* Pappi oli oudosti jäänyt ulos juontamaan kirkonmenoja ? Aika vaisu tilaisuus, kolme naisihmistä yritti lauluilla pitää jonikalista henkeä yllä.
* Kirkon virhe on aina ollut se, että astetaan ehtoja ja kieltoja. Tämä tilaisuushan oli " yhteislaulu" tilaisuus. Niin eiköhän pappi tokaise, että lauletaan oiken sydämestä, mutta "KOHTUULLISETI "? Siinä hän tietämättään sulki Pyhän Hengen ulkopuolelle, liekö siksi, kun itsekkin oli kirkkonsa takapihalla ? kaikki siunauksien rajoitukset, rajoittaa todella Hengen vapauden, " Henkeä älkää sammuttako"! Sanoo Herran Sana !
Katselin ja kuuntelin viime sunnuntain Jumalan palvelusta !
15
96
Vastaukset
Missä Raamatussa lukee, että Jumala ei kuule kirkon pihalla laulamista?
Raamatun mukaan ainakin Jeesus kunnioitti enemmän vaatimattomuutta, kuin ylellistä loistokkuutta,- KIELESI PAHAA TUOO
no jopa oli aloitus taas mohikaanilta . onko sydämmesi täynnä katkeruuden sappea. kielesi tuo ulos vain pahaa, kun pitäisi puhua hyvää, olet tunnetu pahoista puheista. HEDELMÄTÖN
- vanhaa sakkia
olin helluntaiseurakunnan kokouksessa, keski-ikä oli siellä noin 80v ja haudan välillä.väkiä vain puolenkymmentä
- jaikalii
Oletko lukenut Bevingtonista? Entä oletko lukenut Georg Gustavssonista? He molemmat tulivat uskoon teini-iässä. Muistaakseni kummallakin oli samantyylinen kokemus seurakunnasta; vain muutamia vanhuksia istui siellä.
Nämä nuoret miehet päättivät että koska Herra tahtoo että he istuvat siellä näiden vanhusten kanssa, HE SITTEN ISTUVAT SIELLÄ.
Molemmista miehistä tuli voimakkaita aseita Jumalan valtakunnan työssä. Molempien elämästä on kirjoitettu kirja. Erikoisesti minua siunasi Bevingtonin tarina. Jos löydät kirjan, lue. Sen nimi on ruotsiksi:
"Makt med Gud", Suomeksi: "Valta Jumalan kanssa" ja on keltainen (ilman kansipareria) melko ohut kirja.
Seurakunnan merkitys on suurempi kuin me ymmärrämme. Se on Jumalan suurimpia salaisuuksia. Koska seurakunta on Jumalasta, ja Jumalan tahto yksilöuskovalle, sillä ei ole suurta merkitystä minkä ikäisiä ihmisiä siellä istuu. Uskova istuu siellä koska Herra on hänet sinne asettanut. Ja jos siellä on vain vanhuksia ja sinne tulee yksi nuori, hän tulee näille vanhuksille suureksi siunaukseksi ja he iloitsevat nuoresta uskovasta. Antakaa heille se siunaus, te nuoret.
Kannattaa lukea tämä seuraava Psalmi ajatuksen kanssa. Huomaa alku jakeeseen neljä. Sanoma seurakunnan merkityksestä uskovalle on jakeissa 4-6. Näin tämä psalmi on avautunut minulle. Toiselle se avautuu toisella tavalla mutta minä näen siinä uskovien yhteyden, Jumalan asumus, Jumalan maja on SEURAKUNTA.
Psalmit:
27:1 Daavidin virsi. Herra on minun valkeuteni ja autuuteni: ketä minä pelkään! Herra on minun elämäni turva: ketä minä vapisen!
27:2 Kun pahat käyvät minun kimppuuni, syömään minun lihaani, niin he, minun ahdistajani ja vihamieheni, kompastuvat ja kaatuvat.
27:3 Vaikka sotajoukko asettuisi minua vastaan, ei minun sydämeni pelkäisi; vaikka sota nousisi minua vastaan, siinäkin minä olisin turvassa.
27:4 Yhtä minä rukoilen Herralta, sitä minä pyydän: että saisin asua Herran huoneessa kaiken elinaikani, katsella Herran suloisuutta ja tutkistella hänen temppelissänsä.
27:5 Sillä hän kätkee minut majaansa pahana päivänä, hän suojaa minua telttansa suojassa, korottaa minut kalliolle.
27:6 Niin kohoaa nyt minun pääni vihollisteni yli, jotka minua ympäröivät, ja minä uhraan riemu-uhreja hänen majassansa, Herralle minä veisaan ja soitan.
27:7 Herra, kuule minun ääneni, kun minä huudan, armahda minua ja vastaa minulle.
27:8 Minun sydämeni vetoaa sinun omaan sanaasi: "Etsikää minun kasvojani." Herra, minä etsin sinun kasvojasi.
27:9 Älä kätke minulta kasvojasi, älä työnnä vihassa pois palvelijaasi. Sinä olet minun apuni, älä minua jätä, älä minua hylkää, pelastukseni Jumala.
27:10 Vaikka minun isäni ja äitini minut hyljätkööt, niin Herra minut korjaa.
27:11 Neuvo, Herra, minulle tiesi ja johdata minua tasaista polkua minun vihamiesteni tähden.
27:12 Älä anna minua alttiiksi ahdistajaini vimmalle, sillä väärät todistajat nousevat minua vastaan ja puuskuvat väkivaltaa.
27:13 Mutta minä totisesti uskon näkeväni Herran hyvyyden elävien maassa.
27:14 Odota Herraa. Ole luja, ja vahva olkoon sinun sydämesi. Odota Herraa. - jaikalii
jaikalii kirjoitti:
Oletko lukenut Bevingtonista? Entä oletko lukenut Georg Gustavssonista? He molemmat tulivat uskoon teini-iässä. Muistaakseni kummallakin oli samantyylinen kokemus seurakunnasta; vain muutamia vanhuksia istui siellä.
Nämä nuoret miehet päättivät että koska Herra tahtoo että he istuvat siellä näiden vanhusten kanssa, HE SITTEN ISTUVAT SIELLÄ.
Molemmista miehistä tuli voimakkaita aseita Jumalan valtakunnan työssä. Molempien elämästä on kirjoitettu kirja. Erikoisesti minua siunasi Bevingtonin tarina. Jos löydät kirjan, lue. Sen nimi on ruotsiksi:
"Makt med Gud", Suomeksi: "Valta Jumalan kanssa" ja on keltainen (ilman kansipareria) melko ohut kirja.
Seurakunnan merkitys on suurempi kuin me ymmärrämme. Se on Jumalan suurimpia salaisuuksia. Koska seurakunta on Jumalasta, ja Jumalan tahto yksilöuskovalle, sillä ei ole suurta merkitystä minkä ikäisiä ihmisiä siellä istuu. Uskova istuu siellä koska Herra on hänet sinne asettanut. Ja jos siellä on vain vanhuksia ja sinne tulee yksi nuori, hän tulee näille vanhuksille suureksi siunaukseksi ja he iloitsevat nuoresta uskovasta. Antakaa heille se siunaus, te nuoret.
Kannattaa lukea tämä seuraava Psalmi ajatuksen kanssa. Huomaa alku jakeeseen neljä. Sanoma seurakunnan merkityksestä uskovalle on jakeissa 4-6. Näin tämä psalmi on avautunut minulle. Toiselle se avautuu toisella tavalla mutta minä näen siinä uskovien yhteyden, Jumalan asumus, Jumalan maja on SEURAKUNTA.
Psalmit:
27:1 Daavidin virsi. Herra on minun valkeuteni ja autuuteni: ketä minä pelkään! Herra on minun elämäni turva: ketä minä vapisen!
27:2 Kun pahat käyvät minun kimppuuni, syömään minun lihaani, niin he, minun ahdistajani ja vihamieheni, kompastuvat ja kaatuvat.
27:3 Vaikka sotajoukko asettuisi minua vastaan, ei minun sydämeni pelkäisi; vaikka sota nousisi minua vastaan, siinäkin minä olisin turvassa.
27:4 Yhtä minä rukoilen Herralta, sitä minä pyydän: että saisin asua Herran huoneessa kaiken elinaikani, katsella Herran suloisuutta ja tutkistella hänen temppelissänsä.
27:5 Sillä hän kätkee minut majaansa pahana päivänä, hän suojaa minua telttansa suojassa, korottaa minut kalliolle.
27:6 Niin kohoaa nyt minun pääni vihollisteni yli, jotka minua ympäröivät, ja minä uhraan riemu-uhreja hänen majassansa, Herralle minä veisaan ja soitan.
27:7 Herra, kuule minun ääneni, kun minä huudan, armahda minua ja vastaa minulle.
27:8 Minun sydämeni vetoaa sinun omaan sanaasi: "Etsikää minun kasvojani." Herra, minä etsin sinun kasvojasi.
27:9 Älä kätke minulta kasvojasi, älä työnnä vihassa pois palvelijaasi. Sinä olet minun apuni, älä minua jätä, älä minua hylkää, pelastukseni Jumala.
27:10 Vaikka minun isäni ja äitini minut hyljätkööt, niin Herra minut korjaa.
27:11 Neuvo, Herra, minulle tiesi ja johdata minua tasaista polkua minun vihamiesteni tähden.
27:12 Älä anna minua alttiiksi ahdistajaini vimmalle, sillä väärät todistajat nousevat minua vastaan ja puuskuvat väkivaltaa.
27:13 Mutta minä totisesti uskon näkeväni Herran hyvyyden elävien maassa.
27:14 Odota Herraa. Ole luja, ja vahva olkoon sinun sydämesi. Odota Herraa.Joitakin päiviä sitten luin, taisi olla tällä palstalla, todistuksen.
Nuori mies oli narkkari ja pahoinpiteli usein uskovaa rukoilevaa äitiään.
Kylän miehet päättivät viimein ottaa pojan puhutteluun. He tulivat pojan luokse ja sanoivat hänelle: "Jos me vielä kerran saamme kuulla että sinä olet pahoinpidellyt äitiäsi, me tulemme ja hakkaamme sinut kunnolla."
Näiden miesten ei tarvinnut tulla ja hakata poikaa. Jeesus tuli hänen luokseen näkyvällä tavalla. Jeesus katsoi poikaa täynnä rakkautta ja sanoi vain muutaman Sanana: "SINUN PITÄÄ MENNÄ SEURAKUNTAAN". Jeesuksen Sanat ja rakkaus mursivat pojan. Hän meni seurakuntaan, tuli uskoon ja pelastui.
Psalmissa 27 taitaa olla vähän vastausta siihen miksi hänen piti mennä seurakuntaan. jaikalii kirjoitti:
Joitakin päiviä sitten luin, taisi olla tällä palstalla, todistuksen.
Nuori mies oli narkkari ja pahoinpiteli usein uskovaa rukoilevaa äitiään.
Kylän miehet päättivät viimein ottaa pojan puhutteluun. He tulivat pojan luokse ja sanoivat hänelle: "Jos me vielä kerran saamme kuulla että sinä olet pahoinpidellyt äitiäsi, me tulemme ja hakkaamme sinut kunnolla."
Näiden miesten ei tarvinnut tulla ja hakata poikaa. Jeesus tuli hänen luokseen näkyvällä tavalla. Jeesus katsoi poikaa täynnä rakkautta ja sanoi vain muutaman Sanana: "SINUN PITÄÄ MENNÄ SEURAKUNTAAN". Jeesuksen Sanat ja rakkaus mursivat pojan. Hän meni seurakuntaan, tuli uskoon ja pelastui.
Psalmissa 27 taitaa olla vähän vastausta siihen miksi hänen piti mennä seurakuntaan.Se ei ole mikään yllätys että mieleltään sairas tulee uskoon. Eihän sitä oikeastaan terveiltä odotakkaan.
- uskoo ja toivoo
Minäpä kävin viime sunnuntaina klo 11 Siionissa kokouksessa. Siellä oli siunattu tilaisuus. Tia Nuutinen piti hyvän puheen.
- yli satakertasesti
luterilaisia on kuitenki yli 4 000000. ei sopisikaan samaan kirkoon. hih-lahkolaisia vainn 30000
- Eenokki 12
Kyllä Mohikaani puhuu aivan oikein tässä avauksessaan.
Kuoronjohtaksi pihalla muuttunut rajoittaa sydämestä lähtevää laulua ja tietenkin henki on pötkinyt pakoon.
On sama jos pappi sanoisi, ylistetään Herraa, mutta kohtuullisesti. Silloin sen kuullessani saattaisin käydä niskaperseotteella "kohtuullisesti" kimppuun, no jos en sittenkään.Minä jo aiemmin kerroinkin että sulla on samat opit kuin Mohikaanilla, mutta ette änkyröinä ole tulleet toimeen keskenään.
Olet näemmä ottanut oppia viestistäni ja katsonut peiliin.
- Mazdels (ei kirj.)
Katsoin keväällä helluntaiseurakuntien jumalanpalveluksia Usko-Tv:stä. Jumalanpaövelukset olivat kyllä muuttuneet paljon. Yhteislauluja ei enää laulettu niissä jumalanpalveluksissa, joita katsoin. Niiden tilalle oli tullut tylsiä, mitäänsanomattomia, ns ylistyslauluja, joita hurmahenkisesti esitettiin. Ylistyslaulujen välillä kuului "kielillähuudahduksia", murtuneella äänellä esitettyä rukousta ja muuta epäjärjestystä. Tuo ylistyssessio vei aikaa lähes 45 minuuttia.
Saarnat olivat lyhyitä, johtuen ylistyshömppään käytetystä ajasta. Niissä kuitenkin oli edes jotain sanomaa. Mieleeni jäi eräästä lähetyksestä Marko Selkomaan puheen jälkeinen rukouspalvelu. Siinä Marko Selkomaa käskytti oudolla tavalla rukouspalvelijoita, ja se varmaan häiritsi niin rukoiltavia kuin rukousavustajiakin.
Olisin toivonut kuulevani Hengellisen laulukirjan lauluja yhteislauluna, pianon säestyksellä, mutta niitä ei näyttänyt tulevan Usko-Tv:n lähettämissä jumalanpalveluksissa. Olenkin lopettanut Usko-tv:n seuraamisen. Kanavahan on täysin Helluntaikirkon määräysvallassa, joten sieltä on turha odottaa kuulevansa perinteisiä helluntailauluja. Onneksi näitä kauniita lauluja löytyy Youtube-palvelusta vielä. - leahimnn2.Ei kirj.
No aloittajallehan
ei mikään kelpaa.
Mihinkään ei ole tyytyväinen!
Ja aina löytää sanomista.....:(
Oikea pahanilman lintu. Mitäs mahdat tarkoittaa "vaisu tilaisuus"? Vertasit tietenkin helluntailaiseen menoon, odotit sitä tunnelmaa ja niitä kokemuksia, että edes vähän olisit saanut laittaa sitä omaa henkeäsi, sitä lihallista tunnetta höysteeksi. Siksi juuri kirkon tilaisuus ja vaisu pappi ei antanut Sinulle sitä mitä kaipasit. Helluntailaiset eivät ole pilanneet vain omaa helluntailaismeininkiään, vaan ovat omilla sirkuskokouksillaan ja suurilla areenoillaan pilanneet koko uskonasian joka puolella. Vertailutauti riehuu ja kukaan ei tiedä mikä on oikeaa uskonmeininkiä ja missä on Jumalan Henki ja missä ei!
Kirkkonsa takapihalla on jokainen joka ei löydä jumalaa muuta kuin siinä "kohtuuttomuudessa" mitä aito hapan helluntailaistaikinasi jäi kaipaamaan, että olisi päässyt paisumaan tuttuun henkeen. Kirkosta on vielä toivoa eksytetyille, mutta helluntailaiset ovat kuin rottalauma joka taikahuilun perässä lumottuina leijuu. Herää jo unestasi Mohikaani, missä on uskosi, Jeesuksessa Kristuksessako, vai perinnäishelluntailaisuuden sielullisissa syövereissäkö?- leahimnn2 ei kirj.
Eikös Jumala ole kaikkialla,
takapihallakin.
Takapihallahan aloittajakin sanaa kuuntelee
isossa kirjassa aina kesällä....... "leahimnn2 ei kirj
Eikös Jumala ole kaikkialla,
takapihallakin.
Takapihallahan aloittajakin sanaa kuuntelee
isossa kirjassa aina kesällä....... "
Mohikaanilla on kaikki sitä omaa aitoa helluntailaista,
ja sillä takapihalla mistä mohikanii mainittee,
on valitettavasti koko helluntailaisuus.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.913952Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j973307Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin1252617Miten juhlitte ensi lauantaina?
Se on kalenteriin merkitty juhlapäiväksi, niin sitä kai kuuluu juhlia.2081953Mikä ihme teitä savolaisia tuossa
p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.201784Laita tunniste josta kaivattusi tietää sun kirjoittavan täällä
Joku yksilöity yhteinen juttu joka on sun ja kaivattusi välillä. Tuntomerkkinä esim. punainen pipopää, tonttu-ukko tai m811695Varusmiehen kuolema
Ei ollut vahinko, ei aiheuttanut vaaraa muille, eikä ollut rikos, mitä jää jäljelle? Oliko kyseessä oman käden kautta lä951678- 1101539
Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?
JOS siis sinä saisit päättää?11301- 571192