Tänään

käyn kaupassa ostamassa viikon ruuat, ja värjään hiukset ja tapaan aikuisen lapseni jolle annan kultaisen sydänriipuksen myöhäiseksi synttärilahjaksi. Töitä ei tänään ole.

Käymme mieheni kanssa taksilla kaupassa, koska autoa ei ole, sitä olen alkanut säästää. Minulla on 200 euroa säästössä.

Haen Ellokselta vaatepaketin ja ihailen uusia hiuksiani.

Voi olla että käydään alkossa. En ole varma. Huomenna on töitä ja pitäisi olla pirteä. Ostan myös kynttilöitä, joita poltan kun on syksy.

Miten sinun päiväsi, uskovainen eroaa minun päivästäsi? Alkossa käymiseni tuomitset ja pidätkö itseäsi siksi minua parempana?

Ehkä ajattelet että hellin lihaani kun ostelen vaatteita ja värjään hiuksia?

Toisaalta en usko sitä sinusta helluntailainen nainen. Olethan hyvin laitettu aina kun sinut tapaan.

Jeesusta ei päivääni kuulu. Ellet sinä hänestä kirjoita.

Pistätkö tuomiosi Jumalan piikkiin?

Tapaan päiväni aikana normaaleita, ei-uskovia ihmisiä. Kukaan ei minua muut tuomitse. Miksi sinä tahdot tehdä niin, vai teetkö niin?

11

72

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kysymys: miten sinun päiväsi tänään sujuu? Kohdistan kysymyksen lähinnä uskoville.

    • Aamu alkaa Raamatun lukemisella, pätkä Uutta Testamenttia ja Vanhaa Testamenttiä höystettynä Vt:n kommentaarilla. Mittarista huomaan, että on pakkasta, joten kaivelen lukkosulat, jäärapat ja lumiharjat varastosta esille. Samalla tarkistan, että renkaanvaihto tarvikkeet ovat tallessa, renkaat vaihdan lähipäivinä.
      Sitten riennän kauppaan, vaimo ei jaksa lähteä kaveriksi, on "sohvan vanki" jo toista vuotta. Kaupasta kotiin, hetki eurosportin parissa. Tänään en jaksa lähtä kirjastoon tai kirppareille. Laitan meille ruuat ja luemme toveroisen ja päikkärit. Illalla telkkua ja tietsikkaa.

      • Sanon vaan

        Minä aamulla keittelen kahvit ja ne juotuani alan laskemaan rahojani, niitä on iso säkillinen. Kun saan rahani laskettua sitten siirryn autohalliini ja lasken limusiinini että ovatko kaikki 50 tallella. Kun olen ne saanut laskettua sitten siirryn tarkistamaan15 omakotitaloani ja 4 kartanoa ja 31 maatilaani ja 4 tehdasta. siinä se työntäyteinen päiväni sitten onkin. Joten lällaistä tässä sohvalla maatessani haaveilin! :) Valitettavasti vain en omista mitään edellä mainituista. Mutta saahan sitä haaveilla.


      • :P:P
        Sanon vaan kirjoitti:

        Minä aamulla keittelen kahvit ja ne juotuani alan laskemaan rahojani, niitä on iso säkillinen. Kun saan rahani laskettua sitten siirryn autohalliini ja lasken limusiinini että ovatko kaikki 50 tallella. Kun olen ne saanut laskettua sitten siirryn tarkistamaan15 omakotitaloani ja 4 kartanoa ja 31 maatilaani ja 4 tehdasta. siinä se työntäyteinen päiväni sitten onkin. Joten lällaistä tässä sohvalla maatessani haaveilin! :) Valitettavasti vain en omista mitään edellä mainituista. Mutta saahan sitä haaveilla.

        "Köyhän ainut huvitus on vilkas mielikuvitus"


      • Sinulla on siis auto, ole onnellinen. Mulla kestää tovi säästää sitä kun palkka on alle 800. Teen työtä kolmesti viikossa kolmen tunnin ajan. Olen henkilökohtainen avustaja.

        Jos ei laske Raamatunlukemistasi niin vaikutat ihan tavalliselta mieheltä, tavallisine puuhineen.

        Voimia sen vaimosi kanssa. Olet varmasti hänelle tärkeä.


      • sarisusannass73 kirjoitti:

        Sinulla on siis auto, ole onnellinen. Mulla kestää tovi säästää sitä kun palkka on alle 800. Teen työtä kolmesti viikossa kolmen tunnin ajan. Olen henkilökohtainen avustaja.

        Jos ei laske Raamatunlukemistasi niin vaikutat ihan tavalliselta mieheltä, tavallisine puuhineen.

        Voimia sen vaimosi kanssa. Olet varmasti hänelle tärkeä.

        Mekin säästettiin autoa varten. Meillä on tuollainen pikkanen Nissan Micra-99, mitä näppärin "kaupunkiauto". Niihän se tahtoo olla, että kun kerran on omistanu auton ei oikeen ilimankaan osaa olla.
        Henkilökohtaisen avustajan työ on arvokasta, hattua nostan sinulle, teet tärkeää ja arvokasta työtä.
        Me uskiksetkin olemme usein tuiki tavallisia. Ihmisiä olemme mekin iloinemme ja suruinemme.
        Kiitos kannustuksesta vaimon suhteen, hänellä alkoikin uusi lääke, jospa se auttaa ja saa hänet parempaan kuntoon.


    • hellari...

      Kerron eilisetä päivästä, kun se oli vapaa. Aamulla heräsin pirteänä ja hiljennyin, keittelin kahvit. Yhdentoista aikaan lähdin tädini seuraksi erääseen paikkaan syömään, kun täti on jo iäkäs ja hieman arka lähtemään yksin yleisötapahtumiin. Sitten poikkesin kaupassa ostamassa ruokaa ja jotain tarvikkeita. Patmos Joulunlapsi- pakettiin. Kun oli vielä kaunis sää, niin päätin käydä vielä metsässä keräämässä puolukoita joita sainkin reilun ämpärillisen.
      Sitten suihkuun ja seurakuntaan yhteiskristilliseen rukoustapahtumaan. Tilaisuuden jälkeen olin netillä ja tein ilta-askareitani.
      Muuten minunkin tukka kaipasi jo värilisää. Minäkin pukeudun välillä kauniisti. Ja kirpputoriltamme saa edullisesti tosi näyttäviä vaatteita ja koruja. Viinakaupassa en kyllä asioi ja taksilla ajan vain sairaana tai äärimmäisessä tilanteessa koska se on niin kallista.
      Minun tehtäväni ei ole tuomita. Julistan evankeliumia. Jumalan sana on suora ja sitä en saa vesittää. En mahda sille mitään, jos se sana satuttaa jonkun omaatuntoa.
      Minäkin tapaan kaikenlaisia ihmisiä, niin uskovaisia kuin uskomattomiakin. Elän tavallista elämää. Oliko eilinen päivä mielestäsi sinua tuomitseva?

    • Ei sinun päivä ketään tuomitse. Sanasta sen verran että tekihän Jeesuskin viiniä häävieraille kun se loppui niiltä.

      Se on hyvä että viitsit osallistua hyväntekeväisyyteen, ja olet ahkera, kun puolukassakin jaksat käydä.

    • ps.nikkihärdelliä pyydän anteeksi kun näitä on niin monta että menee välillä sekaisin.:)

    • * Sinähän se itse olet tuomari ! Muistiko on mennyt ?

    • Sulla ei ole mohis koskaan ollut mulle mitään hyvää sanottavaa. Aina vaan olet mollaamassa. Parempi ettei keskustella laisinkaan ellet ole valmis sopimaan asioita?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      317
      7160
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      58
      2184
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      33
      1611
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      27
      1429
    5. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      111
      1143
    6. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      72
      1135
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      331
      1018
    8. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      15
      863
    9. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      50
      855
    10. Miksei persut järjesteä koskaan miekkareita tai kulkueita?

      Pelkäävätkö saavansa pataansa, ja sen vuoksi vain öyhöttävät netissä? Ei öyhöttämisellä muuteta maailmaa. Pitää olla ak
      Maailman menoa
      274
      787
    Aihe