Polttoainesuodattimen vaihto

Mdee

Mitä mieltä dieseli miehet/naiset ovat polttoainesuodattimen vaihtamisesta talveksi?
Vai riittääkö vedenerottimen tyhjentäminen niin kuin ohjekirja neuvoo?
Rassaaja kaveri meinas ,että vaihdettava on jos ei halua jäätyä tienposkeen eka pakkasilla...
Onko kokemuksia?

8

12746

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ....oman kokemukseni (AvensisTD ja isän (Corilla-87) turha sitä suodatinta on vaihtaa joka vuosi. Isä ajoi vuosia ja yli 100tkm ennenkuin meni tukkoon, silloinkin talvella.

Itse olen vaihtanut 2v sitten ja 3:n talven aion kokeilla.

• matti

kun kilometrimäärä tulee täyteen päivittäisessä ajossa.
      Jos ajaa vähän tai auto seisoo ajamatta pitempiä aikoja suodatin kannattaa vaihtaa joka talvi.
      Eli mitä enemmän käyttää sitä harvemmin suodatin tarvitsee vaihtoa.
      P:S on muuten helkkarin paljon helpompi vaihtaa päivänvalossa parkkipaikalla kun pimeässä pakkasessa tienraunassa...

• TT-Citikka

eikä suodatin edes yleensä maksa paljon - vaihdettiin omaan syksyllä, vaikkei autolla ole ajettu kuin reilu vuosi. Eipä ainakaan sen takia jätä tielle...

• hiacee
        TT-Citikka kirjoitti:

eikä suodatin edes yleensä maksa paljon - vaihdettiin omaan syksyllä, vaikkei autolla ole ajettu kuin reilu vuosi. Eipä ainakaan sen takia jätä tielle...

turhaan vaihda suodattimia! ****le.
        Hame päälle sellaisille.
        Säästetään suodattimen ostossa ja ajetaan niin kauan kuin kulkee. Sitten tilataan joku hinuri ja hinataan korjaamolle tai vaihdetaan yöllä 28-asteen pakkasessa tienposkessa. On niin kivaa seistä moottoritiellä, kun autot pyyhkii ohi 110 km/h parin metrin päästä!

• Pikku_Hiace
        hiacee kirjoitti:

turhaan vaihda suodattimia! ****le.
        Hame päälle sellaisille.
        Säästetään suodattimen ostossa ja ajetaan niin kauan kuin kulkee. Sitten tilataan joku hinuri ja hinataan korjaamolle tai vaihdetaan yöllä 28-asteen pakkasessa tienposkessa. On niin kivaa seistä moottoritiellä, kun autot pyyhkii ohi 110 km/h parin metrin päästä!

Kuulkaas Pojjaat!

Jäin itse Rautavaaran ja korven välille tossa viime viikolla! Nimittäin ei ollunna etes pakkasta ja suodatin meni vaan tukkoon! ajettiin mamman kanssa 5-10 km / h ja kiroilin. Ja koska Rautavaaralla ei todellakaan ole mitään korjaamoja auki täytyi "nilkuttaa" takas. Ajoin noin sata kilsaa ja aikaa paloi 5,5 tuntia joten arvatakaa vituttiko ja oisko vielä ollut kiva todellakin vaihtaa se pimeäsää korpitiellä vaikka uuden ois saanutkin. On Nääs ahtaassa paikassa ja kyllä siinä kädet naftaan menee jos sen siellä tiellä ruuvaisi aukikin!!

Joten mieti mikä sulle sopii parhaiten! Säästää voi mutta mistä päästä!

Paljon mahtuu PIKKU-HIACEEN!

• kädet
        Pikku_Hiace kirjoitti:

Kuulkaas Pojjaat!

Jäin itse Rautavaaran ja korven välille tossa viime viikolla! Nimittäin ei ollunna etes pakkasta ja suodatin meni vaan tukkoon! ajettiin mamman kanssa 5-10 km / h ja kiroilin. Ja koska Rautavaaralla ei todellakaan ole mitään korjaamoja auki täytyi "nilkuttaa" takas. Ajoin noin sata kilsaa ja aikaa paloi 5,5 tuntia joten arvatakaa vituttiko ja oisko vielä ollut kiva todellakin vaihtaa se pimeäsää korpitiellä vaikka uuden ois saanutkin. On Nääs ahtaassa paikassa ja kyllä siinä kädet naftaan menee jos sen siellä tiellä ruuvaisi aukikin!!

Joten mieti mikä sulle sopii parhaiten! Säästää voi mutta mistä päästä!

Paljon mahtuu PIKKU-HIACEEN!

Sotkeutuuko kädet "kätilöllä", jos joutuisi suodattimem vaihtamaan

" On Nääs ahtaassa paikassa ja kyllä siinä kädet naftaan menee "

• FLP

Mitähän suuttimien vaihto korjaamolla maksaisi? Ite suuttimethan on naurettavan halpoja.

• ite asiassa

Esimerkiksi eräässä huoltoliikkeessä vaihto maksaa 7 ecua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      48
      1548
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1355
    3. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      24
      1060
    4. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      87
      1036
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      87
      965
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      187
      896
    7. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      841
    8. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      99
      835
    9. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      811
    10. 70
      779
    Aihe