Liittykää Autoliittoon!

Al Capino

Kaikille tiedoksi! Liittykää autoliittoon! Muuten emme koskaan saa auton käyttömaksuja ja veroja pois. Kuka niitä tykkää maksaa? Minä en ainakaan!

http://www.autoliitto.fi

29

3156

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    •    

jätin tänä syksynä jäsenmaksuni maksamatta. Olen pitänyt Autoliittoa autoilijan etujärjestönä, mutta käytännössä sen toimet ovat jääneet pelko pieneen. Nyt parin vuoden ajan se näyttää keskittyneen kiiltopaperille painetun lehden tekemiseen jossa toinen toistaan parempia ökyauton kuvia.

• A6Q

...juuri samoin viime tammikuussa; en uusinut enää jäsenyyttäni. Jäsenmaksu vain nousi joka vuosi, mutta mitään konkreettista ei Autoliitto saanut aikaan. Olin jäsen 1982-2003; en muista Autoliiton toimineen autoilijan parhaaksi koko sinä aikana. Mitä ovat saaneet tehtyä esim. autoveron alentamisen suhteen?

• rumpali
        A6Q kirjoitti:

...juuri samoin viime tammikuussa; en uusinut enää jäsenyyttäni. Jäsenmaksu vain nousi joka vuosi, mutta mitään konkreettista ei Autoliitto saanut aikaan. Olin jäsen 1982-2003; en muista Autoliiton toimineen autoilijan parhaaksi koko sinä aikana. Mitä ovat saaneet tehtyä esim. autoveron alentamisen suhteen?

"Mitä ovat saaneet tehtyä esim. autoveron alentamisen suhteen?"

En ole Autoliiton jäsen, eikä minulla ole mitään muutakaan suhdetta siihen, mutta kuitenkin pari tosiasiaa: Autoliiton mahdollisuudet autoveron suhteen ovat ainoastaan esittää näkemyksiä ministeriöille ja muille päättäjille. Eli suorittaa nk. lobbausta. Lisäksi Autolitto toimii yhtenä asiantuntijana lainvalmistelussa ja säätämistyössä. Tämän Autoliitto on tehnyt ihan mallikkaasti. Yksityisautoilijoita edustava Autoliitto ja autokaupan järjestöt ovat hyvin yksituumaisesti ajaneet ja lobanneet autoveron alentamista vuosikymmenet. Autoveroa on alennettukin, vaikkakin luultavasti pääosin muista syistä. Mikäli kaikki päättäisivät erota Autoliitosta, jäisivät yksityisautoilijat täysin ilman edunvalvontajärjestöä, ellei tilalle perustettaisi uutta.

• al-turvan
        A6Q kirjoitti:

kanssa vastaavan tuotteen muualta? Auton vakuutuksesta sai aika tasan autopalveluvakuutuksen verran alennusta tuon turvan ottamalla. Lisäksi kotivakuutuksesta jonkin verran ja omavastuut muuttuivat ehdollisiksi. Itselleni otin varmuuden vuoksi, kun en autoani vielä tuntenut ja ensimmäisen kahden kuukauden aikana tulikin 2 hinausta, joiden hinta oli yli 300e. Kuitenkin AL-jäsenmaksu&AL-turva maksavat yhteensä noiden hinausten hinnasta alle kolmanneksen, joten ainakin minä pitän tuon turvan päällä niin pitkään kuin autolleni saan (jonnekin 2014 asti). Matkan ei pitäisi katketa ulkomaillakaan, vara-auto tulee tarvittaessa hinausauton mukana, jne. Eli vaikka auto olisi kuinka epäluotettava, niin voi lähteä reissuun seikkailemaan... ;-D

Pelkällä jäsenyydellä ei sinällään saa kuin jotain alennuksia ja sen lehden. Jos haluaa sen turvan, on pakko olla jäsen. Eli, jos jostain saa vastaavan edullisemmin, niin tiedon otan kiitollisena vastaan.

• kerro?

"Muuten emme koskaan saa auton käyttömaksuja ja veroja pois. Kuka niitä tykkää maksaa?"

Miten ne lähtisi pois, jos liittyy Autoliittoon?

Vastaus tässä: ei lähtisi pois, eikä koskaan lähdekkään

Ainoastaan liittymällä (äänestämällä) Vihreisiin että tulisi 101 paikka Eduskuntaan, sitten vasta lähtisi verot ja käyttömaksut pois, suurimmalta osalta kansasta, siihenkin selitys:

Vain harvat(eliitti vihreät(katse taivaalle jossa savuvana) ja kumpp.) pystyisivät maksamaan silloiset maksut, ja mm.,eläkeläisille ei enään 7 € runsaita korotuksia kuukaudessa, vesialtaat tyhjiksi jos sattuisi oravan papanoita tulemaan sinne, vittu haisis entistä hyvemmälle

• E. Nessinen

paikkailla jäsenmenetyksiään ennätyksellisen massiivisilla mainoskampanjoilla.
      Mutta - KYLLÄ KANSA TIETÄÄ ja lisäkseni moni muu näyttää parin viime vuoden aikana eronneen autoliitosta!
      Oikeasti tuo kirjoituksesihan oli ihan hyvä PROVO...

• Topias

Liian lauhkeaa toimintaa. Tosin tässä alamaisuuteen taipuvaisessa kansakunnassa johtunee jäsenistöstä itsestäänkin....jengi mutisee, mutta mitään toimintaa ei saada aikaiseksi.

• Hintatietoinen

Suurin osa jäsen"eduista" on tyhjänpäiväistä mainospuppua. Ne pari käyttökelpoisinta alennusetua saa muutenkin (ja jopa parempina).

Tulee lehdelle näin liikaa hintaa tasoonsa nähden.

• Autoliittoon liittymällä mikään asia ei parane yhtään, mutta runsaasti kanaa syömällä asioiden edistymistä on huomattavasti mukavampaa seurata. Kylläisenä kun on oikein mukava olla!

Nälkäisenä ihmisestä tulee ihan turhan vihainen, ja se on selvästi nähtävissä tämänkin palstan katkerista kirjoituksista. Minä kuitenkin kirjoittelen aina kylläisenä, joten ei minun tarvitse koskaan hallitusherroja haukkua korkeista autoveroista.

• Topias

Sinä kuulutkin siihen suureen suomalaiseen enemmistöön, joka on omaksunut tyytyväisen alamaisuuteen taipuvan asenteen. Tai oikeastaan olet siinä enemmistönä vähemmistö (sillä suurin osa alamaisuuteen taipuvaisista ei ole tyytyväisiä - kohdistavat tyytymättömyytensä itseensä)

• Topias kirjoitti:

Sinä kuulutkin siihen suureen suomalaiseen enemmistöön, joka on omaksunut tyytyväisen alamaisuuteen taipuvan asenteen. Tai oikeastaan olet siinä enemmistönä vähemmistö (sillä suurin osa alamaisuuteen taipuvaisista ei ole tyytyväisiä - kohdistavat tyytymättömyytensä itseensä)

Kyllä minä suhteellisen tyytyväinen elämääni nykyisin olen. Eläkkeeni riittää hyvin normaaliin elämiseen, ja luotettavalla 13 vuotta vanhalla Tojotallani pääsen hyvvin kulkemaan Essolle ystäviäni tapaamaan. Miten hallitusherrojen jatkuva haukkuminen nyt elämääni parantaisi?

Olen monesti tälläkin palstalla kertoillut, että katkera asennoituminen ja hallitusherrojen haukkuminen ei tuo ollenkaan lisää rahaa lompakkoon. Vaikka minäkin kaiket päivät Esson baarissa haukkuisin hallitusta ja eduskuntaa, niin en minä näiden puheiden avullakaan saisi niin paljon rahaa, että uutta luksus-Mersua pääsisin ostamaan autokaupasta. Ei ainakaan meidän Essolla kukaan maksa palkkaa autoveron katkeroittamille palopuhujille.

• DeMent

että tulisi perustaa uusi, päättäjien ylistämiseen keskittyvä foorumi!?
        Minäkin kannatan sitä, kunhan sinä siirryt kirjoittelemaan sinne.

• Topias
        Yleismies kirjoitti:

Kyllä minä suhteellisen tyytyväinen elämääni nykyisin olen. Eläkkeeni riittää hyvin normaaliin elämiseen, ja luotettavalla 13 vuotta vanhalla Tojotallani pääsen hyvvin kulkemaan Essolle ystäviäni tapaamaan. Miten hallitusherrojen jatkuva haukkuminen nyt elämääni parantaisi?

Olen monesti tälläkin palstalla kertoillut, että katkera asennoituminen ja hallitusherrojen haukkuminen ei tuo ollenkaan lisää rahaa lompakkoon. Vaikka minäkin kaiket päivät Esson baarissa haukkuisin hallitusta ja eduskuntaa, niin en minä näiden puheiden avullakaan saisi niin paljon rahaa, että uutta luksus-Mersua pääsisin ostamaan autokaupasta. Ei ainakaan meidän Essolla kukaan maksa palkkaa autoveron katkeroittamille palopuhujille.

Samaa mieltä siitä, että katkera asenne ei hyödytä ketään - se on hyvin haitallista.

Toisaalta erittäin haitallista on myös se, että ollaan hiljaa silloin kun olisi aihetta kapinaan.

Tämä autoveroasia ja lainsäätäjän sekoilut siinä on nyt yksi pieni esimerkki siitä, että kaikki asiat (muuten niinkohtuullisen mukavassa maassa) ei todellakaan ole kohdallaan.

Jenkitkin tiivistävät kuvauksen Suomesta hyvin 'Kaukainen, monimutkaisen lainsäädännön maa'.

Siinä olet oikeassa, että mm. autoverotuksen katkeroittamaa porukkaa on - ja tulee koko ajan lisää. Suomi-valtio jatkaa kansalaistensa kiusaamista. Lainsäädännössä valitettavan paljon
        huonoa laatua, huonoa valmistelua, kokonaisuuksien ja olennaisen unohtamista - ja päälle vielä huonoa tulkintaa.

• Topias kirjoitti:

Samaa mieltä siitä, että katkera asenne ei hyödytä ketään - se on hyvin haitallista.

Toisaalta erittäin haitallista on myös se, että ollaan hiljaa silloin kun olisi aihetta kapinaan.

Tämä autoveroasia ja lainsäätäjän sekoilut siinä on nyt yksi pieni esimerkki siitä, että kaikki asiat (muuten niinkohtuullisen mukavassa maassa) ei todellakaan ole kohdallaan.

Jenkitkin tiivistävät kuvauksen Suomesta hyvin 'Kaukainen, monimutkaisen lainsäädännön maa'.

Siinä olet oikeassa, että mm. autoverotuksen katkeroittamaa porukkaa on - ja tulee koko ajan lisää. Suomi-valtio jatkaa kansalaistensa kiusaamista. Lainsäädännössä valitettavan paljon
        huonoa laatua, huonoa valmistelua, kokonaisuuksien ja olennaisen unohtamista - ja päälle vielä huonoa tulkintaa.

Amerikkalaiset ovat todella parhaita maailmassa säätämään niin yksinkertaisia lakeja, että niiden tulkitsemiseen tarvitaan asukasta kohden ainoastaan kolme kertaa enemmän lakimiehiä kuin Suomessa. Amerikkalaisista elokuvistakin sen huomaa, että jokaisessa tarinassa käydään yli puolet ajasta oikeutta.

Jenkit tuntuvat rakastavan suuresti näitä yksinkertaisia lakejaan. Nytkin he ovat lukemassa yksinkertaista ja selvää lakia kaukaisessa Irakin valtakunnassa, joskin hieman huonolla menestyksellä.

• Topias
        Yleismies kirjoitti:

Amerikkalaiset ovat todella parhaita maailmassa säätämään niin yksinkertaisia lakeja, että niiden tulkitsemiseen tarvitaan asukasta kohden ainoastaan kolme kertaa enemmän lakimiehiä kuin Suomessa. Amerikkalaisista elokuvistakin sen huomaa, että jokaisessa tarinassa käydään yli puolet ajasta oikeutta.

Jenkit tuntuvat rakastavan suuresti näitä yksinkertaisia lakejaan. Nytkin he ovat lukemassa yksinkertaista ja selvää lakia kaukaisessa Irakin valtakunnassa, joskin hieman huonolla menestyksellä.

Tuossa kohtaa jenkit tiivistivät siitä huolimatta hyvin.

• saakutissa
        DeMent kirjoitti:

että tulisi perustaa uusi, päättäjien ylistämiseen keskittyvä foorumi!?
        Minäkin kannatan sitä, kunhan sinä siirryt kirjoittelemaan sinne.

jees-miehet vievät asioita eteenpäin ja kriitikot vain jarruttelevat edistystä. Vain mitenkäs päin se olikaan...

• Mersu
        Yleismies kirjoitti:

Aika harva ostaa kaupasta sita Luxus Mersua (Maybach, S-sarja) kun paasis tuohon E malliin saakka niin jees.
        Yleismies on niita, jotka ovat tyytyvaisia, kun autovero tulee vain kerran (ellei saati rakentele itse autoaan) ja ajoneovoverokin vain kerran pari vuodessa maksutavasta riippuen. Se onko se laillista tai oikein ei yleismiesta kiinnosta. Rahamiehia kun naas on teini-ikaisen Tojotansa kanssa.

• Mersu kirjoitti:

Aika harva ostaa kaupasta sita Luxus Mersua (Maybach, S-sarja) kun paasis tuohon E malliin saakka niin jees.
        Yleismies on niita, jotka ovat tyytyvaisia, kun autovero tulee vain kerran (ellei saati rakentele itse autoaan) ja ajoneovoverokin vain kerran pari vuodessa maksutavasta riippuen. Se onko se laillista tai oikein ei yleismiesta kiinnosta. Rahamiehia kun naas on teini-ikaisen Tojotansa kanssa.

Kirjoituksessasi oli ihan asiaakin. Olen tyytyväinen Tojotaani juuri siitä syystä, että auton ensimmäinen omistaja on jo 13 vuotta sitten maksanut autoverot puolestani. Minun ei siis tarvitse autoveroa enää koskaan maksaa. Juuri tästä syystä ostankin aina käytettyjä autoja.

Kyllä minä Mersunkin pystyisin ostamaan, mutta se on talvikelillä paljon huonompi ajettava kuin Tojota. Liukkailla keleillä Mersulla ei turvallisesti Essolle pääsisi, sillä siinä on perä hieman rauhaton ja kardaanikin tahtoo usein pitää melkoista ääntä.

On tietenkin toinenkin syy, miksi minä en Mersua hanki. Olen nähnyt niin monta törttöä nouksuksta Mersun ratissa, että en haluaisi tulla samaistetuksi siihen ihmisjoukkoon. Myös nämä tummatukkaiset eläkeläisetkin ajelevat mielellään Mersuilla, mutta en minä siihenkään joukkoon haluaisi kuulua. Paljon mukavampaa on ajella vanhalla Tojotalla, sillä silloin ihmisarvo on tallella.

• Ripa Tiura

On senverran asiantuntevaa sakkia, että ollaan raastuvassa todistamassa vastaan omia asiakkaitaan. Vaikka joutuisin täyden veron maksaan, niin en silti sinne enää mee

• Aanesta

Annesta jaloillasi, se on ainoa vaihtoehto jos haluat muutosta asiaan. Kaikki muu on turhaa rimpuilua.

T. Jo muuttanut.

• Jartsa

Miten niin, asia on juuri päinvastoin.

• laaakkkonen

Autoliitto ajaa meidän autokauppiaiden etua - kaikki mukaan!

• ...

...

• AJH

Eivät ne paljoa ole aikaan saaneet, mutta eipä jäseniäkään ole paljoa. Jäsenetuna tulevassa lehdessä on kyllä mielenkiintoisia tutkijalautakuntien onnettomuusraportteja. Niitä lukemalla alkaa pitää liikenneturvallisuusviranomaisten kouhkausta pienistä ylinopeuksista, alle puolen promillen humalatiloista ja kännykän käytöstä ajaessa harhaanjohtamisena.

• tarpeettomampaa

tarpeettomampaa veronmaksajien varoilla ylläpidettyä "seurustelukerhoa". Sille häviää jopa Autoliittokin, se hyvä kakkonen.

• PUUTTUU

...muskelit eli poliittista valtaa. Sitä saa Suomessa vain puolueet joilla on kansanedustajia eduskunnassa.

Tämän vuoksi autolijioilla pitäisi olla edunvalvojana "autoliitto", jolla on omia edustajia eduskunnassa. Kyllä autokansa tietää!

• iso yksikkö

Autoilijoita 2,5-3 miljoonaa, eli yli puolet kansasta, ja siinä mukana ei autoilijatkin(siis kansassa)

No olisihan juuri pienempi kuin koko kansan puolue, varmaan yli 18-vuotiaita on 4-miljoonaa

Tuskimpa nyt näin suurta yksikköä tarvittaisiin, kuin autoilijoiden puolue, tai edunvalvoja

Paremminkin kuten nytkin, on oman edunvaljojia, joilla jokin järjestö sitten takana silmän lumeena

• lusmu soidinwaara
        iso yksikkö kirjoitti:

Autoilijoita 2,5-3 miljoonaa, eli yli puolet kansasta, ja siinä mukana ei autoilijatkin(siis kansassa)

No olisihan juuri pienempi kuin koko kansan puolue, varmaan yli 18-vuotiaita on 4-miljoonaa

Tuskimpa nyt näin suurta yksikköä tarvittaisiin, kuin autoilijoiden puolue, tai edunvalvoja

Paremminkin kuten nytkin, on oman edunvaljojia, joilla jokin järjestö sitten takana silmän lumeena

Liittykää mukaan, pössytellään mutta ei autolla!

• silmän lumetta
        lusmu soidinwaara kirjoitti:

Liittykää mukaan, pössytellään mutta ei autolla!

Kyllä näilläkin lusmuilla takana, oma etu, näinkin voidaan raskaasti maksattaa verorahoilla lusmujen elämää, sivuseikka energian säästö, joka ei usko menköön katsomaan vaikka lentokoneisiin, sinne hinku, ja vielä ilmaiset taksiliputkin käytössä, tuhansien eurojen edestä vuodessa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa

Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja
      Maailman menoa
      346
      2761
    2. Mikä piirre on kasvoissa tärkein?

Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?
      Ikävä
      120
      1529
    3. Suurimman myrskyilyn jälkeen

vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul
      Ikävä
      48
      1370
    4. Mikä häpeä Haapaveden kaupungille

Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa
      Haapavesi
      57
      976
    5. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      15
      964
    6. Tojotamies törttöili taas auton eteen

Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta
      Suomussalmi
      27
      924
    7. En sano tätä pahalla

Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm
      Ikävä
      78
      889
    8. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      149
      888
    9. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      80
      878
    10. Tiedättekö miksi mies on olemassa?

Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar
      Ikävä
      205
      829
    Aihe