Android virustorjunta

iPhone to Android

Käytän OnePlus One 64GB puhelinta.

Käsittääkseni kannattaa asentaa virustorjunta ohjelma, mitä suosittelette?

71

4112

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei kannata asentaa tällaista. Turhaa vie akkua ja muistia.

• iPhone to Android

Enpä olisi tykännytkään siitä resurssien ja akun kulutuksesta. Sama homma pätee Android luurissa kuin tietokoneellakin, virustorjuntaohjelma on "turha" jos käyttäjä itse miettii mitä lataa ja mistä lataa? Eikai niitä pöpöjä tule ellei niitä itse asenna?

• Sama tosiaan pätee ja tutkimuksen mukaan suurim haittaohjelmavaara Androidissa piilee muissa latauspaikoissa kuin Google Playssa.

• Tuolla testituloksia

Virustorjunnassa on sekin hyöty, että niissä on lähes poikkeuksetta Antitheft toiminta ja selainsuojaus mukana. Avast tuntuu olevan ilmaisissa tällä hetkellä kärkikastia. Itse käytän TrustGo nimistä, joka myös on aina kärkikahinoissa mukana. Avastiin täytyy erikseen ladata Antitheft, ainakin silloin piti kun käytin sitä. Akunkulutus on täysin minimaalista, vaikka toisin täällä väitetäänkin. valinnanvaraa riittää, peräti 15 kpl:a on saanut täydet pisteet testeissä.

http://www.av-test.org/en/antivirus/mobile-devices/android/

• No kattoppas

Pikkasen peruutusta Avastin kohdalla näemmä, vaikka hyvä varmasti silti. Edellisessä testissä aivan kärjessä.

• Niilläkään ei tee mitään.

• --JuuJuu--
        vapunen kirjoitti:

Niilläkään ei tee mitään.

Ei nyt just yllätä, että olet toista mieltä tästäkin asiasta. Varsinkin perustelut on aina Rock Solid. "Ei niillä tee mitään."

• Nuo on ihan Androidin laitehallinnassakin. Minulla oli puhelimessa McAfee. Sitten kerran kokeilin toisella SIM:llä, niin löi puhelimen lukkoon. Sitten lähti ko.roska pois puhelimesta.

• Ei tosiaan tee mitään. Selainsuoja on täysin turha sillä mitä se suojaisi? Ei ne haittaohjelmat itsestään asennu selaimen kautta Androidiin vaan käyttäjän tulee ne itse asentaa.

Lisäksi Google on tehnyt oman Android puhelimen etäpaikannus ja lukitus toiminnon joka on jo valmiiksi asennettuna Androidn luureihin. Tätäkään varten ei tarvita mitään virustorjunta tai erikseen asennettavaa paikannusohjelmaa.

• KylläKylläKyllä.

Antitheftiä ja paikannusta ei Android luurissa tarvita, täysin turhia. En hävitä puhelintani, eikä se itsestään häviä.

• Vapunen vs F-Secure

Jostain syystä arvostan harrastelijatietäjiä enemmän esim F-Securea. Jokainen päättäköön, kuinka päättää. Älkää kuitenkaan kuunnelko kommentteja "Ei ja piste" Tosiasia on, että puhelimet on erittäin kiinostavia hyökkäyskohteita, niin rikollisten kuin muittenkin taholta. Raha kiinostaa rikollisia, pankkitroijalaiset. Ihmisen yksityisyys ja liikkuminen kiinostaa hallituksia myöten.

http://www.f-secure.com/documents/996508/1030743/Mobile_Threat_Report_Q3_2013.pdf

• Kannattaa kuunnella eikä vain anna aivopesun voittaa..

• Vai niin

Ja sinä olet se auktoriteetti, jota tulee kuunnella ?

• Kyllä ja myös eri testejä.

• 6637

Joku luulee itsestään vähän liikoja

• Ei ne itestää tuu

"Kyllä" :)

Fsecuret sun muut eivät saa myytyä tuotteitaan elleivät mainosta ja höpötä että ovat tarpeellisia... Käyttäjä itse asentaa skeidaa laitteeseensa, siinä ei sitten auta virus torjunta ohjelmat...

• Näinhän se on ja monet menevät näihin retkuihin.

• Ompa Hianoo

Jos kerrotte vielä, milla ammattitaidolla ja tutkimustiedoilla te näitä harrastelijaviisuksia jakelette ? Teidät on oikein kutsuttu Suomen kyberpuolustuksen eturintamaan ?

• Kas kun

Nyt on niin, että sovellukset eivät ole läheskään ainoa tapa korkata puhelinta. Tekstiviestit, julkiset WLAN Hotspotit, sähköpostit, SIM-kortti....Mutta omapahan on asianne.

• Nekään ei ole suuri vaara.

• Kuules Vapunen

Tehdäänkö sellane sopimus, että kerrot sitten kun olet perehtynyt asioihin. Älä heittele "totuuksia" ilmaan, joista päivän selvästi et ymmärrä. Yksistään sun android selain on katastrofaalisen epävarma tekele. Tiedätkö mitä se tarkoittaa salasanoille, joita käytät netissä ? Samsungeja voidaan kaapata. Aukon avulla mikä tahansa ohjelma voi saada pääkäyttöoikeudet kysymättä varmistusta käyttäjältä. Sitte meillä on Heartbleed, SSL-haavoittuvuus, jolla voi tehdä kaikkea hauskaa sun puhelimella. Niin paljon ei tilaa ole, että vois luetella tähän kaikki haavoittuvuudet, joita puhelimissa on. Mutta todetaanko taas

"Nekään ei ole suuri vaara.

• Hieno !

Onpa taas upeaa työtä, piti mennä poistamaan täysin asiallinen kannanotto tänne. Teet sensorina kyllä upeaa työtä Vapunen. Suomessa siis ON sensuuria. Ymmärrätkö edes hävetä ?

• Lukekaa lisää

Samaa mieltä, Erittäin epätodennäköistä että joku jaksaisi vaivautua "Tekstiviestit, julkiset WLAN Hotspotit, sähköpostit, SIM-kortti" noiden kautta. Ja kun se on erittäin epätodennäköistä niin en aio käyttää virustorjuntaohjelmaa.

Joku kyseli ollaanko ammattilaisia kun jaetaan näitä viisauksiamme, emme ole, Vapusesta en tiedä onko hän opiskellut, mutta me molemmat olemme lukeneet jo vuosia, itse yli kymmenen vuotta näistä asioista monilta eri sivustoilta, osassa todellakin on todistettua faktaa, virustorjuntaohjelmat eivät ole yhtä päteviä kuin käyttäjä itse, sillä käyttäjä useimmiten asentaa itse pöpöt tietokoneeseensa/puhelimeensa. Poikkeuksiakin on ollut, mutta hurjan vähän.

Tietoturva yritykset eivät menestyisi elleivät markkinoisi, mainostaisi ja tekisi erilaisia testejä, joten heidän on pakko tehdä niitä saadakseen tietämättömät ja vainoharhaiset ostamaan tuotteitaan. Tämä ei kuitenkaan muuta tosiasiaa että käyttäjä itse asentaa pöpöt, siinä ei virustorjuntaohjelmista ole apua.

Usein peruskäyttäjä joka myös tietää nämä asiat, ei tarvitse virustorjuntaohjelmaa. Kunhan miettii mitä lataa ja mistä.

Tämä sivusto kannattaa pitää mielessä niin puhelimella kuin tietokoneellakin, tällä voi skannata tiedostot ilman että täytyy asentaa laitteeseensa mitään, hyödyllinen.

https://www.virustotal.com/

• Lukekaa lisää kirjoitti:

Samaa mieltä, Erittäin epätodennäköistä että joku jaksaisi vaivautua "Tekstiviestit, julkiset WLAN Hotspotit, sähköpostit, SIM-kortti" noiden kautta. Ja kun se on erittäin epätodennäköistä niin en aio käyttää virustorjuntaohjelmaa.

Joku kyseli ollaanko ammattilaisia kun jaetaan näitä viisauksiamme, emme ole, Vapusesta en tiedä onko hän opiskellut, mutta me molemmat olemme lukeneet jo vuosia, itse yli kymmenen vuotta näistä asioista monilta eri sivustoilta, osassa todellakin on todistettua faktaa, virustorjuntaohjelmat eivät ole yhtä päteviä kuin käyttäjä itse, sillä käyttäjä useimmiten asentaa itse pöpöt tietokoneeseensa/puhelimeensa. Poikkeuksiakin on ollut, mutta hurjan vähän.

Tietoturva yritykset eivät menestyisi elleivät markkinoisi, mainostaisi ja tekisi erilaisia testejä, joten heidän on pakko tehdä niitä saadakseen tietämättömät ja vainoharhaiset ostamaan tuotteitaan. Tämä ei kuitenkaan muuta tosiasiaa että käyttäjä itse asentaa pöpöt, siinä ei virustorjuntaohjelmista ole apua.

Usein peruskäyttäjä joka myös tietää nämä asiat, ei tarvitse virustorjuntaohjelmaa. Kunhan miettii mitä lataa ja mistä.

Tämä sivusto kannattaa pitää mielessä niin puhelimella kuin tietokoneellakin, tällä voi skannata tiedostot ilman että täytyy asentaa laitteeseensa mitään, hyödyllinen.

Osaako tuo skannata Androidille tarkoitettuja tiedostoja? Käsittääkseni pc koneen virustorjunta ohjelman ei tunnista Androidille tehtyä haitallista apk tiedostoa.

• Lukekaa lisää
        vapunen kirjoitti:

Osaako tuo skannata Androidille tarkoitettuja tiedostoja? Käsittääkseni pc koneen virustorjunta ohjelman ei tunnista Androidille tehtyä haitallista apk tiedostoa.

Kyllä osaa. Tarkistin vielä äsken.

• Lukekaa lisää
        Lukekaa lisää kirjoitti:

Kyllä osaa. Tarkistin vielä äsken.

Unohtui sanoa että kyllä osaa ja jopa löytääkin jotain tietyistä tiedostoista.

• Virallinen totuus.
        Lukekaa lisää kirjoitti:

Toiset mielipiteet onkin täällä täysin kiellettyjä. Pidä tosta kiinni.

• Tietääkö mestari ?
        Lukekaa lisää kirjoitti:

Kuinka lapsellisen helppoa on ottaa sun puhelin haltuun julkisessa WLAN-verkossa ?

• Tietääkö mestari ? kirjoitti:

Kuinka lapsellisen helppoa on ottaa sun puhelin haltuun julkisessa WLAN-verkossa ?

Erittäin hankalaa.

• Niimpä tietysti
        vapunen kirjoitti:

Erittäin hankalaa.

Jassoo, vai niin. Kauniita unia sitten vaan jatkossakin.

• Opittavaa on
        Niimpä tietysti kirjoitti:

Jassoo, vai niin. Kauniita unia sitten vaan jatkossakin.

Kyllä se on hankalaa, ei moni osaa tai edes jaksa vaivautua.

• Niin varmaan
        Opittavaa on kirjoitti:

Kyllä se on hankalaa, ei moni osaa tai edes jaksa vaivautua.

Jos tietotekniikkaosaaminen rajoittuu Suomi24 sivun avaamiseen. Toisilla taas pysyy vähän erilaiset työkalut hanskassa ja on nähty muutakin, kuin pikkukakkosta.
        Mut hei, en jaksa teitä enää. Tehkää ihan just niinkuin lystäätte ja uskokaa ihan mihin ikinä tahdotte. Vaaraa ei ole, jos keskitytte Iltatytön katseluun ja täällä viisasteluun.

• Mene jo
        Niin varmaan kirjoitti:

Jos tietotekniikkaosaaminen rajoittuu Suomi24 sivun avaamiseen. Toisilla taas pysyy vähän erilaiset työkalut hanskassa ja on nähty muutakin, kuin pikkukakkosta.
        Mut hei, en jaksa teitä enää. Tehkää ihan just niinkuin lystäätte ja uskokaa ihan mihin ikinä tahdotte. Vaaraa ei ole, jos keskitytte Iltatytön katseluun ja täällä viisasteluun.

Sinä se viisastelet.

• Te ette näytä ymmärtävän näistä paljoakaan.

• l520

Susta on tullut ylimielinen

• Vastoin väitteitä

Täältäkin piti sensuroida virallisen totuuden vastaiset kirjoitelmat pois. Kaikesta huolimatta:

Googlen kontrolli petti: Vaara vaani Play-kaupassa
      http://www.digitoday.fi/tietoturva/2014/11/12/googlen-kontrolli-petti-vaara-vaani-play-kaupassa/201415721/66

Google Play liian vaarallinen tavalliselle käyttäjälle
      http://www.itviikko.fi/tietoturva/2013/09/26/google-play-liian-vaarallinen-tavalliselle-kayttajalle/201313373/7

Katotaan nyt sitten kestääkö erään hermo, vai hävitetäänkö tämäkin pois, virallisen totuuden vastaisena agitaationa.

• Sama pätee vieläkin, virustorjuntaa ei tarvita.

• No eipä tietenkään

• Kommentoitko

Kun tiedät näistä tosi paljon niin miten suhtaudumme tähän ? Miten se vaikuttaa ja mitä tarkoittaa ??

Android 1.6 Donut through 4.2 Jelly Bean does not properly check cryptographic signatures for applications, which allows attackers to execute arbitrary code via an application package file (APK) that is modified in a way that does not violate the cryptographic signature, probably involving multiple entries in a Zip file with the same name in which one entry is validated but the other entry is installed, aka Android security bug 8219321 and the "Master Key" vulnerability.

• vapustahan
        Kommentoitko kirjoitti:

Kun tiedät näistä tosi paljon niin miten suhtaudumme tähän ? Miten se vaikuttaa ja mitä tarkoittaa ??

Android 1.6 Donut through 4.2 Jelly Bean does not properly check cryptographic signatures for applications, which allows attackers to execute arbitrary code via an application package file (APK) that is modified in a way that does not violate the cryptographic signature, probably involving multiple entries in a Zip file with the same name in which one entry is validated but the other entry is installed, aka Android security bug 8219321 and the "Master Key" vulnerability.

Tässä siis kysellään, kun tietää ja mites tää ?

Stack-based buffer overflow in libsysutils in Android 2.2.x through 2.2.2 and 2.3.x through 2.3.6 allows user-assisted remote attackers to execute arbitrary code via an application that calls the FrameworkListener::dispatchCommand method with the wrong number of arguments, as demonstrated by zergRush to trigger a use-after-free error.

Mitä tarkoittaa "Stack-based buffer overflow in libsysutils " ???

• Kalevi miettii
        vapustahan kirjoitti:

Tässä siis kysellään, kun tietää ja mites tää ?

Stack-based buffer overflow in libsysutils in Android 2.2.x through 2.2.2 and 2.3.x through 2.3.6 allows user-assisted remote attackers to execute arbitrary code via an application that calls the FrameworkListener::dispatchCommand method with the wrong number of arguments, as demonstrated by zergRush to trigger a use-after-free error.

Mitä tarkoittaa "Stack-based buffer overflow in libsysutils " ???

Kyseessä on Androidissa joskus vuonna 2011 havaittu haavoittuvuus nro CVE-2011-3874. Haitakkeessa oli ideana kutsua Androidin systeemikirjastoon kuuluvaa palvelua antaen sille väärä määrä parametreja. Näin saatiin aikaan puskurimuistin ylivuoto ja siitä edelleen hallitsematon virhetilanne, jossa haittaohjelma onnistuu pääsemään suorittamaan ohjelmakoodia pääkäyttäjän oikeuksilla. Hyvin perinteinen, mutta seurauksiltaan ilkeä kikka, joka on helposti estettävissä lisäämällä kirjastopalveluihin tarkistuksia, joissa hyväksytään vain täsmälleen oikeanlaiset parametrit.

Olen puhelimen osalta samoilla linjoilla kuin Vapunen. Meillä on ollut kotona vajaan neljän vuoden aikana 3 Android-laitetta. Yhdessä olen pitänyt koko ajan päällä Avast-virustorjunnan, muissa ei mitään torjuntaa. Yhdessäkään laitteessa ei ole tänä aikana ollut ainuttakaan virusta. Kaikki ohjelmat on ladattu Googlen Play-palvelusta. Kun tuo yksi Avast-laite poistuu käytöstä, en ota korvaavaan enää virustorjuntaa.

Kun käyttäjä pystyy harkitsemaan, mitä puhelimellaan tekee, virusten saaminen on erittäin epätodennäköistä. Jos laitetta käyttävät esim. ymmärtämättömät lapset, saattaisin laittaa siihen Avastin.

• Kysymys sulle
        Kalevi miettii kirjoitti:

Kyseessä on Androidissa joskus vuonna 2011 havaittu haavoittuvuus nro CVE-2011-3874. Haitakkeessa oli ideana kutsua Androidin systeemikirjastoon kuuluvaa palvelua antaen sille väärä määrä parametreja. Näin saatiin aikaan puskurimuistin ylivuoto ja siitä edelleen hallitsematon virhetilanne, jossa haittaohjelma onnistuu pääsemään suorittamaan ohjelmakoodia pääkäyttäjän oikeuksilla. Hyvin perinteinen, mutta seurauksiltaan ilkeä kikka, joka on helposti estettävissä lisäämällä kirjastopalveluihin tarkistuksia, joissa hyväksytään vain täsmälleen oikeanlaiset parametrit.

Olen puhelimen osalta samoilla linjoilla kuin Vapunen. Meillä on ollut kotona vajaan neljän vuoden aikana 3 Android-laitetta. Yhdessä olen pitänyt koko ajan päällä Avast-virustorjunnan, muissa ei mitään torjuntaa. Yhdessäkään laitteessa ei ole tänä aikana ollut ainuttakaan virusta. Kaikki ohjelmat on ladattu Googlen Play-palvelusta. Kun tuo yksi Avast-laite poistuu käytöstä, en ota korvaavaan enää virustorjuntaa.

Kun käyttäjä pystyy harkitsemaan, mitä puhelimellaan tekee, virusten saaminen on erittäin epätodennäköistä. Jos laitetta käyttävät esim. ymmärtämättömät lapset, saattaisin laittaa siihen Avastin.

Minkä rikollisuudenalan uskoisit olevan siitä tuottoisimmasta päästä ? Tietojen kalastelu, tietojen varastaminen ja täysin suora hakkerointi tuottaa miljardeja. Lue uudestaan tappiot lasketaan miljardeissa. Nyt kun on summista kysmys, jotka ylittää tuulipukukansan ymmärryksen, laitetaan sen varastamiseen voimavaroja ja paljon. Hakkeri ei myöskään ole Pertsa perusnörde naapurista, vaan ammattilainen. Troijalaisen kuuluukin pysyä piilossa, eikä huudella Kukkuu, kähmin tässä sun pankkitunnuksia. Joten se, että et huomaa mitään ei todista yhtään mitään. Ole hyvä vaan, kukaan ei pakota sua käyttäämään Antivirusta. Mulle se on sama asia, kuin turvavyö autossa. Enhän meinaa ajaa kolaria, joten se on tarpeeton. Maailmahan ON hyvä ja turvallinen paikka, kaikki noudattaa sääntöjä, eikä tahdo pahaa kenelekkään.

• Kalevi miettii kirjoitti:

Juu lapsen Android kännykkään minäkin laittaisin ilmaisen virustorjunnan.

• Kalevi miettii
        Kysymys sulle kirjoitti:

Minkä rikollisuudenalan uskoisit olevan siitä tuottoisimmasta päästä ? Tietojen kalastelu, tietojen varastaminen ja täysin suora hakkerointi tuottaa miljardeja. Lue uudestaan tappiot lasketaan miljardeissa. Nyt kun on summista kysmys, jotka ylittää tuulipukukansan ymmärryksen, laitetaan sen varastamiseen voimavaroja ja paljon. Hakkeri ei myöskään ole Pertsa perusnörde naapurista, vaan ammattilainen. Troijalaisen kuuluukin pysyä piilossa, eikä huudella Kukkuu, kähmin tässä sun pankkitunnuksia. Joten se, että et huomaa mitään ei todista yhtään mitään. Ole hyvä vaan, kukaan ei pakota sua käyttäämään Antivirusta. Mulle se on sama asia, kuin turvavyö autossa. Enhän meinaa ajaa kolaria, joten se on tarpeeton. Maailmahan ON hyvä ja turvallinen paikka, kaikki noudattaa sääntöjä, eikä tahdo pahaa kenelekkään.

Kysyit, että minkä rikollisuudenalan uskoisin olevan siitä tuottoisimmasta päästä? Suuryritysten harjoittama talousrikollisuus ja lisäksi huumekauppa, siinähän ne.

Muuten, jos pankkitunnuksiani olisi joku joskus käyttänyt, olisin sen kyllä huomannut :)

• Kumarran syvään

Kysyit, että minkä rikollisuudenalan uskoisin olevan siitä tuottoisimmasta päästä? Suuryritysten harjoittama talousrikollisuus ja lisäksi huumekauppa, siinähän ne.

Muuten, jos pankkitunnuksiani olisi joku joskus käyttänyt, olisin sen kyllä huomannut :)

Olette niiinn täysin oikeassa, virustorjunta on neideille. Ihmettelen, mitenkä ette ole perustaneet omaa konsulttitoimintaa. Järjetön määrä käyttämätöntä älliä täällä. Onhan maailma äärettömän tyhmä palomuureineen, salasanoineen, kryptauksineen ja virustorjuntoineen, vatun neidit ja heikkohermot.. Ajatelkaa pystytte tekemään valtavan kansantaloudellisen palveluksen. Sormia napsauttamalla todetaan, ne on turhia. Älkää käyttäkö. Kukaan ei ole koskaan tunkeutunut tietokoneelleni, eikä kukaan ole koskaan käyttänyt pankkitinnuksiani. Suora seuras on KENENKÄÄN ei tarvitse pelätä. Minä turvassa = kaikki turvassa.

Syvä kumarrus palstan ällikkämiehille. Nolottaa, kun en itse keksinyt näin ilmiselvää juttua.

• Vapanen
        vapunen kirjoitti:

Ja sut laittaisin häkkiin ja syöttäisin paviaaneille. Sun muuten pitää korjata se kaapin hylly. Webcamista näin.

• niin siinä käy
        Vapanen kirjoitti:

Ja sut laittaisin häkkiin ja syöttäisin paviaaneille. Sun muuten pitää korjata se kaapin hylly. Webcamista näin.

Arvaapa poistaako vapunen pikaisesti viestisi?

• Pohjois Korea
        niin siinä käy kirjoitti:

Arvaapa poistaako vapunen pikaisesti viestisi?

Samsung-palstalta hävinyt taas kokonainen keskusteluketju.

• Kalevi miettii
        Kumarran syvään kirjoitti:

Olette niiinn täysin oikeassa, virustorjunta on neideille. Ihmettelen, mitenkä ette ole perustaneet omaa konsulttitoimintaa. Järjetön määrä käyttämätöntä älliä täällä. Onhan maailma äärettömän tyhmä palomuureineen, salasanoineen, kryptauksineen ja virustorjuntoineen, vatun neidit ja heikkohermot.. Ajatelkaa pystytte tekemään valtavan kansantaloudellisen palveluksen. Sormia napsauttamalla todetaan, ne on turhia. Älkää käyttäkö. Kukaan ei ole koskaan tunkeutunut tietokoneelleni, eikä kukaan ole koskaan käyttänyt pankkitinnuksiani. Suora seuras on KENENKÄÄN ei tarvitse pelätä. Minä turvassa = kaikki turvassa.

Syvä kumarrus palstan ällikkämiehille. Nolottaa, kun en itse keksinyt näin ilmiselvää juttua.

Vaikutat loukkaantuneelta ja nolostuneelta? No hätä, kyllä se siitä ajan oloon tasaantuu :)

Kannattaa muistaa, että näiden mobiilihärpäkkeiden käyttäjien tiedot ovat jo lähtökohtaisesti suurten amerikkalaisten ohjelmistotalojen, kuten Applen, Googlen ja Microsoftin rekistereissä. Siihen emme voi millään virustorjunnalla vaikuttaa pennin vertaa. Ja viimeistään Edward Snowdenin paljastukset ovat osoittaneet myös meille tuulipukukansalaisille, miten hyvässä turvassa tietomme siellä ovat. Lisäksi jokainen puhelimeen lataamamme ohjelma keräilee tietojamme jonkun firman XYZ rekistereihin. Siihenkään virustorjunta ei auta mitään. Kun noudatamme meille sähköpostissa tulleessa viestissä olevaa ohjetta ja annamme vastauksena pankkitunnuksemme, niin siihenkään virustorjunta ei auta mitään. Kaikkein tärkein virustorjunta on meidän korviemme välissä, ja jonkun virustorjuntaohjelman lisäarvo puhelimessa on siihen verrattuna lähes olematon. Jos olisin kovin huolissani tärkeiden tietojeni vuotamisestä rikollisiin käsiin, niin käyttäisin pelkkää "älytöntä" peruspuhelinta, jos puhelin olisi välttämätön.

• Mestarit lavalla

Vaikutat loukkaantuneelta ja nolostuneelta? No hätä, kyllä se siitä ajan oloon tasaantuu :)

Kannattaa muistaa, että näiden mobiilihärpäkkeiden käyttäjien tiedot ovat jo lähtökohtaisesti suurten amerikkalaisten ohjelmistotalojen, kuten Applen, Googlen ja Microsoftin rekistereissä. Siihen emme voi millään virustorjunnalla vaikuttaa pennin vertaa. Ja viimeistään Edward Snowdenin paljastukset ovat osoittaneet myös meille tuulipukukansalaisille, miten hyvässä turvassa tietomme siellä ovat. Lisäksi jokainen puhelimeen lataamamme ohjelma keräilee tietojamme jonkun firman XYZ rekistereihin. Siihenkään virustorjunta ei auta mitään. Kun noudatamme meille sähköpostissa tulleessa viestissä olevaa ohjetta ja annamme vastauksena pankkitunnuksemme, niin siihenkään virustorjunta ei auta mitään. Kaikkein tärkein virustorjunta on meidän korviemme välissä, ja jonkun virustorjuntaohjelman lisäarvo puhelimessa on siihen verrattuna lähes olematon. Jos olisin kovin huolissani tärkeiden tietojeni vuotamisestä rikollisiin käsiin, niin käyttäisin pelkkää "älytöntä" peruspuhelinta, jos puhelin olisi välttämätön.

Te olette ällikkämiesten ylimistöä, kermojen kermaa. Hassua että joku ylipäätään viitsii vaivautua tekemään jotain niin käsittämättömän idioottimaista, kuin virustorjuntaohjelmistoa. Ethän sinäkään niitä käytä. Alan auktoriteetit ja sinä kuitenkin liikkuvat juurikin tällä palstalla. On se hyvä, että Suomella on teidät ! Isojen korporaatioiden häijymielistä propagandaa, ilkeämielisyyttään levittelevät netissä ja lehdissä. Ootko miettiny konsultiksi ryhtymistä ? Sulle olis valtavasti kysyntää maailmalla !!

• Kalevi Mestari !

Nyt, kun sä tiedät näistä asioista ihan jumalattoman paljon, niin kertoisitko miksi esim F-Secure on täysin varmasti väärässä, aivan kaikissa asioissa ja miksi sinä olet täysin varmasti oikeassa. Meinaan vaan, että F-Securella työskentelee ihmisiä, jotka kuvittelee olevansa ammattilaisia, Näinhän ei tietysti ole, sinähän sen meistä kaikista parhaiten tiedät. Mitenkä on, missä olet tietosti ammentanut ? teet tutkimusta aiheesta ja meinaat väitellä ?

• Tiedätkö ??

Mitä yhteistä näillä KAIKILLA apseilla on ?

Wild Man von Ogre Games
        Counter Elite Force
        Sexy Girls Photo Game
        CounterStrike Hit Enemy
        Heart Live Wallpaper
        Hit Counter Terrorist
        Stripper Touch girl
        Balloon Game
        Deal & Be Millionaire
        Hübsche Frauen Dessous Puzzle
        Sexy Girls Puzzle
        Counter Strike Ground Force

Ne ovat KAIKKI olleet ladattavissa Play Storessa. Niissä KAIKISSA on Troijalainen. Graaffisesti hienosti tehtyjä pelejä mukana, ei mitään pilipalisekundaa suttuisine kuvineen. Mutta vaaraahan ei ole, eihän ?

• lastensuojelija
        vapunen kirjoitti:

Sulla varmaan sitten on virustorjunta siinä OPOssa?

• Kalevi miettii

Näyttääpä jotkut käyvän kovilla kierroksilla, mutta kyllähän tänne nettiin älämölöä mahtuu. Asiaan tietenkin kuuluu, että sanomakseni laitetaan väitteitä, joita en ole esittänyt. En ole missään väittänyt, että F-Secure olisi kaikissa asioissa väärässä. Olen oikeastaan melko varma, että löytyy asioita, joissa F-Secure on oikeassa. En ole missään todennut, että Googlen Play-kauppa olisi täysin turvallinen. On täysin mahdollista, että siellä on sovelluksia, jotka tekevät ei-toivottuja asoita. Käyttäjältä vaaditaan harkintaa siinä, mitä sovelluksia puhelimeensa lataa. Jos sovelluksen nimi on Sexy Girls Photo Game, Stripper Touch Girl, Hübsche Frauen Dessous Puzzle tai vaikkapa Sexy Girls Puzzle, niin hälytyskellojen tulisi heti soida ainakin Utsjoelle saakka. Aivan samoin, jos sovelluksen tekijänä on joku Sergein Great Software Company jostakin epämääräisestä peräkylästä, mistä ei löydy mitään asiallisia yhteystietoja.

Tuo ehdotus tutkimuksen ja väitöksen tekemisestä oli mielenkiintoinen. Hylkäsin kuitenkin idean, sillä Jukka Vuorinen väitteli juuri vajaa kuukausi sitten tietoturvaamisesta. Saattaa olla, että omassa tutkimuksessani päätyisin kuitenkin vähemmän raflaaviin väitteisiin kuin Vuorinen omassaan. Väitöksen tuloksia on julkisuudessa uutisoitu Vuorisen sanomana mm. seuraavasti:
        - Tietoturva on loinen, joka tarraa kiinni ja imee resursseja.
        - Järjestelmään liitetty tietoturvaohjelmisto muuttaa suojattavan järjestelmän toimintaa. Sinällään voisi väittää, että tietoturva on aina häiritsevää hälyä ja kohinaa järjestelmälle.

• Entä NetFlix

Näyttääpä jotkut käyvän kovilla kierroksilla, mutta kyllähän tänne nettiin älämölöä mahtuu. Asiaan tietenkin kuuluu, että sanomakseni laitetaan väitteitä, joita en ole esittänyt. En ole missään väittänyt, että F-Secure olisi kaikissa asioissa väärässä. Olen oikeastaan melko varma, että löytyy asioita, joissa F-Secure on oikeassa. En ole missään todennut, että Googlen Play-kauppa olisi täysin turvallinen. On täysin mahdollista, että siellä on sovelluksia, jotka tekevät ei-toivottuja asoita. Käyttäjältä vaaditaan harkintaa siinä, mitä sovelluksia puhelimeensa lataa. Jos sovelluksen nimi on Sexy Girls Photo Game, Stripper Touch Girl, Hübsche Frauen Dessous Puzzle tai vaikkapa Sexy Girls Puzzle, niin hälytyskellojen tulisi heti soida ainakin Utsjoelle saakka. Aivan samoin, jos sovelluksen tekijänä on joku Sergein Great Software Company jostakin epämääräisestä peräkylästä, mistä ei löydy mitään asiallisia yhteystietoja.

Tuo ehdotus tutkimuksen ja väitöksen tekemisestä oli mielenkiintoinen. Hylkäsin kuitenkin idean, sillä Jukka Vuorinen väitteli juuri vajaa kuukausi sitten tietoturvaamisesta. Saattaa olla, että omassa tutkimuksessani päätyisin kuitenkin vähemmän raflaaviin väitteisiin kuin Vuorinen omassaan. Väitöksen tuloksia on julkisuudessa uutisoitu Vuorisen sanomana mm. seuraavasti:
        - Tietoturva on loinen, joka tarraa kiinni ja imee resursseja.
        - Järjestelmään liitetty tietoturvaohjelmisto muuttaa suojattavan järjestelmän toimintaa. Sinällään voisi väittää, että tietoturva on aina häiritsevää hälyä ja kohinaa järjestelmälle.

Hämäräperäinen äppi peräkylästä se tämäkin, eikös vain ? Kysyn sinulta samaa, kuin toiseltakin mestarilta. Kerro miten erotat väärän äpin oikeasta, äläkä lue ensin ja vastaa sitten katso noita kahta NetFlix sovellusta ja päättele miksi et lataa toista ja miksi lataat toisen. NetFlix ei liene, edes sinun mielestä, hämäräperäinen ?

http://us.norton.com/fake-android-apps/article

• Kalevi miettii
        Entä NetFlix kirjoitti:

Hämäräperäinen äppi peräkylästä se tämäkin, eikös vain ? Kysyn sinulta samaa, kuin toiseltakin mestarilta. Kerro miten erotat väärän äpin oikeasta, äläkä lue ensin ja vastaa sitten katso noita kahta NetFlix sovellusta ja päättele miksi et lataa toista ja miksi lataat toisen. NetFlix ei liene, edes sinun mielestä, hämäräperäinen ?

Tuo Mike Skyban artikkeli oli täyttä asiaaa. Siinä kehotettiin ihan ensin puhelimen käyttäjää henkäisemään syvään ja harkitsemaan, ennenkuin painaa Play-kaupasta löytämänsä sovelluksen Asenna-painiketta. Täsmälleen näin. Sitten Mike kehottaa tarkistamaan sovelluksen tekijän tiedot: löytyykö firman web-sivu, sieltä yhteystiedot, tiedot yrityksen toiminnasta ja tieto siitä, millaisen mobiilisovelluksen firma tarjoaa. Sitten tulee katsoa Play-kaupan sivulta, että tiedot siellä täsmäävät. Vielä on syytä lukea Play-kaupan sivulta käyttäjien arviointeja sovelluksesta. Sovelluksen latausmäärä on syytä myös tarkistaa. Ja kannattaa vielä googlettaa, millaisia arvioita sovelluksesta netissä löytyy. Jos kaikki vielä tämänkin jälkeen näyttää olevan kunnossa, asenna sovellus.

Play-kaupasta löydän Netflix-sovelluksen, jonka tekijä on yhdysvaltainen pörssiyhtiö Netflix. Firmalla on asiallisen upeat nettisivut ja siellä maininta, että Googlen Play-kaupasta löytyy Netflix-sovellus. Play-kaupassa on paljon käyttäjien arviointeja sovelluksesta ja tieto siitä, että sovelluksen on ladannut yli 100 miljoonaa käyttäjää. Googlettamalla löydän useita artikkeleita Netflix-sovelluksesta. Homma on kunnossa. Asennan Netflixin.

Voin myös huomata, että olen löytänyt Play-kaupasta Netflixin (Netfluxin, Upflixin tms), jonka tekijä on Sergein Great Software Company. Firmalla ei ole nettisivuja, paitsi jossakin Moldoviassa. Sovelluksesta on pari kummallista arviointia Play-kaupassa, luultavasti Sergein veljeltä ja yhtiökumppanilta Olegilta. Sovellusta on ladattu 140 kertaa. Googlettamalla löydän Sergein firman Netflixistä pari varoittavaa englanninkielistä artikkelia huijaustapauksista. Nyt minulla on on ongelma. Asennanko tämän sovelluksen? Jos asennan, tiedossa on rattoisaa puuhastelua yön pimeinä tunteina pitkäksi aikaa. Ja siltä minua ei pelasta edes se, että minulla on puhelimessa virustorjunta. Olen saanut täsmälleen sitä, mitä olen tilannut :)

• Ei ole.

• Kokeilkaa !!

Tän pitäis olla täysin turvallinen, sehän on Google Play Storesta. Toisaalta taas saman nimisestä ohjelmasta on löytynyt Android.Counterclock niminen Troijalainen. Kinkkinen paikka, täysin idioottivarma Play Store ja toisaalta taas..

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.maxelus.heartslivewallpaper

Kuinka vastaa Vapunen. Poistaa epäilyttävän linkin vai luottaa Play Storen neitseellisyyteen ja mahd. antaa saastuttaa monta kännykkää. Mitse mestari vastaa tähän ?

• Järkevä kiertää tuollaiset jo kaukaa..

• No hienoa

Mitenkä määrittelet sen, mikä kuuluu kiertää kaukaa? Mistä tiedät ? Nämähän ovat olleet Play Storessa ladattavissa olevia ohjelmia. Kierrä, koska ovat pelejä ? Play Store on siis turvallinen kunhan ei ikinä lataa pelejä vai ?

• Kokemuksesta tiedän että mikä on roskasovellus ja mikä hyödyllinen.

• Jahha, vai niin

oot todellinen ällikkämies. Lähdetääs siitä, että olet Netflix asiakas ja tahdot katsella sitä puhelimellasi. Tässä kokoelma NetFlixiin liittyvien äppien kuvia Katso ENSIN kuvat ja päättä HETI mitkä ovat feikkejä, mitkä eivät. ÄLÄ lue oikeata vastausta. Tottakai erotit feikin oikeasta, etkös vain erottanutkin ? Kerro tarkasti mikä kokemukseesi perustuva tieto erotti väärän oikeasta. Ja tämä on VAIN YKSI esimerkki. Kuvitteletko tosissas, ettei tätä yritettäis laajemminkin ?

Kuvat

• Ihanko totta ??

NetFlix siis on todella epäilyttävä nimi.

• PPAP2

jos tavoitellaan mielenrauhaa niin tokihan. senkus asennat.vastuu luurin pysymisestä on omistajalla ei tietoturvaohjelmistoilla.

• Avast. Hyvä ja ilmainen ohjelma

• Raskas ja huono tarpeeton.

• Kertoo meille

Mies, joka hehkuttaa MS Security Essentialis:a joka käänteessä. Paketti, joka on aivan joka ikisen testin hännänhuippuna.

• 4+12

Aivan kuten sinä tällä palstalla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      46
      3030
    2. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      27
      2854
    3. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      121
      2306
    4. Onko tässä paljon lääkettä..

Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 4
      Ikävä
      228
      1432
    5. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      163
      1326
    6. Tapani Kiminkine n on ammuttu Helsingissä

Kertoo poliisilähteet...
      Maailman menoa
      11
      1276
    7. Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"

Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj
      Suomalaiset julkkikset
      12
      1073
    8. Mitä sä ajattelet

Musta tällä hetkellä? Onko vihaa, rakkautta vai halu vältellä jotta unohtaa
      Ikävä
      74
      979
    9. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      39
      912
    10. Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä

On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän
      Hyrynsalmi
      13
      792
    Aihe