Adventtitotuuden vankumattomat kannattajat jotka nielleet adventismia vuosien ajan uskoen 100% adventistipappien opetuksiin mm. hel vetistä.
Mitä minulle tapahtuu jos uskon erilailla hel vetistä ja sunnuntai pedonmerkistä kuin adventismin kokonaan nielaisseet, joudunko kenties kadotukseen?
Onko pakko uskoa niinkuin adventisti?
4
<50
Vastaukset
- Vartus vähän!
Nimmerkki "pyh!" varmaan mielellään antaa sinulle tähän tyhjentävän vastauksen. Hänhän on se adventismin kaikkein äänekkäin äänitorvi.
- oletko uskollinen?
Kyllähän adventistipastorin/pyh!n on uskottava mitä suurin Jumalan Auktoriteetti, Pääkonferenssi sanoo?
Vain adventtitotuudelle uskolliset pelastuvat :) jotka vaeltavat profetian hengessä.
Hei-
Adventistipappia ei kenenkään tarvitse uskoa- omantunnon asioissa jokainen aina ajattelee itse. Adventistipappi suorittaa palkkavirkaansa 1 Kor 9 valtuuksilla ja toivovat että ihmiset ajattelisivat itse.
Adventistipappi opettaa että pitää kuunnella Jumalaa; Hebr 8:1-2, 4:14-16.
Ihmisillä on erilaista tietoa ja kaikki ei ole suinkaan pelastusoppia.
Itse ilmaiset keskeiset Kristus kallion pelastuksen opin elementit näillä jakeilla:
Ilm 14:12, Hebr 12:14, Ef 2:8-9. > Noissa jakeissa on kaikki neuvo !
Luuk 12:47-48 kuvaa hyvin ihmisen tietoa ja tuomarin suhtautumista vilpittömyyteen.
Ei voi kaikkea nielasta nopeasti. Hissunkissun ja monet asiat vaativat pohjatietoa valjetakseen. Ihmiselle riittää tutkimista ja mielipiteen muutoksille aikaa koko elämä Raamatun valossa.
Oppi ei ojaan kaada ja kaikilla ihmisillä ei ole aikaa tutkia kaikkea ja ei ole tarkoitus
että aloittaa opin vaikeammasta päästä. Lukaisey UT läpi ja jätä hankalat kysymykset aina tuonnemmaksi. Aikanaan kirkastuu kun aika on kypsä.
Tärkeätä on solmia rakkaus
-suhde Jumalaan- Jeesukseen. Se on ensimmäinen asia ja tässä suhteessa Jumala itse Pyhä Henki opastaa vilpittömät 1 Tess 5:19-23.
Siunauksia
Jari Laurila
keskustelija- eROA SDAsta
USKO TAI ÄLÄ NÄMÄ JEESUKSEN SANAT ADVENTISTI KIRJANOPPINEISTA JA FARISEUKSISTA
"Sillä minä (JEESUS) sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ETTE PÄÄSE taivasten valtakuntaan."
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1445548Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella313962No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452490Näin Enter-napilla tehdään miljardi euroa - Helsingissä
"Ei se nyt niin kovin ihmeelliseltä näytä. Tavallinen nappi, musta muovinpala, joka kököttää parikymppiä maksavan mustan02350Eipä tunnu se "pedofilia" huuto kiinnostavan
Lähinnä se sekohäirikkö ressukka joutuu itse vastaileen itselleen, mitään näkyvyyttä ei saa, palstalla ylipäätään on hyv392107Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv292012- 241953
Ben Z: "SDP ei ole ollut 50 vuoteen näin huolissaan velasta"
"– Olen ollut eduskunnassa noin 50 vuotta, eikä SDP ole koskaan ollut niin huolissaan velasta kuin nyt. Se on tietysti h201884- 421745
- 111654