kielletään vanhuus

kaikki 70 ihmiset pistetään paikkaan missä niille annetaan puuroo eikä meiän kunnon ihmisten tarvi haistaa sellast paskaa

19

487

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihmettelijä

Kylläpä olet suunnitellut itsellesi mukavan vanhuuden. Onneksi olkoon.

• Yöäk !

Tänne virtuaalitodellisuuteen laisesi eivät voi paskoa, mutta hajunne on pahempi siitä huolimatta.

• pidä zinä se turpas kiinni!

• mä oon vampyyri en ikin gtuu olee niin vanha paska

• Yöäääk

Miksi sinä sitten kuulostat sellaiselta jo nyt?

• Kaikenlaisiakaakeloita

Etkö häpeä,vai oletko mielipuoli vailla aivoja.Kuka sinut on synnyttänyt ,kasvattanut
      antanut ilmaisen koulutuksen ,eikä kakarasta lähtien ole tarvinnut tehdä työtä
      ja raataa,kuten nyt iältään yli -70 kymppiset.Tiedätkö mitä elämää vanhat ihmiset
      kakarana ollessaan on vanhempineen savupirteissään joutuneet viettämään.He sentään jaksoivat huolehtia vanhemmistaan.Sinusta on kunnon ihmisyys kaukana,
      kenties sinut on susi paskantanut kalliolle ,ja päivä paistanut aivottomaksi makkaraksi
      joka on puuroa vailla.

• mummo64v

Mene hoitoon, ja vähän äkkiä.

• opelius

Juhantalo istuu hyvillä tuloilla sirkuksessa.

• Virsut

Nerdist sanoo vain sen, miten yhteiskunta ajattelee.

• moraaliakohden

Näin on, vanhusten hoito kertoo yhteiskunnan moraalin.

• Kiitos!

• Nirriveksulta

Toivottavasti tuo, jonka kuvan olet laittanut profiiliksesi tunnistaa sinut, niin saadaan sinut tapettua :)

• se on kuollut

• opelius

Julkaistu: 1.2.2010 12:19

Kantelut vanhustenhuollosta Kaakkois-Suomessa paljastivat useita epäkohtia, joihin Etelä-Suomen aluehallintovirasto puuttui, kirjoittavat Etelä-Saimaa, Kouvolan Sanomat ja Kymen Sanomat maanantaina.

Kahdeksasta ratkaistusta tapauksesta kuusi johtaa lehtien mukaan jatkotoimiin. Kantelijat ovat vanhusten omaisia. Hoitolaitokset ovat pääosin kunnallisia, mutta joukossa on myös muutama yksityinen hoitolaitos.

Jo käsiteltyjen kanteluiden joukossa on yksi tapaus, jossa viranomaiset vaativat useita epäkohtia korjattavaksi.

Kantelun mukaan kyseisessä palvelutalossa on mm. sidottu asukkaita tuoleihin ja teljetty heitä lukkojen taakse. Lisäksi talossa on turvallisuuspuutteita ja henkilöstöä on liian vähän.

Viranomainen vaatii palvelukotia ryhdistäytymään.

- Siinä edellytetään, että epäkohtien korjaamiseksi laaditaan suunnitelma, kommentoi lääninsosiaalitarkastaja Marja Kaasalainen lehtihaastattelussa.

- Vanhuksia ei saa sitoa tuoleihin ja pitää suljettujen ovien takana. Hoito täytyy järjestää muilla tavoin, Kaasalainen sanoo ykskantaan.

IS Siinäpä sitä vanhusten "hoitoa"

• Mitätiedätaiheesta

Entä kun potilas / asiakas / asukas ... on pakko sitoa tuoliin kun hän ei muista että omat jalat eivät kanna ja lähtee kävelemään ja on turvallaan ja siinä rytäkässä murtuu kallo, lonkka tai molemmat tai mikä muu paikka tahansa?

Sitomisia tehdään harvoin muuta kuin lääkärin luvalla mutta valitettavasti joskus on pakko. Sen, jolle tämä tuottaa tuskaa, on paree mennä katsomaan ja selvittämään asia paikan päälle ja konkreettisesti, oikeassa elävässä elämässä jotta ymmärrys yltää mistä on kysymys. Palataan "hoito"aiheeseen sitten uudestaan.

• eiautettavana

Sitähän sitä tehdään tänäpäivänä.Toivottavasti minä pystyisin omalta kohdaltani tekemään toisin sitten kun olen siinä vaiheessa.

• kunnonihminen

Eutanaasia olisi parempi ja halvempi ratkaisu, aikanaan sinullekin!

• samaa mieltä

• Tää on edelleen hyvä idea!

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olenko alkoholisti? Mielipiteitä kaipaan

En oikein tiedä mitä tällä haen, oli vaan pakko päästä avautumaan jonnekkin missä voi sen tehdä anonyymisti..Olen 32 vuo
      Alkoholi
      118
      2099
    2. SAK:n vaatimus palkankorotuksista on täysin päätön

SAK:n esitys noin hurjista palkankorotuksista on päätön. Ja vaikka ne toteutuisivatkin, johon en usko, valuvat hyödyt ul
      Maailman menoa
      246
      1403
    3. En vaan jaksa

Enää tätä, kun asiat ei etene mihinkään. Jos ja kun kohdataan, kohtelen sua kuin kaikkia muitakin. Eihän se poista sitä
      Ikävä
      34
      1273
    4. Ensitreffit Matti lataa totuuden seksiasioista Taina-morsion kanssa: "Fyysinen kosketus ja seksi..."

Harmi juttu tämä Matin ja Tainan ero. Olisikohan vielä ollut jotain tehtävissä... Lue lisää: https://www.suomi24.fi/v
      Ensitreffit alttarilla
      6
      1031
    5. Voin kertoa sinulle

Että olen todella rakastanut sinuun. Tämä on jotain mitä en ole koskaan ennen kokenut. Olen uskonut että tunnet samoin.
      Ikävä
      36
      955
    6. Olisi mukavaa

Istua kahvilla ja jutella asioista.
      Ikävä
      50
      896
    7. Mitä sinä nainen haluat elämältä

Minä haluan sinut mutta koska se on mahdoton haaveeni niin en voi muutakuin hiljaa ja kaukaa rakastaa epätoivoisesti sää
      Ikävä
      33
      834
    8. It's a fairytale

"It's a fairytale I can't explain Full of words I don't know how to say And without a little twist of fate I know I'd st
      Ikävä
      9
      826
    9. +10% palkankorotukset työntekijöille! hyvä ammattiliitot!

Niinhän sitä sanotaan että metsä vastaa niin kuin sille huudetaan. Ja oikeistohallitus ja työnantajat huutelivat sellais
      Maailman menoa
      238
      801
    10. Gallup: Minkä kouluarvosanan (4-10) annat Vappu Pimiälle Maajussille morsian -juontajana?

Maajussille morsian on koko kansan suosikki. Minkä kouluarvosanan (4-10) annat Vappu Pimiälle juontajana? Erinomainen
      Maajussille morsian
      33
      786
    Aihe