Palstalla on muutama harva uskova joka todistaa/opettaa uskon vanhurskaudesta. Minä uskon lukeutuvani näiden harvojen joukkoon.
Aina kun joku palstalla todistaa uskon vanhurskaudesta, ketjuun ilmestyy joku joka pilkallisesti alkaa kysymään: "Vai luuletko sinä todella olevasi synnitön?" Sitten kirjoitetaan pilkallisesti: "Täällä on taas niitä synnittömiä uskovia". Ja joku vetoaa vielä Jumalan Sanaan todeten että Raamattu sanoo: "joka sano ettei hänellä ole syntiä, on valehtelija". Ja että Paavali totesi olevansa syntisistä suurin.
Tällaisen pilkallisen kysymyksen ja väitteiden esittäjä paljastaa ettei hän ymmärrä mitä uskon vanhurskaus on. Hän ei ymmärrä Raamatun kokonaisilmoitusta vanhurskauttamisesta. Hän ei ymmärrä mitä Jeesus teki ja sai aikaan Ristillä meidän hyväksi. Muutama asiayhteydestä irti revitty jae tai sen väärä tulkinta ei ole totuus. Totuus on Raamatun kokonaisilmoitus. Emme saa perustaa mitään oppia yhteen tai kahteen jakeeseen jos se on ristiriidassa Raamatun kokonaisilmoituksen kanssa.
Niin kauan kuin näitä "synnittömyyskeskusteluja" esiintyy, palstalla tarvitsee ottaa esille kristinuskon yksi keskeisimpiä oppeja; uskon vanhurskaus.
Tässä opissa ei ole kysymys ihmisen hyvyydestä eikä pahuudesta. Ei ole kysymys ihmisen tekoihin perustuvasta saavutuksista ja siihen perustuvasta synnittömyydestä tai syntisyydestä. Kysymyksessä on Jumalan teko ihmiselle ja ihmisessä.
Uskon vanhurskaus opissa puhumme ihmisen ASEMASTA pyhän ja vanhurskaan Jumalan edessä. Uskosta osattoman ASEMA Jumalan edessä on syntinen. Uskovan ASEMA Jumalan edessä on vanhurskas.
Raamattu ei tunne syntistä uskovaa. Raamattu ei tunne myöskään armosta pelastettua syntistä. Ihminen on joko syntinen tai vanhurskas Jumalan edessä, mutta ei molempia samaan aikaan.
Siis.
SYNTISELLE:
Syntiselle tulee opettaa että hän on syntisessä tilassaan Jumalan vihamies ja matkalla kadotukseen. Hänen asemansa Jumalan edessä on syntinen. Syntiset joutuvat hel.ve.ttiin ja vanhurskaat pelastuvat. Hänen tulee siksi välttämättä tulla vanhurskaaksi Jumalan edessä mikäli hän aikoo pelastua Jumalan taivaaseen. Vanhurskauttamisen voi vain Herra Jeesus Kristus tehdä hänelle ja hänessä.
Jeesus pelastaa, antaa synnit anteeksi ja tekee Häneen uskovasta ihmisestä vanhurskaan. Silloin ihminen on Jumalalle kelpaava pelastettu ja Hänelle rakas Jumalan lapsi. Hän pääsee taivaaseen. Syntisen tulee siksi kääntyä Jumalan puoleen uskossa Jeesukseen Kristukseen ja saada näin Jumala muuttamaan hänen asemansa Jumalan edessä syntisestä vanhurskaaksi. Se on mahdollista.
Syntinen tulee Jumalan vanhurskauttamaksi välittömästi kun Hän uskoo Jeesukseen Kristukseen syntiensä sovittajana, Hän tulee Jeesuksen luokse sekä ottaa Hänet vastaan. Jeesuksessa Kristuksessa syntinen ottaa vastaan Jumalan armahduksen, syntien anteeksiantamuksen ja syntien anteeksisaamisen ja Jumalan armon sekä Jumalan vanhurskauden. Huomaa että, Jeesuksessa Kristuksesa on sekä syntien anteeksiantamus Jumalan puolelta (Jumala antaa anteeksi) ja syntien anteeksisaaminen ihmisen puolelta (Ihminen saa synnit anteeksi). Jumalan luokse Jeesuksen kautta tullut ihminen elää Jumalan yhteydessä. Siinä on syntien anteeksiantamus ja saaminen, siinä YHTEYDESSÄ.
Suurin ja vakavin kadottava synti mitä syntinen tekee, (hän elää siinä) on se että hän ei usko Jeesukseen eikä hän tule Hänen luokseen eikä elä Hänen kanssaan. Se on epäuskon vakava sielun kadottava synti. Meidän tulee ennen kaikkea muuta tehdä parannus tästä epäuskon synnistä. Meidän tulee uskoa Jeesukseen ja tulla Hänen luokseen ja antaa itsemme Hänelle. Hän on verellään ostanut meidät itselleen ja Jumalalle. Me kuulumme Hänelle. Hyväksykäämme ostohinta. Silloin Jumala tekee meistä välittömästi Hänelle kelvollisen uskomme tähden.
jatkuu....
Syntisestä vanhurskaaksi mahdollista ja välttämätöntä!
151
381
Vastaukset
USKOVALLE JUMALAN LAPSELLE:
Uskoon tulleelle tulee opettaa että hän on vanhurskautettu ja että hän on vanhurskas. Jumala vanhurskautti hänet hänen uskoon tulossaan. Hän vanhurskautti meidät Jeesuksen Kristuksen nimessä ja veressä ja Hengessä. Tämä merkitsee sitä että Jumala teki uskoon tulleesta ihmisestä vanhurskaan. Jumala lahjoittti uskovalle Jeesuksen ansion, Jeesuksen täytetyn työn hedelmän; Jumalan vanhurskauden ja pelastuksen. Siksi uskova on vanhurskas. Hänen asemansa on nyt Jumalan edessä vanhurskas. Muussa tapauksessa Jumala epäonnistui meidän vanhurskauttamisessaan Golgatan ristillä Pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa
2.Korinttolaiskirje:
5:21 Sen, joka ei synnistä tiennyt, hän meidän tähtemme teki synniksi, että me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi.
Room 3:19-26 "Mutta me TIEDÄMME, että kaiken, minkä laki sanoo, sen se puhuu lain alaisille, että jokainen suu tukittaisiin ja koko maailma tulisi syylliseksi Jumalan edessä; sentähden, ettei mikään liha tule hänen edessään vanhurskaaksi lain teoista; sillä lain kautta tulee synnin tunto. Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia, se JUMALAN VANHURSKAUS, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen TULEE KAIKKIIN JA KAIKILLE, JOTKA USKOVAT; sillä ei ole yhtään erotusta. Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla ja SAAVAT LAHJAKSI VANHURSKAUDEN hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja VANHURSKAUTTAA SEN, JOLLA ON USKO JEESUKSEEN."- jaikalii
jumalan_pete kirjoitti:
>>>Raamattu ei tunne syntistä uskovaa.
Me ihmiset näemme ihmisen teot. Näemme ulkokuoren. Siksi puhuttelemme usein uskovaa syntisenä. Meille ei tule mieleenkään puhutella lankeilevaa uskovaa vanhurskaana. Hänhän on syntinen koska hän tekee syntiä? Näin päättelemme.
Jumalalla on kuitenkin toinen lähtökohta uskovan kohtelussa. Jumala näkee ja puhuttelee uskovaa toisin. Miksi näin? Olen ottanut tässä ketjussa esille Jumalan näkökulmaa. Se paljastuu Raamatun Sanassa.
Siis....
Jumala puhuttelee ja kohtelee uskovaa vanhurskaana. Jumala puhuttelee ja kohtelee lankeilevaankin uskovaa vanhurskaana. MIKSI NÄIN? Mihin uskovan vanhurskaus silloin perustuu koska se ei voi perustua uskovan onnistumisiin eikä hyviin tekoihin. Uskovahan ei ole vanhurskas omien saavutustensa eikä oman hyvyytensä tähden.
Kyllähän Jumala näkee kaikki tekomme ja virheemme. Missä on Jumalan uskovassa näkemä vanhurskaus millä perusteella Hän puhuttelee uskovaa vanhurskaana?
Raamattu todistaa että uskovan vanhurskaus on "Kristus minussa". Kristus on Jumalan vanhurskaus meissä uskovissa. Hän on tullut meille Jumalasta vanhurskaudeksi. Jumala kutsuu tätä vanhurskautta uskovan vanhurskaudeksi. Uskova siis omistaa sen vanhurskauden
Jesaja: 51:5 "Lähellä on minun vanhurskauteni, minun autuuteni ilmestyy, minun käsivarteni tuomitsevat kansat; minua odottavat merensaaret ja panevat toivonsa minun käsivarteeni."
Jes 54:17 "Tämä on Herran palvelijain perintöosa, tämä heidän vanhurskautensa, minulta saatu, sanoo Herra."
2.Pietarin kirje:
1:1 Simeon Pietari, Jeesuksen Kristuksen palvelija ja apostoli, niille, jotka ovat saaneet yhtä kalliin uskon kuin mekin meidän Jumalamme ja Vapahtajan Jeesuksen Kristuksen vanhurskaudessa.
1 Kor 1:29 "ettei mikään liha voisi kerskata Jumalan edessä.
1:30 Mutta HÄNESTÄ on teidän olemisenne Kristuksessa Jeesuksessa, joka on tullut meille viisaudeksi Jumalalta ja VANHURSKAUDEKSI ja pyhitykseksi ja lunastukseksi,
1:31 että kävisi, niinkuin kirjoitettu on: "Joka kerskaa, sen KERSKAUKSENA OLKOON HERRA.""
Room 3:22 "se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta.
3:23 Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla
3:24 ja saavat lahjaksi vanhurskauden
26-27 osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen. Missä siis on kerskaaminen? Se on suljettu pois." - jaikalii
jaikalii kirjoitti:
Me ihmiset näemme ihmisen teot. Näemme ulkokuoren. Siksi puhuttelemme usein uskovaa syntisenä. Meille ei tule mieleenkään puhutella lankeilevaa uskovaa vanhurskaana. Hänhän on syntinen koska hän tekee syntiä? Näin päättelemme.
Jumalalla on kuitenkin toinen lähtökohta uskovan kohtelussa. Jumala näkee ja puhuttelee uskovaa toisin. Miksi näin? Olen ottanut tässä ketjussa esille Jumalan näkökulmaa. Se paljastuu Raamatun Sanassa.
Siis....
Jumala puhuttelee ja kohtelee uskovaa vanhurskaana. Jumala puhuttelee ja kohtelee lankeilevaankin uskovaa vanhurskaana. MIKSI NÄIN? Mihin uskovan vanhurskaus silloin perustuu koska se ei voi perustua uskovan onnistumisiin eikä hyviin tekoihin. Uskovahan ei ole vanhurskas omien saavutustensa eikä oman hyvyytensä tähden.
Kyllähän Jumala näkee kaikki tekomme ja virheemme. Missä on Jumalan uskovassa näkemä vanhurskaus millä perusteella Hän puhuttelee uskovaa vanhurskaana?
Raamattu todistaa että uskovan vanhurskaus on "Kristus minussa". Kristus on Jumalan vanhurskaus meissä uskovissa. Hän on tullut meille Jumalasta vanhurskaudeksi. Jumala kutsuu tätä vanhurskautta uskovan vanhurskaudeksi. Uskova siis omistaa sen vanhurskauden
Jesaja: 51:5 "Lähellä on minun vanhurskauteni, minun autuuteni ilmestyy, minun käsivarteni tuomitsevat kansat; minua odottavat merensaaret ja panevat toivonsa minun käsivarteeni."
Jes 54:17 "Tämä on Herran palvelijain perintöosa, tämä heidän vanhurskautensa, minulta saatu, sanoo Herra."
2.Pietarin kirje:
1:1 Simeon Pietari, Jeesuksen Kristuksen palvelija ja apostoli, niille, jotka ovat saaneet yhtä kalliin uskon kuin mekin meidän Jumalamme ja Vapahtajan Jeesuksen Kristuksen vanhurskaudessa.
1 Kor 1:29 "ettei mikään liha voisi kerskata Jumalan edessä.
1:30 Mutta HÄNESTÄ on teidän olemisenne Kristuksessa Jeesuksessa, joka on tullut meille viisaudeksi Jumalalta ja VANHURSKAUDEKSI ja pyhitykseksi ja lunastukseksi,
1:31 että kävisi, niinkuin kirjoitettu on: "Joka kerskaa, sen KERSKAUKSENA OLKOON HERRA.""
Room 3:22 "se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta.
3:23 Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla
3:24 ja saavat lahjaksi vanhurskauden
26-27 osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen. Missä siis on kerskaaminen? Se on suljettu pois."Jäi pois tämä. Saattaapa tämä linkki olla jo tässä ketjussa mutta pannaan uudelleen.
http://www.youtube.com/watch?v=_rR_Rdb1CTE
Jumala vanhurskauttaa jumalattoman.
(Room 4:5)
Vanhurskaita eli oikeamielisiä ovat siis ne,
jotka ottavat Jumalan lahjavanhurskauden vastaan.
Vääriä eli väärämielisiä ovat ne, jotka sen hylkäävät.
http://kalamos.keskustelu.info/viewtopic.php?f=15&t=146Jahah, sinäkin olet täällä kaikesta huolimatta.
Tuo oli hyvä pointti jonka toit esille että
Jumala vanhurskauttaa jumalattoman.
No, me ihmiset, jos me olisimme kirjoittaneet
Raamatun omasta päästä, me olisimme
kirjoittaneet että Jumala vanhurskauttaa sen,
joka on ryhdistäytynyt ja tullut tarpeeksi hyväksi
niin että Jumala voi vanhurskauttaa hänet. Emme
varmasti olisi vanhurskauttaneet jumalatonta.
Emme olisi kelpuuttaneet taivaaseen murhamiehiä,
ryöstäjiä, pedofiileja ja muita kauhistuksen tekijöitä.
Emme varmasti olis vanhurskauttaneet heitä.
Mutta Jumala ei toimikaan meidän järjen mukaan.
Ei Hän kysy meiltä kenet Hän saa vanhurskauttaa.
Hän yksinkertaisesti vanhurskauttaa sen jolla on
Usko Jeesukseen. Hän ei kysele menneitä eikä
tutki ansioluetteloamme eikä rikosrekisteriä.
Kiitos Herralle!!!
Ja koska Herra on vanhurskauttanut meidät
Jeesuksen Kristuksen nimessä ja veressä ja
Jumalan Hengessä, me olemme vanhurskaita.
Meidän tulee vain elää siinä vanhurskautuksessa
ja hyväksyä Jumalan teko meissä.
- Mazdels (ei kirj)
Jaikal: ""Raamattu ei tunne syntistä uskovaa. Raamattu ei tunne myöskään armosta pelastettua syntistä. Ihminen on joko syntinen tai vanhurskas Jumalan edessä, mutta ei molempia samaan aikaan.""
Helluntaiherätyksessä käytetään yleisesti uskossa olevasta henkilöstä ilmaisua "armosta pelastettu syntinen". Mielestäni tuo ilmaisu on erittäin hyvä ja raamatunmukainen. Syntiähän uskovakin tekee, mutta kun uskova pyrkii kilvoittelemaan ja katuu syntejään, astuu Jumalan armo mukaan.
Tässäkin kohden helluntaikarismaattisuudessa on siis hyvin erilaista opetusta. Ilmeisesti menestysteologisissa helluntaikarismaattisissa seurakunnissa ei käytetä tuota ilmaisua, koska siinä annetaan ymmärtää että uskovakin on syntinen ja tekee syntiä.Raamatun mukaan syntinen ihminen, joka on tullut uskoon, ei enää ole syntinen. Hänen asemansa Jumalan edessä muuttui syntisestä vanhurskaaksi. Ja Jumala teki sen.
Uskova on armosta pelastettu Jumalan lapsi. Hän ei ole armosta pelastettu syntinen. Armosta pelastettu syntinen käsitteenä nousee ilmeisesti Ef 2:5,8 jakeista. Mutta siellä ei ole sanaa "syntinen". Emme saa lisätä sitä sinne koska Raamattu kieltä lisäämästä Sanaan mitään.
Armosta pelastettu syntinen viittaa siihen entiseen syntiseen ihmiseen joka me kaikki olimme ennen uskoon tuloamme. Mutta kun syntinen koki ja sai pelastuksen, Jumala teki hänessä ja hänelle jotakin. Syntinen kuoli uskoon tulossaan. Uskoon tulossamme syntyi uusi luomus Jumalasta; Sanasta ja Hengestä. Jumala teki sen.
Jumalasta syntynyt ihminen on vanhurskas ja pyhä. Jumala tuntee uskovan uuden luomuksen mukaan. Hän kehottaa 2 Kor 5. luvussa meitäkin tuntemaan itsemme ja toisemme sen uuden luomuksen mukaan. Vanha aatumme/eevamme on kuollut ja toivon mukaan kuopattu kasteen hautaan. Jättäkäämme vainajat rauhaan. Eläkäämme uutena luomuksena uutta elämää Herran kanssa. Niin me kunnioitamme Jumalan tekoa Kristuksessa Jeesuksessa.- Mazdels (ei kirj.)
jaikali kirjoitti:
Raamatun mukaan syntinen ihminen, joka on tullut uskoon, ei enää ole syntinen. Hänen asemansa Jumalan edessä muuttui syntisestä vanhurskaaksi. Ja Jumala teki sen.
Uskova on armosta pelastettu Jumalan lapsi. Hän ei ole armosta pelastettu syntinen. Armosta pelastettu syntinen käsitteenä nousee ilmeisesti Ef 2:5,8 jakeista. Mutta siellä ei ole sanaa "syntinen". Emme saa lisätä sitä sinne koska Raamattu kieltä lisäämästä Sanaan mitään.
Armosta pelastettu syntinen viittaa siihen entiseen syntiseen ihmiseen joka me kaikki olimme ennen uskoon tuloamme. Mutta kun syntinen koki ja sai pelastuksen, Jumala teki hänessä ja hänelle jotakin. Syntinen kuoli uskoon tulossaan. Uskoon tulossamme syntyi uusi luomus Jumalasta; Sanasta ja Hengestä. Jumala teki sen.
Jumalasta syntynyt ihminen on vanhurskas ja pyhä. Jumala tuntee uskovan uuden luomuksen mukaan. Hän kehottaa 2 Kor 5. luvussa meitäkin tuntemaan itsemme ja toisemme sen uuden luomuksen mukaan. Vanha aatumme/eevamme on kuollut ja toivon mukaan kuopattu kasteen hautaan. Jättäkäämme vainajat rauhaan. Eläkäämme uutena luomuksena uutta elämää Herran kanssa. Niin me kunnioitamme Jumalan tekoa Kristuksessa Jeesuksessa.Keskustelin muutamia vuosia sitten tuttavani, erään Helluntaiherätyksen neuvoa-antavan veljen kanssa ja hän käytti nimenomaan termiä "armosta pelastettu syntinen". Olisiko Jaikalin mielestä tuo veli vaihdettava toiseen, koska hän opettaa mielestäsi "väärin" ja epäraamatullisesti?
Pidätkö muutenkaan Helluntaiherätykseen kuuluvia yhdistysmuotoisia seurakuntia raamatullisina seurakuntina? Olen ymmärtänyt, että olet vahvasti äärikarismaattisuuteen päin kallellaan. Suurin osa maailmassa olevista helluntaiseurakunnistahan on tosin äärikarismaattisia. Mikä lienee tilanne Ruotsissa? Mazdels (ei kirj.) kirjoitti:
Keskustelin muutamia vuosia sitten tuttavani, erään Helluntaiherätyksen neuvoa-antavan veljen kanssa ja hän käytti nimenomaan termiä "armosta pelastettu syntinen". Olisiko Jaikalin mielestä tuo veli vaihdettava toiseen, koska hän opettaa mielestäsi "väärin" ja epäraamatullisesti?
Pidätkö muutenkaan Helluntaiherätykseen kuuluvia yhdistysmuotoisia seurakuntia raamatullisina seurakuntina? Olen ymmärtänyt, että olet vahvasti äärikarismaattisuuteen päin kallellaan. Suurin osa maailmassa olevista helluntaiseurakunnistahan on tosin äärikarismaattisia. Mikä lienee tilanne Ruotsissa?Minä olisin kiinnostunut tietämään että missä jakeessa Jumala tai Jumalan palvelija kutsuu uskovaa syntiseksi. En ole sellaista jaetta löytänyt Raamatusta. Mutta ehkä tuo neuvoa antava veli on tutkinut Raamattunsa paremmin ja hän kykenee näyttämään sellaisen jakeen.
Paavalin "olen syntisistä suurin" ei kelpaa sillä hän viittaa entiseen vaellukseensa syntisenä Saulus Tarsolaisena. Sitäpaitsi jos Paavali oli uskovana syntinen, kaikki uskovat ovat syntisiä. Siinä tapauksessa Jeesus on turhaan kuollut ja täysin epäonnistunut sovituksessa.
"Kaikki ovat tehneet syntiä ja ovat Jumalan kirkkautta vailla". Näistä kaikista syntisistä Paavali sanoi olevansa suurin. Mutta Sana jatkaa "mutta saavat vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta joka on Jeesuksessa Kristuksessa."
Mikäli joku uskova on syntinen, Jumala epäonnistui hänen vanhurskauttamisessaan. En uskaltaisi väittää Jumalan epäonnistuneen ristillä. Siis miksi Jumala epäonnistui juuri tämän veljen vanhurskauttamisessa? Miksi hän on vielä syntinen? Kysy tätä häneltä seuraavassa tapaamisessa. Kerro sitten vastaus minulle tällä palstalla.
>>> Olisiko Jaikalin mielestä tuo veli vaihdettava toiseen, koska hän opettaa mielestäsi "väärin" ja epäraamatullisesti?jaikali kirjoitti:
Minä olisin kiinnostunut tietämään että missä jakeessa Jumala tai Jumalan palvelija kutsuu uskovaa syntiseksi. En ole sellaista jaetta löytänyt Raamatusta. Mutta ehkä tuo neuvoa antava veli on tutkinut Raamattunsa paremmin ja hän kykenee näyttämään sellaisen jakeen.
Paavalin "olen syntisistä suurin" ei kelpaa sillä hän viittaa entiseen vaellukseensa syntisenä Saulus Tarsolaisena. Sitäpaitsi jos Paavali oli uskovana syntinen, kaikki uskovat ovat syntisiä. Siinä tapauksessa Jeesus on turhaan kuollut ja täysin epäonnistunut sovituksessa.
"Kaikki ovat tehneet syntiä ja ovat Jumalan kirkkautta vailla". Näistä kaikista syntisistä Paavali sanoi olevansa suurin. Mutta Sana jatkaa "mutta saavat vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta joka on Jeesuksessa Kristuksessa."
Mikäli joku uskova on syntinen, Jumala epäonnistui hänen vanhurskauttamisessaan. En uskaltaisi väittää Jumalan epäonnistuneen ristillä. Siis miksi Jumala epäonnistui juuri tämän veljen vanhurskauttamisessa? Miksi hän on vielä syntinen? Kysy tätä häneltä seuraavassa tapaamisessa. Kerro sitten vastaus minulle tällä palstalla.
>>> Olisiko Jaikalin mielestä tuo veli vaihdettava toiseen, koska hän opettaa mielestäsi "väärin" ja epäraamatullisesti?Jäi sanomatta että minäkin tunnen arvostettuja Raamatun opettajia. Mutta en ole pyytänyt enkä saanut kenenkään vahvistusta teksteilleni. Mutta olen kuunnellut monen opettajan ja saarnaajan saarnoja ja he opettavat samalla tavalla kuin minä tästä asiasta. En siis ole löytänyt toisenlaista opetusta tästä aiheesta kuunnellessani arvostettuja saarnaajia.
Mazdels (ei kirj.) kirjoitti:
Keskustelin muutamia vuosia sitten tuttavani, erään Helluntaiherätyksen neuvoa-antavan veljen kanssa ja hän käytti nimenomaan termiä "armosta pelastettu syntinen". Olisiko Jaikalin mielestä tuo veli vaihdettava toiseen, koska hän opettaa mielestäsi "väärin" ja epäraamatullisesti?
Pidätkö muutenkaan Helluntaiherätykseen kuuluvia yhdistysmuotoisia seurakuntia raamatullisina seurakuntina? Olen ymmärtänyt, että olet vahvasti äärikarismaattisuuteen päin kallellaan. Suurin osa maailmassa olevista helluntaiseurakunnistahan on tosin äärikarismaattisia. Mikä lienee tilanne Ruotsissa?>>>Keskustelin muutamia vuosia sitten tuttavani, erään Helluntaiherätyksen neuvoa-antavan veljen kanssa ja hän käytti nimenomaan termiä "armosta pelastettu syntinen". Olisiko Jaikalin mielestä tuo veli vaihdettava toiseen, koska hän opettaa mielestäsi "väärin" ja epäraamatullisesti?
- Mazdels (ei kirj.)
jaikali kirjoitti:
>>>Keskustelin muutamia vuosia sitten tuttavani, erään Helluntaiherätyksen neuvoa-antavan veljen kanssa ja hän käytti nimenomaan termiä "armosta pelastettu syntinen". Olisiko Jaikalin mielestä tuo veli vaihdettava toiseen, koska hän opettaa mielestäsi "väärin" ja epäraamatullisesti?
Mielestäni termi "armosta pelastettu syntinen" kuvastaa nöyryyttä ja taas Sinun käsityksesi kuvastaa uskossa ylpistymistä. Minä olen sattunut kuulemaan helluntaipiireissä lähinnä tuota "armosta pelastettu syntinen" -termiä. Toki käytännön elämässä nämä armosta pelastetut syntiset ovat usein ylpistyneet uskossaan ja sitä nöyryyttä ei usein näe.
Saanko kysyä, mihin uskonyhteisöön Jaikali kuulut? Tai mikä olisi vastaava seurakunta Suomessa? Tähän ei ole pakko vastata, mutta se auttaisi ehkä muodostamaan selkeämmän kuvan Sinusta ja ehkä sen perusteella voisin ymmärtää opetuksiasi ja suhtautumistapaasi eri asioihin. Mazdels (ei kirj.) kirjoitti:
Mielestäni termi "armosta pelastettu syntinen" kuvastaa nöyryyttä ja taas Sinun käsityksesi kuvastaa uskossa ylpistymistä. Minä olen sattunut kuulemaan helluntaipiireissä lähinnä tuota "armosta pelastettu syntinen" -termiä. Toki käytännön elämässä nämä armosta pelastetut syntiset ovat usein ylpistyneet uskossaan ja sitä nöyryyttä ei usein näe.
Saanko kysyä, mihin uskonyhteisöön Jaikali kuulut? Tai mikä olisi vastaava seurakunta Suomessa? Tähän ei ole pakko vastata, mutta se auttaisi ehkä muodostamaan selkeämmän kuvan Sinusta ja ehkä sen perusteella voisin ymmärtää opetuksiasi ja suhtautumistapaasi eri asioihin.Tultuani uskoon, minä hautasin entisen syntisen jaikalin kasteen hautaan. Niin pääsin siitä paskiaisesta ja sen synneistä ja erheistä lopullisesti eroon. Sitten sain Pyhän Hengen kasteen/täyteyden.
Sen jälkeen Raamattu alkoi vetämään puleensa ihan tavattomasti. Jumala vapautti minut maallisesta työstä. Istuin ja luin ja tutkin Raamattua noin kaksitoista tuntia joka päivä kolmen kuukauden ajan.
Sain Sanasta ne opit mitkä minulla on.
Tämän periodin aikana kävin kuitenkin miltei kaikissa seurakunnan järjestämissä tilaisuuksissa. Joskus tilaisuudessa oli arvostettuja Raamatun opettajia puhumassa. Sain näiden opettajien kautta usein vahvistuksen Raamatusta saamaani oppiin. Ymmärsin silloin että tuo vanha saarnaaja on saanut oppinsa Raamatusta koska minä tiesin että minulle ei tätä asiaa ole kukaan ihminen opettanut. Kuitenkin henkeni ja ymmärrykseni sanoi koko ajan aamenta saarnojen aikana. En muista kokeneeni koskaan yhtään ristiriitaa sen opin kanssa minkä Olin lötänyt Raamatusta ja mitä sitten kuulin arvostettujen saarnaajien kautta. Niin on Aina tähän päivään asti ollut.
Mutta olen kuitenkin hämmästyksekseni usein kuullut pöntöstä nöyristelevän epäraamatullisen väitteen: "Olen armosta pelastettu syntinen". Siksi tämä asia on mielestäni aiheellista ottaa esille ja kirjoittaa siitä. Ehkä joku vanhakin "armosta pelastettu syntinen" alkaa tutkimaan Raamattuaan ja huomaa että ei siellä sellaista ihmistä esiinny ollenkaan. Ei ainakaan kukaan ole vielä kyennyt Raamatusta sitä minulle näyttämään.
Mistä seurakunnasta sitten on kysymys, se on tässä yhteydessä niin vähäpätöinen asia että en nyt kerro. Seurakunta ei ole vaikuttanut oppiini paitse ehkä sinä mielessä että siellä ei julistettu eikä opetettu harhaopppeja. Siellä opetettiin Jumalan Sanaa, sitä Sanaa mitä julistajat itsekin olivat saaneet Herralta.
Olen tietenkin saanut paljon opetusta ja hyvää sanaa julistajien ja opettajien kautta seurakunnassa. Uskoisin että Pyhä Henki minussa sanoo aamenta kun julistus on SananHengen kanssa yhtäpitävä.- Kumpaa tarkoitat?
jaikali kirjoitti:
Tultuani uskoon, minä hautasin entisen syntisen jaikalin kasteen hautaan. Niin pääsin siitä paskiaisesta ja sen synneistä ja erheistä lopullisesti eroon. Sitten sain Pyhän Hengen kasteen/täyteyden.
Sen jälkeen Raamattu alkoi vetämään puleensa ihan tavattomasti. Jumala vapautti minut maallisesta työstä. Istuin ja luin ja tutkin Raamattua noin kaksitoista tuntia joka päivä kolmen kuukauden ajan.
Sain Sanasta ne opit mitkä minulla on.
Tämän periodin aikana kävin kuitenkin miltei kaikissa seurakunnan järjestämissä tilaisuuksissa. Joskus tilaisuudessa oli arvostettuja Raamatun opettajia puhumassa. Sain näiden opettajien kautta usein vahvistuksen Raamatusta saamaani oppiin. Ymmärsin silloin että tuo vanha saarnaaja on saanut oppinsa Raamatusta koska minä tiesin että minulle ei tätä asiaa ole kukaan ihminen opettanut. Kuitenkin henkeni ja ymmärrykseni sanoi koko ajan aamenta saarnojen aikana. En muista kokeneeni koskaan yhtään ristiriitaa sen opin kanssa minkä Olin lötänyt Raamatusta ja mitä sitten kuulin arvostettujen saarnaajien kautta. Niin on Aina tähän päivään asti ollut.
Mutta olen kuitenkin hämmästyksekseni usein kuullut pöntöstä nöyristelevän epäraamatullisen väitteen: "Olen armosta pelastettu syntinen". Siksi tämä asia on mielestäni aiheellista ottaa esille ja kirjoittaa siitä. Ehkä joku vanhakin "armosta pelastettu syntinen" alkaa tutkimaan Raamattuaan ja huomaa että ei siellä sellaista ihmistä esiinny ollenkaan. Ei ainakaan kukaan ole vielä kyennyt Raamatusta sitä minulle näyttämään.
Mistä seurakunnasta sitten on kysymys, se on tässä yhteydessä niin vähäpätöinen asia että en nyt kerro. Seurakunta ei ole vaikuttanut oppiini paitse ehkä sinä mielessä että siellä ei julistettu eikä opetettu harhaopppeja. Siellä opetettiin Jumalan Sanaa, sitä Sanaa mitä julistajat itsekin olivat saaneet Herralta.
Olen tietenkin saanut paljon opetusta ja hyvää sanaa julistajien ja opettajien kautta seurakunnassa. Uskoisin että Pyhä Henki minussa sanoo aamenta kun julistus on SananHengen kanssa yhtäpitävä.Kirjoitat jaikal: >>Niin pääsin siitä paskiaisesta ja sen synneistä ja erheistä lopullisesti eroon.
Tarkoitatko siis, ettet sen jälkeen koskaan ole syntiä itsestäsi löytänyt?
Vai tarkoitatko sitä vanhaa helluntailaista taikatemppua,
että "entinen syntinen jaikali" saa jatkaa syntielämäänsä (ehkä pahimpia syntejään joskus siivoten),
ja että uusi henki-jaikali elää sen mainitsemasi p**kiaisen rinnalla mielikuvitus-olentona? - ???
Kumpaa tarkoitat? kirjoitti:
Kirjoitat jaikal: >>Niin pääsin siitä paskiaisesta ja sen synneistä ja erheistä lopullisesti eroon.
Tarkoitatko siis, ettet sen jälkeen koskaan ole syntiä itsestäsi löytänyt?
Vai tarkoitatko sitä vanhaa helluntailaista taikatemppua,
että "entinen syntinen jaikali" saa jatkaa syntielämäänsä (ehkä pahimpia syntejään joskus siivoten),
ja että uusi henki-jaikali elää sen mainitsemasi p**kiaisen rinnalla mielikuvitus-olentona?>>Niin pääsin siitä paskiaisesta ja sen synneistä ja erheistä lopullisesti eroon.
??? kirjoitti:
>>Niin pääsin siitä paskiaisesta ja sen synneistä ja erheistä lopullisesti eroon.
Minun uudestisyntymisessä tapahtui kaksi pääasiaa
1. Vanha syntinen jaikal kuoli Jeesuksen kanssa Jeesuksen ristillä, En sure sitä.
2. Jumala loi uuden ihmisen, uuden jaikalin. Iloitsen siitä.
Uusi jaikali on Jumalan luoma uusi ihminen, uusi luomus Kristuksessa Jeesuksessa. Herra Jeesus Kristus on Jumalasta tullut uuden jaikalin vanhurskaus ja pyhitys. Uusi jaikali on siten vanhurskas ja pyhä. Jumala teki hänestä vanhurskaan ja pyhän Kristuksessa Jeesuksessa. Tähän Jumalan tekoon jaikalissa ja Kristukseen Jeesukseen hänessä perustuu uuden luomuksen vanhurskaus ja pyhitys; Kristus minussa.
Uusi ihminen, uusi jaikali on Jumalan pyhittämä. Siksi hän on Pyhä. Jumala onnistui tässä uuden jaikalin pyhityksessä täydellisesti. Siinä ei ole mitään virhettä eikä vajavuutta. Pyhittäessään uuden jaikalin, Jumala asetti hänet yhteyteensä Kristukseen Jeesukseen. Se on Jumalan suorittama pyhitys uudessa jaikalissa.
Sitten tulee uuden jaikalin osuus pyhityksessä.
Koska uusi jaikali on pyhä, Jumala odottaa että uusi jaikali elää nyt tämän korkean kutsumuksen mukaista vanhurskasta ja pyhää elämää. Hänen tulee pyrkiä vanhurskauteen ja pyhitykseen.
Kuinka hyvin uusi jaikali onnistuu tässä, ei ratkaise hänen lopullista pelastusta. Jeesuksen ansio, jonka Jumala lukee uuden jaikalin tilille, on perusta uuden jaikalin pelastukselle.
YLEISESTI
Jos Jumala vaatisi uskovaltaan täydellisen onnistunutta kristillistä vaellusta pelastaakseen uskovan, pelastus ei enää olisikaan uskovalle armosta. Se olisi ansiosta. Uskoon tulleen ihmisen täytyisi nyt uskoon tulonsa jälkeen alkaa ansaitsemaan pelastustaan. Näin ei Raamattu ilmoita pelastumisemme perustaa.
Jumala pelastaa ihmisen syntisenä Jumalan vihamiehenä, jumalattomana, Hän pelastaa myös uskovan vaikka tämä ei onnistuisikaan kovin hyvin vaelluksessaan. Jeesus Kristus on kaikkien ihmisten Vapahtaja, mutta varsinkin uskovien Vapahtaja. Kukaan ihminen, ei edes paras uskova, onnistu tarpeeksi hyvin. Jokaiselle uudelle luomukselle, Jumalan lapselle, tulee syntiä ja kompastumisia.
Uskoon tullut ihminen on asetettu Jumalan (Pojan) yhteyteen elämään Hänen kanssaan. Tässä yhteydessä Jeesuksen Kristuksen, Jumalan Pojan, veri puhdistaa jatkuvasti uskovaa kaikesta synnistä. Niin uskova pysyy puhtaana Jumalan armosta Jeesuksen veren voimasta. Uskova pelastuukin Jumalan armosta Jumalan voimasta uskon kautta Jeesukseen Kristukseen, Pelastuksemme ei siis ole meidän voimassa, meidän kyvyissä ryhdistäytyä eikä varsinkaan meidän ansioissamme. Se on Jumalan voimassa ja armossa ja Jeesuksen veressä. Jumala sanoo: "En jättänyt pelastumistasi sinun varaasi. Se on ja lepää Poikani Jeesuksen Kristuksen varassa Hänen täytetyssä työssä; Ee on täytetty!." "Älä pelkää. Usko ainoastaan."
Pelastus on Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa, Jumalan Pojassa.??? kirjoitti:
>>Niin pääsin siitä paskiaisesta ja sen synneistä ja erheistä lopullisesti eroon.
>>>>>Niin pääsin siitä paskiaisesta ja sen synneistä ja erheistä lopullisesti eroon.>>Minuakin kiinostaa, etteikö jaikal nyt sitten tee enää minkäänlaisia erheitä eikä syntejä? On siis täydellinen ja synnitön mies?? Vai oletko sittenkin armahdettu syntinen?
- Raamattu puhuu
jaikali kirjoitti:
Minä olisin kiinnostunut tietämään että missä jakeessa Jumala tai Jumalan palvelija kutsuu uskovaa syntiseksi. En ole sellaista jaetta löytänyt Raamatusta. Mutta ehkä tuo neuvoa antava veli on tutkinut Raamattunsa paremmin ja hän kykenee näyttämään sellaisen jakeen.
>>> Olisiko Jaikalin mielestä tuo veli vaihdettava toiseen, koska hän opettaa mielestäsi "väärin" ja epäraamatullisesti?On eräs ongelma tuossa. Nimittäin, Raamattu ei missään kohtaa opeta "Kerran pelastettu, aina pelastettu" - oppia. Päivastoin Raamattu on täynnä esiemrkkejä siitä, miten kerran Väkevästi Jumalassa o9lleet ihmiset, ovat palanneet takaisin vihollisuuteen Jumalaa vastaan. Tämä harvoin tapahtuu kertarysäyksellä, vaan paremminkin vähitellen ja huomaamatta. Vanhurskautuminen uskosta, Jeesuksen ja Hänen Verensä kautta, on tärkeää, mutta ei tule unohtaa sitäkään, että vanhurskautetun tulee myös _ELÄÄ VANHURSKAASTI_. Tämä tarkoittaa _PYSYVÄÄ ELÄMÄNMUUTOSTA_.Nimittäin Raamattu ei missään kohdin tue sitä ajatusta, että mennään Jeesuksen luokse, tullaan uskoon ja annetaan elämä Jeesukselle, mutta.. heti seuraavana päivänä mennään ryyppäämään, kiroamaan ja tappelemaan ja huorittelemaan, ja ollaan muutenkin kuin siat kurajojassa, aivan kuin mitään ei olisi edellisenä päivänä tapahtunut, eikä mikään olisi muuttunut, Jaakobin kirje UT puhuu tästä: Kirjeen ydinsanoma on: Usko ilman tekoja on kuollut. On siis kuollutta uskoa jos siitä ei seuraa mitään, eikä mikään muutu. Jeesuksen Veri puhdistaa meidän tehdyt syntimme, mutta, jotain meissä täytyy hyvin syvällä tasolla olemuksellisesti muuttua, ettemme taas seuraavana päivänä olisi taas tekemässä, syntiä ja vielä pahempaa kuin koskaan ennen. Se on vanhan luontomme kuolema, ja syntyminen Ylhäältä, eli syntyminen Jumalan Hengestä. Ja jos nyt vaikka joku ihminen olisi kilvoitellut lähes koko elämänsä nuhteettomasti, on hän kuitenkin vain siivosyntinen, päältä katsoen sekä käyttätymisessä että teoissa nuhteeton, mutta sydämeltään musta ja pimeä. Jumalan edessä ei kuitenkaan yksikään siivosyntinen kestä. Ihmisen on muututtuava eli uudistuttava syvintä olemuksensa ydintä myöden. Pelkän ulkonaisen siivoaminen ei auta, Jeesus kutsui sellaisia ihmisiä farisealaisiksi eli ulkokultaisiksi. Yhä tänäkin päivän heitä on paljon, jotja ovat päältä katsoen täysin nuhteettomia, mutta sisältä, sydämessään mustia, pimeitä, suorastaan narsistisen ylpeitä, katkeria ja kostonhaluisia. Todellisuudessa ihmisen oman minän on kuoltava, sillä lihaa ei voi jalostaa Hengeksi, liha voi vain kuolla, ja sen tulee pysyä kuolleena. Esim jos ihmisellä on taipumus ylpeilyyn, alkaa ylpeys paisumaan heti jos hän ruokkii sitä eli ajattelee asioita joist voisi saada aiheen ylpeillä itsestään tai omista ansioistaan; Todellinen elämä on itse asiassa Jeesuksen ELÄMÄÄ, ei ihmisen omaa elämää, Jeesuksen VOIMAA, ei ihmisen omaa voimaa, Jeesuksen VANHURSKAUTTA, ei ihmisen omaa vanhrskautta, eli Uudestisyntynyt ihminen ei ole ainoastaan Vanhurskautettu yksin armosta, vaan hän on saanut myös Jumalan Hengen, elämäkseen, joka suojelee häntä synniltä, ettei ihminen enää tekisi syntiä, vaan olisi myös pysyvästi vapautettu, ei vain tehdyistä synnesitä, vaan synnin voimasta, eli kiusauksista joita meillä kaikilla on lihassa. Jos tästä ei puhuta eikä kerrota, niin ihmiset jäävät vanhurskautumisen jälkeen vain "roikkumaan tyhjän päälle", eli oman voimansa eli lihan voiman varaan, ja silloin he ovat edelleen matkalla kadotukseen, Siitä, että ihminen antaa elämänsä ja koko itsensä Jeesukselle, tulee myös seurata jotain; Hedelmiä. Jos ihmiset eivät millään tavalla muutu, kohdattuaan Jeesuksen, he eivät todellisuudessa edes ole TODELLA kohdanneet Jeesusta, vaan ehkäpä vain uskonnnon. Sillä jokainen joka kohtaa siis TODELLA OIKEASTI kohtaa Jeesuksen, muuttuu. JOKAINEN!
Jeesus vastasi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: jokainen, joka tekee syntiä, on synnin orja.
35. Mutta orja ei pysy talossa iäti; Poika pysyy iäti 36. Jos siis Poika tekee teidät vapaiksi, niin te tulette todellisesti vapaiksi.
1. "Minä olen totinen viinipuu, ja minun Isäni on viinitarhuri.
2. Jokaisen oksan minussa, joka ei kanna hedelmää, hän karsii pois; ja jokaisen, joka kantaa hedelmää, hän puhdistaa, että se kantaisi runsaamman hedelmän.
3. Te olette jo puhtaat sen sanan tähden, jonka minä olen teille puhunut.
4. Pysykää minussa, niin minä pysyn teissä. Niinkuin oksa ei voi kantaa hedelmää itsestään, ellei se pysy viinipuussa, niin ette tekään, ellette pysy minussa.
5. Minä olen viinipuu, te olette oksat. Joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, se kantaa paljon hedelmää; sillä ilman minua te ette voi mitään tehdä. Raamattu puhuu kirjoitti:
On eräs ongelma tuossa. Nimittäin, Raamattu ei missään kohtaa opeta "Kerran pelastettu, aina pelastettu" - oppia. Päivastoin Raamattu on täynnä esiemrkkejä siitä, miten kerran Väkevästi Jumalassa o9lleet ihmiset, ovat palanneet takaisin vihollisuuteen Jumalaa vastaan. Tämä harvoin tapahtuu kertarysäyksellä, vaan paremminkin vähitellen ja huomaamatta. Vanhurskautuminen uskosta, Jeesuksen ja Hänen Verensä kautta, on tärkeää, mutta ei tule unohtaa sitäkään, että vanhurskautetun tulee myös _ELÄÄ VANHURSKAASTI_. Tämä tarkoittaa _PYSYVÄÄ ELÄMÄNMUUTOSTA_.Nimittäin Raamattu ei missään kohdin tue sitä ajatusta, että mennään Jeesuksen luokse, tullaan uskoon ja annetaan elämä Jeesukselle, mutta.. heti seuraavana päivänä mennään ryyppäämään, kiroamaan ja tappelemaan ja huorittelemaan, ja ollaan muutenkin kuin siat kurajojassa, aivan kuin mitään ei olisi edellisenä päivänä tapahtunut, eikä mikään olisi muuttunut, Jaakobin kirje UT puhuu tästä: Kirjeen ydinsanoma on: Usko ilman tekoja on kuollut. On siis kuollutta uskoa jos siitä ei seuraa mitään, eikä mikään muutu. Jeesuksen Veri puhdistaa meidän tehdyt syntimme, mutta, jotain meissä täytyy hyvin syvällä tasolla olemuksellisesti muuttua, ettemme taas seuraavana päivänä olisi taas tekemässä, syntiä ja vielä pahempaa kuin koskaan ennen. Se on vanhan luontomme kuolema, ja syntyminen Ylhäältä, eli syntyminen Jumalan Hengestä. Ja jos nyt vaikka joku ihminen olisi kilvoitellut lähes koko elämänsä nuhteettomasti, on hän kuitenkin vain siivosyntinen, päältä katsoen sekä käyttätymisessä että teoissa nuhteeton, mutta sydämeltään musta ja pimeä. Jumalan edessä ei kuitenkaan yksikään siivosyntinen kestä. Ihmisen on muututtuava eli uudistuttava syvintä olemuksensa ydintä myöden. Pelkän ulkonaisen siivoaminen ei auta, Jeesus kutsui sellaisia ihmisiä farisealaisiksi eli ulkokultaisiksi. Yhä tänäkin päivän heitä on paljon, jotja ovat päältä katsoen täysin nuhteettomia, mutta sisältä, sydämessään mustia, pimeitä, suorastaan narsistisen ylpeitä, katkeria ja kostonhaluisia. Todellisuudessa ihmisen oman minän on kuoltava, sillä lihaa ei voi jalostaa Hengeksi, liha voi vain kuolla, ja sen tulee pysyä kuolleena. Esim jos ihmisellä on taipumus ylpeilyyn, alkaa ylpeys paisumaan heti jos hän ruokkii sitä eli ajattelee asioita joist voisi saada aiheen ylpeillä itsestään tai omista ansioistaan; Todellinen elämä on itse asiassa Jeesuksen ELÄMÄÄ, ei ihmisen omaa elämää, Jeesuksen VOIMAA, ei ihmisen omaa voimaa, Jeesuksen VANHURSKAUTTA, ei ihmisen omaa vanhrskautta, eli Uudestisyntynyt ihminen ei ole ainoastaan Vanhurskautettu yksin armosta, vaan hän on saanut myös Jumalan Hengen, elämäkseen, joka suojelee häntä synniltä, ettei ihminen enää tekisi syntiä, vaan olisi myös pysyvästi vapautettu, ei vain tehdyistä synnesitä, vaan synnin voimasta, eli kiusauksista joita meillä kaikilla on lihassa. Jos tästä ei puhuta eikä kerrota, niin ihmiset jäävät vanhurskautumisen jälkeen vain "roikkumaan tyhjän päälle", eli oman voimansa eli lihan voiman varaan, ja silloin he ovat edelleen matkalla kadotukseen, Siitä, että ihminen antaa elämänsä ja koko itsensä Jeesukselle, tulee myös seurata jotain; Hedelmiä. Jos ihmiset eivät millään tavalla muutu, kohdattuaan Jeesuksen, he eivät todellisuudessa edes ole TODELLA kohdanneet Jeesusta, vaan ehkäpä vain uskonnnon. Sillä jokainen joka kohtaa siis TODELLA OIKEASTI kohtaa Jeesuksen, muuttuu. JOKAINEN!
Jeesus vastasi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: jokainen, joka tekee syntiä, on synnin orja.
35. Mutta orja ei pysy talossa iäti; Poika pysyy iäti 36. Jos siis Poika tekee teidät vapaiksi, niin te tulette todellisesti vapaiksi.
1. "Minä olen totinen viinipuu, ja minun Isäni on viinitarhuri.
2. Jokaisen oksan minussa, joka ei kanna hedelmää, hän karsii pois; ja jokaisen, joka kantaa hedelmää, hän puhdistaa, että se kantaisi runsaamman hedelmän.
3. Te olette jo puhtaat sen sanan tähden, jonka minä olen teille puhunut.
4. Pysykää minussa, niin minä pysyn teissä. Niinkuin oksa ei voi kantaa hedelmää itsestään, ellei se pysy viinipuussa, niin ette tekään, ellette pysy minussa.
5. Minä olen viinipuu, te olette oksat. Joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, se kantaa paljon hedelmää; sillä ilman minua te ette voi mitään tehdä.Asiaa kirjoitat eikä minulla ole tähän paljon huomauttamista.
Mutta et sinäkään tuonut yhtään jaetta Raamatusta missä Jumala tai Jumalan palvelija sanoo uskovaa Jumalan lasta syntiseksi. Et perustele syntistä uskovaa Raamatulla. Jumala kutsuu uskovaa vanhurskaaksi ja pyhäksi. Siitä tässä on kysymys. Ei siitä kuinka hyvin uskova kykenee vaeltamaan.
Kun otan esille Jumalan meissä tekemän vanhurskautuksen ja pyhityksen, aina käännetään keskustelu ihmiseen ja ihmisen tekoihin käsittelemään ihmisen osuutta pyhityksessä. Se on luonnollisen ihmisen ihmiskeskeisyyttä, mutta että uskova ei näe Herraa Sanaa???? Hengellinen uskova pitää aina Herran edessään. Hän katsoo Jeesukseen Kristukseen, Jumalan Sanaan. Ja Sana muutta häntä Kristuksen kuvan kaltaisuuteen. Sana pyhittää uskovaa.
Uskon että sinä ymmäärrät että on kahdenlaista pyhitystä. Ensin on se pyhitys jonka Jumala on suorittanut ja suorittaa meissä. Sitten on uskovan osuus pyhityksessä. Siinä uskovan suorittamassa pyhityksessä on kysymys siitä että uskova elää siinä Jumalan hänessä ja hänelle suorittamassa pyhityksessä. Jumalan meissä suorittama pyhitys on meidän suorittaman pyhityksen perusta ja ponnahduslauta. Ilman tätä Jumalan tekoa meissä ja meille, me emme voi elää pyhityselämää. Pyhityksemme on Kristus meissä.
Tältä Kristus meissä ja Hänessä olevalta Jumalan armon ponnahduslaudalta me elämme omaa pyhityselämää.
Meidän suorittama pyhitys on käytännössä elämistä Jumalan yhteydessä ja Jeesuksen seuraamista. Silloin uskova pyrkii lähelle Herraaa. Ja silloin synti jää taakse ja menettää voimaansa sen mukaan kuin uskova lähestyy Herraa. Uskova saa voimaa phityselämäänsä katselemalla Herraa ja ajattelemalla Häntä. Pyhä Henki täyttää häntä jatkuvasti. Pyhä Henki on voimakas ase syntiä ja saastaisuutta vastaan.
Jumalan armo Kristuksessa kasvattaa uskovaa hylkäämään jumalattomuuden ja maailmaalliset himot. Siksi Jumalan armolla on tässä kohtaa suuri merkitys.
Ongelma onkin siinä kun ihminen tulee vilpittömästi uskoon ja ryhtyy seuraamaan Jeesusta. Hän huomaa jonkun ajan kuluttua että, "Ei, ei minusta tullutkaan synnitöntä uskovaa. En kykene elämään synnittömästi." Se voi olla suuri järkytys vilpittömälle Herraa rakastavalle uskovalle.
Sitten jos ja kun hän kuulee näitä esittämiäsi "Jumalan vaatimuksia", hän langettaa itselleen lopullisen tuomion: "Ei minusta tullutkaan oikeaa uskovaa, En selviä perille, Mitä sitä sitten edes yrittää kun epäonnistun kuitenkin." Ja niin hänet on johdatettu lain alle. Lain alla kulkeminen on raskasta vaatimusten ja oman mahdottomuuksien kantamista. Se taakka voi viedä heikon uskovan ulko-ovelle ja takaisin entiseen syntielämään. Lopulta se voi viedä uskosta luopumiseen. Kirjoitin näin tahallisesti koska näkemykseni on että Herra ei jätä langennutta syntielämään palannutta lastaan. Herra on kärsivällinen ja vetää ja odottaa lasta kotiin.
Uskon että näin lain vaatimuksilla on "synnytetty" luopioita. Uskon kuitenkin että Herra kykenee varjelemaan ja puhumaan armon sanoja vilpittömille lapsilleen ja pitämään lampaat laitumella armon virrassa. Näille vilpittömille Jumalan lapsille minä kirjoitan tällä palstalla. Uskon että Jumala voi käyttää minua tuomaan Hänen Sanaansa palstalle. En muuten kirjoittaisi.- Kysyn vaan
jaikali kirjoitti:
>>>>>Niin pääsin siitä paskiaisesta ja sen synneistä ja erheistä lopullisesti eroon.>>Minuakin kiinostaa, etteikö jaikal nyt sitten tee enää minkäänlaisia erheitä eikä syntejä? On siis täydellinen ja synnitön mies?? Vai oletko sittenkin armahdettu syntinen?
Missä jakeessa Raamattu sanoo uskovaa synnittömäksi?
Tässä kiistatta saa sellaisen käsityksen, että tarkoitat jaikali sitä, että olet synnitön ja täydellinen ihminen. Missä jakeessa sanotaan että uskova uudestisyntynyt ihminen on täydellinen ja synnitön?
Raamatussa lukee kylllä että on vanhurskas ja pyhä, mtta en siitä ole löytänyt sellaista jaetta jossa sanotaan uskovaa synnittömäksi. Minä olen itse armosta pelastettu syntinen. Eli olen syntinen lihassani asuvan synnin johdosta, mutta Jumalan on siitä huolimatta armossaan pelastanut minut Jeesuksessa Kristuksessa uskoessani Jeesukseen.
Jos jaikali sinun lihassasi ei asu syntiä, silloin olet synnitön uskova. Mutta jos lihassasi asuu synti, niin Jeesukseen uskovana olet armosta pelastettu syntinen. Ei se, ettei sitä sanamuotoa löydy Raamatusta, tee ihmisesta synnitöntä. Vai löydätkö sinä Raamatustasi jakeen jossa uskovaa sanotaan synnittömäksi? - jaikalii
Kysyn vaan kirjoitti:
Tässä kiistatta saa sellaisen käsityksen, että tarkoitat jaikali sitä, että olet synnitön ja täydellinen ihminen. Missä jakeessa sanotaan että uskova uudestisyntynyt ihminen on täydellinen ja synnitön?
Raamatussa lukee kylllä että on vanhurskas ja pyhä, mtta en siitä ole löytänyt sellaista jaetta jossa sanotaan uskovaa synnittömäksi. Minä olen itse armosta pelastettu syntinen. Eli olen syntinen lihassani asuvan synnin johdosta, mutta Jumalan on siitä huolimatta armossaan pelastanut minut Jeesuksessa Kristuksessa uskoessani Jeesukseen.
Jos jaikali sinun lihassasi ei asu syntiä, silloin olet synnitön uskova. Mutta jos lihassasi asuu synti, niin Jeesukseen uskovana olet armosta pelastettu syntinen. Ei se, ettei sitä sanamuotoa löydy Raamatusta, tee ihmisesta synnitöntä. Vai löydätkö sinä Raamatustasi jakeen jossa uskovaa sanotaan synnittömäksi?Tässä on paradoksi jota on vaikea selittää ja kuulijalla/lukijalla ehkä vielä vaikeampi ymmärtää mikäli Pyhä Henki ei opeta tai ole opettanut asiaa. Mutta yritetään....
Uskoon tullut, syntinen saa KAIKKI synnit anteeksi Jeesukselta Kristukselta. Mitään syntiä ei jää jäljelle sillä,.... Jeesuksen Kristuksen, Jumalan Pojan veri puhdistaa hänet KAIKESTA SYNNISTÄ (1 Joh 1:1-9).
Sitten hän on uskossa ja puhdas synnistä Jeesuksen veren puhdistamana. Veri pesi pois KAIKKI SYNNIT. Muussa tapauksessa Raamatun Sana 1 Joh 1:1-9 ei pidäkään paikkaansa.
Nyt synneistä puhdistettu uusi Jumalan lapsi alkaa elämään Jeesuksen kanssa. Jumala asetti hänet yhteyteensä Kristuksessa Jeesuksessa. Hän on Kristuksessa Jumalan yhteydessä. Siinä on vaikea elää mikäli syntiä alkaa karttumaan. Siksi Raamattu sanoo Jeesuksen verestä että se PUHDISTAA Jumalan lasta TÄSSÄ YHTEYDESSÄ kaikesta synnistä. Se on jatkuvaa tapahtumista. Silloin vilpitön Jumalan lapsi myös pysyy puhtaana synnistä.
Jos tämä sitten on synnittömyyttä, se on sitten sitä. Onnittelen meitä kaikkia uskovia kun pääsimme eroon synneistämme ja pysymme puhtaana. Kiitos Jeesukselle Hänen sanomattomasta armon rikkaudestaan.
Mutta tässä on yksi teologinen ongelma siinä tapauksessa jos uskova ymmärretään synnittömäksi niin ettei hän enää koskaan tee mitään syntiä. Nimittäin, Jeesuksen veri puhdistaa jatkuvasti Jumalan lasta synnistä. Jeesuksen veri ei tarvitsisi tehdä tätä puhdistusta mikäli uskoon tullut ihminen kykenisi elämään synnittömästi. Ei kukaan kykene, ei koskaan. Koska Jumala on tiennyt tämä edeltä ja Hän tahtoo synnistä puhtaita lapsia, Jumala on järjestänyt uskoville jatkuvan puhdistuksen kaikesta synnistä. - Kysyn vaan
jaikalii kirjoitti:
Tässä on paradoksi jota on vaikea selittää ja kuulijalla/lukijalla ehkä vielä vaikeampi ymmärtää mikäli Pyhä Henki ei opeta tai ole opettanut asiaa. Mutta yritetään....
Uskoon tullut, syntinen saa KAIKKI synnit anteeksi Jeesukselta Kristukselta. Mitään syntiä ei jää jäljelle sillä,.... Jeesuksen Kristuksen, Jumalan Pojan veri puhdistaa hänet KAIKESTA SYNNISTÄ (1 Joh 1:1-9).
Sitten hän on uskossa ja puhdas synnistä Jeesuksen veren puhdistamana. Veri pesi pois KAIKKI SYNNIT. Muussa tapauksessa Raamatun Sana 1 Joh 1:1-9 ei pidäkään paikkaansa.
Nyt synneistä puhdistettu uusi Jumalan lapsi alkaa elämään Jeesuksen kanssa. Jumala asetti hänet yhteyteensä Kristuksessa Jeesuksessa. Hän on Kristuksessa Jumalan yhteydessä. Siinä on vaikea elää mikäli syntiä alkaa karttumaan. Siksi Raamattu sanoo Jeesuksen verestä että se PUHDISTAA Jumalan lasta TÄSSÄ YHTEYDESSÄ kaikesta synnistä. Se on jatkuvaa tapahtumista. Silloin vilpitön Jumalan lapsi myös pysyy puhtaana synnistä.
Jos tämä sitten on synnittömyyttä, se on sitten sitä. Onnittelen meitä kaikkia uskovia kun pääsimme eroon synneistämme ja pysymme puhtaana. Kiitos Jeesukselle Hänen sanomattomasta armon rikkaudestaan.
Mutta tässä on yksi teologinen ongelma siinä tapauksessa jos uskova ymmärretään synnittömäksi niin ettei hän enää koskaan tee mitään syntiä. Nimittäin, Jeesuksen veri puhdistaa jatkuvasti Jumalan lasta synnistä. Jeesuksen veri ei tarvitsisi tehdä tätä puhdistusta mikäli uskoon tullut ihminen kykenisi elämään synnittömästi. Ei kukaan kykene, ei koskaan. Koska Jumala on tiennyt tämä edeltä ja Hän tahtoo synnistä puhtaita lapsia, Jumala on järjestänyt uskoville jatkuvan puhdistuksen kaikesta synnistä.Jos uskovan ihmisen syntinen liha esim. varstaa esim. kaupasta jotakin niin puhdistaako Jeesuksen veri tässäkin tapauksessa jatkuvasti? Eli hän on Jumalalle kelpaava?
Lihassa oleva syntihän saa kaikennäköistä pahaa aikaan vaikka olisi kuinka uskova tahansa. Siksi tuota kysynkin. Niin, että jos vaikka minä uskovana sorrun varastamiseen, niin olenko minä siitä huolimatta Jeesuksen "pesukoneessa" koko ajan puhdistumassa. En siis varasta tahallani, vaan vahingossa langeneena!
Tämä on esimerkki kysymys, JOS VARASTAISIN! Tarkoitukseni ei ole alkaa varkaaksi ei nyt eikä koskaan. Mutta kun joukossamme on niitäkin jotka sortuvat varastamiseen vaikka ovat uskossa, siksi on tärkeätä tietää mitä sellaiselle tapahtuu Jumalan edessä. - jaikalii
Kysyn vaan kirjoitti:
Jos jaikali sinun lihassasi ei asu syntiä, silloin olet synnitön uskova. Mutta jos lihassasi asuu synti, niin Jeesukseen uskovana olet armosta pelastettu syntinen. Ei se, ettei sitä sanamuotoa löydy Raamatusta, tee ihmisesta synnitöntä. Vai löydätkö sinä Raamatustasi jakeen jossa uskovaa sanotaan synnittömäksi?>>> Minä olen itse armosta pelastettu syntinen.
- jaikalii
Kysyn vaan kirjoitti:
Jos uskovan ihmisen syntinen liha esim. varstaa esim. kaupasta jotakin niin puhdistaako Jeesuksen veri tässäkin tapauksessa jatkuvasti? Eli hän on Jumalalle kelpaava?
Lihassa oleva syntihän saa kaikennäköistä pahaa aikaan vaikka olisi kuinka uskova tahansa. Siksi tuota kysynkin. Niin, että jos vaikka minä uskovana sorrun varastamiseen, niin olenko minä siitä huolimatta Jeesuksen "pesukoneessa" koko ajan puhdistumassa. En siis varasta tahallani, vaan vahingossa langeneena!
Tämä on esimerkki kysymys, JOS VARASTAISIN! Tarkoitukseni ei ole alkaa varkaaksi ei nyt eikä koskaan. Mutta kun joukossamme on niitäkin jotka sortuvat varastamiseen vaikka ovat uskossa, siksi on tärkeätä tietää mitä sellaiselle tapahtuu Jumalan edessä.Varastaminen on synti ja siitä pitää tehdä parannus. Minulla on vaikea uskoa että uudestisyntynyt uskova varastaisi. Jos joku uskova kuitenkin varastaa, kysymyksessä täytyy siinä tapauksessa olla sairaus, kleptomaani on muistaaksen tällaisen psyykkisen häiriön nimitys. Hän varastaa koska hänellä se on pakonomaisena. Uskon Jeesuksen ymmärtävän ihmistä ja hänen ongelmiansa. Mutta varastamista Hän ei tietenkään hyväksy. Mutta kun puhutaan synneistä, sinä näytät panevan varastamisen vakavammaksi synniksi kuin esimerkiksi pahan puhumisen tai haureelliset ajatukset. Nämä kaikki ovat syntiä. Mikäli Jeesuksen veri ei puhdistaisi uskovaa jatkuvasti, kukaan ihminen ei pääsisi perille taivaaseen. Jeesuksen veri puhdistaa syntejä joista emme tiedä ja syntejä jotka johtuvat sellaisista asioista kuten esimerkiksi psyykkisistä häiriöistä johtuvat teot. Muussa tapauksessa psyykkisistä vaivoista kärsivät ihmiset eivät koskaan pääsisi perille. Me pelastumme Jumalan armosta uskosta Jeesukseen Kristukseen Hänen verensä voimasta.
jaikalii kirjoitti:
Varastaminen on synti ja siitä pitää tehdä parannus. Minulla on vaikea uskoa että uudestisyntynyt uskova varastaisi. Jos joku uskova kuitenkin varastaa, kysymyksessä täytyy siinä tapauksessa olla sairaus, kleptomaani on muistaaksen tällaisen psyykkisen häiriön nimitys. Hän varastaa koska hänellä se on pakonomaisena. Uskon Jeesuksen ymmärtävän ihmistä ja hänen ongelmiansa. Mutta varastamista Hän ei tietenkään hyväksy. Mutta kun puhutaan synneistä, sinä näytät panevan varastamisen vakavammaksi synniksi kuin esimerkiksi pahan puhumisen tai haureelliset ajatukset. Nämä kaikki ovat syntiä. Mikäli Jeesuksen veri ei puhdistaisi uskovaa jatkuvasti, kukaan ihminen ei pääsisi perille taivaaseen. Jeesuksen veri puhdistaa syntejä joista emme tiedä ja syntejä jotka johtuvat sellaisista asioista kuten esimerkiksi psyykkisistä häiriöistä johtuvat teot. Muussa tapauksessa psyykkisistä vaivoista kärsivät ihmiset eivät koskaan pääsisi perille. Me pelastumme Jumalan armosta uskosta Jeesukseen Kristukseen Hänen verensä voimasta.
Minä kyllä pahoin pelkään,
että me uudestisyntyneet uskovaisetkin kyllä helposti varastamme
melkein huomaamatta - vaikkapa valtiolta tai jopa Jumalalta.- jaikalii
kalamos kirjoitti:
Minä kyllä pahoin pelkään,
että me uudestisyntyneet uskovaisetkin kyllä helposti varastamme
melkein huomaamatta - vaikkapa valtiolta tai jopa Jumalalta.No, minä olen yrittänyt olla varastamasta sekä valtiolta että Jumalalta.
Mutta Jumalalle en ole kyennyt maksamaan velkaani. Olen Hänelle velassa kaikessa. - jaikalii
jaikalii kirjoitti:
No, minä olen yrittänyt olla varastamasta sekä valtiolta että Jumalalta.
Mutta Jumalalle en ole kyennyt maksamaan velkaani. Olen Hänelle velassa kaikessa.Olen maksanut veroni säännöllisesti.
Kun tämän lauseen lisää edelliseen tekstiini, viimeinen lause tulee paremmin ymmärrettäväksi. Tuo em lause jäi pois kun kirjoitan kannettavalla koneella ja kone sensuroi välistä tekstiä ennen kuin sitä ehtii lähettää. - jaikaliii selittelee
jaikalii kirjoitti:
>>> Minä olen itse armosta pelastettu syntinen.
Oppisi on kiero kuin korkkiruuvi. Toivotonta vääristelyä harrastat.
Sinulla ON syntiä, PALJON syntiä lihassasi, etkä varmasti pysty sitä syntiä pois sulkemaan niin, ettei se tulisi esiin sinun käyttäytymisessäsi ja teoissasi.
Teet syntiä - sekä tietoista että tiedostamatonta syntiä, takuuvarmasti.
Vanhurskautettu, syyttömäksi julistettu olet, JOS teet parannusta joka päivä synneistäsi. Sitä sanotaan pyhitykseksi Raamatussa. Ja ilman sitä ei KUKAAN ole näkevä Jumalaa.
Annan kaikkiin em. kohtiin Raamatun jakeet, jos haluat varmistua asiasta.
Mutta älä ihmeessä enää kertaakaan höpsi olevasi synnitön tai edes poispäässyt syntisestä tilastasi Jumalan edessä. Olet syntisäkki, jonka tulee päivittäin tehdä parannusta synneistäsi. - jaikalii
jaikaliii selittelee kirjoitti:
Oppisi on kiero kuin korkkiruuvi. Toivotonta vääristelyä harrastat.
Sinulla ON syntiä, PALJON syntiä lihassasi, etkä varmasti pysty sitä syntiä pois sulkemaan niin, ettei se tulisi esiin sinun käyttäytymisessäsi ja teoissasi.
Teet syntiä - sekä tietoista että tiedostamatonta syntiä, takuuvarmasti.
Vanhurskautettu, syyttömäksi julistettu olet, JOS teet parannusta joka päivä synneistäsi. Sitä sanotaan pyhitykseksi Raamatussa. Ja ilman sitä ei KUKAAN ole näkevä Jumalaa.
Annan kaikkiin em. kohtiin Raamatun jakeet, jos haluat varmistua asiasta.
Mutta älä ihmeessä enää kertaakaan höpsi olevasi synnitön tai edes poispäässyt syntisestä tilastasi Jumalan edessä. Olet syntisäkki, jonka tulee päivittäin tehdä parannusta synneistäsi.Pyhitys on jostakin pois erottamista/erottautumista ja toiseen liittämistä.
Se on siis kaksiosainen;
1. Jumala irrotti ihmisen pois maailman kalliosta syntielämästä ja siiirsi hänet rakkaan Poikansa Valtakuntaan ELÄMÄÄN YHTEYDESSÄÄN Kristuksessa Jeesuksessa. Tämä on Jumalan ihmisessä ja ihmiselle suorittama pyhitys. Jumala on sen tehnyt Kristuksessa Jeesuksessa.
Tämä pyhitys toteutuu ihmiselle hänen uskoon tulossa.
2. Ihminen jatkaa elämään tässä asemassaan, Jumalan yhteydessä. Silloin hän antaa itsensä Jumalalle päivittäin ja hetkittäin. Hän etsii Jumalan tahtoa ja pyrkii tekemään sitä. Silloin hän pyrkii lähelle Jumalaa. Se merkitsee synnistä pois pyrkimistä ja Hänen yhteydessään elämistä rakkaussuhteessa Jeesukseen Kristukseen.
Sinun opetuksesi on kovin ihmis- ja syntikeskeinen. Sinä puhut vain ihmisen osuudesta. Puhut pyhityksestä ikään kuin se tarkoittaisi vain syntiä vastaan taistelemista. Mihin Herra katosi? Pyhityselämää elävä uskova elää Herran kanssa lähellä Häntä. Tämä on pyhitys. Ilman Jumalan osuutta tässä kukaan ei voi elää pyhityselämää. - jaikali-petospyhitys
jaikalii kirjoitti:
Pyhitys on jostakin pois erottamista/erottautumista ja toiseen liittämistä.
Se on siis kaksiosainen;
1. Jumala irrotti ihmisen pois maailman kalliosta syntielämästä ja siiirsi hänet rakkaan Poikansa Valtakuntaan ELÄMÄÄN YHTEYDESSÄÄN Kristuksessa Jeesuksessa. Tämä on Jumalan ihmisessä ja ihmiselle suorittama pyhitys. Jumala on sen tehnyt Kristuksessa Jeesuksessa.
Tämä pyhitys toteutuu ihmiselle hänen uskoon tulossa.
2. Ihminen jatkaa elämään tässä asemassaan, Jumalan yhteydessä. Silloin hän antaa itsensä Jumalalle päivittäin ja hetkittäin. Hän etsii Jumalan tahtoa ja pyrkii tekemään sitä. Silloin hän pyrkii lähelle Jumalaa. Se merkitsee synnistä pois pyrkimistä ja Hänen yhteydessään elämistä rakkaussuhteessa Jeesukseen Kristukseen.
Sinun opetuksesi on kovin ihmis- ja syntikeskeinen. Sinä puhut vain ihmisen osuudesta. Puhut pyhityksestä ikään kuin se tarkoittaisi vain syntiä vastaan taistelemista. Mihin Herra katosi? Pyhityselämää elävä uskova elää Herran kanssa lähellä Häntä. Tämä on pyhitys. Ilman Jumalan osuutta tässä kukaan ei voi elää pyhityselämää.Ymmärrät pyhityksestä kovin vähän, et juuri mitään, jaikalii.
Kalamoksen kanssa olette näennäispyhityksen asialla.
Luuk. 9:23 Ja hän sanoi kaikille: "Jos joku tahtoo minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä ja ottakoon JOKA PÄIVÄ RISTINSÄ ja seuratkoon minua."
Ei tapahdu mitään pyhitystä ilman oman ristin ottamista, ilman että vanha kuolee pois ja uusi luomus kasvaa kasvamistaan vanhan ihmisen tilalle. Pietari opettaa: "Koska siis Kristus on kärsinyt lihassa, niin ottakaa tekin aseeksenne sama mieli - sillä joka lihassa kärsii, se lakkaa synnistä - ".
Sinun ja kalamoksen "pyhitys" on sitä helluntailaisille tuttua lumoavaa hokemista: "katso ristille, katso golgatalle, katso käärmeeseen, joka on ripustettu puuhun.." jne, jne. Ja sitten ylistellään tunteita tihkuvat hallelujaat päälle - seuraavaksi palataankin sitten sorvin ääreen samoja syntejä harrastamaan. Kunnes taas saadaan uusi lumoaja tunnetason pyhitystä lietsomaan. MITÄÄN hengellistä kasvua ei tapahdu tuon tunteilun ja itsepetoksen kautta, ei vaikka sitä vuosikymmenet harrastelisi.
Jaikal, ei riitä, että vanha aatu saa edellä olevan kuvauksen mukaisen jaikalistis-näennäisen "vanhurskautuksen". Sanomattakin on selvää, että Raamatun mukaisen pyhityksen kanssa tuolla ylistävällä pintakuohulla ei ole mitään tekemistä. jaikalii kirjoitti:
Olen maksanut veroni säännöllisesti.
Kun tämän lauseen lisää edelliseen tekstiini, viimeinen lause tulee paremmin ymmärrettäväksi. Tuo em lause jäi pois kun kirjoitan kannettavalla koneella ja kone sensuroi välistä tekstiä ennen kuin sitä ehtii lähettää.No, en minä nyt sinua ajatellut.
Uskon, että sinä olet kyllä hoitanut kymmenykset jne.
Ja edellen on Raamatun mukaan toki niin, että
"Eivät haureelliset eivätkä epäjumalanpalvelijat,
eivät avionrikkojat, irstailijat
eivätkä homoseksuaalisuuden harjoittajat,
eivät varkaat eivätkä ahneet, eivät juomarit,
pilkkaajat eivätkä riistäjät
peri Jumalan valtakuntaa." (1 Kor 6:9-10)
Mutta loppujen lopuksi kaikki,
mikä ei tapahdu Rakkaudesta, on syntiä.
"Vaikka minä puhuisin
ihmisten ja enkelien kielillä,
mutta minulla ei olisi rakkautta,
olisin vain kumiseva vaski tai helisevä symbaali.
Vaikka minulla olisi profetoimisen lahja
ja minä tuntisin kaikki salaisuudet
ja kaiken tiedon
ja vaikka minulla olisi kaikki usko,
niin että voisin siirtää vuoria,
en olisi mitään.
Vaikka jakaisin kaiken omaisuuteni
muiden ruokkimiseksi
ja vaikka antaisin ruumiini poltettavaksi,
en siitä mitään hyötyisi." (1 Kor 13:1-3)
Ja nyt minä olenkin sitten jo kovasti syntinen.
Niin moni ulkonaisesti hyvältä näyttävä tekoni
onkin ollut jonkun muun
kuin Rakkauden motivoima.
Kun Suomi alkoi velkaantua,
niin eläkeläiset ja vanhukset lähettivät
rahaa kirjekuorissa valtiolle.
Varmaan sotaveteraanit,
ja muut, joilla tuskin juuri mitään oli,
antoivat sen, mitä saivat yli jäämään,
jotta valtio pääsisi veloistaan ja pelastuisi.
Tuollaiselle teolle ei voi olla muuta selitystä
kuin rakkaus ... isänmaata kohtaan.Mazdels (ei kirj.) kirjoitti:
Saanko kysyä, mihin uskonyhteisöön Jaikali kuulut? Tai mikä olisi vastaava seurakunta Suomessa? Tähän ei ole pakko vastata, mutta se auttaisi ehkä muodostamaan selkeämmän kuvan Sinusta ja ehkä sen perusteella voisin ymmärtää opetuksiasi ja suhtautumistapaasi eri asioihin.Minäkin käytin aikoinaan itsestäni termiä "armosta pelastettu syntinen", vvaikka olin uskovainen. Mutta en tee sitä enää, koska se on harhaanjohtava väittämä. Minähän olen vanhurskautettu Jeesuksen veren kautta, ja minulla on pääsy Isän tykö, Herrani kautta.
Nykyään minä olen siis "entinen syntinen ja armosta pelastettu" vaikka aikoinaan luulin olevani "amosta pelastettu syntinen".
Mikäli tietäisin eläväni tahallisessa synnissä, voisin kutsua itseäni nimityksellä; "armosta pelastettu syntinen". Mutta se olisi harhaanjohtava väittämä, koska A) lopullinen pelastus on vasta taivaassa, B) uskova ei elä synnissä, ja C) olen vanhurskautettu ja saanut uuden statustilan jollaisena Jumala minut näkee, tänään, tässä ja nyt.- Tapio522eikirj...
jaikali kirjoitti:
>>> Olisiko Jaikalin mielestä tuo veli vaihdettava toiseen, koska hän opettaa mielestäsi "väärin" ja epäraamatullisesti?Lainaus linkistä:
HYPERLINK "http://www.kolumbus.fi/rov.o.peltola/usko/usko1h.html" \o "http://www.kolumbus.fi/rov.o.peltola/usko/usko1h.html" http://www.kolumbus.fi/rov.o.peltola/usko/usko1h.html
--
3. Samaan aikaan vanhurskas ja syntinen
"Jokainen Jeesukseen uskova on samaan aikaan vanhurskas ja syntinen.
Syntinen tietoisesti ja vanhurskas vasta toivossa ja siksi, että hänelle tällä hetkellä luetaan Jeesuksen pyhyys ja puhtaus.
Hän on omissa silmissään ja todellisuudessa monin tavoin epävanhurskas.
Mutta Kristukseen uskoessaan Jumalan silmissä hän on kuitenkin vanhurskas ja kestää Jumalan tuomiolla. Kristus peittää uskovan syntisyyden omaan puhtauteensa, kuten morsian puetaan puhtaaseen morsiuspukuun.
--
Tämä kahden vastakkaisen totuuden samanaikaisuus leimaa kaikkea uskon elämää.
Uskova on kyllä uusi ihminen, joka on jo luotu ja samaan aikaan hänen on päivittäin pukeuduttava uuteen ihmiseensä (2 Kor 5:17).
Uskova on myös vanha ihminen, joka on ristiinnaulittu Kristuksen kanssa ja samaan aikaan hänen on päivittäin ristiinnaulittava vanha ihmisensä (Kol 3:1-5).
--
4. Lihan ja hengen välinen sota uskovassa
Synti ja Jumalan vastainen vanha ihminen, liha, asuu uskovassa koko elämän ajan (Room 7:17).
Synnin tahto on lihan tahto ja se on aina vihamielinen Jumalaa kohtaan (Room 8:7). Uskova haluaa olla itseriittoinen, seurata itsekkäitä intohimojaan ja palvoa omaa minäänsä.
Lihan teot on luetteloitu Gal 5:19-21 (vrt. 2 Tim 3:2-5).
On kauhistuttavaa, kun ne pääsevät uskovassa valtaan ja toisinaan tapahtuu niin.
Samaan aikaan uskova on myös uusi ihminen ja hänessä asuu Kristus Pyhässä Hengessä. Jeesus on omiensa kanssa joka päivä.
Vanha ihminen on helposti määriteltävissä ja havaittavissa. Se on itsekäs minäkeskeinen ihminen, joka kaikessa etsii omaansa. Se on piintynyt luontoomme ja siksi luontomme on hidas ja vastahakoinen hyvän tekemiseen, mutta aina valmis pahaan. Vanha on minä itse. Sen on aina oltava lain, syyttävän omantunnon ja kuoleman alainen".
(Rovasti Olavi Peltola)
--
Lue koko kirjoitus!
Vanhurskautta ajatellen ja vanhuskauden valtakunnassa vaellellen, niin punainen lanka on juuri siinä mitä JUMALA on ilmoittanut ja erikoisesti uskoa ilmoitettujen sanojen sisältöön.
Valitettava todellisuus on, ettei ihminen omaa JUMALAN aivoittamaa vanhurskautta, jos ei usko mitä JUMALA ilmoittaa.
Uskonnollisuuden opetus on kaukana vanhurskaudesta. On vain yksi tie, jolla tiellä kulkiessaan ihminen on vanhurskautettu.
Punainen lanka on juuri JUMALAN todistus Pojastaan ja miten JUMALA pelastaa ihmisen Pojan KAUTTA.
JUMALAN tekemä usko on eri asia kuin uskonnollisuus / ihmisopit. Ihmisopit kumoaa juuri todellisen vanhurskauden.
Niin, vanhurskaus on kyllä ihmeellinen asia ja erikoisesti sen vaikutus ihmiseen.Oletko samaa mieltä Jumalan kanssa siitä että Hänen vanhurskautensa tulee ihmiseen uskon kautta Jeesukseen? Tarvitsee siis vain uskoa Jeesukseen ja Jumala vanhurskauttaa ihmisen.
jaikali kirjoitti:
Oletko samaa mieltä Jumalan kanssa siitä että Hänen vanhurskautensa tulee ihmiseen uskon kautta Jeesukseen? Tarvitsee siis vain uskoa Jeesukseen ja Jumala vanhurskauttaa ihmisen.
Juuri noin ja mitään siihen lisäämättä tai pois ottamatta.
Siis uskoa Jeesukseen, mitä Jeesus on ilmoittanut ihmiselle JUMALASTAAN ja tämän JUMALAN tahdosta. Kysymys on todella näin sillasta JUMALAN luo ja saada siten syvä luottamus JUMALAAN.markkulievonen kirjoitti:
Juuri noin ja mitään siihen lisäämättä tai pois ottamatta.
Siis uskoa Jeesukseen, mitä Jeesus on ilmoittanut ihmiselle JUMALASTAAN ja tämän JUMALAN tahdosta. Kysymys on todella näin sillasta JUMALAN luo ja saada siten syvä luottamus JUMALAAN.Pelastava evankeliumi löytyy 1 Kor 15:1-11. Erikoisesti jae 11 on huomattava. Usko tähän evankeliumiin tuo vanhurskauden ja pelastuksen Jumalan yhteyteen.
Ja siinä yhteydessä Jeesuksen Kristuksen, Jumalan Pojan veri, puhdistaa (jatkuvaa tapahtumista) kaikesta synnistä (1 Joh 1:1-9).jaikali kirjoitti:
Pelastava evankeliumi löytyy 1 Kor 15:1-11. Erikoisesti jae 11 on huomattava. Usko tähän evankeliumiin tuo vanhurskauden ja pelastuksen Jumalan yhteyteen.
Ja siinä yhteydessä Jeesuksen Kristuksen, Jumalan Pojan veri, puhdistaa (jatkuvaa tapahtumista) kaikesta synnistä (1 Joh 1:1-9).Kerroppa oma näkemyksesi. Onko ihminen vanhurskas, jos ei usko kaikkea mitä JUMALA on ilmoittanut. Tai jos esim. pelastus / uudestisyntyminen poikkeaa Raamatun ilmoituksesta.
Onko esim. vauvakastettu ihminen,- joka siis uskoo kasteen / vauvakasteen armoon, niin onko hän vanhurskas?
Tai ihminen, joka uskoo, miten lihallinen perusihminen mahdollistuu ottamaan pelastuksen vastaan ilman uudestisyntymistä, niin onko tämä ihminen vanhurskas?
Tietysti vetoavat määrättyihin Raamatun ilmoituksiin eli ottavat rusinat pullasta.markkulievonen kirjoitti:
Kerroppa oma näkemyksesi. Onko ihminen vanhurskas, jos ei usko kaikkea mitä JUMALA on ilmoittanut. Tai jos esim. pelastus / uudestisyntyminen poikkeaa Raamatun ilmoituksesta.
Onko esim. vauvakastettu ihminen,- joka siis uskoo kasteen / vauvakasteen armoon, niin onko hän vanhurskas?
Tai ihminen, joka uskoo, miten lihallinen perusihminen mahdollistuu ottamaan pelastuksen vastaan ilman uudestisyntymistä, niin onko tämä ihminen vanhurskas?
Tietysti vetoavat määrättyihin Raamatun ilmoituksiin eli ottavat rusinat pullasta.Raamattu todistaa että Jumala vanhurskauttaa sen jolla on usko Jeesukseen. Sitten Raamattu todistaa että Jumala vanhurskauttaa jumalattoman. Onko Jeesukseen uskova sitten vanhurskas, päättele itse. Mutta älä katso ihmiseen, katso Sanan ilmoitukseen. Se on auktoriteetti, ei ihmismielipiteet eikä tuntemukset itsestä tai toisesta ihmisestä. Usko Jeesukseen ja Jeesus sydämessä ratkaisee asian.
Jumalaton ihminen ymmärretään ihmispuheissa pahaksi ihmiseksi.
Mutta Jumalaton ihminen tarkoittaa Raamatussa ihmistä jolla ei ole Jeesus Kristus sydämessä. Se, jolla ei ole Poikaa, Jeesusta Kristusta, se on jumalaton, siis, ilman Jumalaa ja ilman toivoa maailmassa. (Ef 2:12).
Jeesuksessa on pelastus, toivo ja vanhurskaus, Jeesus Kristus on tullut meille Jumalasta vanhurskaudeksi ja pyhitykseksi. Kristus, minun vanhurskauteni ja pyhitykseni (1 Kor 1:30).
http://www.youtube.com/watch?v=_rR_Rdb1CTEjaikali kirjoitti:
Raamattu todistaa että Jumala vanhurskauttaa sen jolla on usko Jeesukseen. Sitten Raamattu todistaa että Jumala vanhurskauttaa jumalattoman. Onko Jeesukseen uskova sitten vanhurskas, päättele itse. Mutta älä katso ihmiseen, katso Sanan ilmoitukseen. Se on auktoriteetti, ei ihmismielipiteet eikä tuntemukset itsestä tai toisesta ihmisestä. Usko Jeesukseen ja Jeesus sydämessä ratkaisee asian.
Jumalaton ihminen ymmärretään ihmispuheissa pahaksi ihmiseksi.
Mutta Jumalaton ihminen tarkoittaa Raamatussa ihmistä jolla ei ole Jeesus Kristus sydämessä. Se, jolla ei ole Poikaa, Jeesusta Kristusta, se on jumalaton, siis, ilman Jumalaa ja ilman toivoa maailmassa. (Ef 2:12).
Jeesuksessa on pelastus, toivo ja vanhurskaus, Jeesus Kristus on tullut meille Jumalasta vanhurskaudeksi ja pyhitykseksi. Kristus, minun vanhurskauteni ja pyhitykseni (1 Kor 1:30).
http://www.youtube.com/watch?v=_rR_Rdb1CTEOnko mielestäsi KAIKKIEN puolueiden jäsenet vanhurskaita, vaikka puolueen jäsenen uskoa / uskomuksia ohjaa puolueen opit.Jotka siis ovat erilaisia.
Itse uskon ehdoitta, miten KAIKKI vahurskauteen liittyvät asiat kohdentuvat ihmiseen, joka uskoo ehdoitta mitä JUMALA on ilmoituksissaan ilmoittanut. Muuttamatta piiruakaan sanojen sisällöstä.
Siis on vain yksi tie / yksi usko, jossa on vanhurskaus.markkulievonen kirjoitti:
Onko mielestäsi KAIKKIEN puolueiden jäsenet vanhurskaita, vaikka puolueen jäsenen uskoa / uskomuksia ohjaa puolueen opit.Jotka siis ovat erilaisia.
Itse uskon ehdoitta, miten KAIKKI vahurskauteen liittyvät asiat kohdentuvat ihmiseen, joka uskoo ehdoitta mitä JUMALA on ilmoituksissaan ilmoittanut. Muuttamatta piiruakaan sanojen sisällöstä.
Siis on vain yksi tie / yksi usko, jossa on vanhurskaus.Vanhurskauteen on yksi tie; Herra Jeesus Kristus ja usko Häneen.
Muuta tietä ei Jumala ole meille antanut vanhurskauden saavuttamiseen.
Tähän aiheeseen ei tule sekottaa mitään kuppikuntaa, ei mitään herätysliikettä eikä seurakuntaa. Ihmisen vanhurskaus ei ole näistä riippuvainen.
Raamattu ei mainitse mitään erillisiä seurakuntia ja niiden oppien uskomista vanhurskauden perustana. Raamattu ei edes vaadi ihmistä uskomaan ja ymmärtämään kaikke mitä Raamattuun on kirjoitettu. Mutta Raamattu mainitsee yhden vanhurskauden perustan, Jeesuksen Kristuksen. Tähän meidän on tyytyminen.
Tai jos emme tyydy tähän, sitten ulos tekemään vanhurskauden harjoituksia ja ansaitsemaan vanhurskaus omalla täydellisellä synnittömällä vaelluksella ja teoilla. Sehän lienee helppoa. Täytä koko Jumalan laki ja sinä olet vanhursskas. Niin yksinkertaista on saavuttaa vanhurskaus mikäli Jeesus Kristus ja usko Jeesukseen ei kelpaa.- Sanon vaan
markkulievonen kirjoitti:
Onko mielestäsi KAIKKIEN puolueiden jäsenet vanhurskaita, vaikka puolueen jäsenen uskoa / uskomuksia ohjaa puolueen opit.Jotka siis ovat erilaisia.
Siis on vain yksi tie / yksi usko, jossa on vanhurskaus.>>Raamattu todistaa että Jumala vanhurskauttaa sen jolla on usko Jeesukseen. Sitten Raamattu todistaa että Jumala vanhurskauttaa jumalattoman.
jaikali kirjoitti:
Vanhurskauteen on yksi tie; Herra Jeesus Kristus ja usko Häneen.
Muuta tietä ei Jumala ole meille antanut vanhurskauden saavuttamiseen.
Tähän aiheeseen ei tule sekottaa mitään kuppikuntaa, ei mitään herätysliikettä eikä seurakuntaa. Ihmisen vanhurskaus ei ole näistä riippuvainen.
Raamattu ei mainitse mitään erillisiä seurakuntia ja niiden oppien uskomista vanhurskauden perustana. Raamattu ei edes vaadi ihmistä uskomaan ja ymmärtämään kaikke mitä Raamattuun on kirjoitettu. Mutta Raamattu mainitsee yhden vanhurskauden perustan, Jeesuksen Kristuksen. Tähän meidän on tyytyminen.
Tai jos emme tyydy tähän, sitten ulos tekemään vanhurskauden harjoituksia ja ansaitsemaan vanhurskaus omalla täydellisellä synnittömällä vaelluksella ja teoilla. Sehän lienee helppoa. Täytä koko Jumalan laki ja sinä olet vanhursskas. Niin yksinkertaista on saavuttaa vanhurskaus mikäli Jeesus Kristus ja usko Jeesukseen ei kelpaa.Tarkoitin juuri sitä ihtejään eli ihmisillä on täysin erilaisia uskomuksia / näkemyksiä JUMALAN aivoittamasta ihmisen pelastamisesta tai paremminkin monen ihmisen uskomus poikkeaa alkuperäisestä. Esim. paljon pohdittu aihe,joka liittyy vanhurskauteen.
9. Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että JUMALA on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
10. sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
Kuten tiedätkin, niin on ihmisiä, jotka uskovat Jeesuksen JUMALAKSI ja on ihmisiä, jotka uskovat Jeesuksen JUMALAN Pojaksi ja Herraksi.
Omaavatko molemmat ihmiset vanhurskauden, vaikka kyseessä on kahtalaista uskoa?Sanon vaan kirjoitti:
>>Raamattu todistaa että Jumala vanhurskauttaa sen jolla on usko Jeesukseen. Sitten Raamattu todistaa että Jumala vanhurskauttaa jumalattoman.
>Mitä ihmettä ne puolueet tekee tässä kun kysymys on Raamatun opista?<
Tarkoitin lyhykäisyydessään tätä. Todellisuus on, miten maassammekin on monen nimisiä uskonnolisia puolueita, joissa opetetaan erilailla soveltaen JUMALAN ilmoituksia eli koko usko JUMALAN ilmoituksiin tulee erilaiseksi.
Mutta, taas kaikki ,- joka puolueen opetuksessa vilisee tämä vanhurskaus. Kysyinkin aiemmin ovatko kaikki eri puolueiden jäsenet vanhurskaita,- vaikka ajattelevat JUMALAN aivoituksista eri lailla.
Esim. jaikal uskoo miten Jeesus on JUMALA ja Herra ja taas on niitä, jotka uskovat totisen JUMALAN olevan yksi ja tämän JUMALAN Poika on Jeesus, jonka myös JUMALA teki Herraksi. Kyse on kahdesta erilaisesta uskosta.
9. Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että JUMALA on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
10. sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
Vai onko ihmimnen vanhurskas uskotteleeko mitä ja miten tahansa.
PS.
Todella jaikal vastasi minulle, mutta ei anatanut vastausta mitä kysyin. On siis kaksi eri uskoa. Jaikalin edustama Jeesus on JUMALA ja Isä ja Poika j amitä vielä muuta.... Taas on ihmisiä, jotka uskovat miten Jeesus on tämän JUMLAN Poika, joka yös on Jeesuksen JUMALA;
6. yksi Jumala ja kaikkien Isä, joka on yli kaikkien ja kaikkien kautta ja kaikissa.markkulievonen kirjoitti:
Tarkoitin juuri sitä ihtejään eli ihmisillä on täysin erilaisia uskomuksia / näkemyksiä JUMALAN aivoittamasta ihmisen pelastamisesta tai paremminkin monen ihmisen uskomus poikkeaa alkuperäisestä. Esim. paljon pohdittu aihe,joka liittyy vanhurskauteen.
Kuten tiedätkin, niin on ihmisiä, jotka uskovat Jeesuksen JUMALAKSI ja on ihmisiä, jotka uskovat Jeesuksen JUMALAN Pojaksi ja Herraksi.
Omaavatko molemmat ihmiset vanhurskauden, vaikka kyseessä on kahtalaista uskoa?Sinä käännät keskustelua kolminaisuusväittelyyn.
En lähde keskustelemaan Jeesuksen jumaluudesta
enkä kolminaisuudesta tässä ketjussa. Pysymme
aloituksen aiheessa.
Usko Herraan Jeesukseen Kristukseen, niin sinä pelastut.markkulievonen kirjoitti:
>Mitä ihmettä ne puolueet tekee tässä kun kysymys on Raamatun opista?<
Tarkoitin lyhykäisyydessään tätä. Todellisuus on, miten maassammekin on monen nimisiä uskonnolisia puolueita, joissa opetetaan erilailla soveltaen JUMALAN ilmoituksia eli koko usko JUMALAN ilmoituksiin tulee erilaiseksi.
Mutta, taas kaikki ,- joka puolueen opetuksessa vilisee tämä vanhurskaus. Kysyinkin aiemmin ovatko kaikki eri puolueiden jäsenet vanhurskaita,- vaikka ajattelevat JUMALAN aivoituksista eri lailla.
Esim. jaikal uskoo miten Jeesus on JUMALA ja Herra ja taas on niitä, jotka uskovat totisen JUMALAN olevan yksi ja tämän JUMALAN Poika on Jeesus, jonka myös JUMALA teki Herraksi. Kyse on kahdesta erilaisesta uskosta.
Vai onko ihmimnen vanhurskas uskotteleeko mitä ja miten tahansa.
PS.
Todella jaikal vastasi minulle, mutta ei anatanut vastausta mitä kysyin. On siis kaksi eri uskoa. Jaikalin edustama Jeesus on JUMALA ja Isä ja Poika j amitä vielä muuta.... Taas on ihmisiä, jotka uskovat miten Jeesus on tämän JUMLAN Poika, joka yös on Jeesuksen JUMALA;
6. yksi Jumala ja kaikkien Isä, joka on yli kaikkien ja kaikkien kautta ja kaikissa.Voisin lyhyesti todeta että Jumalan vanhurskaus, pelastuksemme edellyttää sitä ja on pelastuksemme perusta, on yhdessä Jeesuksessa. Se on Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa.
Yksilöuskovan ymmärrys ja ymmärryksen ja tiedon taso Jeesuksesta Kristuksesta ei kuitenkaan ole pelastuksen perusta.
Opettajaksi pyrkivältä ihmiseltä Jumala odottaa ja suorastaan vaatii Herran tuntemista. Muuten voidaan opettaa väärin. Siksi Raamattu varottaa kovin monia PYRKIMÄSTÄ opettajaksi. On monia jotka itse pyrkivät opettamaan vaikka eivät ole Jumalan asettamia ja armoittamia opettajia. Sanaa opettavalla on suuri vastuu ja hän joutuu vastaamaan kerran Jumalan edessä opetuksistaan.
Emme keskustele tässä ketjussa Jeesuksen jumaluudesta emmekä kolminaisuudesta. Pyydän että kunnioitat tätä ja pyhität tämän ketjun käsittelemään vanhurskautta.jaikali kirjoitti:
Sinä käännät keskustelua kolminaisuusväittelyyn.
En lähde keskustelemaan Jeesuksen jumaluudesta
enkä kolminaisuudesta tässä ketjussa. Pysymme
aloituksen aiheessa.
Usko Herraan Jeesukseen Kristukseen, niin sinä pelastut.Kysymys ei ole väittelystä, vaan miten ymmärrät onko kaikki eri opetuksen kautta uskovat vanhurskaita.
36. Varmasti tietäköön siis koko Israelin huone, että JUMALA on hänet Herraksi ja Kristukseksi tehnyt, tämän Jeesuksen, jonka te ristiinnaulitsitte."
.9. Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että JUMALA on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
10. SILLÄ SYDÄMEN USKOLLA TULLAAN VANHURSKAAKSI ja suun tunnustuksella pelastutaan.
Niin, itsekkin tiedät ja ymmärrät miten vallalla on kaksi eri uskoa. Edustamasi Jeesus on JUMALA ja Isä ja JUMALAN Poika ja toinen on miten Jeesus on JUMALAN Poika ja JUMALAN tekemä Herra ja Kristus.
Kysyn edelleen. Ovatko molemien uskojen ihmiset vanhurskaita ja jos ei ole niin miksi? Vastauksen saatuani päätän asian esilletuomisen.markkulievonen kirjoitti:
Kysymys ei ole väittelystä, vaan miten ymmärrät onko kaikki eri opetuksen kautta uskovat vanhurskaita.
36. Varmasti tietäköön siis koko Israelin huone, että JUMALA on hänet Herraksi ja Kristukseksi tehnyt, tämän Jeesuksen, jonka te ristiinnaulitsitte."
.9. Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että JUMALA on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
10. SILLÄ SYDÄMEN USKOLLA TULLAAN VANHURSKAAKSI ja suun tunnustuksella pelastutaan.
Niin, itsekkin tiedät ja ymmärrät miten vallalla on kaksi eri uskoa. Edustamasi Jeesus on JUMALA ja Isä ja JUMALAN Poika ja toinen on miten Jeesus on JUMALAN Poika ja JUMALAN tekemä Herra ja Kristus.
Kysyn edelleen. Ovatko molemien uskojen ihmiset vanhurskaita ja jos ei ole niin miksi? Vastauksen saatuani päätän asian esilletuomisen.Vastasin kysymykseesi tässä ketjussa 11.10.2014 18:57
- suopursukainen
jaikali:
"Tässä opissa ei ole kysymys ihmisen hyvyydestä eikä pahuudesta. Ei ole kysymys ihmisen tekoihin perustuvasta saavutuksista ja siihen perustuvasta synnittömyydestä tai syntisyydestä.
Juuri noin. Ihminen on sitä mitä on. Ihminen on toisten kanssa yhteisössä suhteisessa muihin ihmisiin. He ovat luoneet normiston välttämättömyydestä tiettyjen sääntöjen noudattamiseksi ja joita (hyviä tapoja) ylipäänsä noudatetaan.
Ihminen ei ole synnitön mutta ei liioin synnillinenkään. Vääristä teoista rangaistaan ja se siitä.
jatkoa:
"Kysymyksessä on Jumalan teko ihmiselle ja ihmisessä."
Tässä mennään samaan, mistä aloitus pyrkii irti. Aloitus liputtaa vapaan tahdon ja välttämättömyyden sekasotkua.
Jumala kutsuisi niitä joita kutsuu ja muut jäävät pelastusta vaille, eivät vanhurskaudu
ja jäävät valapatoiksi.
Tai Jumala kutsuu kaikkia mutta jotkut (suuri ihmiskunnan enemmistö) eivät hyväksy sitä ja jäävät vapaaehtoisesti valapatoiksi. Tässä on ns. vapaan tahdon teoria.
Vapaa tahto tai ei mutta syntisyyttä ei ole ja Jumala itse kohtelee ihmisiä kaksijakoisesti.
"Uskon vanhurskaus opissa puhumme ihmisen ASEMASTA pyhän ja vanhurskaan Jumalan edessä. Uskosta osattoman ASEMA Jumalan edessä on syntinen. Uskovan ASEMA Jumalan edessä on vanhurskas. "
Tässä tuleekin sitten tuomitseminen ja uhkailu vapaan tahdon teorian mukaisesti. Jumala voisi käännyttää tai antaa uskon jo syntyessään mutta leikkii vapaalla tahdolla ihmiskuntaa vastaan, samoin välttämättömyydellä, asettuu diktaattoriksi ja syöksee itse haluamansa ihmiset tuhoon.
Olen samaa mieltä että raamatun kirjoituksia ei pidä tulkita jae jakeelta vaan kokonaisuutena. Kokonaisuudessa raamatun kirjoitukset johtavat vapaan tahdon tai välttämättömyyden perusteella Jumalan olemukseksi mielivaltaisen tyrannin olemuksen.
Korkein yleinen maallisen rihkaman yläpuolella oleva hvyyys ei voi olla puolueellinen ja pärstäkertoimella ihmisiä tuomitseva.
Tästä taitoimme peistä muutamia vuosiaikoja sitten. Huomaan että toistat samaa entistä ja samaa kuin muutkin erilaiset raamattuun uskovat edelleen vaikkakin eri sanoin.
Edistystä olisi olettaa luotujen olevan yhdenvertaisia Jumaluuden, Yleisen Suuren Hyvän, edessä. - Tiestä
Vanhurskauttamisesta ja pyhittymisestä kirjoittaminen saa aina aikaiseksi riitaa ja toraa, vaikka keskustelun olisi tarkoitus saada jokainen tuntemaan Raamattua.
Silloin, kun ihminen saa kutsun tulla Jeesuksen tykö, saa hän entiset synnit anteeksi ja saa elää armon vaikutuspiirissä. Näin ihminen saa avun taivaasta ja kyvyn lähteä seuraamaan Jeesusta, joka vapauttaa synnin orjat täydelliseen vapauteen.
Nuori uskovainen on lankeilevainen. Hän ei vielä tunne Jeesusta ja siksi hän lankeaa ajatuksin, sanoin ja töin syntiin, mutta saavutettuaan täyden iän ja näin Jeesuksen tuntemisen hän saa vapautua orjuudesta ja sen tuntee ilona ja rauhana. Vaikka maailma kuinka melskaa ei täyden iän uskossa saavuttanut lannistu, vaan rauha on pysyvä.
Pelastus tulee Herran tuntemisen kautta. Jeesus on tie, totuus ja elämä.- oletko fariseus
Oletko sinäkin Tiestä nuori uskovainen kun olen nähnyt sinun lankeavan täällä syntiin montakin kertta? Olet esimerkiksi puhunut pahaa ja valheita toisista Jumalan lapsista ja omien joukkojesi mukana osallistunut muiden vailheisiin vaikenemalla ja kannustamalla heitä.
Tämän ketjun avaus puhuu uskovan asemasta eikä tilasta.
Pyhä tarkoittaa Jumalalle erotettua.
Siis. Alunperin synti petti minut. Ja siksi minä kuolin hengellisesti.
Ja siksi minun täytyi syntyä uudesti ylhäältä, Hengestä.
Ja niin minut liitettiin Pyhään Heimoon. Erotettiin maailmasta Jumalalle.
Ja nyt minä olen pyhitetty kertakaikkiaan.
Mutta valitettavasti olen aikalailla lihallinen pyhä.
Ja hyvin vähän jos ollenkaan hengellinen.
Lihallista mielenlaatua löydän paitsi kalamoksesta
myös kaikista seurakunnista ja kaikista ihmisistä.
Esimerkiksi Pietarin lihallinen mieli sai alusta alkaen jatkuvasti
näyttäviä erävoittoja. Lihallinen rohkeus ja pelko vuorottelivat.
Paavali kirjoitti Pietarista (Gal 2:12-13):
"hän vetäytyi syrjään
ja pysytteli erossa peläten ympärileikattuja.
Hänen kanssaan lankesivat tekopyhyyteen muutkin juutalaiset"
Galatian seurakunta oli aloittanut vaelluksensa Hengessä,
mutta sittemmin Hengen sammutti lakihenkisyys.
Ja niin Paavali kysyy (Gal 3:3) :
"Te aloititte Hengessä, lihanko mukaan nyt pyritte päämäärään?"
Korinttolaiset taas olivat lihallisia Kristuksen vaaveleita,
jotka eivät koskaan olleet hengellisiä olleetkaan.
Paavali kirjoitti näille Jeesuksessa Kristuksessa pyhitetyille (1 Kor 3:1):
En minäkään, veljet, voinut puhua teille niin kuin hengellisille,
vaan niin kuin lihallisille, niin kuin lapsille Kristuksessa.
Maitoa juotin teille, en antanut ruokaa,
sillä ette silloin kyenneet ettekä vielä nyt kykene sitä syömään.
Olette näet vielä lihallisia.
Sillä missä keskellänne on kateutta ja riitaa,
ettekö siinä ole lihallisia ja vaella ihmisen tavoin?"Älä puolustaa sun lihallinen mieleenlaatu joika ei tahdo kuolla ikinä ..
Paavali sanoi että sentähden olette vielä lihallisia koska teillä on riita keskuudestanne.
Elikä Paavali viittasi että toiset voi päästä lihasta.
Ei tulee olemaan lihallisia taivaassa vaan Pyhiä..savonarola kirjoitti:
Älä puolustaa sun lihallinen mieleenlaatu joika ei tahdo kuolla ikinä ..
Paavali sanoi että sentähden olette vielä lihallisia koska teillä on riita keskuudestanne.
Elikä Paavali viittasi että toiset voi päästä lihasta.
Ei tulee olemaan lihallisia taivaassa vaan Pyhiä..>>>Ei tulee olemaan lihallisia taivaassa vaan Pyhiä..
jaikali kirjoitti:
>>>Ei tulee olemaan lihallisia taivaassa vaan Pyhiä..
jaikali kirjoitti:
Niiiiin !! Raamatussa tulee ilmi ettei pyhä nimi joka nä uskovaiset edusti korintissa olleet kaikki uudestisyntyneitä ja päässyt saastasta ja synneistä vielä eroon ja sentakia Paavali heitä ankarasti nuhteli. Uskova nimitys ei ollenkaan käytetty siihen aikaan vaan on jossain vaiheessa alettu sitten käyttää.
- jaikalii
savonarola kirjoitti:
Niiiiin !! Raamatussa tulee ilmi ettei pyhä nimi joka nä uskovaiset edusti korintissa olleet kaikki uudestisyntyneitä ja päässyt saastasta ja synneistä vielä eroon ja sentakia Paavali heitä ankarasti nuhteli. Uskova nimitys ei ollenkaan käytetty siihen aikaan vaan on jossain vaiheessa alettu sitten käyttää.
Jos sinä savonarola olisit kirjoittanut Korinttolaiskirjeet ja niin myös 1 Kor 2 jakeen, tietäen Korinttin uskovien tilan, olisitko kirjoittanut pyhille uskoville Korinttissa vai olisitko kirjoittanut syntisille saastaisille uskovilla Korinttissa?
- jaikalii
jaikalii kirjoitti:
Jos sinä savonarola olisit kirjoittanut Korinttolaiskirjeet ja niin myös 1 Kor 2 jakeen, tietäen Korinttin uskovien tilan, olisitko kirjoittanut pyhille uskoville Korinttissa vai olisitko kirjoittanut syntisille saastaisille uskovilla Korinttissa?
Korjaan edellisen viestin virheitä
Jos sinä savonarola olisit kirjoittanut Korinttolaiskirjeet ja niin myös 1 Kor 1:2 jakeen, tietäen Korintton uskovien tilan, olisitko kirjoittanut pyhille uskoville Korinttossa vai, olisitko kirjoittanut syntisille saastaisille uskoville Korinttossa?
Raamattu on ristiriitainen kirja. Jos joku haluaa puolustaa sitä kantaa että uskovakin on syntinen Raamatusta löytyy tukea sillekin.
Ei Raamattu ole ristiriitainen kirja.
Mutta täytyy tehdä ero asemalla ja tilalla.
Jos lapsi rikkoo isänsä tahdon,
niin hän on silti isänsä lapsi.
Ja Jumalan lapsi on pyhä ja vanhurskas yksin Jeesuksen tähden.
Ja tällainen pyhä ja vanhurskas toki kyllä lankeaa kyllä syntiin.
Esimerkiksi edellä kerroin kuinka
Pietari, ja hänen johdollaan muutkin juutalaiset,
jopa Barnabas, lankesivat tekopyhyyteen.
http://kalamos.keskustelu.info/viewtopic.php?f=34&t=136kalamos kirjoitti:
Ei Raamattu ole ristiriitainen kirja.
Mutta täytyy tehdä ero asemalla ja tilalla.
Jos lapsi rikkoo isänsä tahdon,
niin hän on silti isänsä lapsi.
Ja Jumalan lapsi on pyhä ja vanhurskas yksin Jeesuksen tähden.
Ja tällainen pyhä ja vanhurskas toki kyllä lankeaa kyllä syntiin.
Esimerkiksi edellä kerroin kuinka
Pietari, ja hänen johdollaan muutkin juutalaiset,
jopa Barnabas, lankesivat tekopyhyyteen.
http://kalamos.keskustelu.info/viewtopic.php?f=34&t=136Jos lapsi lähtee vieraile maille kohti kadotuxen hän on silti Isän lapsi joo mutta kaikki on mennyt sen sileän tien.
Sinä puhut uskovan teoista ja sen perusteella sanot uskovaa syntiseksi. Sinä näet ja ymmärrät että kaikki ihmiset tekevät enemmän tai vähemmän virheitä ja jopa selviä syntejä, tahtoivat sitä tai eivät. Siten ajattelet uskovan olevan syntinen.
Mutta tässä onkin kysymyksessä ihmisen ASEMA Jumalan edessä, ei ihmisen teot eikä yksilön saavutuksiin perustuva vanhurskaus. Ihminen ei kykene vanhurskauttamaan itseään omilla hyvillä teoillaan. Jumala tekee sen hänelle ja hänessä kun ihminen uskoo Jeesukseen syntiensä Sovittajana ja Herrana ja ottaa vastaan Jeesuksen Kristuksen sydämeensä. Tämä edellyttää Jumalan tahtoon, Jumalan vanhurskauteen, nöyrtymistä. Ihmisen on annettava itsensä sellaisenaan Jumalalle Hänen pelastettavakseen, vanhurskauttamakseen ja pyhittämäkseen. Niin kauan kuin ihminen yrittää itse vanhurskauttaa itseään hyvillä teoilla, hän yrittää itse ansaita pelastuksen ja Jumalan hyväksynnän, ihminen ei alistu Jumalan vanhurskauden ja tahdon alle. Hän ei voi olla Jumalalle otollinen omien tekojensa ja saavutustensa perusteella. Ainoa perusta pelastuksellemme on Jeesus Kristus ja Hänessä oleva Jumalan vanhurskaus. http://www.youtube.com/watch?v=xGeUnqcoMUk
Jeesuksessa Kristuksessa Jumala on lahjoittanut meille kaiken mitä me tarvitsemme elämäämme ja jumalasuhteeseemme ja pelastukseen. Meidän tulee pitää huoli siitä että Kristus Jeesus asuu sydämissämme. Hän ja Hänessä on pelastus. Jeesus minussa on pelastus jos ja kun olen ottanut Hänet vastaan (Joh 1:12).
2.Korinttolaiskirje:
13:5 Koetelkaa itseänne, oletteko uskossa; tutkikaa itseänne. Vai ettekö tunne itseänne, että Jeesus Kristus on teissä? Ellei, niin ette kestä koetusta.
- konkarit harhassa
Jaikal on taas vuodattanut palstalle imelän ihmisoppinsa. Toinen samaan näennäisuskoon eksynyt konkari, Kalamos, säestää innolla - tottakai.
Jeesuksen julistama evankeliumin totuus synnin voittamisesta omassa arkielämässä työnnetään näiden veijarien, jaikalin ja Kalamoksen, hunajalla kuorrutetussa harhaopetuksessa puskiin, takavasemmalle.
Niin, Jumalan Sanan mukaan synti voitetaan seuraamalla kuuliaisesti joka päivä itsensä kieltäen Jeesusta, Hänen armonsa ja laupeutensa kautta.
Tiestän oppi on yhtä kaukana totuudesta kuin jaikalin ja Kalmaoksen. Uudestisyntyminen toteutuu Tiestän mukaan siinä vaiheessa, kun synti on poistunut ihmisen elämästä ja hän siten on saavuttanut maanpäällisen "nirvanan" henkisen tason. Sen jälkeen Tiestä on vapaa, synti on "poistunut" hänestä.
Mitä opettaa Raamattu, Jumalan pyhä ja muuttumaton Sana, jaikalille ja Kalamokselle sekä Tieställe; otamme esille muutaman perusasian:
"Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä." 1.Joh.1:8
"Joka syntiä tekee, se on perkeleestä, sillä perkele on tehnyt syntiä alusta asti. Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että hän tekisi tyhjäksi perkeleen teot."
1.Joh.3:8
"Lopuksi, veljet, iloitkaa, tulkaa täydellisiksi, ottakaa vastaan kehoituksia, olkaa yhtä mieltä, eläkää sovussa, niin rakkauden ja rauhan Jumala on oleva teidän kanssanne." 2.Kor.13:11
Meillä siis on lihassamme syntiä, joka tulee valoon (tietoisuuteemme) uskollisen vaelluksen kautta. Siitä Paavali kirjoittaa Rm. 7. ja 8. luvuissa. Pyhän Hengen osoittama ja siten tietoisuuteen tullut on pantava pois. Sitä tarkoittaa itsensä kieltäminen. Jeesus on tie, jota jokaisen uskovan tulee vaeltaa. Jeesuksen seuraaminen on synnin voittamista poispanemista omassa elämässä. Se on elämän loppuun asti jatkuvaa puhdistautumista ja Hänen kaltaisekseen täydelliseksi tulemista. 2.Kor.3:18- Tiestä
Hyvähän se on, että täällä on yksi täydellinen:)
Minä ainakin tunnustan sen, että ihminen ei ole täydellinen, vaan Jeesus on sitä ja Hänessä elävän ei tarvitse tehdä syntiä.
Tunnustan sen, että Jeesus on Jumala, jolla on kaikki valta ja joka vapauttaa vallallaan omansa synnin- ja kuoleman laista.
Joka pysyy Jumalan Pojassa, eli Jumalan Sanassa ei tee syntiä, sillä Jumalan ainoa Poika ei todellakaan tee syntiä. Jumala antaa voiman tulla lapsekseen Oman Sanansa kautta. Herran tunteminen muuttaa ihmisen lihallisesta hengelliseksi.
Uskon, että niin Jaikail ja kalamoskin tunnustavat kaikki valtiaan Jumalan Pojan, eli Jumalan SANAN, mutta kertokoon itse puolestaan. - Eenokki 12
Kaiken huipuksi Mohikaani joka sanoo että uskoon voi tulla koska vain tahtoo, tehdä vain ratkaisu. Ei pakosta vaan vapaaehtoisesti.
Mohikaanin opin mukaan ei tarvita lakia osoittamaan rikkomuksia jotta ihminen tulisi riisutuksi omista kyvyistä ja varsinkin luuloistaan.
Sitten Mohikaanilaiset pauhaavat palstalla että pitää tehdä parannus ja uskoa samoin kuin he uskovat. - Eenokki 12
Tiestä kirjoitti:
Hyvähän se on, että täällä on yksi täydellinen:)
Minä ainakin tunnustan sen, että ihminen ei ole täydellinen, vaan Jeesus on sitä ja Hänessä elävän ei tarvitse tehdä syntiä.
Tunnustan sen, että Jeesus on Jumala, jolla on kaikki valta ja joka vapauttaa vallallaan omansa synnin- ja kuoleman laista.
Joka pysyy Jumalan Pojassa, eli Jumalan Sanassa ei tee syntiä, sillä Jumalan ainoa Poika ei todellakaan tee syntiä. Jumala antaa voiman tulla lapsekseen Oman Sanansa kautta. Herran tunteminen muuttaa ihmisen lihallisesta hengelliseksi.
Uskon, että niin Jaikail ja kalamoskin tunnustavat kaikki valtiaan Jumalan Pojan, eli Jumalan SANAN, mutta kertokoon itse puolestaan.Tiestä:...
- Tiestä väittää että Jeesuksessa elävän ei tarvitse tehdä syntiä siis voi elää ilman syntiä eikä tarvitse tehdä syntiä.
- Tieställe
Täydellinen voi olla vain siinä määrin kuin on saanut löytää itsessään, omassa lihassaan asuvaa syntiä. Siihen täydellisyyteen Sana kehottaa, kaiken tietoisen ja meille paljastuneen synnin poispanemiseen. Pyhä Henki osoittaa lihassa asuvaa syntiä päivä päivältä; sellaisia asioita, joita emme ennen ymmärtäneet synniksi. Jatkuva synnin voittaminen on se Tie, jonka Jeesus meille avasi.
Ef. 4:22 "että teidän tulee panna pois vanha ihmisenne, jonka mukaan te ennen vaelsitte ja joka turmelee itsensä petollisia himoja seuraten".
Gal.5:24 "Ja ne, jotka ovat Kristuksen Jeesuksen omat, ovat ristiinnaulinneet lihansa himoineen ja haluineen."
Tiestä: "Uskon, että niin Jaikail ja kalamoskin tunnustavat kaikki valtiaan Jumalan Pojan, eli Jumalan SANAN, mutta kertokoon itse puolestaan."
"Sinä uskot, että Jumala on yksi. Siinä teet oikein; riivaajatkin sen uskovat ja vapisevat. " Jaak.2:19
Kyllähän moni uskoo, mutta kovin harva haluaa tehdä Jumalan tahdon.
"Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon." Matt.7:21- Tiestä
Ensin me ollemme syntisiä. Tullessamme Jeesuksen luokse kutsuttuna, saamme ensin valtavan ilon ja saamme tuntea miten Pyhän Hengen lahja tulee aivan lähelle alkaen kirkastaa meille Jeesusta. Jeesus on evankeliumi uudessa liitossa ja Jumalan Sana uudessa- ja vanhassa liitossa.
Kuuntelemme Häntä Pyhän Hengen lahjan kirkastaessa Hänet. Olemme hiljaisia, hämmästyneitä, mutta iloisia. Olemmehan saaneet tulla Parannuksen Lähteelle. Jumalan Sana ja Pyhän Hengen lahja on Lähde, joka pesee vastaanottajansa puhtaaki.
Vaikka olemmekin ensin syntisiä ja avuttomia, ei meidän sallita jäädä siihen tilaan. Jumala antaa pesun Elävän Veden Lähteessä ja ennen lihansa syntiä vastaan taistellut saa levon.
Jokainen KUTSUSTA uskoon tullut on varmasti kokenut saman, eli on ensin ollut iloa täynnä ja riemuinnut ja tehnyt ensirakkauden tuottamia tekoja(hedelmät), mutta kasvun myötä onkin joutunut huutamaan Herraa avukseen, kun on joutunut näkemään, että omassa lihassa ei asu mitään hyvää. Jeesus tulee auttamaan ja luo uutta ja näin liha kuolee ja tulee vapaus orjuudesta.
Vapautettu valvoo itseään ja jo ajatuksiin putkahtaneen synninhalun laittaa pois, niin suuri on Jumalan voima uudessa luomuksessa. Uskovainenkaan ihminen ei ole koskaan synnitön, mutta minkä hän vielä elää täällä lihassa, sen hän elää Jumalan Pojan uskossa. Jumalan Poika on voittanut synnin- ja kuoleman orjuuden.
Jeesus käskee pysyä Hänessä ja kertoo, että ilman Häntä me emme voi mitään tehdä. Vain ja ainoastaan Jeesus on synnitön ja lahjaksi saatu usko antaa voiman tulla Häneen ja näin synti jää kuolemaan uuden luomuksen iloitessa elämästään.
Jokainen kutsuttu joutuu kulkemaan lihallisena ihmisenä Jeesuksen perässä kasteen hautaan ja saa nousta siitä haudasta hengellisenä ihmisenä.
Kasteessa me saamme Pyhän Hengen lahjan, joka vartioi meitä ikään kuin olisimme Noaan arkissa. Se vartiointi tuottaa jopa kipua, kun aina uudelleen ja uudelleen kymmenen käskyn laki tulee eteemme näyttämään synnin, johon mielemme olisi ja jota emme saa tehdä jos tahdomme päästä pelastukseen.
Arkissa olemme lain valvonnassa ja näin lain alla, mutta Jeesukseen päästyämme olemme vapaita laista, sillä Hänen rakkautensa pitää lain voimassa. Jeesus vapauttaa kansansa lain alta. Tiestä kirjoitti:
Ensin me ollemme syntisiä. Tullessamme Jeesuksen luokse kutsuttuna, saamme ensin valtavan ilon ja saamme tuntea miten Pyhän Hengen lahja tulee aivan lähelle alkaen kirkastaa meille Jeesusta. Jeesus on evankeliumi uudessa liitossa ja Jumalan Sana uudessa- ja vanhassa liitossa.
Kuuntelemme Häntä Pyhän Hengen lahjan kirkastaessa Hänet. Olemme hiljaisia, hämmästyneitä, mutta iloisia. Olemmehan saaneet tulla Parannuksen Lähteelle. Jumalan Sana ja Pyhän Hengen lahja on Lähde, joka pesee vastaanottajansa puhtaaki.
Vaikka olemmekin ensin syntisiä ja avuttomia, ei meidän sallita jäädä siihen tilaan. Jumala antaa pesun Elävän Veden Lähteessä ja ennen lihansa syntiä vastaan taistellut saa levon.
Jokainen KUTSUSTA uskoon tullut on varmasti kokenut saman, eli on ensin ollut iloa täynnä ja riemuinnut ja tehnyt ensirakkauden tuottamia tekoja(hedelmät), mutta kasvun myötä onkin joutunut huutamaan Herraa avukseen, kun on joutunut näkemään, että omassa lihassa ei asu mitään hyvää. Jeesus tulee auttamaan ja luo uutta ja näin liha kuolee ja tulee vapaus orjuudesta.
Vapautettu valvoo itseään ja jo ajatuksiin putkahtaneen synninhalun laittaa pois, niin suuri on Jumalan voima uudessa luomuksessa. Uskovainenkaan ihminen ei ole koskaan synnitön, mutta minkä hän vielä elää täällä lihassa, sen hän elää Jumalan Pojan uskossa. Jumalan Poika on voittanut synnin- ja kuoleman orjuuden.
Jeesus käskee pysyä Hänessä ja kertoo, että ilman Häntä me emme voi mitään tehdä. Vain ja ainoastaan Jeesus on synnitön ja lahjaksi saatu usko antaa voiman tulla Häneen ja näin synti jää kuolemaan uuden luomuksen iloitessa elämästään.
Jokainen kutsuttu joutuu kulkemaan lihallisena ihmisenä Jeesuksen perässä kasteen hautaan ja saa nousta siitä haudasta hengellisenä ihmisenä.
Kasteessa me saamme Pyhän Hengen lahjan, joka vartioi meitä ikään kuin olisimme Noaan arkissa. Se vartiointi tuottaa jopa kipua, kun aina uudelleen ja uudelleen kymmenen käskyn laki tulee eteemme näyttämään synnin, johon mielemme olisi ja jota emme saa tehdä jos tahdomme päästä pelastukseen.
Arkissa olemme lain valvonnassa ja näin lain alla, mutta Jeesukseen päästyämme olemme vapaita laista, sillä Hänen rakkautensa pitää lain voimassa. Jeesus vapauttaa kansansa lain alta.>Vapautettu valvoo itseään ja jo ajatuksiin putkahtaneen synninhalun laittaa pois, niin suuri on Jumalan voima uudessa luomuksessa. Uskovainenkaan ihminen ei ole koskaan synnitön,<
Huomaatko ristiriitaisuuden?- Tiestä
>Vapautettu valvoo itseään ja jo ajatuksiin putkahtaneen synninhalun laittaa pois, niin suuri on Jumalan voima uudessa luomuksessa. Uskovainenkaan ihminen ei ole koskaan synnitön,<
Huomaatko ristiriitaisuuden?Ei siinä ole mitään ristiriitaa. Jos minun ajatuksiini tuleekin, että nyt vastaan tuolle, joka minua syyttä syyttää rumasti, samalla mitalla, niin kohta jo tuo ajatus hälvenee, eli saan laittaa sen poissa tekemättä syntiä, joka ajatuksisani käväisi.
Ennen uudestisyntymistä nuo ajatukseen tulleet halut saattavat langettaa ja siitä syntyy itselle pahaa mieltä ja jotkut jopa masentuvat vastatessaan pahaan pahalla. Heidän omatuntonsa on hereillä ja tarpeeksi monta kertaa törmättyään syntiin ja otettuaan sen vastaan, ihminen tekee lopullisen parannuksen ja noin tuo ajatuksiin tullut synti kuolee ja sama synti ei enää tule houkuttelemaan. Ihminen kasvaa Jumalan Sanan ja Pyhän Hengen vaikutuksesta pysymään Jeesuksessa, joka kieltää pahan puhumisen ja käskee kääntää toisenkin posken heille, joilla on halu lyödä. Jeesuksessa pysyminen tarkoittaa sitä, että tunnemme Hänen tahtonsa meitä kohtaan. Tiedämme mitä meidän tulee tehdä, jotta me tekisimme Jumalan tekoja ja se on USKO Häneen, jonka Jumala on lähettänyt. Jeesus on Jumalan Oma Sana. Tiestä kirjoitti:
Ei siinä ole mitään ristiriitaa. Jos minun ajatuksiini tuleekin, että nyt vastaan tuolle, joka minua syyttä syyttää rumasti, samalla mitalla, niin kohta jo tuo ajatus hälvenee, eli saan laittaa sen poissa tekemättä syntiä, joka ajatuksisani käväisi.
Ennen uudestisyntymistä nuo ajatukseen tulleet halut saattavat langettaa ja siitä syntyy itselle pahaa mieltä ja jotkut jopa masentuvat vastatessaan pahaan pahalla. Heidän omatuntonsa on hereillä ja tarpeeksi monta kertaa törmättyään syntiin ja otettuaan sen vastaan, ihminen tekee lopullisen parannuksen ja noin tuo ajatuksiin tullut synti kuolee ja sama synti ei enää tule houkuttelemaan. Ihminen kasvaa Jumalan Sanan ja Pyhän Hengen vaikutuksesta pysymään Jeesuksessa, joka kieltää pahan puhumisen ja käskee kääntää toisenkin posken heille, joilla on halu lyödä. Jeesuksessa pysyminen tarkoittaa sitä, että tunnemme Hänen tahtonsa meitä kohtaan. Tiedämme mitä meidän tulee tehdä, jotta me tekisimme Jumalan tekoja ja se on USKO Häneen, jonka Jumala on lähettänyt. Jeesus on Jumalan Oma Sana.Mutta, todellisuus on, jos on näkökyky / totuus on meissä, niin lihallinen ihmisemme tekee syntiä ajatuksin ja teoin.
8. Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä. 1 Joh 1
Samoin apostoli Paavali kuvasi tätä tilaa näin;
15. Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen.
16. Mutta jos minä teen sitä, mitä en tahdo, niin minä myönnän, että laki on hyvä.
17. Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu.
18. Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei;
19. sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.
20. Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.
21. Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni;
22. sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,
23. mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.
24. Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista? Room 7
Mutta, samapa tuo. Ei liene vaarallista ihmiselle itselleen eikä ympäristölle, jos kuvittelee itsensä synnittömäksi.- Tiestä
Mutta, todellisuus on, jos on näkökyky / totuus on meissä, niin lihallinen ihmisemme tekee syntiä ajatuksin ja teoin.
8. Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä. 1 Joh 1
Samoin apostoli Paavali kuvasi tätä tilaa näin;
15. Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen.
16. Mutta jos minä teen sitä, mitä en tahdo, niin minä myönnän, että laki on hyvä.
17. Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu.
18. Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei;
19. sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.
20. Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.
21. Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni;
22. sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,
23. mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.
24. Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista? Room 7
Mutta, samapa tuo. Ei liene vaarallista ihmiselle itselleen eikä ympäristölle, jos kuvittelee itsensä synnittömäksi.markkuleivonen, sanot näin:
"Mutta, samapa tuo. Ei liene vaarallista ihmiselle itselleen eikä ympäristölle, jos kuvittelee itsensä synnittömäksi."
Toivottavasti kukaan ei yhdy tuohon kuvittelemalla itsensä synnittömäksi. Ihminen ei totisesti ole synnitön, vain Jeesus ON.
Joka pysyy Jeesuksessa, ei tee syntiä, mutta joka ei pysy Hänessä tekee syntiä ajatuksin, sanoin ja teoin.
Jos Jeesus käskee meidän rakstaa kaikkia, jopa heitä, jotka haluavat olla vihollisiamme, niin hän, joka tottelee Jeesusta tuossakin asiassa, saa voiman rakastaa. Tuonssa voimassa elävä ei tee syntiä, koska hän pysyy Jeesuksessa, joka on evankeliumi.
Jos Jumalan käskyt käskevät rakastaa vanhempia, niin ihminen, joka väittää, että hän ei voi rakastaa heitä ennen kuin he muuttuvat rakkautensa arvoisiksi, tekee syntiä, sillä hän uskoo lihaansa, eikä Jeesusta.
Jeesuksen tullessa Herraksi, synti kuolee, mutta siellä missä liha on herra ja määrävässä asemassa, synti elää.
Paavalikin joutui lain edessä näkemään syntinsä ja kuoleman alaisuutensa, mutta sitli hän kiittää lakia, sillä hän tiesi, että ilman lakia hän ei olisi edes käsittänyt olevansa syntinen. Hän kiittää lakia ja Jeesusta, joka pelasti hänet lain alta vapauteen ja rauhaan lihan kuoleman kautta. Paavali varoittaa jokaista kuulijaansa vaeltamasta lihassa, sillä liha ei voi pitää Jumalan lakia. - teot.....
Tiestä kirjoitti:
Arkissa olemme lain valvonnassa ja näin lain alla, mutta Jeesukseen päästyämme olemme vapaita laista, sillä Hänen rakkautensa pitää lain voimassa. Jeesus vapauttaa kansansa lain alta."Vapautettu valvoo itseään ja jo ajatuksiin putkahtaneen synninhalun laittaa pois, niin suuri on Jumalan voima uudessa luomuksessa."
Tarkennappas hieman mitä tarkoitat. Tuohan merkitsee juuri synnitöntä elämää. Synti ei pääse tekoasteelle kun jo ajatuksen tasolta laittaa pois.
- Eenokki 12
....Jatkuva synnin voittaminen on se Tie, jonka Jeesus meille avasi......
Onko sinulle avattu joku pikatie että sinä voit voittaa syntejä sitä mukaan kun niitä ilmaantuu?
Kehtaat vielä tehdä Jeesuksen tiesi herraksi.
Ei Jeesus ole avannut mitään tietä jotta ihminen pystyisi voittamaan synnin.
Et voita mitään syntiä etkä vaikka annat ymmärtää että Jeesuksen avulla. - trivia
jaikali:
"Kaikki Herran omat pelastuvat ikuiseen elämään "
Vapaata tahtoa ei ole. Jumala valitsee kenet pelastaa, kenet kutsuu.
Vapaa tahto on. Jumala antaa tietoisesti ihmisen valita UT:n kirjoitusten perusteella uskoako vai ei. Jumala tietää kaikkitietävänä, että UT:n pohjalla kaikki eivät suinkaan ryhdy kantamaan jäsenmaksua kristinuskolle. Vielä on ongelmana että mille haaralle. Mikäli VT otetaan mukaan kristinuskon oppikirjaksi, kristinuskon karsastus kasvaa. Jumala tietää tämänkin.
Jaikali toistaa yksipuolista näkemystä "Herran omia". Muutko ovat pahoja! Voiko kristitty kirkkain silmin väittää ei-kristityn olevan paha! Vastatkaa.
Jos Jumala ei kutsu....onko kutsumaton syyllinen. Jos kutsuu, onko kutsuttu (uskoontullut) eri kastia kuin vääräuskoinen.
Aina päädymme siihen että Jumala on tunneköyhä yksinkertaisuus raaamatun logiikalla. Kristityt yrittävät tehdä itsestään herrakansaa ja sekin on Yleisen Hyvän ideologiaa loukkaava.
kalamos:
"Jos lapsi rikkoo isänsä tahdon,
niin hän on silti isänsä lapsi. "
Maallinen, aineellinen totuus tuli ilmi. Ihminen, tekipä mitä tahansa, on ihmiskunnan jäsen, oikeutettu olemassaoloonsa. Toinen kysymys on tarkastella hänen tekojaan ihmisten välisissä suhteissa.
Tässä on vapaan tahdon ja välttämättömyyden yhdistelmä. Kun olet syntynyt ja elät olet ihmiskunnan jatkumoa etkä voi sille itse mitään. Perit vallitsevan kulttuurin, tavat ym. Jokainen sukupolvi rikkoo enemmän tai vähemmän vanhoja perinteitä ja tietoa. Se on nimeltään yhteiskunnallinen edistys. Se voi olla taantumustakin mikäli menneisyydestä kaivetaan esiin mm. sodan oikeutus oman elinolosuhteen edistämiseksi.
Kalamos on silti yhtä vilpillinen ihmisyydelle kuin aloituskin.
kalamos:
"Siis. Alunperin synti petti minut. Ja siksi minä kuolin hengellisesti.
Ja siksi minun täytyi syntyä uudesti ylhäältä, Hengestä.
Ja niin minut liitettiin Pyhään Heimoon."
Kalamoksen ajattelu edetessään yhtyy uskonnolliseen rasismiin, uskonnolliseen rotuoppiin.
Vakiokaava: Olin paha ihminen, tulin uskoon ja muutuin hyväksi ihmiseksi. Kristinuskoon tulemattomat ovat pahoja ihmisiä.
Ja kysymys kuuluu, mihin kristinnuskon haaraan tulisi uskoutua!
Raamattu johtaa aina loogisesti tunneköyhään, tyhmään ja ihmisyyden vastaiseen Jumalaan.- Raamattu puhuu
Uudestisyntynyt ihminen ei usko olevansa muita ihmisiä parempi, vaan saman arvoinen, tai jopa huonompi. Uudestisyntyneen ihmisen eräs tunnusmerkki on oman minän ja kaiken mitä siinä on, ylimielisyys, pöyhkeys, itsekoroitus, omahyväisys, ylimielisyys, jne kaiken sen kuolema. Uudestisynytynyt ihnminen on siis nöyrä, hän tietää paikkansa, hän on aidosti nöyrä ja nöyrtynyt, hän ei ole olevinaan itse jotain mitä hän ei ole, eikä hän uskottele olevansa muita parempi. Uudestisyntneen ihmisarvon perusta ei ole siinä mitä hän itse on, sillä hän tietää olevansa "ei mitään", vaan siinä minkä Aarteen saa omistaa, kuitenkaan itse ansaitsematta sitä. Tämä pitää hänet nöyränä ja kiitollisena. Todellisessa uskossa ei siis ole kyse mistään paremmuuskilpailusta saati rasismista. "Kristinuskoon tulemattomat ovat pahoja ihmisiä." Ei, vaan kaikki ihmiset ovat yhtä pahoja/yhtä hyviä kuin kaikki muutkin: Uskossa ei ole kyse ihmisen omasta hyvyydestä, vaan Jumalan Armollisesta Hyvyydestä. Jumala on tehnyt valmiiksi Pelastustien. Meidän tarvitsee vain kulkea sitä. Mutta jos emme kulje sitä Tietä, päädymme sitten jonnekin muualle. Mutta me itse päätämme mitä tietä kuljemme. Kukaan ei kulje eikä päätä meidän puoleastamme. Mutta Tie on valmis :)
- Eenokki 12
Raamattu puhuu kirjoitti:
Uudestisyntynyt ihminen ei usko olevansa muita ihmisiä parempi, vaan saman arvoinen, tai jopa huonompi. Uudestisyntyneen ihmisen eräs tunnusmerkki on oman minän ja kaiken mitä siinä on, ylimielisyys, pöyhkeys, itsekoroitus, omahyväisys, ylimielisyys, jne kaiken sen kuolema. Uudestisynytynyt ihnminen on siis nöyrä, hän tietää paikkansa, hän on aidosti nöyrä ja nöyrtynyt, hän ei ole olevinaan itse jotain mitä hän ei ole, eikä hän uskottele olevansa muita parempi. Uudestisyntneen ihmisarvon perusta ei ole siinä mitä hän itse on, sillä hän tietää olevansa "ei mitään", vaan siinä minkä Aarteen saa omistaa, kuitenkaan itse ansaitsematta sitä. Tämä pitää hänet nöyränä ja kiitollisena. Todellisessa uskossa ei siis ole kyse mistään paremmuuskilpailusta saati rasismista. "Kristinuskoon tulemattomat ovat pahoja ihmisiä." Ei, vaan kaikki ihmiset ovat yhtä pahoja/yhtä hyviä kuin kaikki muutkin: Uskossa ei ole kyse ihmisen omasta hyvyydestä, vaan Jumalan Armollisesta Hyvyydestä. Jumala on tehnyt valmiiksi Pelastustien. Meidän tarvitsee vain kulkea sitä. Mutta jos emme kulje sitä Tietä, päädymme sitten jonnekin muualle. Mutta me itse päätämme mitä tietä kuljemme. Kukaan ei kulje eikä päätä meidän puoleastamme. Mutta Tie on valmis :)
Minä ja monet muut olemme kuulleet helluntailaisten sanovan että emme ole uskossa koska ette ole upotettu ja liittyneet helluntailaisiin.
Minä pyynnöstä olen kysynyt taivaalliselta Isältä että ketkä ovat sellaisia jotka eivät ole Jumalan mieleen ja vaihtoehdotta minä vaiko lahkomieliset?
Vastaus: lahkomieliset eivät ole Jumalasta ja niin sanoo Raamattukin. - näin se on
Eenokki 12 kirjoitti:
Minä ja monet muut olemme kuulleet helluntailaisten sanovan että emme ole uskossa koska ette ole upotettu ja liittyneet helluntailaisiin.
Minä pyynnöstä olen kysynyt taivaalliselta Isältä että ketkä ovat sellaisia jotka eivät ole Jumalan mieleen ja vaihtoehdotta minä vaiko lahkomieliset?
Vastaus: lahkomieliset eivät ole Jumalasta ja niin sanoo Raamattukin.Eenokin suun hedelmä kertoo sen että ei ole Jumalan lapsi. Kukaan Jeesuksen seuraaja ei pilkkaa ja ivaa toisia ihmisiä ei edes saatanan lapsia mutta eenokki uskaltaa pilkata jopa Pyhää Henkeä kun turvanaan on mustat enkelit. Mutta eenokkin joutuu tekemään tiliä tekosistaan ja voi sitä päivää. Se on kova ja raskas päivä eenokille. Tuskaa ja parkua ei tule puuttumaan eenokin suusta niissä liekeissä.
Tässä Textissä on kirjoitettu mitä Vanhurskas meille tarkoittaa.
3 Mutta haureutta ja minkäänlaista saastaisuutta tai ahneutta älköön edes mainittako teidän keskuudessanne-niinkuin pyhien sopii-
4 Älköön myös rivoutta tai tyhmää lorua tai ilvehtimistä, jotka ovat sopimattomia, vaan paremmin kiitosta.
5 Sillä sen te tiedätte ja tunnette, ettei yhdelläkään haureellisella eikä saastaisella eikä ahneella-sillä hän on epäjumalanpalvelija-ole perintöosaa Kristuksen ja Jumalan valtakunnassa.
6 Älköön kukaan pettäkö teitä tyhjillä puheilla, sillä semmoisten tähden kohtaa Jumalan viha tottelemattomuuden lapsia;
7 Älkää siis olko niihin osallisia heidän kanssaan.
8 Ennen te olitte pimeys, mutta nyt te olette valkeus Herrassa. Vaeltakaa valkeuden lapsina
9 -sillä kaikkinainen hyvyys ja VANHURSKAUS ja totuus on valkeuden hedelmä-
10 ja tutkikaa, mikä on otollista Herralle;
11 Älköönkä teillä olko mitään osallisuutta pimeyden hedelmättömiin tekoihin, vaan päinvastoin nuhdelkaakin niistä.
12 Sillä häpeällistä on jo sanoakin, mitä he salassa tekevät;
13 mutta tämä kaikki tulee ilmi, kun valkeus sen paljastaa, sillä kaikki, mikä tulee ilmi, on valkeutta.
14 Sentähden sanotaan: "Heräjä sinä, joka nukut, ja nouse kuolleista, niin Kristus sinua valaisee!"
15 Katsokaa siis tarkoin, kuinka vaellatte: ei niinkuin tyhmät, vaan niinkuin viisaat,
16 ja ottakaa vaari oikeasta hetkestä, sillä aika on paha.
17 Älkää sentähden olko mielettömät, vaan ymmärtäkää, mikä Herran tahto on.
18 Älkääkä juopuko viinistä, sillä siitä tulee irstas meno, vaan täyttykää Hengellä,
19 puhuen keskenänne psalmeilla ja kiitosvirsillä ja hengellisillä lauluilla, veisaten ja laulaen sydämessänne Herralle,
20 kiittäen aina Jumalaa ja Isää kaikesta meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä.Elikä jotain muuttuu yliluonnollisesti itsestään meissä kun me tullaan Vanhurskaaxi Uskosta ---->
savonarola kirjoitti:
Elikä jotain muuttuu yliluonnollisesti itsestään meissä kun me tullaan Vanhurskaaxi Uskosta ---->
13 Kuka viisas ja taitava on teidän seassanne, se osoittakaan hyvällä menollansa työnsä viisauden siveydessä.
14 Mutta jos teillä on katkera kiivaus ja riita sydämessänne, niin älkäät kerskatko ja älkäät valehdelko totuutta vastaan;
15 Sillä ei se ole viisaus, joka ylhäältä tullut on, vaan maallinen, inhimillinen ja perkeleellinen.
16 Sillä kussa kiivaus ja riita on, siellä on myös sekaseuraisuus ja kaikki paha meno.
17 Mutta se viisaus, joka ylhäältä on, se on ensisti tosin puhdas, sitte rauhallinen, siviä, uskova, täynnä laupiutta ja hyviä hedelmiä, eriseuratoin ja ulkokullatoin.
18 Mutta VANHURSKAUDEN hedelmä rauhassa kylvetään niille, jotka rauhan pitävät.savonarola kirjoitti:
13 Kuka viisas ja taitava on teidän seassanne, se osoittakaan hyvällä menollansa työnsä viisauden siveydessä.
14 Mutta jos teillä on katkera kiivaus ja riita sydämessänne, niin älkäät kerskatko ja älkäät valehdelko totuutta vastaan;
15 Sillä ei se ole viisaus, joka ylhäältä tullut on, vaan maallinen, inhimillinen ja perkeleellinen.
16 Sillä kussa kiivaus ja riita on, siellä on myös sekaseuraisuus ja kaikki paha meno.
17 Mutta se viisaus, joka ylhäältä on, se on ensisti tosin puhdas, sitte rauhallinen, siviä, uskova, täynnä laupiutta ja hyviä hedelmiä, eriseuratoin ja ulkokullatoin.
18 Mutta VANHURSKAUDEN hedelmä rauhassa kylvetään niille, jotka rauhan pitävät.KOSKA MUN SYDÄN HALAJA TEITÄ KYSYN. Oletteko saaneet Vanhurskaan Hedelmät vai jaikalin vanhurskauden ilman hedelmiä?
8 Sillä Jumala on minun todistajani, että minä sydämen pohjasta kaikkia teitä Jesuksessa Kristuksessa halajan,
9 Ja sitä rukoilen, että teidän rakkautenne enemmin ja enemmin yltäkylläiseksi tulis kaikkinaisessa tuntemisessa ja ymmärryksessä,
10 Että te koettelisitte, mikä paras olis, ja olisitte vilpittömät, ei kellenkään pahennukseksi Kristuksen päivään asti,
11 Täytetyt vanhurskauden hedelmillä, jotka Jesuksen Kristuksen kautta teissä tapahtuvat, Jumalan kiitokseksi ja kunniaksi.- jaikalii
savonarola kirjoitti:
KOSKA MUN SYDÄN HALAJA TEITÄ KYSYN. Oletteko saaneet Vanhurskaan Hedelmät vai jaikalin vanhurskauden ilman hedelmiä?
8 Sillä Jumala on minun todistajani, että minä sydämen pohjasta kaikkia teitä Jesuksessa Kristuksessa halajan,
9 Ja sitä rukoilen, että teidän rakkautenne enemmin ja enemmin yltäkylläiseksi tulis kaikkinaisessa tuntemisessa ja ymmärryksessä,
10 Että te koettelisitte, mikä paras olis, ja olisitte vilpittömät, ei kellenkään pahennukseksi Kristuksen päivään asti,
11 Täytetyt vanhurskauden hedelmillä, jotka Jesuksen Kristuksen kautta teissä tapahtuvat, Jumalan kiitokseksi ja kunniaksi.>>>vai jaikalin vanhurskauden ilman hedelmiä?
Hej !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ei kukaan ole vanhurskas jos ei ole huomattavissa tai nähtävissä mitään vanhurskauden hedelmiä eikä vaellusta ja tämä minä opetan joka on täysin eri opetus kun karismattien opetus joka jaikal ja kalamos edustaa..
6 Joka sanoo hänessä pysyvänsä, on velvollinen vaeltamaan, niinkuin hän vaelsi.
7 Rakkaani, en minä kirjoita teille uutta käskyä, vaan vanhan käskyn, joka teillä on alusta ollut; tämä vanha käsky on se sana, jonka te olette kuulleet.
8 Ja kuitenkin minä kirjoitan teille uuden käskyn, sen, mikä on totta hänessä ja teissä; sillä pimeys katoaa, ja totinen valkeus jo loistaa.
9 Joka sanoo valkeudessa olevansa, mutta vihaa veljeänsä, se on yhä vielä pimeydessä.
10 Joka rakastaa veljeänsä, se pysyy valkeudessa, ja hänessä ei ole pahennusta.
11 Mutta joka vihaa veljeänsä, se on pimeydessä ja vaeltaa pimeydessä, eikä hän tiedä, mihin menee; sillä pimeys on sokaissut hänen silmänsä.
12 Minä kirjoitan teille, lapsukaiset, sillä synnit ovat teille anteeksi annetut hänen nimensä tähden.- jaikalii
Ettet vain savis olisi omavanhurskas uskonkiivailija? Uskon vanhurskaudesta opettaa muutkin kuin kalamos ja jaikal.
Tässä hyvää selväsanaista yksinkertaista ja helposti ymmärrettävää opetusta http://www.uskon.fi/html/uskonvanhurskaus.html jaikalii kirjoitti:
Ettet vain savis olisi omavanhurskas uskonkiivailija? Uskon vanhurskaudesta opettaa muutkin kuin kalamos ja jaikal.
Tässä hyvää selväsanaista yksinkertaista ja helposti ymmärrettävää opetusta http://www.uskon.fi/html/uskonvanhurskaus.htmlHöpö höpö !!! Oletko noin sokea ettet ymmärtää mitä minä opetan ?? Mutta kun ei sun opetusta tulee puhdas näkyvä Uskovainen tai niinkuin Raamattu sanoo Uudestisyntynyt. niin sun täytyy alkaa puhua omasta omavanhurskaudesta joka on iiiiiihan eri asia. Ja täysin lihasta..
- Lightning Star
Ajattelin sen verran kommentoida, sivusta seuranneena ja ketjua lukeneena... mielenkiintoista huomata sekin, kuinka erilaista kirjoa voi löytyä myös siinä, miten vanhurskaus Kristuksessa koetaan tai miten siitäkin saadaan niin monta vivahdetta opillisesti aikaiseksi.
Mietin sitä, miksi yksimielisyys on niin vaikea saavuttaa?- jaikalii
Mietin sitä, miksi yksimielisyys on niin vaikea saavuttaa?
Sitä samaa minäkin olen miettinyt ja mietin. Ajattelen sen johtuvan siitä että Henki ja liha ovat toisiansa vastaan. Henki sotii lihaa vastaan ja liha Henkeä vastaan. Siis, liha reagoi Henkeä vastaan ja Henki lihaa vastaan. - Lghtning Star
jaikalii kirjoitti:
Sitä samaa minäkin olen miettinyt ja mietin. Ajattelen sen johtuvan siitä että Henki ja liha ovat toisiansa vastaan. Henki sotii lihaa vastaan ja liha Henkeä vastaan. Siis, liha reagoi Henkeä vastaan ja Henki lihaa vastaan.Entä kun puhutaan lihan kuolemisesta... kuolettaa lihan teot? Jos olen minä Kristuksessa, Kristus minussa, täydellisenä ja pyhänä. Mikä minä olen?
Enhän elä enää vanhan luonnon mukaan... - Lightning Star
jaikalii kirjoitti:
Sitä samaa minäkin olen miettinyt ja mietin. Ajattelen sen johtuvan siitä että Henki ja liha ovat toisiansa vastaan. Henki sotii lihaa vastaan ja liha Henkeä vastaan. Siis, liha reagoi Henkeä vastaan ja Henki lihaa vastaan.Eikö jossain kohtaa ole myös jotenkin niin... että niin monta kuin teitä onkin, olkoon teillä yksi yhteinen mieli Kristuksessa.
- jaikalismin lihaoppi
jaikalii kirjoitti:
Sitä samaa minäkin olen miettinyt ja mietin. Ajattelen sen johtuvan siitä että Henki ja liha ovat toisiansa vastaan. Henki sotii lihaa vastaan ja liha Henkeä vastaan. Siis, liha reagoi Henkeä vastaan ja Henki lihaa vastaan.Ulkokultaisen ja avoimen farisealaisen oppisi mukaan jaikalin
synnit kuuluvat vanhalle jaikalille ja vanhurskaus uudelle jaikalille.
Yllämainittu ns. jaikalistinen (antikristillinen) tasajaon oppi on
sekä järjen vastainen että myös kristillisen uskon vastainen .
Jaikalin lihallinen oppi sotii Jeesuksen omia sanoja vastaan.
"Ei kukaan voi palvella kahta herraa; sillä hän on joko tätä vihaava
ja toista rakastava, taikka tähän liittyvä ja toista halveksiva.
Ette voi palvella Jumalaa ja mammonaa." Matt.6:24
Jaikalistinen mielikuvitusleikki on lihallisuutta ja itsepetosta.
Sellaisesta harhasta Pyhä Henki tahtoo varoittaa kaikkia, joiden
sydämessä on uskon kuuliaisuutta ja rakkautta totuuteen. - jaikalii
Lghtning Star kirjoitti:
Entä kun puhutaan lihan kuolemisesta... kuolettaa lihan teot? Jos olen minä Kristuksessa, Kristus minussa, täydellisenä ja pyhänä. Mikä minä olen?
Enhän elä enää vanhan luonnon mukaan...Sinä olet Kristuksessa Jeesuksessa vanhurskas ja pyhä Jumalan lapsi.
Jos joku tahtoo käyttää sanoja "armosta pelastettu" jätämme kuitenkin sanan "syntinen" pois koska sitä ei ole Ef 2:5 ja8 jaakeissakaan missä apostoli puhuu armosta pelastetuista. Hän ei puhu armosta pelastetuista syntisistä. Hän puhuu armosta pelastetuista Jumalan lapsista ja armosta pelastetuille Kristuksessa pyhitetyille pyhille Jumalan lapsille.
Armosta pelastettu syntinen käsitteessä on se teologinen virhe että se vittaa uskovaan syntisenä. Uskova on pelastettu syntisestä tilastaan ja asemastaan Jumalaan nähden. Hänet on puhdistettu ja häntä puhdistetaan Jeesuksen verellä jatkuvasti. Hänet on vanhurskautettu ja pyhitetty. Hänet on asetettu Jumalan yhteyteen Kristuksessa Jeesuksessa. Kristuksessa Jeesuksessa on vain näitävanhurskautettuja ja pyhitettyjä Jumalan lapsia. Siksi heistä ei voida sanoa "armosta pelastettu syntinen". He eivät pelastettuina ole enää syntisiä. He ovat vanhurskaita.
Jumala kehottaa uskovia tuntemaan itsensä ja toisensa uuden luomuksen, Jumalan lapsen, mukaan, ei sen vanhan syntisen ihmisen mukaan. Vanha syntinen aatu/eeva kuoli uskoon tulossa. Uskoon tulossa Jumala loi uuden ihmisen. Tämän uuden ihmisen mukaan Jumala tuntee uskovan. Hän tahtoo että me teemme samoin. - jaikalii
Lightning Star kirjoitti:
Eikö jossain kohtaa ole myös jotenkin niin... että niin monta kuin teitä onkin, olkoon teillä yksi yhteinen mieli Kristuksessa.
Niin, Kristuksessa viittaa Sanaan. Meillä tulee olla yhteinen mieli Sanassa. Sanan ulkopolista yhteyttä/mieltä Jumala ei suosi.
- jaikalii
jaikalismin lihaoppi kirjoitti:
Ulkokultaisen ja avoimen farisealaisen oppisi mukaan jaikalin
synnit kuuluvat vanhalle jaikalille ja vanhurskaus uudelle jaikalille.
Yllämainittu ns. jaikalistinen (antikristillinen) tasajaon oppi on
sekä järjen vastainen että myös kristillisen uskon vastainen .
Jaikalin lihallinen oppi sotii Jeesuksen omia sanoja vastaan.
"Ei kukaan voi palvella kahta herraa; sillä hän on joko tätä vihaava
ja toista rakastava, taikka tähän liittyvä ja toista halveksiva.
Ette voi palvella Jumalaa ja mammonaa." Matt.6:24
Jaikalistinen mielikuvitusleikki on lihallisuutta ja itsepetosta.
Sellaisesta harhasta Pyhä Henki tahtoo varoittaa kaikkia, joiden
sydämessä on uskon kuuliaisuutta ja rakkautta totuuteen.>>>Ulkokultaisen ja avoimen farisealaisen oppisi mukaan jaikalin
synnit kuuluvat vanhalle jaikalille ja vanhurskaus uudelle jaikalille. jaikalii kirjoitti:
Niin, Kristuksessa viittaa Sanaan. Meillä tulee olla yhteinen mieli Sanassa. Sanan ulkopolista yhteyttä/mieltä Jumala ei suosi.
Niin sä tarkoitat että ihminen on Raamatussa joka on päin metsään . Itsessä Kristuxessa Jeesuxessa et näköjään ole mitään hajua ??
- Lightning Star
jaikalii kirjoitti:
Sinä olet Kristuksessa Jeesuksessa vanhurskas ja pyhä Jumalan lapsi.
Jos joku tahtoo käyttää sanoja "armosta pelastettu" jätämme kuitenkin sanan "syntinen" pois koska sitä ei ole Ef 2:5 ja8 jaakeissakaan missä apostoli puhuu armosta pelastetuista. Hän ei puhu armosta pelastetuista syntisistä. Hän puhuu armosta pelastetuista Jumalan lapsista ja armosta pelastetuille Kristuksessa pyhitetyille pyhille Jumalan lapsille.
Armosta pelastettu syntinen käsitteessä on se teologinen virhe että se vittaa uskovaan syntisenä. Uskova on pelastettu syntisestä tilastaan ja asemastaan Jumalaan nähden. Hänet on puhdistettu ja häntä puhdistetaan Jeesuksen verellä jatkuvasti. Hänet on vanhurskautettu ja pyhitetty. Hänet on asetettu Jumalan yhteyteen Kristuksessa Jeesuksessa. Kristuksessa Jeesuksessa on vain näitävanhurskautettuja ja pyhitettyjä Jumalan lapsia. Siksi heistä ei voida sanoa "armosta pelastettu syntinen". He eivät pelastettuina ole enää syntisiä. He ovat vanhurskaita.
Jumala kehottaa uskovia tuntemaan itsensä ja toisensa uuden luomuksen, Jumalan lapsen, mukaan, ei sen vanhan syntisen ihmisen mukaan. Vanha syntinen aatu/eeva kuoli uskoon tulossa. Uskoon tulossa Jumala loi uuden ihmisen. Tämän uuden ihmisen mukaan Jumala tuntee uskovan. Hän tahtoo että me teemme samoin.Tuo jatkuva operaatio puhdistuksessa hieman ihmetyttää, kun kirjoitat jatkuvasta verellä pesusta. Eikö tuo ole ristiriitainen lause? Eikö armosta pelastettu syntinen -oppi juuri ole samaa?
Mietin, kun Jeesus sanoo, että sen jonka Poika vapauttaa, on vapaa. Mitä vapautta on elää vanhassa luonnossa ja sen lakia palvellen? - jaikalii
Tuo jatkuva operaatio puhdistuksessa hieman ihmetyttää, kun kirjoitat jatkuvasta verellä pesusta. Eikö tuo ole ristiriitainen lause? Eikö armosta pelastettu syntinen -oppi juuri ole samaa?
Mietin, kun Jeesus sanoo, että sen jonka Poika vapauttaa, on vapaa. Mitä vapautta on elää vanhassa luonnossa ja sen lakia palvellen?Sinä teet vaikeita kysymyksiä. Minulla tuli seinä vastaan.
Kokkeile saada joku viisaampi vastaamaan.
- Lightning Star
Vielä ajatuksia. Olemme koko maailmalle "näyttämönä". Kun uskovat vetoavat, siihen mikä on maailmasta, pitäen kiinni pahoista teoistaan...kenet se saattaa naurunalaiseksi? Hänet, joka kalliisti maksanut on lunnaat. Hänet, joka kärsi kaiken kivun, jotta vapaus, pyhyys, Jumalan hyvyys saisi armahtaa.
Koko maailman pilkan alaisiksi joudumme, jos Jeesuksen sovitustyö tehdään turhaksi. Mitä on vapaus, jossa yhä on kahleet?
Teologisia oppeja ja opetuksia on kristikunta täynnänsä, mutta jos hedelmät ovat pahoja ja katkeria syödä, ketä se palvelee?
Ajatuksia aiheesta vanhurskaus Kristuksessa, ottamatta kantaa yksittäisiin kommentteihin.Tämä on juuri Kristinkunnasta ajatus ja ydin ,, hyvä Lighting rakas Star !!! Ole siunattu !!
- Lightning Star
savonarola kirjoitti:
Tämä on juuri Kristinkunnasta ajatus ja ydin ,, hyvä Lighting rakas Star !!! Ole siunattu !!
Kiitos savis kauniista sanoistasi.
- trivia
"Uskossa ei ole kyse ihmisen omasta hyvyydestä, vaan Jumalan Armollisesta Hyvyydestä. Jumala on tehnyt valmiiksi Pelastustien. Meidän tarvitsee vain kulkea sitä."
Siteeraus ei ollut aloituksen tekemä mutta ui samassa teoriassa.
Ylipäänsä aloitus ei tuonut mitään uutta kristillisiin riitoihin pelastusopista sillä pelastusopista riidat johtuvat.
Avainsanat ovat vapaa tahto vai ei. Molemmat ovat UT:ssa rinnakkain samaa tarkoittavia vaikka käsitteet ovat toisensa poissulkevia vaihtoja. Teoria ollakseen Jumalan sanelemaa, asettaa Jumalan logiikasta ymmärtämättömäksi sekopääksi.
Siteeraus oli vastaus kirjoitukseeni kristillisestä rotuopista, jossa uskovat pelastuvat kuritukselta kuolemansa jälkeen.
Siteeraus liputtaa vapaata tahtoa. Jumala on asettanut ihmisille kaksi vaihtoehtoa. Joko hän kutsuu kristityksi (helluntailiikkeen mieliteema) tai antoi vapaan tahdon kieltäytyä ja tietää että monet kieltäytyvät opin epäloogisuuden takia. tai kieltäytyypä mistä syystä tahansa, Jumala kaikkitietävänä tietää että hän saa sieluja kuritettavaksi.
Kristillinen pelastusteoria on pahimman laatuista rotuoppia. Pelastusteorian Jumala on psykopaatti, tyranni, joka tietoisesti jättää itselleen kuritettavia, olipa vapaa tahto tai ei.
Aloitus yrittää etsiä kolmatta tietä, yhdistää kaksi vastakkaista teoriaa ja mikä on mahdottomuus. Upeaa sinänsä että aloitus on havainnut ristiriidan ja yrittää korjkas sitä. Mutta mikä on sovittamaton, antaa sen olla ja sovittamattomat eivät ole hyväksyttäviä koska ne johtavat rasistiseen, rotuoppiseen Jumalaan.
Ihmisyyttä pitää hakea hänestä itsestään lähtien. Ketjussa tuli esille ajatus siitä, että meidät on vapautettu jostakin. Ja näin onkin. Meidät on siirretty yhdestä paikasta ja olotilasta kokonaan toiseen.
Itse asiassa valtakunnasta toiseen. Jopa kuolemasta Elämään.
Ja siinä valtakunnassa meitä eivät enää sido vanhan valtakunnan lait.
Mutta miten me aluperin jouduimme siihen asemaan ja tilaan,
josta meidät täytyy vapauttaa. Näin Paavali opettaa:
"Sentähden,
siten kuin yhden ihmisen kautta synti tuli maailmaan,
ja synnin kautta kuolema,
siten kuolema on tullut kaikkien ihmisten osaksi,
koska kaikki ovat syntiä tehneet" (Room 5:12)
Jakeen ensimmäinen palanen "Sentähden"
viittaa kaikkeen edellä olevaan tuossa luvussa
ja oikeastaan kaikkeen edellä olevaan roomalaiskirjeessä.
"Koska me siis olemme USKOSTA VANHURSKAUTETUT,
meillä on rauha ei enää vihollisuus Jumalan kanssa …
Olemme VANHURSKAUTETUT HÄNEN VERESSÄÄN ...
Uskon kautta Hänen vereensä.
Kun vielä olimme Jumalan vihollisia,
tulimme sovitetuiksi Hänen kanssaan
HÄNEN POIKANSA KUOLEMAN KAUTTA …
jonka kautta nyt olemme saaneet sovituksen."
"Sen tähden"
eli koska me siis olemme uskosta vanhurskautet …. jne.
Mitä tuosta kaikesta edellä olevasta sitten seuraa.
Sen Paavali kertoo tapansa mukaan pitkästi
ja monimutkaisillakin lauseilla. Ja aloittaa nyt näin:
"siten kuin yhden ihmisen kautta synti tuli maailmaan,
ja synnin kautta kuolema …"
Siis miten synti tuli maailmaan.
Siten että Aadam söi kielletyn hedelmän.
"siten kuolema on tullut kaikkien ihmisten osaksi,
koska kaikki ovat syntiä tehneet"
Paavali viittaa kirjeessään Vanhaan testamenttiin.
Kun synti pettää meidät,
me otamme vaimoksemme Iisebelin.
Ja silloin ihminen on Ahabin lailla myynyt itsensä
tekemään sitä, mikä on pahaa Herran silmissä.
Paavali kertoo, että kuolema vapauttaa tuosta avioliitosta.
Ja edelleen Paavali selittää,
että koska Jeesus kuoli meidän kuolemamme,
me olemme vapaat menemään toiselle.
Ja silloin tuon uuden avioliiton myötä,
synnin ja kuoleman sijaan
hallitsevaksi kuninkaaksi tulee armo ja elämä.
"mutta missä synti on suureksi tullut,
siinä armo on tullut ylenpalttiseksi,
että niinkuin synti on hallinnut kuolemassa,
samoin armokin hallitsisi vanhurskauden kautta
iankaikkiseksi elämäksi
Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta." (Room 5:20-21)
Me olimme siis antautuneet kuninkaalle,
joka kantaa nimeä synti ja kuolema.
Olimme kuoleman omat ja synnin hallintavallassa.
Me olimme silloin pimeyden valtakunnan kansalaisia.
Ja me olimme sidotut tuon valtakunnan lakeihin.
Meitä hallitsi synti, ja me olimme synnin ja kuoleman lain alaisia.
Ja nyt Paavali opettaa edelleen,
että tuosta avioliitosta ei ole mitään muuta ulospääsyä kuin kuolema.
Ja nyt Kristus kuoli meidän kuolemamme!
Me olemme nyt Jeesuksen Kristuksen kuoleman tähden
täysin vapaat menemään toisen Kuninkaan omaksi.
Silloin meidät siirretään pimeyden vallasta
Jumalan Rakkaan Pojan valtakuntaan.
Silloin meitä ei enää sido sen valtakunnan lait,
joihin olimme edellisen avioliittomme aikana sidotut.
Meidät on vapautettu synnin ja kuoleman lain alta
Elämän Hengen ja Vanhurskauden lain alle.- Tiestä
Ja ensin saimme tutustua tuon valtakunnan sääntöihin. Sen valtakunnan, jonka Herra ja Kuningas on Jeesus. Istuimme Jeesuksen jalkojen juurelle ja kuuntelimme Häntä. Hän puhui meille sellaisia asioita, joihin lihamme ei miellellään yhtynyt.
Käski rakastaa vihollista, kielsi elämtä eilisen muistoissa ja huomisen aatoksissa, käski antaa jokaiselle anovalle apua, käski auttaa lähimmäistä aina, kun tarve siihen syntyy, eli käski jopa pestä lähimmäisen jalat, joka tarkoittaa, että jopa omat tarpeet pitää laittaa syrjään lähimäisen hyväksi. Eihän se ole niin kivaa pestä lähimäisen jalkoja, mutta se on tarpeellista.
Jeesus puhui Tien, jota meidän oli lähdettävä kulkemaan, jos aioimme päästä Jumalan valtakunnan asukkaaksi. Tuo Tie ei ollut helppo, kun täytyi laittaa kaikki Jeesusta vastustava itsestä pois. Täytyi nöyrtyä sisintä myöden ja tunnustaa se, että meidän lihassamme ei asu mitään hyvää. Kävi niin, että kun tunnusti Jeesuksen, Jumalan ainoan Pojan ja seurasi Häntä laittamalla omat halut ja järkeilyt syrjään, tulikin siitä ihmeellinen seuraamus, VAPAUS.
Sen takia Raamatussa muistutetaan meitä kaikkia ensin etsimään Jumalan valtakuntaa, jotta saa sen kaiken hyvän, mitä Jumala lupaa.
On suostuttava antamaan oma sinetti siitä, että Jumala on totinen Jumala. Se tarkoittaa sitä, että omat järkeilyt käyvät halvaksi Jumalan Sanan kunnioituksen rinnalla. - tyhjää teoriaa -taas
Kalamos tulkitsee Raamattua omaperäisellä tavallaan: siis VÄÄRIN.
Kalamos yrittää kietoa ja sitoa lukijoita teoreettisilla pajunköysillään.
Totuutta on jutussa siteeksi, on kyllä, ainakin Raamatun sitaatit.
Mutta Paavalin esiintuoma pääkohta jää kalamokselta näkemättä. SILLOIN JA SILLOIN KERTOO Kalamos ?? Voiko hän tarkentaa mitä hän tarkoittaa milloin me olemme täysiin vapaita ja milloin meitä Vapautetaan synnistä ?? Tässä ajassa vai kuoleman kun meit pistetään hautaan ?
savonarola kirjoitti:
SILLOIN JA SILLOIN KERTOO Kalamos ?? Voiko hän tarkentaa mitä hän tarkoittaa milloin me olemme täysiin vapaita ja milloin meitä Vapautetaan synnistä ?? Tässä ajassa vai kuoleman kun meit pistetään hautaan ?
Raamatun mukaan meidät on jo siirretty kuolemasta Elämään,
pimeyden hallintavallasta Jumalan Rakkan Pojan valtakuntaan.
"Totisesti, totisesti minä sanon teille:
joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen,
joka on minut lähettänyt,
sillä on iankaikkinen elämä.
Hän ei joudu tuomittavaksi,
vaan hän on siirtynyt kuolemasta elämään." (1 Joh 5:24)
"Jumala on pelastanut meidät pimeyden vallasta
ja siirtänyt meidät rakkaan Poikansa valtakuntaan" (Kol 1:13)Tiestä kirjoitti:
Ja ensin saimme tutustua tuon valtakunnan sääntöihin. Sen valtakunnan, jonka Herra ja Kuningas on Jeesus. Istuimme Jeesuksen jalkojen juurelle ja kuuntelimme Häntä. Hän puhui meille sellaisia asioita, joihin lihamme ei miellellään yhtynyt.
Käski rakastaa vihollista, kielsi elämtä eilisen muistoissa ja huomisen aatoksissa, käski antaa jokaiselle anovalle apua, käski auttaa lähimmäistä aina, kun tarve siihen syntyy, eli käski jopa pestä lähimmäisen jalat, joka tarkoittaa, että jopa omat tarpeet pitää laittaa syrjään lähimäisen hyväksi. Eihän se ole niin kivaa pestä lähimäisen jalkoja, mutta se on tarpeellista.
Jeesus puhui Tien, jota meidän oli lähdettävä kulkemaan, jos aioimme päästä Jumalan valtakunnan asukkaaksi. Tuo Tie ei ollut helppo, kun täytyi laittaa kaikki Jeesusta vastustava itsestä pois. Täytyi nöyrtyä sisintä myöden ja tunnustaa se, että meidän lihassamme ei asu mitään hyvää. Kävi niin, että kun tunnusti Jeesuksen, Jumalan ainoan Pojan ja seurasi Häntä laittamalla omat halut ja järkeilyt syrjään, tulikin siitä ihmeellinen seuraamus, VAPAUS.
Sen takia Raamatussa muistutetaan meitä kaikkia ensin etsimään Jumalan valtakuntaa, jotta saa sen kaiken hyvän, mitä Jumala lupaa.
On suostuttava antamaan oma sinetti siitä, että Jumala on totinen Jumala. Se tarkoittaa sitä, että omat järkeilyt käyvät halvaksi Jumalan Sanan kunnioituksen rinnalla.Ei meidän lihamme koskaan tule mieltymään eikä yhtymään
sen valtakunnan sääntöihin, joihin meidät siirrettiin.
Siis liha ei koskaan pyhity, ei millimerkinkään vertaa.
Mutta ei se ole ongelma.
Me saamme pitää itseämme synnille kuolleina.
Itse asiassa se on käsky:
"pitäkää tekin itseänne synnille kuolleina
mutta Jumalalle elävinä Kristuksessa Jeesuksessa."
Kirjaimellisesti kääntäen:
"lukekaa/laskekaa itsenne synnille kuolleiksi".
"Yksi on kuollut kaikkien puolesta, siispä kaikki ovat kuolleet."
Jeesus kuoli meidän kuolemamme.
Tuohon Hänen kuolemaansa me olemme kastetut/upotetut.
Ja niin Paavali kirjoittaa:
"Tehän olette kuolleet,
ja teidän elämänne on Kristuksen kanssa kätkettynä Jumalassa."kalamos kirjoitti:
Raamatun mukaan meidät on jo siirretty kuolemasta Elämään,
pimeyden hallintavallasta Jumalan Rakkan Pojan valtakuntaan.
"Totisesti, totisesti minä sanon teille:
joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen,
joka on minut lähettänyt,
sillä on iankaikkinen elämä.
Hän ei joudu tuomittavaksi,
vaan hän on siirtynyt kuolemasta elämään." (1 Joh 5:24)
"Jumala on pelastanut meidät pimeyden vallasta
ja siirtänyt meidät rakkaan Poikansa valtakuntaan" (Kol 1:13)No eikö tuo pimeyden vallasta pääseminen tulis jotenkin näkyä arkielämässä ?
Elikä loista niinkui Staaaaaaar ???
Mä esitän sulle vähän niinkuin Lightning Star on tapana kysyä vähän samansuuntaisia kysymyxiä ??prayingheart kirjoitti:
No eikö tuo pimeyden vallasta pääseminen tulis jotenkin näkyä arkielämässä ?
Elikä loista niinkui Staaaaaaar ???
Mä esitän sulle vähän niinkuin Lightning Star on tapana kysyä vähän samansuuntaisia kysymyxiä ??Kyllä!
Kyllä!!!
Ok!!
"Jumala itse vaikuttaa teissä tahtomisen ja tekemisen,
että hänen hyvä tahtonsa tapahtuisi.
Tehkää kaikki nurisematta ja epäröimättä,
että olisitte moitteettomia ja puhtaita,
tahrattomia Jumalan lapsia
kieron ja turmeltuneen sukupolven keskellä.
Te loistatte siinä kuin tähdet maailmassa" (Fil 2:13-14)kalamos kirjoitti:
Kyllä!
Kyllä!!!
Ok!!
että hänen hyvä tahtonsa tapahtuisi.
Tehkää kaikki nurisematta ja epäröimättä,
että olisitte moitteettomia ja puhtaita,
tahrattomia Jumalan lapsia
kieron ja turmeltuneen sukupolven keskellä.
Te loistatte siinä kuin tähdet maailmassa" (Fil 2:13-14)Hienoa että löysit Raamatusta oikea sävelen. Hyvä alku. Tuosta on sitten hyvä jatkaa ja alkaa rakentaa oikea oppi ja jättää taaxe mitä olet omaxunut kun olet kuunnellut perinnäisopin mitä saarnataan Raamatun ohi vuodesta toiseen korvasyyhyn muka.
- trivia
Kolmea siteerausta tarkastellaan logiikan sääntöjen avulla. Kukaan kirjoittaja palstalla ei ole tuonpuoleisen asukki. He ovat raadollisia eläjiä.
kalamos:
"Ketjussa tuli esille ajatus siitä, että meidät on vapautettu jostakin. Ja näin onkin. Meidät on siirretty yhdestä paikasta ja olotilasta kokonaan toiseen.
Itse asiassa valtakunnasta toiseen. Jopa kuolemasta Elämään. "
Tässä kielletään vapaa tahto. Jumala on vapauttanut kristinuskoon kääntyneen synnistä (!). Ja hupsista; hänet on samantein temmattu tuonpuoleiseen. Ilmeisesti hänen fyysillinen olemus ja tajunta ovat yhtäaikaa täällä ja tuolla. Tällaista yhdistelmää en ennen ole tavannut. Asia lienee kristillistä hullutusta ja joka ei sisällä vähäisintäkään logiikkaa.
Tiestä:
"Sen takia Raamatussa muistutetaan meitä kaikkia ensin etsimään Jumalan valtakuntaa, jotta saa sen kaiken hyvän, mitä Jumala lupaa."
Tässä liputetaan vapaata tahtoa ja sitä kannustetaan palkkiolla. Kyseessä on palkkiosuskonto mutta ei uskoa yleisen hyvän oikeudenmukaisuuden puolesta.
Ensin oman taivaspaikan turvaaminen ja sitten vasta mahdollisia tekoja kuten hyvien ihmissuhteiden vaalimista.
Näkemys on hurmoshelluntailaisten karismaattinen linja.
kalamos:
"Raamatun mukaan meidät on jo siirretty kuolemasta Elämään,
pimeyden hallintavallasta Jumalan Rakkan Pojan valtakuntaan."
Vapaan tahdon kieltäminen toisella teorialla. Maallinen elämä onkin jotain epäihmismäistä, paholaisen palvontaa, pelkkää pahuutta ja josta uskoontullut on päässyt irti. Hän ei enää asu maapallolla. Hänen haamunsa rypee mudassa mutta todellinen olemus olisi taivaassa.
Logiikka ei päde. Jos pätee, Jumala on sekopää.
kalamos:
että hänen hyvä tahtonsa tapahtuisi. "
Tässä liputetaan vapaan tahdon puolesta. Jumala kutsuu kenet kutsuu ja olemme helluntailiikkeen teoriassa.
Näissä siteerauksissa sekoillaan aloituksen vapaan tahdon ja välttämättömyyden yhdistämisessä.
Vastakohdat ovat vastakohtia eivätkä voi esiintyä yhtenä samaan aikaan.
Siteeraukset osoittavat sen että jos teoria heiluu sitä ei vastakkaisuuksilla korjata.- Tiestä
Raamattu se on joka liputtaa vapaata tahtoa ja käskee ensin etsiä Jumalan valtakuntaa, jotta saa kaiken tarvitsemansa ja tulee rikkaaksi. Raamattu kertoo rikkaiden rikastuvan ja köyhien köyhtyvän ja tarkoittaa sillä juuri sitä, että Jumalan valtakunnan löytäneet ovat rikkaista hengellisesti. Jumalan valtakunnan ulkopuolelle jäävät ovat köyhiä hengellisesti ja köyhtyvät lisää.
En ota tuosta "liputuksesta" kunniaa itselleni, vaan annan kunnian sinne, minne se kuuluukin.
Me tulimme köyhinä rikkaan tykö ja saimme Hänessä rikkauden. Me tulimme syntisinä ja armoa ansaitsemattomina Armon tykö ja saimme Hänessä armon. Me tulimme tietämättöminä Viisauden tykö ja saimme Hänessä tiedon ja viisauden.
Joka pysyy Jeesuksessa vaeltaa Jumalan luokse Tietä, joka on Jumalan Sana, eli totuus ja elämä. Tuolla Tiellä laki vartioi ja armo kasvattaa.
Jumala tarjoaa armoa ja viisautta, mutta monet yrittävät päästä Jumalan valtakuntaan tuntematta armoa ja viisautta tarjoavaa Jumalaa. Jumalan valtakunnassa on valtakunnan LAKI, rakkaus ja joka suostuu elämään rakkaudessa, saa tulla sisään ahtaasta portista sinne, missä ei ole Uhria, koska rakkaus ei tee syntiä. Siellä ei tarvita Uhria. Uhri on ennen ahdasta porttia.
Tie, joka on Jumalan Sana Pyhän Hengen lahjan kirkastuksella ja todistuksella kuljettaa ihmisen ristin kautta ahtaalle portille. Ihmisen Poikana Jeesus näytti meille Tien ja Jumalan Poikana avaa ahtaan portin.
Usko ei ole halpa, eikä ilmainen, sillä Jumalan Pojan täytyi tulla Ihmiseksi meidän tähtemme. Hän lunasti kalliilla meidät ja viitoitti Tien luokseen. Uskoa pidetään ihmisen puolelta usein halpana ja väitetään, että jonkinlainen uskomus Jeesus nimeen riittää pelastumiseen. Se ei pidä paikkaansa, vaan usko Jeesukseen on kaikkea sitä mitä Hän opettaa ja neuvoo ja käskee. Jumala lähetti Sanansa tänne Jumalaksi kansan keskelle ja joka kuulee tuota Sanaa, saa kulkea Tien Jumalan luokse. Laki on voimassa. Lain alta vapauttaa Jeesus Kristuksen lakiin, joka on rakkaus. - Tiestä
Tiestä kirjoitti:
Raamattu se on joka liputtaa vapaata tahtoa ja käskee ensin etsiä Jumalan valtakuntaa, jotta saa kaiken tarvitsemansa ja tulee rikkaaksi. Raamattu kertoo rikkaiden rikastuvan ja köyhien köyhtyvän ja tarkoittaa sillä juuri sitä, että Jumalan valtakunnan löytäneet ovat rikkaista hengellisesti. Jumalan valtakunnan ulkopuolelle jäävät ovat köyhiä hengellisesti ja köyhtyvät lisää.
En ota tuosta "liputuksesta" kunniaa itselleni, vaan annan kunnian sinne, minne se kuuluukin.
Me tulimme köyhinä rikkaan tykö ja saimme Hänessä rikkauden. Me tulimme syntisinä ja armoa ansaitsemattomina Armon tykö ja saimme Hänessä armon. Me tulimme tietämättöminä Viisauden tykö ja saimme Hänessä tiedon ja viisauden.
Joka pysyy Jeesuksessa vaeltaa Jumalan luokse Tietä, joka on Jumalan Sana, eli totuus ja elämä. Tuolla Tiellä laki vartioi ja armo kasvattaa.
Jumala tarjoaa armoa ja viisautta, mutta monet yrittävät päästä Jumalan valtakuntaan tuntematta armoa ja viisautta tarjoavaa Jumalaa. Jumalan valtakunnassa on valtakunnan LAKI, rakkaus ja joka suostuu elämään rakkaudessa, saa tulla sisään ahtaasta portista sinne, missä ei ole Uhria, koska rakkaus ei tee syntiä. Siellä ei tarvita Uhria. Uhri on ennen ahdasta porttia.
Tie, joka on Jumalan Sana Pyhän Hengen lahjan kirkastuksella ja todistuksella kuljettaa ihmisen ristin kautta ahtaalle portille. Ihmisen Poikana Jeesus näytti meille Tien ja Jumalan Poikana avaa ahtaan portin.
Usko ei ole halpa, eikä ilmainen, sillä Jumalan Pojan täytyi tulla Ihmiseksi meidän tähtemme. Hän lunasti kalliilla meidät ja viitoitti Tien luokseen. Uskoa pidetään ihmisen puolelta usein halpana ja väitetään, että jonkinlainen uskomus Jeesus nimeen riittää pelastumiseen. Se ei pidä paikkaansa, vaan usko Jeesukseen on kaikkea sitä mitä Hän opettaa ja neuvoo ja käskee. Jumala lähetti Sanansa tänne Jumalaksi kansan keskelle ja joka kuulee tuota Sanaa, saa kulkea Tien Jumalan luokse. Laki on voimassa. Lain alta vapauttaa Jeesus Kristuksen lakiin, joka on rakkaus.Matteus 6
33 Vaan etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttansa, niin myös kaikki tämä teille annetaan.
34 Älkää siis murehtiko huomisesta päivästä, sillä huominen päivä pitää murheen itsestään. Riittää kullekin päivälle oma vaivansa."
Tässä Jeesus opettaa niitä ihmisiä, jotka kuuntelivat Häntä. Tämä opetus on sitä Tietä, jota pitkin uskovaisen pitää lähteä vaeltamaan, jotta hän saa kaiken sen, mitä Jumala lupaa kansalleen antaa. Jeesus opetti uskovaisia ihmisiä ja neuvoi heille Tien Jumalan luokse.
- KTS (Ei kirj.)
Minkähän takia lössi ei koskaan sovella näitä oppeja israelilaisiin vaan vaihtaa opit huutosakkifanittamiseen???
Jos tätä ei tapahtuisi niin olisi paljon uskottavampaa.
Toistaiseksi täytyy tyytyä Lutherin opetuksiin uskonvanhurskaudesta ja parannuksen teosta ja hylätä tän tekopyhän fanisakin polittinen kekkalointi. - trivia
"Raamattu se on joka liputtaa vapaata tahtoa ja käskee ensin etsiä Jumalan valtakuntaa, jotta saa kaiken tarvitsemansa ja tulee rikkaaksi."
Totta. Yhdyn. Siteerauksen maininta vapaasta tahdosta löytyy UT:sta. Sieltä löytyy myös "Jumalan kutsu" mutta jätetään se sivuun.
Vapaata tahtoa kannustetaan palkkiolla, olipa se henkistä tai aineellista. Aineellinenkin palkkio on ja se on kuvattu Ilmestyskirjan lopussa kulllalla koristeltuna asuinsijana taivaassa prameine suihkulähteineen. Jääköön aineellinenkin sivuun tällä kertaa.
Vapaan tahdon teoria on Jumalalta tarkkaan harkittu joukkokuritusten teoria. Taivaallisen keskitysleirin teoria.
Kaikkitietävä tietää, että lähellekään kaikki eivät logiikanvastaisia näkemyksiä hyväksy ja pitäytyvät kristillisen jäsenmaksun ulkopuolelle.Jumala täten aivan tarkoituksellisesti järjesti ihmisille ansan ja johon se tietää heidän putoavan.
Raaka, murhanhimoinen, sadisti halusi itselleen kidutettavia ja onnistui siinä olemalla logiikan vastainen ts heittäytyi tyhmääkin tyhmemmäksi. Korkein Hyvä haluaa kidutettavia .....onko se hyvyyttä!
Toistan. UT:n mukaan Jumala ei luonut vapaata tahtoa vahingossa. Se teki sen tietoisesti. Halusta saada kidutettavia. Miksi? Nauttiakseen kiduttamisesta. Siteeraaja vahvistaa näkemyksen.
ps.Vastapoolina siteeraaja liputtaa hellarien palkkiouskoa. "Kieltäydy loogisesta ajattelusta niin pääset vihreille niityille".Jahas että Jumala tulis poista sinua ja minua ja tän päivän ihmiskunnan ja luoda uuden ihminen joka olis niin robottimaisen hyvä ettei hän vois muuta kun olla hyvä siinä paratiisissa. Elikä sellainen joka ei ite valitse olla hyvä vaan on pakosta täydellisen hyvä orjana. No onko sellainen ihminen edes hyvä joka ei ite valitse olla hyvä? Just jooo .. Mitä ateistit ja demon of dawn sanois siitä ??
Ajatteletko itse että olet hyvä ja rakas trivia ???- Tiestä
Olet omannut paljon vääriä käsityksiä Jumalasta. Jumala ei kiduta ketään, vaan sen tekee Jumalan vastustaja. Jokainen uskovainen muistaa sen, miten ennen, lihassa eläessään joutui kärsimään omista teoista ja omista jopa perityistä ajatuskaavioistaan. Ihminen luuli, että kun hän oli sellaisena syntynyt oli hänen sellaisena jatkettava elämistä. Se luulo on väärä ja tuosta Jumala puhuu kaikille. Hän tarjoaa pelastavaa uskoa ihmisille. Jumala lupaa antaa vapauden omista vääristyneistä elämän tavoista ja luuloista, jokaiselle, joka lähtee seuraamaan Jumalan Sanan ohjeita ja neuvoja.
Jumala ei kiduta ketään, vaan se on vastustaja joka sen tekee. Jumala haluaa pelastaa kaikki vastustajalta, joka neuvoo ihmistä jäämään lihalliseksi ja kieltää sen totuuden, että Jeesukseen uskova kuolee lihassa ja nousee hengessä.
Jeesus tuli Ihmisen Pojaksi taivaasta, kasvoi kuuliaisuuden kautta siihen tehtävään, jota varten Hän tuli ja kärsi valtavan kärsimyksen, jotta ihmisten ei tarvitsisi jäädä kärsimykseen.
Miksi sinä et halua uskoa meitä, joilla on omakohtaisia kokemuksia Jumalan suuresta armosta? Emme ole tulleet tänne kerskaamaan, emmekkä valehtelemaan, vaan olemme tulleet kirkastamaan Jeesusta, jossa ainoastaan on vapaus mahdollinen. Ihminen ei voi itsessään tulla koskaan vapaaksi. Voimakaana nuorena, lihansa voittokulussa voi ihminen luullakin olevansa vapaa ja onnellinen, mutta ne päivät ovat lyhyet ja saapuu vanhuus ja toisille se saapuu katkeruutena ja vanhojen muistelemisena. Uskovaisella ei niin käy, sillä joka antaa elämänsä Jumalalle nuorena, saa elää hyvää, vapaata elämää, joka toteutuu Kristuksen laissa. Hänen ei tarvitse muistella katkerana elämää, vaan saa olla kiitollinen Pelastajalleen, joka pelasti synniltä. Jeesus on ihan oikeasti VAPAHTAJA. Hän siis todella vapauttaa synniltä oman kansansa ja se näkyy kaikkinaisina hedelminä, sillä Jumalan valtakunnan asukas on vapaa synniltä ja elää rakkaudessa, joka ei tee syntiä.
Joka pysyy Jeesuksessa on saapunut VOITTAJAAN, jossa ei ole syntiä, eikä kuolemaa. Joka jatkaa lihassa, elää synnissä ja kuoleman varjossa. - Tiestä
trivia, tutustu ensin Jumalan Sanaan ja puhu vasta sen jälkeen Hänestä.
Älä tutustu lahkoihin, äläkä heidän opettamaltaan perustalta jaa luulojasi, vaan tutustu Jumalan Sanaan, joka:
18 Tahtonsa mukaan hän synnytti meidät totuuden sanalla, ollaksemme hänen luotujensa esikoiset.
Apostolit kertovat siitä, miten he Jumalan Sanan kautta saivat syntyä Jumalan valtakuntaan. He olivat totuuden Sanan synnyttämiä esikoisia ja tuo totuuden Sana on Jeesus, joka on EVANKELIUMI.
Jaakobin kirje 1
1 Jaakob, Jumalan ja Herran Jeesuksen Kristuksen palvelija, lähettää tervehdyksen kahdelletoista hajalla asuvalle sukukunnalle.
2 Veljeni, pitäkää pelkkänä ilona, kun joudutte moninaisiin kiusauksiin,
3 tietäen, että teidän uskonne kestäväisyys koetuksissa saa aikaan kärsivällisyyttä.
4 Ja kärsivällisyys tuottakoon täydellisen teon, että te olisitte täydelliset ja eheät ettekä missään puuttuvaiset.
5 Mutta jos joltakin teistä puuttuu viisautta, anokoon sitä Jumalalta, joka antaa kaikille alttiisti ja soimaamatta, niin se hänelle annetaan.
6 Mutta anokoon uskossa, ollenkaan epäilemättä; sillä joka epäilee, on meren aallon kaltainen, jota tuuli ajaa ja heittelee.
7 Älköön sellainen ihminen luulko Herralta mitään saavansa,
8 kaksimielinen mies, epävakainen kaikilla teillään.
9 Alhainen veli kerskatkoon ylhäisyydestään,
10 mutta rikas alhaisuudestaan, sillä hän on katoava niinkuin ruohon kukka.
11 Aurinko nousee helteineen ja kuivaa ruohon, ja sen kukka varisee, ja sen muodon sulous häviää; niin on rikaskin lakastuva retkillänsä.
12 Autuas se mies, joka kiusauksen kestää, sillä kun hänet on koeteltu, on hän saava elämän kruunun, jonka Herra on luvannut niille, jotka häntä rakastavat!
13 Älköön kukaan, kiusauksessa ollessaan, sanoko: "Jumala minua kiusaa"; sillä Jumala ei ole pahan kiusattavissa, eikä hän ketään kiusaa.
14 Vaan jokaista kiusaa hänen oma himonsa, joka häntä vetää ja houkuttelee;
15 kun sitten himo on tullut raskaaksi, synnyttää se synnin, mutta kun synti on täytetty, synnyttää se kuoleman.
16 Älkää eksykö, rakkaat veljeni.
17 Jokainen hyvä anti ja jokainen täydellinen lahja tulee ylhäältä, valkeuksien Isältä, jonka tykönä ei ole muutosta, ei vaihteen varjoa.
18 Tahtonsa mukaan hän synnytti meidät totuuden sanalla, ollaksemme hänen luotujensa esikoiset.
19 Te tiedätte sen, rakkaat veljeni. Mutta olkoon jokainen ihminen nopea kuulemaan, hidas puhumaan, hidas vihaan;
20 sillä miehen viha ei tee sitä, mikä on oikein Jumalan edessä.
21 Sentähden pankaa pois kaikki saastaisuus ja kaikkinainen pahuus ja ottakaa hiljaisuudella vastaan sana, joka on teihin istutettu ja joka voi teidän sielunne pelastaa.
22 Mutta olkaa sanan tekijöitä, eikä vain sen kuulijoita, pettäen itsenne.
23 Sillä jos joku on sanan kuulija eikä sen tekijä, niin hän on miehen kaltainen, joka katselee kuvastimessa luonnollisia kasvojaan;
24 hän katselee itseään, lähtee pois ja unhottaa heti, millainen hän oli.
25 Mutta joka katsoo täydelliseen lakiin, vapauden lakiin, ja pysyy siinä, eikä ole muistamaton kuulija, vaan todellinen tekijä, hän on oleva autuas tekemisessään.
26 Jos joku luulee olevansa jumalanpalvelija, mutta ei hillitse kieltään, vaan pettää sydämensä, niin hänen jumalanpalveluksensa on turha.
27 Puhdas ja tahraton jumalanpalvelus Jumalan ja Isän silmissä on käydä katsomassa orpoja ja leskiä heidän ahdistuksessaan ja varjella itsensä niin, ettei maailma saastuta.
- Odin itse
Nyt on silviisii, mettä vääräuskoiset ei pääse valhallaan. Korjatkaa tapanne, Odin ei arvosta heikkomielisiä piplianplärääjiä.
- trivia
savonarola
"Jahas että Jumala tulis poista sinua ja minua ja tän päivän ihmiskunnan ja luoda uuden ihmisen..."
Ei ihminen ole paha. He ovat kaikki ihmisiä mutta saattavat tehdä yhteisössä päättömiä tekoja ja yhteisö rankaisee sääntöjen rikkojia.
Säätelemme itse keskenämme välisiämme suhteita. Rangaistuksen kärsinyt on vapaa. Ei hänelle tarvitse teoretisoida kuolemanjälkeisiä rangaistuksia.
Olen osoittanut että kristittyjen luoma Jumala on paha. Siihen liitetty oppi on paha. Se on rasistinen ja rotuoppinen. Ihmisvastainen oppi on poistettava. Se ei onnistu muuten kuin poistamalla paha Jumala. Poistettakoon siis Jumala.
Mitä virkaa sellaisella Jumalalla on, joka hankkii kieroudella itselleen kidutettavia! Ei mitään.
Tiestä.
Mainitsemasi vapaa tahto on raamatullinen ja uusitestamentillinen teoria. Sen ovat luoneet 100 - 300 välillä oleskelleet ns. kirkkoisät ja teoria kulkeutui Uuteen Testamenttiin.
Vapaa tahto tekee Jumalasta tarkoituksellisen pahuuden ruumiillistuman. Jumala hankkii sen avulla kidutettavia. Tietoisesti.
UT:ssa on myös näkemys että Jumala kutsuu kenet kutsuu. Käytäntö osoittaa että se ei kutsu kaikkia ja nykyään yhä harvempia. Tässä uusitestamentillisessa teoriassa Jumala valitsee kenet ottaa kidutettavaksi ja kenelle myöntää palkkion.
Kummassakin tapauksessa Jumala on verenhimoinen tyranni.
Uutta Testamenttia ei voi muuttaa. Sen tyranni pysyy sivuilla. Ihmisille jää ainoaksi vaihtoehdoksi olla uskomatta ja tukematta verenhimoisen tyrannin teoriaa. Ihminen ei voi vaurioita kärsimättä hyväksyä kanssaeläjien kiduttamista vaikka se tapahtuisi tuonpuoleisessa.
Ihminen ja ihmisyys on todellisia. Sen mukaan tulee tarkastella yhteisön toimia.Ihminen ja ihmisyys on hyvin hyvin todellisia ja jotkut noista ihmisiä sinun yhteisössä ottaa sitten automaatiase ja aina välillä poistaa koko yhteisön ja siinä voi käydä niin että joukkomurhassa triviakin saa kuulla kalloon jos sattuu olla siinä yhteisössä. En halua olla sun kanssa sun yhteisössä. Mielummin Jumalan Luoma Taivas missä ei ole kyyneliä.
Jaa että ei voi eikä tarvi poista ihmiset ja luoda uusi täydellinen robottimainen ihmiskunta,, hyvä ihminen että trivia on tyytyväinen. No jos Jumala olis luonut alunperin sellainen täydellinen robottimainen ihminen joka ei voi tehdä muuta kun hyvä ja jolla ei ole oma tahto ja pysty ajattelemaan itsenäisesti,, koska silloin on tietysti mahdollista että percele tulee ja kysenalaisee hänen hyvä ajatteleminen.. Olisko silloin trivia tyytyväinen ??- Tiestä
trivia, sinä olet syntynyt ja olet täällä maan päällä. Osaatko selittää luotettavasti sen mistä kaiken syntyminen on saanut alkunsa? Jos et osaa, niin silti sinun on pakko myöntää, että maapallolla on elämää. Sekin on pakko myöntää, että tuo elämä on rajoitettu ja kaikki kuolee aikanaan. On siis myönnettävä asioita, joita ei käsitä, mutta jotka todistettavasti OVAT.
Pidät ihmisiä hyvinä ja viisaina kuten minäkin yleensä pidän ihmisen näkökulmasta katsottuna. En ole tavannut muualla kuin täällä ihmisiä, joilla on sellainen kuva elämästä ja kuolemasta, että ei sillä väliä. Tuon kuvan mukaan he sitten elävät ja toimivat hyljäten kaiken Luojan ja ylläpitäjän. Olen tavannut myös täällä ihmisiä, joilla on kuva heikosta jumalasta, jota he voivat ja uskaltavai pyörittää mielensä mukaan. On ihmisiä, joilla on armo ilman Jumalan pelkoa ja ihmisiä, jotka jäävät väärän pelon takia lain alle ja tienaamaan pelastusta.
Kultainen keskitie puuttuu ja siltä perustalta sinäkin kirjoitat jumalannäkemystäsi. Et tunne Jumalaa. Jumala ON ja Hän on kaiken luonut. Hän on rakkaus, mutta myöskin ankaruus. Jopa niin ankara, että salli ainoan Poikansa tulla Jumalaksi kansan keskelle ja salli antaa Uhrin puolestamme. Hän Itse on tuo ainoa Poika Sanana ja Hän salli Itselleen valtavan kärsimyksen puolestamme, jotta me saisimme rauhan Hänessä.
Emme me voi sitä muuttaa, että Jumala on rakkaus, mutta myös ankaruus. Senpä tähden meitä on, jotka olemme ottaneet vastaan Jumalan rakkauden ja paenneet ankaruutta uskon kautta Jeesukseen, joka on Jumalan Sana. Me uskoimme, että Hän ON ja siitä tuli todistukset, koska uskoimme.
Sanot Jumalan houkuttelevan ihmisiä palkinnoilla. Tietenkin. Niinhän sinäkin teet työtäsi saadaksesi siitä palkkaa. Kuka tulee sellaisen Jumalan luokse, jolla ei ole mitään annettavaa, on vain vaatimuksia? Tuo houkuttelemis sana tässä yhteydessä on kylläkin väärä, sillä Jumala ei houkuttele ketään, vaan kutsuu.
Jumala loi minut, kutsui minut, antoi lahjaksi uskon ja siitä lahjasta syntyi uusi elämä.
Sinun mielestäsi Jumala on niin epäoikeudenmukainen, että kutsuu vain muutamat pelastukseen. Jos niin olisi, niin minkä me sille voisimme, mutta Raamatun mukaan Jumala kutsuu kaikkia, mutta monien korvat ovat jo niin kuulemattomiksi käyneet, että he eivät kuule kutsua, eivät sitä käsitä. Sitten he syyttävät Jumalaa epäoikeudenmukaisuudesta. Itse olen kokenut sen, että ihminen voi kuulla kutsun, mutta paeta sitä. Niin minä tein silloin, kun sain ensimmäisen kutsun tulla tutustumaan ja tuntemaan Jeesus. Kului kymmenen vuotta ennen kuin toinen kutsu tuli.
Jumalalla on kautta aikojen ollut jäännös ihmisistä, joilla on usko heti synnyttyään tänne, mutta uskonoppi voi olla hakemisessa. Noitakin ihmisiä Jumala kutsuu kuulemaan Poikaansa. Jo vanhanliiton aikana Jumala huolehti siitä, että aina, sotien ja melskeiden keskellä jäi jäännös jäljelle heistä, joilla oli se juuri, joka mahdollistaa uskon.
Raamattu kertoo tuon jäännöksen olevan Aabrahamista asti kulkeneita ja näin Aabrahamin siementä.
Joo!! Trivia on oikeassa. Joskus olin uskossa ja minulla oli esm.isä joka oli ateisti. Helvettiopin mukaan nimitin Jumalaa sadistiksi.
Se se on jos se on totta, tuo helvettioppi.
Jos se laittaa lähimmäiseni helvettiin vain koska he ei usko se on sadisti.
En palvo. En varmasti.- trivia
savonarola
"Ihminen ja ihmisyys on hyvin hyvin todellisia ja jotkut noista ihmisiä sinun yhteisössä ottaa sitten automaatiase ja aina välillä poistaa koko yhteisön ..."
Meidän ihmiskunnan yhteisössä voi käydä noin kuin sanoit.
Kristinuskokaan ei ole siltä välttynyt joukkomurhaajan roolissa. Kristittyjen kirjoituksista päätellen voisi olettaa, että kaikki ovat rauhanliikkeissä eivätkä ota sota-asetta käteen pakottamallakaan. "Älä tapa".
Krtistinuskon nimissä historian saatossa on tapettu ehkä enemmän kuin minkään muun aatteen nimissä. Vanha Testamentti on täynnä murhakehoituksia - sekin on kristittyjen oppi-kirja.
Mutta jos savonarola järjestöineen tulee sodanvastaisiin liikkeisiin, tulen mukaan ja ponnistelemme yhdessä.
Se mitä tahdoin sanoa, en halunnut loukata nykyuskovia. Pointti oli siinä että kristillisyys ei johda välttämättä hyviin ihmissuhteisiin. Sitä estää rasistinen pelastusoppi. Pelastusteorian lähtökohta on jakaa ihmiskunta susiin ja lampaisiin ja se on väärin.
Hyvät suhteet eivät tule välttämättä myöskään ateismista sinänsä. Ihmiskunta jakautuu taloudellisesti hyvin epätasa-arvoisesti ja se synnyttää pienen rikkaan eliitin taholta sortoa tavallista rahvasta kohtaan, synnyttää voitonsaalistuksessa sotia ja muuta pahaa.
Mikäli kristityt haluavat rakentaa yhdenvertaisten ihmisten maailmaa, tulen mukaan.
Valitettavasti usein kristillisten järjestöjen johtokerma viihtyy enemmän niiden luona, joilla on kaksi ihokasta ja karttavat yyhden ihokkaan omistajia.
Me päätämme itse, koko ihmiskunta, keskinäisistä suhteistamme. Minun kanta on että ketään ei saa sortaa. Rakas trivia !!!!!
>>>Meidän ihmiskunnan yhteisössä voi käydä noin kuin sanoit.
Kristinuskokaan ei ole siltä välttynyt joukkomurhaajan roolissa. Kristittyjen kirjoituksista päätellen voisi olettaa, että kaikki ovat rauhanliikkeissä eivätkä ota sota-asetta käteen pakottamallakaan. "Älä tapa".
Krtistinuskon nimissä historian saatossa on tapettu ehkä enemmän kuin minkään muun aatteen nimissä. Vanha Testamentti on täynnä murhakehoituksia - sekin on kristittyjen oppi-kirja.> Mutta jos savonarola järjestöineen tulee sodanvastaisiin liikkeisiin, tulen mukaan ja ponnistelemme yhdessä.>Se mitä tahdoin sanoa, en halunnut loukata nykyuskovia. Pointti oli siinä että kristillisyys ei johda välttämättä hyviin ihmissuhteisiin. Sitä estää rasistinen pelastusoppi. Pelastusteorian lähtökohta on jakaa ihmiskunta susiin ja lampaisiin ja se on väärin.
Hyvät suhteet eivät tule välttämättä myöskään ateismista sinänsä. Ihmiskunta jakautuu taloudellisesti hyvin epätasa-arvoisesti ja se synnyttää pienen rikkaan eliitin taholta sortoa tavallista rahvasta kohtaan, synnyttää voitonsaalistuksessa sotia ja muuta pahaa.
Mikäli kristityt haluavat rakentaa yhdenvertaisten ihmisten maailmaa, tulen mukaan.
Valitettavasti usein kristillisten järjestöjen johtokerma viihtyy enemmän niiden luona, joilla on kaksi ihokasta ja karttavat yyhden ihokkaan omistajia.
Me päätämme itse, koko ihmiskunta, keskinäisistä suhteistamme. Minun kanta on että ketään ei saa sortaa.- trivia
savonarola
Olet kristitty. Ajattelit joistain asioista samalla tavalla tai itse ajattelin tavallasi. Itse olen ateisti.
Ei kai ole virhe olla ihmiskunnalle tärkeistä jutuista samaa mieltä.
Uskontoteorioista ei tule yksimielisyyttä. Miksi. Ei tule edes uskovien kesken, joten jätän sen kentän kristittyjen väittelykentäksi.
Toimikaamme rauhanliikkeissä sotaa vastaan. Se on hyvä aate.Aivan ,, on hyvä alku !!
Mutta saahan todistaa sulle? En ole ite yrittänyt muuttaa itteni. Mutta ennen uskontuloa olin hyvin hankala ihminen ja olisin silloin haistanut sulle pitkät p....
Eikö ole hyvä että tuo rauha ja rakkauslinja on tullut mun sisäisesti ihan yliluonnollisesti itsestään,, niin ettei tuo maailma olis viennyt mua jonkun ""aateen "" kautta tekemään pahoja.
- näin se on
Ymmärtäkää Jaikali joka ei ole vielä tajunnut sitä, että uudestisyntyminen koskee vain ihmisen henkeä ja ettei liha uudestisynny koskaan.
Ehkä hän ei ymmärrä sitäkään, että on vanhurskas vain Jeesuksen antaman lahjavanhurskauden viitan ansiosta, joka peittää hänen syntiensä paljouden mutta uskon että jaikalikin joutuu vielä tunnustamaan jos Jeesusta haluaa seurata, että hänen lihassaan ei asu mitään hyvää ja siksi hän on ja tulee aina olemaan lihansa puolesta syntinen, vaikka olisi henkensä alueelta puettuna lahjavanhurskauteen. Jaikali on siis ARMAHDETTU (hengen puolelta) SYNTINEN (lihan puolelta) niin kuin me kaikki muutkin olemme. Kyllä sen Jumala hänelle vielä opettaa. Joskus se saattaa vaatia suurenkin lankeemuksen, niin ettei ihminen voi enää esittää kenenkään edessä synntitöntä, mutta sekin on suurta Jumalan armoa.- Lightning Star
Tarkoittaako tekstisi sitä, että ihminen voi sanoa aina "en se "minä" ollut, se oli vain minun "lihani" pahojen tekojensa äärellä? Ketä hän yrittää pettää?
Eikö Hengen hedelmiä tuota se mikä sisäisesti on meissä. Jos ihminen tuottaa sitä mikä on ihmisestä itsestään ja hedelmältään pahaa, kenen puolella hän todellisuudessa on?
Esittämään turha on kenenkään lähteä mitään, sillä kyllä Jumala tietää mitä tekoa kukin on. Ihmisiä voi yrittää pettää oman luontonsa voimin, Jumalaa ei voi. Siksi ihminen saakin ottaa ilosanoman vastaan, joka on annettu Jeesuksen Kristuksen kautta ihmisille tiedoksi.
Puhukoon Jeesuksen sanat puolestaan:
" Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jokainen, joka tekee syntiä, on synnin orja.
Orja ei pysy talossa ikuisesti, mutta poika pysyy.
Jos Poika vapauttaa teidät, te olette todella vapaita."" - jaikalii
Tekstisi selventää hyvin sitä Raamatun totuutta että uskovassa ihmisessä on kaksi puolta/osaa.
1.Uusi luomus Jumalasta syntynyt Jumalan lapsi.
2.Vanha aatu/eeva, liha, joka tekee syntiä.
Jumalasta syntynyt uusi luomus ei tee syntiä. Siksi Johannes kirjoittaa ettei se tee syntiä. Tämä ymmärretään usein väärin niin että uskova ihminen ei tee syntiä. Mutta Johannes puhuukin siinä uudesta luomuksesta joka ei saata syntiä tehdä.
Koska uskova kuitenkin tekee syntiä, enemmän tai vähemmän, hän ei kykene elämään synnittömästi (täyttämään Jumalan lakia). Synnin tekijä ei olekaan uskovan uusi luomus. Tekijä on synti joka uskovan lihassa asuu. Siksi Paavali totesikin että sen pahan tekijä ei ole hän, vaan synti, joka hänen lihassa asuu.
Näin ymmärrämme että Jumala näkee ja tuntee uskovan uuden luomuksen mukaan. Uskovien tulee tehdä samoin. Vanhan aatun/eevan synnilliset teot saavat jäädä omaan arvoonsa. Ne eivät saa häiritä uuden luomuksen rauhaa ja autuutta. Mutta tietenkin uskova pyrkii elämään niin että ei teksi syntiä. Kun hän huomaa syntiä itsessään, hän tunnustaa ne Jeesukselle ja pyytää anteeksi ja kääntyy pois synnistä. Hän pyrkii pyhitykseen.
Kiitos siis viestistäsi. Se selvensi tätä asiaa hyvin. - jaikalii
Sinun viestisi selvensi mös sen että minun tekstini käsittelee sitä Jumalasta syntynyttä osaa, sitä uutta luomusta. Se vanha luomus, vanha aatu/eeva kuoli Jeesuksen kanssa kaksituhatta vuotta sitten Jeesuksen ristillä. Tämä aatun/eevan kuolema astui voimaan syntisen kohdalla hänen uskoon tulossa. Syntinen kuoli.
Sitten uusi luomus järjesti vanhalle aatu vainajalleen/eeva vainajalleen hautajaiset ja vanha ihminen haudatiin kasteen hautaan. Kasteessa myös uusi luomus nousi uuteen elämään Jeesuksen ylösnousemuksen voimasta Jeesuksen kanssa. Nyt uusi luomus elää Jumalansa yhteydessä nauttien Hänestä ja Hänen rakkaudestaan.
Vanhaa aatu vainajaa/eeva vainajaa ei kannata muistella eikä surra. Kuollut mikä kuollut. Kasteessa myös pääsimme siitä paskiaisesta eroon. Vainaja ei saa häiritä uuden ihmisen autuutta eikä se voi sitä viedä. Uusi luomus elää synnistä vapautettua elämää. - ilolla kirjoitan
Tarkoittaako tekstisi sitä, että ihminen voi sanoa aina "en se "minä" ollut, se oli vain minun "lihani" pahojen tekojensa äärellä? Ketä hän yrittää pettää?
Eikö Hengen hedelmiä tuota se mikä sisäisesti on meissä. Jos ihminen tuottaa sitä mikä on ihmisestä itsestään ja hedelmältään pahaa, kenen puolella hän todellisuudessa on?
Esittämään turha on kenenkään lähteä mitään, sillä kyllä Jumala tietää mitä tekoa kukin on. Ihmisiä voi yrittää pettää oman luontonsa voimin, Jumalaa ei voi. Siksi ihminen saakin ottaa ilosanoman vastaan, joka on annettu Jeesuksen Kristuksen kautta ihmisille tiedoksi.
Puhukoon Jeesuksen sanat puolestaan:
" Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jokainen, joka tekee syntiä, on synnin orja.
Orja ei pysy talossa ikuisesti, mutta poika pysyy.
Jos Poika vapauttaa teidät, te olette todella vapaita.""Lightining Star, sinä näyt olevan niitä harvoja, jotka käsittävät raamatunopetuksen synninorjista ja siitä vapaaksi päässeistä. On todella hyvä lukea kirjoituksiasi. Näyttää, että yhä harvempi käsittää enää raamatunopetuksia siten miten ne käsittää pitää. Tätä palstaa kun seuraa, niin ihana asia, että täällä kirjoittaa muutama joille on annettu tuo käsityskyky.
- mietitään tärkeitä
Minä olen käsittänyt niin, että lihan PITÄÄ KUOLLA. Jos liha on kuollut, niin sen mukana on kuollut syntikin. Raamatun kun oppii ymmärtämään on päässyt tietämään lihan kuolemisenkin.
Ei ihminen voi elää niin, että hengessä ei tee syntiä, mutta lihassa sitä tekee. Synti on synti ja jos sitä lihassa kerran pitää tehdä, niin silloin liha ei ole kuollut ja se on huono asia. Pitäisikin miettiä sitä, että miksi toiset kertovat lihan kuolemasta ja toiset kertovat lihan elämästä. Mistä siis johtuu, että kaikilla ei tapahdu raamatunvaatimaa lihan kuolemaa ja siksi joutuvat keskimään tuollaisen kaksijakoisen ihmisen?
Ajattelisin sen johtuvan siitä, että kaikki eivät kertakaikkiaan kykene tekemään parannusta. Heistä on helpompi elää lihassa kuin hengessä. mietitään tärkeitä kirjoitti:
Minä olen käsittänyt niin, että lihan PITÄÄ KUOLLA. Jos liha on kuollut, niin sen mukana on kuollut syntikin. Raamatun kun oppii ymmärtämään on päässyt tietämään lihan kuolemisenkin.
Ei ihminen voi elää niin, että hengessä ei tee syntiä, mutta lihassa sitä tekee. Synti on synti ja jos sitä lihassa kerran pitää tehdä, niin silloin liha ei ole kuollut ja se on huono asia. Pitäisikin miettiä sitä, että miksi toiset kertovat lihan kuolemasta ja toiset kertovat lihan elämästä. Mistä siis johtuu, että kaikilla ei tapahdu raamatunvaatimaa lihan kuolemaa ja siksi joutuvat keskimään tuollaisen kaksijakoisen ihmisen?
Ajattelisin sen johtuvan siitä, että kaikki eivät kertakaikkiaan kykene tekemään parannusta. Heistä on helpompi elää lihassa kuin hengessä.Menikö sulta vähän solmuun tuossa --> Ei ihminen voi elää niin, että hengessä ei tee syntiä
Pitikö olla ,,, Ei ihminen voi elää niin, että hengessä tekee syntiä?
Mutta tuo oli hyvä oivallus --> Ajattelisin sen johtuvan siitä, että kaikki eivät kertakaikkiaan kykene tekemään parannusta. Heistä on helpompi elää lihassa kuin hengessä.
Ajattelen että he ovat oman tee se itse kilvoituxen tie kahlannut loppuun ja pettynyt siihen jatkuva huuto kilvoittelee hyvä mies puristaa puristaa niin että korvista tulee ulos.. Ei seurakunta näe että se just on omavanhurskautta ja minä joka hoitaa ite parannuxen. Omaparantamisyritys...
- trivia
savonarola
Kristinuskon kuuluisi olla rauhan ja rakkauden uskonto. Jotain samaa mitä buddhalaisuus on. Kristinuskon hyvässä sanomassa voi löytää hyvän moraalin perusteita.
Aloitus ja monet muut viestit pyrkivät kiistämään vaikuttamisen maalliseen elämään. Se esitetään usein saastaiseksi.
Mikäli kristitty pelkästään rukoilee maailman ulkopuolisen lopettamaan sodat tai ateisti vetoaa ateismiin, sodat jatkuvat.
Sodat ovat hirvittävä tuho ihmisille. Ihmisten kuuluu järjestää keskuudessaan toimia sotien ja armeijoiden lopettamiseksi. Olkoon takana mikä ideologia tahansa, ihmisiä tulisi yhdistää sodanvastaiset liikkeet.
Toimin rauhaliikkeessä. Mukana on kristittyjä eikä ongelmaa ole. Kristitty voi olla mukana uskonsa takia, ateisti ihmisyyden vuoksi ja molemmat tähtäävät rauhan maailman syntymiseen.
Älä turhaan tuputa uskoa. Minäkään en käännytä sua. Logiikan takia uskontojen uskomukset eivät ole uskottavia. Sä vastaavasti olet pitkän linjan uskova etkä luovu siitä. Ollaan molemmat mitä ollaan.
Maailma koostuu erilaisten näkemysten ihmisistä ja he toimivat työssä, vapaa-aikana ja harrastuksissa rinnakkain. Väittelyt väitellään mutta elämä on todellista ja yhteistä kaikille.
ps. jaikalilla on outoa teoria, uutuus.
Kristitty, luultavasti helluntailainen ei enää itse ihmisenä tekisi syntiä kuten ollessaan pakanana tai toisuskovana vaan hänessä olisi propassa mystinen pahuus joka viettelee. Tällä jaikali selittää uskoon tulleen tekemät normikäyttäytymisestä poikkavat jutut, syntiteot ihmisen ulkopuolisen voiman teorialla. Ei-uskova olisi luontojaan paha ja syntinen.
Vähäinenkin logiikka katoaa ja muuttuu uskovan itsepuolusteluksi pahoille teolilleen ja voisi johtaa hirvittäviin katastrofeihin.Paljon hyvä ajattelet. Mutta mulla on helpompi . Jumala ajattelee mun puolesta ja ohjaa mua kohti parempaa tulevaisuus.
Ajattelen että eräänä päivänä sä olet tullut niin vihainen kun eivät kuuntelee sun rauhansanoma . Ja silloin otat aseen käteen ja tuot rauahan heille väkisin. Yleensä aina nuo aatteet loppuvat mellakkaan. Hyvä ajatus ei vaan pysy puhtaana luonnollisessa ihmisissä sen on historia kyllä todistanut.
Ja jaikal ei sun kannattaa pohtia kun meillä on Rauhan problemaatiikka ensin ratkaiseva ja se on niin kuin Mount Everest tulis saada siiretty Suomeen.
- trivia
savonarola
"Ajattelen että eräänä päivänä sä olet tullut niin vihainen kun eivät kuuntelee sun rauhansanoma . Ja silloin otat aseen käteen ja tuot rauahan heille väkisin. "
Tyypillinen uskovan tai sotateollisuustuotannon osakkeista hyötyvän propagandistinen väite. Tätä väitettä olen kuunnellut ikäni. Väitteen esittäjä yleensä pyrkii kiistämään toiminnan maailmanrauhan puolesta. Se tarkoittaa sotien hyväksymistä ihmisten ulkopuolisena tahtona.
Sodat syntyvät samoin kuin ruoka, vaatteet, asunnot, tavarat yms ihmisen toimesta. Ihminen päättää. Sodat eivät ole välttämättömiä. Jälkimmäiset ovat välttämättömiä.
Sodat tuhoavat. Siviilituotanto rakentaa.
Tulipa mieleen, että et olekaan tosissaan rauhanliikeessä, jos olet ollenkaan. Olen miettinyt paljon miten minä vastaisin sulle.
Mutta ehkä näin niin sinä ehkä ymmärrät. Mun sydän on Rauhanliikessä missä ei tapetaan kiusataan ja kidutetaan ketään vaan annetaan ihmiset elää Rauhassa jos tahtovat. Ketään ei väkisin pakotetaan siihen . Niin en ole ehkä tarpeex selvästi kertonut sulle että olen aktiivinen Jumalan Rauhanliikessä jossa rukoillaan.
Six että en enää luottaa ihmiseen kun olen nähnyt miten paljon paha se tuottaa niin kuin olet paljon kirjoittanut myös. Siis ainoa ratkaisu on tässä----->
1 Mutta Iisain kannosta puhkeaa virpi, ja vesa versoo hänen juuristansa.
2 Ja hänen päällänsä lepää Herran Henki, viisauden ja ymmärryksen henki, neuvon ja voiman henki, tiedon ja Herran pelon henki.
3 Hän halajaa Herran pelkoa; ei hän tuomitse silmän näöltä eikä jaa oikeutta korvan kuulolta,
4 vaan tuomitsee vaivaiset vanhurskaasti ja jakaa oikein oikeutta maan nöyrille; suunsa sauvalla hän lyö maata, surmaa jumalattomat huultensa henkäyksellä.
5 Vanhurskaus on hänen kupeittensa vyö ja totuus hänen lanteittensa side.
6 Silloin susi asuu karitsan kanssa, ja pantteri makaa vohlan vieressä; vasikka ja nuori leijona ja syöttöhärkä ovat yhdessä, ja pieni poikanen niitä paimentaa.
7 Lehmä ja karhu käyvät laitumella, niiden vasikat ja pennut yhdessä makaavat, ja jalopeura syö rehua kuin raavas.
8 Imeväinen leikittelee kyykäärmeen kololla, ja vieroitettu kurottaa kätensä myrkkyliskon luolaan.
9 Ei missään minun pyhällä vuorellani tehdä pahaa eikä vahinkoa, sillä maa on täynnä Herran tuntemusta, niinkuin vedet peittävät meren.- Tapio522eikirj...
Jaikal kysyy: "Kehottaako Sana katsomaan itseemme vai Jeesukseen? (Heb 7:4, 12:1-3).
---
Mistä Paavali kerskasi?
Paavalikin joutui myöntämään oman heikkoutensa (syntisyytensä):
"Varma on se sana ja kaikin puolin vastaanottamisen arvoinen, että Kristus Jeesus on tullut maailmaan syntisiä pelastamaan, joista minä OLEN suurin" (1.TIm. 1:15).
Huomaa aikamuoto: "Olen".
Hän ei sano, että "olin".
"Tästä miehestä minä kerskaan, mutta itsestäni en kerskaa, paitsi heikkoudestani" (2.Kor. 12:5).
"Mutta joka kerskaa, hänen kerskauksenaan olkoon Herra" (2.Kor. 10:17)
Kerskaatko sinä jaikal (muutkin), Paavalin tavoin, sekä Herrastasi että heikkoudestasi? - Tapio522eikirj...
Tapio522eikirj... kirjoitti:
Jaikal kysyy: "Kehottaako Sana katsomaan itseemme vai Jeesukseen? (Heb 7:4, 12:1-3).
---
Mistä Paavali kerskasi?
Paavalikin joutui myöntämään oman heikkoutensa (syntisyytensä):
"Varma on se sana ja kaikin puolin vastaanottamisen arvoinen, että Kristus Jeesus on tullut maailmaan syntisiä pelastamaan, joista minä OLEN suurin" (1.TIm. 1:15).
Huomaa aikamuoto: "Olen".
Hän ei sano, että "olin".
"Tästä miehestä minä kerskaan, mutta itsestäni en kerskaa, paitsi heikkoudestani" (2.Kor. 12:5).
"Mutta joka kerskaa, hänen kerskauksenaan olkoon Herra" (2.Kor. 10:17)
Kerskaatko sinä jaikal (muutkin), Paavalin tavoin, sekä Herrastasi että heikkoudestasi?jaikal: "Paavali oli SYNTINEN syntisten joukossa ennen uskooontuloa".
-
Paavali sanoo, että hän ON syntisistä suurin (1.TIm. 1:15) siinä hetkessä.
En rohkene muuttaa aikamuotoa!
Sanot: "Nyt hän oli vanhurskas ja pyhä koska Hän oli Kristuksessa Jeesuksessa".
Tästä olen kanssasi samaa mieltä!
("Totta toinen puoli")
Summa summarum: Paavalin kohdalla toteutui: Hän oli samalla kertaa "syntinen ja vanhurskas"! - Tapio522eikirj....
jaikal: "Paavali oli SYNTINEN syntisten joukossa ennen uskooontuloa".
-
("Totta toinen puoli")
Summa summarum: Paavalin kohdalla toteutui: Hän oli samalla kertaa "syntinen ja vanhurskas"!Erkki Leminen kirjoittaa:
HYPERLINK "http://www.kolumbus.fi/rov.o.peltola/teemat/Vanhurskasjasyntinen.htm" http://www.kolumbus.fi/rov.o.peltola/teemat/Vanhurskasjasyntinen.htm
”Kristinuskon paradokseja – vastakohtia – on, että kristitty on samalla kertaa syntinen ja vanhurskas, kelvoton ja kelvollinen, saastainen ja pyhä. Hän on myös samalla kertaa heikko ja voimakas. Nämä eivät ole pelkkiä sanontoja, vaan jokapäiväistä kipeää totta jokaisen kristityn elämässä.
Tätä kaksijakoisuus ei ole kaksinaamaisuutta. Kristitty on ehyesti Herran oma, vaikka hän huomaakin, ettei koskaan ole kokonainen niin kuin matkalle lähtiessään kuvitteli… Uskoimme, että nyt synnit on pyyhitty pois eikä uusia enää tehdä. Luulimme pääsevämme kaikesta entisestä… Itselläni oli käsitys, että Hengellä täytetyllä ei ole kiusauksia ja että uuden voiman turvin kuljetaan iloiten ja kiittäen taivasta kohden.
Monet joutunevat minun laillani suureen ristiriitaan Jumalan opettaessa, että olemme samalla kertaa syntiset ja vanhurskaat. Vanha luonto on tallella ja Jumala sallii kiusausten tulla… ”
(Erkki Leminen, Sana 13.10.1981). - Tapio522eikirj...
Tapio522eikirj.... kirjoitti:
Erkki Leminen kirjoittaa:
HYPERLINK "http://www.kolumbus.fi/rov.o.peltola/teemat/Vanhurskasjasyntinen.htm" http://www.kolumbus.fi/rov.o.peltola/teemat/Vanhurskasjasyntinen.htm
”Kristinuskon paradokseja – vastakohtia – on, että kristitty on samalla kertaa syntinen ja vanhurskas, kelvoton ja kelvollinen, saastainen ja pyhä. Hän on myös samalla kertaa heikko ja voimakas. Nämä eivät ole pelkkiä sanontoja, vaan jokapäiväistä kipeää totta jokaisen kristityn elämässä.
Tätä kaksijakoisuus ei ole kaksinaamaisuutta. Kristitty on ehyesti Herran oma, vaikka hän huomaakin, ettei koskaan ole kokonainen niin kuin matkalle lähtiessään kuvitteli… Uskoimme, että nyt synnit on pyyhitty pois eikä uusia enää tehdä. Luulimme pääsevämme kaikesta entisestä… Itselläni oli käsitys, että Hengellä täytetyllä ei ole kiusauksia ja että uuden voiman turvin kuljetaan iloiten ja kiittäen taivasta kohden.
Monet joutunevat minun laillani suureen ristiriitaan Jumalan opettaessa, että olemme samalla kertaa syntiset ja vanhurskaat. Vanha luonto on tallella ja Jumala sallii kiusausten tulla… ”
(Erkki Leminen, Sana 13.10.1981).Niinpä oikeat kristityt rukoilevatkin Jeesuksen opettamaa rukousta:
"...ja anna meille meidän velkamme anteeksi, niinkuin mekin annamme anteeksi meidän velallisillimme" (Matt.6:12).
Tai, kuten publikaani:
"Jumala, ole minulle syntiselle armollinen". (Luuk. 18:13).
Tai:
"Syvyydestä minä huudan sinua, Herra.
Herra, kuule minun ääneni.
Tarkatkoot sinun korvasi rukoustani.
Jos sinä, Herra, pidät mielessäsi synnit,
Herra, kuka silloin kestää?
Mutta sinun on armo, sinä annat anteeksi,
että me eläisimme sinun pelossasi.
Sen tähden, Jumala,
ole minulle armollinen hyvyydessäsi.
Pese minut puhtaaksi rikoksestani
ja anna lankeemukseni anteeksi.
Sinua vastaan olen rikkonut,
olen tehnyt vastoin sinun tahtoasi.
Käännä katseesi pois synneistäni
ja pyyhi minusta kaikki pahat tekoni.
Jumala, luo minuun puhdas sydän
ja uudista minut, anna vahva henki". - Tiestä
-
("Totta toinen puoli")
Summa summarum: Paavalin kohdalla toteutui: Hän oli samalla kertaa "syntinen ja vanhurskas"!Tapio522, vaikka me emme muuta aikamuotoja, niin Raamatun tullessa tutuksi aikamuodotkin muuttuvat.
Lue tämä tarkasti ja huomaa, että Paavali puhuu synnistä, mitä hän oli tehnyt ennen, epäuskossa ja tietämättömyydessä ollessaan. Kun tämän allaolevan Paavalin viestin lukee, niin aikamuoto muuttuu aivan väkisinkin imperfektiin.
Paavalia kohtasi laupeus ja hän sai entiset syntinsä anteeksi ja sai alkaa vaeltamaan hengessä ja siksi hän varoittaa jokaista, joka kuulee häntä vaeltamasta lihassa, joka ei voi pitää Jumalan lakia.
1. kirje Timoteukselle 1
12 Minä kiitän häntä, joka minulle on voimaa antanut, Kristusta Jeesusta, meidän Herraamme, siitä, että hän katsoi minut uskolliseksi ja asetti palvelukseensa
13 minut, entisen pilkkaajan ja vainoojan ja väkivallantekijän. Mutta minä sain laupeuden, koska olin tehnyt sitä tietämättömänä, epäuskossa;
14 ja meidän Herramme armo oli ylen runsas, vaikuttaen uskoa ja rakkautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa.
15 Varma on se sana ja kaikin puolin vastaanottamisen arvoinen, että Kristus Jeesus on tullut maailmaan syntisiä pelastamaan, joista minä olen suurin.
16 Mutta sentähden minä sain laupeuden, että Jeesus Kristus minussa ennen muita osoittaisi kaiken pitkämielisyytensä, esikuvaksi niille, jotka tulevat uskomaan häneen, itsellensä iankaikkiseksi elämäksi.
17 Mutta iankaikkiselle kuninkaalle, katoamattomalle, näkymättömälle, ainoalle Jumalalle, kunnia ja kirkkaus aina ja iankaikkisesti! Amen.
18 Tämän käskyn minä annan sinun toimitettavaksesi, poikani Timoteus, aikaisempien, sinusta lausuttujen ennustusten mukaisesti, että niiden nojalla taistelisit jalon taistelun,
19 säilyttäen uskon ja hyvän omantunnon, jonka eräät ovat hyljänneet ja uskossaan haaksirikkoon joutuneet.
20 Niitä ovat Hymeneus ja Aleksander, jotka minä olen antanut saatanan haltuun, kuritettaviksi, etteivät enää pilkkaisi. - jaikalii
-
("Totta toinen puoli")
Summa summarum: Paavalin kohdalla toteutui: Hän oli samalla kertaa "syntinen ja vanhurskas"!>>>Summa summarum: Paavalin kohdalla toteutui: Hän oli samalla kertaa "syntinen ja vanhurskas"!
- Tapio522eikirj..
jaikalii kirjoitti:
>>>Summa summarum: Paavalin kohdalla toteutui: Hän oli samalla kertaa "syntinen ja vanhurskas"!
KIELIOPPIA
PREESENS
”OLEN”- verbi on siis preesensissä.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Preesens:
”Preesens on verbin aikamuoto, joka ilmaisee, että jotakin tapahtuu NYT taikka yleisesti, aina".
--
IMPERFEKTI
http://fi.wikipedia.org/wiki/Imperfekti:
”Imperfekti on verbien mennyt aikamuoto, jolla viitataan lähimenneisyyteen...”
Jostain syystä jaikal muuttaa Paavalin sanomisen (1.Tim.1:15) preesens-aikamuodosta (OLEN) imperfekti-muotoon (OLI): "Paavali OLI SYNTINEN syntisten joukossa ennen uskooontuloa".
Ehkäpä siksi, että pitää itseään synnittömänä?
HYPERLINK "http://keskustelu.suomi24.fi/node/8660728/flat" http://keskustelu.suomi24.fi/node/8660728/flat
En menisi muuttamaan Paavalin opetuksia! - Tiestä
Tapio522eikirj.. kirjoitti:
KIELIOPPIA
PREESENS
”Preesens on verbin aikamuoto, joka ilmaisee, että jotakin tapahtuu NYT taikka yleisesti, aina".
--
IMPERFEKTI
Jostain syystä jaikal muuttaa Paavalin sanomisen (1.Tim.1:15) preesens-aikamuodosta (OLEN) imperfekti-muotoon (OLI): "Paavali OLI SYNTINEN syntisten joukossa ennen uskooontuloa".
HYPERLINK "http://keskustelu.suomi24.fi/node/8660728/flat" http://keskustelu.suomi24.fi/node/8660728/flat
En menisi muuttamaan Paavalin opetuksia!Tapio522 näetkö sinä tuosta Paavalin kertomasta syntisestä suurimmasta olostaan sitä, että hän kertoo tehneensä syntiä tietämättömänä ja epäuskossa, eli silloin, kun EI VIELÄ TUNTENUT JEESUSTA?
Paavali vainosi Jeesuksen seuraajia tietämättömänä ja epäuskoisena, vaikka kuuluikin tuohon aikaan kiivaimpiin farisealaisiin lain puolustajiin.
Käsitätkö ollenkaan mistä me koetamme sinulle kertoa? - jaikalii
Tapio522eikirj.. kirjoitti:
KIELIOPPIA
PREESENS
--
IMPERFEKTI
En menisi muuttamaan Paavalin opetuksia!Sinun täytyy Tapio käsittää että Paavali puhui kaikista ihmisistä jotka ovat tehneet syntiä. "Kaikki ovat tehneet syntiä ja ovat Jumalan kirkkautta (vanhurskautta) vailla". Heistä, kaikista ihmisistä, Paavali katsoi olevansa suurin syntinen.
Mutta Paavali uskoi myös oman evankeliuminsa Room 3. luvun ja 2 Kor 5. luvun mukaan. "Ja saavat lahjaksi vanhurskauden". "Että me Hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi." Paavali varmasti uskoi evankeliumin mitä hän itse julisti. Silloin hän uskoi että hänkin on saanut Jumalan vanhurskauden Jumalalta lahjaksi uskoon tulossaan. Hän uskoi olevansa uusi luomus Kristuksessa Jeesuksessa. Hän uskoi että Saulus kuoli ja Paavali syntyi Sauluksen uskoon tulossa.
Paavali katsoi olevansa Pyhä. Pyhä on välttämättä vanhurskas
Ef:3:8 "Minulle, kaikista pyhistä halvimmalle, on annettu tämä armo: julistaa pakanoille evankeliumia Kristuksen tutkimattomasta rikkaudesta"
Lue myös Gal 2:16 ja 3:22 ja mieti mitä Paavali siinä sanoo itsestäänkin. Paavali oli tullut uskosta vanhurskaaksi ja sitä evankeliumia hän julisti erittäin voimakkaasti.
Käsitteillä "syntinen" ja "vanhurskas" ei tarkoiteta ihmisen tekoihin perusuvaa pahuutta tai hyvyyttä. Näillä käsitteillä tarkoitetaan Raamatun kielenkäytössä IHMISEN ASEMAA SUHTEESSA JUMALAAN.
Silloin syntinen ei välttämättä ole paha ihminen, niin kuin ihmisten kielenkäytössä paha ihminen ymmärretään. On paljon erittäin kilttejä ja hyviä syntisiä ihmisiä. He.lve.tissä on paljon näitä kilttejä hyviä ihmisiä.
Myöskään vanhurskaalla ei tarkoiteta että vanhurskas ihminen on päässyt omien tekojensa perusteella synnittömyyden tilaana ja että hän ei enää voi tehdä eikä koskaan tee mitään syntiä. Vanhurskas ei ole synnitön.
Nyt tullaan syntikäsitteeseen. Mikä on synti ja syntiä.
Synti on ihmisen elämä ilman Kristusta Jeesusta, ilman Jumalaa, sydämessä. Se on elämistä erossa Jumalasta. Se on epäusko Jeesukseen.
Usko Jeesukseen Kristukseen tuo vanhurskauden ja puhdistuksen synneistä "Saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa" sanoi Jeesus.
Usko Jeesukseen palaluttaa ihmisen Jumalan yhteyteen. Tässä yhteydessä uskova on vanhurskas ja pyhä ja Jeesuksen veri puhdistaa häntä jatkuvasti kaikesta synnistä. SE PUHDISTUS ON JUMALAN YHTEYDESSÄ 1 Joh 1.luku. - jaikalii
Tiestä kirjoitti:
Tapio522 näetkö sinä tuosta Paavalin kertomasta syntisestä suurimmasta olostaan sitä, että hän kertoo tehneensä syntiä tietämättömänä ja epäuskossa, eli silloin, kun EI VIELÄ TUNTENUT JEESUSTA?
Paavali vainosi Jeesuksen seuraajia tietämättömänä ja epäuskoisena, vaikka kuuluikin tuohon aikaan kiivaimpiin farisealaisiin lain puolustajiin.
Käsitätkö ollenkaan mistä me koetamme sinulle kertoa?>>>Tapio522 näetkö sinä tuosta Paavalin kertomasta syntisestä suurimmasta olostaan sitä, että hän kertoo tehneensä syntiä tietämättömänä ja epäuskossa, eli silloin, kun EI VIELÄ TUNTENUT JEESUSTA?
- jaikalii
jaikalii kirjoitti:
Sinun täytyy Tapio käsittää että Paavali puhui kaikista ihmisistä jotka ovat tehneet syntiä. "Kaikki ovat tehneet syntiä ja ovat Jumalan kirkkautta (vanhurskautta) vailla". Heistä, kaikista ihmisistä, Paavali katsoi olevansa suurin syntinen.
Mutta Paavali uskoi myös oman evankeliuminsa Room 3. luvun ja 2 Kor 5. luvun mukaan. "Ja saavat lahjaksi vanhurskauden". "Että me Hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi." Paavali varmasti uskoi evankeliumin mitä hän itse julisti. Silloin hän uskoi että hänkin on saanut Jumalan vanhurskauden Jumalalta lahjaksi uskoon tulossaan. Hän uskoi olevansa uusi luomus Kristuksessa Jeesuksessa. Hän uskoi että Saulus kuoli ja Paavali syntyi Sauluksen uskoon tulossa.
Paavali katsoi olevansa Pyhä. Pyhä on välttämättä vanhurskas
Ef:3:8 "Minulle, kaikista pyhistä halvimmalle, on annettu tämä armo: julistaa pakanoille evankeliumia Kristuksen tutkimattomasta rikkaudesta"
Lue myös Gal 2:16 ja 3:22 ja mieti mitä Paavali siinä sanoo itsestäänkin. Paavali oli tullut uskosta vanhurskaaksi ja sitä evankeliumia hän julisti erittäin voimakkaasti.
Käsitteillä "syntinen" ja "vanhurskas" ei tarkoiteta ihmisen tekoihin perusuvaa pahuutta tai hyvyyttä. Näillä käsitteillä tarkoitetaan Raamatun kielenkäytössä IHMISEN ASEMAA SUHTEESSA JUMALAAN.
Silloin syntinen ei välttämättä ole paha ihminen, niin kuin ihmisten kielenkäytössä paha ihminen ymmärretään. On paljon erittäin kilttejä ja hyviä syntisiä ihmisiä. He.lve.tissä on paljon näitä kilttejä hyviä ihmisiä.
Myöskään vanhurskaalla ei tarkoiteta että vanhurskas ihminen on päässyt omien tekojensa perusteella synnittömyyden tilaana ja että hän ei enää voi tehdä eikä koskaan tee mitään syntiä. Vanhurskas ei ole synnitön.
Nyt tullaan syntikäsitteeseen. Mikä on synti ja syntiä.
Synti on ihmisen elämä ilman Kristusta Jeesusta, ilman Jumalaa, sydämessä. Se on elämistä erossa Jumalasta. Se on epäusko Jeesukseen.
Usko Jeesukseen Kristukseen tuo vanhurskauden ja puhdistuksen synneistä "Saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa" sanoi Jeesus.
Usko Jeesukseen palaluttaa ihmisen Jumalan yhteyteen. Tässä yhteydessä uskova on vanhurskas ja pyhä ja Jeesuksen veri puhdistaa häntä jatkuvasti kaikesta synnistä. SE PUHDISTUS ON JUMALAN YHTEYDESSÄ 1 Joh 1.luku.>>>Ef:3:8 "Minulle, kaikista pyhistä halvimmalle, on annettu tämä armo: julistaa pakanoille evankeliumia Kristuksen tutkimattomasta rikkaudesta"
- emiilio
Voisin jaikalii lisätä yhden kohdan tuohon oikea nöyryys on sitä, että ollaan Jumalan kanssa samaa mieltä tällaisen asian: nöyryys on myös sitä, että teemme Jumalan/Jeesuksen tahdon mukaan ja noudatamme Hänen käskyjään nöyrästi, vaikka itse olisimme eri mieltä tai tuntisimme halua tehdä toisin kuin käskyt ja rakkauden laki meiltä vaatii.
Sellaiseen nöyryyteen sisältyy koko ja kaikki kymmenen käskyä, kuten myös käsky rakastaa Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistä niinkuin itseään. Se on oikea rakkauden laki ja vaatii todellista nöyryyttä Jumalan edessä itsensä kieltäen ja ristinsä kantaen. Ja kuten Sana sanoo, että Hänen ikeensä on meille sovelias.
Jotta ihminen tähän rakkauden lakiin kykenisi, on hänen kuoltava omille synneilleen ja lihan tahdolle ja annettava Herralle kaikki. Muutoin kuljemme omissa voimissamme, emmekä kykene rakkauden lakia noudattamaan.
Monet kirjoittavat näissä ketjuissa, eivätkä näitä asioita silti käsitä kuin vain vaillinaisesti. Ja jotka käsittävät rakkauden lain, niin heidät lynkataan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.923965Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j973317Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin1262627Miten juhlitte ensi lauantaina?
Se on kalenteriin merkitty juhlapäiväksi, niin sitä kai kuuluu juhlia.2122004Mikä ihme teitä savolaisia tuossa
p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.201794Laita tunniste josta kaivattusi tietää sun kirjoittavan täällä
Joku yksilöity yhteinen juttu joka on sun ja kaivattusi välillä. Tuntomerkkinä esim. punainen pipopää, tonttu-ukko tai m871770Varusmiehen kuolema
Ei ollut vahinko, ei aiheuttanut vaaraa muille, eikä ollut rikos, mitä jää jäljelle? Oliko kyseessä oman käden kautta lä971719- 1101549
Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?
JOS siis sinä saisit päättää?11301- 571212