Hevosenomistajuuden plussat ja miinukset

nimim.HUUTOMERKKI

Eli listataan tänne kaikki hevosenomistajuuden plussat ja miinukset mitä tulee mieleen :). Koitetaan olla toistamatta aijemman laittamia asioita :)

Mitä nyt mulle tulee näin hätäsesti mieleen:

Plussat:

Saa itse päättää millon tekee ja mitä tekee (vaikka jos haluaa maastoon tms, tietty hevosen mukaan)
Kehittää paljon itsetuntoa ja oppii vastuullisemmaksi
Hyvä harrastus voi kehittää myös kouluarvosanoja :)
Oman hevosen kanssa voi kehittyä enemmän kun ratsikoulussa (tietty taas riippuu kaikesta mahollisesta :D)
Hevosta ei tarvitse välttämättä jakaa muiden kanssa (esim ratsikouluissa et välttist oo ainoa jonkin tietyn ponin hoitaja, etkä ole ainoa joka lemppariheppaa saa käsitellä tms)
Noh, sit sul on oma hevonen xDD :P
Saat itsellesi parhaan ystävän joka jaksaa kuunnella niin ilot kuin murheetkin



Miinukset

- Paljon vastuuta
- Rahaa palaa ja paljon
- Ei ole paljon aikaa muuhun kun siihen hevoseen, ja mm. kaverit voi jäädä vähemmälle
- ''Ylimääräiset'' rahat siihen hevoseen, eikä vaikka uusiin farkkuihin tms
- Hevonen sairastuu pahasti (--> rahaa menee, et pääse ratsimaan, mutta silti kauhea huoli ja pakko käydä esim kylmäämässä hepan jalkoja joka päivä tms)
- Negatiivistä arvostelua paljonpaljonpaljon (jos sait hepan vaikka vaan koska halusit, etkä osaa edes kunnolla ratsastaa tms)
- Pakko raahautua tallille silloin kun ei haluaisi/jaksaisi
- Ulkomaanmatkat voi unohtaa, jos ei ole ketään joka huolehtisi hepasta


Itseasiassa päähän tulee kauheanvähän miinuksia.. Taino rahan, rahan, rahan, rahan, ajan, rahan, rahan, sairausten, ja vielä kerran rahan lisäksi :P Keksittekö te lisää ?

3

96

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minna Oulusta

      Plussiin lisäisin sen että hoitajia kyllä löytyy jos ei voi, ehdi tai jaksa syystä tai toisesta sitä hoitaa.
      Eräs ystäväni sopi hoitajan kanssa että hoitaja huolehtii hevosen kahdesti viikossa.
      Ja myös omistajan ulkomaanmatkan ajan.
      Hevoselle ei tarvi ostaa viittä loimea ja kymmentä sukaa ja harjaa, perustarvikkeillakin tulee mainiosti toimeen.
      Normaali, terve hevonen tarvii harvoin lääkäriä, yleensä rokotukset ja raspaukset riittää.

      - Joskus on vaikea löytää hyvää opettajaa / valmentajaa ja huonosta valmentajasta on enemmän haittaa kuin hyötyä.

      • hoitajiaollujamennyt

        Tuokin on vähän niin ja näin.. hoitajia voi olla paljon tarjolla, mutta löytyykö varmasti luotettavaa hoitajaa. Hevosen omistaja on ana vastuussa omasta hevosestaan oli se sitten hoitajan hoidossa. Mitä, jos ulkomaan matkan aikana hevonen jää hoidotta tai potkaisee hoitajan sairaalaan tai pahimmassa tapauksessa kuoleee. Omistajalla pitää olla hoitajallekin vakuutus. Entä, jos hevonen sairastuu matkan aikana? Osaako hoitaja toimia miten hoidatte silloin maksut eläinlääkäriin tai miten hoitaja järjestää kuljetuksen hevosklinikalle? Kaikki pitää miettiä etukäteen. Hevosen kanssa voi tapahtua melkein mitä tahansa.


    • Vastuut

      Saa aina oppia/opetella uusia asioita ja ylittää omat ja hevosenkin rajat
      Saa tarjota kauniille luontokappaleelle mahdollisimman hyvän kodin ja olon kaikin puolin

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      629
      4613
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      50
      3620
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      107
      3503
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      3021
    5. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      13
      2489
    6. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2384
    7. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2281
    8. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      2130
    9. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      2055
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      48
      2023
    Aihe