MIKSI TIETOTEKNIIKKA ON...

ÄRRIMURRI

MUA IHMETYTTÄÄ SE MIKSI TIETOTEKNIIKKA ON NIIN VAIKEETA,VARSINKIN VIRUSTORJUNNAT YMS TIETOTURVA JUTUT?Ohjelmista tehdään mahdollisen vaikeita käyttää ettei tavallinen kuolevainen osaa laittaa asetuksia kohdalleen!Tiedän kyllä että on olemassa tietokone asentajia yms...Onko se sit tarkoitus että joku muu pistää asetukset kohalleen,sit tavis miettii mitä tekis koneella ku ei tarvi asetella mitään ku asentajat on asentanu!Tarkoitan vaan että miksi ohjelmissa ei ole tavis kieltä että taviksetkin osaisi käyttää konetta!En tiedä kokeneimmista käyttäjistä,mut olen sitä mieltä että kun tavis menee ostaa konetta ja ottaa laajakaistan&palomuurin(jos myyjä muistaa mainita palomuurista)niin ei varmaan myyjä kerro viruksista mitään(puhun nyt varsinaisista tietokonealaan keskittyneistä firmoista),eikä varsinkaan siitä LEGENDAARISESTA VIRUSTORJUNTAOHJELMASTA,mikä pitäisi olla itsestään selvyys että sitä tarvitaan!!!Ajatus on se että ne toivoo asiakkaan olevan tyhmän tietämätön tietoturvaststa,ja varmaan toivoo viruksien tulevan asiakkaitten koneille,että saisi siten koneen huoltoon ja rahastaa hommasta minkä taviskin tekisi JOS OHJEET EI OLISI ENKUKSI(eng)TAI TOSI SEKAVAA SLANGI SANASTOA MIKÄ ON TOSI VAIKEE ARVATA MIKÄ TARKOITTAA MITÄKI!!! MITÄS AJATUKSII/KOKEMUKSII MUILLA ON!HUOM!TÄMÄ ON APUA ALOITTELIJOILLE PALSTA JOTEN TOIVOISIN ETTÄ OTATTE KANTAA!!!!VARMASTI MONI MUU HYÖTYY KOMMENTEISTANNE!!!JA SITEN HARKITSEE TIETOKONEEN OSTOA MONEEN KERTAAN ENNENKUIN MENEE VANHANAIKAISEEN!!!!!!!!!!!!!!!

21

1054

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Metzgermeister

Osta Apple Macintosh

-Maailman lyhyin asennusohje (Guinnessin ennätyskirja, ohjeessa kuusi kuvaa,)
      -Ei viruksia (mitä ne edes on, mitä ne tekee? voiko joku kuvailla? [oikeasti])
      -Käyttis suomenkielinen
      -Ei kaadu (kirveelläkään)

• Metsuri

Mun makki kaatui kiilakirveellä...

Nim. Halkoja talveksi

• inteloutside

Muuten olen samaa mieltä ensimmäisen kirjoittajan kanssa. Tietokoneiden pitäisi olla paljon simppelimpiä käyttää. Tässä suhteessa Apple on tehnut hyvää työtä.

Windowsiahan ei alunperinkään pyritty tekemään hyväksi käyttöjärjestelmäksi.

Linuxilla on vielä matkaa helppokäyttöisyyteen, vaikka sehän on turvallisempi ja toimii asennuksen ja verkkoonkytkemisen jälkeen luotettavasti - toisin kuin windows, joka saa madon parissa minuutissa.

• KÄYTTÄJIÄ

ENKÄ MITÄÄN PILOILLE KASVATETTUJA MACIN OMISTAJIA!EI KAIKILLA OLE VARAA/JÄRKEÄ OSTAA MACCIA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• kysymys?

Vastaus kaikkeen....ja sen sellaiseen on 42.

• linux&win-käyttäjä
        KÄYTTÄJIÄ kirjoitti:

ENKÄ MITÄÄN PILOILLE KASVATETTUJA MACIN OMISTAJIA!EI KAIKILLA OLE VARAA/JÄRKEÄ OSTAA MACCIA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Tietotekniikkaa sillä Macilläkin käsitellään, urpo. Halvin Mac irtoaa alle 900 euron, samaan hintaan et saa yhtä hyvää windows pc:tä.

Sillehän ei mitään voi, että järkeä puuttuu...

• inteloutside kirjoitti:

Muuten olen samaa mieltä ensimmäisen kirjoittajan kanssa. Tietokoneiden pitäisi olla paljon simppelimpiä käyttää. Tässä suhteessa Apple on tehnut hyvää työtä.

Windowsiahan ei alunperinkään pyritty tekemään hyväksi käyttöjärjestelmäksi.

Linuxilla on vielä matkaa helppokäyttöisyyteen, vaikka sehän on turvallisempi ja toimii asennuksen ja verkkoonkytkemisen jälkeen luotettavasti - toisin kuin windows, joka saa madon parissa minuutissa.

Jos Wintoosaa ei ole tehty poropeukaloille. Siis sellaisille jotkai ei osaa. Ei mulla vaan oo mitään ongelmia ollu kun pitää muurit ja kaikki kunnossa.

Onhan noi mäkkärit ihan hyviä mutta pelikoneeksi niistä ei ole. Mun mielestä.

• kio
        kysymys? kirjoitti:

käsikirjasta lftaeille tuo 42!

• kio
        kysymys? kirjoitti:

linnunradan käsikirjasta liftareille tuo vastaus.

• Repe Ruutikallo
        lammas-jr kirjoitti:

Jos Wintoosaa ei ole tehty poropeukaloille. Siis sellaisille jotkai ei osaa. Ei mulla vaan oo mitään ongelmia ollu kun pitää muurit ja kaikki kunnossa.

Eihän Macissa Windows-pelit toimi. Pitää olla Mac-versio. Niitä on aika paljon kyllä olemassa, mullakin satoja, suurin (uusin Myst) jotain 10 gigan kokoinen kahdella DVD:llä...

Windowsia ei tosiaan ole tehty poropeukaloille, mutta niin Saatanan innolla kauppiaat on sitä poropeukaloille – joita on iso enemmistö tietokoneitten käyttäjistä – tyrkyttämässä! Siitä ne kaikki ongelmat lähtee, kun käyttäjän ja tuotteen käyttäjältä edellyttämien vaatimusten välillä on valtava epäsuhta.

• inteloutside
        lammas-jr kirjoitti:

Kyllähän se windows koossa pysyy, kun tietää mitä tekee. Pointtihan olikin siinä, että suurin osa käyttäjistä on vailla tarvittavia tietoja ja taitoja, kyllähän se näkyy täälläkin kysymysten määrässä ja tasossa.

Microsoftillahan on kokonainen osasto kehittämässä windowsia käyttäjäystävälliseksi. Eli kyllä ne ainakin yrittää tehdä sitä myös poropeukaloille, ei vaan ole onnistuneet kovin hyvin vielä.

Kyllä tietokoneen pitäisi olla sellainen, että peräkylän mummokin osaa sitä käyttää ensi kerrasta alkaen.

• ASD

Totta helvetissä tietotekniikka on vaikeeta. Jo senkin takia kun siinä otetaan vielä alkuaskelia. Eli lähes kaikki on vielä lapsenkengissä. Lisäks vielä sählätään niin saatanasti asioita toisista sählääjistä tietämättä. Näistä tuloksista koitetaan sitten jossain välissä kasata kaupallisia palikoita.

Vertailun vuoksi:
      Opiskelin aikoinaan ammattikorkeakoulussa materiaalitekniikkaa. Meille piti metalliopista luentoja Tampereen Teknillisen Korkeakoulun Materiaalitekniikanlaitoksen professori. Äijä esitti semmosen väitöksen, että nykytietämyksellä matemaattis-luonnontieteissä ja metallitekniikassa olemassa olevista mahdollisuuksista pystytään hyödyntämään about 15%. Ei osata vielä enempää.

Näitten asioitten parissa ihminen on kuitenkin painiskellu jo huomattavan paljon kauemmin kun tietokoneiden. Jopa satoja vuosia.

Jos tätä rataa kehitys kehittyy, niin tietotekniikka on vaikeeta vielä pitkään pitkään....

• Mää

se on. Mutta jos me ja te kokeneemmat auttaisimme aloitelevia tuo aika lyhentyisi huomattavasti! Olen samaa mieltä kysyjän kanssa esim. tuosta englannin kielen käytöstä. Jos en aivan väärin ole ymmärtänyt niin Suomessa on ihmisiä jotka osaavat kääntää Englannin tekstin Suomeksi!!!
        "Suomalaisesta" F-Securesta en tiedä, mutta ainakin Symantec Norton osaa tehdä Suomenkielisen virusohjelman joka myös toimii.
        Suosittelen myös linkkiin tutustumista, on suomenkielinen ja useat ohjelmat myös voi asentaa/asetuksista asettaa Suomenkielisiksi
        http://koti.mbnet.fi/pattaya1/

• Mää
        Mää kirjoitti:

se on. Mutta jos me ja te kokeneemmat auttaisimme aloitelevia tuo aika lyhentyisi huomattavasti! Olen samaa mieltä kysyjän kanssa esim. tuosta englannin kielen käytöstä. Jos en aivan väärin ole ymmärtänyt niin Suomessa on ihmisiä jotka osaavat kääntää Englannin tekstin Suomeksi!!!
        "Suomalaisesta" F-Securesta en tiedä, mutta ainakin Symantec Norton osaa tehdä Suomenkielisen virusohjelman joka myös toimii.
        Suosittelen myös linkkiin tutustumista, on suomenkielinen ja useat ohjelmat myös voi asentaa/asetuksista asettaa Suomenkielisiksi

Onhan Nortonilla tietysti myös palomuurikin (no niiden helppokäyttöisyyttä tiedä nyt kehua mutta Suomenkielinen kumminkin)
        Tässä vielä yksi linkki SUOMEKSI
        http://www.markusjansson.net/fsoftware.html

• Mää
        Mää kirjoitti:

ny vaan liikaa korostais itteeni niin MÄÄ suosittelen lataamaan SpywareBlasterin(on Eng. kielinen mutta helppo käyttää)muistapäivittää edes joskus, Ad-Aware,Spybot(muista KÄYTTÄÄ ja PÄIVITTÄÄ säännöllisesti) molemmat saa Suomenkielelle vaihdettua(katso ohjeet). Näillä eväillä olet jo erittäin hyvin varustautunut örkkejä vastaan

• Mää
        Mää kirjoitti:

ny vaan liikaa korostais itteeni niin MÄÄ suosittelen lataamaan SpywareBlasterin(on Eng. kielinen mutta helppo käyttää)muistapäivittää edes joskus, Ad-Aware,Spybot(muista KÄYTTÄÄ ja PÄIVITTÄÄ säännöllisesti) molemmat saa Suomenkielelle vaihdettua(katso ohjeet). Näillä eväillä olet jo erittäin hyvin varustautunut örkkejä vastaan

Miltäs näyttää ohjeet nää, kerro sää.

• mikrosoppa

Kuten jo jossakin tämän keskusteluketjun osassa sanottiinkin koko tietotekniikka on vielä jokseenkin alkutaipaleellaan.
      Inssit ja "pajan pojat" tekevät koneitaan itselleen ja toisilleen tutulla tavalla ja ohjeilla. Ei olla vieläkään aidosti kiinnostuneita varsinaisista kuluttajista.

Taloudelliset/kaupalliset tekijät sanelevat tuotannossa melkoisesti (kuten kaikilla muillakin aloilla). Koneet ja ohjelmat menevät hyvin kaupaksi vähän keskeneräisinäkin.
      Vielä tämä näyttäisi toimivan tällä periaatteella...

• tapioa

että ohjelmia tekevät insinöörit, jotka eivät osaa asettautua se "uunon" loppukäyttäjän asemaan. Ja lisäksi vielä insinööreille tuntuu useinkin käytäntö olevan kovin vieras käsite, asiat osataan kyllä teoriatasolla.

• w4nnabe

Tai sitten kukaan ei maksa insinööreille, että tekisivät ohjelmia tumpeloille. Jos löydät ohjelman jota tumpelokin osaa käyttää, sen ominaisuudet eivät riitä edistyneemmälle...

• RTFM

Tottakai kaikki monimutkainen on vaikeaa opettelematta, osaaisitko lentää Hornetilla ekalta istumalta? Ongelmana on, että monimutkaisia systeemejä käytetään yksinkertaisten asioiden tekoon. Esim. nettipäätteeksi riittäisi huomattavasti "tyhmempi" laite kuin pc varustettuna esim windowsilla. Kukaan niitä ei vain taida tehdä.

• ÄRRIMURRI

Tarkoitin sitä että "tumpelo"menee ostamaan iskän tai äiskän kanssa tietokonetta niin MYYJÄT ei jaksa/viitti/muista kertoa oleellisia juttuja mitä tänä päivänä tarvitaan koneen kunnossa pysymiseen esim:tietoturvan tärkeyttä ei KOROSTETA juuri lainkaan!!!Kyllä lehdissä ja julkisuudessa puhutaan viruksista ja kaikesta roskaposteista,mutta ei tämä "tumpelo" välttämättä käsitä sitä vaivaa mitä tarvii tehdä että kone pysyy sellaisena kuin se tarkoitettu!!!Lukekaapa tuolta laajakaista palstalta juttuja mitä liittymän ASENNUSPALVELUN työntekijät tekee kun "tumpelo" ottaa laajakaistan ja siihen asennuspalvelun!!!NAURESKELEE KUN VIRUKSIA ON KONEELLA!!!Ei taida "tumpelo" käsittää vielä mitä tietokoneen käyttö vaatii!!!TODELLAKIN AIKAA!!!No "tumpelo" ottaa tietokoneen ohjekirjan kauniiseen kätöseen ja rupee lukemaan sitä,no misä helvetissä se ohjekirja on,miettii "tumpelo"? Jaa se on tuo ohkane vihkonen tuolla alimmaisena,mitähän siinä on!NO EI JUURIKAAN MITÄÄN!!!EI AINAKAAN OLEELLISTA TIETOA!!!SANON MÄ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!PS:en kirjoita itestäni!!!pps:kritisoin vain ja ainoastaan sitä että PALVELU TÄSSÄ MAASSA ON ???????Ä!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      205
      7054
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      59
      4652
    3. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      40
      4353
    4. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      73
      3292
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1955
    6. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      27
      1716
    7. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      17
      1680
    8. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      40
      1583
    9. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      34
      1469
    10. Haluaisitko enemmän ?

Haluaisitko enemmän kuin ystävyyden ? M-N
      Ikävä
      143
      1247
    Aihe