Tieteen ja automaatiotekniikan ylistämisellä ei ole rajaa?
RHIC-kiihdytin, LHC-kiihdytin, ITER-fuusiokoereaktori, geenmuuntelu ja kantasolututkimus. Ne pitäisi lopettaa heti. Uudet tieteet eivät ratkaise enää mitään, korkeintaan tilanne pahenee entisestään, koska ihmislajin käsissä tiede on tuhon automaatti.
Kaikki herttainen katoaa: kirjeposti, käteinen raha, postipakettivirkailijat, veroilmoitus-tallentajat, passintarkastajat, lipunmyyjät, mittarinlukijat, osa kassaneideistä, metronkuljettajat, optisten levyjen videovuokraamot, TV-maksutarkastajat, osa valokuvausliikkeistä, paperimuotoiset asunto-osakkeetkin on pian siirretty tietokonerekistereihin, lankapuhelimet/telefax-koneet/yleisöpuhelimet, seuraavaksi painetut kirjat ja sanomalehdet
Ydinaseet leviävät kriisivaltioihin. Väestömäärä lähestyy kahdeksaa miljardia.
Ilmastonmuutos kiihtyy ja kiihtyy. Automaatio aiheuttaa massatyöttömyyden ja valvontayhteiskunnan. Kansantalous natisee ja yhteiskunnan rakenteet horjuvat ostovoiman/veronmaksukyvyn romahtamisesta.
Mikäli LHC yms. tutkimusalat ovat turvallisia eivätkä johda edes vaarallisiin innovaatioihin, niin 2020-luvun alussa kasvihuoneilmiö kuitenkin räjähtää.
--
Finding the 'God' particle could destroy the universe, warns Stephen Hawking
The Higgs boson 'God particle' could destroy the universe, Hawking says
Space and time could suddenly collapse - and 'we would not see it coming'
If scientists put too much energy in the Higgs boson the universe could end
Disaster very unlikely as physicists do not have large enough collider
---
Mitä ammatteja ei voi automatisoida, ainakaan lähiaikoina:
parturit, kokit, tarjoilijat, poliisit, vahtimestarit, lääkärit, sairaanhoitajat
taksikuskit, ratikkakuskit, bussikuskit
sähkö-, hissi-, putki-, ajoneuvoasentajat
amk, diplomi-insinööreillä, juristeilla ja muilla korkeakoulutetuilla riittää töitä
Loppumme 2020-luvulla
Syväekologi
1
143
Vastaukset
- manne 78
Mainen matkani päättyy viimeistään 2020 luvulla. Parin vuoden päästä syntymästäni tulee kuluneeksi 80v.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1171597
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991458Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy35839Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29809Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50746Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?34708Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56698Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37690Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s42669Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37653