Mieto yömyssy/jälkiruokaviina?

tissuttelijamies

Mikä olisi hienon miehen hyvä tissuttelu/yömyssy/jälkiruokaviina talven pimeisiin iltoihin eli konjakin, viskin, rommin tms. tapainen tuote, mutta paljon miedompi eli 15 - 30 %?

Kuivat Madeirat (19 %) ovat mielestäni aika hyviä, mutta voin kuvitella, että maku jakaa mielipiteet jyrkästi tosi hyvään/tosi pahaan. Parhaan makuiset (rommi ym.) ovat ihan liian väkeviä minun maulleni ja vatsalleni (paha mahan liikahappoisuus ja refulksitauti).

En siis etsi kovin makeaa juomaa (liköörit yms.). Mikä olisi lähellä kuivaa Madeiraa? Sherry, portviini..? En siis tiedä alkoholijuomista mitään muuta, kuin että esim. rommi on hyvää miedonnettuna eli esim. teehen sekoitettuna.

12

1751

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jaakko Kolmonen

      Juo maitoa ja raitistu. Keksi kehttiävä harrastus. Viinaa juovia haisuleita löytyy ihan liikaa Suomesta.

    • tissuttelijamies

      Olen raitis. En ole koskaan humalassa. Otan satunnaisesti pienen lasilllisen iltaisin ja siinä se. En siis oikesti ole tissuttelija vaan herkuttelija.

      • ydtydt

        niinhän ne kaikki juopot sanoo.


    • kokeile

      Hyvä mallasviski vedellä jatkettuna. Eräs alan ihminen valisti jo vuosi sitten - kaikki alkoholi jota suuhun kaadat pitää olla alle 20%, eli lasiin sentti tai kaksi hyvää mallasviskiä ja saman verran tai hieman enemmän vettä - maistuu erittäin hyvältä eikä rasita vatsaa läheskään niin paljon kuin raaka viski.
      Tosin, en suosittele juomaan mitään alkoholia päivittäin, ei ole tarvetta eikä terveellistä.

      • tissuttelijamies

        "Hyvä mallasviski vedellä jatkettuna."

        Voiko konjakkia, viskiä yms. jatkaa vedellä? Onko tämä tapa?

        Jatkoin rommia vedellä eikä se enää maistunut rommille eikä vedelle vaan pelkälle miedolle etanolille.


      • Jatkaja
        tissuttelijamies kirjoitti:

        "Hyvä mallasviski vedellä jatkettuna."

        Voiko konjakkia, viskiä yms. jatkaa vedellä? Onko tämä tapa?

        Jatkoin rommia vedellä eikä se enää maistunut rommille eikä vedelle vaan pelkälle miedolle etanolille.

        Toki voi jatkaa - maistuu erilaiselta mutta ei välttämättä yhtään huonommalta. Kannattaa kokeilla ja yllättyä.


    • hik,hik

      Kuiva sherry olisi yksi vaihtoehto
      tutki alkon luetteloa

      katso aperitiivit ja vahvat viinit, jälkiruokaviinit
      katso sokeripitoisuus, varo korkeaa sokeriprosenttia, jos et tykkää makeasta

      entäs vermutti? punainen tai valkoinen

      • 2. vermuttiehd.

        Ehdotan (kuivaa) vermuttia minäkin. Pitäisikö olla lämmin juoma vai käykö kylmä? Entä sake tai absintti?


    • Ei liikaa kaloreita

      Ehdotan yhtä ravintola-annosta punaviiniä per päivä. Sinulla siis per ilta. Se tekee hyvää sydämelle, verenkierrolle, vähentää riskiä sairastua 2-tyypin diabetekseen ja alentaa kolesterolia.

    • just saying

      Tiesitkö että veressä oleva alkoholi huonontaa unen laatua? Jos siis haluat hyvät yöunet niin suosittelen juomaan ennemmin vaikka kofeiinitonta teetä, jos siis olet teen juoja.

      • nti 40

        Nainen 40v:
        En ole huomannut unen laadussa eroja vaikka yömyssynä saatan kiskaista pahinpaan stressinpoistoon hyvän mallasviskin.
        Juomatavoiltani olen ainakin itse nautiskelija.Päälaji on hintavammat punaviinit,viski ja konjakki.Kännissä en tykkää olla.

        Oletko kokeillut sherryä?
        Ehdottoman englantilainen herrasmiesjuoma.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8416
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2565
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      122
      2277
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1946
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1684
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe