Auttakaa muo!!

Autathan mua?

Mulla on akne yläseläs ja rinnassa. Se on tosi hirveetä ja itsetunto laskee sen takia. En ees uskaltanut käydä uimassa kesällä kun vain t- paidassa! Mun unelma ja haave on saada puhdas iho!! Mä kärsin ihan hirveesti tästä asiasta ja itken myös. Kertokaa pliis keinoja mulle pliis... Kaikki jotka tiiäätte nii kommentoikaa!!! Mä haluisin niin koko sydämmestäni puhtaan ihon..Auttakaa!!

4

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Äitsykkä

      Suosittelen kyllä lääkäriin menoa jos on oikein pahoja paukamia. Niistä voi jäädä arvet. Ja ihotautilääkärille tai jollekin joka on perehtynyt aknen hoitoon. Pojallani, nyt jo aikuinen, oli pahaa aknea myös selän alueella ja me ainakin löysimme yksityislääkärin joka oli perehtynyt mm aknen hoitoon. Antoi tarpeeksi tehokkaat lääkkeet. Ennen sitä kun oli käynyt opisk terv huollossa, ei ollut saanut tarpeeksi tehokasta hoitoa ja ongelma ei poistunut. Siinä oli sitten syöty joku tehoton antibioottikuurikin ihan turhaan.

      Nyt heti voit muuttaa ravintoasi niin, ettet syö mitään teollisesti prosessoitua ruokaa. Kaikki lisäaineet pois. Ei makeisia tms, niissä on paljon vaikka mitä aineita. Ei limua tai energiajuomia, ei valmiiksi maustettuja jogurttivälipaloja, tai rahkoja. En tiedä minkä ikäinen olet, mutta ehdoton ei alkoholille. Se vaikuttaa hormonitoimintaan. Kehon toiminta normalisoituu näin ja se auttaa myös ihoa.

    • Hei!

      Akne voi tosiaan olla hyvinkin kiusallinen ja hankala vaiva. Varsinkin, jos aknea on laajalla alueella (kuten sinulla yläselässä ja rinnassa), ei ihon perushoidolla välttämättä pärjätä. Mikäli apteekista saatavat itsehoitotuotteetkaan eivät auta, kannattaa kääntyä yleislääkärin tai ihotautilääkärin puoleen.

      Lääkäri voi kirjoittaa reseptillä paikallisvoiteita, joista monet ovat hyvinkin tehokkaita aknen hoidossa. Mikäli aknea on laajalla alueella, myös suun kautta otettavaa antibioottikuuria (esim. tetrasykliini) käytetään. Jos tämäkään ei auta, ihotautilääkärit voivat kirjoittaa mm. isotretinoiinia, joka yleensä korjaa hankalankin aknen.

      Voit halutessasi lukea tarkemmin aknen oireista ja hoidosta esim. osoitteesta: http://klinik.fi/terveysinfo/akne

      Toivottavasti sopiva apu löytyy! Terveisin:

      - Klinikin lääkäritiimi

      Klinik - terveyspalvelusi netissä
      www.klinik.fi

    • Autathan mua?

      Kiitos vastauksista tosi paljon!!!

    • Joskus sai apteekist lääkettä nimeltä "neo medrol comp liminent"--tiannevat ellei ole valmistus lopetettu.sitä ei mainosteta,mestemäistä..kellertävää..haju aika kamala..käytä mieluummin öisin tai laita paljon hajusteita, hajuvettä ettei tuoksu erotu..en ole,varma myydäänkö alle 18v..pikku ytippa riitää patille(kuivuu siihen ).--ei tartte koko selkää ym sivelleä ellei nyt haluu kerran olla okeinkuivaihoinen,.Ja se TODELLA kuivattaa..kasvoihin tarttee kyl kosteuvoiteet jos sit laitta yöksi kelmun yöksi..Jamkyötä kasvoevttä kuivattavaa kaikille ihonalueiile mmis finnejä...selkä hikoo jarasvottuu niin helpisti..pyyhkeile kosteupyyhkeil vaik usein päivisin taiota kunnon pesusuihkuja...saat varautua että arpiiii voi johinkin jäädä...ei niihin kuole, et sinä etkä kumppani js sanee plastikakirurgil pois..ellet haluu olla yksilöllisen näköönen..aroikin erikoistuntomerkki...et sotkeudu toisiin.savinaamioita(yves rochersilla on)..suklaa ehkä pois..ja paksut voikerrokset leiviltä ym:lta

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      129
      9905
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      52
      2891
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      177
      2687
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      2074
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1834
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      16
      1657
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1562
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      16
      1520
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      13
      1508
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1348
    Aihe