Alkuseurakunnan paluu

Puhutaan paljon seurakunnan ennallistamisesta ennen kuin Herra tulee noutamaan omansa. Olen kerännyt pähkinänkuoreen, millainen alkuseurakunnan kaltainen uskovien joukko tulee olemaan. Tähän joukkoon kuuluu sekä ”pakana”kristittyjä että messiaanisia juutalaisia.

Yleisiä ja hallinnollisia asioita
Yksi Herra, yksi usko, yksi kaste
Virkoja hoitavat 12 vanhinta sekä apostolit, profeetat, evankelistat, paimenet, opettajat, kaitsijat, palvelijat ja lähetit.
Jäsenet asuvat sekä yhteisöissä, joihin tuodaan omaisuus yhteiseen jakoon että omissa kodeissa, joissa myös kokoonnutaan. Aineellista puutetta ei ole kenelläkään. Tärkeistä asioista päätetään mm. arpaa heittämällä (tämä korvaa uurim ja tummim -käytännön). Vietetään Herran vuotuisia juhlia sekä sapattia Raamatun mukaisesti.

Kokouksissa
Nautitaan ehtoollista, rukoillaan, lauletaan, opetetaan, saadaan ilmestyksiä, puhutaan kielillä ja saadaan puheelle selitys. Enkeli-ilmestykset yleistyvät. Kastetaan uskoontulleet. Uskovien kesken vallitsee keskinäinen sopu, rauha ja rakkaus. Riemuitaan Hengen täyteydestä ja ilosta. Uskovien profetointi yleistyy. Nähdään näkyjä ja unia, joita kerrotaan kokouksissa. Osoitetaan veljesrakkautta.

Tehtävät
Evankelioidaan kotimaassa ja lähetetään lähettejä kaikkialle maailmaan. Avustetaan aineellisesti toisia yhteisöjä ja yksilöitä. Parantaminen, kuolleista herättäminen ja riivaajista vapauttaminen nousevat suuriin mittasuhteisiin. Jumalan sana menestyy ja leviää, tulee maailmanlaajuista herätystä. Puhutaan tunnistettavilla kielillä, niin että ne kaikkialla ymmärretään. Ihmeitä, merkkejä ja tunnustekoja tulee määrättömästi.

Miehet
Nuoret miehet ovat kuuliaisia Jumalan sanalle, omille vanhemmilleen ja kunnioittavia iäkkäitä kohtaan. Perheelliset miehet rakastavat ja puolustavat vaimojaan vaikka kuolemaan asti, niin kuin Kristus rakastaa seurakuntaa ja kasvattavat lapsiaan taidollisesti. Vanhat miehet opettavat nuorempiaan kristillisiin hyveisiin. Seurakunnan kokouksissa miehet eivät peitä päätään.

Naiset
Nuoret naiset pysyvät kotona ja auttavat perheessä. Perheelliset kunnioittavat miestään ja alistuvat miehen päätöksiin. Iäkkäät naiset opettavat nuorempia naisia perhe-elämässä ja avustavat kaikin tavoin seurakunnan jäseniä, erityisesti leskiä. Seurakunnan kokouksissa he ovat hiljaa ja pukeutuvat siveästi. Naisten tulee peittää päänsä rukouksissa. Kaikkien naisten tulee välttää juoruilua, pahansuopuutta ja liian viinin nauttimista.

Lapset
Kuuliaisia vanhemmille.

Suhde yhteiskuntaan
Esivallalle ollaan kuuliaisia. Osoitetaan kaikille ystävällisyttä, lempeyttä, hyväsydämisyyttä, nöyryyttä ja rakkautta ja ollaan nuhteettomia lain edessä.
Näistä huolimatta koetaan ivaa, vainoa, vangitsemisia, kuulusteluja, marttyyrikuolemia sekä pelkällä olemassaololla aiheutetaan mellakoita. Joukkoon pääsee soluttautumaan valeapostoleja.
Kaikissa kärsimyksissä seurakunta ylistää Jumalaa.

16

187

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • totuuden yhteisö

      Hyviä asioita. Näin se pääosin tulee tapahtumaan.
      Sinulla on ehkä osa ennalleenasettamistyön saralla.

      Se vaan ei ole Raamatun opetusta, että pitäisi olla 12 vanhinta, apostolia. Alkuseurakunta levittäytyi uusille paikkakunnille apostolien kuoleman jälkeen. Eikä mihinkään asetettu uudestaan 12 apostolin neuvostoa, ei Jerusalemiinkaan.
      Vuotuiset juutalaisten juhla-ajat sapatteineen ovat vanhaa liittoa, jota ei tuoda seurakuntaan.

      • Kiitos kommentistasi "Sinulla on ehkä osa ennalleenasettamistyön saralla."

        Oi, olisin mielelläni osaltani hommassa mukana. Mitä vain 60-vuotiaalta naiselta voidaan odottaa.

        Osani siellä iäkkäiden naisten puolella olisi NIIN suloinen. Miten ihanaa olisi liekuttaa toisten lapsia siellä vahvojen veljien ja nuorten naisten suojassa. Nauttisin todella, ja osallistuisin kaikkeen, mihin pyydetään.

        Nimittäin, olen melkein aina elänyt yksin, kiivennyt asentamaan lamput kattoon, tiivistänyt vesiputkia, korjannut huonekaluja ja erilaisia laitteita, täyttänyt joukon erilaisia yhteiskunnan lomakkeita ja velvoitteita ja hoidellut raha-asiani. Olen tehnyt jopa pienimuotoisen asuntoremontin.

        Siksi tuo tulevaisuuden kuva tuntuu hyvin mukavalta. Lopultakin muut huolehtisivat tärkeistä asioista ja minustakin.

        No, mutta eipä se minun mukavuuteni takia toteudu, kyse on paljon syvemmästä päämäärästä.


    • Kysymyksiä

      "Puhutaan paljon seurakunnan ennallistamisesta ennen kuin Herra tulee noutamaan omansa."

      Niin paljon puhutaan, mutta löytyykö ajatus Raamatusta?

      "Tärkeistä asioista päätetään mm. arpaa heittämällä "

      Mielestäni järjen käyttö on sallittua edelleen.

      "Enkeli-ilmestykset yleistyvät. "

      Tällaista ei kerrota Raamatussa. Sen sijaan varoitetaan enkelien palvonnasta.

      "Kastetaan uskoontulleet."

      Mikäs siinä jos haluavat. Kaikki eivät halua tulla uudelleen kastetuiksi, Suomessa yli 80% väestöstä on jo kastettu.

      " Ihmeitä, merkkejä ja tunnustekoja tulee määrättömästi. "

      Sanotaanko näin Raamatussa? Miksi Raamatussa varoitetaan että Antikristus tekee suuria ihmeitä ja pyrkii niillä eksyttämään?

      "Kaikkien naisten tulee välttää juoruilua, pahansuopuutta ja liian viinin nauttimista."

      Ja miestenkö ei pidä?

      "Seurakunnan kokouksissa miehet eivät peitä päätään."
      Miksi tuo pään peittäminen on esillä? Eipä nytkään seurakunnissa yleensä kukaan mies peitä päätään.

      • Olen samoilla linjoilla kanssasi, ja tässä vähän lisää kysymyksiä.

        "Jäsenet asuvat sekä yhteisöissä, joihin tuodaan omaisuus yhteiseen jakoon että omissa kodeissa, joissa myös kokoonnutaan."

        Miksi meidän pitäisi palata kivikaudelle? Minä en ainakaan haluaisi elää missään yhteisössä enkä todellakaan pitää kodissani kokouksia. Jos sen takia olen huonompi uskova niin olkoon sitten niin. Minä arvostan yksinäisyyttä ja omaa rauhaa.

        "Nuoret naiset pysyvät kotona ja auttavat perheessä."

        Toisin sanoen naisilta koulutus ja työssäkäynti kielletty. Voi toimia heille, joita sinappikoneet kiinnostaa. Normaalit nuoret naiset kylläkin ovat ammattia opiskelemassa tuossa vaiheessa.

        Tuossa seurakunnassa siis naisella ei ole muuta vaihtoehtoa kuin mennä naimisiin ja olla synnytyskone.

        "Iäkkäät naiset opettavat nuorempia naisia perhe-elämässä"

        Minulla ainakin palaisi päreet totaalisesti jos anoppi naapurin rouvien kanssa olisi koko ajan neuvomassa kuinka mikäkin asia pitää tehdä. Siinä loppuisi kristilliset hyveet aika vikkelästi...

        "Naisten tulee peittää päänsä rukouksissa."

        Minä olen tehnyt näin jo monta vuotta. Joka kerta rukoillessa ja kirkossa käydessä. Ei siihen mitään alkuseurakuntaa tarvita. Jokainen nainen voi tehdä tämän vaikka heti riippumatta siitä mihin kirkkoon kuuluu.


      • onya kirjoitti:

        Olen samoilla linjoilla kanssasi, ja tässä vähän lisää kysymyksiä.

        "Jäsenet asuvat sekä yhteisöissä, joihin tuodaan omaisuus yhteiseen jakoon että omissa kodeissa, joissa myös kokoonnutaan."

        Miksi meidän pitäisi palata kivikaudelle? Minä en ainakaan haluaisi elää missään yhteisössä enkä todellakaan pitää kodissani kokouksia. Jos sen takia olen huonompi uskova niin olkoon sitten niin. Minä arvostan yksinäisyyttä ja omaa rauhaa.

        "Nuoret naiset pysyvät kotona ja auttavat perheessä."

        Toisin sanoen naisilta koulutus ja työssäkäynti kielletty. Voi toimia heille, joita sinappikoneet kiinnostaa. Normaalit nuoret naiset kylläkin ovat ammattia opiskelemassa tuossa vaiheessa.

        Tuossa seurakunnassa siis naisella ei ole muuta vaihtoehtoa kuin mennä naimisiin ja olla synnytyskone.

        "Iäkkäät naiset opettavat nuorempia naisia perhe-elämässä"

        Minulla ainakin palaisi päreet totaalisesti jos anoppi naapurin rouvien kanssa olisi koko ajan neuvomassa kuinka mikäkin asia pitää tehdä. Siinä loppuisi kristilliset hyveet aika vikkelästi...

        "Naisten tulee peittää päänsä rukouksissa."

        Minä olen tehnyt näin jo monta vuotta. Joka kerta rukoillessa ja kirkossa käydessä. Ei siihen mitään alkuseurakuntaa tarvita. Jokainen nainen voi tehdä tämän vaikka heti riippumatta siitä mihin kirkkoon kuuluu.

        Hauska kirjoitus :) Kuvaukseni koskee tulevaa aikaa, jolloin vaihtoehdot kristityillä ovat vähissä, mutta en mene tarkemmin niihin. Meidän olisi parempi olla silloin jo poissa tästä ajasta.


      • magda-sisko kirjoitti:

        Hauska kirjoitus :) Kuvaukseni koskee tulevaa aikaa, jolloin vaihtoehdot kristityillä ovat vähissä, mutta en mene tarkemmin niihin. Meidän olisi parempi olla silloin jo poissa tästä ajasta.

        Jaa, no siinä tapauksessa ymmärsin väärin. Silloin tosiaan olosuhteet ovatkin aikalailla erilaiset. Toivotaan, ettemme ole näkemässä sitä aikaa :)


    • Tämä on alkua
    • Kirkkohistoria

      Lainataan, kun tämä oli julkisella Facebookin sivulla:

      "Seurakunnan alkuaikana kristityt tulivat toimeen ilman kirkkolaitosta ja temppelirakennuksia yli 300 vuotta. Ja ihmisiä tuli uskoon suurin joukoin.
      Uskoon tulleiden kokouspaikkoina olivat pääasiassa yksityiskodit (1 Kor. 16:19. Kol. 4:15 ym.), mutta myös julkisemmat tilat, kuten esim. Yläsali Jerusalemissa (Apt. 1:13) ja Tyrannuksen koulurakennus Efesossa. Apt. 19:9.
      Ensimmäinen laitoskirkko perustettiin 300 luvulla jKr. Se oli roomalaiskatolinen kirkko. Suomessa kansankirkkona toimiva ev.lut. kirkko perustettiin 1500 luvulla jKr. Ensin oli siis seurakunta, sitten uskovien maallistumisen myötä alettiin perustaa kirkkoja yms. uskonsuuntia. Se johti siihen, että Pyhän Hengen spontaanin vaikutuksen lakatessa tilalle keksittiin paperille kirjoitetut kaavat, rukoukset, uskontunnustukset sekä sakramentit, sitten raamatullisen uskovien upotuskasteen tilalle valittiin lapsikaste, yms. Ja yksinkertaisten kokouspaikkojen tilalle alettiin rakentaa kalliita loisteliaita temppeleitä.
      Kristittyjen on tärkeää ymmärtää, että uuden liiton kristityille ei ole ns. pyhiä paikkoja! Metsässä kannon juurella rukoileva vilpitön ihminen on vähintään yhtä pyhässä paikassa, kuin kirkon alttarilla rukoileva.
      Sydämen suhde Jumalaan on ratkaiseva.
      "Jumala, joka on tehnyt maailman ja kaikki, mitä siinä on, Hän, joka on taivaan ja maan Herra, ei asu käsillä tehdyissä temppeleissä." Apt. 17:24.
      Siunausta kaikille, joille Jumalan siunaus kelpaa!
      "

      • Kiitos samoin sinulle siunausta. Kelpaa minulle ja otan sen vastaan.


    • Kiitos Magda-sisko

      Seurakunnan ennalleen asettamisen linjauksista satelee päivittäin tietoja eri puolilta maailmaa. Kristityt rukoilevat suurta uskovaisten kokoamisleiriä.
      Ja työtä tehdään Ilmaiseksi.

      Tässä suora linkki Näky-puheeseen:
      Mikä on Jeesuksen Kristuksen näky meidän aikaamme varten?

      http://jeesus-on-herra.com/?attachment_id=551

      *

    • Jopas nyt

      Kokouksien ilmestykset ovat hurmoshenkisten sairasta valhetta,joihin he itsekin haluavat uskoa. Ilmestykset ovat vain oman mielikuvituksen ja lapsellisuuden tuottamaa potaskaa.
      Jumala ei ilmesty kokouksissa, kuten he uskottelevat. Jumala ei suosi valheellisuutta. Paljon puhetta, ei koskaan todistetta...

    • Tiedätkö - luuletko?

      Kuuntelitko siis edellisen linkin puheen?

    • Tästä hyvä alku
    • Jakoon meni

      Kuuntelin. Puhe oli selvä.

    • Leenaliisa

      Paljon hyviä asioita kirjoituksessasi.
      Raamatullista: www.freie.wolksmission.de Valikosta suomen kieli.Jos linkki ei aukea tuosta niin googlettamalla löytyy.

    • Peukutan sulle

      Kiitos Magda-sisko!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 180
      1935
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1868
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1568
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      137
      1413
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1174
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1152
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1143
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1109
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1108
    Aihe