Kattokaa tuolta Ylen sivun laskurista missä asuu köyhät. Pohjoisessa ne asuu enimmäkseen ja etelässä Kontula melkeen ainoa missä on köyhiä. http://yle.fi/uutiset/kuinka_moni_naapurisi_tienaa_vahemman_kuin_sina_kokeile_itse_laskurilla/6908390
Kontulan asukkaista yli puolet on köyhiä. Joku väittää että täälä asuu rikkaita ja on niitäkin ehkä muutama. Mutta 19 000 asukkaasta yli 8500 on tosi köyhiä, jotka tienaa alle 1550 e/kk. Tulkaa tänne katoon mitä on köyhyys. Voidaan lakaa kerää pääsymaksua ostarille kun tuutte kaupunginjohtajan kanssa pällistelemään.
Missä asuu köyhät
20
331
Vastaukset
- Töihin mene!
"Tulkaa tänne katoon mitä on köyhyys."
Olen joskus vahingossa sinnepäin eksynyt ja köyhyys näytti olevan sitä, että valtio kustantaa ilmaisen kämpän ja karkkirahaa eikä tarvitse tehdä yhtään mitään muuta kuin juoda olutta ja syödä kepappia paikallisissa räkälöissä. Eli varmaan kannattaa sinunkin sitä "köyhyyttä" mennä tarkastelemaan muihin maihin.
Nyt heti töihin siitä tyhmiä kirjoittelemasta!- Sairaslomalla ny
Ei Kontulassa ole valtion kustantamia kämppiä. Nämä on enimmäkseen Helsingin kaupungin tai vuokrasäätiöitten asuntoja.
Jotkut saa asumiseen Kelalta asumistukea mutta ei kaikki saa. Moni on täällä siksi kun ovat pienipalkkaisia ja täältä saa asunnon kohtuu hinnalla. Pienipalkkaisetkin on köyhiä, mutta yleensä et meitä päivällä näe, koska ollaan töissä.
Ne ketkä ei käy töissä, on niillä siihen syy. Harvoin se on ihan vaan laiskuus. Räkälöitten porukat ei pääse töihin, ovat mokailleet tarpeeksi niin ei ne enää kelpaa työnantajille.
- köyhä ja työtön
Alueella ********** on valitsemassasi ikäryhmässä yhteensä 2 824 täysi-ikäistä tulonsaajaa. Heistä 14 prosenttia (400 henkilöä) kuuluu alempiin ja 77 prosenttia (2 186 henkilöä) korkeampiin tuloluokkiin kuin sinä.
näin minulla - spörttipöikä
eij syömessä öle köyhiä ön väin pienitylöisiä
- köyhiä_olette
Kaikki jotka elävät yhteiskunnan varoilla ovat rutiköyhiä rahallisesri sekä henkisesti.
- Hervanta
Laitapa laskuriin melkein mikä tahansa kerrostalolähiö ihan mistä vaan, tai pieni paikkakunta Tampereen pohjoispuolelta mistä vaan, niin sama tulos aina. Eniten on köyhimpiä vahiten on rikkaimpia.
Vaan laitapa laskuriin omakotialue tai eteläsuomalainen pikkukunta niin aina on tuloksena että eniten on suurimpiin tuloluokkiin kuuluvia ja vähiten on köyhimpiä. - lähetetty iPhone6:a
Köyhät asuvat vanhempien nurkissa Kreikassa ja muissa piigs-maissa. Suomessa vastaa köyhyyttä ei ole nähty kuin 1860-luvulla.
- bruttona
miten nii 1550 euroa, eikös se köyhyysraja ole 1170 euro kuussa tänä vuonna..
- Kontulan rikas
Eikö se köyhyys raja 1170 ole käteen jäävä tulo? Mulla palkka yleensä noin 1650 e/kk brutto ja 1450 e/kk netto. Aika hyvät tulot moniin naapureihin verrattuna, jotka elää sossun apujen varassa. Mä maksan verojakin että ne toiset saa tukia.
- elämän rikas
Kontulan rikas kirjoitti:
Eikö se köyhyys raja 1170 ole käteen jäävä tulo? Mulla palkka yleensä noin 1650 e/kk brutto ja 1450 e/kk netto. Aika hyvät tulot moniin naapureihin verrattuna, jotka elää sossun apujen varassa. Mä maksan verojakin että ne toiset saa tukia.
Missä sinä asut? Eikö asuminen siellä pääkaupunkiseudulla olekaan kallista?
- Kontulan rikas
elämän rikas kirjoitti:
Missä sinä asut? Eikö asuminen siellä pääkaupunkiseudulla olekaan kallista?
Mä oon köyhästä kodista ja tottunut tyytymään vähään. Ostan huonekaluja kirpputorilta ja kunnostan niitä, käyn poimimassa sieniä metsästä ja ongin kaloja ja syön niitä enkä valita että liha on kallista. Ei tarvii syödä joka päivä kaupan ruokaa.
Asun Kontulassa kaksiossa, joka on mun oma. Kun ei ole velkaa niin jää rahaa matkusteluunkin. - Nykyinen köyhä
Kontulan rikas kirjoitti:
Mä oon köyhästä kodista ja tottunut tyytymään vähään. Ostan huonekaluja kirpputorilta ja kunnostan niitä, käyn poimimassa sieniä metsästä ja ongin kaloja ja syön niitä enkä valita että liha on kallista. Ei tarvii syödä joka päivä kaupan ruokaa.
Asun Kontulassa kaksiossa, joka on mun oma. Kun ei ole velkaa niin jää rahaa matkusteluunkin.Millä sienimetsään ja onkipaikoille kuljet miten kaloja on tullut ? Huonekalujahan ei tarvitse kirparilta ostaa kuin kerran tarpeelliset. Esim sohva keittiönpöytä ja tuolit ovat kirpparilta minulla. En ole köyhästä kodista mut terveys vei sairaseläkkeelle minut nuorena.
- Kontulan rikas
Nykyinen köyhä kirjoitti:
Millä sienimetsään ja onkipaikoille kuljet miten kaloja on tullut ? Huonekalujahan ei tarvitse kirparilta ostaa kuin kerran tarpeelliset. Esim sohva keittiönpöytä ja tuolit ovat kirpparilta minulla. En ole köyhästä kodista mut terveys vei sairaseläkkeelle minut nuorena.
Menen yleensä metrolla Vuosaareen ja sieltä kävelemällä rannalle. Kylmällä ilmalla tulee nyt syksyllä ihan aina kaloja. Kesällä ei tullut niinkään. Metsään menen yleensä niin että ensin metrolla Mellunmäkeen ja sieltä kävelemällä kohti Kallvikintietä, siellä päin on paljon metsää. Kilsan verran joutuu käveleen, noin 15 min. Kesällä kävin pyörällä Sipoon puolella.
- laskelmia
YKSINÄÄN ASUVA IHMINEN,okohan köyhä,Vuokra kelalta tukena osa ja loput sosku maksaa..käteen jää sievoinen summa.Lapsiperhe onkohan köyhä..VUOKRAT KELALTA JA KAUNNALTA-kaupunkilta.. Yhdellä lapsella hyvä pakollinen summa jää käteen sekin haetaan täyteen kaupunkilta ..Eipä niitä summia jää kahdella työtätekevällä perheellä,KUN MAKSAVAT PAKOLLISET MENONSA
- Nykyinen köyhä
Yhtään en saa asumistukea kelalta puhumattakaan et sossu maksaisi oma asunto. Tulot luokkaa 1000 e kk. Vastikkeet ,vesi ,sähkö vievät 40 % tuloistani. Mikähän se sievoinen summa mikä käteen jää mielestäsi on ?
- Miten tää nyt menee?
Nykyään köyhiä asuu muuallakin kuin pohjoisessa ja Itä-hellsingissä. Ylen laskuri on hyvin tehty, mutta nuo tiedot vanhenee nopeasti kun työllisyystilanne muuttuu etelässä niin köyhien määrä kasvaa.
Vai onko niin, että kun köyhyys on suheteellinen määritelmä, niin kun tulee lisää köyhiä, niin köyhyysraja laskee eikä me sitten enää ollakaan kaikki köyhiä, jotka ennen oltiin kun raja oli korkeampi?- porvariporo
Juu, Venäjällä kuuluisit vähintään keskiluokkaan pienimmälläkin peruspäivärahalla, siellä kun on ne 110 sikarikasta jotka omistavat melkein puolet kaikesta.
- Sies
Olen eläkkeellä 1300,00 käteen kk. Vuokra 900,00e kk. Usein jää 300,00e kk.ssa säästöön,ei ole tavinnut vielä koskea aikaisennin kertyneisiin säästöihin, tosin saan velkoja takaisin päin parikolmesataa joskus kk:ssa. Isäni neuvoi kun olin nuori että säästä aina vähän vaikka ei olisi tavoitetta, sitä olen noudattanut 50 vuotta. En halua kerskua missään tapauksessa.
- asuntopitääollaoma
Mikset ole ostanut omaa asuntoa?
Odotat, ett vuokranantaja remppaa asuntosi silloin tällöin?
- opintotuetpois
On hölmöä että opiskelijat on otettu tilastoihin mukaan. Eikös sitten pitäisi olla myös päiväkoti lapset? Opiskelija ei ole tulonsaaja hän opiskelee pääomaa varten. Aikaisemmin opiskelija hankki pääoman ammattiin vielä täysin velaksi ellei vanhemmat maksaneet.
Yhtähyvin pitäisin katsoa jokaisen asunto-auto ja huvimenot poistettavina tuloina rinnastattaessa tuloja.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2241556- 291403
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊611269Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!691227- 781204
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?751172Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031163- 54998
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans18962Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per175855