implanteilla proteesi kiinni

lumisäde

olisiko kokemuksia kerrottavaksi siitä kun kokoproteesi (lähinnä ala) laitetaan implanteilla kiinni? itsellä ollut kokoproteesit kymmenisen vuotta ja alaproteesi pitäisi nyt saada pysymään paremmin.

18

2312

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • perusjutut

      Halvin on kisko, pallokiinnitys tai Locator. Kaksi pulttia riittää usein.

      • tekariville

        Eikö sellaiset mini implantit ole edulliset ja sitten ne kiinnitetään nykyisiin tekareihin. Itse olen mittinyt sellaisia. En tosin vielä hankkinut.


      • lumisäde

        nyt on yhden hammaslääkärin konsultaatio käyty ja suositteli juuri tuota kiskokiinnitystä. siis laitettaisiin 4 implanttia ja niiden varaan kiinteät kiskot joihin sitten proteesi napsautetaan kiinni. mutta hinta-arvio oli niin kova että nyt alkoi vasta säästäminen.

        ensin käyn eht:llä teettämässä vielä uuden alaproteesin jos jotenkin pysyisi paremmin kuin vanha jo useasti pohjattu. ja siinä voidaan mahdollisesti jo huomioida tuleva kiskokiinnitys kuulemma.

        vielä tässä joutuu vuosia säästämään. mutta sitten saisi loppuelämäksi kiinnityksen alaproteesille kun sen pitäisi siellä kuitenkin toivottavasti useita vuosikymmeniä pysyä paikallaan.


      • alahampaaton
        lumisäde kirjoitti:

        nyt on yhden hammaslääkärin konsultaatio käyty ja suositteli juuri tuota kiskokiinnitystä. siis laitettaisiin 4 implanttia ja niiden varaan kiinteät kiskot joihin sitten proteesi napsautetaan kiinni. mutta hinta-arvio oli niin kova että nyt alkoi vasta säästäminen.

        ensin käyn eht:llä teettämässä vielä uuden alaproteesin jos jotenkin pysyisi paremmin kuin vanha jo useasti pohjattu. ja siinä voidaan mahdollisesti jo huomioida tuleva kiskokiinnitys kuulemma.

        vielä tässä joutuu vuosia säästämään. mutta sitten saisi loppuelämäksi kiinnityksen alaproteesille kun sen pitäisi siellä kuitenkin toivottavasti useita vuosikymmeniä pysyä paikallaan.

        Minkä hintainen operaatio olisi kyseessä. Kiinnostaa tietää, koska kohta mullakin edessä.


      • pallo.
        alahampaaton kirjoitti:

        Minkä hintainen operaatio olisi kyseessä. Kiinnostaa tietää, koska kohta mullakin edessä.

        Kiinnostaa


      • säästyy satasia
        lumisäde kirjoitti:

        nyt on yhden hammaslääkärin konsultaatio käyty ja suositteli juuri tuota kiskokiinnitystä. siis laitettaisiin 4 implanttia ja niiden varaan kiinteät kiskot joihin sitten proteesi napsautetaan kiinni. mutta hinta-arvio oli niin kova että nyt alkoi vasta säästäminen.

        ensin käyn eht:llä teettämässä vielä uuden alaproteesin jos jotenkin pysyisi paremmin kuin vanha jo useasti pohjattu. ja siinä voidaan mahdollisesti jo huomioida tuleva kiskokiinnitys kuulemma.

        vielä tässä joutuu vuosia säästämään. mutta sitten saisi loppuelämäksi kiinnityksen alaproteesille kun sen pitäisi siellä kuitenkin toivottavasti useita vuosikymmeniä pysyä paikallaan.

        Pelkkien kiskojen hinnat on laskeneet uusien systeemien myötä ja tarkkuus ja kestävyys niillä on korkeaa tasoa, niitä saa lähinnä tunnetuille implanttimerkeille.
        Ajan tasalla olevat hammaslaboratoriot osaavat neuvoa tarkemmin.


      • lumisäde
        säästyy satasia kirjoitti:

        Pelkkien kiskojen hinnat on laskeneet uusien systeemien myötä ja tarkkuus ja kestävyys niillä on korkeaa tasoa, niitä saa lähinnä tunnetuille implanttimerkeille.
        Ajan tasalla olevat hammaslaboratoriot osaavat neuvoa tarkemmin.

        minulle annettiin hinta-arvioksi tuolle alapuolen kiskolle, neljälle implantille ja proteesin muutokselle sitä kiskoa varten noin 9000 euroa. ja noin 9500 euroa jos tehdään uusi alaproteesi, joka olisi lopputuloksen kannalta vielä parempi.

        miten teillä muilla on yleensä alaproteesi pysynyt? sillon kun se laitettiin minulle niin ymmärsin että alkuun voisi pysyä ja joskus ehkä parin-kolmenkymmenen vuoden päästä voi olla vaikea.

        mutta nyt se on ollut alunperin hankala ja kokoajan on pitänyt käyttää kiinnikeainetta. ja nyt se on ollut vasta tarkemmin klaskettuna kahdeksan vuotta.


      • ihan ok.
        lumisäde kirjoitti:

        minulle annettiin hinta-arvioksi tuolle alapuolen kiskolle, neljälle implantille ja proteesin muutokselle sitä kiskoa varten noin 9000 euroa. ja noin 9500 euroa jos tehdään uusi alaproteesi, joka olisi lopputuloksen kannalta vielä parempi.

        miten teillä muilla on yleensä alaproteesi pysynyt? sillon kun se laitettiin minulle niin ymmärsin että alkuun voisi pysyä ja joskus ehkä parin-kolmenkymmenen vuoden päästä voi olla vaikea.

        mutta nyt se on ollut alunperin hankala ja kokoajan on pitänyt käyttää kiinnikeainetta. ja nyt se on ollut vasta tarkemmin klaskettuna kahdeksan vuotta.

        Mulla oli noin vajaan vuoden opettelua alaproteesin kanssa, sitten vaan päätin luopua kiinnitysaineen käytöstä. Nyt sitten vuoden ajan ollu ilman tuota ainetta ja ihan hyvin proteesi pysyy paikoillaan. Nyt olen eka pohjaukseen menossa. Kirjoitit tuossa aiemmin, että sulla on moneen kertaan pohjattu. Maalaisjärjellä ajateltuna sinuna teettäisi uuden proteesin vaan, ihan varmasti vaikuttaa pysymiseen jos on monta kerrosta pohjausta. Itse oon päättänyt että max kolme pohjausta ja sitten uusi proteesi. Kysyhät tuota ammattilaisilta mitä ovat mieltä.


      • vanha paree
        lumisäde kirjoitti:

        minulle annettiin hinta-arvioksi tuolle alapuolen kiskolle, neljälle implantille ja proteesin muutokselle sitä kiskoa varten noin 9000 euroa. ja noin 9500 euroa jos tehdään uusi alaproteesi, joka olisi lopputuloksen kannalta vielä parempi.

        miten teillä muilla on yleensä alaproteesi pysynyt? sillon kun se laitettiin minulle niin ymmärsin että alkuun voisi pysyä ja joskus ehkä parin-kolmenkymmenen vuoden päästä voi olla vaikea.

        mutta nyt se on ollut alunperin hankala ja kokoajan on pitänyt käyttää kiinnikeainetta. ja nyt se on ollut vasta tarkemmin klaskettuna kahdeksan vuotta.

        Jessus mikä hinta 9500€, ei taida kovin yleistä hommaa tulla noilla hinnoilla.


      • vertailu kannattaa
        lumisäde kirjoitti:

        minulle annettiin hinta-arvioksi tuolle alapuolen kiskolle, neljälle implantille ja proteesin muutokselle sitä kiskoa varten noin 9000 euroa. ja noin 9500 euroa jos tehdään uusi alaproteesi, joka olisi lopputuloksen kannalta vielä parempi.

        miten teillä muilla on yleensä alaproteesi pysynyt? sillon kun se laitettiin minulle niin ymmärsin että alkuun voisi pysyä ja joskus ehkä parin-kolmenkymmenen vuoden päästä voi olla vaikea.

        mutta nyt se on ollut alunperin hankala ja kokoajan on pitänyt käyttää kiinnikeainetta. ja nyt se on ollut vasta tarkemmin klaskettuna kahdeksan vuotta.

        Laskeskelin hinnaksi n 6200-6700€, parhailla implanteilla ja parhailla osilla.


      • sikahinta
        lumisäde kirjoitti:

        minulle annettiin hinta-arvioksi tuolle alapuolen kiskolle, neljälle implantille ja proteesin muutokselle sitä kiskoa varten noin 9000 euroa. ja noin 9500 euroa jos tehdään uusi alaproteesi, joka olisi lopputuloksen kannalta vielä parempi.

        miten teillä muilla on yleensä alaproteesi pysynyt? sillon kun se laitettiin minulle niin ymmärsin että alkuun voisi pysyä ja joskus ehkä parin-kolmenkymmenen vuoden päästä voi olla vaikea.

        mutta nyt se on ollut alunperin hankala ja kokoajan on pitänyt käyttää kiinnikeainetta. ja nyt se on ollut vasta tarkemmin klaskettuna kahdeksan vuotta.

        Missä noin kallis on. Oralissa?


      • lumisäde
        sikahinta kirjoitti:

        Missä noin kallis on. Oralissa?

        yksityinen hammaslääkäri pk-seudulla. missä nuo halvemmat hinnat sitten olisivat?

        nyt tämä alaproteesini on viitisen vuotta vanha ja pohjattu varmaan sen kolmisen kertaa ainakin jo tai ehkä neljäkin. ensimmäinen alaproteesi pohjattiin myös useamman kerran mutta se käsittääkseni johtui siitä että se tehtiin ns. immediattina heti suuhun viimeisten poistojen jälkeen. ja jo kolmen vuoden päästä tehtiin siis uusi kokonaan. ja nyt aion siis myös teettää vielä kokonaan uuden.

        minä käytän kyllä kiinnitysainetta yläproteesinkin kanssa. ei sekään täydellisesti pysy ilman ainetta mutta selvästi paremmin kuitenkin kuin alaproteesi. minun on vaan jotenkin aina annettu ymmärtää että tämä olisi normaalia kokoproteesien kanssa, mutta joskus jotkut sanovat että ei ole yhtään mitään ongelmia tai eroa omiin hampaisiin.

        vähän se kyllä ihmetyttää kun kyllä minulla on proteesit huomannut suusta aina siis syömisesssä ja kyllä ne puhuessakin jotenkin kuuluu. mutta on nämä silti paremmat kuin omat ja niiden ikuisesti jatkuneet korjailuhoidot.


      • Anonyymi
        vanha paree kirjoitti:

        Jessus mikä hinta 9500€, ei taida kovin yleistä hommaa tulla noilla hinnoilla.

        Minä teetin espanjassa locator proteesin alaosaan ja maksoi 3560€ kaiken kaikkiaan koko homma kesti 3 kk.


    • Yks vaan
      • tarkennus

        Kuvista näkee hyvin mini-implanttien ongelmia. Ammattilaiset voivat kertoa niistä tarkemmin.


      • rauma61
        tarkennus kirjoitti:

        Kuvista näkee hyvin mini-implanttien ongelmia. Ammattilaiset voivat kertoa niistä tarkemmin.

        Mulle lekuri sanoi että mulle mahtuu ainoastaan mini implantit. Mulla ollut koko proteesi jo niin pitkään että leukaluu on liian kapea. Ja ne implantit tulisivat vain alaleukaan. Ei ylös.


    • 3mdi

      Eikö 3mdi mini implantit maksa n 1500e kaikkineen?

      • mikä mättää

        Näin minäkin olen kuullut hinnan


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1795
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1689
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1504
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1193
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1184
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1172
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1136
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1121
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1109
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1104
    Aihe