Kaveri kertoi täällä olevan keskustelua Pirkanmaan Hyötyautoista, mutta en valitettavasti löydä. Joten kerron vaan muillekin tiedoksi miten ko. liike kohtelee mahdollisia asiakkaita.
Viime perjantaina 3.10.2014, näin nettiauto.com kautta Pirkanmaan Hyötyautoissa olevan myynnissä Ford Transit , -02. Koska tarvetta on vain muutamaksi kuukaudeksi (sisäremontti juuri ostettuun taloon muutto), soitin Transitista heti Pirkanmaan Hyötyautoihin.
Puhelimessa myyjä kertoi auton olevan "todella hyvä ostos", hinta vs. laatu. Etujarrupalat olivat hänen mukaansa vaihdon tarpeessa, mutta ne vaihdettaisiin vielä ennen kauppaa, joka sovittiin tehtäväksi seuraavana maanantaina 6.10.2014 aamupäivällä.
Myyjä pyysi vielä soittelemaan, kun olisin tulossa Transittia ostamaan, (asun yli 200km päässä Turun saaristossa), jotta auto olisi varmasti kunnossa. Soitin kun gps näytti ajoaikaa olevan vielä 1 h 10min. Tällöin myyjä kertoi, ettei ole itse paikalla, mutta toinen myyjä on, ja auto kunnossa.
Saavuttuani perille oli kaikki autoliikkeen ovet lukossa. Transit kyllä löytyi pihalta kauan seisseen näköisenä. Jouduin taas soittamaan ja kyselemään myyjän perään. Parin minuutin jälkeen paikalle saapui nuori mies. Joka sanoi heti ettei hän tiedä mistään mitään. Sen hän kyllä osasi sanoa että "jarrupaloja ei ole vaihdettu". Nuorukaisella olleet avaimetkaan eivät sopineen lukkoon. Joten asiat olivat menossa jo väärään suuntaan. Hän lähti sitten hakemaan toisia avaimia, jotka löytyvät noin 10 min. jälkeen.
Tuskin on kellekkään yllätys ettei auto edes inahtanutkaan!
Eli ei edes akkua ollut vaivauduttu lataamaan.
Myyjä nuorukainen oli muutenkin lähinnä sitä mieltä, että häiritsin hänen muita päivä puuhiaan (some?). Asikastyöstä tuskin oli kyse, koska paikalla ei ollut ainoatakaan asiakasta koko aikana, ja muut vaativammat työt varmaankin jäivät muiden hoidettaviksi.
Ilmoitin olevani jonkin verran otettu, kun perjantaina sovituista asioista ei yksikään toteutunut, ja ihmetteleväni suuresti mikä motiivi on Pirkanmaan Hyötyautoilla ajlelluttaa täysin tuntematonta henkilöä pitkin Suomen maanteitä yli 400km, ihan muuten vaan?
Tämä nuori myyjä sitten vaan lopuksi totesi "ettei heillä ole mitään vastuuta myymistään autoista". Että silleen.
Minä en halunnut ottaa suurempaa riskiä, joten 400km ajo Pirkanmaan Hyötyautojeen kieroutuneiden myyjien iloksi sai jäädä ainoaksi tappiokseni.
Onko kellään muulla vastaavaa kokemusta Pirkanmaan Hyötyautoista? Liike kuuluu olleen ennen nimeltään Romux.
Melko samanlainen kokemus tosin valitettavasti löytyy Turun Teho-Autosta muutaman vuoden takaa.
Pirkanmaan Hyötyautot
33
2804
Vastaukset
- ...kin.
Harmillinen tapaus.
Mielipiteenäni kerron kuitenkin, miten koko episodilta olisi voinut mielensäpahoittaja välttyä ja missä kohdassa tämän kaupan kulussa tapahtui väärinkäsitys; puolin ja/tai toisin.
Tietenkään ei ole mitenkään puolusteltavissa oleva asia, jos auto makaa ajamattoman näköisenä, akku tyhjillään ja huoltamattomana yleensäkään myynnissä. Nyt niin on ollut, onneksi on luvattu ennen luovutusta kunnostaa tiedossa olevia vikoja.
"Myyjä pyysi vielä soittelemaan, kun olisin tulossa Transittia ostamaan, jotta auto olisi varmasti kunnossa."
Nyt luulisin, että ainakin kaikki autokauppiaat ja automyyjät huutavat "HEP!"
Eli auton varaajia, oston lupaajia ja muita kauppaan johtamattomia lupauksia tulee päivittäin. Jos joku soittelee perjantaina ja lupaa tulla maanantaina ostoksille, se on 99%:sti varmaa ettei sitä maanantaita koskaan tule. Huomioon ottaen alkava viikonloppu, korjaamoilla/tekijöillä varmasti muutakin tekemistä kuin lähteä heti siltä istumalta vanhaa Transittia elvyttelemään.
Transitin huollolle on puhelun perusteella varmaankin ajateltu huolto maanantaille x-aikaan ja vielä sillä varauksella, että perjantaina (pikkuisen kaljapäissään) soitteleva muuttaakin mielensä ja ei ole todellakaan tulossa maanantaina.
Pyynnöllä soittaa "kun tulet ostamaan "on myyjä 100% varmasti tarkoittanut (ellei peräti sanasta sanaan näin sanonutkin) "Soita vielä ENNENKUIN lähdet tulemaan, jotta auto olisi varmasti kunnossa.".
Onhan sillä kuitenkin suurikin ero soittaa ennen lähtemistään 200km 200km ajelulle, kuin tuntia (tai varttia?) ennenkuin on portin takana Transittia vilkuilemassa.
JOS aloittaja olisi toiminut kuten on pyydetty, eli soittanut maanantaiaamuna ennen lähtöään ja varmistanut että Transit on luovutuskunnossa, tätä episodia ei olisi tapahtunut.
Myyjä olisi nyt viimeistään vakuuttunut, että perjantain soittelija/varailija/lupailija onkin ihan oikeasti tulossa ja auto olisi varmasti laiteltu ehkäpä jo heti luovutuskuntoon.
Puolen tunnin-parin tunnin työt; uusi akku, uudet jarrupalat ja 3900eurolla auto olisi vaihtanut omistajaa.
No, tämä nyt vain mielipiteenä, harmillinen juttu 200km 200km ajelleelle, mutta ei välttämättä taaskaan ihan musta-valkoisesti ajateltava autoliikkeen virhe. - Jurrpå
"Soitin kun gps näytti ajoaikaa olevan vielä 1 h 10min. Tällöin myyjä kertoi, ettei ole itse paikalla, mutta toinen myyjä on, ja auto kunnossa."
Hitaampiälynenkin kauppias tajuaa tossa vaiheessa että ostoaikeissa tullaan...- Lue.Ymmärrä.Sisäistä
Aivan. Mutta kun kysehän ei siitä ollut.
Kyse oli siitä, että pyydettiin soittamaan ennenkuin lähtee tulemaan, että auto on varmasti kunnossa.
"Myyjä pyysi vielä soittelemaan, kun olisin tulossa Transittia ostamaan, (asun yli 200km päässä Turun saaristossa), jotta auto olisi varmasti kunnossa."
Eli pyyntö että varmistaa ennen lähtöä että kaikki on ok, ei vasta sitten kun on jo nurkan takana kohta kurkkimassa...
Koska vaikka tuollainen jarrupalojen vaihto periaatteessa nopea pikku homma onkin, aina voi tulla yllätyksiä vanhoissa pskoissa ja pikku remontti venähtääkin viikon savotaksi kun tilaillaan sitä sun tätä osaa että saa mokomat palat vaihdettua.
SIKSI on pyydetty varmistamaan, ennenkuin lähtee tulemaan.
olikos muuta, Jurrpå? - Ryssitty diili
Lue.Ymmärrä.Sisäistä kirjoitti:
Aivan. Mutta kun kysehän ei siitä ollut.
Kyse oli siitä, että pyydettiin soittamaan ennenkuin lähtee tulemaan, että auto on varmasti kunnossa.
"Myyjä pyysi vielä soittelemaan, kun olisin tulossa Transittia ostamaan, (asun yli 200km päässä Turun saaristossa), jotta auto olisi varmasti kunnossa."
Eli pyyntö että varmistaa ennen lähtöä että kaikki on ok, ei vasta sitten kun on jo nurkan takana kohta kurkkimassa...
Koska vaikka tuollainen jarrupalojen vaihto periaatteessa nopea pikku homma onkin, aina voi tulla yllätyksiä vanhoissa pskoissa ja pikku remontti venähtääkin viikon savotaksi kun tilaillaan sitä sun tätä osaa että saa mokomat palat vaihdettua.
SIKSI on pyydetty varmistamaan, ennenkuin lähtee tulemaan.
olikos muuta, Jurrpå?Älyllinen ylivertaisuutesi saa ala-arvoisen kommenttini häpeään.
Kiistattomasti täysin oikeat argumenttisi ovat loistavia.
Nöyryytettynä painan pääni ymmärtäessäni empiirisen kokemuksesi
tuoman järkkymättömän auktoriteettisi.
Kaiken tämän haluan nyt vilpittömästi myöntää, ilman ironian häivääkään. - Ihme länkytystä
Lue.Ymmärrä.Sisäistä kirjoitti:
Aivan. Mutta kun kysehän ei siitä ollut.
Kyse oli siitä, että pyydettiin soittamaan ennenkuin lähtee tulemaan, että auto on varmasti kunnossa.
"Myyjä pyysi vielä soittelemaan, kun olisin tulossa Transittia ostamaan, (asun yli 200km päässä Turun saaristossa), jotta auto olisi varmasti kunnossa."
Eli pyyntö että varmistaa ennen lähtöä että kaikki on ok, ei vasta sitten kun on jo nurkan takana kohta kurkkimassa...
Koska vaikka tuollainen jarrupalojen vaihto periaatteessa nopea pikku homma onkin, aina voi tulla yllätyksiä vanhoissa pskoissa ja pikku remontti venähtääkin viikon savotaksi kun tilaillaan sitä sun tätä osaa että saa mokomat palat vaihdettua.
SIKSI on pyydetty varmistamaan, ennenkuin lähtee tulemaan.
olikos muuta, Jurrpå?Mitä ihmettä Lue.Ymmärrä-Sisäistä oikein yrität selittää? Aloittaja kirjoittaa aivan selvästi "...pyysi vielä soittelemaan, kun OLISIN TULOSSA Transittia ostamaan..." Mitä nimenomaista kohtaa et tuossa ymmärrä? Ostaja on aivan varmasti ollut tulossa Ransistoria ostamaan mikäli matka-aikaa on ollut jäljellä 1 h 10 min, eikä se muuksi muutu. Mikäli olet tuon surkean lintan myyjä jota auton edellinen omistaja jo kusi linssiin niin omaat tietysti sisäpiirin tietoa mitä ostajalle tulit sanoneeksi. Kärsi menetetyn kaupan kirvelevät haavat ja paranna tapasi!
- Lue.Ymmärrä.Sisäistä
Ryssitty diili kirjoitti:
Älyllinen ylivertaisuutesi saa ala-arvoisen kommenttini häpeään.
Kiistattomasti täysin oikeat argumenttisi ovat loistavia.
Nöyryytettynä painan pääni ymmärtäessäni empiirisen kokemuksesi
tuoman järkkymättömän auktoriteettisi.
Kaiken tämän haluan nyt vilpittömästi myöntää, ilman ironian häivääkään.Diilinhän tuo autoliikkeen myyjä ryssikin, ei siinä mitään. Mutta kyllä aloittajankin toiminnalla oli diilin ryssimiseen oma osansa.
Ps. Ironia on tosiaan vaikea laji ja kommentistasi sitä ei todella löytynytkään, kiitos kuitenkin loppuhuomautuksestasi ironian puuttumisen vakuudeksi. - ...kin.
Ihme länkytystä kirjoitti:
Mitä ihmettä Lue.Ymmärrä-Sisäistä oikein yrität selittää? Aloittaja kirjoittaa aivan selvästi "...pyysi vielä soittelemaan, kun OLISIN TULOSSA Transittia ostamaan..." Mitä nimenomaista kohtaa et tuossa ymmärrä? Ostaja on aivan varmasti ollut tulossa Ransistoria ostamaan mikäli matka-aikaa on ollut jäljellä 1 h 10 min, eikä se muuksi muutu. Mikäli olet tuon surkean lintan myyjä jota auton edellinen omistaja jo kusi linssiin niin omaat tietysti sisäpiirin tietoa mitä ostajalle tulit sanoneeksi. Kärsi menetetyn kaupan kirvelevät haavat ja paranna tapasi!
Eli et lukenut ensimmäistä pitkää kommenttiani?
Aloitin näin:
"Harmillinen tapaus. Mielipiteenäni kerron kuitenkin..."
Ei millään mahdu kalloosi, että ensimmäisen kommenttini tilannekuvaus tapahtumien kulusta voisi olla (todennäköisimmin juurikin on) yksi vaihtoehto "mitäs jos"-tyyliin kommentoituna?
Se kun muuttaa koko episodin luonteen jos ei täysin, niin melkoisen erilaiseksi ja koko turhalta mielensäpahoitukselta olisi ehkäpä vältytty.
Loppuun laitoin vielä varmimmaksi vakuudeksi, että kyseessä oli vain kommentti ja mielipide:
"No, tämä nyt vain mielipiteenä, harmillinen juttu 200km 200km ajelleelle, mutta ei välttämättä taaskaan ihan musta-valkoisesti ajateltava autoliikkeen virhe."
Kerrataanpa siis vielä se pienen pieni, oleellinen juttu mikä tässä on kommenttini ytimenä:
Viikonloppusoittelija "lupaa tulla maanantaina 200km kaukaa ostamaan halvan Transitin".
=todellisessa elämässä yksi lupailija 100:sta tulee, ei tässä vaiheessa aiheuta siis suurta Transitin elvytysrumbaa vielä. Siksi nimenomaisesti pyydetään ENNEN KUIN LÄHDET varmistamaan, että auto on noutokunnossa.
JOS aloittaja olisi soittanut aamulla ennen lähtöään, olisi hyvin todennäköisesti hänen varaamansa Transit myyntikuntoonlaitettu heti tai vaihtoehtoisesti ehkä sovittu toinen ajankohta auton myynnille/näytölle.
Edelleenkään en yritä vääntää itse kauppatapahtumaa hyvin toimituksi myyjänkään puolelta, mutta tämä on realiteetti.
Tässä tapauksessa liikkeen muuhun kalustoon vrt. "halvan lintan" kysely ei vielä riitä aiheuttamaan liikehdintään. Ei vttu varmasti lähde remonttiporukka urakalla viikonloppua vasten pihan pskinta linttaa elvyttämään ja reparoimaan vain koska "yks Turkulainen tulee ehkä maanantaina sitä kattelemaan..."
Enkä siten siis ole tuon Transitin myyjä ja tässä kommentointi on vain kokemuksesta kumpuavaa päättelyä (Lienee keskustelupalstan tarkoitus; Keskustella, kommentoida ja esittää omia mielipiteitä?) miten useinmiten auton myyjäpuolella asioita sanotaan/tehdään ja miksi joskus jää jotain tekemättäkin.
Virheitä tekee kaikki ja kömmähdyksiä sattuu kaikille.
Tässä episodissahan ei ole kuin yksi mielensäpahoittaja, yksi myymätön Transit ja voisin arvata, että sen myymättä jääminen nyt juuri tänä maanantaina ei aiheuttanut yhtäkään harmaata hiusta myyjäliikkeen taholla.
Edelleenkin: Vain henkilökohtaisena mielipiteenä ja vaihtoehtoisena todellisuutena aloittaja-mielensäpahoittajan kertoman todellisuuden rinnalle.
Kaikki mitä netissä lukee, ei ole sanasta sanaan tosia. Eikä varsinkaan keskustelu-/purnaus-/valitus-palstalla. - Tapparan miäs
Lue.Ymmärrä.Sisäistä kirjoitti:
Diilinhän tuo autoliikkeen myyjä ryssikin, ei siinä mitään. Mutta kyllä aloittajankin toiminnalla oli diilin ryssimiseen oma osansa.
Ps. Ironia on tosiaan vaikea laji ja kommentistasi sitä ei todella löytynytkään, kiitos kuitenkin loppuhuomautuksestasi ironian puuttumisen vakuudeksi.Pitääkö oikeasti asua yli 200 km päässä romuautojen myyjästä että saa palvelua. Entä jos ap olisi asunut vaikka Hervannassa alle puolen tunnin ajon takana?
Jos myyjä sanoo, että toinen kaveri on siellä paikalla, niin en ainakaan itse olisi osannut tehdä sen perusteella u-käännöstä takaisin Turun suuntaan.
Oma kokemukseni ko liikkeestä noin vuoden takaa on se, että siellä ei ole koskaan kukaan paikalla (kävin n. 5 kertaa pihassa ruoka/kahvitauoilla kun olin alueella), ja seinässä oleva puhelinnumero ei vastaa, eikä kukaan soita takaisin. Jostain syystä varastokaan ei näytä kiertävän... - Ihme länkytystä
...kin. kirjoitti:
Eli et lukenut ensimmäistä pitkää kommenttiani?
Aloitin näin:
"Harmillinen tapaus. Mielipiteenäni kerron kuitenkin..."
Ei millään mahdu kalloosi, että ensimmäisen kommenttini tilannekuvaus tapahtumien kulusta voisi olla (todennäköisimmin juurikin on) yksi vaihtoehto "mitäs jos"-tyyliin kommentoituna?
Se kun muuttaa koko episodin luonteen jos ei täysin, niin melkoisen erilaiseksi ja koko turhalta mielensäpahoitukselta olisi ehkäpä vältytty.
Loppuun laitoin vielä varmimmaksi vakuudeksi, että kyseessä oli vain kommentti ja mielipide:
"No, tämä nyt vain mielipiteenä, harmillinen juttu 200km 200km ajelleelle, mutta ei välttämättä taaskaan ihan musta-valkoisesti ajateltava autoliikkeen virhe."
Kerrataanpa siis vielä se pienen pieni, oleellinen juttu mikä tässä on kommenttini ytimenä:
Viikonloppusoittelija "lupaa tulla maanantaina 200km kaukaa ostamaan halvan Transitin".
=todellisessa elämässä yksi lupailija 100:sta tulee, ei tässä vaiheessa aiheuta siis suurta Transitin elvytysrumbaa vielä. Siksi nimenomaisesti pyydetään ENNEN KUIN LÄHDET varmistamaan, että auto on noutokunnossa.
JOS aloittaja olisi soittanut aamulla ennen lähtöään, olisi hyvin todennäköisesti hänen varaamansa Transit myyntikuntoonlaitettu heti tai vaihtoehtoisesti ehkä sovittu toinen ajankohta auton myynnille/näytölle.
Edelleenkään en yritä vääntää itse kauppatapahtumaa hyvin toimituksi myyjänkään puolelta, mutta tämä on realiteetti.
Tässä tapauksessa liikkeen muuhun kalustoon vrt. "halvan lintan" kysely ei vielä riitä aiheuttamaan liikehdintään. Ei vttu varmasti lähde remonttiporukka urakalla viikonloppua vasten pihan pskinta linttaa elvyttämään ja reparoimaan vain koska "yks Turkulainen tulee ehkä maanantaina sitä kattelemaan..."
Enkä siten siis ole tuon Transitin myyjä ja tässä kommentointi on vain kokemuksesta kumpuavaa päättelyä (Lienee keskustelupalstan tarkoitus; Keskustella, kommentoida ja esittää omia mielipiteitä?) miten useinmiten auton myyjäpuolella asioita sanotaan/tehdään ja miksi joskus jää jotain tekemättäkin.
Virheitä tekee kaikki ja kömmähdyksiä sattuu kaikille.
Tässä episodissahan ei ole kuin yksi mielensäpahoittaja, yksi myymätön Transit ja voisin arvata, että sen myymättä jääminen nyt juuri tänä maanantaina ei aiheuttanut yhtäkään harmaata hiusta myyjäliikkeen taholla.
Edelleenkin: Vain henkilökohtaisena mielipiteenä ja vaihtoehtoisena todellisuutena aloittaja-mielensäpahoittajan kertoman todellisuuden rinnalle.
Kaikki mitä netissä lukee, ei ole sanasta sanaan tosia. Eikä varsinkaan keskustelu-/purnaus-/valitus-palstalla.Miksi edelleen yrität väittää mustaa valkoiseksi jonkin ihme jos-niin-mutta -olettaman perusteella? Jos tädillä olisi munat niin se olisi setä?
- ...kin.
Ihme länkytystä kirjoitti:
Miksi edelleen yrität väittää mustaa valkoiseksi jonkin ihme jos-niin-mutta -olettaman perusteella? Jos tädillä olisi munat niin se olisi setä?
"Jos tädillä olisi munat niin se olisi setä? "
Juuri näin. Hyvä!
Totuushan on tässä nyt kuitenkin se, että olemme saaneet lukea "totuutena" vain mielensäpahoittajan purnaavan aloituksen sisältämän kertomuksen.
Sehän ei tietenkään ole koskaan 100% faktaa. Eihän?
Missään vaiheessa en liikkeen toimintaa ole hyväksi kehunut tai yrittänytkään kehua; ryssitty kauppa on aina ryssitty kauppa ja vaikka osin syyttäkin, niin mielensäpahoittaja on aina huono asia. Nythän on liike saanut palstatilaa viittauksella "melkein huijattu".
Kahdella osapuolella kun saattaa olla melkoisestikin eriävä muistikuva tapahtumista ja erityisesti sanotuista asioista.
Kommenttini on vain mielipide ja vaihtoehtoinen "totuus" (keskustelupalstalle ominaisesti keskustelua ja ajatuksia herätellen) "tulisin maanantaina"-tilanteissa, perjantaina siitä ilmoitellen, saattaa monikin liike ottaa asian vielä siinä vaiheessa melko heppoisena lupauksena ja pyytää varmistamaan asian ENNEN KUIN on tosiaan lähdössä tulemaan.
Ihan realiteetteihin perustuen näin saatetaan toimia, totuutena kun on se että 9:n 10:stä perjantaina lupaajasta ei maanantaina tule.
Täti on tosiaan setä jos sillä on munat. Ihan yhtä harvinainen munallinen täti on maanantaina tuleva asiakas, kuten on luvannutkin tulla.
Selvensikö tämä mielipiteelleni ja kommentoinnilleni sinua tyydyttävät perusteet?
Edelleenkin, jos tämä ei ole keskustelupalsta, niin mikä sitten? Pitäisikö jokaiseen "LIIKE-X ON IHAN PSKA!" -aloitukseen tulla vain ja ainoastaan "joo on se" -kommentteja?
Olen pahoillani, jos eriävä kommentointini sai sinut mielensäpahoittajan asemaan myös. Nythän teitä on siis kaksi; sinä ja aloittaja. Ja molemmat minun esittämän vaihtoehtoisen "totuuden" oikeaksi olettaen täysin turhaan.
Loppuun vielä aloituksesta poiminta, ihan "bensaa liekkeihin" tarkoituksella.
"Melko samanlainen kokemus tosin valitettavasti löytyy Turun Teho-Autosta muutaman vuoden takaa."
On se vaan erikoinen juttu, että toisille näitä mielensäpahoittamisia sattuu useammankin kerran samoissa tilanteissa ja toisille ei koskaan. Eikö? - Ryhtiä työhön
...kin. kirjoitti:
"Jos tädillä olisi munat niin se olisi setä? "
Juuri näin. Hyvä!
Totuushan on tässä nyt kuitenkin se, että olemme saaneet lukea "totuutena" vain mielensäpahoittajan purnaavan aloituksen sisältämän kertomuksen.
Sehän ei tietenkään ole koskaan 100% faktaa. Eihän?
Missään vaiheessa en liikkeen toimintaa ole hyväksi kehunut tai yrittänytkään kehua; ryssitty kauppa on aina ryssitty kauppa ja vaikka osin syyttäkin, niin mielensäpahoittaja on aina huono asia. Nythän on liike saanut palstatilaa viittauksella "melkein huijattu".
Kahdella osapuolella kun saattaa olla melkoisestikin eriävä muistikuva tapahtumista ja erityisesti sanotuista asioista.
Kommenttini on vain mielipide ja vaihtoehtoinen "totuus" (keskustelupalstalle ominaisesti keskustelua ja ajatuksia herätellen) "tulisin maanantaina"-tilanteissa, perjantaina siitä ilmoitellen, saattaa monikin liike ottaa asian vielä siinä vaiheessa melko heppoisena lupauksena ja pyytää varmistamaan asian ENNEN KUIN on tosiaan lähdössä tulemaan.
Ihan realiteetteihin perustuen näin saatetaan toimia, totuutena kun on se että 9:n 10:stä perjantaina lupaajasta ei maanantaina tule.
Täti on tosiaan setä jos sillä on munat. Ihan yhtä harvinainen munallinen täti on maanantaina tuleva asiakas, kuten on luvannutkin tulla.
Selvensikö tämä mielipiteelleni ja kommentoinnilleni sinua tyydyttävät perusteet?
Edelleenkin, jos tämä ei ole keskustelupalsta, niin mikä sitten? Pitäisikö jokaiseen "LIIKE-X ON IHAN PSKA!" -aloitukseen tulla vain ja ainoastaan "joo on se" -kommentteja?
Olen pahoillani, jos eriävä kommentointini sai sinut mielensäpahoittajan asemaan myös. Nythän teitä on siis kaksi; sinä ja aloittaja. Ja molemmat minun esittämän vaihtoehtoisen "totuuden" oikeaksi olettaen täysin turhaan.
Loppuun vielä aloituksesta poiminta, ihan "bensaa liekkeihin" tarkoituksella.
"Melko samanlainen kokemus tosin valitettavasti löytyy Turun Teho-Autosta muutaman vuoden takaa."
On se vaan erikoinen juttu, että toisille näitä mielensäpahoittamisia sattuu useammankin kerran samoissa tilanteissa ja toisille ei koskaan. Eikö?Kyllä jos automyyjä-.kin myisi autojaankin yhtä ponnekkaasti kuin tänne Suomi24:ään vastailee, voisi hän piankin rikastua.
- tranupeffa
Tämän kyseisen Transitin ohjaamossa tuoksuu vahvasti peffa.
- Kaupan ammattilainen
Ihan yleisesti, kun kauppias alkaa mielipidepalstoilla puolustustaistelun, se taistelu on hävitty.
Kannattaa siis nuolla haavansa ja miettiä kuinka palveluaan voi parantaa, ettei mielensäpahoittajia vastaan tarvitse näillä palstoilla puolustella. - nab--
Kannattaa ostaa yksityiseltä eikä näiltä puliveivaajilta, varsinkin kun olet ostamassa suoralla kaupalla ilman riesavaihdokkia.
Koitin kerran ostaa liikkestä suoralla kaupalla ja kun myyjä kuuli, että aion myydä entisen suoraan nettiautossa niin meni vaikeaksi kaupanteko. Olisi pitänyt lahjoittaa se myyjälle. - SnitchesGetStiches
"Kaveri kertoi täällä olevan keskustelua Pirkanmaan Hyötyautoista, mutta en valitettavasti löydä. Joten kerron vaan muillekin tiedoksi miten ko. liike kohtelee MAHDOLLISIA asiakkaita. " Menitkö liikkeeseen ostoaikeissa vai et?
- Melkein huijattu
Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa. Säälittävää selitystä Pirkanmaan Hyötyautoilta. Pointtisi tuli kuitenkin kaikille selväksi: asiakkaista ei tarvitse välittää, eikä autoliikkeen tarkoituksena ole tehdä kauppaa.
Juttu ei mennyt olleenkaan niin kuin nyt selität.
Soitin PERJANTAINA AAMUPÄIVÄLLÄ, ja annoin henkilötietoni puhelimitse. Tällöin lupasit tehdä paperityöt valmiiksi, ja vaihdattaa myös jarrupalat ENNEN MAANANTAITA. Ammattimieheltähän menee palojen vaihtoon alle tunti.
Sanoin olevani Ylöjärvellä noin kello 11 aamupäivällä, koska minun on ehdittävä takaisin mahdollisimman pian. Pyysit SOITTAMAAN heti kun AVAATTE liikkeenne. Ilmoituksesi mukaan avaatte kello 10. Soitin kello 10.05 ja olin perillä 11.15.
Miten olisin voinut soittaa ennen lähtöäni, jos tarkoitus on olla Ylöjärvellä noin kello 11? Sinunkin pitäisi ymmärtää, ettei 200 km taitu Suomen maanteillä tunnissa. OLISIT kuitenkin viimeistään silloin ryhtynyt tekemään jotain, sen sijaan että lähdit karkuun. Aikaahan oli 1h, 10 min.
En myöskään ole vieläkään Turusta, kuten nyt väität, vaan Saaristo-Naantalista, joka on vielä vähemmän Turkua, kuin Ylöjärvi Tamperetta. Ymmärrätkö? Katso vaikka googlesta.
En myöskään ole "mielensäpahoittaja". Olen todella onnellinen, kun ymmärsin olla tekemättä kauppoja kanssanne. Suorastaan hyytävä tyyli teillä. Bensa sentään on halpaa, vaikka mersussa sitä kuluu hieman enemmän.
Varoitukseksi haluan jakaa kokemukseni muidenkin kanssa. Valitettavasti ystäväni kertoi vasta Pirkanmaan Hyötyautoissa käynnin JÄLKEEN, suomi24-sivustolla olevasta negatiivisesta kirjoittelusta liikkeestänne, joka on ennen tunnettu kuvaavalla nimellä Romux.
Ihmettelen myös mistä on tullut idea, että olisin ollut kiinnostunut 3900,- hintaisesta Transitista? Näinhän ei ollut. Pihanne romux-voittaja lienee ollut keltainen Ducato (alle 2000,-), jossa oli "hiihtoliitto suosittelee renkaat".
On myös todella TÖRKEÄÄ väittää minun soitelleen humalassa viikonloppuna. Soitin perjantai aamupäivällä. Alkoholia en todistettavasti ole nauttinut koskaan. Tuollainen väite, että olisin soittanut humalassa, on POLIISIASIA. Kehoitan poistamaan kirjoittajaa julkisella sivustolla esitämänsä väitteen viipymättä.
Ihmettelen " ...kin"-nikillä kirjoittavan henkilön esitystä, ettei autoliike kunnosta autoja, kenenkään soiton perusteella. Ei autoliikkeessä pidä olla edes myynnissä "kunnostettavia" autoja, vaan ajokuntoisia.
Onko mielestäsi hyvää mainosta liikkeelle, jonka pihalla myyntituotteet eivät edes käynnisty? Et voi olla tosissasi.
Ainostaan kerran olen törmännyt vastaavaan, mutta siitä on kohta 20 vuotta aikaa, ja silloin oli kolmisenkymmenta astetta pakkasta, sekä kyseessä vain yhdestä käynnistymättömästä autosta monien joukossa.
Käytätkö todella starttaria tai akun lataamista, joka kerta kun olet aikeissa lähteä autollasi liikkeelle? Siis jos sinulla on auto. Ei ole ihme, että hämäläisiä sanotaan hitaiksi. Joskus on tosin tullut kohdatuksi Hämeen nopeitakin. Ei kuitenkaan tällä kerralla.
Lopuksi totean, että täällä Varsinais-Suomessa on ihan yleistä lunastaa omat huutonsa, niin ostajan kuin kauppiaankin. Hämeessä taitaa olla toisenlainen meininki: hupi ostajia - hupi "myyjiä"?
Enpä ihmettele ettei yhtään asiakasta ollut Pirkanmaan Hyötyautoissa, ja ainoakin myyjä istui sisällä lukkojen takana piilossa.
Tapparan miäs kirjoitti: "Oma kokemukseni ko liikkeestä noin vuoden takaa on se, että siellä ei ole koskaan kukaan paikalla (kävin n. 5 kertaa pihassa ruoka/kahvitauoilla kun olin alueella), ja seinässä oleva puhelinnumero ei vastaa, eikä kukaan soita takaisin. Jostain syystä varastokaan ei näytä kiertävän... ".
Kunpa olisin tuon tiennyt ennakkoon!- ...kin.
"Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa."
=>Väärin. Nyt ei älähtänyt kukaan, kehenkään ei kalahtanut mikään.
"Juttu ei mennyt olleenkaan niin kuin nyt selität."
=>Enkä ole niin missään kohdin totuutena väittänytkään. "No, tämä nyt vain mielipiteenä, harmillinen juttu 200km 200km ajelleelle, mutta ei välttämättä taaskaan ihan musta-valkoisesti ajateltava autoliikkeen virhe."
"Ihmettelen myös mistä on tullut idea, että olisin ollut kiinnostunut 3900,- hintaisesta Transitista?"
=>Ihan siitä faktasta, että ilmoittamanasi ajankohtana kyseisessä liikkeessä oli vain 1kpl vm.2002 Transiteja myynnissä. Vain yksi, ei useampia -02 mallisia.
"POLIISIASIA.Kehoitan poistamaan kirjoittajaa julkisella sivustolla esitämänsä väitteen viipymättä."
=>No voi; pahoititko taas mielesi? Anteeksi nimimerkki "melkein huijattu". Kehoita mitä kehoitat niin tämä riittäköön, ketään muutahan tässä ei ole mainittu kuin nimimerkki "melkein huijattu" ja itse asiassa kun tarkkaan luet, niin viittaus "perjantaisin pikku kaljapäissään"-viittaus ei koske edes nimimerkkiäsi vaan on tarkoitettu yleisellä tasolla tapahtuvaksi vaihtoehdoksi. Ei nimittäin ole ollenkaan harvinaista, että viikonloppuisin kaljapäissään soitellaan ja varaillaan autoja "tuun maanantaina ostamaan"-lupauksilla.
Ja jos edes yrittäisit sisäistää kommentointini ytimen niin huomaisit, että siitä ja vain siitä tässä on kommenteissani puhuttukin: Turhista ostajien varauksista ja lupauksista.
"Ihmettelen " ...kin"-nikillä kirjoittavan henkilön esitystä, ettei autoliike kunnosta autoja, kenenkään soiton perusteella. Ei autoliikkeessä pidä olla edes myynnissä "kunnostettavia" autoja, vaan ajokuntoisia."
=>"Tietenkään ei ole mitenkään puolusteltavissa oleva asia, jos auto makaa ajamattoman näköisenä, akku tyhjillään ja huoltamattomana yleensäkään myynnissä." Näin sanoin jo heti aloituksessani.
"Onko mielestäsi hyvää mainosta liikkeelle, jonka pihalla myyntituotteet eivät edes käynnisty? Et voi olla tosissasi."
=>Ei ole. En missään kohdin ole sellaista väittänytkään.
Lopuksi tähän toteamuksena:
On tämä vaan melko hauska paikka valtavirrasta eriävään kommentointiin. Erityisesti silloin, kun osuu kommentoimaan mielensäpahoittajan mielipiteeseen omalla mielipiteellään ja mielensäpahoittaja menee ihan sekaisin, kuten nyt taas pääsi käymään.
Kiitos aloittajalle "melkein huijattu", tämän keskustelun päättäisin mielellään omalta osaltani tähän. - Try-N-Save
"Ihmettelen myös mistä on tullut idea, että olisin ollut kiinnostunut 3900,- hintaisesta Transitista? Näinhän ei ollut. Pihanne romux-voittaja lienee ollut keltainen Ducato (alle 2000,-), jossa oli "hiihtoliitto suosittelee renkaat". "
Kuinkahan joku keltainen Ducato tähän liittyy? Autoliikkeissä varmasti on eri hintaisia ja -kuntoisia autoja? Näitkö auton tavaratilaan ? Mitäs jos siellä olisi ollut vaikka 10 sarjaa uusia renkaita ostajalle tai keltaisen Ducaton vieressä 90 uutta ajamatonta Sprintteriä ? Olisiko Pirkanmaan Hyötyautot saanut siitä jonkun erityiskiitoksen tai -maininnan ???
"On myös todella TÖRKEÄÄ väittää minun soitelleen humalassa viikonloppuna. Soitin perjantai aamupäivällä. Alkoholia en todistettavasti ole nauttinut koskaan. Tuollainen väite, että olisin soittanut humalassa, on POLIISIASIA. Kehoitan poistamaan kirjoittajaa julkisella sivustolla esitämänsä väitteen viipymättä."
Meneeköhän sinulla tuo hissi ihan sinne ylimpään kerrokseen asti?
Ikävää on se, että laitat sanoja yrityksen edustajan suuhun täällä, vaikka kukaan keskusteluun osallistujista ei ole sellaiseksi julkisesti ilmottautunut.
"Ihmettelen " ...kin"-nikillä kirjoittavan henkilön esitystä, ettei autoliike kunnosta autoja, kenenkään soiton perusteella. Ei autoliikkeessä pidä olla edes myynnissä "kunnostettavia" autoja, vaan ajokuntoisia."
Enemmän minä ihmettelen sitä että luuletko oikeasti, että autoliikkeet rakentaisivat omalla kustannuksellaan käytetyistä autoista uusia kaiken maailman höpönassujen puhelinsoittojen perusteella. Käytetty tuote myydään siinä kunnossa kun se ostohetkellä on ja mikäli myyjän tiedossa on joku kunnostusta / laittoa vaativa kohde, niin eikö se reilua ole, että ääneen sen puheeksi ottaa ja lupaa vielä kuntoonkin laittaa?
Kuten todettu: On hyvin ikävää, että ajoit "turhaan" ja jouduit pettymään, mutta mitä yhtään olen kaupan alalla toiminut ja tämänkaltaisten kertomusten toisen osapuolen juttuja kuullut niin jotenkin nyt tuntuu siltä ettei tapahtumien kulku ihan mene niinkuin kirjoittaja kertoo?
Myyjä on varmasti työssään kohdannut erilaisia tilanteita ja asiakkaita. Jos olisit ollut mukava mies (?) , niin myyjä olisi voinut antaa vaikka vähän alennusta kauppahinnasta (asennusrahaa) ja lähetteen matkaan, jolla olisit voinut hakea omasta varaosaliikkeestäsi jarrupalat ja akun ? Tai olisitte voineet tehneet kauppasopimuksen paikanpäällä kun kerran niin kaukaa paikanpäälle kaupoille tulit (kuten tuossa joku totesikin 99% soittelijoista ei koskaan tule) ja olisit saanut vaikka vielä auton toimitettuna omalle paikkakunnallesi, kun auto olisi ollut luovutettavissa. Vaihtoehtoja on monia, ja joku niistä olisi varmasti sinulle käynyt jos olisit ollut mukava (?).
Oma teoriani on se, että myyjä on jo paikanpäällä aavistellut, että kanssasi tulee ongelmia ja nähnyt paremmaksi vaihtoehdokseen jättää auton kokonaan sinulle myymättä. Jos tämmöisestä asiasta (jossa vahinko on suhteellisen pieni) koet jo tarpeen kirjoittaa yrityksestä negatiiviseen sävyyn, niin mihinkähän toimiin olisit ryhtynyt jos 12 vuotta vanhaan alle 4 tuhannen euron pakettiautoon olisi joku vika tullut? - M.O.T.
Try-N-Save kirjoitti:
"Ihmettelen myös mistä on tullut idea, että olisin ollut kiinnostunut 3900,- hintaisesta Transitista? Näinhän ei ollut. Pihanne romux-voittaja lienee ollut keltainen Ducato (alle 2000,-), jossa oli "hiihtoliitto suosittelee renkaat". "
Kuinkahan joku keltainen Ducato tähän liittyy? Autoliikkeissä varmasti on eri hintaisia ja -kuntoisia autoja? Näitkö auton tavaratilaan ? Mitäs jos siellä olisi ollut vaikka 10 sarjaa uusia renkaita ostajalle tai keltaisen Ducaton vieressä 90 uutta ajamatonta Sprintteriä ? Olisiko Pirkanmaan Hyötyautot saanut siitä jonkun erityiskiitoksen tai -maininnan ???
"On myös todella TÖRKEÄÄ väittää minun soitelleen humalassa viikonloppuna. Soitin perjantai aamupäivällä. Alkoholia en todistettavasti ole nauttinut koskaan. Tuollainen väite, että olisin soittanut humalassa, on POLIISIASIA. Kehoitan poistamaan kirjoittajaa julkisella sivustolla esitämänsä väitteen viipymättä."
Meneeköhän sinulla tuo hissi ihan sinne ylimpään kerrokseen asti?
Ikävää on se, että laitat sanoja yrityksen edustajan suuhun täällä, vaikka kukaan keskusteluun osallistujista ei ole sellaiseksi julkisesti ilmottautunut.
"Ihmettelen " ...kin"-nikillä kirjoittavan henkilön esitystä, ettei autoliike kunnosta autoja, kenenkään soiton perusteella. Ei autoliikkeessä pidä olla edes myynnissä "kunnostettavia" autoja, vaan ajokuntoisia."
Enemmän minä ihmettelen sitä että luuletko oikeasti, että autoliikkeet rakentaisivat omalla kustannuksellaan käytetyistä autoista uusia kaiken maailman höpönassujen puhelinsoittojen perusteella. Käytetty tuote myydään siinä kunnossa kun se ostohetkellä on ja mikäli myyjän tiedossa on joku kunnostusta / laittoa vaativa kohde, niin eikö se reilua ole, että ääneen sen puheeksi ottaa ja lupaa vielä kuntoonkin laittaa?
Kuten todettu: On hyvin ikävää, että ajoit "turhaan" ja jouduit pettymään, mutta mitä yhtään olen kaupan alalla toiminut ja tämänkaltaisten kertomusten toisen osapuolen juttuja kuullut niin jotenkin nyt tuntuu siltä ettei tapahtumien kulku ihan mene niinkuin kirjoittaja kertoo?
Myyjä on varmasti työssään kohdannut erilaisia tilanteita ja asiakkaita. Jos olisit ollut mukava mies (?) , niin myyjä olisi voinut antaa vaikka vähän alennusta kauppahinnasta (asennusrahaa) ja lähetteen matkaan, jolla olisit voinut hakea omasta varaosaliikkeestäsi jarrupalat ja akun ? Tai olisitte voineet tehneet kauppasopimuksen paikanpäällä kun kerran niin kaukaa paikanpäälle kaupoille tulit (kuten tuossa joku totesikin 99% soittelijoista ei koskaan tule) ja olisit saanut vaikka vielä auton toimitettuna omalle paikkakunnallesi, kun auto olisi ollut luovutettavissa. Vaihtoehtoja on monia, ja joku niistä olisi varmasti sinulle käynyt jos olisit ollut mukava (?).
Oma teoriani on se, että myyjä on jo paikanpäällä aavistellut, että kanssasi tulee ongelmia ja nähnyt paremmaksi vaihtoehdokseen jättää auton kokonaan sinulle myymättä. Jos tämmöisestä asiasta (jossa vahinko on suhteellisen pieni) koet jo tarpeen kirjoittaa yrityksestä negatiiviseen sävyyn, niin mihinkähän toimiin olisit ryhtynyt jos 12 vuotta vanhaan alle 4 tuhannen euron pakettiautoon olisi joku vika tullut?Tuota ei enää perustellummin osaa muotoilla ja jos (kun) tuosta ei osaa ottaa opikseen (sekä myyjät että ostajat) niin mielensäpahoittajia syntyy yhä vain lisää.
- ov-insinööri
Try-N-Save kirjoitti:
"Ihmettelen myös mistä on tullut idea, että olisin ollut kiinnostunut 3900,- hintaisesta Transitista? Näinhän ei ollut. Pihanne romux-voittaja lienee ollut keltainen Ducato (alle 2000,-), jossa oli "hiihtoliitto suosittelee renkaat". "
Kuinkahan joku keltainen Ducato tähän liittyy? Autoliikkeissä varmasti on eri hintaisia ja -kuntoisia autoja? Näitkö auton tavaratilaan ? Mitäs jos siellä olisi ollut vaikka 10 sarjaa uusia renkaita ostajalle tai keltaisen Ducaton vieressä 90 uutta ajamatonta Sprintteriä ? Olisiko Pirkanmaan Hyötyautot saanut siitä jonkun erityiskiitoksen tai -maininnan ???
"On myös todella TÖRKEÄÄ väittää minun soitelleen humalassa viikonloppuna. Soitin perjantai aamupäivällä. Alkoholia en todistettavasti ole nauttinut koskaan. Tuollainen väite, että olisin soittanut humalassa, on POLIISIASIA. Kehoitan poistamaan kirjoittajaa julkisella sivustolla esitämänsä väitteen viipymättä."
Meneeköhän sinulla tuo hissi ihan sinne ylimpään kerrokseen asti?
Ikävää on se, että laitat sanoja yrityksen edustajan suuhun täällä, vaikka kukaan keskusteluun osallistujista ei ole sellaiseksi julkisesti ilmottautunut.
"Ihmettelen " ...kin"-nikillä kirjoittavan henkilön esitystä, ettei autoliike kunnosta autoja, kenenkään soiton perusteella. Ei autoliikkeessä pidä olla edes myynnissä "kunnostettavia" autoja, vaan ajokuntoisia."
Enemmän minä ihmettelen sitä että luuletko oikeasti, että autoliikkeet rakentaisivat omalla kustannuksellaan käytetyistä autoista uusia kaiken maailman höpönassujen puhelinsoittojen perusteella. Käytetty tuote myydään siinä kunnossa kun se ostohetkellä on ja mikäli myyjän tiedossa on joku kunnostusta / laittoa vaativa kohde, niin eikö se reilua ole, että ääneen sen puheeksi ottaa ja lupaa vielä kuntoonkin laittaa?
Kuten todettu: On hyvin ikävää, että ajoit "turhaan" ja jouduit pettymään, mutta mitä yhtään olen kaupan alalla toiminut ja tämänkaltaisten kertomusten toisen osapuolen juttuja kuullut niin jotenkin nyt tuntuu siltä ettei tapahtumien kulku ihan mene niinkuin kirjoittaja kertoo?
Myyjä on varmasti työssään kohdannut erilaisia tilanteita ja asiakkaita. Jos olisit ollut mukava mies (?) , niin myyjä olisi voinut antaa vaikka vähän alennusta kauppahinnasta (asennusrahaa) ja lähetteen matkaan, jolla olisit voinut hakea omasta varaosaliikkeestäsi jarrupalat ja akun ? Tai olisitte voineet tehneet kauppasopimuksen paikanpäällä kun kerran niin kaukaa paikanpäälle kaupoille tulit (kuten tuossa joku totesikin 99% soittelijoista ei koskaan tule) ja olisit saanut vaikka vielä auton toimitettuna omalle paikkakunnallesi, kun auto olisi ollut luovutettavissa. Vaihtoehtoja on monia, ja joku niistä olisi varmasti sinulle käynyt jos olisit ollut mukava (?).
Oma teoriani on se, että myyjä on jo paikanpäällä aavistellut, että kanssasi tulee ongelmia ja nähnyt paremmaksi vaihtoehdokseen jättää auton kokonaan sinulle myymättä. Jos tämmöisestä asiasta (jossa vahinko on suhteellisen pieni) koet jo tarpeen kirjoittaa yrityksestä negatiiviseen sävyyn, niin mihinkähän toimiin olisit ryhtynyt jos 12 vuotta vanhaan alle 4 tuhannen euron pakettiautoon olisi joku vika tullut?Tämäkin vaihtoehto on kaksiteräinen miekka.
Jos myyjän täytyy aavistella kenelle auton uskaltaa myydä, eikö se kerro paljon myyntiartikkelin kunnosta ?
- p1rk2l3
Try-n-save. Siinä vasta hauska mielensäpahoittaja ja itsensä pussiin puhuja. Ajatteletko ollenkaan mitä kirjotat samassa jutussa???
Kirjoitat ensin.
luuletko oikeasti, että autoliikkeet rakentaisivat omalla kustannuksellaan käytetyistä autoista uusia kaiken maailman höpönassujen puhelinsoittojen perusteella. Käytetty tuote myydään siinä kunnossa kun se ostohetkellä on
Seuraavaksi kirjotat.
myyjä olisi voinut antaa vaikka vähän alennusta kauppahinnasta (asennusrahaa) ja lähetteen matkaan, jolla olisit voinut hakea omasta varaosaliikkeestäsi jarrupalat ja akun ?
Lopuksi kirjotat.
olisit saanut vaikka vielä auton toimitettuna omalle paikkakunnallesi, kun auto olisi ollut luovutettavissa.
****** siinä vasta äijä. Ei tajua itsekään mitä kirjottaa. Jokanen joka osaa lukea tajuaa varmaan sinulla olevan jokin pahempi virus pahemmassa paikassa. Ja teille muille toivotan huijatuksi tulemista kaikissa mahdollisissa kaupoissa. Alkuperäinen kirjottaja toivoo ettei kukaan tulisi huijatuksi kyseseisessä autokaupassa. Minä toivon teille muille Hyötyautojen puolustelijoille ihan päin vastaista!- Try-N-Save
Nimim. P1rk2l3:lle se luetun ymmärtäminen vasta vaikeaa onkin.
1) Puhelinkyselijöiden esittämät huolto- ja korjaustoivomukset / vaatimukset eivät johda toimenpiteisiin autoliikkeissä, koska 99,9 % näistä soittelijoista ei koskaan näy eikä kuulu puhelun päätyttyä.
2) Asiakas on fyysisesti ilmaantunut paikan päälle neuvottelemaan kaupasta. Tuote myydään siinä kunnossa kun se myyntihetkellä on. Mahdollisista ostohetkellä todetuista korjaus-/huoltotarpeista voivat kaupan osapuolet yhdessä sopia kirjallisesti kauppasopimukseen, jolloin korjausten hyöty jää vielä asiakkaalle. - Leka gs
Try-N-Save kirjoitti:
Nimim. P1rk2l3:lle se luetun ymmärtäminen vasta vaikeaa onkin.
1) Puhelinkyselijöiden esittämät huolto- ja korjaustoivomukset / vaatimukset eivät johda toimenpiteisiin autoliikkeissä, koska 99,9 % näistä soittelijoista ei koskaan näy eikä kuulu puhelun päätyttyä.
2) Asiakas on fyysisesti ilmaantunut paikan päälle neuvottelemaan kaupasta. Tuote myydään siinä kunnossa kun se myyntihetkellä on. Mahdollisista ostohetkellä todetuista korjaus-/huoltotarpeista voivat kaupan osapuolet yhdessä sopia kirjallisesti kauppasopimukseen, jolloin korjausten hyöty jää vielä asiakkaalle.Kaiken vänkäämisesi jälkeen tuo aavistus, kenelle asiakkaalle kannattaa myydä kääntyy päinvastoin. Mulla ainakin hälytyskellot soi ettei sulta uskalla mitään ostaa.
- Morning-and-Goodbye
Leka gs kirjoitti:
Kaiken vänkäämisesi jälkeen tuo aavistus, kenelle asiakkaalle kannattaa myydä kääntyy päinvastoin. Mulla ainakin hälytyskellot soi ettei sulta uskalla mitään ostaa.
Se vaan on fakta, ettei halvan hintaluokan autoa yksinkertaisesti voi eikä edes kannata myydä täys-paviaanille.
Ymmärtämättömän täys-paviaanin kyllä tunnistaa:
-luulee saavansa kaikiltaosin täysin tai lähes uuttavastaavan auton
-kuvittelee käytettyyn autoon uuden auton takuunkin
-jo kauppatilanteessa pilkunnuzzii auton ympärillä kuin olisi uutta eukkoa itselleen valitsemassa
-varmimmaksi vakuudeksi paviaanisuudestaan muistaa mainita olevansa joko poliisi, karate-taitaja, ammattiautoilija, liivikerholainen, merkkiliikkeessä töissä tai joku muu itsetehostuksellinen viittaus "asiantuntijuuteen"
Eli täyspäinen, itsearvonsa ja ammattitaitonsa tunteva kauppias ei tällaiselle täys-paviaanille autoa myy edes pyyntihinnalla.
- masterchef100
Meikkis rupesi tuossa oikein funtsiin, että kun aloittajan kertomusten mukaan hän lähtee YKSIN kauhealla kiireellä 200km päähän autoa noutamaan omalla autollaan YKSIN ajaen, niin kuinkakohan hän olisi ajanut kaksi autoa takaisin saaristo-Naantaliin? Tuli vaan mieleen, että eikö yleensä auton ostaneet ota jonkun apukuskin tai ajomiehen kaupoille mukaan? Meikkikselle tuli nyt semmonen fiilis, että aloittajan tarina ei välttämättä ole ihan totta... Olisihan siihen Transitiin hyvin ehtinyt akun ja jarrupalat vaihtaa, koska ei teikkis sitä kuitenkaan mukaasi olisi saanut ? Vai olisitko jättänyt oman autosi noudettavaksi myöhemmin?
- MitäJäbäDuunaa?
"Meikkikselle tuli nyt semmonen fiilis, että aloittajan tarina ei välttämättä ole ihan totta..."
Teikkiksen fiilarit on ihan saletisti oikeet.
- Rek:29888
Ip.Nr. 37.609356 annettu tutkintaan. Pyyntö operaattorille tunnistetietojen tarkastukseen.
Syyte - mahdollinen herjaus.- nro.käs.pit.lait.
Hyvä. Aloituksessahan solvataan autoliikettä ja sen yksityisyrittäjää suoraan.
- member41
Oliko vaihtoauto ns. selvittelijä tapahtumahetkellä paikalla?
- Niinpäs!!
Aivan!
Vaihtoauto ns. selvittelijällehän tällaiset asiat kuuluu itseoikeutetusti!
Kuten eräs toinen mielensäpahoittaja taannoin mainitsikin:
"Paikalle kutsuttiin vaihtoauto ns. selvittelijä..."
- Huoh_
Missä se on sanottu, että aloittaja oli yksin liikkeellä??? Ei sitten missään. Ainoastaan on todettu autoliikkeessä olleen vain yksi myyjä paikalla.
Ei varmasti ole lähdetty transtoria hakemaan yksin. Sen takia aloittaja kirjottaakin noin varmana asiastaan. Alottajalla oli nähkääs todistaja mukana. Autoliikkeen jäbällä ei.
Kiesus mikä Dambere-Turkku-maaottelu.- M.O.T.
Varohan nyt, ettei vaan mielensäpahoittaja taas älähdä. Hän nimenomaisesti opasti tietämättömiä, ettei ole Turusta:
"En myöskään ole vieläkään Turusta, kuten nyt väität, vaan Saaristo-Naantalista, joka on vielä vähemmän Turkua, kuin Ylöjärvi Tamperetta."
Vaikka toisaalta, hieman mielenvähäiseltähän tuo kommentti tuntuukin kun aloituksessaan hän kertoi näin:
"...asun yli 200km päässä Turun saaristossa..."
...josta itseasiassa voidaan edelleenkin assosioida ja ainakin arvuutella, että hän saattaa ollakin ruotsinkielinen? Voisiko sillä olla merkitystä, edelleen vahvistukseksi "...kin." esittämiin mahdollisiin väärinkäsityksiin, asiassa josta koko soppa alkoi?
"Mielipiteenäni kerron kuitenkin, miten koko episodilta olisi voinut mielensäpahoittaja välttyä ja missä kohdassa tämän kaupan kulussa tapahtui väärinkäsitys; puolin ja/tai toisin. Pyynnöllä soittaa "kun tulet ostamaan "on myyjä 100% varmasti tarkoittanut (ellei peräti sanasta sanaan näin sanonutkin) "Soita vielä ENNENKUIN lähdet tulemaan, jotta auto olisi varmasti kunnossa."."
- parempi asiakas
Saattoihan ne vaistota, että tosta kollista on vaan murhetta, ei aleta sen kanssa kaupoille ollenkaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod225494- 324810
- 282731
- 342354
- 372058
- 152008
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191647- 121601
- 231472
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons251449