Äitini kuoltua veljeni ja minä perimme yhteensä puolet omakotitalosta, jonka hallintaoikeus ja toinen puolikas omistuksesta jäi leskelle eli isälleni.
Miten menetellään kiinteistöveron kanssa. Pitääkö meidän maksaa se perikunnan varoista vai kuuluko se isäni henkilökohtaisesti itse maksaa. Hänhän siinä asuu eikä maksa siitä meille vuokraa. Eli meneekö koko perintö muutamassa vuodessa näihin kiinteistöveromaksuihin? Entäs kun rahat tililtä loppuvat ja isä ei halua taloa myydä?
Kiinteistövero perikunnan maksettavaksiko?
3
1783
Vastaukset
- nixuliina
Isän kuuluu maksaa kiinteistövero ja muut välittömät asumisesta aiheutuvat kulut ja hän saa pitää myös mahdolliset tuotot.
meillä leski kyllä laittoi maksamaan eli jokainen osakas antoi samansuuruisen summan.tämä asia varmaan menee niinku osalliset keskenään sopii mutta meillä oli näin.leski sanoo omistavansa talon yksinään mutta talon menot ovat kyllä yhteisiä!
- Maanmittari
mii-su kirjoitti:
meillä leski kyllä laittoi maksamaan eli jokainen osakas antoi samansuuruisen summan.tämä asia varmaan menee niinku osalliset keskenään sopii mutta meillä oli näin.leski sanoo omistavansa talon yksinään mutta talon menot ovat kyllä yhteisiä!
Tämä on teillä tosiaan ollut ihan sopimusasia. Kiinteistöveron maksaa kyllä kiinteistön omistaja paitsi jos kiinteistöllä on eri hallitija kuin omistaja niin tällöin veron maksaa haltija. Jos verottaja tietää tästä hallintaoikeudesta niin verolippu menee automaatisesti oikeaan paikkaan.
Näin asia toimii itsellä kun omistan kiinteistön jonka elinikäinen hallintaoikeus on vanhemmillani. Minulle ei tule verottaja edes lähettele verolippua kun se on tietoinen tästä hallintaoikeudesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista1018043- 1075657
- 2795003
- 494943
- 763717
- 542940
- 642667
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222508Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292442- 422358