Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Terveet eivät sopeudu sairaaseen yhteiskuntaan

drop out

9

324

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mieti sitä

      "Ei ole terveyden merkki, että on sopeutunut syvästi sairaaseen yhteiskuntaan".Krishnamurti
      http://sani-valoakohti.blogspot.fi/2010/12/terveet-eivat-sopeudu-sairaaseen.html

      "
      Olen tehnyt viimeiset kymmenen vuotta töitä nyky-yhteiskuntaan sopeutumattomien ihmisten - nuorten ja aikuisten kanssa. Olen käynyt tapaamassa ihmisiä vankiloissa, lastensuojelulaitoksissa, mielisairaalassa, kadulla, kodeissa ja kouluissa. Kokemukseni perusteella olen täysin vakuuttunut siitä, että Krishnamurtin toteamus on täysin paikkaansa pitävä.



      Tähän yhteiskuntaan sopeutumattomat ihmiset, eli niin kutsutut syrjäytyneet tai syrjäytymisvaarassa olevat henkilöt ovat muita herkempiä ihmisiä. He kyllä ovat sopeutumattomia yksilöitä. Mutta herää kysymys; sopeutumattomia mihin?



      He ovat sopeutumattomia tämän rakkaudettoman yhteiskunnan rakkaudettomiksi jäseniksi.



      Myös minä itse koen olevani sopeutumaton yksilö. Koko elämäni ajan minua on syyllistetty siitä, etten osaa toimia riittävän itsekkäästi. Vanhempani ovat epätoivoisesti opettaneet minua pitämään puoleni. Ihmiselämässä täytyy osata etuilla. Ihmiselämässä täytyy osata olla ahne. Ihmiselämässä täytyy oppia tekemään voittoa toisen kustannuksella. Toisin sanoen on opittava toimimaan rakkaudettomasti - muuten et pärjää.



      Myös koulussa minua syyllistettiin siitä, etten lähtenyt mukaan armottomaan kilpailuun. Nyky-yhteiskunnassa lapsen tulee näet jo varhain oppia, ettei hän selviä elämästä ilman armotonta kilpailua. Kanssaihminen on sinulle kilpakumppani. Taistelu numeroista, opiskelupaikoista ja työpaikoista on kovaa. Myös kyynärpäätaktiikka on täysin hyväksyttävää. On opittava näkemään ne ihmiset, joista voi hyötyä, ja toisaalta hylättävä ne, joista hyötyä ei ole. Koululaiset opetetaan siihen, että auktoriteetin nuoleskelu on palkittavaa. Toisaalta auktoriteetin vastustaminen on rangaistavaa. Näin lapsia valmistellaan nyky-yhteiskunnan jäseniksi.




      Se, joka ei sopeudu tähän hullunmyllyyn, on psykiatrien mielestä lääkityksen tarpeessa.


      Minusta sopeutumattomuus on ennemminkin merkki terveydestä kuin sairaudesta.





      Koska yhteiskuntamme on ilmeisen sairas, terveimmät yksilöt alkavat oireilla ensimmäisenä. Mielestäni yhteiskuntaan kohdistuva angsti on merkki yksilön terveydestä.





      Enemmän siis tulisi olla huolestunut heistä, jotka eivät oireile kuin heistä, jotka oireilevat."

      • pettynytkansalainen

        Oon täysin samaa mieltä. Huohh..kaikki osaamiseni menee hukkaan.


      • taiteilija..
        pettynytkansalainen kirjoitti:

        Oon täysin samaa mieltä. Huohh..kaikki osaamiseni menee hukkaan.

        Niinpä.

        Itselläni kuntouttajat ja muut kehuvat aina ensimmäisillä kotikäynneillä taulujani ja piirrustuksiani, saviesineitä, itse tekemiäni huonekaluja, kaulassani olevaa itsetehtyä hopeaketjua... jne. Mutta kouluille eivät taitoni kelvanneet, kun en varmaan osannut kehua itseäni tarpeeksi hakutehtävissä. Taitoni on tekemisessä, ei puhumisessa. Siksi en mihinkään ikinä pääse tässä myymispuheiden yhteiskunnassa.


      • yksihölmä

        Kirjoituksesi oli lohdullinen. En ole koskaan nauttinut kilpailemisesta, en ole ymmärtänyt, että kanssa ihmisestä pitäisi jotenkin hyötyä. En ole ymmärtänyt, että kyynärpäät ovat nuijimista varten. Kiusaajalle kotona opetettiin kääntämään toinenkin poski (typerykset) eli olen kokenut itseni tyhmäksi ja arvottomaksi.


    • mielisairaat

      Kyllä se on ny toisin päin, sairaat ei sopeudu sairaaseen yhteiskuntaan! Ole sinäkin terve jo tänään!

    • fs75uw

      Marko Hamilo:

      Älkää säätäkö päätänne- häiriö on todellisuudessa

    • Hohottaja

      Voihan sitä halutessaan säveltää vaikka millaisia selityksiä sille, ettei pärjää.

      Menneinä aikoina tuollaiseen pohdiskeluun ei ollut aikaa. Sitä joko pärjättiin sillä mitä oli, tai sitten ei pärjätty ja kuoltiin pois. Nyky-yhteiskunta on kaikenmaailman luusereille todella leppoisa.

      • voipäivää78

        Esim. sinullako?


      • tietäjä

        mitä nämä "menneet ajat" ovat mistä puhut? sinun lapsuutesiko?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2207
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2033
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1642
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1470
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1456
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1357
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1334
    8. 52
      1228
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1180
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1169
    Aihe