Hampaassa ISO reikä!!?

apuuuuva

Niin mulla on kohta vuoden verran ollu iso reikä alahampaassa. Ei ole kipeä ollenkaan, on vain iso reikä josta varsinkin kun pesen hampaita tulee verta. En oo koennu tarpeelliseks mennä hammaslääkäriin, koska ei ole kipua. Myös hampaan toiselta sivulta on ien ihan pehmeä. Tippuukohan kohta koko hammas?

3

1516

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Iceiceice

Mikä ihme, ettet mene hammaslääkäriin? Vastauksen saat hammaslääkärillä.

• 2go

Hammaslääkäriin HETI kohta koko leuka on tulehtunut!

• hoida heti

Vuoden ollut... mikset mennyt heti hammaslääkäriin? =(

Minulla myös aukesi iso reikä takahampaassa kun söin salmiakkia, ei minkäänlaista kipua tai muuta, mutta peilissä näkyi ammottava hole, semmoinen johon tulitikun puuosan sai laitettua ilman mitään ongelmaa ja pohjalla näkyi tummanpunaista.

Soitin kuitenkin tiistaina hammaslääkäriin ja sanoin millainen reikä oli kyseessä, ja sanoin rehellisesti ettei mitään kipua tai muutakaan ole. Sain ajan julkiselta tälle päivälle, eli samalla viikolla pääsin lääkärille. Lääkäri oli ihan hyväntuulinen kun kerroin ettei kipua ole, hymy hyytyi kun suun avasin. Otettiin röntgenkuvat ja lääkäri sanoi ettei välttämättä voida enää korjata kun reikä yltää leukaluuhun saakka, eli pitäisi nyppäistä pois koko hammas.

Puolentoistatunnin rassaamisen tuloksena hammas saatiin onneksi pelastettua. Lääkäriaika oli 9:30 ja vähän yli 11 olin ulos huoneesta. Paikkausainetta laitettiin joku viisi tai kuusi kertaa. Kokeilin kielellä hampaan kohtaa kun lääkäri ja hoitaja väsäsivät metallikehikon kanssa, tuntui että koko hammas oli porattu pois! O_O

Noh, opetus on nyt opittu: HETI menen tästälähtien jos jotain, mitä tahansa tulee.

Ja onko muuten puudutusaineet kehittyneet nyt viimeaikoina. En siis tuntenut yhtään mitään koko operaation aikana, en kertakaikkiaan mitään. Ennen pienetkin poraukset on sattuneet aivan törkeästi, nyt vain se puudutuspiikki tuntui, muuten ei mitään.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      64
      5592
    2. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      20
      4207
    3. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      17
      2906
    4. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      152
      2170
    5. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      1906
    6. Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä

Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut
      Perussuomalaiset
      124
      1728
    7. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      95
      1377
    8. Kerro jotakin kaivatustasi.

Vaikka synkimmät salaisuudet jos tiedät. :) m
      Ikävä
      68
      1154
    9. Harmi, se on

Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty
      Tunteet
      17
      1126
    10. Maailma pysähtyy aina kun sut nään

Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o
      Ikävä
      77
      978
    Aihe