"Silloin kun krisselistit pistivät parhaitansa syyttelemällä ateisteja homoiksi, kommareiksi"
Eräs uskomiskyvyltään rajoitteinen (en halua leimata ketää ateistiksi, sillä käsitteeseen ateisti liittyy niin monenlaisia mielikuvia. sehän voidaan käsittää esimerkiksi Rooman valtakunnan aikaiseksi varhaiskristityksi) kirjoitti tuollaiset rivit.
Ihmisiä voidaan syyttää rikollisiksi tai ilkeiksi. Homot taas eivät ole syyllistyneet homoina mihinkään ja kommunismi on vain aate tuotannon välineiden yhteisomistuksesta. Kristillisen kasvatukseni valossa tämä on minulle selvää, mutta kuinka lienee uskotta kasvaneilla? Moraalinen esikuva kun on puuttunut juuri siinä kriittisessä kasvuiässä.
Toivoisin, että uskomisrajoitteisetkin sentään edes hiukan kunnioittaisivat kanssaihmisiään, kuten homoja ja poliittisesti toisinajattelevia. Yrittäkää edes rakastaa lähimmäsiänne vaikka ette itse olisikaan mitään rakkautta saaneet. Voitte kuitenkin luottaa siihen, että useat kristityt rukoilevat sielujenne pelastumisen puolesta ja toivovat myös, että tekin saisitte osaksenne ihan oikeaa rakkautta.
Ihmisarvo ja kristillinen rakkaus
24
149
Vastaukset
"kuinka lienee uskotta kasvaneilla? Moraalinen esikuva kun on puuttunut juuri siinä kriittisessä kasvuiässä."
Katsoskun ihmisen perusmoraali on ihmisestä kotoisin, ei kristinuskosta, kaikki normaalit ihmiset tietävät että ketään ei saa satuttaa tai tappaa jo ihan itsestääm sillä se on evoluution asettama ihmisen sisäinen sääntö.
Ihminen jos on tappaja ja satuttaja ei ole hyväksi laumalle joten se on inhimillisen moraalin vastainen.
"Toivoisin, että uskomisrajoitteisetkin sentään edes hiukan kunnioittaisivat kanssaihmisiään, kuten homoja ja poliittisesti toisinajattelevia. Yrittäkää edes rakastaa lähimmäsiänne vaikka ette itse olisikaan mitään rakkautta saaneet."
Sinä nyt osoitit sitä että sinulta itseltäsi puuttuu kristillinen lähimmäisrakkaus kokonaan kun rupesit kirjoittaa tuomitsevaa ja demonisoivaa tekstiä, samanlaista tekstiä te kristityt aikoinaan kirjoititte pitämällänne mustista orjista ja holokaustin aikana tappamistanne juutalaisista.
Ymmärrän ja annan sinulle anteeksi, et ilmiselvästi tiedä mitä rakkaus on sillä sinulla on kristillinen kasvatus mikä on rakkautetonta ja ikuisen kidutuksen varjossa pelkäämistä joten paatuneeseen sydämesi tila ei ole sinun vikasi.
Elä ihmisiksi ja ehkä jokunen päivä sinä kykenet tuntea rakkautta, ehkä et.
Mutta elä ja voi hyvin rakas nimimerkki-kuuluvat yhteen.- Oikeaa rakkautta
"Näin sanoo Herra, Israelin Jumala: sitokaa miekka vyöllenne, kulkekaa edestakaisin leirin halki portilta portille ja tappakaa jokainen, jonka kohtaatte, olkoonpa vaikka oma veli, ystävä tai sukulainen."
"Moraalinen esikuva kun on puuttunut juuri siinä kriittisessä kasvuiässä."
Väitätkö että minulta puuttuu "moraalinen esikuva" kun olen kerran ateisti!? Kuinka monta kertaa ateistit ovat jo kertoneet täällä sen että "moraalisuus" näyttää olevan aina yhä enemmänkin olla jokin kristityiden Raamatustaan imetty ja siihen omittu illuusio ja sitä moraalia ei voitaisi hyödyntää missään vaiheessa ilman Raamattua tai uskonnollista kirjaa.
Eräässä kohtaan tulee kuitenkin aukko. Esim. edelleenkin massamurhaaja pääsee Suomessa vapaaksi hurahtaessaan uskoon, jota ei tulisi ottaa missään nimessä tuomion lieventäväksi seikaksi. Murhaajan tulee istua tuomionsa loppuun asti oli hän "hurahtanut" uskoon tai ei! Pettää sillä yhteiskunnan, koska "uskoonsa hurahtanutta" voi nykyisin näytellä ja tätä käytetään hyväksi silloin kun tuomiota ollaan armahtamassa monet ihmiset murhanneen vangin kohdalla. Ns. "Jumalan armo" ei tulisi olla "maallisten tuomioissa" lieventää tuomiota Suomessa, mutta usein niin vaan Suomessa yhä menetellään ja sitten se "uskoon hurahtanut" menee suoraan päätä kaljalle ja potkii jonkun kadulla ihan siitä ilosta että on päässyt vapaaksi eikä uskoon hurahtamisesta ole sen jälkeen tietoakaan!! Murhaaja giljotiiniin tai sähkötuoliin Suomessakin oli sitten uskoon hurahtanut vankeudessa tai ei!!! Ei murhaajille tulisi olla mitään armoa!!- huomattu on
ateisti1982 kirjoitti:
Ja raiskaajille puudutuspiikki ensin penikseen ja sitten vaan kalu juuresta poikki!!
Ilmankos jotkut ateistit puhuvat niin mielellään tekopeniksistä.
huomattu on kirjoitti:
Ilmankos jotkut ateistit puhuvat niin mielellään tekopeniksistä.
"Ilmankos jotkut ateistit puhuvat niin mielellään tekopeniksistä. "
Minua taas on ihmettänyt se että miksi uskovaiset aina puhuvat ihmisen seksuaalisuudesta tai homoista?
Siitäkö puhe mistä puute?
"Toivoisin, että uskomisrajoitteisetkin sentään edes hiukan kunnioittaisivat kanssaihmisiään, kuten homoja ja poliittisesti toisinajattelevia."
Edelleenkin tehdään Suomen politiikassa päätökset hyvin paljon suoraan kuin kristinuskoon perustuen. Sellainen ei ole vaan oikeata politiikkaa sivistysvaltiossa nimeltä Suomi, koska uskontoa ei tulisi sotkea politiikkaan ja myöskin uskonnottomien asemaa nykyisin olisi parannettava. Kristityt tai kirkkoon kuuluvat tahot eivät tule missään nimessä kuulua mihinkään erityisasemaan, kuten Päivi Räsänen minulle jo mainitsikin avustajansa kautta ja myöskin sen että avioliitossa eläneillä tulee pitää erityisasema suhteessa heteroiden välisiin avoliittoihin tai homojen parisuhteisiin. Kristinuskoisten erityisasema on hyvin Suomessa kaikkein sopimatonta!Kristitty lähimmäisrakkaus on hieno juttu, paitsi jos satut olemaan Ateisti, homo, vasenkätinen, juutalainen, muslimi, tummaihoinen, kristitty, latino, nainen, parraton, tummatukkaiset, kääpiö, Afrikkalainen, lapsi tai vammainen sillä silloin kristityn lähimmäisrakkaus ei ole voimassa kohdallasi.
>>>Ihmisarvo ja kristillinen rakkaus
- että tälleen
Homot eivät ole syyllistyneet mihinkään, mutta se ei ole estänyt kristittyjä syyttämästä homoja yleisestä moraalin rappiosta, luonnonkatastrofeista ja jopa Jokelan kouluammuskelusta.
- prospector
Miksi sitten ateistit häpeävät homoja niin paljon, että tuollakin yksi kirjoitti, että homoksi mainitseminen on SYYTÖS. Eikö rikollisia syytetä eikä homoja? Miten tuollaiset muka puollustavat homoja? Olette vain katkeria uskolle ja sille, että ette itse kykene pelastumaan ja Paholaisen vimmalla yritätte herjata ja rienata. Kristillinen ihminen rakastaa lähimmäisiään eikä syytä heitä.
prospector kirjoitti:
Miksi sitten ateistit häpeävät homoja niin paljon, että tuollakin yksi kirjoitti, että homoksi mainitseminen on SYYTÖS. Eikö rikollisia syytetä eikä homoja? Miten tuollaiset muka puollustavat homoja? Olette vain katkeria uskolle ja sille, että ette itse kykene pelastumaan ja Paholaisen vimmalla yritätte herjata ja rienata. Kristillinen ihminen rakastaa lähimmäisiään eikä syytä heitä.
"Miksi sitten ateistit häpeävät homoja niin paljon, että tuollakin yksi kirjoitti, että homoksi mainitseminen on SYYTÖS."
Jos väität jota kuta henkilöä homoseksuaaliksi, ja kontekstista voidaan päätellä, että miellät homoseksuaalisuuden negatiivisena ominaisuutena, johon vielä liität omia harhakäsityksiäsi siitä, mitä homoseksuaalisuus kertoo ihmisestä, on tällainen väite tulkittavissa syytökseksi.prospector kirjoitti:
Edelleenkään, rakas trolliseni, ateisteilla ei ole yhteistajuntaa.
deina_skali kirjoitti:
Edelleenkään, rakas trolliseni, ateisteilla ei ole yhteistajuntaa.
"Olette vain katkeria uskolle ja sille, että ette itse kykene pelastumaan ja Paholaisen vimmalla yritätte herjata ja rienata. "
Sinä taas olet katkera ja vihaava koska olet uskoon aivopesty etkä kykene elämään todellisessa elämässä.
Luomisjärjestyksen mukaan ihminen on arvokas, koska Jumala on tämän luonut. Raamatun ihmisarvo on tekijä perusteinen ja siksi parempi kuin ominaisuusperusteinen ihmisarvo, jolla jumalattomat perustelevat ihmisarvoa.
- Että tällee
Raamatussa ihmisarvo menee sukupuolen, tekojen, heimon ja hyvä veli-verkoston mukaan.
Hemmetti, Jeesus itse oli periaatteella "ensin me, sitten muut", kuten Markuksen Evankeliumissa tulee ilmi:
"25. vaan heti kun eräs vaimo, jonka pienessä tyttäressä oli saastainen henki, kuuli hänestä, tuli hän ja lankesi hänen jalkojensa juureen.
26. Ja se vaimo oli kreikatar, syntyään syyrofoinikialainen; ja hän pyysi häntä ajamaan ulos riivaajan hänen tyttärestään.
27. Niin Jeesus sanoi hänelle: "Anna ensin lasten tulla ravituiksi; sillä ei ole soveliasta ottaa lasten leipää ja heittää penikoille".
28. Mutta hän vastasi ja sanoi hänelle: "Niin, Herra; mutta syöväthän penikatkin pöydän alla lasten muruja".
29. Ja hän sanoi vaimolle: "Tämän sanan tähden, mene; riivaaja on lähtenyt sinun tyttärestäsi". " "Luomisjärjestyksen mukaan ihminen on arvokas"
Tarkoitat varmaan että raamatun mukaan mies on arvokas, nainenkin luotiin miehen kylkiluusta eläimien jälkeen ja nainen on miehelle alamainen, lisäksi Evaa edeltävät kahdet naiset eivät edes kelvanneet Aatamille semmoinaan kun oliat.
"Eräs uskomiskyvyltään rajoitteinen (en halua leimata ketää ateistiksi, sillä käsitteeseen ateisti liittyy niin monenlaisia mielikuvia. sehän voidaan käsittää esimerkiksi Rooman valtakunnan aikaiseksi varhaiskristityksi) kirjoitti tuollaiset rivit. "
Älä viitsi olla noin ylimielinen. Jos käytät vain sanoja joiden merkitys on säilynyt läpi historian, jää sanavarastosi hyvin köyhäksi. Puhumattakaan, että alentuvasti ryöstät ateistien oman määritelmän ja väität ettei se ole validi, koska sinulla on ennakkoluuloja.
"Kristillisen kasvatukseni valossa tämä on minulle selvää, mutta kuinka lienee uskotta kasvaneilla?"
Joillekin kristityille voi olla selvää, ettei ihminen ole paha ateismin tai homouden vuoksi mutta kristinuskoon on sisältynyt ja sisältyy oppeja, joiden varjolla kristityt usein moisen väittämiseen syyllistyvät.
Ja heti perään näyt syyllistyvän siihen itsekin. Ironiaa parhaimmillaan.
Minä olen kasvanut ilman uskontoasi ja minulta ei puuttunut moraalisia esikuvia.
Suurin osa ihmisistä kasvaa ilman uskontoasi. Eikä uskontosi näy tehneen sinusta kovin mahtavaa, ainakin jos tosissasi vihjailet että ainoastaan kristityt ovat moraalisia.
"Toivoisin, että uskomisrajoitteisetkin sentään edes hiukan kunnioittaisivat kanssaihmisiään"
Minä ainakin kunnioitan kaikkia olentoja. Sinulta samaa on turha varmasti toivoa, mutta kiitos kun annoit esimerkin ei niin imartekevasta kristityn arkkityypistä.- prospector
"Minä ainakin kunnioitan kaikkia olentoja. Sinulta samaa on turha varmasti toivoa"
Vielä vain ylpistelet ja annat väärää todistusta minusta. Kuinka kehtaat, uskottoman penikka!
"minulta ei puuttunut moraalisia esikuvia"
Varmasti ovat hitlerot, stalinit ja köppelsit olleet esikuviasi, sellaista on käytöksesi. Vaan tiedätkös mihin he joutuivat. Arvaapas. Sinnekö sinäkin haluat? - ,,,
prospector kirjoitti:
"Minä ainakin kunnioitan kaikkia olentoja. Sinulta samaa on turha varmasti toivoa"
Vielä vain ylpistelet ja annat väärää todistusta minusta. Kuinka kehtaat, uskottoman penikka!
Varmasti ovat hitlerot, stalinit ja köppelsit olleet esikuviasi, sellaista on käytöksesi. Vaan tiedätkös mihin he joutuivat. Arvaapas. Sinnekö sinäkin haluat?No hitlero ja köppelsi ovat taivaassa kun olivat kristittyjä.
prospector kirjoitti:
Varmasti ovat hitlerot, stalinit ja köppelsit olleet esikuviasi, sellaista on käytöksesi. Vaan tiedätkös mihin he joutuivat. Arvaapas. Sinnekö sinäkin haluat?Toivon, että olet trolli.
Osoitatko missä "annoin väärän todistuksen" sinusta.
Olet syyllistynyt mm:
-Haukkumiseen
-Tuonut esiin ennakkoluulojasi
-osoittanut ettet kunnioita kanssakeskustelijoitasi tippaakaan
Käytöksesi on lapsellista ja se on paljon minun suustani se. Ja hei kiitos taas kun lopetit uhkailulla LOL.prospector kirjoitti:
Varmasti ovat hitlerot, stalinit ja köppelsit olleet esikuviasi, sellaista on käytöksesi. Vaan tiedätkös mihin he joutuivat. Arvaapas. Sinnekö sinäkin haluat?"Vielä vain ylpistelet ja annat väärää todistusta minusta. Kuinka kehtaat, uskottoman penikka!"
Käyttäytymisesi mukaan olet ylimielinen ja et kykene ketään kunnioittaa.
"Varmasti ovat hitlerot, stalinit ja köppelsit olleet esikuviasi, sellaista on käytöksesi. Vaan tiedätkös mihin he joutuivat. Arvaapas. Sinnekö sinäkin haluat? "
No kristinuskoisia olivat ainakin Hitler ja Goebbels joten eikhän he pidä sinulle seuraa sitten taivaassa.
Ja kristittyjen mukaan Stalinkin kääntyi uskoon kuolinvuoteellansa joten etteköhän tekin tapaa taivaassa.
>>>Ihmisarvo ja kristillinen rakkaus... kuuluvat yhteen>Kristillisen kasvatukseni valossa tämä on minulle selvää, mutta kuinka lienee uskotta kasvaneilla?>Moraalinen esikuva kun on puuttunut juuri siinä kriittisessä kasvuiässä.>useat kristityt rukoilevat sielujenne pelastumisen puolesta>Toivoisin, että uskomisrajoitteisetkin sentään edes hiukan kunnioittaisivat kanssaihmisiään
- Kalju Pitkätukka
"Ihmisiä voidaan syyttää rikollisiksi tai ilkeiksi. Homot taas eivät ole syyllistyneet homoina mihinkään ja kommunismi on vain aate tuotannon välineiden yhteisomistuksesta. Kristillisen kasvatukseni valossa tämä on minulle selvää, mutta kuinka lienee uskotta kasvaneilla?"
Mitä?
Olen tottunut siihen, että uskovaiset pitävät minua ateismini takia sekä homona, että kommunistina(ja näin ollen kelvottomana syntisäkkinä, joka voi pelastua ainoastaan heidän kelkkaansa hyppäämällä)
Eivätkö vanhemmat ole lapselle moraalisia esikuvia?
Minulle ainakin olivat, eikä heidän moraalista esimerkkiään lainkaan heikentänyt
se, etteivät he perustelleet kasvatustyötään uskonnolla.
"Toivoisin, että uskomisrajoitteisetkin sentään edes hiukan kunnioittaisivat kanssaihmisiään, kuten homoja ja poliittisesti toisinajattelevia. Yrittäkää edes rakastaa lähimmäsiänne vaikka ette itse olisikaan mitään rakkautta saaneet."
Sinä et nyt kunnioita "uskomisrajoitteisia" lähimmäisiäsi pätkän vertaa.
Alentuvasti säälittelet sitä, ettemme olisi muka saaneet rakkautta.
Ystäviini kuuluu ateisteja, liberaaleja luterilaisia ja pari fundamentalistikristittyä.
Poliittiselta katsannoltaan oikeistokonservatiiveista ja uusoikeistoliberaaleista kommunisteihin.
Itse olen sen verran sekalainen taustaltani ja ammatillisen historiani puolesta, että
en oikein osaa määritellä poliittista kantaani.
Puoluekanta oli helppo päättää takavuosina, kun puolueet olivat oman ryhmänsä etujen lobbareita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse353985SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo2633925Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv1343471Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky873460Korpelanvaara
Korpelanvaaran alle tulee uusi hevosurheilu keskus monen miljoonan investoinnit222317Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv341833Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575591708- 371640
- 321521
- 931485