Yrittäjät hoi! Kumpi tulee halvemmaksi?

maisa25

a) ostaa palvelu aliurakoitsijalta, sanotaan vaikka n.3600e/kk
b) ottaa korkeimmalla palkkatuella oleva työtön tekemään työ(noin1000e/kk palkkatukea) työntekijän bruttopalkka vaikka n.2500e/kk

Kumpi tulee yritykselle halvemmaksi?

8

120

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jdjdjdjdjd

      Tottakai aliurakoitsija. Nuo palkkatuetut ovat n. 1-3 päivää poissa viikossa ja palkan maksat silti. Koeajan ne just sinnittelee ok.

    • maisa25

      noh noh, oletetaan nyt kuitenkin että palkkatukityöntekijä olisi ihan tervejärkinen :)

    • kataonna

      Oleta vain.

    • Pe-Sa

      Hyvänkin voi löytää, itse koittaisin b) vaihtoehtoa ja jos mahdollista koe-ajan jälkeen määräaikaisella...

    • Kokeilet itse

      Miksi täällä tuollaista hypoteettista asiaa kyselet? Jos tiedät jossakin jotakin halpoja ja silti osaavia tekijöitä, niin kokeile käyttää niitä.

      Ei tällaiset asiat ilman kokeiluja selvene, eikä muiden vanhat mielipiteet tällaisissa voi auttaa. Kaikki tekijät ovat yksiköitä, ja täysin erilaisia osaamisiltaan ym.

      • maisa25

        Kysyn siksi kun olen itse tällä hetkellä työtön ja mietin tuota asiaa. En tiedä yrittämisestä mitään, kiinnostaa vaan notta kummassa tapauksessa on parempi rahallinen hyöty yrittäjälle?


      • Ihan rapahommiin vaan
        maisa25 kirjoitti:

        Kysyn siksi kun olen itse tällä hetkellä työtön ja mietin tuota asiaa. En tiedä yrittämisestä mitään, kiinnostaa vaan notta kummassa tapauksessa on parempi rahallinen hyöty yrittäjälle?

        Jos kyse on ihan jostakin lehtien haravoimisesta pihalta, tai tyhjien palautuspullojen asettelua koriin tms. niin ne työttömät ehkä tulee halvemmaksi. Omia työkaluja, kuten vaikka timpurihomma tms, sellaisia vaativiin hommiin heittoväestä harvoin on.

        Jatkuvaan hommaan ei kannata palkata mitään pätkäsakkia, vaan osaava pysyvä ihminen. Tilapäisiin heittohommiin pätkäläisiä joutuu ottamaan, mutta ei se mikään tarkka kustannusjuttu ole, vaan kun ei muita ehkä siihen tilanteeseen saa tai eivät kerkiä.


    • Yrittäjä2002

      Itse kokeilisin palkkatuella ja jos ei toimi, niin sen jälkeen aliurakoitsijan kautta.
      Palkkatuen kautta löytää hyviä työntekijöitä, toki paljon sellaisia henkilöitä joita ei voi koskaan palkata. Tänä vuonna palkkatuen kautta tullut kaksi henkilö toinen loistava työntekijä (ulkomaalainen) ja suomalainen sairaana aina ja nyt pällileviää ja sanoi itsensä irti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      138
      10080
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      53
      2924
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      188
      2727
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      24
      2087
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      16
      1852
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1669
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1577
    8. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1546
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1533
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1348
    Aihe