antaa anteeksi, jos lääke aiheuttaa ajatusten häiriön stressin alla. Tänään valkeni, että hei, Jeesus itsekin kävi Tuonelassa pääpaholaista moikkaamassa. Ei vaan paholainen pelastunut, vaan hänen vangitsemansa vanhan liiton sielut. Pärjäillään, Herra ei hylkää, vaikka lihassamme ei asuisi mitään hyvää, kunhan riipumme Jeesuksessa kiinni.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      5150
    2. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      124
      1643
    3. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      15
      1519
    4. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      50
      1436
    5. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      14
      1215
    6. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      4
      1110
    7. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      17
      1037
    8. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      76
      999
    9. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      19
      906
    10. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      60
      827
    Aihe