sahaja yogasta

sokrates

onko sahaja yoga uskonto?miksi on tässä keskustelussa?eli idän uskonot foorumissa.harastan
meditaatio sahaja yogan kautta ja haluaisin tieta.kun olen lukenut niin paljon erilaisia kirjo
ituksia ja tulli epävarmuutta.olen vieraskielinen
ja toivoisin että tekstini tuli selväksi.kiitos.

46

4692

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Paavali

      Usko Herraan Jeesukseen Kristukseen, niin sinä pelastut!

      • sokrates

        tämmä ei ole vastaus kysymyksestani se on sun mielipitte,ja mihin jokainen ihminen halua uskoo
        on oma asia.osan komunikoida jumalalle ilman
        EDUSTAJAT kuten jeesus,mohamet,hare krisna,budha,
        jne.hyvää jatkoa sulle,PAAVALI.


      • paavali
        sokrates kirjoitti:

        tämmä ei ole vastaus kysymyksestani se on sun mielipitte,ja mihin jokainen ihminen halua uskoo
        on oma asia.osan komunikoida jumalalle ilman
        EDUSTAJAT kuten jeesus,mohamet,hare krisna,budha,
        jne.hyvää jatkoa sulle,PAAVALI.

        Jeesus Kristus sanoi kuitenkin, että kukaan ei tule Isän (=Jumalan) luo muuten kuin minun (=Jeesuksen) kautta. Vain Jeesuksen veren kautta meillä on mahdollista pelastua.

        Oletko varma, kenen kanssa olet kommunikoinut?


      • sokrates
        paavali kirjoitti:

        Jeesus Kristus sanoi kuitenkin, että kukaan ei tule Isän (=Jumalan) luo muuten kuin minun (=Jeesuksen) kautta. Vain Jeesuksen veren kautta meillä on mahdollista pelastua.

        Oletko varma, kenen kanssa olet kommunikoinut?

        mistä sinä tiedät mita jeesus sanoi?pelasta itsesi
        ja jätä minut rauhan.minä esitin kysymykseen ja sinä puhut omista asioista.se mita mä teen ja miten ajatella eikö ole mun asia ?joten älä esitta
        mulle.kysymys oli ONKO SAHAJA YOGA USKONTO JA SEN PERUSTAJA JUMALA?Hyvää jatkoa sulle Paavali.


      • irkku
        sokrates kirjoitti:

        mistä sinä tiedät mita jeesus sanoi?pelasta itsesi
        ja jätä minut rauhan.minä esitin kysymykseen ja sinä puhut omista asioista.se mita mä teen ja miten ajatella eikö ole mun asia ?joten älä esitta
        mulle.kysymys oli ONKO SAHAJA YOGA USKONTO JA SEN PERUSTAJA JUMALA?Hyvää jatkoa sulle Paavali.

        Kysyit onko Jumala tämän uskonnon tehnyt. Tällä jogalla ei ole mitään tekemistä Jumalan kanssa. Alkuunpanijana on saatana sielunvihollinen. Toivon elämääsi Jumalan siunausta. Taivaaseen on ainoastaan yksi tie ja hän on Jeesus Kristus. Meistä ei tule koskaan jumalia. Lue ystävällisesti kirja nimeltään Gurun kuolema.


      • sokrates
        irkku kirjoitti:

        Kysyit onko Jumala tämän uskonnon tehnyt. Tällä jogalla ei ole mitään tekemistä Jumalan kanssa. Alkuunpanijana on saatana sielunvihollinen. Toivon elämääsi Jumalan siunausta. Taivaaseen on ainoastaan yksi tie ja hän on Jeesus Kristus. Meistä ei tule koskaan jumalia. Lue ystävällisesti kirja nimeltään Gurun kuolema.

        minä en uskko mihinkaan jumalaan enkä halua kuulu
        mihinkaan uskontoon joten äläkkä sanoa mulle mitä mun pitaa lukea ja mistä kautta paasen "taivaaseen"koska minua ei kiinosta yhtaan.mun kysymys oli SAHAJA YOOGASTA ja sain tarpeeksi tiedot ja olen päätänut jo.älä sotke
        asiat,olen tyytyvainen itsestani.
        hyvää jatkoa sulle IRKKU.
        T.ATEISTI


    • LSS

      Hei Sokrates!

      Sahaja Yoga on hindulaisuuteen pohjautuva uususkonnollinen liike. Itse se kutsuu itseään myös nimellä Vishwa Nirmala Dharma, Universaali Puhdas Uskonto.

      Eli vastaus kysymykseesi: Sahaja Yoga on uskonto. Sen perusopinkappale on, että perustaja Mataji on Jumala.

      Liike paljastaa oppejaan uusille tulokkaille vain vähitellen, joten alussa se tosiaan voi vaikuttaa pelkältä meditaatiotekniikalta.

      • sokrates

        kiitos vastauksestasi,odotan viella muitta vastauksia.uskon että metitaatio toimii mutta en halua kuulu mihinkaan uskontoon,joten on parempi
        medittoima yksin,kun ei ihminen voi luotta mitään enää.kyllä maailmassa on tarpeeksi jumalia ei tarvi eneman.mun mielestäni uskonto on MYRKYA.
        oikein hyvää jatkoa kaikille.


      • kokeva
        sokrates kirjoitti:

        kiitos vastauksestasi,odotan viella muitta vastauksia.uskon että metitaatio toimii mutta en halua kuulu mihinkaan uskontoon,joten on parempi
        medittoima yksin,kun ei ihminen voi luotta mitään enää.kyllä maailmassa on tarpeeksi jumalia ei tarvi eneman.mun mielestäni uskonto on MYRKYA.
        oikein hyvää jatkoa kaikille.

        Meditoi vaan, muuta ei Sahaja Yogassa tarvita.

        Totuus ilmenee sitten ajan ja oma kohtaisen kokemuksen kautta ilman uskoakin.


      • sokrates
        kokeva kirjoitti:

        Meditoi vaan, muuta ei Sahaja Yogassa tarvita.

        Totuus ilmenee sitten ajan ja oma kohtaisen kokemuksen kautta ilman uskoakin.

        meditaatiossa ei ole mitään vika mutta EHKÄ monet
        halua käyttaa hyvaksi sitä mulla ei ole mitään
        paha SAHAJA YOGA vastaan,toiset sanovat että on huijausta toiset taas että on aito ja pelkasta meditaatio menetelma.sinäkin et ole vastanut kysymyksestani.sano suora onko SY uskonto ja sen perustaja "jumala"?anteeksi kirjoitus virheista,
        ja hyvää jatkoa sulle.


      • Anita

        Hei LSS!

        Miten Sahaja Yogit suhtautuvat karmavelkaan ja
        jälleensyntymiseen?

        Jos on ollut esim. päiväkoti/koulukiusattu ja kärsii edelleen aikuisiällä sen aiheuttamasta huonommuuden tunteesta (eli syyllisyydestä ja häpeästä), niin onko se ollut joku Jumalan tahtoma onnettomuus, jotta ilminen 'oppisi' jotain, tai karmavelan maksua jostakin edellisen elämän synnistä?

        Tulee vaan mieleen, kun kerta joillekin syntyvät lapset ovat oivaltaneita sieluja ja haluavat syntyä heidän lapsikseen.

        Niin ovatko sitten huonoihin olosuhteisiin syntyneet sielut sitten halunneet syntyä niihin olosuhteisiin, oppimaan jotain esim. insesmin kohteeksi joutumisesta? Vai kärsivätkö he jonkun "tuomion" (raaka tuomio onkin) ja saavat sitten aikuisina mahdollisen anteeksiannon, jos älyävät etsiä jumaluutta oikeasta paikasta?


      • Antti
        Anita kirjoitti:

        Hei LSS!

        Miten Sahaja Yogit suhtautuvat karmavelkaan ja
        jälleensyntymiseen?

        Jos on ollut esim. päiväkoti/koulukiusattu ja kärsii edelleen aikuisiällä sen aiheuttamasta huonommuuden tunteesta (eli syyllisyydestä ja häpeästä), niin onko se ollut joku Jumalan tahtoma onnettomuus, jotta ilminen 'oppisi' jotain, tai karmavelan maksua jostakin edellisen elämän synnistä?

        Tulee vaan mieleen, kun kerta joillekin syntyvät lapset ovat oivaltaneita sieluja ja haluavat syntyä heidän lapsikseen.

        Niin ovatko sitten huonoihin olosuhteisiin syntyneet sielut sitten halunneet syntyä niihin olosuhteisiin, oppimaan jotain esim. insesmin kohteeksi joutumisesta? Vai kärsivätkö he jonkun "tuomion" (raaka tuomio onkin) ja saavat sitten aikuisina mahdollisen anteeksiannon, jos älyävät etsiä jumaluutta oikeasta paikasta?

        Karman laki tarkoittaa sitä, et sulle tapahtuu samat jutut, mitkä teet muille. Jos siis raiskaat jonkun, niin jossain vaiheessa joku raiskaa sut. Jos taas annat rahaa jolleki, niin jossain vaiheessa joku antaa saman verran rahaa sulle. Rumuus, sairaus ja kaikki tommonen on myös seurausta aikaisemmista huonoista teoista. Ja juoppo saa kuulemma seuraavassa elämässä huonot hampaat. :) Insesmin kohteeksi joutuu vain sellanen joka on edellisessä elämässä ite tehnyt saman jollekin muulle. Sit on tietenkin jotain juttuja, joista saa paljon kovemmat karmat kuin luulis, kuten lehmien syöminen ja tappaminen, josta joutuu aika pitkäks aikaa helvettiin.

        Mut noi oli hindulaisuuden opetuksia ja hindulaisuudella ja sahaja-joogalla ei kuulemma ees ole mitään tekemistä toistensa kanssa...paitsi et sahaja-joogan jutut on näköjään keräilty hindulaisuudesta ja sit niit on muuteltu niin et niist on tullu jotain ihan muuta, eli sahaja-jooga.


      • LSS
        Anita kirjoitti:

        Hei LSS!

        Miten Sahaja Yogit suhtautuvat karmavelkaan ja
        jälleensyntymiseen?

        Jos on ollut esim. päiväkoti/koulukiusattu ja kärsii edelleen aikuisiällä sen aiheuttamasta huonommuuden tunteesta (eli syyllisyydestä ja häpeästä), niin onko se ollut joku Jumalan tahtoma onnettomuus, jotta ilminen 'oppisi' jotain, tai karmavelan maksua jostakin edellisen elämän synnistä?

        Tulee vaan mieleen, kun kerta joillekin syntyvät lapset ovat oivaltaneita sieluja ja haluavat syntyä heidän lapsikseen.

        Niin ovatko sitten huonoihin olosuhteisiin syntyneet sielut sitten halunneet syntyä niihin olosuhteisiin, oppimaan jotain esim. insesmin kohteeksi joutumisesta? Vai kärsivätkö he jonkun "tuomion" (raaka tuomio onkin) ja saavat sitten aikuisina mahdollisen anteeksiannon, jos älyävät etsiä jumaluutta oikeasta paikasta?

        Hei Anita!

        Sahaja-joogit uskovat jälleensyntymiseen ja karmaan.

        "Itse-oivalluksen" (=ensimmäisen Sahaja Yoga -meditaatioharjoituksen) jälkeen kaikkien karman hedelmien uskotaan loppuvan, joten karma-jutut eivät ole kovin keskeisiä joogeille. Aiemmilla teoilla kun ei ole merkitystä sen jälkeen, kun on tullut Sahaja Yogaan. (tosin "itse-oivalluksen" jälkeen tehdyt pahuudet ovatkin sitten jo vakavampi juttu)

        Huonoista kokemuksista johtuva häpeä ja syyllisyydentunne on chakroissa olevaa negatiivisuutta. Kundalini kun puhdistaa chakrat, niin kyseiset tunteetkin häviävät.

        En ole kuullut Matajin sanovan mitään esim. lapsuuden seksuaalisesta hyväksikäytöstä ja sen syistä. Voisin kuitenkin kuvitella, että syynä on karma. Maailmahan on aika kamala paikka, ainakin ihmisille, jotka eivät ole yhteydessä Jumalaan (joita ovat käytännössä kaikki muut paitsi sahaja-joogit)

        www.sahaja-yoga-org -sivujen mukaan kun liikkeen sisäoppilaitoksessa tapahtui lasten seksuaalista hyväksikäyttöä, Mataji syytti lapsia valehtelusta eikä tehnyt mitään pedofiilille. Nuorten miesten seksuaalista hyväksikäyttöä hän on myös katsonut läpi sormien.


      • LSS
        Anita kirjoitti:

        Hei LSS!

        Miten Sahaja Yogit suhtautuvat karmavelkaan ja
        jälleensyntymiseen?

        Jos on ollut esim. päiväkoti/koulukiusattu ja kärsii edelleen aikuisiällä sen aiheuttamasta huonommuuden tunteesta (eli syyllisyydestä ja häpeästä), niin onko se ollut joku Jumalan tahtoma onnettomuus, jotta ilminen 'oppisi' jotain, tai karmavelan maksua jostakin edellisen elämän synnistä?

        Tulee vaan mieleen, kun kerta joillekin syntyvät lapset ovat oivaltaneita sieluja ja haluavat syntyä heidän lapsikseen.

        Niin ovatko sitten huonoihin olosuhteisiin syntyneet sielut sitten halunneet syntyä niihin olosuhteisiin, oppimaan jotain esim. insesmin kohteeksi joutumisesta? Vai kärsivätkö he jonkun "tuomion" (raaka tuomio onkin) ja saavat sitten aikuisina mahdollisen anteeksiannon, jos älyävät etsiä jumaluutta oikeasta paikasta?

        Tässä vielä Matajin kommentti vastauksena kysymykseen karmasta ja lapsista, joille tapahtuu jotain pahaa. En ihan ymmärrä, mitä tarkoittaa
        "when these children are killed, actually
        nobody is killed" eli kun viattomat lapset kuolevat, kukaan ei itse asiassa kuole enkä loppua "what is the problem of the children, what they suffer", jota en osaa oikein kääntää suomeksi. Mutta tämän perusteella Mataji kyllä paheksuu lapsiin kohdistuvaa väkivaltaa.

        "The third quality which I am saying today is that a person who is
        innocent, should not fear because God looks after innocent people,
        they are always protected. If anybody tries to harm the innocent, God
        protects them, and that's how we have seen many children who fall
        from
        high stories, they are saved and so many things happen. But also we
        see many children are being killed, by people who are extremely
        aggressive. Of course that is very very cruel and wrong to do, to
        kill
        the innocent children but when these children are killed, actually
        nobody is killed as you know very well, the whole world gets shaken
        up; anything happens to children the whole world gets shaken up and
        then the whole world starts protecting the innocent. If some people,
        men (repetition of word?) are killed or something happens to them,
        nobody is so much bothered, but even one child is in difficulty all
        the people combine together to save that child. Is so important, its
        not the child, but the innocence of the child that generates that
        feeling that we have to save him, that innocent little thing which is
        having a problem. That's why in the whole history you will find,
        wherever there has been description of children being killed, or
        where
        innocence has been attacked, the whole society, historically also,
        has
        revolted against it. And this revolt comes from Shri Ganesha's power,
        that he can definitely create a feeling of detest when people who try
        to be unkind to children. If you see in the newspaper also they will
        show how the children, are suffering. What is the problem of the
        children, what they suffer. "


      • Anita
        LSS kirjoitti:

        Hei Anita!

        Sahaja-joogit uskovat jälleensyntymiseen ja karmaan.

        "Itse-oivalluksen" (=ensimmäisen Sahaja Yoga -meditaatioharjoituksen) jälkeen kaikkien karman hedelmien uskotaan loppuvan, joten karma-jutut eivät ole kovin keskeisiä joogeille. Aiemmilla teoilla kun ei ole merkitystä sen jälkeen, kun on tullut Sahaja Yogaan. (tosin "itse-oivalluksen" jälkeen tehdyt pahuudet ovatkin sitten jo vakavampi juttu)

        Huonoista kokemuksista johtuva häpeä ja syyllisyydentunne on chakroissa olevaa negatiivisuutta. Kundalini kun puhdistaa chakrat, niin kyseiset tunteetkin häviävät.

        En ole kuullut Matajin sanovan mitään esim. lapsuuden seksuaalisesta hyväksikäytöstä ja sen syistä. Voisin kuitenkin kuvitella, että syynä on karma. Maailmahan on aika kamala paikka, ainakin ihmisille, jotka eivät ole yhteydessä Jumalaan (joita ovat käytännössä kaikki muut paitsi sahaja-joogit)

        www.sahaja-yoga-org -sivujen mukaan kun liikkeen sisäoppilaitoksessa tapahtui lasten seksuaalista hyväksikäyttöä, Mataji syytti lapsia valehtelusta eikä tehnyt mitään pedofiilille. Nuorten miesten seksuaalista hyväksikäyttöä hän on myös katsonut läpi sormien.

        Hei LSS!

        Kiitos vastauksistasi, ne auttoivat selventämään muotoutumassa olevaa käsitystäni.

        Minusta on hyvä että on ihmisiä kuten sinä jotka uskaltavat kertoa kokemuksistaan, ja minusta olet tällä palstalla tehnyt sen ihan diplomaattisella ja rehellisellä tavalla. Ihmisillä on oikeus tietää näistäkin asioista.

        En usko, että salailu ja asioiden pimittäminen on hyväksi. Manipulointi on mielestäni jo itsessään sen kohdetta vahingoittavaa, vaikka tarkoitus olisi tekijän mielestä miten hyvä ja pyhä tahansa.


      • Huh huh
        LSS kirjoitti:

        Tässä vielä Matajin kommentti vastauksena kysymykseen karmasta ja lapsista, joille tapahtuu jotain pahaa. En ihan ymmärrä, mitä tarkoittaa
        "when these children are killed, actually
        nobody is killed" eli kun viattomat lapset kuolevat, kukaan ei itse asiassa kuole enkä loppua "what is the problem of the children, what they suffer", jota en osaa oikein kääntää suomeksi. Mutta tämän perusteella Mataji kyllä paheksuu lapsiin kohdistuvaa väkivaltaa.

        "The third quality which I am saying today is that a person who is
        innocent, should not fear because God looks after innocent people,
        they are always protected. If anybody tries to harm the innocent, God
        protects them, and that's how we have seen many children who fall
        from
        high stories, they are saved and so many things happen. But also we
        see many children are being killed, by people who are extremely
        aggressive. Of course that is very very cruel and wrong to do, to
        kill
        the innocent children but when these children are killed, actually
        nobody is killed as you know very well, the whole world gets shaken
        up; anything happens to children the whole world gets shaken up and
        then the whole world starts protecting the innocent. If some people,
        men (repetition of word?) are killed or something happens to them,
        nobody is so much bothered, but even one child is in difficulty all
        the people combine together to save that child. Is so important, its
        not the child, but the innocence of the child that generates that
        feeling that we have to save him, that innocent little thing which is
        having a problem. That's why in the whole history you will find,
        wherever there has been description of children being killed, or
        where
        innocence has been attacked, the whole society, historically also,
        has
        revolted against it. And this revolt comes from Shri Ganesha's power,
        that he can definitely create a feeling of detest when people who try
        to be unkind to children. If you see in the newspaper also they will
        show how the children, are suffering. What is the problem of the
        children, what they suffer. "

        Lss nimimerkkille: Onneksi olkoon. Olet taas onnistunut ehdollistamaan jonkun etsijän. Se on ilmeisesti jonkunlainen papukaijanmerkki hattuusi. En vain ymmärrä kenelle näitä merkkejä keräät. Olen lukenut paljon kaltaisistasi, jotka hyvää tarkoittavan rooliin sonnustautuneena toimivat vilpittömiä ja oikeasti hyvää tarkoittavia vastaan. Kaltaisiasi kutsutaan monilla nimillä.

        Tarkoituksesi ei ole kuin pelotella ja harhauttaa vilpittömiä etsijöitä ja vielä niin että itse näyttäisit olevan hyväntekijä, jonkulainen totuuden torvi.







        Huh huh. En haluaisi olla housuissasi kun viileä tuuli alkaa puhaltaa


      • Ajattelen ensin
        Anita kirjoitti:

        Hei LSS!

        Kiitos vastauksistasi, ne auttoivat selventämään muotoutumassa olevaa käsitystäni.

        Minusta on hyvä että on ihmisiä kuten sinä jotka uskaltavat kertoa kokemuksistaan, ja minusta olet tällä palstalla tehnyt sen ihan diplomaattisella ja rehellisellä tavalla. Ihmisillä on oikeus tietää näistäkin asioista.

        En usko, että salailu ja asioiden pimittäminen on hyväksi. Manipulointi on mielestäni jo itsessään sen kohdetta vahingoittavaa, vaikka tarkoitus olisi tekijän mielestä miten hyvä ja pyhä tahansa.

        Olet valitettavasti kovin manibuloitu tuon ex-Sahajajoogin (LSS)taholta. En ymmärrä. Jos todella olet ihan oikea ihminen eli etkä ole tuon LSS:n toinen persoona joka leikkii täällä dialogia itsensä kanssa, niin mikset tule johonkin Sahaja-jooga tilaisuuteen ja esitä kysymyksiäsi niille joilla on puhdas tausta ja idea kyseeseen asiaan. Jos ja kun uskot tuollaiseen, mielestäsi hyvän tahtoiseen ja diplomaattiseen ja tärkeään totuuden puhujaan kuten tuo LSS, niin et ehkä ole ajatellut asiaa ihan loppuun. Tai sitten sinulla oli jo etukäteen ehdollistuma asian suhteen ja halusit vain sille varmistuksen. Ja sinulle käy kenen vain mikä vain esitys käsityksesi tueksi.

        Voin vakuuttaa, että tuolla LSS:llä ei valitettavasti mitään käsitystä mitä Sahaja-jooga pitää sisällään. Olen ymmärtänyt että hänen ensisijainen halunsa oli löytää puoliso tästä seurasta. Ja sen hän tekikin mutta kun sen sai niin jätti puolisonsa kun löysi paremman. Ilman sen enempiä itse-tarkasteluja. Ja tämä on ihan totta. Niin että kysyppä tältä totuuden puhujalta hänen taustoistaan ja syistään tähän Sahaja-joogan vastaiseen toimintaan. Ja ole tarkkana hänen vastaustensa kanssa. Ne ovat tietenkin kovin diplomaattisia ja todentuntuisia.

        T. Jään mielenkiinnolla odottamaan


      • LSS
        Ajattelen ensin kirjoitti:

        Olet valitettavasti kovin manibuloitu tuon ex-Sahajajoogin (LSS)taholta. En ymmärrä. Jos todella olet ihan oikea ihminen eli etkä ole tuon LSS:n toinen persoona joka leikkii täällä dialogia itsensä kanssa, niin mikset tule johonkin Sahaja-jooga tilaisuuteen ja esitä kysymyksiäsi niille joilla on puhdas tausta ja idea kyseeseen asiaan. Jos ja kun uskot tuollaiseen, mielestäsi hyvän tahtoiseen ja diplomaattiseen ja tärkeään totuuden puhujaan kuten tuo LSS, niin et ehkä ole ajatellut asiaa ihan loppuun. Tai sitten sinulla oli jo etukäteen ehdollistuma asian suhteen ja halusit vain sille varmistuksen. Ja sinulle käy kenen vain mikä vain esitys käsityksesi tueksi.

        Voin vakuuttaa, että tuolla LSS:llä ei valitettavasti mitään käsitystä mitä Sahaja-jooga pitää sisällään. Olen ymmärtänyt että hänen ensisijainen halunsa oli löytää puoliso tästä seurasta. Ja sen hän tekikin mutta kun sen sai niin jätti puolisonsa kun löysi paremman. Ilman sen enempiä itse-tarkasteluja. Ja tämä on ihan totta. Niin että kysyppä tältä totuuden puhujalta hänen taustoistaan ja syistään tähän Sahaja-joogan vastaiseen toimintaan. Ja ole tarkkana hänen vastaustensa kanssa. Ne ovat tietenkin kovin diplomaattisia ja todentuntuisia.

        T. Jään mielenkiinnolla odottamaan

        -Anita ei ole "toinen persoonani"
        -Olin Sahaja Yogassa kuusi vuotta. Mielestäni sinä aikana kyllä ehdin päästä selvyyteen siitä, mitä Sahaja Yoga pitää sisällään.
        -En liittynyt Sahaja Yogaan löytääkseni puolison. Liityin siihen löytääkseni Jumalan.


      • Jumala on ihmeellinen
        LSS kirjoitti:

        -Anita ei ole "toinen persoonani"
        -Olin Sahaja Yogassa kuusi vuotta. Mielestäni sinä aikana kyllä ehdin päästä selvyyteen siitä, mitä Sahaja Yoga pitää sisällään.
        -En liittynyt Sahaja Yogaan löytääkseni puolison. Liityin siihen löytääkseni Jumalan.

        Taas teet saman LSS! Tietoisesti ja hurkastellen. Siis vastauksellasi haluat julki tuoda, että sinä olit joskus puhdas ja viaton Jumalan etsijä, joka joutui huijauksen nimeltä Sahaja-joogan uhriksi.
        Ja siksi julistat nyt täällä totuutta, eli että nimenomaan Sahaja-jooga on huijausta, jota johtaa intialainen huijarinainen, jolla on ties mitkä tavoitteet ja pyrkimykset. Ja teet tuota hurskasta työtäsi, jotta joku onneton ei joutuisi käydä tätä samaa huijausta läpi. Kuulostaa hienolta!

        Sinä siis tuhlasit 6 vuotta aikaasi tässä huijauksessa nimeltä Sahaja-jooga. Omituista, että voi kulua niin monta vuotta sen selviämiseen, että Jumala ei kuulukaan Sahaja-joogaan. Miten ihmeessä? Ilmeisesti Sahaja-joogassa on niin taitavia valehtelijoita, että sinäkin sivistyneenä esiintyvä aikuinen nainen olit retkussa 6 vuotta! No, ainakin jotain hyvää tai lahjakasta löytyy siis Sahaja-joogankin piiristä.

        Vasta arkumentiksi voin todeta, että minulta taas kului 10 minuttia siihen, että ymmärsin että Jumala nimenomaan ja konkreettisesti kuuluu Sahaja-joogaan. Huima ero meillä!

        Sinä siis väität, että olit niin tyhmä/hoopo, että sinua huijattiin 6 vuotta uskomaan, että kyseessä olikin jokin keskittymisharjoitus. Olen näet ymmärtänyt kirjoituksistasi, että nimenomaan tämä on mielestäsi isoin ongelma Sahaja-joogassa eli ensin kokeilijat huijataan uskomaan, että kyseessä on aivan viaton meditaatiojuttu, siis jonkinlainen keskittymisharjoitus. Mutta että se ei sitten olekaan niin vaan todellisuudessa Sahaja-jooga ei olekaan keskittymisharjoitus vaan siihen kuuluukin Jumala! Tai Jumalan eri muotoja ja ominaisuuksia ja suurimpana salaisuutena, minkä selviäminen kesti sinulta 6 vuotta, osoittautuu että Sahaja-joogan perustaja onkin Jumalan inkarnoituma, eräs jumalallinen ominaisuus!

        Ja tämä ei siis nyt sitten ole mielestäsi totta. No niin, hyvä. Mitä sitten? Kuka on sinua käskenyt uskomaan sen enempää tähän kuin mihinkään muuhunkaan. Sinä saat nimenomaan uskoa mihin ikinä haluat. Sinulla on kovin kova taistelutanner edessäsi kun olet nyt aloitanut taistelun totuuden puolesta. Se tarkoittaa siis, että olet löytänyt totuuden, muutenhan et voisi väittää jotain muuta ei-todeksi. Eikö niin? Sama pätee Jumalaan!

        Minä ihmettelen miten sinä LSS kuusi vuotta meditoit ja olit mukana tässä huijauksessa nimeltä Sahaja-jooga ja sitten kuuden vuoden jälkeen sait jostain kuulla tai hoksasit, että kyseessä onkin ihan erilainen juttu kun olit kuvitellut. Siis että Sahaja-jooga olikin JOOGA! Että sen harjoittajalle nimenomaan tapahtuu JOOGA, joka tarkoittaa suomeksi yksiselitteisesti YHTEYTTÄ! Ja tätä minä erityisesti ihmettelen: Jos tämän noina kuutena vuotenasi kuitenkin ymmärsit, et kuitenkaan ymmärtänyt kysyä itseltäsi: Yhteys mihin? Ilmeisesti luulit noina kuutena vuotenasi olevasi yhteydessä keskittymiskykyysi! No, niin! Onneksi olkoon! Minäkin olisin lähtenyt noiden vuosien jälkeen kokeilemaan jotain muuta.

        Vielä pitää ihmetellen kysyä: Onko sinulla edelleen sellainen käsitys, että Jumala on siellä pilven päällä oleva Partasuu? Minä voin kertoa tässä julkisesti varmana tietona seuraavaa: Tuollaisella idealla ei voi ymmärtää Sahaja-joogaa, eikä mitään muutakaan vähän kehittyneempää ideaa "näistä asioista.".

        Jumaluus on kovin monimutkainen kokonaisuus. Nimenomaan kaikki todelliset gurut sanovat olevansa Jumalia, jumalaista alkuperää, Jumalan eri ominaisuuksia jne. Sanotaanhan meidän tavallisten ihmistenkin olevan osa Jumalaa. Kaiken sinun Sahaja-joogaa vastaan hyökkäävyytesi taustalla paistaa vain ja ainoastaan suuri tietämättömyys. Minä ymmärrän sinua. Sinä olet hämilläsi, sillä ymmärryksesi käsitteestä Jumala ei tavoita edes ensimmäistä ymmärryksen tasoa, joka ihmisellä pitää aueta, että hän voi alkaa spiritualliselle matkalleen kohti ymmärrystä.


      • LSS
        Jumala on ihmeellinen kirjoitti:

        Taas teet saman LSS! Tietoisesti ja hurkastellen. Siis vastauksellasi haluat julki tuoda, että sinä olit joskus puhdas ja viaton Jumalan etsijä, joka joutui huijauksen nimeltä Sahaja-joogan uhriksi.
        Ja siksi julistat nyt täällä totuutta, eli että nimenomaan Sahaja-jooga on huijausta, jota johtaa intialainen huijarinainen, jolla on ties mitkä tavoitteet ja pyrkimykset. Ja teet tuota hurskasta työtäsi, jotta joku onneton ei joutuisi käydä tätä samaa huijausta läpi. Kuulostaa hienolta!

        Sinä siis tuhlasit 6 vuotta aikaasi tässä huijauksessa nimeltä Sahaja-jooga. Omituista, että voi kulua niin monta vuotta sen selviämiseen, että Jumala ei kuulukaan Sahaja-joogaan. Miten ihmeessä? Ilmeisesti Sahaja-joogassa on niin taitavia valehtelijoita, että sinäkin sivistyneenä esiintyvä aikuinen nainen olit retkussa 6 vuotta! No, ainakin jotain hyvää tai lahjakasta löytyy siis Sahaja-joogankin piiristä.

        Vasta arkumentiksi voin todeta, että minulta taas kului 10 minuttia siihen, että ymmärsin että Jumala nimenomaan ja konkreettisesti kuuluu Sahaja-joogaan. Huima ero meillä!

        Sinä siis väität, että olit niin tyhmä/hoopo, että sinua huijattiin 6 vuotta uskomaan, että kyseessä olikin jokin keskittymisharjoitus. Olen näet ymmärtänyt kirjoituksistasi, että nimenomaan tämä on mielestäsi isoin ongelma Sahaja-joogassa eli ensin kokeilijat huijataan uskomaan, että kyseessä on aivan viaton meditaatiojuttu, siis jonkinlainen keskittymisharjoitus. Mutta että se ei sitten olekaan niin vaan todellisuudessa Sahaja-jooga ei olekaan keskittymisharjoitus vaan siihen kuuluukin Jumala! Tai Jumalan eri muotoja ja ominaisuuksia ja suurimpana salaisuutena, minkä selviäminen kesti sinulta 6 vuotta, osoittautuu että Sahaja-joogan perustaja onkin Jumalan inkarnoituma, eräs jumalallinen ominaisuus!

        Ja tämä ei siis nyt sitten ole mielestäsi totta. No niin, hyvä. Mitä sitten? Kuka on sinua käskenyt uskomaan sen enempää tähän kuin mihinkään muuhunkaan. Sinä saat nimenomaan uskoa mihin ikinä haluat. Sinulla on kovin kova taistelutanner edessäsi kun olet nyt aloitanut taistelun totuuden puolesta. Se tarkoittaa siis, että olet löytänyt totuuden, muutenhan et voisi väittää jotain muuta ei-todeksi. Eikö niin? Sama pätee Jumalaan!

        Minä ihmettelen miten sinä LSS kuusi vuotta meditoit ja olit mukana tässä huijauksessa nimeltä Sahaja-jooga ja sitten kuuden vuoden jälkeen sait jostain kuulla tai hoksasit, että kyseessä onkin ihan erilainen juttu kun olit kuvitellut. Siis että Sahaja-jooga olikin JOOGA! Että sen harjoittajalle nimenomaan tapahtuu JOOGA, joka tarkoittaa suomeksi yksiselitteisesti YHTEYTTÄ! Ja tätä minä erityisesti ihmettelen: Jos tämän noina kuutena vuotenasi kuitenkin ymmärsit, et kuitenkaan ymmärtänyt kysyä itseltäsi: Yhteys mihin? Ilmeisesti luulit noina kuutena vuotenasi olevasi yhteydessä keskittymiskykyysi! No, niin! Onneksi olkoon! Minäkin olisin lähtenyt noiden vuosien jälkeen kokeilemaan jotain muuta.

        Vielä pitää ihmetellen kysyä: Onko sinulla edelleen sellainen käsitys, että Jumala on siellä pilven päällä oleva Partasuu? Minä voin kertoa tässä julkisesti varmana tietona seuraavaa: Tuollaisella idealla ei voi ymmärtää Sahaja-joogaa, eikä mitään muutakaan vähän kehittyneempää ideaa "näistä asioista.".

        Jumaluus on kovin monimutkainen kokonaisuus. Nimenomaan kaikki todelliset gurut sanovat olevansa Jumalia, jumalaista alkuperää, Jumalan eri ominaisuuksia jne. Sanotaanhan meidän tavallisten ihmistenkin olevan osa Jumalaa. Kaiken sinun Sahaja-joogaa vastaan hyökkäävyytesi taustalla paistaa vain ja ainoastaan suuri tietämättömyys. Minä ymmärrän sinua. Sinä olet hämilläsi, sillä ymmärryksesi käsitteestä Jumala ei tavoita edes ensimmäistä ymmärryksen tasoa, joka ihmisellä pitää aueta, että hän voi alkaa spiritualliselle matkalleen kohti ymmärrystä.

        Mietin, pitäisikö minun ollenkaan vastata tähän "rakkaudelliseen" viestiisi, mutta ehkä voisin tosiaan kertoa omista motiiveistani ja käsityksistäni.

        Selvennyksenä, että en usko Jumalan olevan pilvenreunalla istuva partasuu ukko. En ole helluntailainen (niin kuin asiattomana poistetussa viestissäsi epäilit), en edes kristitty. Olen ennemminkin panteisti. Minusta Jumaluus on kaikkialla, siis yllätys yllätys: myös Sahaja Yogassa. Mutta toisaalta mistä minä tiedän. Ehkä jonkinlainen agnostismi vallitsee myös käsityksissäni.

        Ja kyllä, parikymppisenä tyttösenä olin aika puhdas, viaton ja naiivi Jumalan etsijä. Sinä et tuntenut minua silloin etkä tunne nytkään. Ihmettelen, mikä tarve sinulla on nähdä ja esittää minut jotenkin pahana ja kauheana ihmisenä.

        Pysyin Sahaja Yogassa kuusi vuotta varmaan ihan samanlaisista syistä kuin sinä ja monet muut joogit pysyvät siellä.

        En ole väittänyt, etteikö Sahaja Yogassa olisi mitään hyvää. Totta kai siinä on paljon positiivisiakin puolia. Muistelen monia siellä tapaamiani ihmisiä lämmöllä, samaten monia kokemuksiani. En yritä tuhota Sahaja Yogaa, enkä levittää mitään perättömiä tietoja. Toivoisinkin, että korjaisitte jonkin antamani tiedon, mikäli se ei mielestänne pidä paikkaansa. Toistaiseksi ette ole tehneet tätä, vaan päätyneet ainoastaan kirjoittamaan henkilökohtaisia loukkauksia.

        Syyt, miksi osallistun tähän keskusteluun, ovat moninaiset.

        Ensinnäkään en halua vaieta. Sahaja Yogassa vallitsee minun mielestäni tietynlainen asioista vaikenemisen kulttuuri, sekä liikkeen sisällä että liikkeestä ulospäin. En enää osallistu siihen kulttuuriin.

        Toiseksikin uskon, että kriittinen informaatio auttaa joitakin. Ne, jotka ovat liittymässä Sahaja Yogaan, voivat tehdä harkitumman valinnan, kun saavat muutakin kuin liikkeen itse levittämää tietoa. Mutta ennen kaikkea se auttaa niitä, jotka ovat Sahaja Yogassa ja haluaisivat lähteä, mutta eivät pysty. Pelko parantumattomista sairauksista, onnettomuuksista, vajoamisesta alas, totuuden ja Jumalan valtakunnan hylkäämisestä pitää heidät liikkeessä, yhdistettynä käsityksiin siitä, että omat epäilykset ja pahoinvointi ovat negatiivisuuksien tai kuolleitten henkien aikaansaannosta.

        Kolmanneksi minulla ei olisi tarvetta kirjoittaa Sahaja Yogasta, mikäli sen toimintaan ei liittyisi oikeustajuani loukkaavia piirteitä. Niistä ensimmäinen on juuri tiedon salaaminen, joskus jopa suoranainen valehtelu.

        Tässä siis selitys motiiveistani. Voisitko nyt itse kertoa, mitkä ovat omat motiivisi, kun esität loukkauksiasi ja hatusta temmattuja arviotasi minun suhteeni.


      • Rakkaudella edelleen
        LSS kirjoitti:

        Mietin, pitäisikö minun ollenkaan vastata tähän "rakkaudelliseen" viestiisi, mutta ehkä voisin tosiaan kertoa omista motiiveistani ja käsityksistäni.

        Selvennyksenä, että en usko Jumalan olevan pilvenreunalla istuva partasuu ukko. En ole helluntailainen (niin kuin asiattomana poistetussa viestissäsi epäilit), en edes kristitty. Olen ennemminkin panteisti. Minusta Jumaluus on kaikkialla, siis yllätys yllätys: myös Sahaja Yogassa. Mutta toisaalta mistä minä tiedän. Ehkä jonkinlainen agnostismi vallitsee myös käsityksissäni.

        Ja kyllä, parikymppisenä tyttösenä olin aika puhdas, viaton ja naiivi Jumalan etsijä. Sinä et tuntenut minua silloin etkä tunne nytkään. Ihmettelen, mikä tarve sinulla on nähdä ja esittää minut jotenkin pahana ja kauheana ihmisenä.

        Pysyin Sahaja Yogassa kuusi vuotta varmaan ihan samanlaisista syistä kuin sinä ja monet muut joogit pysyvät siellä.

        En ole väittänyt, etteikö Sahaja Yogassa olisi mitään hyvää. Totta kai siinä on paljon positiivisiakin puolia. Muistelen monia siellä tapaamiani ihmisiä lämmöllä, samaten monia kokemuksiani. En yritä tuhota Sahaja Yogaa, enkä levittää mitään perättömiä tietoja. Toivoisinkin, että korjaisitte jonkin antamani tiedon, mikäli se ei mielestänne pidä paikkaansa. Toistaiseksi ette ole tehneet tätä, vaan päätyneet ainoastaan kirjoittamaan henkilökohtaisia loukkauksia.

        Syyt, miksi osallistun tähän keskusteluun, ovat moninaiset.

        Ensinnäkään en halua vaieta. Sahaja Yogassa vallitsee minun mielestäni tietynlainen asioista vaikenemisen kulttuuri, sekä liikkeen sisällä että liikkeestä ulospäin. En enää osallistu siihen kulttuuriin.

        Toiseksikin uskon, että kriittinen informaatio auttaa joitakin. Ne, jotka ovat liittymässä Sahaja Yogaan, voivat tehdä harkitumman valinnan, kun saavat muutakin kuin liikkeen itse levittämää tietoa. Mutta ennen kaikkea se auttaa niitä, jotka ovat Sahaja Yogassa ja haluaisivat lähteä, mutta eivät pysty. Pelko parantumattomista sairauksista, onnettomuuksista, vajoamisesta alas, totuuden ja Jumalan valtakunnan hylkäämisestä pitää heidät liikkeessä, yhdistettynä käsityksiin siitä, että omat epäilykset ja pahoinvointi ovat negatiivisuuksien tai kuolleitten henkien aikaansaannosta.

        Kolmanneksi minulla ei olisi tarvetta kirjoittaa Sahaja Yogasta, mikäli sen toimintaan ei liittyisi oikeustajuani loukkaavia piirteitä. Niistä ensimmäinen on juuri tiedon salaaminen, joskus jopa suoranainen valehtelu.

        Tässä siis selitys motiiveistani. Voisitko nyt itse kertoa, mitkä ovat omat motiivisi, kun esität loukkauksiasi ja hatusta temmattuja arviotasi minun suhteeni.

        Jo ennen kuin luin kolme virkettä hurskailuun verhoutuvaa vastaustasi niin huomiooni tulee kysymys: Miksi sitten pyörit negaatiossa koko voimallasi?

        Kirjoitat hienoja spirituaalisen maailman nimityksiä. Mutta sinulla ei näytä olevan ymmärrystä mitä niiiden takana on. Sinun Jumal-käsitykseesi ilmeisesti kuuluu tuo negaatioissa pyöriskeleminen ja niiden levittäminen. Vai miksi muuksi kutsut tuota Sahaja-joogan vainoamista? Valistamiseksiko? Jossa sinulla on hyväntekijän ja totuuden puhujan rooli pahaa vastaan.

        Voisiko kyse kuitenkin enemmän olla omista tietämättömyyksistäsi kuin objektista. Meinaatko seuraavat 6 vuotta viettää näillä keskustelupalstoilla mustamaalaamassa Sahaja-joogaa ja sen perustajaa, ja vihjailla pedofiilijutuilla ja ties millä tulevaisuudessa. Kirjoitustesi valossa näyttää siltä, että pikkuhiljaa keksit aina vain hurjempia juttuja, että saisit kiusattua meitä Sahaja-joogeja ja puristettua meistä reaktioita. Voin tähän todeta, että ihan oikeat Sahaja Joogit eivät vaivaudu reagoimaan. Minä teen niin koska olen kuten sinä, vähän ongelmainen pikku ihminen. Jota pöyristyttää kaltaisesi ja hänen toimintansa. Ja minä kun tiedän aika paljon motiiveistasi.

        Väittämäsi, että et halua pahaa Sahaja-joogalle, vaan että vain kritisoit sen vaikenemisen kulttuuria ja joitakin muita epäkohtia ihan vain oikeudenmukaisuuden nimissä, on säälittävä. Mikset sano asioita suoraan. Minä voin ihan suoraan todetan, että olen sinua vastaan. Ja kirjoittaisin suoremminkin jos kehtaisin.

        Sinä siis epäsuorasti tuomitset Sahaja-joogan kaikilta sen osiltaan. Ihmisiä sen piirissä yrität hyväntahtoisesti ymmärtää uhreina. Käsittääkseni siksi, että sinulla on tässäkin asiassa omalehmä ojassa. Sahaja-joogaa ja sen perustajaa pidät vaarallisena ja jopa tuhoisana.

        Ja mistä tiedät etten sinua tunne. Voit olla tässäkin asiassa kovasti väärässä.

        Väitteesi, että haluat vain auttaa niitä lukuisia Sahaja-joogeja, jotka haluaisivat lähteä Sahaja-joogasta, mutteivat uskalla tai pysty koska pelkäävät joko tai sekä Sahaja-joogeja ja kollektiivia tai sitten sen perustajaa ja hänen oppejaan, on eräs omituisimmista väiteistäsi ja valheistasi. Sinä siis haluat visioida Sahaja-joogasta sellaisen kuvan, että tämä on jonkinlainen järjestö, josta ei voi vapaaehtoisesti lähteä. (Vrt. jehovat, mormoonit, vapaamuurarit, lestadiolaiset, helluntailaiset, helvetinenkelit.)

        Sen verran kauan minäkin olen tässä hommassa ollut, että tunnen suurimman osan Suomen Sahaja-joogeista. Enkä voi mitenkään ymmärtää näitä väitteitäsi, miltään osin. Sahaja-joogan eräs perus idea on, että ihminen nimenomaan tekee itse valintansa, täysin vapaasti. Se joka haluaa olla Sahaja-joogassa voi siinä olla ja se joka haluaa tehdä jotain muuta tekee niin.
        Minä en ole nähnyt enkä kuullut koskaan kenenkään pelottelevan tai uhkailevan ketään. Tai jos olisin, niin se pelottelu tai uhkailu olisi loppunut siihen! Sinun olisi pitänyt ymmärtää, 6 vuoden aikana, että koko ideahan on siinä, että ihmisen on pakko lopettaa toistamasta joitain asioita ja luopua joistain haluistaan, jotta mitään kehitystä voisi ylipäätään tapahtua. Ja jos nämä tällaiset asiat ovat näitä sinun pelottelu juttujasi niin en voi auttaa sinua.

        Toisaalta kollektiivilla on sääntönsä, luonnollisesti. Jos joku toimii toistuvasti niitä vastaan ei kollektiiville jää muuta vaihtoehtoa kuin erottaa kyseinen henkilö. Jos esim. alkaa pyörimään liikaa seksuaalisten asioiden ympärillä niin liike nimenomaan poistaa joukostaan sellaisen yksilön. Sinulla on tästä kokemusta.

        Mutta liikkeen sisällä on syntynyt voimakas vastustus erottamis-ideaa vastaan. Ketään ei heitetä ulos jos hän ei sitä nimenomaan halua. Näet me jokainen teemme virheitä, olemmehan ihmisiä. Pointti on, että oppiiko virheistään ja edes yrittää kehittyä. Jos ei ole edes halua siihen sellaiset poistetaan liikkestä joksikin aikaa. Ja tämäkään ei tarkoita, että heidät poistetaan Sahaja-joogasta sinänsä. Miten se olisi edes mahdollista? Se tarkoittaa, että heidät poistetaan ainoastaan ns. Sahaja-jooga kollektiivista, joka on täysin hahmoton massa ihmisiä, Sahaja-joogan harjoittajia, jotka noin yleisesti tapaavat toisiaan Pujissa. (Jooga seremonia.).

        Lopuksi vastaus kysymykseesi: Minun motiivini on edes yrittää herättää sinua tuosta egosi illuusiosta, jossa näyttäydyt jonkinlaisena hyvyyden tekijänä ja totuuden sanojana. Olen siis sanomassa, että herää: Se on vain egosi, joka on kasvanut, pullistunut siksi että niin toimii ego ja koska egosi esittää nyt sinulle, että sinun pitää olla loukkaantunut joistakin asioista, jotka on tapahtunut silloin kun itse olit Sahaja-joogassa ja siksi sinun pitää nyt kostaa.


      • Anita
        Ajattelen ensin kirjoitti:

        Olet valitettavasti kovin manibuloitu tuon ex-Sahajajoogin (LSS)taholta. En ymmärrä. Jos todella olet ihan oikea ihminen eli etkä ole tuon LSS:n toinen persoona joka leikkii täällä dialogia itsensä kanssa, niin mikset tule johonkin Sahaja-jooga tilaisuuteen ja esitä kysymyksiäsi niille joilla on puhdas tausta ja idea kyseeseen asiaan. Jos ja kun uskot tuollaiseen, mielestäsi hyvän tahtoiseen ja diplomaattiseen ja tärkeään totuuden puhujaan kuten tuo LSS, niin et ehkä ole ajatellut asiaa ihan loppuun. Tai sitten sinulla oli jo etukäteen ehdollistuma asian suhteen ja halusit vain sille varmistuksen. Ja sinulle käy kenen vain mikä vain esitys käsityksesi tueksi.

        Voin vakuuttaa, että tuolla LSS:llä ei valitettavasti mitään käsitystä mitä Sahaja-jooga pitää sisällään. Olen ymmärtänyt että hänen ensisijainen halunsa oli löytää puoliso tästä seurasta. Ja sen hän tekikin mutta kun sen sai niin jätti puolisonsa kun löysi paremman. Ilman sen enempiä itse-tarkasteluja. Ja tämä on ihan totta. Niin että kysyppä tältä totuuden puhujalta hänen taustoistaan ja syistään tähän Sahaja-joogan vastaiseen toimintaan. Ja ole tarkkana hänen vastaustensa kanssa. Ne ovat tietenkin kovin diplomaattisia ja todentuntuisia.

        T. Jään mielenkiinnolla odottamaan

        Ai. No kysytään sitten tällä palstalla. Mihinkään tilaisuuteen en mene sitä kysymään.

        Olen aiemmin törmännyt ihmisiin jotka uskovat jälleensyntymiseen, ja heillä on ollut just tuo hindulaisuuden käsitys. Itse koen sen erittäin haavoittavana. Eli että lyödään lisää lyötyä.

        Jälleensyntyminen kiehtoo minua, ja olen kiinnostunut löytyykö muista jälleensyntymiseen uskovista ihmisistä/liikkeistä toisenlaista näkemystä.


      • LSS
        Rakkaudella edelleen kirjoitti:

        Jo ennen kuin luin kolme virkettä hurskailuun verhoutuvaa vastaustasi niin huomiooni tulee kysymys: Miksi sitten pyörit negaatiossa koko voimallasi?

        Kirjoitat hienoja spirituaalisen maailman nimityksiä. Mutta sinulla ei näytä olevan ymmärrystä mitä niiiden takana on. Sinun Jumal-käsitykseesi ilmeisesti kuuluu tuo negaatioissa pyöriskeleminen ja niiden levittäminen. Vai miksi muuksi kutsut tuota Sahaja-joogan vainoamista? Valistamiseksiko? Jossa sinulla on hyväntekijän ja totuuden puhujan rooli pahaa vastaan.

        Voisiko kyse kuitenkin enemmän olla omista tietämättömyyksistäsi kuin objektista. Meinaatko seuraavat 6 vuotta viettää näillä keskustelupalstoilla mustamaalaamassa Sahaja-joogaa ja sen perustajaa, ja vihjailla pedofiilijutuilla ja ties millä tulevaisuudessa. Kirjoitustesi valossa näyttää siltä, että pikkuhiljaa keksit aina vain hurjempia juttuja, että saisit kiusattua meitä Sahaja-joogeja ja puristettua meistä reaktioita. Voin tähän todeta, että ihan oikeat Sahaja Joogit eivät vaivaudu reagoimaan. Minä teen niin koska olen kuten sinä, vähän ongelmainen pikku ihminen. Jota pöyristyttää kaltaisesi ja hänen toimintansa. Ja minä kun tiedän aika paljon motiiveistasi.

        Väittämäsi, että et halua pahaa Sahaja-joogalle, vaan että vain kritisoit sen vaikenemisen kulttuuria ja joitakin muita epäkohtia ihan vain oikeudenmukaisuuden nimissä, on säälittävä. Mikset sano asioita suoraan. Minä voin ihan suoraan todetan, että olen sinua vastaan. Ja kirjoittaisin suoremminkin jos kehtaisin.

        Sinä siis epäsuorasti tuomitset Sahaja-joogan kaikilta sen osiltaan. Ihmisiä sen piirissä yrität hyväntahtoisesti ymmärtää uhreina. Käsittääkseni siksi, että sinulla on tässäkin asiassa omalehmä ojassa. Sahaja-joogaa ja sen perustajaa pidät vaarallisena ja jopa tuhoisana.

        Ja mistä tiedät etten sinua tunne. Voit olla tässäkin asiassa kovasti väärässä.

        Väitteesi, että haluat vain auttaa niitä lukuisia Sahaja-joogeja, jotka haluaisivat lähteä Sahaja-joogasta, mutteivat uskalla tai pysty koska pelkäävät joko tai sekä Sahaja-joogeja ja kollektiivia tai sitten sen perustajaa ja hänen oppejaan, on eräs omituisimmista väiteistäsi ja valheistasi. Sinä siis haluat visioida Sahaja-joogasta sellaisen kuvan, että tämä on jonkinlainen järjestö, josta ei voi vapaaehtoisesti lähteä. (Vrt. jehovat, mormoonit, vapaamuurarit, lestadiolaiset, helluntailaiset, helvetinenkelit.)

        Sen verran kauan minäkin olen tässä hommassa ollut, että tunnen suurimman osan Suomen Sahaja-joogeista. Enkä voi mitenkään ymmärtää näitä väitteitäsi, miltään osin. Sahaja-joogan eräs perus idea on, että ihminen nimenomaan tekee itse valintansa, täysin vapaasti. Se joka haluaa olla Sahaja-joogassa voi siinä olla ja se joka haluaa tehdä jotain muuta tekee niin.
        Minä en ole nähnyt enkä kuullut koskaan kenenkään pelottelevan tai uhkailevan ketään. Tai jos olisin, niin se pelottelu tai uhkailu olisi loppunut siihen! Sinun olisi pitänyt ymmärtää, 6 vuoden aikana, että koko ideahan on siinä, että ihmisen on pakko lopettaa toistamasta joitain asioita ja luopua joistain haluistaan, jotta mitään kehitystä voisi ylipäätään tapahtua. Ja jos nämä tällaiset asiat ovat näitä sinun pelottelu juttujasi niin en voi auttaa sinua.

        Toisaalta kollektiivilla on sääntönsä, luonnollisesti. Jos joku toimii toistuvasti niitä vastaan ei kollektiiville jää muuta vaihtoehtoa kuin erottaa kyseinen henkilö. Jos esim. alkaa pyörimään liikaa seksuaalisten asioiden ympärillä niin liike nimenomaan poistaa joukostaan sellaisen yksilön. Sinulla on tästä kokemusta.

        Mutta liikkeen sisällä on syntynyt voimakas vastustus erottamis-ideaa vastaan. Ketään ei heitetä ulos jos hän ei sitä nimenomaan halua. Näet me jokainen teemme virheitä, olemmehan ihmisiä. Pointti on, että oppiiko virheistään ja edes yrittää kehittyä. Jos ei ole edes halua siihen sellaiset poistetaan liikkestä joksikin aikaa. Ja tämäkään ei tarkoita, että heidät poistetaan Sahaja-joogasta sinänsä. Miten se olisi edes mahdollista? Se tarkoittaa, että heidät poistetaan ainoastaan ns. Sahaja-jooga kollektiivista, joka on täysin hahmoton massa ihmisiä, Sahaja-joogan harjoittajia, jotka noin yleisesti tapaavat toisiaan Pujissa. (Jooga seremonia.).

        Lopuksi vastaus kysymykseesi: Minun motiivini on edes yrittää herättää sinua tuosta egosi illuusiosta, jossa näyttäydyt jonkinlaisena hyvyyden tekijänä ja totuuden sanojana. Olen siis sanomassa, että herää: Se on vain egosi, joka on kasvanut, pullistunut siksi että niin toimii ego ja koska egosi esittää nyt sinulle, että sinun pitää olla loukkaantunut joistakin asioista, jotka on tapahtunut silloin kun itse olit Sahaja-joogassa ja siksi sinun pitää nyt kostaa.

        No, vastataan nyt vielä.

        Se, että olet minua vastaan, on tullut jo selväksi.

        Enkä usko, että tunnemme. Jos tuntisimme, et esimerkiksi väittäisi, että liityin Sahaja Yogaan löytääkseni puolison (haloo, kuka parikymppinen nätti nuori nainen liittyy johonkin uskonnolliseen yhteisöön löytääkseen miehen?!).

        Ja mitä tulee Sahaja Yogasta lähtemisen vaikeuteen, niin kyllä, Sahaja Yogasta saattaa olla erittäin vaikea lähteä, riippuen tietenkin siitä, kuinka pitkään on ollut liikkeessä ja kuinka syvästi on sen arvomaailman sisäistänyt.

        Väite, että sieltä on kuka tahansa täysin vapaa lähtemään, on absurdi. Se on sama kuin että sanottaisiin: lähde vain, olet täysin vapaa, mutta kun lähdet niin kuolet/sairastut/vajoat alas.

        Ja nämä sairauksilla ja voimilla pelottelut ovat suoraan Matajilta. Jos haluat, voin laittaa tänne lainauksia.

        Vai opetatteko te nykyään: "Mataji on gurumme, ja by the way Jumalan kaikkine voimineen maan päälle tullut inkarnaatio, mutta älkää nyt sen juttuja kuunnelko ja jos kuuntelette, niin älkää nyt ainakaan uskoko sen höpinöitä, ja jos uskotte, niin uskokaa vaan siihen, mikä tuntuu kivalta"?

        Ja mitä tulee pedofiilijuttuun, niin en ole vihjaillut mihinkään perättömään juoruun. Vai väitätkö,

        a) että www.sahaja-yoga.org -sivun tieto Dharamsalan koulussa tapahtuneesta seksuaalisesta hyväksikäytöstä on täysin sivujen ylläpitäjien keksintöä? Että he ovat itse keksineet näitä todistajanlausuntoja?

        vai
        b) sivujen ylläpitäjät ovat kyllä saaneet todistajanlausuntoja pedofiliasta, mutta lausuntojen antajat, lapsetkin, ovat valehdelleet?

        vai
        c)Seksuaalinen hyväksikäyttö on kyllä tapahtunut, mutta sivujen tiedot ovat sikäli väärät, että koulun opettajakunta on puuttunut hyväksikäyttöön heti kun siitä on saatu tietoa?

        vai
        d)Seksuaalinen hyväksikäyttö on tapahtunut, koulun opettajat eivät ole puuttuneet siihen, mutta Mataji on, heti saatuaan tietää?

        Itse tunnen www.sahaja-yoga.org -sivujen pääylläpitäjän jo monen vuoden takaa. Luotan hänen rehellisyyteensä. Tiedän myös, että hän julkaisi tiedot seksuaalisesta hyväksikäytöstä vasta pitkän ajan päästä varmistuttuaan ensin, että kyseessä ei ole mikään huhu.

        Minun käsitykseni mukaan Sahaja Yogassa voi tapahtua ihan samanlaisia asioita kuin muissakin uskonnollisissa liikkeissä. Ja näistäkin asioista pitäisi voida puhua avoimesti. Erityisen tärkeää se olisi siinä vaiheessa, kun ihmiset tekevät päätöksiä esimerkiksi lasten lähettämisestä liikkeen sisäoppilaitoksiin.


      • LSS
        Rakkaudella edelleen kirjoitti:

        Jo ennen kuin luin kolme virkettä hurskailuun verhoutuvaa vastaustasi niin huomiooni tulee kysymys: Miksi sitten pyörit negaatiossa koko voimallasi?

        Kirjoitat hienoja spirituaalisen maailman nimityksiä. Mutta sinulla ei näytä olevan ymmärrystä mitä niiiden takana on. Sinun Jumal-käsitykseesi ilmeisesti kuuluu tuo negaatioissa pyöriskeleminen ja niiden levittäminen. Vai miksi muuksi kutsut tuota Sahaja-joogan vainoamista? Valistamiseksiko? Jossa sinulla on hyväntekijän ja totuuden puhujan rooli pahaa vastaan.

        Voisiko kyse kuitenkin enemmän olla omista tietämättömyyksistäsi kuin objektista. Meinaatko seuraavat 6 vuotta viettää näillä keskustelupalstoilla mustamaalaamassa Sahaja-joogaa ja sen perustajaa, ja vihjailla pedofiilijutuilla ja ties millä tulevaisuudessa. Kirjoitustesi valossa näyttää siltä, että pikkuhiljaa keksit aina vain hurjempia juttuja, että saisit kiusattua meitä Sahaja-joogeja ja puristettua meistä reaktioita. Voin tähän todeta, että ihan oikeat Sahaja Joogit eivät vaivaudu reagoimaan. Minä teen niin koska olen kuten sinä, vähän ongelmainen pikku ihminen. Jota pöyristyttää kaltaisesi ja hänen toimintansa. Ja minä kun tiedän aika paljon motiiveistasi.

        Väittämäsi, että et halua pahaa Sahaja-joogalle, vaan että vain kritisoit sen vaikenemisen kulttuuria ja joitakin muita epäkohtia ihan vain oikeudenmukaisuuden nimissä, on säälittävä. Mikset sano asioita suoraan. Minä voin ihan suoraan todetan, että olen sinua vastaan. Ja kirjoittaisin suoremminkin jos kehtaisin.

        Sinä siis epäsuorasti tuomitset Sahaja-joogan kaikilta sen osiltaan. Ihmisiä sen piirissä yrität hyväntahtoisesti ymmärtää uhreina. Käsittääkseni siksi, että sinulla on tässäkin asiassa omalehmä ojassa. Sahaja-joogaa ja sen perustajaa pidät vaarallisena ja jopa tuhoisana.

        Ja mistä tiedät etten sinua tunne. Voit olla tässäkin asiassa kovasti väärässä.

        Väitteesi, että haluat vain auttaa niitä lukuisia Sahaja-joogeja, jotka haluaisivat lähteä Sahaja-joogasta, mutteivat uskalla tai pysty koska pelkäävät joko tai sekä Sahaja-joogeja ja kollektiivia tai sitten sen perustajaa ja hänen oppejaan, on eräs omituisimmista väiteistäsi ja valheistasi. Sinä siis haluat visioida Sahaja-joogasta sellaisen kuvan, että tämä on jonkinlainen järjestö, josta ei voi vapaaehtoisesti lähteä. (Vrt. jehovat, mormoonit, vapaamuurarit, lestadiolaiset, helluntailaiset, helvetinenkelit.)

        Sen verran kauan minäkin olen tässä hommassa ollut, että tunnen suurimman osan Suomen Sahaja-joogeista. Enkä voi mitenkään ymmärtää näitä väitteitäsi, miltään osin. Sahaja-joogan eräs perus idea on, että ihminen nimenomaan tekee itse valintansa, täysin vapaasti. Se joka haluaa olla Sahaja-joogassa voi siinä olla ja se joka haluaa tehdä jotain muuta tekee niin.
        Minä en ole nähnyt enkä kuullut koskaan kenenkään pelottelevan tai uhkailevan ketään. Tai jos olisin, niin se pelottelu tai uhkailu olisi loppunut siihen! Sinun olisi pitänyt ymmärtää, 6 vuoden aikana, että koko ideahan on siinä, että ihmisen on pakko lopettaa toistamasta joitain asioita ja luopua joistain haluistaan, jotta mitään kehitystä voisi ylipäätään tapahtua. Ja jos nämä tällaiset asiat ovat näitä sinun pelottelu juttujasi niin en voi auttaa sinua.

        Toisaalta kollektiivilla on sääntönsä, luonnollisesti. Jos joku toimii toistuvasti niitä vastaan ei kollektiiville jää muuta vaihtoehtoa kuin erottaa kyseinen henkilö. Jos esim. alkaa pyörimään liikaa seksuaalisten asioiden ympärillä niin liike nimenomaan poistaa joukostaan sellaisen yksilön. Sinulla on tästä kokemusta.

        Mutta liikkeen sisällä on syntynyt voimakas vastustus erottamis-ideaa vastaan. Ketään ei heitetä ulos jos hän ei sitä nimenomaan halua. Näet me jokainen teemme virheitä, olemmehan ihmisiä. Pointti on, että oppiiko virheistään ja edes yrittää kehittyä. Jos ei ole edes halua siihen sellaiset poistetaan liikkestä joksikin aikaa. Ja tämäkään ei tarkoita, että heidät poistetaan Sahaja-joogasta sinänsä. Miten se olisi edes mahdollista? Se tarkoittaa, että heidät poistetaan ainoastaan ns. Sahaja-jooga kollektiivista, joka on täysin hahmoton massa ihmisiä, Sahaja-joogan harjoittajia, jotka noin yleisesti tapaavat toisiaan Pujissa. (Jooga seremonia.).

        Lopuksi vastaus kysymykseesi: Minun motiivini on edes yrittää herättää sinua tuosta egosi illuusiosta, jossa näyttäydyt jonkinlaisena hyvyyden tekijänä ja totuuden sanojana. Olen siis sanomassa, että herää: Se on vain egosi, joka on kasvanut, pullistunut siksi että niin toimii ego ja koska egosi esittää nyt sinulle, että sinun pitää olla loukkaantunut joistakin asioista, jotka on tapahtunut silloin kun itse olit Sahaja-joogassa ja siksi sinun pitää nyt kostaa.

        Tämä unohtui äskeisestä viestistäni:

        Eli toinen seksuaalinen hyväksikäyttö, johon viittasin, oli australialainen "liideri", joka käytti nuoria miehiä hyväkseen. Asia kyllä myönnettiin Sahaja Yogassa, kun minä olin jäsen, vaikkei se mikään yleinen small talkin aihe ollutkaan. Ainoa "paljastus" www.sahaja-yoga.org -sivuilla on se, että Mataji ei aluksi puuttunut asiaan, vaikka hänelle siitä kerrottiin.

        Kysyisinkin siis, että onko politiikkanne nykyään se, että kiellätte kyseisen hyväksikäytön? Vai kiellätkö sinä henk. koht. sen siksi, että et vain ole sattunut kuulemaan siitä ja että mielestäsi sellainen ei yksinkertaisesti voi olla mahdollista Sahaja Yogassa?

        Voisit myös kysäistä asiasta tarkemmin omalta liideriltäsi.


      • tyttö pohjoisesta
        LSS kirjoitti:

        Tämä unohtui äskeisestä viestistäni:

        Eli toinen seksuaalinen hyväksikäyttö, johon viittasin, oli australialainen "liideri", joka käytti nuoria miehiä hyväkseen. Asia kyllä myönnettiin Sahaja Yogassa, kun minä olin jäsen, vaikkei se mikään yleinen small talkin aihe ollutkaan. Ainoa "paljastus" www.sahaja-yoga.org -sivuilla on se, että Mataji ei aluksi puuttunut asiaan, vaikka hänelle siitä kerrottiin.

        Kysyisinkin siis, että onko politiikkanne nykyään se, että kiellätte kyseisen hyväksikäytön? Vai kiellätkö sinä henk. koht. sen siksi, että et vain ole sattunut kuulemaan siitä ja että mielestäsi sellainen ei yksinkertaisesti voi olla mahdollista Sahaja Yogassa?

        Voisit myös kysäistä asiasta tarkemmin omalta liideriltäsi.

        Anteeksi nyt vain! LSS sekoittelee asioita. Hän ei joko tarkoituksellisesti ymmärrä tai sitten hän ei vain todellakaan ymmärrä. Hän on siis joko tyhmä tai sitten vain ilkeä.
        Anteeksi kaikille muille, jotka varmaan mielenkiinnolla ovat seuranneet tätä Ex-Sahaja-joogi LSS:n ja joidenkin Sahaja-joogien välistä mielipiteiden vaihtoa Sahaja-joogasta tai enemmänkin siitä, että kuinka kauheaa se on (Sanoo LSS) mitä sitten jotkut Sahaja-joogit ovat yrittäneet korjata. Tämä on tietysti kovin surullista. Ja se tavallaan satuttaa meitä Sahaja-joogeja. Minua ainakin. Mutta kai näin pitääkin olla. Ymmärtääkseni kukaan suuri spirituaalinen henkilö tai asia ei ole koskaan selvinnyt ilman järjetöntäkin vastustusta.


      • Ihan vakavalla mielellä
        Anita kirjoitti:

        Ai. No kysytään sitten tällä palstalla. Mihinkään tilaisuuteen en mene sitä kysymään.

        Olen aiemmin törmännyt ihmisiin jotka uskovat jälleensyntymiseen, ja heillä on ollut just tuo hindulaisuuden käsitys. Itse koen sen erittäin haavoittavana. Eli että lyödään lisää lyötyä.

        Jälleensyntyminen kiehtoo minua, ja olen kiinnostunut löytyykö muista jälleensyntymiseen uskovista ihmisistä/liikkeistä toisenlaista näkemystä.

        Hyvä Anita!

        Jos haluat tietää jotain ihmiselon isoimmista asioista, niin sinun on kyllä pelotta mentävä vaikka leijonan luolaan niitä etsimään. Olet kovin väärässä jos kuvittelet löytäväsi totuuden netistä ja tällaisista palstoista, jotka ovat valitettavasti pelkkiä juorupalstoja ja vain kasvattavat lukijoidensa ehdollistumia ja omia väärinkäsityksiä.

        Todellakin, jos sinua kiinnostaa Sahaja-jooga niin mene rohkeasti kysymään siitä niiltä, jotka tietävät siitä. (Ota vaikka risti mukaasi.)
        Vertaa: Jos haluat tietää vaikkapa lääketieteestä niin kysy lääkäriltä, älä poliitikolta.

        Jos tuo LSS on saanut sinut niin pelästymään, että todellakin luulet että Sahaja-jooga tai joogit ovat niin pahoja, ettet voi ihan vapaasti mennä ja kysyä heiltä Sahaja-joogasta tai ihan mistä vain, niin minun täytyy olla surullinen puolestasi. Ja erityisesti olen surullinen koska tämä LSS on onnistunut pelottelemaan sinut suorastaan sairaanloisen pelokkaaksi. Ja tätä juuri tarkoitan yrittäessäni vastustaa tätä LSS. Hänen toimintansa on suorastaan rikollista.


      • Elämä on kivaa!
        LSS kirjoitti:

        Tämä unohtui äskeisestä viestistäni:

        Eli toinen seksuaalinen hyväksikäyttö, johon viittasin, oli australialainen "liideri", joka käytti nuoria miehiä hyväkseen. Asia kyllä myönnettiin Sahaja Yogassa, kun minä olin jäsen, vaikkei se mikään yleinen small talkin aihe ollutkaan. Ainoa "paljastus" www.sahaja-yoga.org -sivuilla on se, että Mataji ei aluksi puuttunut asiaan, vaikka hänelle siitä kerrottiin.

        Kysyisinkin siis, että onko politiikkanne nykyään se, että kiellätte kyseisen hyväksikäytön? Vai kiellätkö sinä henk. koht. sen siksi, että et vain ole sattunut kuulemaan siitä ja että mielestäsi sellainen ei yksinkertaisesti voi olla mahdollista Sahaja Yogassa?

        Voisit myös kysäistä asiasta tarkemmin omalta liideriltäsi.

        Tässä sen näkee! Kuvitteleeko joku, että tämä Lss täällä kertoilee ihan vain objektiivisuuden nimissä, että Sahaja-jooga on paha asia koska hänen Ystävänsä on kuullut, että Intiassa Sahaja-jooga-koulussa joskus, jossain Himalajalla, siis tämä ex-Sahaja-joogi omilla netti sivuillan väittää, että siellä on tapahtunut lasten seksuaalista hyväksikäyttöä. Ja että sitten on vielä toinenkin tapaus Australiasta, joskus kymmenen vuotta sitten, jossa joku oli jonkun huhun mukaan käyttänyt nuoria miehiä hyväkseen.

        Niin. Valitettavasti tällaista samanlaista tapahtuu Suomessa avioerojen yhteydessä kun toinen osapuoli esittää sosiaaliviranomaisille toisesta osapuolesta insesti epäilyn. Ja näitä juttuja tutkitaan käsittääkseni satoja vuosittain. Onneksi harva niistä on todellinen insestitapaus. Kyseessä on saman kaltainen mustamaalaamis-idea/logiikka kuin mitä tämä LSS nyt käyttää.

        Tällaisella sairaalla asialla on helppo pelotella ja leimata lähes mikä vain, vaikka todistusaineistoa ei olisi ollenkaan. Vain oma tai jonkun Ystävän väite!

        On oikeasti näet niin, että tällaiset asiat kuuluvat poliisille ihan missä päin maailmaa tahansa! Ja oli näin käynyt tai ei, minä en tiedä, en ole kuullutkaan, niin LSS:n vihjailu, että Shri Mataji olisi tällaisessa tilanteessa estänyt rikollisen asian selviämisen millään tavalla on suorastaan sikamainen!

        Niinkuin olen aikaisemmin todennut ei Sahaja-jooga ymmärtääkseni ole mikään tuomioistuin tms. Sahaja-joogaakin tulee kaikenlaisia ihmisiä, kehittyneitä ja vähemmän kehittyneitä. Ja kuten tämä LSS, ex Sahaja-joogi, itsestään ja omista toimistaan Sahaja-joogan piirissä voi ymmärtää, jotkut, kylläkin kovin harvat, voivat tehdä mitä omituisempia asioita vielä silloinkin kun kuuluvat niin sanotusti Sahaja-joogan piiriin.
        Kun maailmassa on satoja tuhansia ehkä miljoonia Sahaja-joogeja niin kyllä siitäkin laatikosta mätiä omenoita löytyy.

        Mutta ei tällaisilla arkumenteillä voi itse asiaa ja sen luojaa kumota. Sellainen pyrkimys on idioottimainen! Voi tietysti yrittää, kuten LSS tekee mutta vastaanottaja kuitenkin viime kädessä päättää. Ja kun pikkaisen miettii niin huomaa, että tämä LSS nimenomaan subjektiivisin syin on mustamaalaamassa asiaa nimeltä Sahaja-jooga. Syytä voimme kysyä, mutta siihen emme saa vastausta.


      • kysyjä&toteaja
        LSS kirjoitti:

        Mietin, pitäisikö minun ollenkaan vastata tähän "rakkaudelliseen" viestiisi, mutta ehkä voisin tosiaan kertoa omista motiiveistani ja käsityksistäni.

        Selvennyksenä, että en usko Jumalan olevan pilvenreunalla istuva partasuu ukko. En ole helluntailainen (niin kuin asiattomana poistetussa viestissäsi epäilit), en edes kristitty. Olen ennemminkin panteisti. Minusta Jumaluus on kaikkialla, siis yllätys yllätys: myös Sahaja Yogassa. Mutta toisaalta mistä minä tiedän. Ehkä jonkinlainen agnostismi vallitsee myös käsityksissäni.

        Ja kyllä, parikymppisenä tyttösenä olin aika puhdas, viaton ja naiivi Jumalan etsijä. Sinä et tuntenut minua silloin etkä tunne nytkään. Ihmettelen, mikä tarve sinulla on nähdä ja esittää minut jotenkin pahana ja kauheana ihmisenä.

        Pysyin Sahaja Yogassa kuusi vuotta varmaan ihan samanlaisista syistä kuin sinä ja monet muut joogit pysyvät siellä.

        En ole väittänyt, etteikö Sahaja Yogassa olisi mitään hyvää. Totta kai siinä on paljon positiivisiakin puolia. Muistelen monia siellä tapaamiani ihmisiä lämmöllä, samaten monia kokemuksiani. En yritä tuhota Sahaja Yogaa, enkä levittää mitään perättömiä tietoja. Toivoisinkin, että korjaisitte jonkin antamani tiedon, mikäli se ei mielestänne pidä paikkaansa. Toistaiseksi ette ole tehneet tätä, vaan päätyneet ainoastaan kirjoittamaan henkilökohtaisia loukkauksia.

        Syyt, miksi osallistun tähän keskusteluun, ovat moninaiset.

        Ensinnäkään en halua vaieta. Sahaja Yogassa vallitsee minun mielestäni tietynlainen asioista vaikenemisen kulttuuri, sekä liikkeen sisällä että liikkeestä ulospäin. En enää osallistu siihen kulttuuriin.

        Toiseksikin uskon, että kriittinen informaatio auttaa joitakin. Ne, jotka ovat liittymässä Sahaja Yogaan, voivat tehdä harkitumman valinnan, kun saavat muutakin kuin liikkeen itse levittämää tietoa. Mutta ennen kaikkea se auttaa niitä, jotka ovat Sahaja Yogassa ja haluaisivat lähteä, mutta eivät pysty. Pelko parantumattomista sairauksista, onnettomuuksista, vajoamisesta alas, totuuden ja Jumalan valtakunnan hylkäämisestä pitää heidät liikkeessä, yhdistettynä käsityksiin siitä, että omat epäilykset ja pahoinvointi ovat negatiivisuuksien tai kuolleitten henkien aikaansaannosta.

        Kolmanneksi minulla ei olisi tarvetta kirjoittaa Sahaja Yogasta, mikäli sen toimintaan ei liittyisi oikeustajuani loukkaavia piirteitä. Niistä ensimmäinen on juuri tiedon salaaminen, joskus jopa suoranainen valehtelu.

        Tässä siis selitys motiiveistani. Voisitko nyt itse kertoa, mitkä ovat omat motiivisi, kun esität loukkauksiasi ja hatusta temmattuja arviotasi minun suhteeni.

        --yhdistettynä käsityksiin siitä, että omat epäilykset ja pahoinvointi ovat negatiivisuuksien tai kuolleitten henkien aikaansaannosta.--

        Mitäs jos tämä käsitys onkin totta?

        Oman käsitykseni mukaan negatiivisuudet juuri yrittävät estää meitä paasemästä meditaatioon, sillä meditaatiossa kaikki on selvää, ja epäilyiltä ja kriittisyydeltä katoaa pohja, ja näin myös negatiivisuudet menettävät merkityksensä totuuden tullessa julki.


        ***


        --Kolmanneksi minulla ei olisi tarvetta kirjoittaa Sahaja Yogasta, mikäli sen toimintaan ei liittyisi oikeustajuani loukkaavia piirteitä. Niistä ensimmäinen on juuri tiedon salaaminen, joskus jopa suoranainen valehtelu.--

        Itse en ole kohdannut minkäännäköistä valehtelua.
        Se että informaatiota annetaan pikkuhiljaa on mielestäni täysin ymmärrettävää, sillä ihmisten egot eivät ole yksinkertaisesti valmiita suoraan pläjäytykseen.
        Siksi toivotaan että ihminen meditoimalla tutustuisi itseensä, joka omasta kokemuksestani on Henki, eli heijastuma Jumalasta, eli puhdas tietoisuus. Tämän asian vakaasti oivallettuaan on sitten valmis jo muuhunkin 'yli hilseen', eli mielen menevään tietoon.


      • Anita
        Ihan vakavalla mielellä kirjoitti:

        Hyvä Anita!

        Jos haluat tietää jotain ihmiselon isoimmista asioista, niin sinun on kyllä pelotta mentävä vaikka leijonan luolaan niitä etsimään. Olet kovin väärässä jos kuvittelet löytäväsi totuuden netistä ja tällaisista palstoista, jotka ovat valitettavasti pelkkiä juorupalstoja ja vain kasvattavat lukijoidensa ehdollistumia ja omia väärinkäsityksiä.

        Todellakin, jos sinua kiinnostaa Sahaja-jooga niin mene rohkeasti kysymään siitä niiltä, jotka tietävät siitä. (Ota vaikka risti mukaasi.)
        Vertaa: Jos haluat tietää vaikkapa lääketieteestä niin kysy lääkäriltä, älä poliitikolta.

        Jos tuo LSS on saanut sinut niin pelästymään, että todellakin luulet että Sahaja-jooga tai joogit ovat niin pahoja, ettet voi ihan vapaasti mennä ja kysyä heiltä Sahaja-joogasta tai ihan mistä vain, niin minun täytyy olla surullinen puolestasi. Ja erityisesti olen surullinen koska tämä LSS on onnistunut pelottelemaan sinut suorastaan sairaanloisen pelokkaaksi. Ja tätä juuri tarkoitan yrittäessäni vastustaa tätä LSS. Hänen toimintansa on suorastaan rikollista.

        Kiitos vastauksestasi, vaikka et kertonutkaan siinä omaa mielipidettäsi.

        Hyvää jatkoa sinulle ja muille, kysymykseni loppuvat tähän.


      • Epätietoinen
        LSS kirjoitti:

        No, vastataan nyt vielä.

        Se, että olet minua vastaan, on tullut jo selväksi.

        Enkä usko, että tunnemme. Jos tuntisimme, et esimerkiksi väittäisi, että liityin Sahaja Yogaan löytääkseni puolison (haloo, kuka parikymppinen nätti nuori nainen liittyy johonkin uskonnolliseen yhteisöön löytääkseen miehen?!).

        Ja mitä tulee Sahaja Yogasta lähtemisen vaikeuteen, niin kyllä, Sahaja Yogasta saattaa olla erittäin vaikea lähteä, riippuen tietenkin siitä, kuinka pitkään on ollut liikkeessä ja kuinka syvästi on sen arvomaailman sisäistänyt.

        Väite, että sieltä on kuka tahansa täysin vapaa lähtemään, on absurdi. Se on sama kuin että sanottaisiin: lähde vain, olet täysin vapaa, mutta kun lähdet niin kuolet/sairastut/vajoat alas.

        Ja nämä sairauksilla ja voimilla pelottelut ovat suoraan Matajilta. Jos haluat, voin laittaa tänne lainauksia.

        Vai opetatteko te nykyään: "Mataji on gurumme, ja by the way Jumalan kaikkine voimineen maan päälle tullut inkarnaatio, mutta älkää nyt sen juttuja kuunnelko ja jos kuuntelette, niin älkää nyt ainakaan uskoko sen höpinöitä, ja jos uskotte, niin uskokaa vaan siihen, mikä tuntuu kivalta"?

        Ja mitä tulee pedofiilijuttuun, niin en ole vihjaillut mihinkään perättömään juoruun. Vai väitätkö,

        a) että www.sahaja-yoga.org -sivun tieto Dharamsalan koulussa tapahtuneesta seksuaalisesta hyväksikäytöstä on täysin sivujen ylläpitäjien keksintöä? Että he ovat itse keksineet näitä todistajanlausuntoja?

        vai
        b) sivujen ylläpitäjät ovat kyllä saaneet todistajanlausuntoja pedofiliasta, mutta lausuntojen antajat, lapsetkin, ovat valehdelleet?

        vai
        c)Seksuaalinen hyväksikäyttö on kyllä tapahtunut, mutta sivujen tiedot ovat sikäli väärät, että koulun opettajakunta on puuttunut hyväksikäyttöön heti kun siitä on saatu tietoa?

        vai
        d)Seksuaalinen hyväksikäyttö on tapahtunut, koulun opettajat eivät ole puuttuneet siihen, mutta Mataji on, heti saatuaan tietää?

        Itse tunnen www.sahaja-yoga.org -sivujen pääylläpitäjän jo monen vuoden takaa. Luotan hänen rehellisyyteensä. Tiedän myös, että hän julkaisi tiedot seksuaalisesta hyväksikäytöstä vasta pitkän ajan päästä varmistuttuaan ensin, että kyseessä ei ole mikään huhu.

        Minun käsitykseni mukaan Sahaja Yogassa voi tapahtua ihan samanlaisia asioita kuin muissakin uskonnollisissa liikkeissä. Ja näistäkin asioista pitäisi voida puhua avoimesti. Erityisen tärkeää se olisi siinä vaiheessa, kun ihmiset tekevät päätöksiä esimerkiksi lasten lähettämisestä liikkeen sisäoppilaitoksiin.

        Oliko lasten opettaja Sahaja Joogi vaiko vain ammatti opettaja?

        Mentiinkö asiasta oikeuteen, ja jos ei niin miksi ei?

        Pedofiliastahan ropsahtaa reilut tuomiot.


      • Katselija yleisössä
        LSS kirjoitti:

        Tämä unohtui äskeisestä viestistäni:

        Eli toinen seksuaalinen hyväksikäyttö, johon viittasin, oli australialainen "liideri", joka käytti nuoria miehiä hyväkseen. Asia kyllä myönnettiin Sahaja Yogassa, kun minä olin jäsen, vaikkei se mikään yleinen small talkin aihe ollutkaan. Ainoa "paljastus" www.sahaja-yoga.org -sivuilla on se, että Mataji ei aluksi puuttunut asiaan, vaikka hänelle siitä kerrottiin.

        Kysyisinkin siis, että onko politiikkanne nykyään se, että kiellätte kyseisen hyväksikäytön? Vai kiellätkö sinä henk. koht. sen siksi, että et vain ole sattunut kuulemaan siitä ja että mielestäsi sellainen ei yksinkertaisesti voi olla mahdollista Sahaja Yogassa?

        Voisit myös kysäistä asiasta tarkemmin omalta liideriltäsi.

        Mädät omenat vierivät avonaisista ovista sisään lähes siinä missä muutkin.

        Jos katsomme ympärillemme niin maailma on täynnä draamaa, mikä on hetkittäin pöyristyttävän kauheaakin. Jos Jumala on olemassa, miksi näin on? No siksi, että oppisimme näistä virheistämme ja tulisimme siksi Jumalan kuvaksi miksi meillä on mahdollisuus.

        Tämä on mahdollista Kundalinin avulla.

        Risti-istunta ei riitä, meditaation pitää tapahtua sisällä, jotta pahasta pääsee.


      • Onnellinen
        tyttö pohjoisesta kirjoitti:

        Anteeksi nyt vain! LSS sekoittelee asioita. Hän ei joko tarkoituksellisesti ymmärrä tai sitten hän ei vain todellakaan ymmärrä. Hän on siis joko tyhmä tai sitten vain ilkeä.
        Anteeksi kaikille muille, jotka varmaan mielenkiinnolla ovat seuranneet tätä Ex-Sahaja-joogi LSS:n ja joidenkin Sahaja-joogien välistä mielipiteiden vaihtoa Sahaja-joogasta tai enemmänkin siitä, että kuinka kauheaa se on (Sanoo LSS) mitä sitten jotkut Sahaja-joogit ovat yrittäneet korjata. Tämä on tietysti kovin surullista. Ja se tavallaan satuttaa meitä Sahaja-joogeja. Minua ainakin. Mutta kai näin pitääkin olla. Ymmärtääkseni kukaan suuri spirituaalinen henkilö tai asia ei ole koskaan selvinnyt ilman järjetöntäkin vastustusta.

        Eiköhän Kristus, Zarathustra, Sokrates ym. ole aika hyviä esimerkkejä tästä.

        Onneksi elämme aikoja jolloin totuutta voi suht kivuttomasti viedä eteenpäin.

        Silti ei voi totuuden soihtua kantaa väkijoukon läpi ylpistelijöiden partakarvoja kärventämättä.


    • weijo

      Sahaja joogassa on kysymys riivaajien toiminnasta.

    • LSS

      Keskusteluja lukeville tiedoksi, että asiattomimmat viestit on poistettu. Yhteen ehdin jo vastata, joten kaikkia kohtia joihin viittaan, ei ole enää näkyvissä.

      • etkö vastaakaan?

        Etkö nyt sitten vastaakaan kysymykseeni, jonka esitin otsikon Hyvä Ex-Sahaja-joogi LSS alla?

        Mikä vika siinä oli? Eikö totuus kiinnostanutkaan? Vai onko kivempi vain tuntemattomana täällä netissä heitellä väärinkäsityksiä ja valheita?

        Kyllä sinä näköjään kaikkiin epäolennaisuuksiin osaat keksiä jonkun raflaavan ja karmealta tai ainakin omituiselta näyttävän todistuksen tai vastauksen mutta jos nyt ihan oikeasti laitettaisiiin tällainen konfrenssi, nimenomaisesti sinun toivomuksesta, pystyyn ja keskusteltaisiin siellä julkisesti omilla nimillämme niin varmasti tästä yleisö jota asia kiinnostaa saisi oikeamman kuvan kuin tällaisesti kummallisesta aikuisen naisen muka humaanista netti-mustamaalaamis-toiminnasta.

        Samassa mailissa on myös toiminta ehdotus konfressi ajatuksen eteenpäin menolle. Niin että totuudet esiin LSS!


      • LSS
        etkö vastaakaan? kirjoitti:

        Etkö nyt sitten vastaakaan kysymykseeni, jonka esitin otsikon Hyvä Ex-Sahaja-joogi LSS alla?

        Mikä vika siinä oli? Eikö totuus kiinnostanutkaan? Vai onko kivempi vain tuntemattomana täällä netissä heitellä väärinkäsityksiä ja valheita?

        Kyllä sinä näköjään kaikkiin epäolennaisuuksiin osaat keksiä jonkun raflaavan ja karmealta tai ainakin omituiselta näyttävän todistuksen tai vastauksen mutta jos nyt ihan oikeasti laitettaisiiin tällainen konfrenssi, nimenomaisesti sinun toivomuksesta, pystyyn ja keskusteltaisiin siellä julkisesti omilla nimillämme niin varmasti tästä yleisö jota asia kiinnostaa saisi oikeamman kuvan kuin tällaisesti kummallisesta aikuisen naisen muka humaanista netti-mustamaalaamis-toiminnasta.

        Samassa mailissa on myös toiminta ehdotus konfressi ajatuksen eteenpäin menolle. Niin että totuudet esiin LSS!

        No, vastaan vielä esittämääsi kysymykseen.

        Olen kyllä valmis kertomaan julkisesti omalla nimelläni Sahaja Yogasta. Täällä käyttämä "salanimeni" LSS viittaa nimikirjaimiini, ja liikkeen parissa kyllä tiedetään, kuka olen. Minulla sen sijaan ei ole aavistustakaan, kenen kanssa olen tekemisissä.

        Konferenssikin tai jonkinlainen paneelikeskustelu on hyvä idea, mikäli se tarkoittaa jotakin muuta kuin että siellä olen minä ja 50 sahaja-joogia suoltamassa minulle samanlaisia loukkauksia kuin sinä tässä keskustelussa.

        Ehkä paneelin tai konferenssin voisi laajentaa Sahaja Yogan ulkopuolelle, mukaan muitakin yhteisöjä, joita entiset jäsenet ovat kritisoineet, ja ehkä Uskontojen Uhrien Tuki ry vielä mukana.

        Toisaalta epäilen, osallistuisiko Sahaja Yoga tällaiseen tilaisuuteen. Itse olen ollut järjestämässä uskonnollista paneelikeskustelua, jossa oli mukana ortodoksinen kirkko, islam, harekrishnat, antroposofit ja buddhalaiset (en muista mikä buddhalaisuuden suuntaus). Sahaja Yogankin piti olla edustettuna, mutta edustajat eivät koskaan ilmaantuneet paikalle. Eikä kyseessä ollut mikään "entiset jäsenet esittävät kritiikkiä" -tyylinen tilaisuus, vaan ihan myönteiseksi, rakentavaksi ja uskontoja lähentäväksi tarkoitettu paneelikeskustelu.

        Mutta mikäli liikkeenne parissa halutaan osallistua kipeitä asioita esiin kaivaviin paneelikeskusteluihin, niin pidän asian korvan takana.


      • tao
        LSS kirjoitti:

        No, vastaan vielä esittämääsi kysymykseen.

        Olen kyllä valmis kertomaan julkisesti omalla nimelläni Sahaja Yogasta. Täällä käyttämä "salanimeni" LSS viittaa nimikirjaimiini, ja liikkeen parissa kyllä tiedetään, kuka olen. Minulla sen sijaan ei ole aavistustakaan, kenen kanssa olen tekemisissä.

        Konferenssikin tai jonkinlainen paneelikeskustelu on hyvä idea, mikäli se tarkoittaa jotakin muuta kuin että siellä olen minä ja 50 sahaja-joogia suoltamassa minulle samanlaisia loukkauksia kuin sinä tässä keskustelussa.

        Ehkä paneelin tai konferenssin voisi laajentaa Sahaja Yogan ulkopuolelle, mukaan muitakin yhteisöjä, joita entiset jäsenet ovat kritisoineet, ja ehkä Uskontojen Uhrien Tuki ry vielä mukana.

        Toisaalta epäilen, osallistuisiko Sahaja Yoga tällaiseen tilaisuuteen. Itse olen ollut järjestämässä uskonnollista paneelikeskustelua, jossa oli mukana ortodoksinen kirkko, islam, harekrishnat, antroposofit ja buddhalaiset (en muista mikä buddhalaisuuden suuntaus). Sahaja Yogankin piti olla edustettuna, mutta edustajat eivät koskaan ilmaantuneet paikalle. Eikä kyseessä ollut mikään "entiset jäsenet esittävät kritiikkiä" -tyylinen tilaisuus, vaan ihan myönteiseksi, rakentavaksi ja uskontoja lähentäväksi tarkoitettu paneelikeskustelu.

        Mutta mikäli liikkeenne parissa halutaan osallistua kipeitä asioita esiin kaivaviin paneelikeskusteluihin, niin pidän asian korvan takana.

        uskon että pystyt olemaan vastaamatta näihin sahaja-joogien asiallisiin ja myönteisyyttä, rakentavuutta ja kaikkea lähentävää pursuviin kirjoituksiin.
        Vastaaminen on turhaa. Jokaiselle ajattelemaan kykenevälle on tullut asia selväksi. Muille ei eikä tule.

        Älä ota tätä asiaa henkilökohtaisena, älä takerru tähän.

        Kaikkea hyvää !


      • Antti
        tao kirjoitti:

        uskon että pystyt olemaan vastaamatta näihin sahaja-joogien asiallisiin ja myönteisyyttä, rakentavuutta ja kaikkea lähentävää pursuviin kirjoituksiin.
        Vastaaminen on turhaa. Jokaiselle ajattelemaan kykenevälle on tullut asia selväksi. Muille ei eikä tule.

        Älä ota tätä asiaa henkilökohtaisena, älä takerru tähän.

        Kaikkea hyvää !

        Täti on sumuttanut seuraajiaan pahasti silmään ja eivät ne sitä ymmärrä vaikka niille sitä miten selittäisi. Jos joku oikeesti uskoo et se tantta on Jumala, niin ei kovin lujaa mene. Tiijän monia eri meditaatiomenetelmiä, joissa on mahdollista kokea samanlaisia tiloja kuin sahaaja-joogassa, mutta en silti ole niin pöhkö, että palvon jotain Jumalana vain sen takia et se tietää miten meditoidaan.


      • Joogi
        tao kirjoitti:

        uskon että pystyt olemaan vastaamatta näihin sahaja-joogien asiallisiin ja myönteisyyttä, rakentavuutta ja kaikkea lähentävää pursuviin kirjoituksiin.
        Vastaaminen on turhaa. Jokaiselle ajattelemaan kykenevälle on tullut asia selväksi. Muille ei eikä tule.

        Älä ota tätä asiaa henkilökohtaisena, älä takerru tähän.

        Kaikkea hyvää !

        Vaikka tama ala-arvoinen sillisalaattia muistuttava vaittely on varmaan monille ajattelu kykyisille tuonut vastaavia kasityksia, uskon ja toivon kuitenkin etta ajattelu kyky ei ole huomiota rationaalisuuksissaan kuitenkaan sydamestaan kaikilta taysin vienyt, ja etta nain on varsinkin aikaisemmin Sahaja Joogasta kaydyista keskusteluista totuuden siemen mahdollista vaistota.

        Sahaja Joogaa ei voi kirjoituksista ymmartaa, kirjoitti kuinka hyvin tai huonosti, puolesta tai vastaan.

        Ja ei niinkaan itsepaisille vakuutellakseni, vaan kiinnostuneille kertoakseni, Sahaja Jooga meditaation 'tila' ei ole vastaava kuin muilla meditaatio tekniikoilla saavutettava. Tata en voi todistaa, todistuskappaleena, eli instrumenttina toimikoon jokainen itse.
        Ja niinkuin olen aikaisemmin eri nimimerkilla kirjoittanut, ennakkoluuloisella ja yli rationaalisen/kriitisen ehdollistuneella asenteella pystyy itseltaan taman kokemuksen taysin ehkaisemaan.


        Mitas se Lao-Tse sanoikaan siita etta Totuuden salat tulevat julki jos...


      • "maija"

        Hyvä LSS.
        On hienoa että jaksat tuoda esille myös näitä sahaja joogan nurjia puolia. Olen myös ollut vähän aikaa sahaja joogassa ja kyllästyin myös ongelmista puhumattomuuteen ja kaiken ei niin nätin maalaamista joko täysin pahoilla hengillä tai sitten Matajin lempeällä paremmalla tiedolla.

        Kunnioitan vahvuuttasi ja olen hengessä mukana.
        Toivon että näiden käsittämättömän pitkien joogien puolustus ja propaganda viestien lukeminen ja vastaaminen ei syö oikeudentajuasi (tai moraaliasi ;)) ja voimiasi ja voit jatkaa myös omaa kehitystäsi.
        Kaikkea hyvää!


      • LSS
        "maija" kirjoitti:

        Hyvä LSS.
        On hienoa että jaksat tuoda esille myös näitä sahaja joogan nurjia puolia. Olen myös ollut vähän aikaa sahaja joogassa ja kyllästyin myös ongelmista puhumattomuuteen ja kaiken ei niin nätin maalaamista joko täysin pahoilla hengillä tai sitten Matajin lempeällä paremmalla tiedolla.

        Kunnioitan vahvuuttasi ja olen hengessä mukana.
        Toivon että näiden käsittämättömän pitkien joogien puolustus ja propaganda viestien lukeminen ja vastaaminen ei syö oikeudentajuasi (tai moraaliasi ;)) ja voimiasi ja voit jatkaa myös omaa kehitystäsi.
        Kaikkea hyvää!

        Kiitos sinulle ja kaikille muillekin tässä keskustelussa ystävällisyyttä osoittaneille.

        "maija", jos haluat jakaa ajatuksiasi Sahaja Yogasta, voit kirjoittaa minulle osoitteeseen
        [email protected]


    • KAMALASANA

      Pieni paljastus

      Näin helppoa se on! Lähes yksi ihminen, jolla on vain joku motiivi ja pikkaisen älyä voi saada tälläisen sekaannuksen aikaan. Mistä täällä nyt siis juuri nyt puhutaan? Sahaja-joogastako? Ei tietenkään vaan väitellään ihan muusta. Näin tällainen nettipaikka toimii. Ja tämän nykyisen keskustelusuunnan loin minä muutamalla kirjoituksella tämän viikon aikana. Vain osoittaakseni kuinka helppoa se on. Toisaalta osoittaakseni kuinka helppo LSS:n kaltaisten “tuhoajien” on toimia täällä. Ja tätä logiikkaa he nimenomaan hyväksi käyttävät. Hän on jo pitkään, kuukausia ehkä vuosia tällätavalla vienyt todellista keskustelua ja informaation jakamista harhaan. Näennäisesti hän osallistuu keskusteluun mutta ei tee muuta kuin kertoilee totuuksina nimimerkin takaa omia vääriä käsityksiään ja valheita. Ja näin hän saa todella helposti keskustelun ja todellisen informaation vaihdon siirrettyä epäolennaisuuksiin. No, käykää vaikka läpi näillä sivuilla kaikki mihin tämä LSS on osallistunut niin huomaatte logiikan. Eihän tämä LSS tyhmä ole!

      Olen siis saanut viikossa paljon aivan tyhjää sananhelinää aikaan. Draamaa ilman todellista sisältöä. Olen myös saanut vietyä itse asian aivan toisaalle kuin siihen mistä täällä olisi pitänyt puhua. Olen tietysti iloinen, että olen saanut keskustelun siirrettyä pois tämän LSS:n pyrkimyksestä keskustella Sahaja-joogan pedofiilia kytkennöistä.

      No, jos haluatte taas jatkaa todellista keskustelua - pääsette minusta, sillä minullakin on muuta tekemistä kuin osallistua tällaisiin eipäs-juupas-talkoisiin. Mutta toivon todella, että pääsette myös tästä LSS-nimimerkillä kirjoittavasta negatiosta. Hänen takiaan ei mikään asia mene täällä eteenpäin.

      • Joogi

        Tarkoitat varmasti ihan hyvaa kirjoituksillasi, mutta se mita niilla saat aikaan ei valttamatta aja aivan asiaa.

        Kirjoitit aikaisemmin etta et varsinaisesti ole Sahaja Joogi ja etta todelliset Sahaja Joogit eivat alennu tallaisiin vaittelyihin. Toivoisinkin sinulle, etta keskittyisit olemaan se Sahaja Joogi, ja jattaisit nama vaittelyt sitten niille jotka eivat joogeja halua ollakaan.

        Todelliset taistelut kaydaan jossain ihan muualla kuin nailla palstoilla.

        Hyvia jatkoja.


    • Joogi

      Hei.

      Ihmettelen suuresti miksi pari paivaa aikaisemmin Veli nimimerkillani kirjoittamani viesti pyyhittiin pois.

      Viesti oli savyltaan tarkoitettu rakentavaksi, enka oikein pysty ymmartamaan, miten se olisi voitu tulkita toisin.

      Myos tama vastaava jo eilen esittamani kysymys pyyhittiin pois, ja toivoisin etta ainakin perustelut naihin pyyhkimisiin minulle antaisit.

      Toivon vielakin etta palautat kyseisen kirjoituksen tanne jos se vaan on teknisesti mahdollista. Jos kirjoitus on pyyhkiytynyt teknisista syista, ei sille tietenkaan voi mitaan. Jos syyt ovat sinun henkilokohtaiset, vievat ne mielestani tassa tapauksessa pohjaa palstan sananvaudelta ja objektiivisuudelta.

    • tiinuli

      Voin puhua Sahaja-meditaation puolesta, mutten lahkon. Ensinnäkään minä en palvo Shri Matajia niin kuin ei pidäkään hänen mielestään. Minusta ei tule koskaan joogia vaikka joka päivä kaksi kertaa meditoisinkin tai en.

      Minä en kunnioita joogeja. Minä en pidä siitä lahkosta. Lahkossa on ongelmia, ongelmana on sydän ja se ego mitä he eivät ole saaneet kesytettyä.

      Lahkolaiset luulevat itseään henkisesti kehittyneiksi, mutta mihin heidän henkinen kehityksensä jää jos sydän ei ole auennut rakastamaan? Mihin on jäänyt sydän jos ashramiin/kommuuniin tullessa vain masentuu ja menettää voimansa eli et ole tervetullut? Ashramissa ollessasi tunnet, että olet eri asemassa kuin muut. Lapset pilkkaavat sinua, vääntävät naamaansa, mikä ei ole kovin kaunista, aikuisista puhumattakaan!

      Lahkolaiset kyttäävät elämääsi ja rakentavat omaan päähänsä järjestelmää kuka elää ja miten. Voin vain kuvitella kuinka vaikea elämä on niillä naisilla ja miehillä, jotka ovat tulleet Suomeen ulkomaisen avioliiton kautta ja jotka leimataan lahkossa huonoiksi! Saavat istua yksi kotona pahimmassa tapauksessa ja hoitaa lapsiaan. Henkistä tukea todellisessa muodossaan he eivät tule saamaan. Kyllähän sen yksinkertaisempikin henkilö aistii jos lahko ajattelee yksilöstä pahaa.

      Se eniten vaan rasittaa, että leimataa ja pyritään saamaan koko lahkon yleinenmielipide jotain tiettyä henkilöä vastaan. Ja missä me elämme kuin harhassa? Jos Sahaja-joogi väittää, että hänen väittämänsä ihminen on huono kysykööt sitä Shri Matajilta. En voi väittää itsestäni mitään, tukeudun vain kundaliinin sanomaan,"...hän on henkisesti korkeampi kuin joogit..."

    • donovan

      ...että olen tutustunut kaikenlaisiin uskon suuntiin,sekä kristillisiin että ei kristillisiin,myös tähän sahaja joogaan ja sanoisin näin:sahaja jooga on yks suurimpia hölynpölyjä mitä tiedän.Se on pään tyhjentämistä ja saatananalle tilaa antamista.

      Kun katselin ashramissa tätä joukkoa jotka sanoivat olevansa valaistuneita olivat he mielestäni pimeydessa.Ja se pimeys oli suuri.Heidän gurunsa on antikristus ja Jeesuksen pilkkaaja,raamatun pilkaaja,Paavalin pilkkaaja.
      Sellaiset tulevat saamaan loppunsa.
      Rukoilen heidän puolestaan että he pakenisivat eksytystä ja antautuisivat yksinomaan raamatun vapahtajalle Jeesukselle ja lähestyisivät Jumalaa rukouksessa ei pään tyhjentämisellä,ajatuksettomuudella.

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      92
      4350
    2. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      44
      4275
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      612
      4006
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      2877
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      79
      2551
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      128
      2118
    7. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      340
      2104
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      195
      2023
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      29
      1675
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1442
    Aihe