Totuuden hetki,

Dejyri

Näyttäkäähän yksikin tieteellinen todiste joka todistaa että eliölajit eivät ole kehittyneet evoluution kautta vaan kreationistien väittämällä tavalla luomisella ja rappeutumalla, hehe.
Anteeksi että naurattaa jo etukäteen.

20

151

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • xxxxxx Näyttäkäähän yksikin tieteellinen todiste joka todistaa että eliölajit eivät ole kehittyneet evoluution kautta vaan kreationistien väittämällä tavalla luomisella ja rappeutumalla, hehe. xxxxxx

      Näytähän sinä yksikin raamatullinen todiste, että eliöt ovat kehittyneet evoluutioteorian väittämällä tavalla?

      • Huomaaja

        Eli Jaakobilla ei ole mitään todisteita vaan aloitti heti tuon vastakysely kampanjansa, huomaa heti miten heikolla pohjalla kreationismi on.


      • joo-0
        Huomaaja kirjoitti:

        Eli Jaakobilla ei ole mitään todisteita vaan aloitti heti tuon vastakysely kampanjansa, huomaa heti miten heikolla pohjalla kreationismi on.

        Niin, myönsihän hän epäsuorasti yhdessä minun aloittamassa ketjussa, että kreationismi perustuu taikuuteen.


      • Dejyri

        "Näytähän sinä yksikin raamatullinen todiste, että eliöt ovat kehittyneet evoluutioteorian väittämällä tavalla?"

        Näytähän sinä yksikin objektiivinen todiste siitä, että raamatullisila "todisteilla" on jotain merkitystä todellisuuden suhteen.


      • huomaaja
        joo-0 kirjoitti:

        Niin, myönsihän hän epäsuorasti yhdessä minun aloittamassa ketjussa, että kreationismi perustuu taikuuteen.

        ja taikuus taas perustuu satuihin joten kreationisti on aikuisten satu.


      • tieteenharrastaja

        Evoluutioteoria ei nojaa raamattuun:

        "Näytähän sinä yksikin raamatullinen todiste, että eliöt ovat kehittyneet evoluutioteorian väittämällä tavalla?"

        Todistevaatimuksesi ei siis ole kohtuullinen.


      • Sivustas euraaja

        Koita ymmärtää, että Raamattusi ei tiedä evoluutiosta mitään. Se on suorastaan ristiriidassa todellisuuden kanssa. Koita nyt viimein oppia, että ko. opusta käytetään yksinkertaisten ihmisten jymäyttämiseen.

        Kaikesta vakavuudesta huolimatta olet oikeasti hauska heppu. Miten joku jaksaa täällä päivästä toiseen laukoa näitä päättömyyksiä. Evokkitrolli heittelee keskusteluun lisää bensaa ja karkottaa oikeat kreationistit järjestään jokaisesta ketjusta pois. Miten sinulla riittää aikaa ja mielenkiintoa tähän, mitä teet työsesi?


      • Dejyri kirjoitti:

        "Näytähän sinä yksikin raamatullinen todiste, että eliöt ovat kehittyneet evoluutioteorian väittämällä tavalla?"

        Näytähän sinä yksikin objektiivinen todiste siitä, että raamatullisila "todisteilla" on jotain merkitystä todellisuuden suhteen.

        xxxxx Näytähän sinä yksikin objektiivinen todiste siitä, että raamatullisila "todisteilla" on jotain merkitystä todellisuuden suhteen xxxxxx

        Minä voin vastata.
        Raamatussa kerrottujen todistein perusteella Jumala loi koko maailmankaikkeuden kaikkine galakseineen. Raamatussa kerrottujen todisteiden perusteella Jumala loi ihmisen, eläimet, kasvit, luonnonlait.
        Raamatussa kerrottujen todisteiden pohjalta syntyi kristinusko ja kristinuskon kautta kehittyi nykyinen koululaitos, yliopistot ja kaikki nykyinen tiede. Luku- ja kirjoitustaito tuli länsimaihin kristinuskon leviämisen myötä.

        Aina voidaan tietenkin väittää, että ne eivät ole "objektiivisia" todisteita, mutta ei tarvitsekaan olla. On muitakin tapoja todistaa.

        Evoluutioteorian tai ateismin kautta ei tiettävästi ole tullut mitään hyvää mihinkään osaan maapalloa.


      • Jaakob kirjoitti:

        xxxxx Näytähän sinä yksikin objektiivinen todiste siitä, että raamatullisila "todisteilla" on jotain merkitystä todellisuuden suhteen xxxxxx

        Minä voin vastata.
        Raamatussa kerrottujen todistein perusteella Jumala loi koko maailmankaikkeuden kaikkine galakseineen. Raamatussa kerrottujen todisteiden perusteella Jumala loi ihmisen, eläimet, kasvit, luonnonlait.
        Raamatussa kerrottujen todisteiden pohjalta syntyi kristinusko ja kristinuskon kautta kehittyi nykyinen koululaitos, yliopistot ja kaikki nykyinen tiede. Luku- ja kirjoitustaito tuli länsimaihin kristinuskon leviämisen myötä.

        Aina voidaan tietenkin väittää, että ne eivät ole "objektiivisia" todisteita, mutta ei tarvitsekaan olla. On muitakin tapoja todistaa.

        Evoluutioteorian tai ateismin kautta ei tiettävästi ole tullut mitään hyvää mihinkään osaan maapalloa.

        >Aina voidaan tietenkin väittää, että ne eivät ole "objektiivisia" todisteita, mutta ei tarvitsekaan olla. On muitakin tapoja todistaa.

        Ikävä kyllä "veli todistaa väkevästi" on lahkoon kuulumattomalle täysin arvotonta "todistelua", vaikka se lahkossa toimiikin... väkevästi.

        >Evoluutioteorian tai ateismin kautta ei tiettävästi ole tullut mitään hyvää mihinkään osaan maapalloa.

        Molemmat nyt vain liittyvät osaltaan siihen kehitykseen, jonka tuloksena esimerkiksi me suomalaiset tapamme toisiamme vain murto-osan siitä mitä (luomis)uskonnon valta-aikaan ja vielä vähän sen jälkeen tapoimme. Lasten surmaamisissa ero on vielä suurempi kuin aikuisten kohdalla.

        Ehkä olisi sitten hyvä että murhaluvut kymmenkertaistuisivat? Kovin on vaikea ymmärtää mitä kiihkouskovaisessa kaalissa surraa, jos lähimmäisiin kohdistuva väkivaltakin on myönteistä.

        (Nyt ehkä kuulemme että aborttien määrä on vastaavasti kasvanut, joten murhaaminen ei sittenkään ole vähentynyt............)

        Luepas Jaakob uutiset muutenkin tarkemmin. Lähes kaikki järjestelmällinen tappaminen maailmassa on tällä hetkellä uskovaisten tekemää. Lähi-idässä eriväriset muslimit lahtaavat toisiaan ja muunuskoisia, Afrikassa muslimit ja helluntailaiset toisiaan. Ukrainan tapahtumat ovat kuin pisara meressä noihin kauheuksiin verrattuna.


      • kofrfkorqmi

      • Dejyri
        Jaakob kirjoitti:

        xxxxx Näytähän sinä yksikin objektiivinen todiste siitä, että raamatullisila "todisteilla" on jotain merkitystä todellisuuden suhteen xxxxxx

        Minä voin vastata.
        Raamatussa kerrottujen todistein perusteella Jumala loi koko maailmankaikkeuden kaikkine galakseineen. Raamatussa kerrottujen todisteiden perusteella Jumala loi ihmisen, eläimet, kasvit, luonnonlait.
        Raamatussa kerrottujen todisteiden pohjalta syntyi kristinusko ja kristinuskon kautta kehittyi nykyinen koululaitos, yliopistot ja kaikki nykyinen tiede. Luku- ja kirjoitustaito tuli länsimaihin kristinuskon leviämisen myötä.

        Aina voidaan tietenkin väittää, että ne eivät ole "objektiivisia" todisteita, mutta ei tarvitsekaan olla. On muitakin tapoja todistaa.

        Evoluutioteorian tai ateismin kautta ei tiettävästi ole tullut mitään hyvää mihinkään osaan maapalloa.

        "Raamatussa kerrottujen todistein perusteella Jumala loi koko maailmankaikkeuden kaikkine galakseineen. Raamatussa kerrottujen todisteiden perusteella Jumala loi ihmisen, eläimet, kasvit, luonnonlait."

        Pyysin objektiivisia ja tieteellisiä todisteita. En saduista poimittuihin kehäpäätelmiin perustuvia kuvitteellisia todisteita.

        "Raamatussa kerrottujen todisteiden pohjalta ..."

        Tarkoitit, että Raamatussa kerrottujen tarinoiden ja myyttien pohjalta ..

        " ... syntyi kristinusko ja kristinuskon kautta kehittyi nykyinen koululaitos, yliopistot ja kaikki nykyinen tiede. Luku- ja kirjoitustaito tuli länsimaihin kristinuskon leviämisen myötä."

        Kristinusko ja juutalaisuus eivät ole luoneet kirjoitustaitoa.

        Ja antiikin Kreikkalaiset loivat länsimaisen tieteen pohjan ilman kristinuskoa. Kristinuskon myötä luku- ja kirjoitustaito jossain määrin kyllä levisivät, mutta se ei todista mitään Raamatun "todisteista".

        Tieteen menestys perustuu siihen, että tehdään objektiivisia havaintoja ja niistä objektiivisia päätelmiä, jotka voidaan testata ja joille määritellään falsifioitavuus. Tieteessä luovutaan subjektiivisuudesta ja uskomuksista, kuten uskonnollisista uskomuksista. Kreationismi perustuu objektiivisten todisteiden täydellisestä puuttesta johtuen pelkästään subjektiivisiin uskomuksiin ja kreationistien esittämiin valheisiin.

        "Aina voidaan tietenkin väittää, että ne eivät ole "objektiivisia" todisteita, mutta ei tarvitsekaan olla."

        Eli siis myönnät itsekin, että raamatulliset "todisteet" eivät ole objektiivisia todisteita.

        "On muitakin tapoja todistaa."

        Kuten uskonnollisten lahkojen tapahtumissa "todistetaan".

        Väitetyistä raamatun tapahtumista kuten raamatun tulvasta ja luomiskertomuksen mukaisesta luomisesta pitäisi globaaleina ilmiöinä olla ehdottomasti edes jotain objektiivisia todisteita, mutta kun niitä ei ole. Päinvastoin. Geologit ovat todistaneet jo yli 150 vuotta sitten, että raamatun tulva ei ole voinut olla historiallinen tapahtuma. Kaikki luonnosta tehdyt objektiiviset havainnot kertovat, että eliölajit ovat kehittyneet evoluution kautta.

        "Evoluutioteorian ..."

        Evoluutioteorialla on lukuisia hyödyllisiä käytännön sovelluksia. Erityisesti lääketiede hyödyntää lisääntyvässä määrin evoluutiotutkimuksen tuloksia.

        http://en.wikipedia.org/wiki/Applications_of_evolution

        Mitäs hyödyllisiä käytännön sovelluksia kreationismilla on? Esim. lääketieteen alueella?

        ".. tai ateismin kautta ei tiettävästi ole tullut mitään hyvää mihinkään osaan maapalloa."

        Tällä palstalla on aiemmin esimerkkinä viitattu Japaniin, joka on ehkäpä maailman ateistisin valtio. Japnissa on vähiten henkirikoksia maailmassa.

        Kreationismi perustuu valheeseen ja elää ainoastaan valheesta ja denialismista. Sinä Jaakob olet suorataan malliesimerkki siitä.


      • HIHIIII
        Jaakob kirjoitti:

        xxxxx Näytähän sinä yksikin objektiivinen todiste siitä, että raamatullisila "todisteilla" on jotain merkitystä todellisuuden suhteen xxxxxx

        Minä voin vastata.
        Raamatussa kerrottujen todistein perusteella Jumala loi koko maailmankaikkeuden kaikkine galakseineen. Raamatussa kerrottujen todisteiden perusteella Jumala loi ihmisen, eläimet, kasvit, luonnonlait.
        Raamatussa kerrottujen todisteiden pohjalta syntyi kristinusko ja kristinuskon kautta kehittyi nykyinen koululaitos, yliopistot ja kaikki nykyinen tiede. Luku- ja kirjoitustaito tuli länsimaihin kristinuskon leviämisen myötä.

        Aina voidaan tietenkin väittää, että ne eivät ole "objektiivisia" todisteita, mutta ei tarvitsekaan olla. On muitakin tapoja todistaa.

        Evoluutioteorian tai ateismin kautta ei tiettävästi ole tullut mitään hyvää mihinkään osaan maapalloa.

        JAAKOB putoaa joka kerata evokkien ASETTAMAAN ANSAKUOPPAANSA.

        SE ON SAATU HELPOSTI MITOITETTUA JAAKOBIN KOKOISEKSI.
        Miksi Jaakob on noin typerä?


    • Aitojyri

      Aito Jyri ei ajattele mitään rappeutumisteoriaa, vaan on sitä mieltä että Luoja loi iham vain mukava vaihtelu mielessään jokaiselle eliölajille omanlaisensa muuntelyvolyymin geeneihin ja näyttää selkeästi siltä että vaikka esim. kissaeläimistä monet pystyvätkin risteytymään keskenään muodostaen oman kehälajinsa, niin päämääränä oli kuitenkin muodostaa tiikerit ja leijonat juuri sellaisiksi kuin mitä ne nyt ovat, vaikkakin niillä on varmaankin ollut yhteinen esi-isä silloin joskus, kenties vielä Nooan aikana.

      Luulenpa kuitenkin ettei tuo muunteluvolyymi ole mihinkään kadonnut vaan on edelleenkin olemassa piilevinä ominaisuuksina jotka voisi ehkä saada esiin jalostustyöllä. Mutta kun sitä ei ole kukaan tehnyt niin varmaa tirtoa asiasta ei ole.

      • Dejyri

        Voi kun kivaa kun sinullakin Aitojyri on Raamatun satujen pohjalta keksimiäsi ihan omia satujasi. Voit varmaankin poikaystäväsi kanssa keskustella niistä lisää. Tässä keskustelussa pyydettiin kreationisteja esittelemään tieteellisiä todisteita - ei lisää satuja. Valitan.


    • piruuttaan

      Miksi Jumala on luonut ebola-viruksen?

      • "Miksi Jumala on luonut ebola-viruksen?"

        Ja kuka pentele Nooan sukulaisista toi kuppa- ja tippuribakteerit arkkiin?


      • älä viitti

        Miksi kivi putoaa yhtä kipeästi kreationistin kuin evokinkin varpaalle?
        Kysymyksesi paljastaa sinun typeryytesi.


      • no viitinpä
        älä viitti kirjoitti:

        Miksi kivi putoaa yhtä kipeästi kreationistin kuin evokinkin varpaalle?
        Kysymyksesi paljastaa sinun typeryytesi.

        "Miksi kivi putoaa yhtä kipeästi kreationistin kuin evokinkin varpaalle?"

        Siksi, että kivi on evokin ja kreationisitin yhteisesti jakamassa todellisuudessa oleva todellinen ja objektiivisesti havaittavissa oleva objekti, joka on painovoiman ja muiden fysikaalisten voimien alainen - ei Raamatun satujen mielikuvituksen tuote.

        "Kysymyksesi paljastaa sinun typeryytesi."

        Vastauksesi paljastaa täydellisesti sinun loputtoman typeryytesi.


    • Rappiolla on kivaa

      Rappeutumalla ovat kehittyneet esimerkiksi luolissa elävät sokeutuneet kalat ja eräillä tuulisilla saarilla olevat siivettömät hyönteiset.

      Myös esimerkiksi gepardin valtavan nopeuden kustannuksena on ollut geneettisen monimuotoisuuden menettäminen. Sama ilmiö näkyy myös Galapagossaaren peipoissa.


      Geneettisestä rappioitumisesta on esimerkkejä vaikka kuinka paljon.

      • en ymmärrä

        Rappeutumisoppi on adventismia ja jehovantodistajien oppia.
        Miksi tuo pienen harhaoppisten joukon käsitys saa täällä näin paljon jalansijaa????


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      108
      867
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      667
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      71
      617
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      593
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      536
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      493
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe