Sanokaapas hyvät ihmiset te jotka olette armeijan käyneet minkä takia puolustaisitte Suomea sodassa? En henkilökohtaisesti näe mitään syytä miksi tätä paskaa maata pitäisi puolustaa. Syyt ovat mm. seuraavat:
a) Verotulot vievät suuren osan ihmisten tuloista. Esim. bensan hinta pidetään tahallaan korkeana ja samoin tuloverot.
b) Sairaanhoito ja julkiset palvelut ajetaan alas niin että vain rikkailla on mahdollisuus niiden käyttämiseen. Tosin rikkaat eivät yleensä käytä julkisia palveluita.
c) Sotaveteraaneista tai eläkeläisistä ei välitetä paskaakaan. 7 euron korotus eläkkeisiin on aivan mitätön summa, sillä ostaa pari tupakka-askia joilla voi nopeuttaa elämänsä loppumista jotta pääsisi parempaan paikkaan kuin Suomi.
On todellakin lottovoitto syntyä Suomeen. Kaikista maailman maista piti juuri syntyä tänne.
Miksi puolustaisitte Suomea sodassa?
20
1232
Vastaukset
- naks!
Mene saunan taakse ja lopeta tuo piipitys!!!
- Kessu
Niin.. Että verot pitäis saada ALAS ja julkiset palvelut YLÖS. Ja rahat otetaan mistä? Valtiovelalla paikattiin viinaveron alekin!
Muuta sitten vaikka Keniaan jos mättää.- Uxi
Rahat voitaisiin ottaa vaikkapa siitä, että valtio voisi lopettaa ei-elintärkeiden alueiden tukemisen. Esimerkiksi urheilun ja kulttuurin tukemisen valtio voisi lopettaa kokonaan.
Ne eivät ole kenellekään elintärkeitä, eikä niihin välttämättä edes tarvita rahaa. Kuka tahansa voi vapaasti mennä kirmaamaan niityille ilman miljoonilla rakennettuja urheilukenttiä yms.
- parannusta
Vaikka korkea bensan hinta tekee Suomen puolustamisen järjettömäksi, onneksi sentään viinan hinta on laskenut, ettei tarvitse siitä valittaa...
Miksi minä puolustaisin suomea
Isoisäni puolusti maat viimeiseen saakka.
Minä saan puhua suomea,
Minä voin päästää lapset ulos leikkimään ilman että tarvitsee pelätä niiden puolesta, kuten vaikkapa yhdysvalloissa.
saan katsoa televisiosta Suomen pelejä eikä tarvite kannattaa esim. Venäjää.
Tää on mun koti ja saan elää vapaana.
Suomi on demokratia ja ihmisoikeudet on kunnossa.
Suomi ei ehkä ole optimaalisin maa. Täällä on kylmää ja pimeää. Mut siltikin en vois kuvitella kuolevani muualla kuin suomessa.
Ne kylmät väreet mitkä hiipii selkäpiihin kun Maamme laulu kajahtaa ja sadat miehet ja naiset nousevat seisaallen.
Ja eräs asia jonka laulu kertoo:
"Täällä Pohjantähden alla, korkeimmalla kukkulalla
Katson kauas kaukaisuuteen, tulet uniin uudestaan.
Täällä Pohjantähden alla, taivas täyttyy purppuralla
siitä suojakseni peiton minä itselleni saan.
Ja alla Pohjantähden minä tulen, minä lähden
Ja vain Pohjantähden nähden itken vuokses kyyneleen.
Täällä Pohjantähden alla, murheita on laulajalla,
täällä kuu kumoittava on myös alakuloinen.
Täällä Pohjantähden alla,hiipii sieluun asti halla,
ja tunteet tappamalla, rikki repii sydämen.
Ja alla Pohjantähden minä tulen, minä lähden
Ja vain Pohjantähden nähden itken vuokses kyyneleen."
viisas mies sanoi aikanaan "Ruotsalaisia emme ole, venäläisiksi emme halua joten olkaamme siis suomalaisia" Siksi minä olen valmis kuolemaan maani puolesta sillä olen suomalainen, viimeiseen hengenvetoon saakka- nobody
sillä nyt ei ole mitään väliä minkä maalainen sitä on. Eri kansallisuudet ja maat ovat vain keino tehdä ihmisistä eriarvoisia.
- ...
nobody kirjoitti:
sillä nyt ei ole mitään väliä minkä maalainen sitä on. Eri kansallisuudet ja maat ovat vain keino tehdä ihmisistä eriarvoisia.
Asuisitko mieluummin Suomessa, vai ihmisoikeuksia polkevalla Venäjällä. Eli kyllä sillä jotain väliä sittenkin on.
- nobody
... kirjoitti:
Asuisitko mieluummin Suomessa, vai ihmisoikeuksia polkevalla Venäjällä. Eli kyllä sillä jotain väliä sittenkin on.
maailmassa joka olisi oikeudenmukainen, ja sodista ja kansallisvaltioista vapaa. Valtiot ovat keinotekoisia luomuksia, joilla saadaan aikaan me vastaan ne ajattelua.
nobody kirjoitti:
maailmassa joka olisi oikeudenmukainen, ja sodista ja kansallisvaltioista vapaa. Valtiot ovat keinotekoisia luomuksia, joilla saadaan aikaan me vastaan ne ajattelua.
missä tällainen paikka on?
Maailma ei ole paratiisi mut siinä on selvittävä- nobody
Frederico kirjoitti:
Maailma ei ole paratiisi mut siinä on selvittävämutta siitä voidaan tehdä parempi paikka. Valitettavasti vaan näyttää siltä että tämä naurettavan itsekäs meno vaan jatkuu. Maailmassa hyvinvointi jakaantunut niin epätasaisesti kuin vain voi olla.
- Filo
Tässäpä muutamia kommentteja... No joo, älkää ottako näitä kaikkia ihan vakavasti. Kunhan jotain piti vastailla.
"Isoisäni puolusti maat viimeiseen saakka."
- Oletko varma että puolusti? Jospa hän vain hengasi porukan mukana sotatantereilla.
"Minä saan puhua suomea"
- Mahtaako maailmassa olla yhtään maata, jossa tietyllä kielellä puhuminen olisi kielletty?
"Minä voin päästää lapset ulos leikkimään ilman että tarvitsee pelätä niiden puolesta, kuten vaikkapa yhdysvalloissa."
- Ilmeisesti et asu millään yli 10 000 asukkaan paikkakunnalla.
"saan katsoa televisiosta Suomen pelejä eikä tarvite kannattaa esim. Venäjää."
- Eipä tarvitse kannattaa suomeakaan. Hitostako kukaan tietää, mitä maata joku kannattaa mielessään.
"Tää on mun koti ja saan elää vapaana."
- Loputtomia valintoja voi erehtyä luulemaan vapaudeksi. Sen virheen tekee helposti.
"Suomi on demokratia ja ihmisoikeudet on kunnossa."
- Eli siis mielestäsi esim. romaanit ovat muiden kansalaisten kanssa samassa asemassa vaikkapa työhaastatteluissa? Homoja ei syrjitä Suomessa? Jos demokratia on kansanvaltaa, mitä valtaa on kansalla? Taitaa olla mielivaltaa.
"Suomi ei ehkä ole optimaalisin maa. Täällä on kylmää ja pimeää. Mut siltikin en vois kuvitella kuolevani muualla kuin suomessa."
- Entä eläväsi?
"Ne kylmät väreet mitkä hiipii selkäpiihin kun Maamme laulu kajahtaa ja sadat miehet ja naiset nousevat seisaallen."
- Tiesitkö, että Maamme-laulun säveltänyt Pacius oli saksalainen? Kansallislaulumme on siis hampurilaisten katupoikien laulu. Erektiolääkkeenä kansallislaulu tosin toimii hyvin - nousevathan kaikki mulkut pystyyn sen kuullessaan.
"Ja eräs asia jonka laulu kertoo:
Täällä Pohjantähden alla, korkeimmalla kukkulalla
Katson kauas kaukaisuuteen, tulet uniin uudestaan.
Täällä Pohjantähden alla, taivas täyttyy purppuralla siitä suojakseni peiton minä itselleni saan."
- Eli täällä Pohjantähden alla oleva ei siis riitä, vaan pitää vielä katsoa kaukaisuuteen. Kaunista on vain unissa, joihin "tulet uudestaan". - kertoja
Frederico kirjoitti:
Maailma ei ole paratiisi mut siinä on selvittäväVielä löytyy joitakin täysin luonnon varassa eläviä kansoja, jotka ovat varmasti onnellisia. Onnellisia pelkästään senkin takia etteivät tiedä kaikesta siitä paskasta, mitä täältä ulkopuolelta löytyy. Ikävä kyllä nämäkin tulevat katoamaan, kapitalismin ulottaessa pitkiä kouriaan yhä syvemmälle Brasilian sademetsiin mm. McDonaldsin voimalla. Siinä kaivetaan samalla koko maailman yhteistä hautaa, mutta eipä sillä niin väliä.
ja vastaus alkuperäiseen kysymykseen: puolustaisin Suomea, koska tämä ja muut Pohjoismaat ovat ainutlaatuisia, kun katsotaan maailmaa yleensä. Maailman paras tasa-arvo, upea luonto ja muutenkin kaupungit siistejä (millainen paskakasa saatiin Viipuristakin, kiitos venäläiset), mahtava kansallinen yhteishenki sekä turvallinen kasvupaikka lapsille.
Aiemmin "erään viisaan suomalaisen" lauseen lausui Snellman, joka sanoi kielitaistelun vallitessa "Jos jo kaikki suomalaiset puhuisivat ruotsia, olisi kaikki paljon paremmin." Suuri suomalainen henkilö joka tapauksessa, hänellekin kuuluu suuri kiitos, että puhumme nyt suomea. - 123
nobody kirjoitti:
Just sun kaltasia maailman kansalaisia on suorastaan MAHTAVA päästä aina kiusaamaan ja rääkkäämän työn puoleta!! Teillä ei kyllä vittu ole mitään tajua oikeasta elämästä tällä pallolla..
jotta mitkään ulkomaanpellet eivät pääsisi sanomaan miten hoitaa täällä asioita ja jos aiot mainita että päättäähän eu tämän maan asioista niin vastustan myös sitä.
- Sea
vittu oot oikein perehtynyt asioihin!!!!
käy nyt poika ylä-aste loppuun jos vaikka siellä kerrottaisiin vähä elämästä!!!! - tavallinen sälli
Minulla on täällä koti. Kyllä minä sitä puolustaisin. Täällä saa olla suomalainen ihan rauhassa ja hyvässä seurassa.. :)
Suomi on ihan kelpo paikka asua. Jos haluaa muutoksia, pitää niitä yrittää ajaa. - millä välineni
aseet on kuin sotamuseosta 1397-1045 ajalta. vahva miliisijoukko, jolla ei pidä kuin kevytaseiset kapinat tai rosvojoukot kurissa. Kunnon aseilla maanpuolustushenki paranisi, kun pääsisi ryöstö- ja rikastumisretkille naapureihin tai ulkomaille-
- jermuiluja
tositilanteessa puolustaisit tai saisit napin otsikkoon. mutta köyhemmät voi olla kunnon sotahulluja, joille ei tarvi edes maksaa vaan sotia jytistellee ihan himmoosa.
- Finnbat
... jotta jatkossakin voisit vapaana miehenä kirjoittaa tänne palstalle.
- MadeinFinland
Jos Suomi on niin huono maa, niin mikset muuta muualle. Todella ärsyttävää tollainen asenne, että pitää saada huippuluokan palvelua olemattomilla veroilla eli luksusta ilmaiseksi. Onhan Suomessa osa veroista liioittelua. Ja totta on että valtiovalta ei tue ehkä tarpeeksi sotaveteraaneja, mutta moni muu tukee, esim. Puolustusvoimilla on jokavuotinen avustuskeräys. Ja eikös sotaveteraaneista huolehtiminen ole koko kansan tehtävä, sillä he taistelivat viimeiseen asti, jotta meillä on oma itsenäinen valtio, jossa elää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.4022132Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek121959Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2501405Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?
En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.821059Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?
Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel56965Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia402948Rakennetaanko yhdessä?
Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä39818- 56789
- 75760
Hyvää yötä mies
Nuku hyvin. Viikonloppuna on tulossa hellettä, se on mukavaa. Juhannuskin kohta. Mun tekis mieli huolehtia susta. Semmo70734