Katsottiin ihan huumorimielellä TV7:aa. Kerroin miehelleni siinä että olen agnostikko eli mielestäni ei voi tietää onko Jumalaa vai ei.
Sanoin ettei uskovat tiedä, eivätkä ateistit tiedä. Todisteita ei ole saatavilla.
Tuli puhe hellareistakin.
Mieheni sanoi että häntä ärsyttää kun uskovat väittävät tietävänsä kun ei voi tietää.
Sitähän minäkin.
Kyse on vain uskomuksistanne joista minä en parhaalla tahdolla löydä mitään mikä saisi minut uskomaan Jumalaan.
Agnostismi vs.helluntailaisuus
13
64
Vastaukset
- Molemmat?
Oletko sekä ateisti, että agnostikko yhtäaikaa?
- Et voi kieltää
auroraboreallis kirjoitti:
En, olen pelkkä agnostikko.
Olet ollut kuitenkin ateisti. Itse sanot niin.
Et voi kieltää kirjoitti:
Olet ollut kuitenkin ateisti. Itse sanot niin.
Olen ollut. Kiitos mielenkiinnosta.
Sitten tulin siihen tulokseen ettei ateistikaan tiedä! Ei voi tietää onko Jumalaa!- hhtthh
auroraboreallis kirjoitti:
Olen ollut. Kiitos mielenkiinnosta.
Sitten tulin siihen tulokseen ettei ateistikaan tiedä! Ei voi tietää onko Jumalaa!Jostakin han me on tänne "tultu", perustele mistä?
hhtthh kirjoitti:
Jostakin han me on tänne "tultu", perustele mistä?
Alkuräjähdys, jossa vaikutti 4 voimaa, gravitaatio, 2 kertaa ydinvoima, sähkö... tähti räjähti ja muodostui uudestaan maaksi...n.14 miljardia vuotta sitten.
No, olehthan sä kuullut alkuräjähdysteorian ja evoluutiosta luonnonvalintoineen?
Jos sinä uskot Luojaan, voi olla että olet oikeassa.
Mutta siitä että hepreaa puhuva käärme houkutteli omenalla kylkiluusta luotua ihmistä...siitä ei ole yhtään todistetta, toisin kuin evoluutiosta.
Se ei silti sulje sekään Luojaa pois laskuista sekään.
Se ei vaan olisi Raamatun jumala.
Ellei Raamattua käytä muuhun kuin maailmankaikkeuden selittämiseen.
Raamattu ei ole tietokirja, se on kirja jota apuna käyttäen monet ihmiset pitävät yhteyttä uskomaansa Jumalaan.- tuuliviiri
On tänään tätä ja huomenna tuota.
- Eenokki 12
Raamatussa kyllä sanotaan että vain hullu sanoo sydämessään että Jumalaa ei ole.
En kuitenkaan pidä auroraa hulluna ehkä paremmin itseäni. Kun en tiedä mitä ateistin sydämessä on tapahtunut ja miksi agnostikko epäilee?
Sen tiedän ja tunnen sydämessäni että auroralla on lämmin sydän, rakkautta kaipaava ja varmasti taivaallinen seura voi hajoittaa sen epäuskon sumun ja verhon joka sivuun vedettynä on auroralle siunauksen verho.
Näen sinut kauniina morsiushunnun lävitse.- kysyn vaan
Miksi aurooran lämminsydämisyys ei ole vielä koskaan näkynyt täällä kymmenen vuoden aikana? Outoa.
Hyvin helposti saa tietää onko Jumala olemassa !! Kysymällä Häneltä iteltä oletko olemassa ???
Rakoista jalanpohjissa voi päätellä olevansa reissun päällä.
- oksalla alimmalla
voi köyhää elämää kun ei tiedä mikä on ja miksi on !!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 663005
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai252103Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä671688Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t241540- 281291
Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian161287Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61206Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja281160Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik101117Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu621001