Mitä mieltä dieseli miehet/naiset ovat polttoainesuodattimen vaihtamisesta talveksi?
Vai riittääkö vedenerottimen tyhjentäminen niin kuin ohjekirja neuvoo?
Rassaaja kaveri meinas ,että vaihdettava on jos ei halua jäätyä tienposkeen eka pakkasilla...
Onko kokemuksia?
Polttoainesuodattimen vaihto
8
12746
Vastaukset
....oman kokemukseni (AvensisTD ja isän (Corilla-87) turha sitä suodatinta on vaihtaa joka vuosi. Isä ajoi vuosia ja yli 100tkm ennenkuin meni tukkoon, silloinkin talvella.
Itse olen vaihtanut 2v sitten ja 3:n talven aion kokeilla.- matti
kun kilometrimäärä tulee täyteen päivittäisessä ajossa.
Jos ajaa vähän tai auto seisoo ajamatta pitempiä aikoja suodatin kannattaa vaihtaa joka talvi.
Eli mitä enemmän käyttää sitä harvemmin suodatin tarvitsee vaihtoa.
P:S on muuten helkkarin paljon helpompi vaihtaa päivänvalossa parkkipaikalla kun pimeässä pakkasessa tienraunassa...- TT-Citikka
eikä suodatin edes yleensä maksa paljon - vaihdettiin omaan syksyllä, vaikkei autolla ole ajettu kuin reilu vuosi. Eipä ainakaan sen takia jätä tielle...
- hiacee
TT-Citikka kirjoitti:
eikä suodatin edes yleensä maksa paljon - vaihdettiin omaan syksyllä, vaikkei autolla ole ajettu kuin reilu vuosi. Eipä ainakaan sen takia jätä tielle...
turhaan vaihda suodattimia! ****le.
Hame päälle sellaisille.
Säästetään suodattimen ostossa ja ajetaan niin kauan kuin kulkee. Sitten tilataan joku hinuri ja hinataan korjaamolle tai vaihdetaan yöllä 28-asteen pakkasessa tienposkessa. On niin kivaa seistä moottoritiellä, kun autot pyyhkii ohi 110 km/h parin metrin päästä! - Pikku_Hiace
hiacee kirjoitti:
turhaan vaihda suodattimia! ****le.
Hame päälle sellaisille.
Säästetään suodattimen ostossa ja ajetaan niin kauan kuin kulkee. Sitten tilataan joku hinuri ja hinataan korjaamolle tai vaihdetaan yöllä 28-asteen pakkasessa tienposkessa. On niin kivaa seistä moottoritiellä, kun autot pyyhkii ohi 110 km/h parin metrin päästä!Kuulkaas Pojjaat!
Jäin itse Rautavaaran ja korven välille tossa viime viikolla! Nimittäin ei ollunna etes pakkasta ja suodatin meni vaan tukkoon! ajettiin mamman kanssa 5-10 km / h ja kiroilin. Ja koska Rautavaaralla ei todellakaan ole mitään korjaamoja auki täytyi "nilkuttaa" takas. Ajoin noin sata kilsaa ja aikaa paloi 5,5 tuntia joten arvatakaa vituttiko ja oisko vielä ollut kiva todellakin vaihtaa se pimeäsää korpitiellä vaikka uuden ois saanutkin. On Nääs ahtaassa paikassa ja kyllä siinä kädet naftaan menee jos sen siellä tiellä ruuvaisi aukikin!!
Joten mieti mikä sulle sopii parhaiten! Säästää voi mutta mistä päästä!
Paljon mahtuu PIKKU-HIACEEN! - kädet
Pikku_Hiace kirjoitti:
Kuulkaas Pojjaat!
Jäin itse Rautavaaran ja korven välille tossa viime viikolla! Nimittäin ei ollunna etes pakkasta ja suodatin meni vaan tukkoon! ajettiin mamman kanssa 5-10 km / h ja kiroilin. Ja koska Rautavaaralla ei todellakaan ole mitään korjaamoja auki täytyi "nilkuttaa" takas. Ajoin noin sata kilsaa ja aikaa paloi 5,5 tuntia joten arvatakaa vituttiko ja oisko vielä ollut kiva todellakin vaihtaa se pimeäsää korpitiellä vaikka uuden ois saanutkin. On Nääs ahtaassa paikassa ja kyllä siinä kädet naftaan menee jos sen siellä tiellä ruuvaisi aukikin!!
Joten mieti mikä sulle sopii parhaiten! Säästää voi mutta mistä päästä!
Paljon mahtuu PIKKU-HIACEEN!Sotkeutuuko kädet "kätilöllä", jos joutuisi suodattimem vaihtamaan
" On Nääs ahtaassa paikassa ja kyllä siinä kädet naftaan menee "
- FLP
Mitähän suuttimien vaihto korjaamolla maksaisi? Ite suuttimethan on naurettavan halpoja.
- ite asiassa
Esimerkiksi eräässä huoltoliikkeessä vaihto maksaa 7 ecua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman481548Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761355- 241060
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊871036- 87965
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187896Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20841Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi99835- 82811
Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?70779