Epämääräisen täyteaineen poisto huulista

Lips be gone

Minulle laitettiin yli vuosi sitten "hyaluronihappoa" huuliini ulkomailla. Huuleni ovat näyttäneet hienoilta ja luonnollisilta ilman suurempia ongelmia, mutta haluaisin takaisin omat ohuet huuleni. Kävin sitten pari kertaa täällä Suomessa piikittämässä vasta-aine hyaluronidaasia, ja se pienensi huulia hieman. Hyaluronidaasi poistaa kaiken PUHTAAN hyaluronihapon, eli ilmeisesti minuun piikitetty aine ei ollut puhdasta. Eniten minua karmii, etten täysin tiedä mitä huulissani nyt on. Silikonia, muovia, jotain muuta? Sementtiä? Vaikka huuleni edelleen näyttävät kauniilta ja luonnollisilta, eivätkä ole kivikovat (vain hieman "kiinteät"), tilanne saattaa muuttua ja vakaviakin komplikaatioita voi ilmetä.

Olen valmis leikkaukseen jossa täyteaine poistetaan. Onko kenelläkään kokemuksia tällaisesta? Missä leikattiin, paljon maksoi? Olen ollut yhteydessä erääseen tunnettuun italialaiseen kirurgiin (pelasti mm.erään maailmankuulun laulajan huulet amputaatiolta) ja hän on viimeinen oljenkorteni jos Suomesta ei löydy osaavia kirurgeja. Tulee vain aika kalliiksi mennä hänelle...

Entä osaako kukaan sanoa, voiko huulista ottaa koepalaa ja siten selvittää, mitä ainetta huulissani on? Mihin hintaan? En välttämättä haluaisi hätiköidä leikkauksen suhteen JOS aine ei ole mitään erityisen haitallista. Muistan, että minulle luvattiin täyteaineen olevan täysin biohajoava, joten mahdollista on, että ajan myötä kaikki täytteet lähtisivät pois. Toisaalta ajan myötä tilanne saattaa pahentua ja ehkä olisi viisainta päästä täyteaineista eroon ennen, kuin tilanne vakavoituu.

5

364

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mirva 6

      Missä kävit ottamassa hyaluronidaasin? Miettinyt itsekin sitä, mutta en tiedä mistä paikoista sitä voisi kysyä. Haluaisin huuleni pienemmiksi.

      • Lips be gone

        Hyaluronidaasia saa laittaa vain lääkärit. Sitä kyllä löytyy jokaisesta sairaalasta, mutta sitä ei juurikaan mainosteta kun sitä niin harvoin käytetään. Hyaluronidaasilla ei saa vain osaa hyaluronihaposta pois vaan kaikki lähtee (siis mikäli se on puhdasta). Soita ihan mihin tahansa plastiikkakirurgiseen sairaalaan, ainakin Helsingissä sitä kuvittelisi olevan kaikilla varastossa. Hyaluronidaasi saattaa myös olla todella allergisoivaa ja piikittäminen SATTUU kun puudutusta ei käytetä.


    • Ettänäin

      Hei! Haluaisin kovasti tietää Miltä plastiikkakirurgilta sait vasta-ainetta Suomessa? Ainakin Siluetissa ainetta saa käyttää vain hätätapauksessa, ja heillä itsellä niitä ei ole ollut. Tämän perusteella voisi olettaa vasta-aine oikeudet pelkkään pienentämiseen löytyvän ehkä kahdelta max. kolmelta plastiikkakirurgilla...? Uskoakseni koepaloja voidaan ottaa missä tahansa yksityisessä sairaalassa.

      • Lips be gone

        Onpa omituista toimintaa Siluetilta, kuvittelisi noin tunnetulla sairaalalla olevan sitä varastossa. En usko, että hyaluronidaasiin mitään "vasta-aineoikeksia" tarvii, sitä ei alunperin ole edes kehitelty hyaluronihappokomplikaatioiden poistamiseen eikä sen käyttö tuohon tarkoitukseen ole FDA:n hyväksymää, muttei kiellettyäkään ja sitä käytetään laajasti ympäri maailmaa hyaluronihapon hajottamiseen. Hyaluronidaasi on niin halpa aine (vain n. 20 euroa) että kuvittelisi jokaisen sairaalan sitä pitävän varastossa, mutta sille tosiaan ei ole kovin suurta kysyntää, eli ehkä siksi Siluetilla sitä ei ole.

        Ainakin Eiran sairaalassa ja Dextrassa käytetään hyaluronidaasia. Myös Stephen Dietz käyttää sitä. Uskoisin, että muuallakin, mutta noista tiedän varmuudella.


    • Ettänäin

      Ok. Et tosin vastannut missä itse olet käynyt, joten en tiedä onko kertomasi kaiken perusteella uskottava.
      Vasta-aineeseen plastiikkakirurgi tarvitsee oikeudet, ja käytöstä tulee tehdä mm. erillinen raportti valmistajalle kuten kaikesta muustakin mitä ikinä tehdään. Jos luit kunnolla Siluetillakin on ainetta, mutta tosiaan käyttö on rajattu, ja hyvä näin. Dietzi on mitä ilmeisemmin sitten hommannut erillisen koulutuksen/ kokemusta?/ omaa laajemmat oikeudet...? En ole erikois kirurgi, joten en osaa sanoa varmuudella mikä on totta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1295
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1217
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1145
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1070
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      53
      840
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      75
      741
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      682
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      681
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      659
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      646
    Aihe