Hyvät Italialaisten autojen ystävät!
Olisikohan kenelläkään mahd. tietoa uudemmasta Delta Evosta, eli vuodesta -92-94. Asiaan olen itse perehtynyt vierailemalla ulkomaisilla palstoilla. Onko auton teknisestä kestävyydestä kenelläkään tietoa/kokemusta?
Suunnitelmissa on tuoda kevään mittaan joku hyvä yksilö Saksasta Suomeen, tullin mukaan verojakaan ei tällä hetkellä tarvitse maksaa 11000 € enempää. Toki summa saattaa laskea odotettujen verohelpotusten myötä.
PS. Itselläni on myynnissä hyvin varusteltu Alfa Romeo 155 TS!
Lancia Delta HF integrale evolution
14
1498
Vastaukset
- HF
Kysessähän on sitten Evo2 katalysaattorilla. Noitahan ei suomessa ole toistaiseksi lainkaan, ellei joku ole ihan äskettäin sellaista tuonut. Aikaisemmassa keskustelussa aiheesta jäi vissiin hiukan epäselväksi, onko sitä tyyppikatsastettu Suomessa, joten se voi tuoda pieniä mutkia matkaan.
Kerratakseni faktoja autosta:
Suurin osa yksilöistä on saanut niin paljon rääkkäystä osakseen ja niin puutteellista huoltoa, että pitää ehdottomasti tarkistuttaa auto jollakulla, joka ymmärtää kyseisen mallin päälle hyvin. Erikoisliikkeitä löytyy Italiasta ja Englannista, varmaan myös Saksasta (En vain osaa nimetä Saksasta ketään...Holzer, Hörmann?)
Voimansiirto-osia hajoaa niinkuin kaikista turbonelareista, ellei osaa ajaa 'järki kädessä'.
Evoissa alkaa ilmetä halkeamia korissa. Etenkin A-pilarien juuressa. Seurausta liian jäykistä 'teini'-jousista, joita on jälkeenpäin laitettu alle. Jäykkä alusta vaatii turvakaaret pitämään korin suorassa.
Kysy lisää jos haluat tietää tarkemmin.- Alfonso 155
Noita evoja on jo jokunen Suomessa muutoinhan noita veroja ei pystyttäisi määrittelemään lainkaan.
Saksassa on nyt kiikarissa 5 kappaletta evoja. Kaikki vm. -92 ajettu 40000km-80000km kuvia on paljon ja kaikki näyttäis olevan ok. Osassa on vieläpä huoltokirja.
Joukossa on myös A-ryhmän varusteilla oleva 320hp evo joka pitänee kuitenkin käydä tsekkaamassa vaikka siitä tuskin kauppoja syntyy...tosin vain 45000km ajettu.
Olisinkin kiinnostunut tietämään, että millä tavalla tämä auto reagoi virittämiseen? 320hp kuulostaa aika epäilyttävältä. Ainakin Saksassa, jossa porukka ei nyt ole niitä kovimpia öljyn vaihtajia.
Kaikki vinkit mitä vain autosta kannattaisi katsoa ovat enemmän kuin tervetulleita. Sillä aikaa tuskin on käytättää autoja pajan puolella. Kaikista kaupungeista tuskin edes löytyisi sellaista pajaa jolla olisi osaamista/aikaa katsoa onko autossa piilovikoja.
Sitä miten autolla on siellä ajettu on aika mahdoton selvittää vaikka mitä todennäköisemmin auto nyt ei ainakaan kenenkään kauppakassina ole ollut ja jos on niin ei voi muuta sanoa kuin lucky me.
Sitten vielä tuosta jäykästä alustasta. Ajattelin ottaa Saksasta samalla mukaan konin tolpat ja jotkut hyvät jouset. Tämä paketti on toki jäykähkö, mutta en harrasta kuin asvaltilla ajoa (paitsi talvella) sillä kaunis maalipinta ei tykkää oikein noista kivisuihkuista. Tuosta korin vääntymisestä en oikein tiedä...Evossahan näytti olevan poikittaistuet sekä takana että edessä.
Pitäis varmaan aika hc ajoa harrastaa, että saisi korin vääntymään.
Nykyisessä alfassanikin on koninpaketti ja olen ollut siihen enemmän kuin tyytyväinen. - mies
Alfonso 155 kirjoitti:
Noita evoja on jo jokunen Suomessa muutoinhan noita veroja ei pystyttäisi määrittelemään lainkaan.
Saksassa on nyt kiikarissa 5 kappaletta evoja. Kaikki vm. -92 ajettu 40000km-80000km kuvia on paljon ja kaikki näyttäis olevan ok. Osassa on vieläpä huoltokirja.
Joukossa on myös A-ryhmän varusteilla oleva 320hp evo joka pitänee kuitenkin käydä tsekkaamassa vaikka siitä tuskin kauppoja syntyy...tosin vain 45000km ajettu.
Olisinkin kiinnostunut tietämään, että millä tavalla tämä auto reagoi virittämiseen? 320hp kuulostaa aika epäilyttävältä. Ainakin Saksassa, jossa porukka ei nyt ole niitä kovimpia öljyn vaihtajia.
Kaikki vinkit mitä vain autosta kannattaisi katsoa ovat enemmän kuin tervetulleita. Sillä aikaa tuskin on käytättää autoja pajan puolella. Kaikista kaupungeista tuskin edes löytyisi sellaista pajaa jolla olisi osaamista/aikaa katsoa onko autossa piilovikoja.
Sitä miten autolla on siellä ajettu on aika mahdoton selvittää vaikka mitä todennäköisemmin auto nyt ei ainakaan kenenkään kauppakassina ole ollut ja jos on niin ei voi muuta sanoa kuin lucky me.
Sitten vielä tuosta jäykästä alustasta. Ajattelin ottaa Saksasta samalla mukaan konin tolpat ja jotkut hyvät jouset. Tämä paketti on toki jäykähkö, mutta en harrasta kuin asvaltilla ajoa (paitsi talvella) sillä kaunis maalipinta ei tykkää oikein noista kivisuihkuista. Tuosta korin vääntymisestä en oikein tiedä...Evossahan näytti olevan poikittaistuet sekä takana että edessä.
Pitäis varmaan aika hc ajoa harrastaa, että saisi korin vääntymään.
Nykyisessä alfassanikin on koninpaketti ja olen ollut siihen enemmän kuin tyytyväinen.Niin tuskin se miksikään kauppakassiksi on tehtykään jotenka kyllä sen nyt jotain pitäisi kestää! Ja jos kilometrit pitää paikkansa niin hyvä on jos saa sen hajotettua niin vähällä!
Kannattaa esim soitta auto-milanoon siellä tietävät integralen vioista enemmänkin ja sieltä saat sitten varaosiakin mikäli tarviit!
Onnea kaupoille toivottavasti löydät hyvän yksilön! - HF
Alfonso 155 kirjoitti:
Noita evoja on jo jokunen Suomessa muutoinhan noita veroja ei pystyttäisi määrittelemään lainkaan.
Saksassa on nyt kiikarissa 5 kappaletta evoja. Kaikki vm. -92 ajettu 40000km-80000km kuvia on paljon ja kaikki näyttäis olevan ok. Osassa on vieläpä huoltokirja.
Joukossa on myös A-ryhmän varusteilla oleva 320hp evo joka pitänee kuitenkin käydä tsekkaamassa vaikka siitä tuskin kauppoja syntyy...tosin vain 45000km ajettu.
Olisinkin kiinnostunut tietämään, että millä tavalla tämä auto reagoi virittämiseen? 320hp kuulostaa aika epäilyttävältä. Ainakin Saksassa, jossa porukka ei nyt ole niitä kovimpia öljyn vaihtajia.
Kaikki vinkit mitä vain autosta kannattaisi katsoa ovat enemmän kuin tervetulleita. Sillä aikaa tuskin on käytättää autoja pajan puolella. Kaikista kaupungeista tuskin edes löytyisi sellaista pajaa jolla olisi osaamista/aikaa katsoa onko autossa piilovikoja.
Sitä miten autolla on siellä ajettu on aika mahdoton selvittää vaikka mitä todennäköisemmin auto nyt ei ainakaan kenenkään kauppakassina ole ollut ja jos on niin ei voi muuta sanoa kuin lucky me.
Sitten vielä tuosta jäykästä alustasta. Ajattelin ottaa Saksasta samalla mukaan konin tolpat ja jotkut hyvät jouset. Tämä paketti on toki jäykähkö, mutta en harrasta kuin asvaltilla ajoa (paitsi talvella) sillä kaunis maalipinta ei tykkää oikein noista kivisuihkuista. Tuosta korin vääntymisestä en oikein tiedä...Evossahan näytti olevan poikittaistuet sekä takana että edessä.
Pitäis varmaan aika hc ajoa harrastaa, että saisi korin vääntymään.
Nykyisessä alfassanikin on koninpaketti ja olen ollut siihen enemmän kuin tyytyväinen.Tässä hiukan myöhäinen vastaus...
>Olisinkin kiinnostunut tietämään, että millä
>tavalla tämä auto reagoi virittämiseen? 320hp
>kuulostaa aika epäilyttävältä. Ainakin Saksassa,
>jossa porukka ei nyt ole niitä kovimpia öljyn
>vaihtajia.
Noiden myöhempien evojen kanssa on kaksi ongelmaa: Katalysaattori ja turbo. Ymmärtääkseni katti on pakko olla, koska evoa ei ole tyyppihyväksytty katittomana suomessa (olenko oikeassa?). Turbo taas on Garretin T25 (sama kuin esim. myöhemmissä Cossu Escorteissa), joka ei pysty kovin suuriin tehoihin. Integrale 16v olisi virittäjälle parempi vaihtoehto, koska siinä on pitkälti sama kone ilman kattia ja Garretin T3 ahtimella. Kone itsessään on pirun vankkaa tekoa, joskin nokkahihna ja tasapainotusakselin hihna on syytä pitää kunnossa.
Kyllä nettiä selaillessa on tullut vastaan n. 450hp yksilöitä katukäyttöön, ja kiihdytysautoina n. 750-800hp. Näissä tietenkin Isommat ahtimet ja muut tarvittavat palikat...
>Kaikki vinkit mitä vain autosta kannattaisi
>katsoa ovat enemmän kuin tervetulleita. Sillä
>aikaa tuskin on käytättää autoja pajan puolella.
>Kaikista kaupungeista tuskin edes löytyisi
>sellaista pajaa jolla olisi osaamista/aikaa
>katsoa onko autossa piilovikoja.
http://www.geocities.com/MotorCity/3756/evocorner.html
Tuolta löytyy pari buyer's guide linkkiä kohdasta "For sale links"
*************
Älä osta, ellet saa autoa tuntevaa luotettavaa tahoa tarkastamaan auton kuntoa. Siitä seuraa helposti (todennäköisesti) ylimääräistä rahan- ja ajanmenoa.
*************
Jäykästä alustasta sen verran, että ainoat hankkimisen arvoiset jouset evoon ovat kuulemma Eibachin Final Editionia varten valmistamat. Konin alustasarjoista olen kuullut useampia erilaisia mielipiteitä, joten se lienee makukysymys. Itselläni on 8v:ssä Bilsteinin N-ryhmän alusta, joka on myöskin vallan mainio, mutta vakiota korkeampi, mikä on asvaltilla ajettaessa hieman hassun näköinen, kun auto on "varpaillaan". - i
Alfonso 155 kirjoitti:
Noita evoja on jo jokunen Suomessa muutoinhan noita veroja ei pystyttäisi määrittelemään lainkaan.
Saksassa on nyt kiikarissa 5 kappaletta evoja. Kaikki vm. -92 ajettu 40000km-80000km kuvia on paljon ja kaikki näyttäis olevan ok. Osassa on vieläpä huoltokirja.
Joukossa on myös A-ryhmän varusteilla oleva 320hp evo joka pitänee kuitenkin käydä tsekkaamassa vaikka siitä tuskin kauppoja syntyy...tosin vain 45000km ajettu.
Olisinkin kiinnostunut tietämään, että millä tavalla tämä auto reagoi virittämiseen? 320hp kuulostaa aika epäilyttävältä. Ainakin Saksassa, jossa porukka ei nyt ole niitä kovimpia öljyn vaihtajia.
Kaikki vinkit mitä vain autosta kannattaisi katsoa ovat enemmän kuin tervetulleita. Sillä aikaa tuskin on käytättää autoja pajan puolella. Kaikista kaupungeista tuskin edes löytyisi sellaista pajaa jolla olisi osaamista/aikaa katsoa onko autossa piilovikoja.
Sitä miten autolla on siellä ajettu on aika mahdoton selvittää vaikka mitä todennäköisemmin auto nyt ei ainakaan kenenkään kauppakassina ole ollut ja jos on niin ei voi muuta sanoa kuin lucky me.
Sitten vielä tuosta jäykästä alustasta. Ajattelin ottaa Saksasta samalla mukaan konin tolpat ja jotkut hyvät jouset. Tämä paketti on toki jäykähkö, mutta en harrasta kuin asvaltilla ajoa (paitsi talvella) sillä kaunis maalipinta ei tykkää oikein noista kivisuihkuista. Tuosta korin vääntymisestä en oikein tiedä...Evossahan näytti olevan poikittaistuet sekä takana että edessä.
Pitäis varmaan aika hc ajoa harrastaa, että saisi korin vääntymään.
Nykyisessä alfassanikin on koninpaketti ja olen ollut siihen enemmän kuin tyytyväinen.Tervehdys!
Niitä Eibach madallusjousia mallia"Final Edition" saa vain tilaamalla alkuperäisvaraosana eli ei kannata mennä esim Tinos garageen tilaaman Eibachin jousia evoon koska ne ovat eri jouset.
Jos kiinnostaa saada lisätietoa Integraleista niin kirjoittele minulle: [email protected] - i
Alfonso 155 kirjoitti:
Noita evoja on jo jokunen Suomessa muutoinhan noita veroja ei pystyttäisi määrittelemään lainkaan.
Saksassa on nyt kiikarissa 5 kappaletta evoja. Kaikki vm. -92 ajettu 40000km-80000km kuvia on paljon ja kaikki näyttäis olevan ok. Osassa on vieläpä huoltokirja.
Joukossa on myös A-ryhmän varusteilla oleva 320hp evo joka pitänee kuitenkin käydä tsekkaamassa vaikka siitä tuskin kauppoja syntyy...tosin vain 45000km ajettu.
Olisinkin kiinnostunut tietämään, että millä tavalla tämä auto reagoi virittämiseen? 320hp kuulostaa aika epäilyttävältä. Ainakin Saksassa, jossa porukka ei nyt ole niitä kovimpia öljyn vaihtajia.
Kaikki vinkit mitä vain autosta kannattaisi katsoa ovat enemmän kuin tervetulleita. Sillä aikaa tuskin on käytättää autoja pajan puolella. Kaikista kaupungeista tuskin edes löytyisi sellaista pajaa jolla olisi osaamista/aikaa katsoa onko autossa piilovikoja.
Sitä miten autolla on siellä ajettu on aika mahdoton selvittää vaikka mitä todennäköisemmin auto nyt ei ainakaan kenenkään kauppakassina ole ollut ja jos on niin ei voi muuta sanoa kuin lucky me.
Sitten vielä tuosta jäykästä alustasta. Ajattelin ottaa Saksasta samalla mukaan konin tolpat ja jotkut hyvät jouset. Tämä paketti on toki jäykähkö, mutta en harrasta kuin asvaltilla ajoa (paitsi talvella) sillä kaunis maalipinta ei tykkää oikein noista kivisuihkuista. Tuosta korin vääntymisestä en oikein tiedä...Evossahan näytti olevan poikittaistuet sekä takana että edessä.
Pitäis varmaan aika hc ajoa harrastaa, että saisi korin vääntymään.
Nykyisessä alfassanikin on koninpaketti ja olen ollut siihen enemmän kuin tyytyväinen.Kävin tuossa katsomassa www.mobile.de ja sieltä löytyi mielestäni yksi ylitse muiden ainakin kuvien perusteella.
Ilmoituksen otsikko on Lancia delta integr.Evo Sedici.
Punainen Evo 2 Kat eli ns. Evo 3.
Auton eroittaa hyvin viimeisimmäksi evoksi konehuoneen kuvasta erottuvilla suorasytyksen osilla (coolerin takana olevat kaksi neliön muotoista musta/hiekanharmaata puolaa)
Sisäkuvat todella hyvät ja niistä helppo huomata sisutuksen värillä ja "isoista" recaroista myös että kyseessä evo 3.
Pari hyvää "Special Editionia" löytyi myös: Giallo (keltainen mustalla/keltaraitaisella alcantara sisutuksella) ja La Perla (pearl white eli valkoinen sinisellä nahkasisutuksella)
- 6-pyttyinen
Moi,
miettisit nyt vielä... muuten saattaa käydä kotikaupungissasi vastaehdokkaat vähiin, kun vuosittaisesta "korjaamojen kuningas"-tittelistä äänestetään. - V6
oletko harkinnut 155Q4sta ja siihen pieni viritys itse toisin tuollaisen
- Alfonso 155
Ihan hyviä q4 yksilöitäkin olisi tarjolla muutama, mutta valinnan varaa ei ole ihan niin paljon. Jos jotain menee vikaan lancia hommassa niin q4 on ensimmäisellä varasijalla...
- kiinnostunut...
minkäikäinen, kilometrit, kunto, väri yms?
- 6-pyttyinen
Moi,
varmaan yksi hienoimmista kai se on. Metalli helmiäis tummansininen, penkit sähköllä, kattoluukku, viime kesänä ostetut konit tms.
En ole itse kylläkään myyjä, isoveli vain. Perheen kannalta olisi tietysti plussaa, jos kukaan ei osta. Saattaisi pikkuveikka pysyä pitempään elävien kirjoissa, jos ei pääse tuota otsikon ylitehokasta "ruumisarkkua" ostamaan... - Alfonso 155
Veli oli tuossa jo vähän juttuja kirjotellutkin, mutta kerrataanpa. Väri on jo mainittu metallinhohto helmiäis tummansininen. Auto on rekisteröity -92 vuoden loppupuolella. Matkaa on kertynyt mittariin 175 tkm. Täydellinen huoltokirja löytyy myöskin. Viimekesänä hankin tosiaankin autoon konisportsin säädettävät iskarit ja vogtlandin 40mm madallus jouset.
Talvipyörät on ihan originaali peltivanteilla, mutta kesäpyörät on tsw bigdeepit 17". Näissä minervan 205/17/40 kumit. Tällä paketilla ajettu vain pari kk. Täysin uutta vastaavat.
Varusteista vielä sen verran, että sähkötoimisesti on peilit/kattoluukku/penkit/kaikki ikkunat. Lohkolämmitin sisäpistokkeella löytyy myöskin autosta.
Autossa on aika massiivisesti musiikki vehkeitä tällä hetkellä joista ajattelin jättää ainakin kaiuttimet ja johdotukset siihen kiinni. Edessä on velocityn kolmitie-erillissarja ja takana vastaava kaksitie.
Auton kunto niin sisältä kuin ulkoa on mielestäni enemmän kuin hyvä.
Lopullinen hinta määräytyy varusteiden mukaan sillä esim. vanteet kävisivät tuohon seuraavaankin autoon. - kiinnostunu
Alfonso 155 kirjoitti:
Veli oli tuossa jo vähän juttuja kirjotellutkin, mutta kerrataanpa. Väri on jo mainittu metallinhohto helmiäis tummansininen. Auto on rekisteröity -92 vuoden loppupuolella. Matkaa on kertynyt mittariin 175 tkm. Täydellinen huoltokirja löytyy myöskin. Viimekesänä hankin tosiaankin autoon konisportsin säädettävät iskarit ja vogtlandin 40mm madallus jouset.
Talvipyörät on ihan originaali peltivanteilla, mutta kesäpyörät on tsw bigdeepit 17". Näissä minervan 205/17/40 kumit. Tällä paketilla ajettu vain pari kk. Täysin uutta vastaavat.
Varusteista vielä sen verran, että sähkötoimisesti on peilit/kattoluukku/penkit/kaikki ikkunat. Lohkolämmitin sisäpistokkeella löytyy myöskin autosta.
Autossa on aika massiivisesti musiikki vehkeitä tällä hetkellä joista ajattelin jättää ainakin kaiuttimet ja johdotukset siihen kiinni. Edessä on velocityn kolmitie-erillissarja ja takana vastaava kaksitie.
Auton kunto niin sisältä kuin ulkoa on mielestäni enemmän kuin hyvä.
Lopullinen hinta määräytyy varusteiden mukaan sillä esim. vanteet kävisivät tuohon seuraavaankin autoon.siis autohan alkoi kiinnostaa ihan tosissaan... mailaileppa joutessas hintaa (ja kuvia, jos mahd...?)ihan karvalakkikunnossa, mullakin ois meinaan itellä 17" & 16" käypäset alut... ja rokkikoneitakaan en tarvihtis... ja osotehan olis [email protected] . kiitti....
- Alfaholic
Alfonso 155 kirjoitti:
Veli oli tuossa jo vähän juttuja kirjotellutkin, mutta kerrataanpa. Väri on jo mainittu metallinhohto helmiäis tummansininen. Auto on rekisteröity -92 vuoden loppupuolella. Matkaa on kertynyt mittariin 175 tkm. Täydellinen huoltokirja löytyy myöskin. Viimekesänä hankin tosiaankin autoon konisportsin säädettävät iskarit ja vogtlandin 40mm madallus jouset.
Talvipyörät on ihan originaali peltivanteilla, mutta kesäpyörät on tsw bigdeepit 17". Näissä minervan 205/17/40 kumit. Tällä paketilla ajettu vain pari kk. Täysin uutta vastaavat.
Varusteista vielä sen verran, että sähkötoimisesti on peilit/kattoluukku/penkit/kaikki ikkunat. Lohkolämmitin sisäpistokkeella löytyy myöskin autosta.
Autossa on aika massiivisesti musiikki vehkeitä tällä hetkellä joista ajattelin jättää ainakin kaiuttimet ja johdotukset siihen kiinni. Edessä on velocityn kolmitie-erillissarja ja takana vastaava kaksitie.
Auton kunto niin sisältä kuin ulkoa on mielestäni enemmän kuin hyvä.
Lopullinen hinta määräytyy varusteiden mukaan sillä esim. vanteet kävisivät tuohon seuraavaankin autoon.Laitappa lisää tietoa kuvia autosta mullekkin.Hinta ! [email protected]
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️662278Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.381873Viulu vaiennut
Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣241568Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...
Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.1711540Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.
Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.851274Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost1841194Kyllä tekee kipeää
Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬241120Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.
Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä1101105En mä tiedä mitä tapahtuu
siis tykkäisitköhän musta oikeasti. Ehkä oot pelannu liikaa rahapelejä, ehkä rakastat tyhjiä arpoja.9942- 77939