YR-auto Herttoniemi

Miksu

Onko kokemusta kyseisestä liikkeestä? Siellä on kiinnostava kärry mutta olisi kiva kuulla kommentteja liikkeen luotettavuudesta ja autojen laadusta ennen ostoksille lähtöä.

Kiitos jo etukäteen asiallisista vastauksista.

97

16299

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vierasvaan

vastaus, mutta vaikuttaa todella epäluotettavalta mestalta. Sain sieltä koeajoon yön yli auton, jonka huoltohistoriasta olivat jotenkin hämmentävän ympäripyöreitä, ja AKE:n rekisterista sitten selvisi että auto ei ole edes leimassa. Enpä huomannut vasta kuin jälkikäteen että rekisteriotekin sattui puuttumaan. Vien huomenna auton takaisin, saapa nähdä mikä on selitys.

• autonostaja

Mikähän mahtoi olla selitys tuohon ylläolevaan? Olisi kiva kuulla lisää kommentteja ko. liikkeestä.
      Kiitos!

• marjonen

Meillä on hyviä kokemuksia liikkeestä. Sinnehän palautuvat esim. kaikki OP-rahoituksen leasing-autot. Ostimme sieltä Nissan Noten pari vuotta takaperin ja olemme olleet todella tyytyväisiä. Hintaa sai tingittyä ja lopuksi tankillisen bensaa, kun ei enää hinta tippunut :) Liisareissa on yleensä huollot tehty ajallaan ja paperit ovat kunnossa.

MP

• Niisku-10

Onko tästä autoliikkeestä tuoreita kokemuksia? Risuja tai ruusuja?

• Nenästä vedetty

Minulla on taas elämäni tähän asti huonoin autokauppa tehty kyseisessä liikkeessä. Sinne palautuvat Nordea-rahoituksen leasing- autot ja sellaisen
        tulin ostaneeks. Myyjä vakuutti että auto on huolto historialtaan hienossa
        kunnossa ja huollot tehty ajallaan......Koeajo paljasti että auto oli pahasti
        tukossa ja polttoaineen kulutuskin aika raju. Nordea-rahoitus pyrkii jättämään viimeiset korjaukset tekmättä ja pyrkii siirtämään ne uuden asiakkaan huoleksi.
        Yli 200 euron korjaukset ja viimeisen kuukauden korjaus laskuihin pitää
        saada hyväksyntä Nordea rahoitukselta......Kauppa tehtiin ja sovittiin että
        YR-auto korjauttaa auton kuntoon. Nyt on reilu 3 kk mennyt eikä auto ole
        vieläkään tullut kuntoon. Kaiken lisäksi auto oli myynti hetkellä ajokiellossakin edellisen omistajan laiminlyönnin takia. Minun oli se maksettava että kilvet
        eivät lähteneet.....Nyt Nordea-rahoitus on siirtämässä vastuita uudelle omistajalle vaikka ei ole saanut tähän päivään mennessä autoa kuntoon.
        Autossa on edellisen omistajan jäljiltä 3000-10000€ vika joka on ollut jo
        auton takuuaikana päällä. Varokaa ostamasta leasing autoja ainakin yr autosta., Minulle ei edellinen omistaja, toimitusjohtaja suostunut kertomaan autoa käyttäneen kaverin puhelin nroa. Auton myynyttä myyjää ei ole saanut
        puheloimeen 3 kuukauteen.
        puhelin nroa ja niin jäi tärkeä osa auton historiikistä

• Nenästä vedetty
        Nenästä vedetty kirjoitti:

Minulla on taas elämäni tähän asti huonoin autokauppa tehty kyseisessä liikkeessä. Sinne palautuvat Nordea-rahoituksen leasing- autot ja sellaisen
        tulin ostaneeks. Myyjä vakuutti että auto on huolto historialtaan hienossa
        kunnossa ja huollot tehty ajallaan......Koeajo paljasti että auto oli pahasti
        tukossa ja polttoaineen kulutuskin aika raju. Nordea-rahoitus pyrkii jättämään viimeiset korjaukset tekmättä ja pyrkii siirtämään ne uuden asiakkaan huoleksi.
        Yli 200 euron korjaukset ja viimeisen kuukauden korjaus laskuihin pitää
        saada hyväksyntä Nordea rahoitukselta......Kauppa tehtiin ja sovittiin että
        YR-auto korjauttaa auton kuntoon. Nyt on reilu 3 kk mennyt eikä auto ole
        vieläkään tullut kuntoon. Kaiken lisäksi auto oli myynti hetkellä ajokiellossakin edellisen omistajan laiminlyönnin takia. Minun oli se maksettava että kilvet
        eivät lähteneet.....Nyt Nordea-rahoitus on siirtämässä vastuita uudelle omistajalle vaikka ei ole saanut tähän päivään mennessä autoa kuntoon.
        Autossa on edellisen omistajan jäljiltä 3000-10000€ vika joka on ollut jo
        auton takuuaikana päällä. Varokaa ostamasta leasing autoja ainakin yr autosta., Minulle ei edellinen omistaja, toimitusjohtaja suostunut kertomaan autoa käyttäneen kaverin puhelin nroa. Auton myynyttä myyjää ei ole saanut
        puheloimeen 3 kuukauteen.
        puhelin nroa ja niin jäi tärkeä osa auton historiikistä

Auto on nyt kotona ja nyt ensi kerran kun kaupan teosta on kulunut vajaa 5 kk, tuntuu että auto on saatu vihdoin kuntoon. Softan päivitys onnistui ensi kerran ja nyt auton kulutus on normaali ja öljyn pintakaan ei nouse. YR- auto/ Nordea- rahoituksella on nyt näytön paikka. Onko koeajossa paljastunut vika jonka YR-autoon luvannut korjata jo ennen auton luovutusta kunnossa ja pääsemmekö nyt auton arvon alennuksesta ja kuluista yhteisymmärrykseen?

• Nenästä vedetty

Auto on nyt kotona ja nyt ensi kerran kun kaupan teosta on kulunut vajaa 5 kk, tuntuu että auto on saatu vihdoin kuntoon. Softan päivitys onnistui ensi kerran ja nyt auton kulutus on normaali ja öljyn pintakaan ei nouse. YR- auto/ Nordea- rahoituksella on nyt näytön paikka. Onko koeajossa paljastunut vika jonka YR-autoon luvannut korjata jo ennen auton luovutusta kunnossa ja pääsemmekö nyt auton arvon alennuksesta ja kuluista yhteisymmärrykseen?

Olin turhan toiveikas auton kuntoon tulon suhteen, Vajaassa viikossa selvisi
        että autossa on edelleen sama vika päällä. Maahantujan korjaamo ei vielä
        ole pystynyt korjaamaan autoa joka on Metroautossa todettu 6kk sitten kunnossa
        olevaksi.

• pettynyt3

Olin turhan toiveikas auton kuntoon tulon suhteen, Vajaassa viikossa selvisi
        että autossa on edelleen sama vika päällä. Maahantujan korjaamo ei vielä
        ole pystynyt korjaamaan autoa joka on Metroautossa todettu 6kk sitten kunnossa
        olevaksi.

Olen ollut turhan luottavainen YR-auton suhteen. Mitään mitä suullisesti sieltä
        on luvattu ei tunnu pitävän paikkansa ja en ole kirjallisesti heiltä saanut mitään vaikka ovat luvanneet lupaamansa asiat myös kirjallisesti minulle toimittaa.
        Tuntuu olevan sellainen talo jossa ei mitään mitä luvataan ei laiteta paperille.
        Tämä tuntuu olevan talon toiminta tapa jos olet auton ostanut rahoitus yhtiöltä?

• pettynyt3
        pettynyt3 kirjoitti:

Olen ollut turhan luottavainen YR-auton suhteen. Mitään mitä suullisesti sieltä
        on luvattu ei tunnu pitävän paikkansa ja en ole kirjallisesti heiltä saanut mitään vaikka ovat luvanneet lupaamansa asiat myös kirjallisesti minulle toimittaa.
        Tuntuu olevan sellainen talo jossa ei mitään mitä luvataan ei laiteta paperille.
        Tämä tuntuu olevan talon toiminta tapa jos olet auton ostanut rahoitus yhtiöltä?

Onhan YR-autossa jotain hyvääkin. Olen saanut heiltä muutamaan kerran
        sijaisauton käyttöön ja onhan se ollut tarpeenkin kun oma auto on ollut maahantuojan korjaamolla ajallisesti 2kk korjattavana ja auton kaupasta on kulunut nyt 6 kk. Maahantuojan korjaamoa ei voi nopeasta toiminnasta syyttää.

• Nenästä vedetty
        pettynyt3 kirjoitti:

Onhan YR-autossa jotain hyvääkin. Olen saanut heiltä muutamaan kerran
        sijaisauton käyttöön ja onhan se ollut tarpeenkin kun oma auto on ollut maahantuojan korjaamolla ajallisesti 2kk korjattavana ja auton kaupasta on kulunut nyt 6 kk. Maahantuojan korjaamoa ei voi nopeasta toiminnasta syyttää.

Olen nyt ajanut autollani n. 3,5 kk Joulukuun 2013 puolivälistä ja autoni on toiminnut nyt kuin sen kuuluukin toimia.
        Alku oli hankalaa ja ensimmäinen puoli vuotta oli tuskien taivalta. Nyt kun auto on saatu kuntoon niin annan siitä kiitosta YR-autolle, Autotalo Laakkosen huollolle, auton maahantuojalle sekä Nordea Rahoitukselle. Auto saatiin vihdoin kuntoon ja vaikka alku taival oli todella hankaalaa. Näin jälkeen päin olen tyytyväinen että tein kaupan Yr-auton kanssa ja liikkeellä oli vastuu auton kuntoon saamisessa.
        Pettynyt ja nenästä vedetty on nyt tyytyväinen liikkeiden toimintaan kun auto
        saatiin suurien vaikeuksien jälkeen kuntoon. Toivottavasti auto pelaa jatkossakin.....

• Tämmöistänykypäivänä

Meitä palvelleella myyjällä tökerö käytös , hyvästä asiakaspalvelusta ei tietoakaan. Vastaavaa olen kohdannut kymmeniä vuosia sitten ja tuli mieleen vanha Spede show , jossa vitsailtiin heikosta palvelusta rautakaupassa joskus -70. luvulla.

• Anonyymi

Tuo ei ole totta. Taitaa olla liikkeen työntekijän kirjoittama.

• pettynyt999

Kävin äskettäin siellä kattelemassa autoja, ja palvelu on ainakin aivan ala-arvoista, toimitusjohtajaa myöten. Asiakasta ei arvosteta ollenkaan. Jäi niin paska maku suuhun että vaikka sieltä olisikin löytynyt hyvä auto niin vain periaatteesta en lähtenyt tekemään kauppoja heidän kanssaan.

• kierrän kaukaa

Minulla ihan samat kokemukset ko liikkeestä. Mä en periaatteessakaan tee kauppoja jos asiakasta ei arvosteta. Vähintäin pitää kahvit tarjota ja olla ystävällinen. ja hintaakin vois tiputtaa ettei tartte kauheasti kärttää ettäpaljonko se nyt tippuisi.

• S3 Pitää saada

Meinasin mennä kattoo just vkn loppuna S3:sta sinne mut No kierretää liike kaukaa...

• ok.liike

Minulla on liikkeestä ihan hyvät kokemukset.Oman auton hyvityshinta ei siellä ole samaa luokkaa kuin muualla,mutta onhan se ostettava autokin muita halvempi=väliraha ratkaisee.Olen tehnyt kyseisessä liikkeessä kolmet kaupat ja ihan tyytyväinen olen ollut palveluun ym

• vanha kelpo firma

pojat ,jos kauppias on tehnyt kymmeniä vuosia kauppaa on varmaa että veromies on ainakin tyytyväinen,se että näitä munapäitä tänne aina siunaantuu on eri juttu, ei hesassa ole montaa yhtä vanhaa autokauppiasta kun tämä.
      joten satunnaiset sössöt voi huoletta jättää omaan arvoonsa.
      ja tää alottaja vielä uskoo noita möllejä?
      se että jonkin pellen tyttären lapsen kaverilla oli ostettu auto
      Jorkan lähimutteri&Ruuvi liikkeestä ja siinä oli takuu kaikki huollot ja korjaukset kuulu hintaan.eikä tarvinnut maksaa vakuutuksia tai käyttömaksua vuoteen ja hinta oli 100€.
      no eihän tällaista voi olla mutta näihin sitten vertaillaan niitä ostoksia,
      tosin itellä oli vuoden automaatti johon ei tarvinnut vakuutuksia eikä käyttömasuja maksella kun edellinen omistaja hoiti ne,eikä auto maksanut mitään,itse piti ostaa pensat josta tietenkin valitin! antaa nyt auto hyvä uskoiselle ja sitten se kuluttaakin 10l/100km? lähentelee törkeää petosta?
      tosin tällanen vaatii suhteita ja ammattitaitoa jota näillä mölleillä ei kumpaakaan ole eikä tule!
      turhaa höpötystä kelpo firmasta. asiakkaita on jo paljon ennenkuin nämä syvien metsien möllit olivat edes syntyneet!

• sfg

Ihan jees 2010 ostin auton, ja kun oli vanha pohjola leasing ni sai viel halvan lainan kaupan päälle ja vuodeks ilmasen vakuutuksen pohjolalta :D

• Tosi "tyytyväinen"

Joo o.... Noh mulla nyt sit niitä risuja. En todellakaan suosittele kyseistä liikettä kenellekkään. Itse ostin reilu vuosi sitten kyseisestä paikasta nokkaketjullisen 07 vuoden auton. Kesti ilman vikoja noin 3kk jonka jälkeen kirjaimellisesti kojelauta oli ku joulukuusi.( Nimenomaan semmonen Leasing auto) Noh mitäpä siinä muuta kun takasin liikkeeseen kunhan kävin hakemassa Magneetista vikalistan että mikä mättää. Sieltä tuli kaksi a4 paperillista listaa mitä milloinkin vikana ja eikun nokka kohti yr autoa. Listat näytettyäni myyjäliikkeen vastaus oli että varmaan akku mennyt kun on noin paljon sitä vikaa. Akku vaihtoon omaan piikkiin tietysti mutta mitään ei auttanut. Siitä sitten rumbaan jonka aikana auto oli pajalla 4 tai 5 kertaa millon mitäkin vikaa pangottiin ja etittiin ja aikaa meni noin 6kk. Loppujenlopuksi ongelma oli Nokkaketjun venyminen. (Ajettu 120 000) Siitä sitten taistelua mitä kukakin maksaa ja lupputulema oli se että meni jonnekkin yr auton käyttämään huoltoliikkeeseen ja homma saatiin hoidettua sillä tulemalla että itse maksoin puolet kustannuksista. (tai siis mitään dokumenttia asiasta en saanut jossa olisi näkynyt kokonaishinta mutta...) Nyt sitten kävin hakemassa auton 140 000 huollosta ja tuli sitten ilmoitus että Vetarin akselin koneenpään suojakumi on vaurioitunut ja todennäköisin syy tähän on tuo kyseinen nokkaketjun vaihto. 100% varmaa se ei ole mutta kuulemma aika harvinaista että kyseinen kumi hajoaa kummaltakin puolelta identtisesti... Tästä lisäkustannuksia 200 - 300€. Parasta hommassa oli se että alkuperäisestä ketjunvaihdosta olisi maahatuoja niin sanottuna "Good will":nä maksanut minun osuuden jos olisi mennyt maahatuojalle korjaukseen mutta se ei myyjä liikkeelle sopinut. Korjaus kustannus maahatuojalla olisi ollut n.1600€. Joten eipä siinä kun Autokaupoille Mars!!

• asiakas myös

Ostettiin kesällä hyvä ja mielestäni halpa auto. Valikoima oli hyvä, mutta kaikilla myyjillä helvetinmoinen kiire. No, kun malttoi odotella ja tarpeeksi paljon kröhiä, niin lopulta myyjällä oli aikaa. Tuurikauppaahan tää käytettyjen ostaminen on aina, ja ei myyjätkään niistä autoista aina kaikkea tiedä. Siisti ja kelpo peli saatiin kakkos autoksi, ja ainakin ulkoinen kunto oli kuin uusi, verrattuna muihin vastaaviin. Kierrettiin muutama kaupunki läpi ennenkuin "oikea löyty". Eli auto käy ja kukkuu vielä 6kk käytön ja pakkastenki jälkeen. Suosittelen, ainakin omasta puolestani.

• tytyväinen asiakas

Ostamassani käytetyssä ilmeni kauppojen jälkeen useamman tuhannen euron vikaa. Hoitivat korjauksen, takuut ym. maksutta. Asiallista ja hyvää palvelua.
      Niin joo, ja asiallisella asioiden hoitamisella saa yleensä asiallista palvelua...

• Viestinviejä

Olin tuntemani henkilön kanssa ko. liikkeessä syksyllä 2011:
        1. Nuioren myyjän asiantuntemus oli varsin vajaavaista
        2. Kauppojen jälkeen selvisi, että myivät katsastamattoman auton! Kaiken huipuksi ehdottivat ensin, että ostajan olisi pitänyt tuoda ajokiellossa oleva auto sadan kilometrin päästä katsastettavaksi heidän osoittamaansa paikkaan.
        3. Pari kuukautta myöhemmin, jouluna, moottorin vikailmoitus syttyi. Joululomareissusta ei uskaltanut palata ilman tarkempaa tutkimusta, joten auto vietiin lähimpään huoltoon, mistä ajan sai, ja jälkikäteen laskut YR:lle, koska käytettyjen autojen kaupassa myyjäliike vastaa 6kk:n ajan vioista, jotka eivät synny käyttövirheistä tms. No, YR vastaili vittuillen, että auto olisi pitänyt ajaa vikailmoituksen riskeistä huolimatta parisataa kilsaa heidän käyttämäänsä huoltoon ja siihen vedoten korvasivat laskusta vain puolet.
        4. Tämän jälkeen koko prosessista lähetettyyn palautteeseen itse toimitusjohtaja vastasi ylimielisesti, vastuuta kierrellen ja itseään sekä liikettä kehuen...

ÄLKÄÄ IKINÄ OSTAKO KO. LIIKKEESTÄ AUTON AUTOA!!!

• autokaupallinen-mies
        Viestinviejä kirjoitti:

2. Kauppojen jälkeen selvisi, että myivät katsastamattoman auton! Kaiken huipuksi ehdottivat ensin, että ostajan olisi pitänyt tuoda ajokiellossa oleva auto sadan kilometrin päästä katsastettavaksi heidän osoittamaansa paikkaan.
        3. Pari kuukautta myöhemmin, jouluna, moottorin vikailmoitus syttyi. Joululomareissusta ei uskaltanut palata ilman tarkempaa tutkimusta, joten auto vietiin lähimpään huoltoon, mistä ajan sai, ja jälkikäteen laskut YR:lle, koska käytettyjen autojen kaupassa myyjäliike vastaa 6kk:n ajan vioista, jotka eivät synny käyttövirheistä tms. No, YR vastaili vittuillen, että auto olisi pitänyt ajaa vikailmoituksen riskeistä huolimatta parisataa kilsaa heidän käyttämäänsä huoltoon ja siihen vedoten korvasivat laskusta vain puolet.
        4. Tämän jälkeen koko prosessista lähetettyyn palautteeseen itse toimitusjohtaja vastasi ylimielisesti, vastuuta kierrellen ja itseään sekä liikettä kehuen...

Kyseistä liikettä tai kalustoaan saati henkilökuntaansa tuntematta, oikaisen muutaman epäkohdan jotka kirjoituksessasi päin prsettä eivätkä perustu mihinkään lakiin saati todellisuuteen.

"Kauppojen jälkeen selvisi, että myivät katsastamattoman auton!"

HEHEI!? Ostajalla on lain mukaan VELVOLLISUUS tutustua ennen ostoa autoon ja sen asiapapereihin. SINUN olisi pitänyt ennen ostopäätöstä havaita ilmiselvä asia ja jättää auto ostamatta tai ennen ostoa pyytää liikettä hoitamaan katsastuksen.
        =SINUN MOKA.

"Pari kuukautta myöhemmin, jouluna, moottorin vikailmoitus syttyi. "

Ok. Ja mitähän sitten? JOS olisit myyjäliikkeen halunnut ottavan osaa mahdolliseen vikaan, sinun olisi LAIN MUKAAN ollut velvollisuus ottaa liikkeeseen yhteyttä ja kysyä halukkuudestaan tutkia ja korjauttaa vika. Autoliikkeellä on ENSISIJAINEN OIKEUS todeta ja korjata vika osoittamassaan paikassa.
        =SINUN MOKA, kun et lain määräämällä tavalla toiminut. (Eli ei niitä autoja noin vaan korjautella kenenkään piikkiin...)

"...jälkikäteen laskut YR:lle, koska käytettyjen autojen kaupassa myyjäliike vastaa 6kk:n ajan vioista..."

OHHOH!?
        Mikäs laki se noin määrää? ei sitten mikään.
        =SINUN MOKA, laskuja ei ominpäin lähetellä minnekään, eli omaan laskuusi olet korjauksia teettänyt SINUN autoosi.

"...korvasivat laskusta vain puolet."

AIVAN, vaikka lain mukaan sinä töttöröit ominpäin ilman heidän lupaansa ja kuitenkin heidän piikkiinsä... lain mukaan ei olisi ollut mikään pakko ottaa osaa edes tuolla puolikkaalla. (Halusivat "goodwill" hyvässä hengessä maksaa puolet hyvää hyvyyttään...)

"Tämän jälkeen koko prosessista lähetettyyn palautteeseen itse toimitusjohtaja vastasi..."

NO IHME että vastasi yhtään mitään, jos palautteesi oli yhtä harhaisen kuvittelijan haaveita, kuin tässä tähän sanailemasi höpinät.

No, ei minulla muuta, nämä "pikku" harhaisuudet vain halusin oikaista, ettei joku muukin luule samoja harhoja käytetyn auton kaupoissa, kuin sinä.

Oikein hyvää illan jatkoa.

Ps. Lue tämä:

http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/2012/07/1577579/kaytetyn-auton-ostajat-naita-vikoja-myyjat-eivat-korvaa

• Anonyymi
        Viestinviejä kirjoitti:

Minullakin on vastaava kokemus.

• Ei koskaan yrjöautoa

Nimimerkki "autokaupallinen-mies" taitaa olla tämä mainittu YR(jö)-auton vittumainen toimitusjohtaja.

Harkitsin parin auton hankkimista tämän liikkeen kautta, mutta onneksi päädyin totuudentorvi-Suomi24:een, joten kierrän kaukaa ja marssin mieluusti Laakkoselle.

• epäonnistunut kauppa

YR auto kokemukseni on elämäni huonoin autokauppa. Yli miljoonan
        ajokilometrin kokemuksella voin sanoa että Nordea rahoituksen omistama ja Yr-auton myymä auto ei ollut siinä kunnossa mitä sen piti olla. Eikä sitä ole
        sitä ole vielä edes saatu kuntoon. Auton myynyttä myyjää ei ole saatu kolmeen kuukauteen edes puhelimeen. 4 kuukautta sitä on korjattu maahantuojan
        liikkeessä vielä siinä onnistumatta. Liikkeen toimitusjohtaja jos olisi ollut
        paikalla kaupan teko aikana, niin olisi kauppa varmasti jäänyt tekemättä....
        Nordea rahoituksella on varmasti ollut tiedossa autossa ollut vika joka on takuuaikan jätetty tekemättä ja tietoisasti siirretty uudelle asiakkaalle.
        Voi sanoa että tosi kieroa ja alhaista toimintaa.

• Jättäkää väliin
        epäonnistunut kauppa kirjoitti:

ajokilometrin kokemuksella voin sanoa että Nordea rahoituksen omistama ja Yr-auton myymä auto ei ollut siinä kunnossa mitä sen piti olla. Eikä sitä ole
        sitä ole vielä edes saatu kuntoon. Auton myynyttä myyjää ei ole saatu kolmeen kuukauteen edes puhelimeen. 4 kuukautta sitä on korjattu maahantuojan
        Nordea rahoituksella on varmasti ollut tiedossa autossa ollut vika joka on takuuaikan jätetty tekemättä ja tietoisasti siirretty uudelle asiakkaalle.

Samanalaisia kokemuksia YR-Auton toiminnasta. En voi suositella kenellekään. Kiertäkää kaukaa, vaikka hinnat vaikuttaisivat houkuttelevilta.

• epäonnistunt kauppa

Nyt kun kaupasta on kulunut vajaa 5 kk, on auto vihdoin saatu kuntoon.
        Auto on ollut maahantuojan korjaamolla useaan otteeseen ja viimeksi 3 vkoa.
        Autosta paljastui ohjelma vika joka on ollut päällä jo ennen kun ostin auton ja
        nyt vasta maahantuojalta löytyi sellainen softan päivitys että auto toimii normaalisti.
        Vajaan 5 kk auto oli siinä kunnossa että se kulutti 3 litraa sadalla liikaa polttoainetta
        ja öljyn määrä moottorissa nousi koko ajan. Tämä aiheutti että moottoriöljyt piti vaihtaa jo tuhannen kilometerin välein kun öljy oli jo kelvotonta. Toivottavsti saamme YR auton kanssa sovittua kuluista ja auton arvon alennuksesta kun sitä ei ole vajaaseen 5 kk voinut käyttää normaalisti.

• epäonnistunut kauppa
        epäonnistunt kauppa kirjoitti:

Nyt kun kaupasta on kulunut vajaa 5 kk, on auto vihdoin saatu kuntoon.
        Auto on ollut maahantuojan korjaamolla useaan otteeseen ja viimeksi 3 vkoa.
        Autosta paljastui ohjelma vika joka on ollut päällä jo ennen kun ostin auton ja
        nyt vasta maahantuojalta löytyi sellainen softan päivitys että auto toimii normaalisti.
        Vajaan 5 kk auto oli siinä kunnossa että se kulutti 3 litraa sadalla liikaa polttoainetta
        ja öljyn määrä moottorissa nousi koko ajan. Tämä aiheutti että moottoriöljyt piti vaihtaa jo tuhannen kilometerin välein kun öljy oli jo kelvotonta. Toivottavsti saamme YR auton kanssa sovittua kuluista ja auton arvon alennuksesta kun sitä ei ole vajaaseen 5 kk voinut käyttää normaalisti.

Autoa ei olekkaan saatu vielä kuntoon.....Olen tosi pettynyt ja nyt myös maahantuojan korjaamon tasoon. 5 kk autoa on korjattu ja vieläkin sama vika on päällä. Älkää ostako autoa ennen kuin se on varmasti toimiva ja kunnossa.
        Ei ole mitään varmuutta tuleeko auto kuntoon ja jos tulee niin minä vuonna?

• epäonnistunut kauppa

Autoa ei olekkaan saatu vielä kuntoon.....Olen tosi pettynyt ja nyt myös maahantuojan korjaamon tasoon. 5 kk autoa on korjattu ja vieläkin sama vika on päällä. Älkää ostako autoa ennen kuin se on varmasti toimiva ja kunnossa.
        Ei ole mitään varmuutta tuleeko auto kuntoon ja jos tulee niin minä vuonna?

Jotain hyvääkin liikkeessä on. Olen saanut sijaisauton välillä käyttööni kun oma auto on maahantuojan korjaamolla .... 2 kk / 6 kk auto on ollut pajalla.

• Paremmin onnistunut

Jotain hyvääkin liikkeessä on. Olen saanut sijaisauton välillä käyttööni kun oma auto on maahantuojan korjaamolla .... 2 kk / 6 kk auto on ollut pajalla.

Auto saatiin kuntoon 6 kk auton ostosta ja siitä kiitos Yr-autolle, Autotalo Laakkoselle, Auton maahantuojalle ja Nordea rahoitukselle. Jälkeenpäin kun ajatellen asiaa niin oli hyvä että tein kaupan liikkeessä ja Liikkeellä oli vastuu
        auton kuntoon saamisessa ja vaikka tein epäonnistuneen autokaupan niin auto
        saatiin kuntoon vaikka se kestikin 6 kk. Jos olisin tehnyt kaupan yksityisen kanssa en olisi saanut kuin perävalo takuun. Epäonnistunut kauppa on nyt jo paremmalla tolalla.

• Soita ja kysy

Kuluttajansuojalain mukaan sinulla on oikeus purkaa kauppa ja saada rahat takaisin, jos myyjä ei saa autoa vaadittuun kuntoon kohtuullisessa ajassa. Soita vaikka kuntasi tai kaupunkisi keskuksen kautta kuluttajaneuvojalle ja kysy ohjeita.

• Automyyjä rakentaa

Joku puhui että katsastamaton auto?!?,? Ahahahahahha, ei tullut mieleen vilkasta papereita tai kysyä asiaa, kun kerran joka vuosi joudut muutenkin katsastaa niin tuskin oli ihan tuntemaon käsite.

Ja te puhutte sillä tavalla ku se automyyjä olis rakentanu sen auton alusta loppuun, menkääpä valittaa huutokaupasta tai ulosotosta ostetulle autolle tai omakotitalolle, teidät nauretaan pihalle.

Ja oikeesti 5vuotta lähes päivittäin ajossa oleva 4pyöräinen peltikoppi, jolla ajetaan 5-130km/h asfaltin, soran, mökkitien jne päältä. Sillä ajaa naiset, miehet, nuoret ja papparaiset kaikki omalla tyyliillään, miten siinä voikaan olla joskus vikaa. Voi jeesus, liikkeitten pitäisi korottaa hintoja jos ne joutuu korvaamaan jotain penkinlä,mittimiä ku naapurillekkin on korjattu. Muistakaa mennä käräjille jos ette saa oikeitta !

• Mobile
        Automyyjä rakentaa kirjoitti:

Joku puhui että katsastamaton auto?!?,? Ahahahahahha, ei tullut mieleen vilkasta papereita tai kysyä asiaa, kun kerran joka vuosi joudut muutenkin katsastaa niin tuskin oli ihan tuntemaon käsite.

Ja te puhutte sillä tavalla ku se automyyjä olis rakentanu sen auton alusta loppuun, menkääpä valittaa huutokaupasta tai ulosotosta ostetulle autolle tai omakotitalolle, teidät nauretaan pihalle.

Ja oikeesti 5vuotta lähes päivittäin ajossa oleva 4pyöräinen peltikoppi, jolla ajetaan 5-130km/h asfaltin, soran, mökkitien jne päältä. Sillä ajaa naiset, miehet, nuoret ja papparaiset kaikki omalla tyyliillään, miten siinä voikaan olla joskus vikaa. Voi jeesus, liikkeitten pitäisi korottaa hintoja jos ne joutuu korvaamaan jotain penkinlä,mittimiä ku naapurillekkin on korjattu. Muistakaa mennä käräjille jos ette saa oikeitta !

P.s. Kirjotin tunteenpuuskissa kännykällä, siksi kirjoitusvirheitä.

• Hienoa2

Olen kyllä soittanut kuluttajaneuvojalle jonka mielestä minulla oli perusteet purkaa kauppa ja saada rahat takaisin, koska autoa ei saatu kuntoon kohtuullisessa ajassa. Tämä ei kuitenkaan käynyt Nordea rahoitukselle ja YR-autolle koska he
        eivät tee mitään viallisella autolla. Auto tuli vian osalta kuntoon 5 kk päästä kun se oli ostettu. Nyt liike on unohtanut lupaamansa asiat kulujen korvaamisesta ja auton
        arvon alennuksesta kun sitä ei ole 5 kk ole pystynyt normaalisti käyttämään.
        Liikkeestä ei mitään heidän lupaamiaan asioita ole saanut kirjallisena.

• Hienoa2
        Hienoa2 kirjoitti:

Olen kyllä soittanut kuluttajaneuvojalle jonka mielestä minulla oli perusteet purkaa kauppa ja saada rahat takaisin, koska autoa ei saatu kuntoon kohtuullisessa ajassa. Tämä ei kuitenkaan käynyt Nordea rahoitukselle ja YR-autolle koska he
        eivät tee mitään viallisella autolla. Auto tuli vian osalta kuntoon 5 kk päästä kun se oli ostettu. Nyt liike on unohtanut lupaamansa asiat kulujen korvaamisesta ja auton
        arvon alennuksesta kun sitä ei ole 5 kk ole pystynyt normaalisti käyttämään.
        Liikkeestä ei mitään heidän lupaamiaan asioita ole saanut kirjallisena.

Pari viikkoa auto toimikin jo niin kuin auton pitääkin toimia..... Tänään ongelmat alkoivat taas.... Soitin ja ilmoitin että nyt kauppa puretaan kun en minäkään tee mitään viallisella autolla. Tuntuu kun liikkeessä ollaan ymmärrystä vailla kun luvataan korjata auto jonka korjaaminen on kestänyt jo yli 5 kk ja eikä ole silti onnistunut. Pitääkö minun edelleen odottaa? Auto on luvattu koeajolenkillä
        havaitun virheen osalta laittaa kuntoon ja se ei ole onnistunut reilussa 5 kk.
        Onnistuuko se sitten nyt? Maksoin autostani enemmän kuin käyvän hinnan ja
        ennen tätä autokauppaa olin siinä uskossa että autokauppiaaseenkin voi luottaa.

• Hienoa2
        Hienoa2 kirjoitti:

Pari viikkoa auto toimikin jo niin kuin auton pitääkin toimia..... Tänään ongelmat alkoivat taas.... Soitin ja ilmoitin että nyt kauppa puretaan kun en minäkään tee mitään viallisella autolla. Tuntuu kun liikkeessä ollaan ymmärrystä vailla kun luvataan korjata auto jonka korjaaminen on kestänyt jo yli 5 kk ja eikä ole silti onnistunut. Pitääkö minun edelleen odottaa? Auto on luvattu koeajolenkillä
        havaitun virheen osalta laittaa kuntoon ja se ei ole onnistunut reilussa 5 kk.
        Onnistuuko se sitten nyt? Maksoin autostani enemmän kuin käyvän hinnan ja
        ennen tätä autokauppaa olin siinä uskossa että autokauppiaaseenkin voi luottaa.

Olen nyt tyytyväinen kun auto saatiin kovan taistelun jälkeen kuntoon ja on hieno asia että auto saatiin kuntoon vaikka sen kuntoon laittaminen ei onnistunut helposti maahantuojaltakaan. Kiitos siitä Yr-autolle ja Nordea Rahoitukselle.

• Apina

Ihmiset on sekasinn!!! Nauran kun luen näit juttuja menkää ostamaan uus auto niin voitte ruikuttaa

• Käytetyn kuski

Olen yhden noin parin kympin hintaluokan auton ostanut ko. liikkeestä. Kontaktoin ennen kauppoja auton entisen haltijan, tsekkasin paperit ja ihan tyytyväinen olen ollut.
      Noin kuukausi kauppojen jälkeen (kesän lämmetessä) kävi ilmi että ilmastoinnissa oli jotain häikkää ja se käynnistyi n 15 min viiveellä. Selvisi että kompura oli sökönä. Kontaktoin liikettä ja menin heidän neuvomaansa huoltoon. Yhteensä 800 paukku kompuran vaihto ja liike maksoi siitä puolet. Kontaktoin vielä auton entisen omistajan, eli OP-rahoituksen ja he suostuivat maksamaan toisen puolikkaan.

• RUKO12

VAROKAA, VAROKAA ÄLÄKÄÄ OSTAA AUTOA TÄSTÄ HUIJARI LIIKKEESTÄ, EI OLE REHELLISUUS YR-AUTO LIIKKEESSÄ, LÖYDÄT HUIJARI PORUKKA, TEKEVÄT KAIKKI KAUPAT ASIATONTA JA EPÄLUOTETTÄVÄLLÄ!!

ERITTÄIN HUONO KOKEMUKSIA TÄSTÄ YR-AUTO LIIKKEESTÄ 4.2013!!!
        Kuten Jäsen (Nenästä vedeyty) kertoo: Minullakin on taas elämäni tähän asti huonoin autokauppa tehty kyseisessä liikkeessä YR-AUTO. Myyjät ovat huijareita ja varastavat suoraan taskusta, eli kerävät raha hujauksellä!!

Tarinani:

- Hain auton (Ford Galaxy), koeajoon YR-auto liikkeestä. Auto jäi minulle koeajoon yön yli ja oma autoni oli sen aikaa autoliikkeen hallussa. Koeajon perusteella minulla oli mahdollisuus tehdä päätös ostanko kyseisen auton ja annan oman autoni vaihdossa kaupassa. Tälle kaupalle laskettiin alustava hinta, jonka perusteella YR-auto haki minulle luottopäätöksen. Koska Ford Galaxy oli minulla arvoitavana, ei kauppakirjaa allekirjoitettu.

2) Sain omasta autostani ostotarjouksen Nettiauton kautta, joka mahdollistaisi oman autoni käteiskaupan. Soitin YR-auton automyyjälle, joka sanoi että voin myydä oman autoni pois, jonka jälkeen kauppa Ford Galaxysta tehtäisiin ilman vaihtoautoa. Eli silloin tehdään autokauppaa kokonaan rahalla, eli ilman vaihtoautoa. Tälle kaupalle ei sovittu hintaa vaan asia jäi avoimeksi, kunnes palautan Ford Galaxyn liikkeeseen, haen oman autoni pois ja neuvottelemme uuden kaupan ehdot ja hinnan.

3) YR-auton ehdotus uudesta kaupasta oli niin huono, että en halunnut sitä hyväksyä. Koska kauppasopimusta ei koskaan tehty, on minulla oikeus hylätä YR-auton tarjous ilman velvoitteita. Luottopäätöksen hakeminen ei ole käsittääkseni kauppasopimus.

4) Seuraavalla viikolla YR-auto lähetti minulle liitteen mukaisen LASKUN (1 476,84 EUR) !!!!!! EN OLE ELÄMÄSSÄNI NÄNYT VASTAAVA HUIJAUSTA!!! Eli LASKUN (1 476,84 EUR) !!!!!! jonka perusteeksi mainitaan kaupan purku. Lasku on perusteeton sen takia, että en ole koskaan allekirjoittanut kirjallista kauppasopimusta, enkä näin ollen ole lupautunut ostamaan autoa liikkeen ehdottamalla hinnalla. Kun kävin asioimassa liikkeessä, automyyjä käyttäytyi asiattomasti ja uhkasi minua perinnällä ja asiattomasti sanoi mene pois täältä. YR-auto halusi siis pelotella minua ylimääräisillä kuluilla, koska oli pettynyt kaupan peruuntumiseen.

Oleellista asiassa on se, että kauppasopimusta ei koskaan allekirjoitettu, eikä kauppoja näin ollen koskaan tehty. Kauppaehtojen muututtua emme koskaan päässeet sopimukseen kauppahinnasta.

Otin yhteyttä Kuluttajaneuvontaan, neuvosi teen VALITUS/ REKLAMAATIO Liikkeeseen, Tein sen mutta noin kaksi viikkoa odotin YR-auto ei vastannut!! Kulutajaneuvonta ohjasi minua otan uudestaan yhteyttä ja pyydän vastausta ennen laskun eräpäivä, noin viikon kuluttua vastasivat: lähettämällä sopimuksenpurku lainsäädäntö!! Minkälainen kauppasopimus purkua!!?? KUN EI KOSKAAN AUTOKAUPPAKIRJA ALLEKIRJOITETTU !!!!! LOPUKSI Kuluttajaneuvonta kertoi siiretään asia KULUTTAJA RIITALAUTAKUNTAAN ja pyysi minua teen valitusta sinne. jään odottelemaan.

PYYDÄN UUDESTAAN VAROKAA TEKEMAAN AUTOKAUPPA TÄSTÄ YR-AUTO LIIKKEESTÄ!!!

• Joku toinen

Itse olen kotoisin rannikkokaupungista missä osa kantaväestöstä ei osaa täydellistä suomea, saati kaikki muut osaisivat ruotsia. Kaikesta huolimatta olemme yleensä tulleet hyvin keskenämme toimeen ja asiat on tullut hoidettuksi, vaikka kielellisesti emme ole olleet täydellisiä toisillemme. Pahimmat ongelmat aiheuttavat yleensä mielenterveysongelmaiset ja besserwisserit....

• Joku toinen
        Joku toinen kirjoitti:

Itse olen kotoisin rannikkokaupungista missä osa kantaväestöstä ei osaa täydellistä suomea, saati kaikki muut osaisivat ruotsia. Kaikesta huolimatta olemme yleensä tulleet hyvin keskenämme toimeen ja asiat on tullut hoidettuksi, vaikka kielellisesti emme ole olleet täydellisiä toisillemme. Pahimmat ongelmat aiheuttavat yleensä mielenterveysongelmaiset ja besserwisserit....

Yllä oleva viestini oli tarkoitettu nimimerkki äidinkielen ope, mutta hänen viestinsä olikin tässä välissä poistettu/hävinnyt.

• Kyselijä2

Olin kiinnostunut liikkeen noin 20k€ autosta. Sähköpostitse pyysin vaihtotarjouksen omistamaani autoon. Sain alustavan arvion ja ilmoituksen, että kiinnostuksen kohteena oleva auto ei ole liikkeen auto, vaan myydään yksityisen toimeksiantona, eikä sitä rahoiteta (en tosin tätä kysynytkään).

Kysyin vielä ko. autosta, että onko tehty merkittäviä korjauksia moottoriin ja voimansiirtoon, entä miten on takuu ja kuluttajansuoja-asiat jos myydään yksityisen toimeksiantona.

Tähän kysymykseen ei ole vastattu.

• muualta_ostamaan

Itse kävin kääntymässä ko liikkeessä netistä bongattu auto kiikarissa. Kävelin pojan kanssa liikkeeseen ja hyvä että oven vieressä istuva mätisäkki sai etes "Hei" sanottua. Kiertelin liikettä n. 20min ja löysinkin sieltä katselemani auton.

Paiskoin ovia, katselin ja lopulta istuin autoon siinä toivossa, että joku olisi tullut myymään autoa. Ainiin, joku on kuollut. Ketään ei näkynyt. Lähdin kierroksen jälkeen liikkeestä ulos ja ovella joku huuti jostakin hyllyn takaa, että löytyikö mieleistä. Sanoin, että olisihan tuolla ollut ja painelin ulos.

Pihalla laittaessani poikaa autoon tämä mätisäkki saapuu tupakalle kahvikuppi kädessä ja sanoo, että "skodako tulisi vaihdossa". Sanoin että "ai nyt alkoi kiinnostamaan" ja ilmoitin, että ei aivan kohtaa internetsivuilla oleva ystävällinen ja ammattitaitoinen palvelu todellisuutta. Mätisäkki mumisi, että antoi rauhassa katsella ja sanoin, että kun tulen autoliikkeeseen niin haluan, että autoa aletaan minulle myymään. Totesin vielä, että onneksi etsimäni auto ei ole niin harvinainen etteikö se löytyisi muualtakin ostettavaksi ja että onse hienoa kuinka Helsingin autokauppiailla menee niin hyvin, ettei autoja edes tarvtise myydä.

Paska paikka.

• tietäjä4

Et ole autonostaja vaan tyypillinen palvelua ja pokkurointia edellyttävä katselija. Myyjä näki tämän heti, eikä tuhlannut aikaansa.

• Asiakkaita riittää.
        tietäjä4 kirjoitti:

Et ole autonostaja vaan tyypillinen palvelua ja pokkurointia edellyttävä katselija. Myyjä näki tämän heti, eikä tuhlannut aikaansa.

Juurikin näin.

Näitä autojen väleissä luimistelijoita kun riittää... tottakai on hyvä tervehtiä vaikkapa "Hei" kuten tässä, että asiakas on huomattu.

Sen jälkeen asiakkaan olisi syytä, jos jotain tiettyä autoa on katsomaan tullut, esittää itse heti kysymys missä se on ja saakos sitä katsoa ja kokeilla tarkemmin, kiitos.

Näin toimien olisi 100% varmasti saanut autoon avaimet, esittelyn ja koeajon.

Mutta kun ei; luimistellaan auton ympärillä, paiskotaan ovia, potkitaan renkaita ja sitten vielä istutaan autossa ja ihmetellään, tulisiko joku pokkuroimaan?
        Ei näin.

Asenteella että automyyjä on "mumiseva mätisäkki" ei todellakaan saa minkäänlaista palvelua ja kyllä; sen asenteen näkee jo renkaiden potkijan naamasta ja kaukaa!
        En ole "Helsingin autokauppiaita", mutta widdumaisen palvelunkerjääjän tunnistan minäkin.

• muualta_ostamaan
        Asiakkaita riittää. kirjoitti:

Juurikin näin.

Näitä autojen väleissä luimistelijoita kun riittää... tottakai on hyvä tervehtiä vaikkapa "Hei" kuten tässä, että asiakas on huomattu.

Sen jälkeen asiakkaan olisi syytä, jos jotain tiettyä autoa on katsomaan tullut, esittää itse heti kysymys missä se on ja saakos sitä katsoa ja kokeilla tarkemmin, kiitos.

Näin toimien olisi 100% varmasti saanut autoon avaimet, esittelyn ja koeajon.

Mutta kun ei; luimistellaan auton ympärillä, paiskotaan ovia, potkitaan renkaita ja sitten vielä istutaan autossa ja ihmetellään, tulisiko joku pokkuroimaan?
        Ei näin.

Asenteella että automyyjä on "mumiseva mätisäkki" ei todellakaan saa minkäänlaista palvelua ja kyllä; sen asenteen näkee jo renkaiden potkijan naamasta ja kaukaa!
        En ole "Helsingin autokauppiaita", mutta widdumaisen palvelunkerjääjän tunnistan minäkin.

Jos menen tonnejani ja autoani viemään johonkin liikkeeseen niin todellakin odotan ja vaadin, että minua siellä palvellaan. Ja sehän on oma valintani mihin rahani käytän ja mieluusti vien sen paikkaan, jossa myyjä provikkansa ansaitsee, en paikkaan, jossa myyjä ei muutaman metrin päästä vaivaudu edes kysymään minkälaista on kiikarissa tai että voinko auttaa. Ihanaa kun voi valita.

• CincinnatiJim
        muualta_ostamaan kirjoitti:

Jos menen tonnejani ja autoani viemään johonkin liikkeeseen niin todellakin odotan ja vaadin, että minua siellä palvellaan. Ja sehän on oma valintani mihin rahani käytän ja mieluusti vien sen paikkaan, jossa myyjä provikkansa ansaitsee, en paikkaan, jossa myyjä ei muutaman metrin päästä vaivaudu edes kysymään minkälaista on kiikarissa tai että voinko auttaa. Ihanaa kun voi valita.

Tulitko ostamaan autoa vai palvelua? Myyjän tehtävä on myydä, palvelijat ovat erikseen. Automyyjät rules !

• Asiakkaita riittää.
        muualta_ostamaan kirjoitti:

" Ihanaa kun voi valita."

Aivan, ihan samaa mieltä... myyjäkin voi valita asiakkaista ne, joille kannattaa edes esitellä autoa saati myydä kun sen hetki tulee.

Palvelunkerjääjän JA ärsyttävän tinkivinkuaanin tunnistaa jo kaukaa, eikä heidän kenkiensä ja persuksiensa nuolentaan kannata edes aikaa tuhlata, kun järjissään oleviakin asiakkaita riittää.

• hankittu auto

Itse kerran kyseisestä paikasta ostaneena (mahdolliset viat ei ole vielä ilmenneet) Oli normi autokauppa tasoa. Vähän ajan kiertelyn jälkeen kysyttiin voiko olla avuksi. Kiinnostava auto ajettiin sillä aikaa ulos hallista kun arvioitiin vaihtoautoa. Eli ei turhaa odottelua kun viimeisessä nurkassa oli.

Toisinkuin herttoniemen laakkosella. Liike oli menossa 2min päästä kiinni. Myyjä ei vaivautunut katsomaan vaihtoautoa. Vaan heitti lonkalta surkean vaihtohinnan. Ja nenä nyrpeänä teki alustavan tarjouksen kaupoista. Liikkeessä ei muita asiakkaita silti sain 30min odottaa ennen kuin vaivautu palvelemaan. (2 myyjää) (ehken ollut ostaja ehdokkaan oloinen:p)

- Auton sisäpuhdistus tehty huolittomasti/jätetty tekemättä
      - Automaatti kahvia (en edes juo kahvia:P)
      - Hidas palvelu papereiden teossa
      - Kysymättä yritti tunkea 60kk rahoitus aikaa. (koroilla autokauppa elää)
      - Palveltiin ja vastattiin puheluihin kesken asioiden.

Parhaimman hyvityksen vaihtoautosta
      Renkaiden ensimmäinen kausivaihto myyjän laskuun
      Pitkä koeajo mahdollisuus (jossain paikoissa annetaan aikaa 30min kokeilla)
      Lisävarusteita joita ei ollut myynti ilmoituksessa ilmoitettu.
      /(-) Halvat hinnat (ehkä ne kertoo jotakin)

• Vähän epäilyttikin

Hyvä, tää ketju sai ainakin meikäläisen silmät aukeamaan.
      Ei tarviheen mitään tosta liikkeestä käydä edes katsomassa.

• Autoliike karhuaa

Onko kenellekään muulle tapahtunut vastaavaa missään liikkeessä?

KOKEMUS YR-AUTO LIIKKEESTÄ 4.2013

Hain auton (Ford Galaxy) koeajoon YR-auto liikkeestä. Auto jäi minulle koeajoon yön yli ja oma autoni oli sen aikaa autoliikkeen hallussa. Koeajon perusteella minulla oli mahdollisuus tehdä päätös ostanko kyseisen auton ja annanko oman autoni vaihdossa kaupassa. Tälle kaupalle laskettiin alustava hinta, jonka perusteella YR-auto haki minulle luottopäätöksen. Koska Ford Galaxy oli minulla arvoitavana, ei kauppakirjaa allekirjoitettu.

Sain omasta autostani ostotarjouksen Nettiauton kautta, joka mahdollistaisi oman autoni käteiskaupan. Soitin YR-auton automyyjälle, joka sanoi että voin myydä oman autoni pois, jonka jälkeen kauppa Ford Galaxysta tehtäisiin ilman vaihtoautoa. Eli silloin tehdään autokauppaa kokonaan rahalla, eli ilman vaihtoautoa. Tälle kaupalle ei sovittu hintaa vaan asia jäi avoimeksi, kunnes palautan Ford Galaxyn liikkeeseen, haen oman autoni pois ja neuvottelemme uuden kaupan ehdot ja hinnan.

YR-auton ehdotus uudesta kaupasta oli niin huono, että en halunnut sitä hyväksyä. Koska kauppasopimusta ei koskaan tehty, on minulla oikeus hylätä YR-auton tarjous ilman velvoitteita. Luottopäätöksen hakeminen ei ole käsittääkseni kauppasopimus.

Seuraavalla viikolla YR-auto lähetti minulle LASKUN (1476,84 EUR) jonka perusteeksi mainitaan kaupan purku. Lasku on perusteeton sen takia, että en ole koskaan allekirjoittanut kirjallista kauppasopimusta, enkä näin ollen ole lupautunut ostamaan autoa liikkeen ehdottamalla hinnalla. Kun kävin asioimassa liikkeessä, automyyjä käyttäytyi asiattomasti ja uhkasi minua perinnällä ja sanoi mene pois täältä. YR-auto halusi siis pelotella minua ylimääräisillä kuluilla, koska oli pettynyt kaupan peruuntumiseen.

Oleellista asiassa on se, että kauppasopimusta ei koskaan allekirjoitettu, eikä kauppoja näin ollen koskaan tehty. Kauppaehtojen muututtua emme koskaan päässeet sopimukseen kauppahinnasta.

Otin yhteyttä Kuluttajaneuvontaan. Neuvo: tee VALITUS/ REKLAMAATIO liikkeeseen. Tein sen. Noin kaksi viikkoa odotin mutta YR-auto ei vastannut. Otin uudestaan yhteyttä ja pyysin vastausta ennen laskun eräpäivä.

Noin viikon kuluttua vastasivat lähettämällä sopimuksenpurkua koskevan lainsäädännön. KAUPPAKIRJAA EI EDES ALLEKIRJOITETTU. Kuluttajaneuvonta sanoi että siirretään asia KULUTTAJARIITALAUTAKUNTAAN.
      RUKO12 4.5.2013

• 181151

ikävää että lähdin ostamaan tästä yr autosta , Tarkoittaa Yritämme Harhauttaa ....kaikki myyjät yhdessä asiakasta . et saa tehdä kauppaa valitsemasi henkiön kanssa , myyyjän . vaan nuori näkökyvytön ja röyhkeä myyjä kysyy ns. johtjalta ja näyttää TOHON NIMI . kun kysyt kuka on vastuussa ? ns J h tja kertoo teemme kaiken yhdessä. rahoitus kalleinta ja autot valmiiksi rikki ei vaihto-oikeutta..... ÄLÄ MENE jos menet PETYT V A R M A S T I !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! nm, kokenut kaikki tietää viisaas selvii vähemmällä sinua auttaakseni !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• saatananköyhät

Mitä vittua perseaukinen paviaani oikein sönkkää?

• Blin
        saatananköyhät kirjoitti:

Mitä vittua perseaukinen paviaani oikein sönkkää?

Jep, samaa ta-vai-lin minäkin, kun ei päätä eikä häntää koko purkautumisessa.

"et saa tehdä kauppaa valitsemasi henkiön kanssa "
        Häh? Asiakasko se nyt valitsee jo myyjänkin? Tähän asti aasiakkailla on ollut uskomus, että he valitsevat auton ja paikan mistä sen ostavat tai eivät osta, mutta että myyjänkin jo valikoivat?!

Sitten solvataankin myyjää:

"nuori näkökyvytön ja röyhkeä myyjä"
        En millään jaksaisi uskoa, että autoliike edes hyvää hyvyyttään palkkaisi sokeita myyntityöhön. Toki hienoa, jos näin rohkea autoliike jostain löytyy; ei sokeus ihmistä huonoksi myyjäksi tee!

"ns J h tja kertoo teemme kaiken yhdessä"
        Melko monessa liikkeessä, ainakin pienemmissä, "johtaja" tekee ihan samoja töitä kuin myyjätkin.

"autot valmiiksi rikki"
        Käytetty auto voi olla jopa rikki, uusi se ei ole vaikka myyjä niin väittäisi tai aasiakas itselleen luulottelisi. Rikkinäistä ei ole pakko ostaa.

"ei vaihto-oikeutta....."
        Siis MITÄÄH!?!? Mikä vtun vaihto-oikeus!?!? Mistä hlwetistä kukaan saa päähänsä edes kuvitella, että käytetyn auton kaupoissa olisi joku mielenvikainen vaihto-oikeus!?!? Siis oikeesti!? Mitä vttua...

" kokenut kaikki tietää viisaas selvii vähemmällä"

Tämä on ainoa lähes selkosanainen lause, johon voin hyvin mielin yhtyä. Kauppiaan näkökulmasta vielä zuumaillen; kaikkien kanssa kauppaa ei pidä tehdä ja sinun kaltaisesi on juuri sellainen. On suurta viisautta ja alan härökkien tietämystä jättää kauppa kanssasi tekemättä.

• Positiivinenpalaute

Ostin auton mukaan tingityllä takuulla. Heti auton saatuani huomasin pienen vian, joka ei autossa ollut koeajolla viikkoa aiemmin. Ennen huoltoon vientiä soitin liikkeeseen ja sieltä sain suoran vastauksen toimittaa lasku heille. Ystävällistä ja helppoa kanssakäymistä, 5/5

• ensuosittele

paska liike! ostin kolmeviikkoa sitten katsastetun auton jossa jarrut paskana nyt taistellaan kuluttajariitalautakunnankanssa koska liike ei ota vastuuta myymästään autosta vaan laittaa syyn katsastuskonttorille, onneks maahantuoja ja trafi minun puolella joten eiköhän juttu ratkea. korjaus arvio 1500 sähkönen käsijarru, auton arvo 2600 ostaessa.

• köyhienkuoro

Saatat saada 10% osanotto suosituksen lautakunnasta, tokikaan tämä ei liikettä vielä velvoita osallistumaan korjauskustannuksiin. Kannattaa varata RAHAA mukaan autokaupoille, niin ei tarvii katella loppuunajettuja räyhkiä.

• itemaksat

2600e arvoisesta autosta ei takuulla anneta tuomiota, että menisi autoliikkeen piikkiin. Tulee todennäköisesti tuomio, että tuon hintaisesta autosta voi löytyä ihan mitä vaan.

• Kyylät

2600€ arvoiset autot on yleensä paskoja

• Hyvintoimii

Ostin nykyisen autoni 3v sitten YR-Autosta eikä ole kyllä mitään valittamista. Kaikki sujui hienosti. Kotona huomasin, että penkinlämmitin on rikki ja sekin korjattiin ilman mitään mukinoita merkkiliikkeessä YR-Auton toimesta kuntoon. Suosittelen!

• ttuukkee

Ostin heinäkuun lopussa 2008 ford mondeon, noin kuukausi ostopäivästä korkeapainesäädin hajosi korjaus oli noin -400e liike maksoi sen nätisti ilman mitään ongelmia, no nyt hajosi ruiskutuspumppu/korkeapainepumppu jonka rikkoutumisen johdosta pumpun metallipaskat lähtenyt liikkeelle ja rikkonut kaikki suuttimet ja sitä metallipaskaa on ympäri autoa tankkia myöten. korjausarvio -4500e ja auto maksoi 6000euroa ja liikkeen ensimmäiset sanat oli että saa nähdä osallistutaanko ollenkaa korjauksiin, siis alle 3kk vanha auto joten liikkeen takuuta jäljellä vielä.. suosittelen välttelemään kyseistä puljua

• No_ei_niinkään

Ei autosi ollut 3kk vanha vaan jo 8 vuotta vanha. Autossahan ei tehtaan takuuta ole ollut noin 6 vuoteen, joten miten kuvittelet, että autossa olisi yhtäkkiä takuu kun olet sen liikkeestä ostanut. Kuluttajansuojalain mukainen virhevastuu kylläkin liikkeellä on.

Olennaista kuluttajasuojalain mukaisen virhevastuun määrittelyssä on 1) Auton ikä 2) Ajetut kilometrit 3) Hinta. Eli mitä vanhemmasta, enemmän ajetusta ja halvemmasta autosta on kyse, niin sen vähemmän on virhevastuuta jäljellä. Virhevastuun alaisia vikoja eivät ole normaali kulumisesta aiheutuneet viat. Edellämainittuja asioita kun peilaat omaan tapaukseesi, niin voit jo jotain päätellä joutuuko liike osallistumaan korjauskustannuksiin ollenkaan ja jos joutuu, niin onko se sinua tyydyttävä taso...?

• asiansivuasia
        No_ei_niinkään kirjoitti:

Ei autosi ollut 3kk vanha vaan jo 8 vuotta vanha. Autossahan ei tehtaan takuuta ole ollut noin 6 vuoteen, joten miten kuvittelet, että autossa olisi yhtäkkiä takuu kun olet sen liikkeestä ostanut. Kuluttajansuojalain mukainen virhevastuu kylläkin liikkeellä on.

Olennaista kuluttajasuojalain mukaisen virhevastuun määrittelyssä on 1) Auton ikä 2) Ajetut kilometrit 3) Hinta. Eli mitä vanhemmasta, enemmän ajetusta ja halvemmasta autosta on kyse, niin sen vähemmän on virhevastuuta jäljellä. Virhevastuun alaisia vikoja eivät ole normaali kulumisesta aiheutuneet viat. Edellämainittuja asioita kun peilaat omaan tapaukseesi, niin voit jo jotain päätellä joutuuko liike osallistumaan korjauskustannuksiin ollenkaan ja jos joutuu, niin onko se sinua tyydyttävä taso...?

Juuri näin; 8-vuotta vanhassa autossa EI OLE TAKUUTA! Kyseessähän on taas TAKUU-USKOVAINEN elämäntapavalittaja, joka niin kuvittelee olevan.

Liikehän virhevastuidenkin yli jo korvasi asiakkaalle täysin veloituksetta 400€ osan!? Mielestäni se jo kertoo liikkeen vähintäinkin noudattavan virhevastuulakia ja jopa vähän sen yli; nyt todettuaan "saa nähdä osallistutaanko ollenkaa korjauksiin" tarkoittaakin vain sitä, että tuo hoidetaankin sitten kuluttajalakien mukaisesti eikä ilmaiseksi asiakkaalle.

Villi veikkaus:
        Lain mukaan katsotaan ruiskutuspumppu kuluvaksi osaksi (kuten turbo tmsv.) ja liikkeen korvausosuudeksi auton ikä huomioiden (ajomäärästähän ei vielä ole tietoa tässä, lienee siis yli 300tkm?) 10% kunnostuksen loppuhinnasta.
        LAIN MUKAAN ostajalle / takuu-uskovaiselle maksettavaksi jää n.4000€. Siis lain mukaan, eikä se tietenkään takuu-uskovaisen mieltä lämmitä.

Suosittelen elämään tässä reaalimaailmassa eikä omassa takuu-uskovaisuuden harhassa.

• ttukee

Edit, liike ei siis maksanutkaan tuosta ensimmäisestäkää korjauksesta mitään. Eilen kävin autokorjaamossa niin sieltä sanottiin että ei oo lähettäny viel laskua niille mut ei siitäkää suostu maksamaa ja silloin mul oli kyseinen auto ollu ehkä 2-3vk. Ja autolla ajettu 214t et kyl se nyt myyjän vastuul on jos koko auto leviää käsii saatana alle kahen kuukauden jälkee ja korjaukset maksaa melkeempä auton verran

• M-O-T

"...2008 ford mondeo...
        "Ja autolla ajettu 214t et kyl se nyt myyjän vastuul on..."

Vastaus:
        8-vuotta vanhassa autossa EI OLE TAKUUTA! Kyseessähän on taas TAKUU-USKOVAINEN elämäntapavalittaja, joka niin kuvittelee olevan.
        Villi veikkaus:
        Lain mukaan katsotaan ruiskutuspumppu kuluvaksi osaksi ja liikkeen korvausosuudeksi auton ikä huomioiden 10% kunnostuksen loppuhinnasta.
        LAIN MUKAAN ostajalle / takuu-uskovaiselle maksettavaksi jää n.4000€. Siis lain mukaan, eikä se tietenkään takuu-uskovaisen mieltä lämmitä.

• ttukee

Kuluttajasuojalain mukaan autoliike vastaa virheistä 6kk ajan ostopäivästä lähtien, senmukaan virhe on ollut jo ostettaessa auto, eihän se pumppu nyt ole ollut ehjä ku miä sen auton ostin:DD eli ihan selvä homma ku ei oo kyseessä mikää jarrupala levyt jne vaan tuhansia maksava remontti..

• No_ei_niinkään

No toisaalta taas kuluttajaviraston oman linjauksen mukaan, jos 200 tkm. ajetusta autosta menee vaihdelaatikko, niin asiakas saa maksaa koko remontin itse. Olennaista tuossa sinun tilanteessa on se, että mitä/mitkä katsotaan normaali kulumiseksi tai tulisiko rikkoutuneiden osien kestää auton koko käyttöiän. Yksi asia on sitten aivan varma, että joudut joka tapauksessa osallistumaan korjauskustannuksiin. Kyse on ainoastaan siitä mikä on sinun osuutesi.

• M-O-T
        No_ei_niinkään kirjoitti:

No toisaalta taas kuluttajaviraston oman linjauksen mukaan, jos 200 tkm. ajetusta autosta menee vaihdelaatikko, niin asiakas saa maksaa koko remontin itse. Olennaista tuossa sinun tilanteessa on se, että mitä/mitkä katsotaan normaali kulumiseksi tai tulisiko rikkoutuneiden osien kestää auton koko käyttöiän. Yksi asia on sitten aivan varma, että joudut joka tapauksessa osallistumaan korjauskustannuksiin. Kyse on ainoastaan siitä mikä on sinun osuutesi.

Juurikin näin, eli toiston toistona:
        8-vuotta vanhassa autossa EI OLE TAKUUTA! Kyseessähän on taas TAKUU-USKOVAINEN elämäntapavalittaja, joka niin kuvittelee olevan.

• HyvääYötäJaHuomenta

Otappas nyt "ttukee" kuuleviin korviisi, mitä aikuiset sedät tässä neuvovat.
        214tkm on ehkä sinun mielestäsi vähän, 8-vuotias auto on ehkä sinun mielestäsi kovinkin uusi, mutta kuluttajalakien mukaan eivät ole. Auto on jo "ehtoopuolella" ja tuollaisesta voi hajota mitä tahansa, milloin tahansa. Kuten nyt sinulle kävikin. Liikkeen syy se ei ole. Sinun takuu-uskovaisuutesi ei tee myyjäliikkeestä sinulle korvausvelvollista.

Linkissä Kilpailu- ja Kuluttajaviraston PÄÄTÖS; kyseessä vastaavanlainen auto ja vastaavanlainen (?) kuluva osa. KOROSTETTUNA pari oleellista kuluttajaoikeusasiamiehen sanamuotoa.

http://www.kkv.fi/Tietoa-ja-ohjeita/Viat-viivastykset/ratkaisuja-riitoihin/autot/ahdin/

"Ikääntyneen ja paljon ajetun auton turboahdin voi hajota.
        Viisi kuukautta kaupanteon jälkeen kuluttaja huomasi, että auton turboahdin oli vaurioitunut. Myyjän mukaan vaurio johtui auton normaalista kulumisesta.
        Kuluttaja ei esittänyt minkäänlaista selvitystä siitä, miksi turboahdin oli vaurioitunut. Autolla ajetut kilometrit (272 973 kilometriä) huomioon ottaen, kuluttajan olisi pitänyt käsittää auton olevan KÄYTTÖIKÄNSÄ LOPPUVAIHEESSA ja siihen voi joutua tekemään MERKITTÄVIÄKIN korjauksia.

Auton KAHDEKSAN vuoden ikä ja AJOMÄÄRÄ huomioiden turboahtimen rikkoutumista ei pidetty epätavallisena. KULUTTAJAN MAKSETTAVAKSI jäi 1 517 euron korjauskustannukset. Kuluttaja oli maksanut autosta 8 580 euroa."

Tämä siis jo toteutuneesta, oikean reaalimaailman lakeja noudattelevasta suosituksesta suora lainaus. Takuu-uskovaisen elämäntapavalittajan on tätä vaikea niellä, mutta näin se nyt vaan on;
        8-vuotta vanhassa autossa EI OLE TAKUUTA!

Eli huomenta vaan "ttukee". Tarkoitushan ei tässä ole "lyötyä lyödä" vaan opastaa sinut vääräuskoisesta takuu-uskovaisuudesta reaalimaailmaan ja tämän lainalaisuuksiin. On elämä helpompaa jatkossa sitten...

• Kkkjkkjhhhh

Helppohan se on huudella ku ei oo oma auto kyseessä😂 Työ kuullostatte silt et jos ostaisitte vaikka samanlaisen 6k auton se hajoo viikonpääst et remontti maksaa 5tonnii ja työ oltte vaa sillee et no life is life ettekö vaatis autokauppaa mihinkää vastuusee ku ei siinä autossa mitää takuuta oo tyytyisitte vaa kohtaloonne, vittu kyllä nyt autokaupal pitää olla joku vastuu siitä mitä romuja ne siellä myy eikä kaikki olla kuluttajan vastuul

• No_ei_niinkään

Toisaalta oletko koskaan kuullut sanontaa "älä ammu viestin tuojaa, jos viesti ei miellytä"

• Jjekdkdjdjjdjd

Ja turbo nyt on vähä eriasia ku ruiskutuspumppu vaikka toki molemmat kuluvia osia... kyl nyt jollaa pumpulla on pidempi kestoikä eikä se kulu samalla tavalla ku joku turbo nimittäin turbon käyttöikää voi itekkii lyhentää jos polkee sit autoo aina ku viimist päivää😂

• HyvääYötäJaHuomenta

Aivan... takuu-uskovaisuus se on sitkeä tauti.
        Otappas nyt "ttukee" kuuleviin korviisi, mitä aikuiset sedät tässä neuvovat. Tarkoitushan ei tässä ole "lyötyä lyödä" vaan opastaa sinut vääräuskoisesta takuu-uskovaisuudesta reaalimaailmaan ja tämän lainalaisuuksiin. On elämä helpompaa jatkossa sitten...

Tänne yhteys (kun et ammattilaisia usko): http://www.kkv.fi/
        Varaudu tähän, lainmukaiseen suositukseensa:
        Villi veikkaus:
        Lain mukaan katsotaan ruiskutuspumppu kuluvaksi osaksi (kuten turbo tmsv.) ja liikkeen korvausosuudeksi auton ikä huomioiden (ajomäärästähän ei vielä ole tietoa tässä, lienee siis yli 300tkm?) 10% kunnostuksen loppuhinnasta.

• Jiijiikkkk

Autolla ajettu nyt 214t, ostohetkellä 207t

• HyvääÖtyä

Niin? Ja mitä sitten?
        214tkm on ehkä sinun mielestäsi vähän, 8-vuotias auto on ehkä sinun mielestäsi kovinkin uusi, mutta kuluttajalakien mukaan eivät ole. Auto on jo "ehtoopuolella" ja tuollaisesta voi hajota mitä tahansa, milloin tahansa. Kuten nyt sinulle kävikin. Liikkeen syy se ei ole. Sinun takuu-uskovaisuutesi ei tee myyjäliikkeestä sinulle korvausvelvollista.
        Tänne yhteys (kun et ammattilaisia usko): http://www.kkv.fi/

...takuu-uskovaisuus se on sitkeä tauti.

• Auton_ostaja

Olipa hyvä googlata tämä paikka. Täällä tämän puljun edustaja pauhaa "takuu-uskovaisista". Tulipahan selväksi, etten ainakaan tämän kaltaisten ihmisten kanssa halua bisnestä tehdä mihinkään hintaan. :D

• naurava-asiakas

Joo, se on se sama hölmiskö-jobbari, joka nousee tänne palstalle aamuisin jo klo 03 kirjoittelemaan vuodesta toiseen samoja höpöjuttuja aasiakkaista, vinkuintiaaneista ja takuu-uskovaisista. Jobbarin mölötys jatkuu klo 09 saakka. Onneksi ei tarvitse pelkkiä käytettyjä myyviltä jobbareilta ostaa koskaan yhtään mitään. Jos käytettyyn autoon pitää tyytyä, se ostetaan sitten merkkiliikkeestä käytettynä. Merkkiliike on dumpannut huonoimmat paskat jo jobbareille myyntiin, joten käytetyn osto merkkiliikkeestä on turvallista. Paskat autot paskoille myyjille... heh, näin se vaan menee...

• Jobbari_itsekin

Ammattitaitoinen jobbariliike. Autojen puutteisiin saa kyllä päteviltä myyjiltä suulliset selitykset. Verkkoaitaliikeestä saattaisi romuautot saada tosin vieläkin edullisemmin, että suosittelisin myös sellaisissa kiertelemään löytöjä etsimässä.

• Jjkk_78

Ensimmäinen liike, jossa myyjä tuli heti paikalle, eikä vaan huudellut pöydän takaa.
      Olin todella tyytyväinen, asiantunteva nuori kaveri. Olen käynyt muutaman kk sisällä n. 15 liikkeessä, joista YR-Auto on ollut paras.

• EixNi

Ja meinasitko jonkun ennätyksen tehdä automyyjien kiusaamisessa. Kaikissa neljässätoista muussa liikkeessä oli ammattitaitoiset myyjän, jotka erottavat jo kaukaa idiootit. Tai voithan sä olla Korhosen poikakin, joka pikkumainosta virittelee.

• MOT_ohjelmaan

"Olen käynyt muutaman kk sisällä n. 15 liikkeessä..."

No huhhuh?
        Et sitten ostopäätöksiä ole tuossa ajassa osannut vielä tehdä? Aikarosvo, täysturhake ja asiakkaankuvatus ostattelija, ainainen suunnittelija, joka ei saa hyvääkään autoa ostettua kun niin pelottaa... Ei sitten tuostakaan liikkeestä vielä autoa löytynyt vai olitko vain palveluntasoa vertailemassa ja autokauppiaan aikaa hukkaamassa tuollakin?
        Varmasti tunsi itsensä todella tärkeäksi tämä asiantunteva nuori kaverikin. Toisaalta, tyhjän saa pyytämättäkin, eli ne aiemmat kauppiaat/myyjät näkivät jo olemuksestasi, ettei aikaansa kannata sinuun hukata.

• MOT_ohjelmaan
        MOT_ohjelmaan kirjoitti:

"Olen käynyt muutaman kk sisällä n. 15 liikkeessä..."

No huhhuh?
        Et sitten ostopäätöksiä ole tuossa ajassa osannut vielä tehdä? Aikarosvo, täysturhake ja asiakkaankuvatus ostattelija, ainainen suunnittelija, joka ei saa hyvääkään autoa ostettua kun niin pelottaa... Ei sitten tuostakaan liikkeestä vielä autoa löytynyt vai olitko vain palveluntasoa vertailemassa ja autokauppiaan aikaa hukkaamassa tuollakin?
        Varmasti tunsi itsensä todella tärkeäksi tämä asiantunteva nuori kaverikin. Toisaalta, tyhjän saa pyytämättäkin, eli ne aiemmat kauppiaat/myyjät näkivät jo olemuksestasi, ettei aikaansa kannata sinuun hukata.

Ei sitten tunnistanut tässä liikkeessä:
        http://www.talouselama.fi/uutiset/turha-yrittaa-hamata-yle-naista-merkeista-autokauppias-tunnistaa-tosiostajan-6628459

https://yle.fi/uutiset/3-9475778

• DGC

Minä sain sieltä ihan hyvää palvelua. Auto oli katsottu valmiiksi ja ilmoitin heti liikkeeseen tullessani, minkä auton halusin nähdä. Auto oli liikkeen muihin autoihin verrattuna halvimmasta päästä, hyljeksittyä merkkiä ja varmaan seissyt siellä aika kauan. Ja sen verran vanha, että takuista on turha puhua.
      Myyjä odotteli rauhassa kun tutkin sen päällisin puolin ja totesin sen olevan odotusteni mukainen, tai jopa parempi ja pyysin koeajon. Koeajon jälkeen olin vieläkin samaa mieltä autosta. Isäntä odotteli pihalla tupakilla ja pyysin antamaan autosta sellaisen hinnan, ettei sitä tarvitse viedä enää sisälle. Alkuperäinen hintapyynti oli mielestäni vähän yläkanttiin, mutta tipahti 20% ja asettui hintahaarukkaani ihan hyvin. Ostin auton ja on se ollut ihan hyvä auto.

Onnistunutta autokauppaa helpottivat varmaankin tällaiset jutut:
      En tyrkyttänyt romuani vaihdossa.
      Minulla oli realisitinen käsitys 10 vuotta vanhasta autosta.
      Tiesin selkeästi mikä auto kiinnosti ja sanoin sen suoraan. Olin varmaan sitten sellainen tosiostaja?

• Semmosta

Tuli ajeltua 300km turhan takia, onhan näitä hukkareissuja ollut ennenkin mutta melko harvinaista että näinkin isossa liikkeessä jauhetaan autosta täyttä paskaa puhelimessa. Edullinen 2,4k auto kyseessä, mutta jos puhelimessa sanotaan autoa ehjän tuntuiseksi ja paikan päällä odottelee aivan räjähtämäisillään oleva vauhtipyörä ja täysin olemattomat vedot, ei sitä voi perustella enää sanoin "ei me paljoa noita katsella". Tuollaiset huomaa jo pihallakin. "Nyt me sit tiedetään". Toki edellisellä omistajallakin varmasti osansa asiassa, kun ei näistä omassa pari viikkoa vanhassa ilmoituksessaankaan ollut maininnut.

• Anonyymi

Elämäni stressaavin autokauppa.

YR-Autoa (AutoAakoo) en voi suositella kenellekään. Ostaessasi auton täältä saat samat oikeudet, kun ostaisit sen yksityiseltä ihmiseltä. Älä tee samaa virhettä kuin minä ja maksa autosta enemmän siinä toivossa, että olisi liikkeellä virhevastuu auton kunnosta. Maksa mieluummin vaikka 1000€ enemmän ja osta se isommasta autokaupasta.
        Ostettuani auton tästä liikkeestä en ole ollut päivääkään tyytyväinen kauppaan. Rahaa auton oston jälkeen korjaustoimenpiteisiin on kulunut omasta pussistani puolessa vuodessa 2000€. Palvelu on ollut vähättelevää, ylimielistä ja vastuuta pakoilevaa.
        Heti liikkeeseen astuessani tunsin ahdistavan ilmapiirin autoa tutkiessa ja myöhemmin ostohetkelläkin. Myyjä naljaili jatkuvasti, että ”no ostatko auton vai etkö” ja mm. koeajolta palattuani myyjä piruili kysellessäni lisätietoa auton kunnosta, että ”sinähän sen kunnon tiedät, kun olet 3tuntia ollut koeajolla”, vaikka todellisuudessa en ollut kahtakaan tuntia. Kyseessä kuitenkin oli reilu 10000€ auto.
        Ongelmia auton kunnossa kuitenkin ilmeni heti ostosta seuraavana päivänä. Auto ei enää käynnistynyt kunnolla! Vikaa selvitettyä ilmeni, että autossa on polttoainevuoto! Auto vuotaa polttoainetta moottoritilaan. Käytin auton huollossa Volkswagenilla, sillä se oli lähin huoltoni eikä autolla uskaltanut ajaa vian luonteen takia pidemmälle. Lisäksi osa joka vian korjaamiseen vaadittiin, oli mahdollista saada vain volkkarilta. Tämä ei kuitenkaan käynnistymisongelmaa korjannut. Vian etsintää jatkettiin aiemman pohjalta ja YR-Autolle ilmoitettiin asiasta, että näin tehdään ja he suostuivat siihen. Kun sitten tuli maksun aika, niin liike vastasi, että auto on väärään paikkaan viety ja kieltäytyi maksamasta vian kokonaan ja alkoi riidellä asiasta minun ja Volkswagenin kanssa. Eli Volkswagen joutui maksumieheksi tässä YR-Auton takia.
        Tämän lisäksi selvisi, että vaikka liike mainosti autoa hyvin huolletuksi, ei seitsemän vuotta vanhaan autoon ollut vaihdettu koskaan edes polttoainesuodatinta, josta käynnistyshäiriöt lopulta johtuivat. Autoa tutkittiin useita kuukausia tämän takia. Jokaiseen vikaan, joka autosta ilmeni, myyjän vastaus oli vähättelevä ja vastuuta pakoileva. Sitten kun soitin hänen esimiehelleen asenne oli edelleen sama.
        Korvauksissa ei tultu aluksi ollenkaan vastaan ja kun mainitsin, että otan kuluttajasuojaan yhteyttä, alkoi hän uhkailemaan minua, että jos sinne otan yhteyttä he eivät korvaa enää mitään ja että hänellä on lakimies minua vastassa. Huoltomaksuissa tultiin lopulta minimimäärä vastaan ja silloinkin auto piti viedä halvimpaan mahdolliseen huoltoon, vaikka korjaustoimenpide vaatisi merkkihuoltoa.
        Myyjäliikkeen kultainen oljenkorsi, jota he käyttävät sinua vastaan on, että ”kyseessä on kuluva osa” vaikka kyseessä olisi esimerkiksi moottorinohjausyksikkö. Eli he yrittävät viimeiseen asti vältellä korvausta koska heidän mielestään koko auto on kuluva osa. Tässä ei vielä ollut edes kaikki viat, koska en jaksa niitä kaikkia alkaa edes luettelemaan.
        Palvelu täältä oli suorastaan törkeää asiakasta kohtaan! Mainittakoon vielä, että auton ostohetkellä myyjä yritti harhauttaa minua sillä, että heidän virhevastuunsa olisi vain 3kk, vaikka laissa virhevastuu on määritelty 6kk. Tämä todennäköisesti siksi, että en tulisi enää 3kk jälkeen ottamaan heihin yhteyttä ja he välttyisivät vikojen korjauskustannuksilta. Tietämättömyyttäkö? Tuskin…

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

YR-Autoa (AutoAakoo) en voi suositella kenellekään. Ostaessasi auton täältä saat samat oikeudet, kun ostaisit sen yksityiseltä ihmiseltä. Älä tee samaa virhettä kuin minä ja maksa autosta enemmän siinä toivossa, että olisi liikkeellä virhevastuu auton kunnosta. Maksa mieluummin vaikka 1000€ enemmän ja osta se isommasta autokaupasta.
        Ostettuani auton tästä liikkeestä en ole ollut päivääkään tyytyväinen kauppaan. Rahaa auton oston jälkeen korjaustoimenpiteisiin on kulunut omasta pussistani puolessa vuodessa 2000€. Palvelu on ollut vähättelevää, ylimielistä ja vastuuta pakoilevaa.
        Heti liikkeeseen astuessani tunsin ahdistavan ilmapiirin autoa tutkiessa ja myöhemmin ostohetkelläkin. Myyjä naljaili jatkuvasti, että ”no ostatko auton vai etkö” ja mm. koeajolta palattuani myyjä piruili kysellessäni lisätietoa auton kunnosta, että ”sinähän sen kunnon tiedät, kun olet 3tuntia ollut koeajolla”, vaikka todellisuudessa en ollut kahtakaan tuntia. Kyseessä kuitenkin oli reilu 10000€ auto.
        Ongelmia auton kunnossa kuitenkin ilmeni heti ostosta seuraavana päivänä. Auto ei enää käynnistynyt kunnolla! Vikaa selvitettyä ilmeni, että autossa on polttoainevuoto! Auto vuotaa polttoainetta moottoritilaan. Käytin auton huollossa Volkswagenilla, sillä se oli lähin huoltoni eikä autolla uskaltanut ajaa vian luonteen takia pidemmälle. Lisäksi osa joka vian korjaamiseen vaadittiin, oli mahdollista saada vain volkkarilta. Tämä ei kuitenkaan käynnistymisongelmaa korjannut. Vian etsintää jatkettiin aiemman pohjalta ja YR-Autolle ilmoitettiin asiasta, että näin tehdään ja he suostuivat siihen. Kun sitten tuli maksun aika, niin liike vastasi, että auto on väärään paikkaan viety ja kieltäytyi maksamasta vian kokonaan ja alkoi riidellä asiasta minun ja Volkswagenin kanssa. Eli Volkswagen joutui maksumieheksi tässä YR-Auton takia.
        Tämän lisäksi selvisi, että vaikka liike mainosti autoa hyvin huolletuksi, ei seitsemän vuotta vanhaan autoon ollut vaihdettu koskaan edes polttoainesuodatinta, josta käynnistyshäiriöt lopulta johtuivat. Autoa tutkittiin useita kuukausia tämän takia. Jokaiseen vikaan, joka autosta ilmeni, myyjän vastaus oli vähättelevä ja vastuuta pakoileva. Sitten kun soitin hänen esimiehelleen asenne oli edelleen sama.
        Korvauksissa ei tultu aluksi ollenkaan vastaan ja kun mainitsin, että otan kuluttajasuojaan yhteyttä, alkoi hän uhkailemaan minua, että jos sinne otan yhteyttä he eivät korvaa enää mitään ja että hänellä on lakimies minua vastassa. Huoltomaksuissa tultiin lopulta minimimäärä vastaan ja silloinkin auto piti viedä halvimpaan mahdolliseen huoltoon, vaikka korjaustoimenpide vaatisi merkkihuoltoa.
        Myyjäliikkeen kultainen oljenkorsi, jota he käyttävät sinua vastaan on, että ”kyseessä on kuluva osa” vaikka kyseessä olisi esimerkiksi moottorinohjausyksikkö. Eli he yrittävät viimeiseen asti vältellä korvausta koska heidän mielestään koko auto on kuluva osa. Tässä ei vielä ollut edes kaikki viat, koska en jaksa niitä kaikkia alkaa edes luettelemaan.
        Palvelu täältä oli suorastaan törkeää asiakasta kohtaan! Mainittakoon vielä, että auton ostohetkellä myyjä yritti harhauttaa minua sillä, että heidän virhevastuunsa olisi vain 3kk, vaikka laissa virhevastuu on määritelty 6kk. Tämä todennäköisesti siksi, että en tulisi enää 3kk jälkeen ottamaan heihin yhteyttä ja he välttyisivät vikojen korjauskustannuksilta. Tietämättömyyttäkö? Tuskin…

En voi myöskään suositella, johtuen samoists kokemuksista

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olipa hyvä, että satuin googlettamaan kokemuksia tästä autokaupasta. Olen jo pidemmän aikaa katsellut yhtä heidän kalliimman pään autoa, joka kuvissa näyttää ok:lta ja hintakin alhaisempi kuin muualla.

Nyt kierrän kyseisen liikkeen kaukaa. Kommenteista selvästi näkee kuka on kyseisen yrityksen edustaja ja tällaisten henkilöiden kanssa en halua olla missään tekemisissä.

• Anonyymi

Kaupanteko sujui hyvin enkä autojen itsekorjaajana pieniä kolahduksia pelännyt… normaalisti alle 100€ itse asennettuna… nut kuitenkin alatukivarsissa oli sellainen välys että kun kävelyvauhdista painoi jarrua eturengas meni melkein 10cm sisäänpäin… tämä nyt ei varsinaisesti minua huolestuttanut vaan se että auto oli kolme päivää aikaisemmin leimattu! Taitaa näissä liikkeiden katsastus hommissa olla vähän tai paljonkin viilunkia mukana, olikohan edes auto käynyt konttorilla?

• Anonyymi

Jep, vastaleimattu mese jossa ei toiminut takalasinpyyhin, vikavalo paloi ja rekisterikilven valot pimeenä molemmat.
        Millä näitä autoja leimataan ? Jännä homma vikavalon kanssa, koeajolla ei palanut mutta kun ajelin kaupan jälkeen kotiin niin johan syttyi, olisi kai pitänyt ajaa muutama satakilsaa koeajoa enemmän.
        Noo vaihdettiin takalasin pyyhkimen moottori ja kynttilät loistamaan rekisterilvelle ja sitten tankille, kas kummaa ,huomasin että bensaluukku ei sulkeudu kuten pitää, sitä koitettiin tekohengittää mekaanisesti kun saattaa jumahtaa mutta ei, siihenkin moottori vaihtoon.
        Vikavalon kanssa kätten voiteita, vaihdetaan sitä sun tätä, menee aikansa ja taas palaa.
        Pakko kai se on viedä veholle ja maksaa sen mitä maksaa,. ainakin tuntevat mesen sielunelämää.
        Nämä kaikki on maksettu omasta pussista.
        En kehota enkä kiellä ostamasta autoa tästä liikkeestä mutta ennen kauppaa katso auto enemmän kuin tarkasti läpi ja aja se koeajo mieluimmin enemmän kuin vähemmän ja jos olet untuvikko autoasioissa, ota kaveri mukaan joka tietää enemmän.
        Toki viisaskin menee joskus vipuun, ei vain tullut mieleen koeajolla kokeilla takalasinpyyhkimen toimivuutta ja bensaluukku, kuka sitä huomaa paitsi sitten ajan kanssa ja sittenkin vahingossa.
        Mutta sellaista elämä on, joskus tulee pataan, ei voi mitään.

• Anonyymi

Aivan huijari liike ensimmäinen ja viimeinen kauppa .kusettajilla tulee yleensä ovi vastaan.

• Anonyymi

Jos joku tätä lafkaa kommentoi positiivisesti, siinä on kaksi vaihtoehtoa:
      1) kommentoijalla on sidos yritykseen
      2) on sattunut käymään hyvä tuuri ajoneuvon kanssa, ettei siinä ole ollut mitään vikaa.

Suurin osa tämänkin sivun tarinoista kuitenkin kertovat karua tarinaa. Yritys tekee rahaa kusettamalla ja luottamalla siihen, että ihmiset eivät jaksa vaatia hyvitystä, tai jos vaativatkin, valehtelevat ettei heillä ole vanhoihin autoihin mitään velvoitteita.

https://www.kkv.fi/kuluttaja-asiat/autot-ja-pysakointi/kaytetyt-autot/kaytetyn-auton-virhe/

Tuolla on hyvin selkeästi kerrottu virheestä käytetyssä ajoneuvossa, että:

"...auto on muuten huonommassa kunnossa kuin sinulla on auton iän, ajomäärän, hinnan sekä myyjän autosta antamien tietojen perusteella yleensä aihetta olettaa"

Varsinkin tuo viimeinen kohta "myyjän antamien tietojen". Jos autossa kehutaan että löytyy ilmastointi, niin voisi kuvitella että se toimii ilman että kysytään. erikseen "toimiiko se myös". Jälkikäteen kun tämä huomattiin huollossa ja kysyttiin vastaantuloa, niin kuitattiin "normaalina kulumana ja ei kuulu meille".

Itse en valitettavasti jaksa polttaa omaa energiaani siihen että lähden tappelemaan muutamasta satasesta, oma aika ja mielenterveys on tärkeämpää. Puolestani myyjä voi vaikka tukehtua pihviinsä jota olen ollut rahoittamassa.

Sen verran viitsin kuitenkin tännekin raapustaa, että jos edes joku ymmärtää pysyä kaukana tästä firmasta lukemalla näitä kommentteja, niin olen saanut jotain hyvää aikaan täälläkin.

• Anonyymi

Sehän tässä perkeleemmin naurattaa kun autossa mainitaan olevan automaatti ilmastointi ja webasto mutta kas, kumpikaan ei toimi.
        Sellaista se tuppaa olemaan kun vanhaa kalustoa ostaa, pitää viedä kuntotarkastukseen myyjän piikkiin jos suostuvat.
        Se on se halvin tie kuitenkin kuin ostaa raato johon uppoaa korjauksiin satasia jos edes riittää.

• Anonyymi

Kerran ostin c sarjan mersun missä oli viikon vanha leima… edessä alatukivarressa oli niin paljon vältää että sokeakin näkis otsaluullaan… oli viikkoa aikaisemmin katsastettu herttoniemen katsastuksessa… tuskin käynyt edes paikalla koko auto

• Anonyymi

Piditkö korjausta kenties kalliina tai hankalana?

• Anonyymi

Välttäkää kuin syöpää!! Tämä liike harhauttaa ostajia ja välttelee vastuita. Muka harrastavat rehellistä autokauppaa, mutta todellisuudessa toimivat kuluttajansuojalain vastaisesti. Liike ei hyväksy KKV:n päätöksiä ja kyseinen firma on heidän mustalla listalla. Viekää käräjille vaikka kuin uhkailevat ja painostavat lakimiehillään. Tuomarin edessä nämäkin kumartaa kun alkaa lain parrua tulemaan ja katsoo heidän bluffinsa. ;) Tuomioistuin sovittelun jälkeen sain hyvät naurut kun nää ukkelit jäit oman asianajajan kanssa miettimään huuli pyöreänä et mikä meni vikaan. Ylimielistä porukkaa..

• Anonyymi

YR auto Tuusula. Varoitus! Huijarifirma. Yksittäiset myyjät voivat olla rehellisiä, mutta firman virheitä ei myönnetä. Älkää tehkö kauppaa näiden kanssa. Toistan. Älkää tehkö kauppaa näiden kanssa.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Joskus mietin

miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi
      Ikävä
      24
      4756
    2. Miten reagoisit

Jos ikäväsi kohde ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      88
      3734
    3. Ryöstö hyrynsalmella!

Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313
      Hyrynsalmi
      48
      3155
    4. Olisiko kaivattusi

Sinulle uskollinen? Olisitko itse hänelle?
      Ikävä
      54
      2677
    5. Mitä haluaisit sanoa

Nyt kaivatullesi?
      Ikävä
      206
      2641
    6. Ihana nainen

Suukotellaanko illalla?☺️ 🧔🏻🫶
      Ikävä
      52
      2615
    7. Sukuvikaako ?

Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne
      Iisalmi
      32
      2410
    8. Ootko koskaan miettinyt että

miksi kaivatullasi ei ole puolisoa?
      Ikävä
      152
      2348
    9. Huomenta ihana

Mussu ❤️.
      Ikävä
      31
      1955
    10. Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa

Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok
      Maailman menoa
      108
      1559
    Aihe