Ostin Qashqain. Nyt tuli pimeä aika ja ajovalot näyttävät ihmeen heikoilta. Pitkät valot ok, mutta normaali ajovalo näyttää ihmeen himmeiltä. Kun ohiajattaessa toinen auto on rinnalla, on aina siinä paremmin toimivat valot. Normaalisti ajovalot ovat off-tilassa eli menevät automaattisesti päälle, mutta en saa muussakaan tilassa valoista enempää irti. Ihmettelen heikkoja valoja. Onko valoissa vikaa vai kuskin valojen asentamisessa?
Qashqain valot
11
4553
Vastaukset
- ohjekirja, lue perke
Toisissa autoissa vaan on huonot valot. Etsi joku autolehden testi, niin siellä kerrotaan mitä nuo käskain tuikut oikeasti ovat.
- olisit ostanut
senoneilla!
- mi6
Xenonit on tosiaan hyvät vielä 100 tkm ajettunakin. Vaikka ne maksaa paljon ja niiden uusiminenkin on kallista, kannattaa niihin satsata.
- valoa pimeyteen
vaihda 100w polttimot ja releistä valot vähintään 4mm2 kaapeleilla suoraan laturin b navasta niin valoteho saadaan mahdollisimman hyväksi ja kirkkaaksi.
100w polttimoita ei kannata polttaa pitkiä aikoja paikallaan eli kannattaa kääntää parkeille jos seisottaa autoa pitkään moottorin käydessä. lämpö polttaa ja himmentää umpioita jos ajoviima ei jäähdytä.
kesäksi vaihtaa takaisin 55w. syksyn pimeille sitten 100w. minulla on ollut näin jo vuosia. palaneen polttimon merkkivalo paloi koko ajan kunnes keksin kytkeä etusumarit alkuperäisten lähivalojen paikalle ja siitä sitten ohjausvirta releelle.
tämän kytkennän olen myös purkanut kesäksi kun laittaa 55w. polttimot.
katsastukseen täytyy muuttaa normaaliksi tietysti.- on meitä
jo oli taas neuvo....tuolla hommalla polttaa vaan autonsa eikä takuulla saa euroakaan vakuutuksesta. Eikö täällä ole kielletty antamasta neuvoja laittomuuksiin ja tässä on kyllä siitä kysymys. Ja voin vaan kuvitella miltä tuntuu vastaantulevasta?
- perusasiat
on meitä kirjoitti:
jo oli taas neuvo....tuolla hommalla polttaa vaan autonsa eikä takuulla saa euroakaan vakuutuksesta. Eikö täällä ole kielletty antamasta neuvoja laittomuuksiin ja tässä on kyllä siitä kysymys. Ja voin vaan kuvitella miltä tuntuu vastaantulevasta?
Noo, mehän kaikki muistamme, että jos sattuu kolari, niin kannattaa varmuuden vuoksi mainita onnettomuuden syntyyn vaikuttaneena tekijänä vastaantulijan valojen tolkuton häikäisy tai valoviat, esim jarruvalot eivät toimineet tai takavalot pimeänä.
Rikkinäisiä jarruvalopolttimoita on todella monella, samoin näitä pellexenonenja, väärin asennettuja/väärän tyyppisiä polttimoita
Sit ku sieltä löytyy pellexenonit, väärin asennettue/vääräntyyppistä poltinta voi hyvällä tuurilla saada syyllisyyden astetta & kustannuksia jaettua vähän uusiksi. - valoa pimeyteen
on meitä kirjoitti:
ei oikein suunnattu umpio häikäise yhtään enempää 100w polttimolla kuin 55w polttimolla turhaa paskan jauhantaa sellainen samoin kuin että sumuvalot muka häikäisisi. ei häikäise jos ei katso suoraan niihin.
ja kuinka monta autoa on palanut sen takia että on 55w polttimo vaihdettu 100w polttimoon? ei varmaan yhtään. - esson legendoja
valoa pimeyteen kirjoitti:
ei oikein suunnattu umpio häikäise yhtään enempää 100w polttimolla kuin 55w polttimolla turhaa paskan jauhantaa sellainen samoin kuin että sumuvalot muka häikäisisi. ei häikäise jos ei katso suoraan niihin.
ja kuinka monta autoa on palanut sen takia että on 55w polttimo vaihdettu 100w polttimoon? ei varmaan yhtään.Väärän tehoisissa polttimoissa hehkulangan paikka tai pituus voi poiketa siitä, mitä sen kuuluu olla. Jolloin valokuviokin muuttuu. Jolloin tien pintaan eli saadakaan sen enempää valoa (mutta vastaantulijoiden silmiin sitäkin enemmän). Vrt nämä laittomat xenonviritykset.
Vaan sama pätee myös näihin long life polttimoihin - niissähän pitää olla pitempi hehkulanka. Ex autossani valot olivat orkkispolttimoilla (mallia long life) varsin kehnot. Kantamaa riitti, mutta tien reunat jäivät täysin pimentoon. Tilanne korjaantui ns. tehopolttimoilla .... siis enemmän valoa, mutta ennen kaikkea parempi (leveämpi) valokuvio.
- Naissan
Tämänkö takia joka toinen käskäi-kuljettaja ajaa päivälläkin sumuvalot loistaen?
- sumaritko loistaa jo
Olen ihmetellyt ihan samaa, veit vähän kuin jalat suustani ! =D
Täytyy oma lamppukin aika himmeä olla, jos käskain ostaa.
- Anonyymi
lyhyet valot ja rekisterikilven valot ajaessa himmenee ja kirkastuu,2019 mallinen qaskai. ei paljoa mutta huomaa selvästi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1482879Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3672037- 401767
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii371722Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321411Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em941213- 541173
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul328955Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles110938Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53782