Olisi koulutus edessä,tähän mennessä ollut vuosikausia työttömänä.Oxaminia käyttänyt ja määrätty puoli-1 päivässä.No ei ole ikinä auttanut kuin väh 2 kerralla pitää ottaa ja näin on ollut alusta asti.Lääkäri on tästä tietoinen.En ole jokapäivä käyttänyt kun kotona ollut.Kärsin sos.pelosta/ihmisarkuudesta,ilman oxaminia elämästä ei tulisi mitään.Tämän avulla pystynyt hoitamaan asioita,kauppareissut,vanhempainillat ym.Lääkäri on ollut jo useasti lopettamassa lääkkeet,mutta vielä jatkanut.Resepti iteroitu 28pvä välein kuitenkin.Nyt pääsisin koulutukseen,mutta ajatus mahdoton kun lääkäri tuskin suostuu annosta nostamaan.Tarvitsisin edes sen 2tabl pvä että opiskelusta jotain tulisi.Pitäisikö varata psykiatrille aika,vai onko sekin turhaa jos ei suostu annosta nostamaan.Tää on niin invalidisouvaa,tuntuu että elämä menee hukkaan ja niinhän se on jo vuosia mennytkin..olen jo 35v ja lapsesta asti ollut ujo.
Pitääkö tässä mennä psykiatrille
epätoivoinenolo
3120
0Äänestä
Muut lukivat myös
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastainen viesti.
Odottaa vastausta
Näihin keskusteluihin ei ole vielä vastattu. Ole ensimmäinen.
Vastaukset 3
Vanhimmat
Hei!
Tilanteesi kuulostaa todella kurjalta ja raskaalta. OIreesi ovat kestäneet jo niin pitkään, että ilman muuta kannattaisi käydä myös psykiatriaan erikoistuneen lääkärin (eli psykiatrin) juttusilla. Rauhoittaviin lääkkeisiin (kuten Oxaminiin) liittyy joskus ongelmana se, että niiden teho heikkenee ajan kuluessa ja annosta joudutaan pikkuhiljaa nostamaan. Sen vuoksi myös muun lääkityksen (kuten ns. SSRI-lääkket) tarvetta olisi hyvä kartoittaa.
Ole siis rohkeasti psykiatriin yhteydessä asiasi tiimoilta!
Voimia syksyyn toivotellen:
-Klinikin lääkäritiimi
Klinik - terveyspalvelusi netissä
www.klinik.fi
Nappien sijaan sinun kannattaisi pureutua siihen mikä tekee sinusta niin ujon tai pelokkaan ja sitä kautta lähteä ratkaisemaan asiaa, jotta saisit pysyviä terveitä pitkäkestoisia tapoja käsitellä ujouttasi. Nappien vetäminen tekee sinut niistä riippuvaiseksi ei pelkästään fyysisesti vaan myös psyykkisesti.
Lisäksi bentsodiatsepiinit, kuten käytännössä kaikki psykoaktiivit, alkavat aiheuttamaan pitkäkestoista tai jopa pysyvää vahinkoa yhtäjaksoisesti käytettynä. Potilasohjeissa on usein maininta, että ei saisi käyttää kahta viikkoa pidempään. Asiastahan on ollut nyt juttua televisiossakin, tosin vain vanhusten kohdalla. Luonnollisesti vaikutus ulottuu muihinkin kuin vain vanhempaan väestöön.
Komppaan "Vallua". Älä ainakaan psykiatrille lähde tai saat hullunleiman. Työllistyt varmemmin opintojesi jälkeen, kun vältät psykiatria.