Moni ei tiedäkkään, kuinka tuskallista on kun vähintään kerran viikossa tulee kamala hammassärky. Se yleensä tulee illalla juuri kun on menossa nukkumaan, joten hirveä kipu pitää huolen, ettei vahingossakaan nukahda. Mutta mikä tähän auttaisi? Mulla on sellainen tilanne, että kipu tulee ensin oikeaan poskihampaaseen. Sen jälkeen kipu tuntuu jo kulmassa, ja kohta tykyttää jo koko leuassa. Oon tosiaan kokeillu jo vaikka mitä, ja voin sanoa että kipulääkkeet on yhtä tyhjän kanssa. Niitä on tullu otettua tuplasti suositellun määrän verran, mutta ei edes helpota. Ei yhtään. Unilääkkeet auttavat joskus, tosin sekin edellyttää, että niitä ottaa vähän enemmänkin kuin mitä lääkärit määräisi. Humaltuminen olisi yksi vaihtoehto, mutta mulla ei oo asiaa alkoon, koska olen alaikäinen, enkä aio kärsiä montaa vuotta ennenkuin pääsen käsiksi viinapulloon. Pitänee siis impata desinfiointiainetta, ellei kellään ole minkäänlaista vinkkiä tällaiseen vittumaiseen ongelmaan...
Mikä auttaa pahaan hammaskipuun?
3
260
Vastaukset
- jumala ei auta
Unohdinkin jo mainita hammaslääkärin. Siitä voin sanoa sen saman minkä sanoin jo kipulääkkeistä. Eli hyödyt on minimissä. Hammaslääkäri on suunnilleen sellaista, että maataan tuolissa noin tunnin ajan kun hammaslääkäri poraa erittäin kivuliaasti, koska kaikki tietää ettei puudutus auta alahampaisiin. Porauksen jälkeen hammas vain paikataan. Voin sanoa että se ei auta hammassärkyyn sen enempää kuin paskempiakin paskemmat kipulääkkeet. Eli sen osalta on turha toivoa mitään. Tottakai hammasten poisto voisi olla paras ratkaisu, mutta tiedättekin jo varmaan, että miksi se ei ole ensimmäinen vaihtoehtoni.
- Yks vaan
Kyllä pätevä hammaslääkäri saa ne kuntoon. Jos siellä on jotain piilevää vikaa jota hammaslääkäri ei huomaa? Kannattaa otattaa röntgenkuvat hampaista, jos syy ei muuten selviä. Vaikka tällainen koko hampaiston kuva:
http://it.wikipedia.org/wiki/Ortopantomografia
Jos juuressa on tulehdus syvemmällä, voidaan hammas juurihoitaa. Kyllä apu pitäisi sieltä löytyä. - hrhhws
Pyydä Lyrícaa särkyyn.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman491506Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761335Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊86993- 16972
- 86936
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187876Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20831- 82811
Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi87788Kaipaan seuraasi niin
monella eri tavalla ja tasolla. En tiedä mitä tapahtui, mutta niin vain kävi että ihastuin sinuun.17740